Zo'n platen werken enorm veel sneller dan losse schroten, maar je hebt wel de kans op grote stukken restmateriaal waar je niks meer mee kan. Da's met losse schroten minder het geval natuurlijk.quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:27 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
thanks!
Ik zit te twijfelen om zoiets op onze nog te verbouwen zolderwanden te knallen of losse schroten. (i.v.m. monteren van een schilderijtje, lampje e.d.)
ik ga eens uitzoeken of ze ook in Nederland te koop zijn, voor sommige delen is het sowieso wel handig, en met OSB erachter kan ik er inderdaad ook wel in schroeven of spijkeren. Gipspluggen zijn echt een bitch, heb ik ook een hekel aan.quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:31 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Zo'n platen werken enorm veel sneller dan losse schroten, maar je hebt wel de kans op grote stukken restmateriaal waar je niks meer mee kan. Da's met losse schroten minder het geval natuurlijk.
De andere wanden hebben achter het gips dus OSB omdat ik een hekel heb aan gipspluggen. Nu is het gewoon een geschikte plek uitzoeken, schroef erin, klaar
Ja! Maar totdat de sneeuw weg is ga ik er nog niks mee doen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:38 schreef Puala het volgende:
Heb je al inspiratie opgedaan voor je tuin BC?
Klinkt als leuke ideeënquote:Op donderdag 21 maart 2013 20:54 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Ja! Maar totdat de sneeuw weg is ga ik er nog niks mee doen.
Waarschijnlijk is het mooiste om vakken van ca 1x1m te maken en daar steeds wat anders in te zetten (en dan bedoel ik niet alleen gewassen, maar misschien ook zo'n "pottensectie" met grind er omheen zoals op een van je inspiratie fotos staat). In een vak komt een appelboom, maar ik las ergens dat je die met twee tegelijk moet planten wegens bestuiving, en twee neemt meteen weer zoveel plek in beslag, dus daar moet nog een oplossing voor komen.
Ik heb inmiddels al gezien dat er toch nog best veel zonlicht komt, meer dan verwacht, en dat gaat alleen maar meer worden omdat de zon steeds hoger (en langer) aan de hemel staat.
Zonnebloemen komen er ook, maar waar precies moet ik nog even over nadenken. Eerst binnen.
Hoe dan ook, die witte meuk moet opdonderen en dan kunnen we buiten aan de slag!
Zucht.........zeer diepe zuchtquote:Op donderdag 21 maart 2013 15:19 schreef Bouwclone het volgende:
[ afbeelding ]
Nu de coax en utp nog...
Ik snap ook niet dat het niet uitgevoerd wordt als op dit plaatje.quote:
Leuk kastje! Wel apart om veel groepen te zien met verschillende vermogens; qua automaten bedoel ik dan. En het is wel een apart kastje omdat iedere automaat ook nog eens is uitgevoerd als aardlekautomaat.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:44 schreef Bouwclone het volgende:
Voor vonkenboer:
[ afbeelding ]
De electriciens zijn klaar op zolder![]()
Na pasen komt de kelder een keer aan bod.
Ik heb zelf ook alleen maar aardlekautomaten, maar alles heeft zijn voor en nadelen. Voordeel is dat niet gelijk 4 groepen spanningsloos zijn als er ergens een aardlek is, nadeel is wel dat als de alamat eruit gaat, je niet weet of dat het gevolg is van een aardlek, of een overbelasting. Maar goed, valt mee te leven, ik vind het belangrijker dat mijn koelkast en vriezer door blijven draaien dan wat extra moeite met storingzoeken zeg maar.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 18:11 schreef Vonkenboer het volgende:
In Nederland is alles meestal gewoon uitgevoerd als 16A (grijs) eindgroepen.
Ik betaal ca 80¤ per aansluitpunt, inclusief materiaal, montering en documentatie (dat laatste is zeer belangrijk hier). Met zo'n oplossing zou ik per de verplichte 6 contacten per TV/datapunt 6x80 ipv 3x80 kwijt zijn, en dat maal 5 zo'n punten op zolder. Komt toch hoogstwaarschijnlijk achter een kast.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 18:11 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat het niet uitgevoerd wordt als op dit plaatje.
[ afbeelding ]
Gewoon maximaal vijf componenten onder één afdekraam naast elkaar, dat staat zoveel strakker en mooier dan dit ..
