Ik zie heul niets.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:59 schreef Manke het volgende:
hier een orb bij mn vader
https://www.dropbox.com/s/zcb7ppg35mn1dum/gekkie.JPG
haal em zo weer weg, is prive foto
Ik zou sowieso een spiegelreflex nemen, zodat je er een zonnekap op kan zetten. Dan heb je ook minder stof dat voor de lens dwarrelt. Dan een losse flitser erop die je op het plafond richt, zodat je geen directe reflectie terug in de lens krijgt.quote:
Samsung PL200 toevallig?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:25 schreef dussiessss het volgende:
ik heb een camera met 14,2 megapixel waarmee je kan inzoomen op een puistje als je die zou hebben :p
EXIF data van de foto's op jullie site. Jij bent de fotograaf van het Paranormaal Onderzoeksteam?quote:
Koop een goede tweedehands niet digitale camera.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:43 schreef dussiessss het volgende:
dus alle info over wat een goede camera zou zijn hiervoor is meer dan welkom
Ik zou er zelf graag de mogelijk tot het maken van laaaange tijdopnames op willen hebben en verder gewoon geen flits of indirecte flits, zodat je het oplichten van stofdeeltjes uitsluit.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:43 schreef dussiessss het volgende:
dus alle info over wat een goede camera zou zijn hiervoor is meer dan welkom
Een indirecte flits lijkt me het handigst, op 't plafond. Maar voor 't vastleggen van 'lichten' in het donker of hoe de eventuele verschijningen zich ook laten zien zou ik idd geen flits gebruiken. Lens goed schoonmaken want de plaatsen kunnen stoffig zijn. statief, grootste lensopening, 400 iso om 'spannend' makende, maar niet interessante ruis te voorkomen en een lange sluitertijd afhankelijk van de hoeveelheid licht ter plaatse. Dan is 't wel een kwestie van zorgen dat niet iemand door 't beeld loopt, want dan kom je 's avonds thuis en staat er alsnog een valse geest op.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik zou er zelf graag de mogelijk tot het maken van laaaange tijdopnames op willen hebben en verder gewoon geen flits of indirecte flits, zodat je het oplichten van stofdeeltjes uitsluit.
Dat is toch het belangrijkste, lijkt me?
Oh, je komt naar mij toe? Als je geen goede versterker en subwoofer hebt staan.. dan kun je wel naar de bioscoop om 't ervaren, want ik zit in verweggistanquote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:31 schreef TPOD het volgende:
[..]
Leuk joh, alleen jammer dat jouw speakers de 20Hz helemaal niet weergeven. Misschien handig de volgende keer toch even na te denken.
gelukkig heb je iets meer verstand van fotograferen dan van audio en je mag best ff naar Turkije komen, als je tijd hebt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:56 schreef TPOD het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, ga ergens anders je onzin spuien. En natuurlijk ben je in verweggistan, want jouw subwoofer kan dat niet weergeven.
Wie beweerde dat 20hz niet te horen was? ik nietquote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:59 schreef TPOD het volgende:
[..]
Had jij maar ergens verstand van hé....![]()
Lekker trollen?
Jij bent hier de grootste troll volgens mij.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:59 schreef TPOD het volgende:
[..]
Had jij maar ergens verstand van hé....![]()
Lekker trollen?
Ik zat ook te denken aan infraroodtechniek, maar is het niet zo dat dat een actief systeem is en je speciale filters gebruikt? Daar zou je dan weinig aan hebben om bv. temperatuurswisselingen rond orbs en andere verschijningen mee vast te leggen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:49 schreef Beathoven het volgende:
Een tip voor het team (eerst zeker ff een basiscursus fotograferen en nabewerking doen.. en 't liefst iets meer dan dat want anders beschadig je mogelijk je camera en komt er ook geen goed resutlaat uit)
infrared photography
Dan registreert het toestel meer dan wat je kunt waarnemen met je ogen.
[ afbeelding ]
en nog een stapje verder
Ultraviolet Photography
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is passief..maar betaalbaar. Kwestie van de juiste camera hebben.. IR filter erop en je kunt aan de slag. Wellicht nog steeds op hobby niveau maar een klein stapje verder. Hier moet je ook wel de handicaps van kennen wil je er zinnige dingen mee doen zonder erg valse resultaten te krijgen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik zat ook te denken aan infraroodtechniek, maar is het niet zo dat dat een actief systeem is en je speciale filters gebruikt? Daar zou je dan weinig aan hebben om bv. temperatuurswisselingen rond orbs en andere verschijningen mee vast te leggen.
Als dat een orb is heb ik er ook nog wel een zwik, tig foto's uit m'n kindertijd waar die dingen op staan.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:29 schreef Summers het volgende:
foto blauwe orb
[ http://imageshack.us/photo/my-images/16/jesbal.jpg/ (copy/paste deze link) ]
Deze is in ieder geval waargenomen door het blote oog voordat de foto werd gemaakt .quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:35 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Als dat een orb is heb ik er ook nog wel een zwik, tig foto's uit m'n kindertijd waar die dingen op staan.
mooiiiquote:Op woensdag 20 maart 2013 15:29 schreef Summers het volgende:
foto blauwe orb
[ http://imageshack.us/photo/my-images/16/jesbal.jpg/ (copy/paste deze link) ]
Geloof ik nietquote:Op woensdag 20 maart 2013 15:37 schreef Summers het volgende:
[..]
Deze is in ieder geval waargenomen door het blote oog voordat de foto werd gemaakt .
Er zijn ook mensen die met het blote oog aliens zien.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:37 schreef Summers het volgende:
[..]
Deze is in ieder geval waargenomen door het blote oog voordat de foto werd gemaakt .
Nou misschien hebben die dan wel echt een alien gezien ... als ik een alien zou zien zou ik vanaf dat moment ook zeggen dat ik ze heb gezien . Wat ik zelf niet heb gezien of ervaren kan nog wel bestaan dus zulke dingen laat ik altijd open .quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:51 schreef mootie het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die met het blote oog aliens zien.
Seems legit.quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:55 schreef dussiessss het volgende:
dit is een site wat over orbs gaat http://www.orbhunter.nl/Webpages/Orbs/Orbs.html
Het blijft boeiend hoe mensen zonder verstand van optica, cameras, fotograferen met de meest fantasievolle verklaringen komen over alledaagse verschijnselen.quote:
Dat.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het blijft boeiend hoe mensen zonder verstand van optica, cameras, fotograferen met de meest fantasievolle verklaringen komen over alledaagse verschijnselen.
Daar staan heel wat mooie foto'squote:Op woensdag 20 maart 2013 18:55 schreef dussiessss het volgende:
dit is een site wat over orbs gaat http://www.orbhunter.nl/Webpages/Orbs/Orbs.html
Er staan er 3 op de site zover ik zie, en dat is duidelijk een reflectie van direct zonlicht in de lens.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:15 schreef dussiessss het volgende:
[..]
ja he en volgens hem ook een hoop zonder flits gemaakt
ff gegoogledquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er staan er 3 op de site zover ik zie, en dat is duidelijk een reflectie van direct zonlicht in de lens.
http://www.orbhunter.nl/W(...)0zonder%20Flits.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |