abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 maart 2013 @ 07:30:29 #76
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_124675963
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 22:03 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Zoiets...
[ afbeelding ]
Gecropt, een kraai van internet afgeplukt en in de foto geplakt

Orinele foto
[ afbeelding ]
ik zou daar echt niet trots op zijn. Sterker nog, ik vind dat je door de manupilatie afbreuk doet aan een foto die er op lijkt maar wel orgineel is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_124677127
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:51 schreef Nemephis het volgende:
Een foto is hooguit gecropped in Photoshop (of ander programma).
Doe je meer aanpassingen dan is het geen foto meer.
:? Dus bijkleuren of de foto wat scherper maken,oneffenheden weghalen is al teveel?
pi_129824513
Nog interessante gedachten over nabewerking?
(om hier verder te miepen over bewerking ipv in het het wedstrijdtopic ;) )
Meh
pi_129824899
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:19 schreef NorgeT het volgende:
Nog interessante gedachten over nabewerking?
(om hier verder te miepen over bewerking ipv in het het wedstrijdtopic ;) )
Zoals ik al zei.... iedereen heeft een mening. Het gaat erom dat je regels op moet stellen in een fotowedstrijd. Er is gekozen om te veel bewerking te verbieden. Maar hoe controleer je dit. Dat is de vraag...
Canon EOS 5d mark ii / Canon EOS 400D / Canon 70-200 f4 L / Canon 17-40 f4 L / Tamron 90mm f2.8 Macro / Canon Speedlight 430EX II / Lowepro Flipside 400
pi_129824979
Tja, ik snap bij sommige mensen de stelligheid tegen nabewerken niet zo. Sommige (Nemephis) stellen zelfs dat je helemaal niets meer mag doen met de foto, maar ik vraag ze af of ze wel helemaal begrijpen hoe digitale fotografie werkt. Een RAW image, MOET namelijk nog ontwikkeld worden nadat hij hij is geschoten. Neem tien verschillende programma's die RAW data kunnen processen en je foto zal er er tien keer net anders uit komen te zien wanneer je hem opent. Dus ja, zeg mij maar welke van die tien de "originele" foto is.

Gelukkig staan de meeste er wat relaxter in :). Persoonlijk maakt het mij niks uit, zelf doe ik uitsluitend aanpassingen in Lightroom en dan alleen qua kleur/contrast/saturatie etc. Storende elementen en dergelijke laat ik altijd staan, niet omdat ik vind dat het anders geen fotografie meer is, maar omdat ik niet goed genoeg ben met Photoshop om het op een nette manier voor elkaar te krijgen. Fotografie is een vorm van kunst en wanneer je doormiddel van manipulatie het beter voor elkaar krijgt om de emotie over te brengen naar de kijker die je als fotograaf voor ogen had, lijkt het mij alleen maar goed.
pi_129825238
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:33 schreef Ravvie het volgende:
Tja, ik snap bij sommige mensen de stelligheid tegen nabewerken niet zo. Sommige (Nemephis) stellen zelfs dat je helemaal niets meer mag doen met de foto, maar ik vraag ze af of ze wel helemaal begrijpen hoe digitale fotografie werkt. Een RAW image, MOET namelijk nog ontwikkeld worden nadat hij hij is geschoten. Neem tien verschillende programma's die RAW data kunnen processen en je foto zal er er tien keer net anders uit komen te zien wanneer je hem opent. Dus ja, zeg mij maar welke van die tien de "originele" foto is.

Gelukkig staan de meeste er wat relaxter in :). Persoonlijk maakt het mij niks uit, zelf doe ik uitsluitend aanpassingen in Lightroom en dan alleen qua kleur/contrast/saturatie etc. Storende elementen en dergelijke laat ik altijd staan, niet omdat ik vind dat het anders geen fotografie meer is, maar omdat ik niet goed genoeg ben met Photoshop om het op een nette manier voor elkaar te krijgen. Fotografie is een vorm van kunst en wanneer je doormiddel van manipulatie het beter voor elkaar krijgt om de emotie over te brengen naar de kijker die je als fotograaf voor ogen had, lijkt het mij alleen maar goed.
Inderdaad. Zo lang het geen persfotografie is, of een foto die bewerkt wordt om een klant voor product/vakantie oid kan ik eigenlijk geen bezwaren hebben tegen heftig bewerken. Ok, bij heftige bewerkingen vind ik het wel snel 'kitsch' worden. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. De een vind het geweldig, de ander vind het verschrikkelijk.

Zo is er een user op Flickr die overdadige bewerkingen/composities zo ongeveer als handelsmerk gebruikt. Door velen geliefd, maar absoluut niet mijn smaak.
Dit soort foto's bedoel ik dus

Dus wat mij betreft laten we iedereen vrij in wat hij of zij doet. Wat mooi gevonden wordt in een wedstrijd blijft ook een kwestie van smaak. Dus van oneerlijkheid is wat mij betreft geen sprake..
Meh
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:43:31 #82
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129825285
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:42 schreef NorgeT het volgende:

[..]

Inderdaad. Zo lang het geen persfotografie is, of een foto die bewerkt wordt om een klant voor product/vakantie oid kan ik eigenlijk geen bezwaren hebben tegen heftig bewerken. Ok, bij heftige bewerkingen vind ik het wel snel 'kitsch' worden. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. De een vind het geweldig, de ander vind het verschrikkelijk.

Zo is er een user op Flickr die overdadige bewerkingen/composities zo ongeveer als handelsmerk gebruikt. Door velen geliefd, maar absoluut niet mijn smaak.
Dit soort foto's bedoel ik dus
[ afbeelding ]

Dus wat mij betreft laten we iedereen vrij in wat hij of zij doet. Wat mooi gevonden wordt in een wedstrijd blijft ook een kwestie van smaak. Dus van oneerlijkheid is wat mij betreft geen sprake..
Zijn die vogels er in geplakt?
pi_129825302
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Maar durf het niet met zekerheid te zeggen :)
Volgens mi is ook het water en de boot en zeker de mist er in geplakt :P
Meh
pi_129825303
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Maar als je dat doet, durf dan ook aan te geven wat je gedaan hebt....
Canon EOS 5d mark ii / Canon EOS 400D / Canon 70-200 f4 L / Canon 17-40 f4 L / Tamron 90mm f2.8 Macro / Canon Speedlight 430EX II / Lowepro Flipside 400
pi_129825388
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:44 schreef RikH het volgende:

[..]

Maar als je dat doet, durf dan ook aan te geven wat je gedaan hebt....
Waarom dat bij voorhand doen? Waarom niet je fantasie laten prikkelen?
Meh
pi_129825496
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:47 schreef NorgeT het volgende:

[..]

Waarom dat bij voorhand doen? Waarom niet je fantasie laten prikkelen?
Dat is ook zo... Alles is veroorloofd... je mag doen wat je zelf wil. Maar bij wedstrijden horen regels.. en als degene die de wedstrijd organiseert alleen foto's wil die beperkt bewerkt zijn. So be it. Maar nogmaals hoe controleer je dit.
pi_129825545
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:50 schreef RikH het volgende:

[..]

Dat is ook zo... Alles is veroorloofd... je mag doen wat je zelf wil. Maar bij wedstrijden horen regels.. en als degene die de wedstrijd organiseert alleen foto's wil die beperkt bewerkt zijn. So be it. Maar nogmaals hoe controleer je dit.
Is niet te doen. Of je moet elke foto in hoge resolutie aan laten leveren en sporen naar oneffenheden in de pixels. Voor een 'fotowedstrijdje' op Fok niet te doen.
Meh
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:52:48 #88
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129825553
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:44 schreef NorgeT het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Maar durf het niet met zekerheid te zeggen :)
Volgens mi is ook het water en de boot en zeker de mist er in geplakt :P
Die boot lijkt er ook wel ingeplakt, want die gasten zitten stil en niet aan de motor, maar de boot vaart toch. Lelijk allemaal.
pi_129825583
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Die boot lijkt er ook wel ingeplakt, want die gasten zitten stil en niet aan de motor, maar de boot vaart toch. Lelijk allemaal.
Maar toch scoort het enorm op Flickr...
Meh
pi_129825701
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:52 schreef NorgeT het volgende:

[..]

