Zo komt het niet echt op me over. Sorry. Leeftijdsverschil is geen probleem, als deze niet ervaren wordt. Schijnbaar ervaart hij het wel zo.quote:Hij is wel redelijk jong van geest voor zijn leeftijd terwijl ik juist wat ouder een serieuzer ben voor mijn leeftijd.
Ditquote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:58 schreef seasushi het volgende:
Hij verzint een heel slecht excuus om het uit te maken
Wat is nou 4 jaar verschil? Dat gaat toch nergens over?
Het leeftijdsverschil is inmiddels 5 jaar. Ik ben nog 18 en hij is inmiddels 23.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:58 schreef seasushi het volgende:
Hij verzint een heel slecht excuus om het uit te maken
Wat is nou 4 jaar verschil? Dat gaat toch nergens over?
Daarmee doel je op mijn topic of niet?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:58 schreef P8 het volgende:
[..]
Zo komt het niet echt op me over. Sorry. Leeftijdsverschil is geen probleem, als deze niet ervaren wordt. Schijnbaar ervaart hij het wel zo.
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:04 schreef Martje10 het volgende:
[..]
Het leeftijdsverschil is inmiddels 5 jaar. Ik ben nog 18 en hij is inmiddels 23.
[..]
Daarmee doel je op mijn topic of niet? Ik was gewoon benieuwd naar of ik nou raar denk of dat hij dat doet.
Dat zou het leeftijdsverschil juist uit moeten vlakken..quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:53 schreef Martje10 het volgende:
Hallo iedereen,
Graag jullie mening, ik ben zelf 18 en date nu een tijdje met een jongen. Toen we begonnen met daten was hij 22 maar inmiddels net een paar dagen 23. Nu het een beetje serieus begint te worden twijfelt hij over het leeftijdverschil. Hij is wel redelijk jong van geest voor zijn leeftijd terwijl ik juist wat ouder een serieuzer ben voor mijn leeftijd.
Graag jullie mening.
Kijk deze man conclusies trekken op basis van een OP van drie regels.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:58 schreef P8 het volgende:
[..]
Zo komt het niet echt op me over. Sorry. Leeftijdsverschil is geen probleem, als deze niet ervaren wordt. Schijnbaar ervaart hij het wel zo.
Welke onterechte conclusie trek ik volgens jou?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:07 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Kijk deze man conclusies trekken op basis van een OP van drie regels.
4 of 5 maakt nou ook weer geen denderend verschil. Denk dat hem eerder andere dingen dwars zit dan die paar jaar. Misschien zit jij nog op de middelbare, woon je nog thuis en is hij al klaar met zijn studie, werkend en al jaren op zichzelf wonend? Dat hij eventueel door genoemde verschillen gaat twijfelen lijkt mij logischer dan die 5 jaar..quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:04 schreef Martje10 het volgende:
[..]
Het leeftijdsverschil is inmiddels 5 jaar. Ik ben nog 18 en hij is inmiddels 23.
Nee dat is het ook niet, het is ten eerste ook niet dat hij perse geen serieuze relatie wil maar heeft wel behoorlijke twijfels.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:12 schreef BarrieButsers het volgende:
4 of 5 maakt nou ook weer geen denderend verschil. Denk dat hem eerder andere dingen dwars zit dan die paar jaar. Misschien zit jij nog op de middelbare, woon je nog thuis en is hij al klaar met zijn studie, werkend en al jaren op zichzelf wonend? Dat hij eventueel door genoemde verschillen gaat twijfelen lijkt mij logischer dan die 5 jaar..
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:08 schreef P8 het volgende:
[..]
Welke onterechte conclusie trek ik volgens jou?
Ik zeg niet dat het onterecht is, ik zeg dat het snel geconcludeerd is.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:58 schreef P8 het volgende:
[..]
Tsja wij kunnen ook niet in die kerel zijn hoofd kijken.. Misschien wil hij tijdens zijn studententijd wel gewoon geen relatie en alleen scharrelen etc. En misschien zitten zijn vrienden wel te vervelen dat hij met een 18jarige bezig is. Of is het inderdaad gewoon dat leeftijdsverschil wat hem dwars zit.. Zoveel opties, en hij is toch echt diegene die jou het antwoord kan geven.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:16 schreef Martje10 het volgende:
[..]