Ze nemen stroom hier heel serieus. Heeft grotendeels met brandgevaar te maken (houten huizen zijn de norm). Als je een punt in het plafond gebruikt voor "doorlussen" (bij gebrek aan beter woord) en niet alleen voor een lamp, dan mag je max 10a hebben.quote:[..]
Leuk kastje! Wel apart om veel groepen te zien met verschillende vermogens; qua automaten bedoel ik dan. En het is wel een apart kastje omdat iedere automaat ook nog eens is uitgevoerd als aardlekautomaat.![]()
Ik had het eigenlijk over die lelijke half inbouw, gewoon lekker inbouw doen en niet voor de helft.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 18:11 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat het niet uitgevoerd wordt als op dit plaatje.
[ afbeelding ]
Gewoon maximaal vijf componenten onder één afdekraam naast elkaar, dat staat zoveel strakker en mooier dan dit ..
[..]
Leuk kastje! Wel apart om veel groepen te zien met verschillende vermogens; qua automaten bedoel ik dan. En het is wel een apart kastje omdat iedere automaat ook nog eens is uitgevoerd als aardlekautomaat.![]()
Dat is me domweg geen 44x80¤ extra waard.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:13 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik had het eigenlijk over die lelijke half inbouw, gewoon lekker inbouw doen en niet voor de helft.
Op de complete bouwsom, is het kommaneuken.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 07:49 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Dat is me domweg geen 44x80¤ extra waard.
Je mag van mij best het verschil bijleggen als je geld teveel hebtquote:Op zaterdag 23 maart 2013 13:01 schreef icloud het volgende:
[..]
Op de complete bouwsom, is het kommaneuken.
Waarom kost dit zoveel extra? Dit snap ik even niet..quote:Op zaterdag 23 maart 2013 07:49 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Dat is me domweg geen 44x80¤ extra waard.
Je betaalt per aansluitpunt en de prijs voor een enkele of dubbele WCD is nagenoeg gelijk maar het is wel meer werk. 2 maal een enkele is daardoor ongeveer dubbel zo duur (arbeid + documentatie) als een dubbele. Minder aansluitpunten is geen optie.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:32 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Waarom kost dit zoveel extra? Dit snap ik even niet..
Ok. Dit is idd wel erg duur.quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:47 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Je betaalt per aansluitpunt en de prijs voor een enkele of dubbele WCD is nagenoeg gelijk maar het is wel meer werk. 2 maal een enkele is daardoor ongeveer dubbel zo duur (arbeid + documentatie) als een dubbele. Minder aansluitpunten is geen optie.
Het is dat je het niet zelf aan mag sluiten, anders was het een heel ander verhaal geweest.
De winter is gelukkig alweer een paar weken achter de rug. Een paar dakpannen (in de "hoeken" zijn afgebroken door de sneeuw en da's alles. Dus op zich wel ja. Bij jou, alles zoals het hoort?quote:Op maandag 20 mei 2013 22:06 schreef crv het volgende:
Ook hier weer even lurken, de winter goed doorstaan Clone ?
Lekker bezig geweest zie ik al, en je gaat je voorlopig ook niet vervelenquote:Op maandag 1 juli 2013 00:01 schreef Bouwclone het volgende:
Het is alweer een poos geleden dus tijd voor een update:
* 2 van de slaapkamers op zolder zijn inmiddels voorzien van alle plinten, dagkanten, kozijnen en al dat soort details qua afwerking.
* De begane grond van de buitenkant van het huis in geverfd (bovenverdieping moet nog, maar daarvoor moet ik nog een flinke ladder kopen, lift huren of een steiger fixen)
* Primer is op de kelderwand gedaan en daar moet nog een of ander cementachtig spul op gesmeerd worden voor de afwerking
* 1 garagedeur is deel geinstalleerd
* Buiten een trap gemaakt
* Kleine schutting geplaatst met geintegreerde bank van 2 meter breed
* een kuub stenen uit de grond geharkt en gras gezaaid
* "brug" gebouwd (aan de keukenkant voorbij de eetkamer)
* stuk terras gemaakt
* Hek gebouwd tussen terras en oprit
* Dakgoten onder twee terrassen geplaatst
* Een deel van de huiskamer een iets donkerdere kleur verf gegeven
* Bijna alle meubels in de huiskamer vervangen
* Inrichting van het washok veranderd en wat schappen gemaakt
* afwerking van de onderkant van het keukeneiland gedaan
* gat in het plafond van de kelder gemaakt om te checken of er echt geen verwarmingsbuizen of electro onder het te maken trapgat zit (en gelukkig was alles helemaal vrij)
* Onderkant van het het terras aan de straatkant opgeruimd (was een opslagplek voor bouwmateriaal) dichtgemaakt met kippengaas en 36x48mm balken met 25mm afstand
* kozijn in de badkamer en washok gemaakt
* Antennekabels UTP getrokken
En vast nog een paar dingen vergeten.
TODO binnen:
* De twee laatste slaapkamers en de overloop afwerken met kozijnen en plinten en dergelijke.
* alle 4 dakramen afwerken met dagkant en kozijnen
* Op zolder alle 5 antenneaansluitpunten en UTP aansluiten (de kabels liggen er al een poos)
* De plek waar een badkamer zou komen op zolder word gedegradeerd tot toilet met dubbele wasbak, zonder douche (want de eisen voor badkamers zijn idoot hier en een hok van zo'n 4m2 zou minimaal 15.000¤ kosten om aan de regels te voldoen... zonder douche of badkuip heb je geen last van die regels).
* Trappegat afwerken
* stuk plafond op de overloop en deels een slaapkamer afmaken (het zijn maar twee of drie platen die erop moeten, dus veel werk is het niet)
* De paar laatste stukken plint op de begane grond installeren (want dat kon niet voordat de kozijnen geplaatst waren)
* Een deur tussen de gang en eetkamer plaatsen (dubbele deur ca 40 en ca 90cm met glazen panelen)
* Garagedeuren helemaal af maken zodat ze ook met afstandbediening te gebruiken zijn
En dan voor de langere termijn de kelder:
* Kamerindeling maken met wanden (alles is nu een open geheel)
* trap naar begane grond
* electra (waarschijnlijk 5-6 extra groepen nodig)
* geluidsisolatie
* brandisolatie
* extra vloerisolatie (waaarschijnlijk gecombineerd met vloerverwarming)
* verwarming
* afwerking... vloeren, verf, kozijnen, etc.
--- klinkt weinig, maar veel werk want het is 1 toilet, 1 badkamer, 2 slaapkamers (waarvan een dienst doet als kantoor en de ander als gym), een berghok, een technische ruimte (komt een tweede verwarmingssysteem in, UTP en antenne verdeelpunt, waterverdeelpunt, extra meterkast), een huiskamer (die dienst doet als home cinema) met keukenblok-. Totaal zo rond de 90-100m2.
TODO buiten:
* Heg planten
* Afwatering netjes maken
* Houthok maken (onder de "brug")
* Het "gat" waar de twee ramen van de kelder uitkomen aan de straatkant afwerken met balken zodat het grasveld iets groter word
* trap van noordterras maken richting dat gat
* Windbeschutting voor de containers maken zodat ze niet meer wegwaaien
* Klinkers leggen (om te beginnen aan de straatkant, maar nog niet de oprit)
* De bank van 2 meter uitbreiden tot een "u-vorm" van 2x3x2 meter en daar een tafel bij maken
* buitenkraan met warm en koud water (handig om kinderzwembad mee te vullen of evt buitendouche)
* glijbaan maken (naast de trap)
En voor de langere termijn:
* speelhutten maken voor de kinderen
* klimwand bouwen
* buitenkeuken maken met houtkachel incl brood/pizza deel, gasBBQ, kolenBBQ, aanrecht met spoelbak
* klinkers op de oprit/inrit
En vast nog het een en ander vergeten.
wij zijn binnen redelijk klaar. de schilder moet nog een keer langskomen om wat verhuis en klusschade te repareren. Verder moet de verlichting nog en schilderijrails (en de zolder isoleren)quote:Op maandag 1 juli 2013 00:00 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
De winter is gelukkig alweer een paar weken achter de rug. Een paar dakpannen (in de "hoeken" zijn afgebroken door de sneeuw en da's alles. Dus op zich wel ja. Bij jou, alles zoals het hoort?
Pffff, ik wordt al moe als ik de lijst zie. En je woont er nu toch een jaar toch?quote:Op maandag 1 juli 2013 00:01 schreef Bouwclone het volgende:
Het is alweer een poos geleden dus tijd voor een update:
<knip.
En vast nog het een en ander vergeten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |