abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124275762
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 23:10 schreef jaha het volgende:
Hoe ouder je wordt, hoe minder belangrijk het leeftijdsverschil wordt. Ik zou me er zelf totaal niet druk over kunnen maken. Waarom twijfelt je vriend over het leeftijdsverschil? Daar moet je achter zien te komen. Kan ook een uiting zijn van bindingsangst overigens. "Oh help het wordt serieus, wat nu?". Dat is een fase waar je doorheen moet, maar waarbij een meer relaxte benadering van beide kanten wel kan helpen.
Het is mijn vriend nog niet, helaas. Ik weet het zelf ook niet precies. Hij is niet zo'n grote prater op dit onderwerp. Ik denk inderdaad dat het best ook een soort bindingsangst kan zijn. Of misschien vind hij het gewoon taboe of is hij bang voor veel negatieve reacties. Al zou ik dat ook niet begrijpen gezien we allebei wel meer mensen kennen die met elkaar zijn ondanks een leeftijdsverschil van 4 tot 6 jaar.

Dat laatste doe ik nu ook gewoon, ik heb verder geen haast en ben geduldig, misschien heeft hij nog het een en ander met zichzelf uit te zoeken.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 23:21:42 #27
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_124275895
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 23:12 schreef Martje10 het volgende:

[..]

Ja ik bedoelde topic idd inderdaad! Ok, ik zie het nu ook inderdaad. Had het verkeerd gelezen. Nou als dat jou voor jou en haar geen probleem is moet mijn vent helemaal niet zeuren. Heb je daar overigens nooit vervelend commentaar van familie/vrienden/kennissen over gehad over jullie leeftijdsverschil?

Ik ben ook van mening dat het best kan. Leeftijd zegt voor mij zeker iets maar echt niet alles. Het ligt voor mij aan hoe ver iemand is in zijn ontwikkeling. Er zijn jongens van 20 jaar die al heel serieus zijn maar er zijn er ook van 23 die het allemaal nog niet zo goed weten wat ze precies willen. Valt je persoonlijke ontwikkeling etc bij elkaar dan doet de leeftijd er voor mij vrij weinig toe.

Verder merk in inderdaad om me heen dat het steeds minder taboe wordt. Ik heb inderdaad ook vrienden van 19-20 die relaties hebben met een man van 27-28 en ik heb ook vrienden van een 20-21 die een relatie hebben met een vrouw van 23-24.
We zijn nog niet super lang onderweg, maar nee, nooit. Heb hiervoor ook 2 keer een relatie gehad met dames die 7 en 9 jaar ouder waren, dus was wel wat gewend. Hoop dat het zo blijft. Schijnt overigens wel dat *haar* ouders negatieve opmerkingen hebben gekregen, omdat ze het goedkeurden -O- Stelletje bemoeials...

Succes! Het kan allemaal prima werken, maar hij moet het wel zelf aandurven, anders wordt het niets, ook al zou hij zich eigenlijk niet aan moeten stellen ;)
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_124276276
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 23:21 schreef Tanin het volgende:

[..]

We zijn nog niet super lang onderweg, maar nee, nooit. Heb hiervoor ook 2 keer een relatie gehad met dames die 7 en 9 jaar ouder waren, dus was wel wat gewend. Hoop dat het zo blijft. Schijnt overigens wel dat *haar* ouders negatieve opmerkingen hebben gekregen, omdat ze het goedkeurden -O- Stelletje bemoeials...

Succes! Het kan allemaal prima werken, maar hij moet het wel zelf aandurven, anders wordt het niets, ook al zou hij zich eigenlijk niet aan moeten stellen ;)
Ja inderdaad! Het feit dat je ook oudere vriendinnen hebt gehad zegt genoeg. Helaas zijn er mensen die blijkbaar meer waarde hechten aan leeftijd in plaats van je gevoel volgen. Negatieve reacties kan je altijd krijgen, als je op als man op mannen valt krijg je ze, als je als vrouw op vrouwen valt krijg je ze. Als je als Nederlander op allochtoonse mannen valt krijg je ze ook. Er blijft altijd wel wat te zeuren.

Zolang haar ouders het maar gewoon accepteren is het toch prima. Anders kan je anders geen problemen krijgen ivm de wet? Zolang alleen een paar kennissen van haar ouders het niet ok vinden zou ik me weinig zorgen maken.
pi_124276721
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:04 schreef Martje10 het volgende:

[..]

Het leeftijdsverschil is inmiddels 5 jaar. Ik ben nog 18 en hij is inmiddels 23.
Ik ben 25, mijn vriendin 20. Aan het begin van onze relatie was ik 23 en zij 18. Het kan prima.

Leeftijd alleen zegt namelijk niets. Het ligt aan de personen...
  dinsdag 19 maart 2013 @ 23:40:23 #30
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_124276752
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 23:29 schreef Martje10 het volgende:

[..]