Nee dat is het ook niet, het is ten eerste ook niet dat hij perse geen serieuze relatie wil maar heeft wel behoorlijke twijfels.
Verder zit in in 6 gymasium maar hij is net opnieuw een opleiding begonnen en zit pas in zijn eerste jaar. Dus daar zit ook nauwelijks verschil in. Verder woont hij nu 2 jaar op zichzelf. Ik woon nog bij mijn ouders maar ook nog maar een paar maanden. Dus ook dat gaat veranderen. Daarbij vindt hij het niet erg om bij mij thuis te komen.
Fijn om jullie positieve reacties te lezen.
Tsja, dat eerste zou wel kunnen. Al heeft 'ie het daar nooit zo over gehad. Zou ook wel raar zijn om te vertellen. Over zijn vrienden weet ik niet, die vinden mij ook wel aardig, ik ken hem notabene via een van zijn beste vrienden.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:23 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
Tsja wij kunnen ook niet in die kerel zijn hoofd kijken.. Misschien wil hij tijdens zijn studententijd wel gewoon geen relatie en alleen scharrelen etc. En misschien zitten zijn vrienden wel te vervelen dat hij met een 18jarige bezig is. Of is het inderdaad gewoon dat leeftijdsverschil wat hem dwars zit.. Zoveel opties, en hij is toch echt diegene die jou het antwoord kan geven.
sarcasme neem ik aan? want anders zeg jij, een paar dagen geleden kon het wel en nu niet meer?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:23 schreef Kola het volgende:
Ja, dat verschil is veel te groot! Jij bent pas 18!! Echt, de max is 22 hoor.
Enige verschil is dat de meeste op jou forum al wat ouder zijn, begin tot eind twintig. Wellicht is dat toch wat anders dan 18-23. Verder maakte hij me altijd juist complimentjes en hoor ik het ook wel vaker dat ik een stuk volwassen lijk dan me leeftijd aangeeft.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:13 schreef Tanin het volgende:
Hier: een topic vol met users met VEEL grotere leeftijdsverschillen. Kan je verzekeren: aan de cijfertjes ligt het niet. Dus het ligt ofwel aan zijn gevoel (je voelt voor hem toch niet zo volwassen als je zelf denkt), of het is een of andere kutsmoes voor iets anders.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:18 schreef LittleLady het volgende:
pffffff 4 jaar verschil, dat is niets
Voor de goede orde: het heet een topicquote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:55 schreef Martje10 het volgende:
[..]
Enige verschil is dat de meeste op jou forum al wat ouder zijn, begin tot eind twintig. Wellicht is dat toch wat anders dan 18-23. Verder maakte hij me altijd juist complimentjes en hoor ik het ook wel vaker dat ik een stuk volwassen lijk dan me leeftijd aangeeft.
Ja ik bedoelde topic idd inderdaad! Ok, ik zie het nu ook inderdaad. Had het verkeerd gelezen. Nou als dat jou voor jou en haar geen probleem is moet mijn vent helemaal niet zeuren. Heb je daar overigens nooit vervelend commentaar van familie/vrienden/kennissen over gehad over jullie leeftijdsverschil?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:03 schreef Tanin het volgende:
[..]
Voor de goede orde: het heet een topicEen forum is een verzameling topics, en een topic is een verzameling posts.
Ik begreep dat enkele van de dames hun relaties begonnen toen ze 18-19 waren, ook al zijn ze nu iets ouder, en mijn vriendin is net 16, terwijl ik 23 ben.
Het is mijn vriend nog niet, helaas. Ik weet het zelf ook niet precies. Hij is niet zo'n grote prater op dit onderwerp. Ik denk inderdaad dat het best ook een soort bindingsangst kan zijn. Of misschien vind hij het gewoon taboe of is hij bang voor veel negatieve reacties. Al zou ik dat ook niet begrijpen gezien we allebei wel meer mensen kennen die met elkaar zijn ondanks een leeftijdsverschil van 4 tot 6 jaar.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:10 schreef jaha het volgende:
Hoe ouder je wordt, hoe minder belangrijk het leeftijdsverschil wordt. Ik zou me er zelf totaal niet druk over kunnen maken. Waarom twijfelt je vriend over het leeftijdsverschil? Daar moet je achter zien te komen. Kan ook een uiting zijn van bindingsangst overigens. "Oh help het wordt serieus, wat nu?". Dat is een fase waar je doorheen moet, maar waarbij een meer relaxte benadering van beide kanten wel kan helpen.
We zijn nog niet super lang onderweg, maar nee, nooit. Heb hiervoor ook 2 keer een relatie gehad met dames die 7 en 9 jaar ouder waren, dus was wel wat gewend. Hoop dat het zo blijft. Schijnt overigens wel dat *haar* ouders negatieve opmerkingen hebben gekregen, omdat ze het goedkeurdenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:12 schreef Martje10 het volgende:
[..]
Ja ik bedoelde topic idd inderdaad! Ok, ik zie het nu ook inderdaad. Had het verkeerd gelezen. Nou als dat jou voor jou en haar geen probleem is moet mijn vent helemaal niet zeuren. Heb je daar overigens nooit vervelend commentaar van familie/vrienden/kennissen over gehad over jullie leeftijdsverschil?
Ik ben ook van mening dat het best kan. Leeftijd zegt voor mij zeker iets maar echt niet alles. Het ligt voor mij aan hoe ver iemand is in zijn ontwikkeling. Er zijn jongens van 20 jaar die al heel serieus zijn maar er zijn er ook van 23 die het allemaal nog niet zo goed weten wat ze precies willen. Valt je persoonlijke ontwikkeling etc bij elkaar dan doet de leeftijd er voor mij vrij weinig toe.
Verder merk in inderdaad om me heen dat het steeds minder taboe wordt. Ik heb inderdaad ook vrienden van 19-20 die relaties hebben met een man van 27-28 en ik heb ook vrienden van een 20-21 die een relatie hebben met een vrouw van 23-24.
Ja inderdaad! Het feit dat je ook oudere vriendinnen hebt gehad zegt genoeg. Helaas zijn er mensen die blijkbaar meer waarde hechten aan leeftijd in plaats van je gevoel volgen. Negatieve reacties kan je altijd krijgen, als je op als man op mannen valt krijg je ze, als je als vrouw op vrouwen valt krijg je ze. Als je als Nederlander op allochtoonse mannen valt krijg je ze ook. Er blijft altijd wel wat te zeuren.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:21 schreef Tanin het volgende:
[..]
We zijn nog niet super lang onderweg, maar nee, nooit. Heb hiervoor ook 2 keer een relatie gehad met dames die 7 en 9 jaar ouder waren, dus was wel wat gewend. Hoop dat het zo blijft. Schijnt overigens wel dat *haar* ouders negatieve opmerkingen hebben gekregen, omdat ze het goedkeurdenStelletje bemoeials...
Succes! Het kan allemaal prima werken, maar hij moet het wel zelf aandurven, anders wordt het niets, ook al zou hij zich eigenlijk niet aan moeten stellen
Ik ben 25, mijn vriendin 20. Aan het begin van onze relatie was ik 23 en zij 18. Het kan prima.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:04 schreef Martje10 het volgende:
[..]
Problemen met de wet zijn alleen als de een onder de 16 is en de ander boven de 18, of als er 1 onder de 18 is en de ander een machtsvoordeel (leraar, behandelaar, etc.) heeft.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:29 schreef Martje10 het volgende:
[..]
Ja inderdaad! Het feit dat je ook oudere vriendinnen hebt gehad zegt genoeg. Helaas zijn er mensen die blijkbaar meer waarde hechten aan leeftijd in plaats van je gevoel volgen. Negatieve reacties kan je altijd krijgen, als je op als man op mannen valt krijg je ze, als je als vrouw op vrouwen valt krijg je ze. Als je als Nederlander op allochtoonse mannen valt krijg je ze ook. Er blijft altijd wel wat te zeuren.
Zolang haar ouders het maar gewoon accepteren is het toch prima. Anders kan je anders geen problemen krijgen ivm de wet? Zolang alleen een paar kennissen van haar ouders het niet ok vinden zou ik me weinig zorgen maken.
Ok, dat wist ik helemaal niet. Maar gelukkig voor jou en je vriendin hebben haar ouders het goedgekeurd. Dus dan hoef je je daar sowieso niet over in te zitten.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:40 schreef Tanin het volgende:
[..]
Problemen met de wet zijn alleen als de een onder de 16 is en de ander boven de 18, of als er 1 onder de 18 is en de ander een machtsvoordeel (leraar, behandelaar, etc.) heeft.
Dus nee, dat zou soieso niet aan de orde zijn, maar als d'r ouders het er echt niet mee eens zouden zijn, dan zou ze andere woonruimte moeten zoeken, zou ze dus al snel bij mij aankloppen, en dan zou ik wel een machtsvoordeel krijgen, en derhalve problemen.
Ik hoop voor die jongen dat je hem hun kunt overtuigen, je klinkt als een te leuke meid om zomaar te laten lopen
Ach ik date nu met een man die 18 jaar ouder dan mij is, mijn overleden man was 12 jaar ouder dan mij, het gaat niet om dat getal maar hoeveel levenservaring je hebt en hoe je daardoor in het leven staat.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:57 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Inderdaad.
Zelfs ik zou met een 18 jarige kunnen daten zonder dat het vreemd is.
Mijn eerste vriendin was 17, toen ik 24 was. Enough said denk ik zo.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:53 schreef Martje10 het volgende:
Hallo iedereen,
Graag jullie mening, ik ben zelf 18 en date nu een tijdje met een jongen. Toen we begonnen met daten was hij 22 maar inmiddels net een paar dagen 23. Nu het een beetje serieus begint te worden twijfelt hij over het leeftijdverschil. Hij is wel redelijk jong van geest voor zijn leeftijd terwijl ik juist wat ouder een serieuzer ben voor mijn leeftijd.
Graag jullie mening.
Jawel, ik had hem verdekt opgesteldquote:Op woensdag 20 maart 2013 12:32 schreef Godshand het volgende:
Deze is nog niet langs geweest: R&P / [Centraal] Leeftijdsverschillen binnen relaties #2
Dit inderdaad. Je wordt verliefd op een persoon, daar heeft leeftijd niks mee te maken. Vind ik persoonlijk ook totaal niet belangrijk in een relatie.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:39 schreef zarGon het volgende:
Leeftijd alleen zegt namelijk niets. Het ligt aan de personen...
Hoezo inmiddels, was het eerst 3 jaar?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:04 schreef Martje10 het volgende:
[..]
Het leeftijdsverschil is inmiddels 5 jaar.
Ja, want het leeftijdsverschil wordt groter als hij jarig is en kleiner wanneer jij jarig bentquote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:04 schreef Martje10 het volgende:
[..]
Haha nee maar toen we elkaar leerde kennen was het 4 jaar, dus misschien is dat een issue voor hem. Ik weet het ook niet.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:15 schreef Stefan het volgende:
[..]
Hoezo inmiddels, was het eerst 3 jaar?
quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:52 schreef Martje10 het volgende:
[..]
Haha nee maar toen we elkaar leerde kennen was het 4 jaar, dus misschien is dat een issue voor hem. Ik weet het ook niet.
Nee maar misschien dacht hij eerst eerst, zit vier jaar tussen en dat verschil is te groot, maar nu zit er 5 jaar tussen onze leeftijden. Ik kan er ook geen andere verklaring voor vinden. In ieder geval goed om te lezen dat het inderdaad helemaal issue is volgens jullie en dat 18-23 wel moet kunnen. Al helemaal gezien het feit dat het verschil in onze ontwikkeling geen 5 jaar is.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, want het leeftijdsverschil wordt groter als hij jarig is en kleiner wanneer jij jarig bent
Dit soort dingen draai ik altijd even om.quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:59 schreef ntm het volgende:
Haha dit noem je toch geen leeftijdsverschil:O Misschien twijfelt hij meer aan je volwassenheid dan aan het leeftijdsverschil.
welneequote:Op woensdag 20 maart 2013 19:05 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dit soort dingen draai ik altijd even om.
Vrouw van 23 met een jongen van 18... Hmm Ik denk dat veel mensen raar opkijken.