Is niet te doen. Of je moet elke foto in hoge resolutie aan laten leveren en sporen naar oneffenheden in de pixels. Voor een 'fotowedstrijdje' op Fok niet te doen.
Dat denk ik ook.... dus maar vertrouwen op het naleven van de regels?

En zien jullie zo een compilatie van foto's als een foto? of als een mooi plaatje?
pi_129825846
Als je foto ruk is en je trekt m door de bewerking dan blijft het een bewerkte ruk foto...

Maar juist als je een leuke plaat schiet, kan net dat beetje lichtbewerking, correctie, iets croppen het verschil maken tussen een leuke plaat of echt een goede plaat.

En niet iedereen vind hetzelfde mooi, het blijft toch een mening of iets mooi is of niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_129825878
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:57 schreef RikH het volgende:

[..]

En zien jullie zo een compilatie van foto's als een foto? of als een mooi plaatje?
Wanneer ik het niet zie vind ik het een foto. Wanneer ik het wel zie vind ik het 9 van de 10 keer kitsch.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:02 schreef Ticootje het volgende:
Als je foto ruk is en je trekt m door de bewerking dan blijft het een bewerkte ruk foto...

Maar juist als je een leuke plaat schiet, kan net dat beetje lichtbewerking, correctie, iets croppen het verschil maken tussen een leuke plaat of echt een goede plaat.

En niet iedereen vind hetzelfde mooi, het blijft toch een mening of iets mooi is of niet.
Juistem!
Meh
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:05:19 #93
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129825944
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:02 schreef Ticootje het volgende:

Behalve als je een detail uit die foto weer plaats op een andere foto
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_129825989
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:05 schreef Stefan het volgende:

[..]

Behalve als je een detail uit die foto weer plaats op een andere foto
Inderdaad... je kan van 100 ruk foto's 1 super tof "plaatje" maken... Als je maar goed kan photoshoppen
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:07:39 #95
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129826012
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:57 schreef RikH het volgende:

[..]

Alles is een foto. De regels zijn dan ook gezeur, laat mensen doen wat ze willen, de meeste kunnen niet nabewerken en leveren lelijke fotos af

Dit is bv fucking lelijk

pi_129826050
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:07 schreef Stefan het volgende:

[..]

Alles is een foto. De regels zijn dan ook gezeur, laat mensen doen wat ze willen, de meeste kunnen niet nabewerken en leveren lelijke fotos af

Dit is bv fucking lelijk

[ afbeelding ]
Inderdaad. Goed bewerken in e vorm van verschillende foto's 1 foto maken is echt een vak apart. Dat soort foto's van hoge kwaliteit zijn echt een zeldzaamheid en kosten te veel tijd voor de hobbyist. :P
Meh
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:10:50 #97
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129826080
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:09 schreef NorgeT het volgende:

[..]

Inderdaad. Goed bewerken in e vorm van verschillende foto's 1 foto maken is echt een vak apart. Dat soort foto's van hoge kwaliteit zijn echt een zeldzaamheid en kosten te veel tijd voor de hobbyist. :P
Of neem deze: 2 foto's, superslecht en lelijk, de stemmer ziet dat ook wel hopelijk

pi_129826095
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:07 schreef Stefan het volgende:

[..]

Dit is bv fucking lelijk

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ben ik het niet mee eens. Het is geen foto.. het zijn meerdere foto's... samengevoegd tot 1 plaatje. Haha... Wel een vorm van fotografie (als kunstvorm) denk ik...
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:14:46 #99
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129826190
Stel, ik zit op een paard verkleed als ridder. Iemand houdt dat paard vast aan de teugels en die haal ik er later weer uit alsof ik helemaal alleen ben. Dan is het geen foto meer?
pi_129826260
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:14 schreef Stefan het volgende:
Stel, ik zit op een paard verkleed als ridder. Iemand houdt dat paard vast aan de teugels en die haal ik er later weer uit alsof ik helemaal alleen ben. Dan is het geen foto meer?
Is 1 foto.... dus niet bestaande uit meerdere foto's... Dus een foto... Alleen een bewerkte foto...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')