Ja inderdaad! Het feit dat je ook oudere vriendinnen hebt gehad zegt genoeg. Helaas zijn er mensen die blijkbaar meer waarde hechten aan leeftijd in plaats van je gevoel volgen. Negatieve reacties kan je altijd krijgen, als je op als man op mannen valt krijg je ze, als je als vrouw op vrouwen valt krijg je ze. Als je als Nederlander op allochtoonse mannen valt krijg je ze ook. Er blijft altijd wel wat te zeuren.

Zolang haar ouders het maar gewoon accepteren is het toch prima. Anders kan je anders geen problemen krijgen ivm de wet? Zolang alleen een paar kennissen van haar ouders het niet ok vinden zou ik me weinig zorgen maken.
Problemen met de wet zijn alleen als de een onder de 16 is en de ander boven de 18, of als er 1 onder de 18 is en de ander een machtsvoordeel (leraar, behandelaar, etc.) heeft.
Dus nee, dat zou soieso niet aan de orde zijn, maar als d'r ouders het er echt niet mee eens zouden zijn, dan zou ze andere woonruimte moeten zoeken, zou ze dus al snel bij mij aankloppen, en dan zou ik wel een machtsvoordeel krijgen, en derhalve problemen.

Ik hoop voor die jongen dat je hem hun kunt overtuigen, je klinkt als een te leuke meid om zomaar te laten lopen :)
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_124277198
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 23:40 schreef Tanin het volgende:

[..]

Problemen met de wet zijn alleen als de een onder de 16 is en de ander boven de 18, of als er 1 onder de 18 is en de ander een machtsvoordeel (leraar, behandelaar, etc.) heeft.
Dus nee, dat zou soieso niet aan de orde zijn, maar als d'r ouders het er echt niet mee eens zouden zijn, dan zou ze andere woonruimte moeten zoeken, zou ze dus al snel bij mij aankloppen, en dan zou ik wel een machtsvoordeel krijgen, en derhalve problemen.

Ik hoop voor die jongen dat je hem hun kunt overtuigen, je klinkt als een te leuke meid om zomaar te laten lopen :)
Ok, dat wist ik helemaal niet. Maar gelukkig voor jou en je vriendin hebben haar ouders het goedgekeurd. Dus dan hoef je je daar sowieso niet over in te zitten.

Ik ga hem sowieso overtuigen. Ik weet precies wat ik wil alleen hij nog, dus ik heb geduld. Thanks :)
pi_124282084
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:57 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Inderdaad.
Zelfs ik zou met een 18 jarige kunnen daten zonder dat het vreemd is. :')
Ach ik date nu met een man die 18 jaar ouder dan mij is, mijn overleden man was 12 jaar ouder dan mij, het gaat niet om dat getal maar hoeveel levenservaring je hebt en hoe je daardoor in het leven staat.
pi_124284719
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:53 schreef Martje10 het volgende:
Hallo iedereen,
Graag jullie mening, ik ben zelf 18 en date nu een tijdje met een jongen. Toen we begonnen met daten was hij 22 maar inmiddels net een paar dagen 23. Nu het een beetje serieus begint te worden twijfelt hij over het leeftijdverschil. Hij is wel redelijk jong van geest voor zijn leeftijd terwijl ik juist wat ouder een serieuzer ben voor mijn leeftijd.

Graag jullie mening.
Mijn eerste vriendin was 17, toen ik 24 was. Enough said denk ik zo.

Kortom, hij zoekt een smoes om van je af te komen :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_124285059
Ik ben 10 jaar jonger als mijn vriend(hij 32 en ik dus 22). Maar werkt prima.

Ligt er alleen maar aan in welke mindset je bent. Wat wil je? Wat wil je samen? Heb je het leuk? Hoe behandel je elkaar?
pi_124286978
van den Berg
pi_124288228
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_124295009
Hij wil geen relatie, in ieder geval niet me jou.
  woensdag 20 maart 2013 @ 16:43:39 #38
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_124298183
quote:
Jawel, ik had hem verdekt opgesteld ;)

R&P / leeftijdsverschil relatie
pi_124299386
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 23:39 schreef zarGon het volgende:
Leeftijd alleen zegt namelijk niets. Het ligt aan de personen...
Dit inderdaad. Je wordt verliefd op een persoon, daar heeft leeftijd niks mee te maken. Vind ik persoonlijk ook totaal niet belangrijk in een relatie.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  woensdag 20 maart 2013 @ 17:15:33 #40
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_124299446
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:04 schreef Martje10 het volgende:

[..]

Het leeftijdsverschil is inmiddels 5 jaar.

Hoezo inmiddels, was het eerst 3 jaar?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_124299684
Als die echt zoveel van je houd dan zou dat leeftijdsverschil niet uit maken lijkt mij.
  woensdag 20 maart 2013 @ 17:22:38 #42
12221 Tijn