Welja.quote:
Dat komt misschien omdat vrouwen sneller volwassen worden dan mannen maar het hoeft niet natuurlijk. Als de jongen van 18 zich volwassen gedraagt dan kijk ik er niet van op.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:05 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Vrouw van 23 met een jongen van 18... Hmm Ik denk dat veel mensen raar opkijken.
Lichamelijk komen ze sneller in de pubertijd.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:15 schreef ntm het volgende:
[..]
Dat komt misschien omdat vrouwen sneller volwassen worden dan mannen maar het hoeft niet natuurlijk. Als de jongen van 18 zich volwassen gedraagt dan kijk ik er niet van op.
Ik val zelf ook niet op jongens van mijn eigen leeftijd, oudere jongens zijn gewoon interessanter. Vind ik niet echt onvolwassen ofzo, als je onvolwassen bent als meisje kan je een jongen die ouder is dan jij op de lange termijn niet boeien hoor.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:17 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Lichamelijk komen ze sneller in de pubertijd.
Maar denk je echt dat ze meer levenservaring etc hebben op dezelfde leeftijd als jongens of zich volwassener weten te gedragen in situaties die daarom vragen? MWeh...
Ik heb dat nooit zo beleefd in ieder geval, ik heb wel beleefd dat meisjes van dezelfde leeftijd zich te goed voelen voor jongens van dezeflde leeftijd, maar dat vind ik meer een teken van onvolwassenheid.
Natuurlijk kun je op oudere jongens vallen, maar dan hoef je nog niet neer te kijken op je eigen leeftijdsgenootjes toch?quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:24 schreef ntm het volgende:
[..]
Ik val zelf ook niet op jongens van mijn eigen leeftijd, oudere jongens zijn gewoon interessanter. Vind ik niet echt onvolwassen ofzo, als je onvolwassen bent als meisje kan je een jongen die ouder is dan jij op de lange termijn niet boeien hoor.
Ook niet meer hoor, daarbij is het algemeen bekend dat vrouwen gemiddeld genomen 2-4 jaar voorlopen op mannen wat betreft hun ontwikkeling. Dus vind ik 18 jaar vrouw - 23 jaar man iets anders dan 18 jaar man - 23 jaar vrouw.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:05 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat hangt dus ook van de personen af, als ik het op mezelf betrek heb ik daar nooit problemen mee gehad qua eenrichtingsverkeer. Als het alleen maar eenrichtingsverkeer is neem ik aan dat je er na 1 date al klaar mee bent toch?quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:28 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je op oudere jongens vallen, maar dan hoef je nog niet neer te kijken op je eigen leeftijdsgenootjes toch?
Ik vind jongere meisjes veelal totaal niet interessant... Soort van eenrichtingsverkeer communicatie is dat... Je moet haar het shirt van het lijf vragen anders valt het gesprek dood.
Sneller al.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:39 schreef Martje10 het volgende:
[..]
Dat hangt dus ook van de personen af, als ik het op mezelf betrek heb ik daar nooit problemen mee gehad qua eenrichtingsverkeer. Als het alleen maar eenrichtingsverkeer is neem ik aan dat je er na 1 date al klaar mee bent toch?
Ja fysiek gezien allicht. Mentaal lijkt me altijd onzin want mensen hebben precies dezelfde levenservaring.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:36 schreef Martje10 het volgende:
[..]
Ook niet meer hoor, daarbij is het algemeen bekend dat vrouwen gemiddeld genomen 2-4 jaar voorlopen op mannen wat betreft hun ontwikkeling. Dus vind ik 18 jaar vrouw - 23 jaar man iets anders dan 18 jaar man - 23 jaar vrouw.
Alsof alleen levenservaring je ontwikkeling bepaald. Hersenen van vrouwen zijn uit ontwikkeld met een gemiddelde leeftijd van 22 en die van mannen op 25. Daarbij lopen vrouwen ook 2 jaar voor met oa taal, cognitieve vaardigheden en op emotioneel vlak.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:43 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Sneller al.
[..]
Ja fysiek gezien allicht. Mentaal lijkt me altijd onzin want mensen hebben precies dezelfde levenservaring.
Ach je ziet wel dat vrouwen meer zelfstandigheid zoeken op jongere leeftijd... Meisjes wonen gemiddeld op hun 21 uit huis en mannen pas op hun 23e.
Mannen zijn over het algemeen natuurlijk ook wat impulsiever, ongerepter dan vrouwen. Meisjes die dus iets beter nadenken voor ze wat doen dan hun mannelijke leeftijdsgenoten worden dan al snel van "volwassen" gedrag beticht. Komt daarbij wat Martje10 zegt over taal, cognitieve vaardigheden, etc. en wat je zelf zegt over het fysieke deel, en ik kan de trend in mensen hun beeldvorming wel begrijpen, ook al klopt die lang niet altijd.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:43 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Sneller al.
[..]
Ja fysiek gezien allicht. Mentaal lijkt me altijd onzin want mensen hebben precies dezelfde levenservaring.
Ach je ziet wel dat vrouwen meer zelfstandigheid zoeken op jongere leeftijd... Meisjes wonen gemiddeld op hun 21 uit huis en mannen pas op hun 23e.
Je bedoeld geen groot verschil? Nee, want ik zit in 6 gymnasium en hij in het eerste jaar van zijn opleiding. Hij woont 1 jaar op zichzelf en ik over een paar maanden ook. Dus in principe loopt hij qua levensfase maar 1 jaar op mij voor.quote:Op woensdag 20 maart 2013 23:10 schreef Modder het volgende:
Ik denk dat een verschil in levensfase een grotere rol speelt over het algemeen dan leeftijd. Als de een nog op de middelbare school zit en bij zijn ouders woont en de ander studeert al een aantal jaar en woont al een poos op zichzelf, kan ik me voorstellen dat er een kloof is en de relatie op dat punt vastloopt. Maar als jullie in dezelfde levensfase zitten kan ik me niet zo goed voorstellen dat de leeftijd het breekpunt is; vijf jaar is nou echt een heel groot verschil.
Kan op jouw leeftijd heel wat schelen hoor.quote:Op woensdag 20 maart 2013 23:59 schreef Martje10 het volgende:
[..]
Je bedoeld geen groot verschil? Nee, want ik zit in 6 gymnasium en hij in het eerste jaar van zijn opleiding. Hij woont 1 jaar op zichzelf en ik over een paar maanden ook. Dus in principe loopt hij qua levensfase maar 1 jaar op mij voor.
Dat kan maar fysieke volwassenheid bepaalt natuurlijk niet waarom meisjes eerder beginnen met zoenen op de basisschool en ook niet waarom 20 jarige vrouwen met 50 jarige mannen het bed in duiken terwijl andersom zelden voorkomt. Mijn ervaring is dat het daten makkelijker wordt naarmate er meer verschil is tussen man en vrouw in opleidingsniveau, inkomen en leeftijd. Hoe groter het verschil hoe sneller de vrouw een relatie wil en hoe meer ze daar haar best voor doet. Ook is mijn ervaring met vrouwen van gelijke leeftijd en opleidingsniveau: die willen "alleen maar vrienden blijven"...quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:20 schreef Martje10 het volgende:
[..]
Alsof alleen levenservaring je ontwikkeling bepaald. Hersenen van vrouwen zijn uit ontwikkeld met een gemiddelde leeftijd van 22 en die van mannen op 25. Daarbij lopen vrouwen ook 2 jaar voor met oa taal, cognitieve vaardigheden en op emotioneel vlak.
Levenservaring is misschien 5%, maar jij doet net zoals je persoonlijke ontwikkeling en levenservaring hetzelfde is. Levenservaring is slechts een onderdeel van je ontwikkeling.
Wanneer ben jij jarig dan?quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:56 schreef Martje10 het volgende:
[..]
Nee maar misschien dacht hij eerst eerst, zit vier jaar tussen en dat verschil is te groot, maar nu zit er 5 jaar tussen onze leeftijden. Ik kan er ook geen andere verklaring voor vinden. In ieder geval goed om te lezen dat het inderdaad helemaal issue is volgens jullie en dat 18-23 wel moet kunnen. Al helemaal gezien het feit dat het verschil in onze ontwikkeling geen 5 jaar is.
Ik jou ook niet.quote:Op donderdag 21 maart 2013 11:37 schreef Oognip het volgende:
Die jongen moet wel heel jong lijken dan. Ik vind jou al niet echt volwassen overkomen
quote:
Dat was wel een briljante opmerking inderdaad.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:49 schreef Oognip het volgende:
[..]
Je komt nogal naïef over. Ik noem even een voorbeeldje "we scheelden 4 jaar, maar nu 5, want hij is jarig geweest"
Haha ja ik noem de ook maar wat, weet ook niet wat er in dat hoofd omgaat. Is naiviteit dan hetzelfde als onvolwassenheid? Klopt dat jonge mensen vaak iets meer naief zijn dat oudere mensen. Maar goed, vind het persoonlijk altijd nogal gevaarlijk als mensen gebaseerd van een paar zinnetjes wel even thuis vanachter hun computer gaan bepalen of iemand volwassen is of niet. Dan vraag ik me bijna af, wie is hier dan eigenlijk onvolwassen?quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:49 schreef Oognip het volgende:
[..]
Je komt nogal naïef over. Ik noem even een voorbeeldje "we scheelden 4 jaar, maar nu 5, want hij is jarig geweest"
Je post op een forum he, dat is internetquote:Op donderdag 21 maart 2013 18:22 schreef Martje10 het volgende:
[..]
Haha ja ik noem de ook maar wat, weet ook niet wat er in dat hoofd omgaat. Is naiviteit dan hetzelfde als onvolwassenheid? Klopt dat jonge mensen vaak iets meer naief zijn dat oudere mensen. Maar goed, vind het persoonlijk altijd nogal gevaarlijk als mensen gebaseerd van een paar zinnetjes wel even thuis vanachter hun computer gaan bepalen of iemand volwassen is of niet. Dan vraag ik me bijna af, wie is hier dan eigenlijk onvolwassen?
Dat mag jij ook vinden ja, net zoals ik het dan ook mag vinden dat ik het onvolwassen vind om een mening over iemand te geven zonder dat je iemand kent en alleen op basis van het feit dat iemand wellicht wat naief is.quote:Op donderdag 21 maart 2013 18:42 schreef Oognip het volgende:
[..]
Je post op een forum he, dat is interneten iedereen die hier reageert, reageert op wat jij hier neer zet. En op mij kom je onvolwassen over. Ik ken je verder niet, maar zo kom je dus op mij over via internet.
Als iemand iets post wat niet naar je zin is maakt dat de ander nog niet onvolwassen. Sowieso een beetje hypocriet om dan min of meer te zeggen dat ik geen mening kan hebben omdat ik vanachter een beeldscherm reageer... Iedereen doet dat dus ook de mensen die een reactie geven die je wel zint. Waarom kunnen die dan wel een goed beeld van je hebben?
En naïef is niet hetzelfde als onvolwassen, maar kan er wel een onderdeel van zijn. Maar je reactie zegt genoeg
Toch wens ik je veel geluk en *kusjekroel* en zo
Allemaal leuk, ingaan op de afleidingsmanoeuvres van FOK!kers, maar heb je je vriend/date al gesproken over wat hij wil? Wij kunnen het leeftijdsverschil wel klein vinden, maar als hij hetzelf te groot vind, of andere redenen heeft om niet verder met je te daten, houdt het helaas voor je op.quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:48 schreef Martje10 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 21 maart 2013 19:48 schreef Martje10 het volgende:
[..]
Dat mag jij ook vinden ja, net zoals ik het dan ook mag vinden dat ik het onvolwassen vind om een mening over iemand te geven zonder dat je iemand kent en alleen op basis van het feit dat iemand wellicht wat naief is.
Niemand hier kan een goed beeld van mij hebben, alleen ben jij de enige die die iets over mij persoonlijk zegt.
Verder kan jij best een mening hebben, maar ik baseer mijn mening liever op feiten en ik ga geen mening over iemand hebben die ik totaal niet. Ik kan ook een mening over jou hebben maar waarom zou ik? Ik ken je niet, dus wat heeft het dan voor zin?
Komen we beide onvolwassen op elkaar over, prima toch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |