Het is een terugkerend fenomeen op Fok!: het maandelijkse
kan-deze-relatie-wel-gezien-het-grote-leeftijdsverschil-topic. Daarom nu een heuze reeks! (deel 1 zit al vol!

)
Waar is dit topic voor?Een ieder met een relatie met een groot leeftijdsverschil.
Een ieder die valt op iemand die een stuk jonger/ouder is
Een ieder die er volwassen en constructief over wil discussiëren.
Waar is dit topic niet voor?Pedo opmerkingen.
Mensen met glazen bollen die ons komen vertellen dat onze relaties stuk lopen, hoe goed bedoeld en/of beargumenteerd ook.
Mensen met een ongezonde seksuele voorkeur. Die kunnen
hier terecht.
Elkaar aanmoedigen/helpen de wet te overtreden.
Dus kan mijn relatie?Daar zijn de meningen over verdeeld. Erg verdeeld. Een veel gebruikte formule is:
leeftijd oudste / 2 + 7 (of 6) = minimale leeftijd van de jongsteBij deze formule wordt er vaak vanuit gegaan dat de oudste een jongen is, maar dat hoeft niet natuurlijk. Open de spoiler voor een tabel met leeftijden volgens deze formule:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is echter slechts een indicatie, en er zijn hier genoeg mensen die nu, of in het verleden, een relatie hebben gehad die (totaal) niet strookte met deze formule.
Val je met jouw (beoogd) partner binnen de formule is er weinig reden tot zorgen, dan heb je de publieke opinie waarschijnlijk mee. Echter, ongeacht of het meezit of niet, je bent hier van harte welkom om vragen te stellen en/of mee te praten!
Wat staat er in de wet?Voor het volledige wetboek, zie hier:
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_12-02-2013 (naar beneden scrollen om een artikel te vinden)
De belangrijkste artikelen:
Artikel 247:SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit betekent kortweg dat als iemand van boven de 18 seks heeft met iemand van beneden de 16, dit strafbaar is.
Artikel 249:SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit betekent kortweg dat als iemand van boven de 18 seks heeft met iemand van onder de 18, terwijl hij/zij zich in een machtspositie bevindt, dit strafbaar is.
In beide gevallen gaat het om seks(uele handelingen), een relatie en sich is dus niet verboden.
Overigens ben ik geen jurist, dus pin me niet vast op m'n interpretatie.
Mocht er iemand op- en/of aanmerkingen over, of toevoegingen voor, de OP hebben, hoor ik deze graag.
------
Deel 1Een na laatste post:
quote:
Op zaterdag 16 maart 2013 22:11 schreef _-_ het volgende:Een 15-jarig meisje op school vindt mij(18) overduidelijk leuk. Het is een aantrekkelijk meisje en ze wordt vast alleen maar aantrekkelijker. Maar.... Ik heb een zusje van 13 die er volwassener uitziet dan haar. Ik zou mezelf echt een ongelofelijke creep vinden als ik iets zou proberen. Hoe kan ik haar aardig afwijzen? Haar negeren voelt ook zo kut :/
Laatste post:
quote:
Op zaterdag 16 maart 2013 23:17 schreef Tanin het volgende:[..]
Ik denk dat het met dat creep zijn reuze mee valt. 18-15 is heel niet raar, en sexueel contact amper illegaal. Vind je d'r ook leuk? of alleen aantrekkelijk? Want als jij er met de juiste bedoelingen aan zou beginnen lijkt me er niets mis mee.
Mocht je d'r af willen wijzen: volgens mij 2 opties - ofwel je behandeld haar gewoon als elke andere meid, als ze je voor iets uitnodigt/met je praat doe je gewoon wat je bij een gewone vriendin doet, ofwel je gaat een keer met d'r praten en vertelt de hele waarheid, inclusief dat ze aantrekkelijk is.
Hoe dan ook succes!
We hebben een topic vol!

Game on!
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
Nou mijn vriendin is 18, in april 19 waar ik 28 ben.
We hebben al best een tijdje, en nee niet echt last van t grote leeftijdsverschil.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
substep
sound to the music
quote:
Op zondag 17 maart 2013 09:22 schreef Poesopstokje het volgende:En we gaan weer verderrr!!

Ik word er zo blij van, dat er zó veel stellen zijn met een groot leeftijdsverschil. EN het feit dat het ook vaak goed gaat, super!

Gezien de huidige populatie en het gebruik van internet is die kans natuurlijk wat groter aan het worden

. Ik had altijd een ondergrens, een minimum leeftijd waar ze aan moest voldoen maar die heb ik doorbroken

. Ik heb ook wel zoiets van, moet ik dit laten lopen enkel vanwege het leeftijdsverschil (zij 19, ik 33).
quote:
Op zondag 17 maart 2013 11:43 schreef Barbusse het volgende:11 jaar verschil hier, gaat meer dan prima.
Maar dat zal vast komen doordat ik geestelijk nog een redelijk pubertje ben
Hehe, dat laatste herken ik wel

.
Haar vrienden vragen nu al of ik al met haar wil samenwonen, kinderen wil en de hele rambam en daar heb ik echt nog helemaal geen trek in

.
Barbusse
Geneuzel
quote:
Op zondag 17 maart 2013 11:44 schreef muhahaha het volgende:[..]
Hehe, dat laatste herken ik wel

.
Haar vrienden vragen nu al of ik al met haar wil samenwonen, kinderen wil en de hele rambam en daar heb ik echt nog helemaal geen trek in

.
Kinderen, niet echt aan mij besteed
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
quote:
Aan mij ook niet echt, anders had ik ze allang gehad met een andere ex met rammelende eierstokken

.
Heeeel misschien later als mijn vriendin omslaat maar zo zonder kinderen vind ik het al prima eigenlijk

.
quote:
Op zondag 17 maart 2013 11:43 schreef Barbusse het volgende:11 jaar verschil hier, gaat meer dan prima.
Maar dat zal vast komen doordat ik geestelijk nog een redelijk pubertje ben
Hier gaat het ook al bijna 4 jaar goed

Houden zo!
met een halfjaartje is er weinig te ervaren aan alleen wonen..
En alleenwonen in een relatie is al helemaal niet echt lekker alleen wonen.
dat vind ik en een onnodige stap als het een half jaar is..
Tanin
de vreemdeling
quote:
Op zondag 17 maart 2013 12:50 schreef Pvoesss het volgende:met een halfjaartje is er weinig te ervaren aan alleen wonen..
En alleenwonen in een relatie is al helemaal niet echt lekker alleen wonen.
dat vind ik en een onnodige stap als het een half jaar is..
Wat zou je dan wel een goede termijn vinden?
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
Aah ik vind met huisgenoten al niet helemaal tellen.
Ik vind dat je er pas echt iets van leert als je helemaal alleen woont.
maar dat leer je imho dus niet in een paar maanden.
Ja maar dan nog als het maar voor een half jaar is waarom dan de moeite doen.
Koken, financien etc kan ze ook leren als jullie samenwonen.
Tanin
de vreemdeling
Koken kan ze al, dat scheelt

maar lijkt me gewoon een goede ervaring. Ik heb ook vriendinnen gehad die met erasmus slechts 3 maanden op zichzelf woonden, en dat was al een hele ervaring.
edit: op zichzelf met huisgenoten
Luxuria
It was love at first bite
quote:
Op zaterdag 16 maart 2013 23:52 schreef Burner82 het volgende:Toen mijn ex en ik uit elkaar gingen was hij 21 en ik 29.. En het lag aan veel dingen, maar nooit aan de leeftijd (of het verschil erin)..
Zo groot is dat verschil toch ook niet.
Ik ben altijd op oudere mannen gevallen, maar moet zeggen dat nu ik zelf wat ouder word, ik mannen van 30- toch ook wel wat interessanter ga vinden (ben zelf 23).
Heb in het verleden vaak gedate met mannen van ong 11-14 jaar ouder.
Heb met eentje van 18 jaar ouder een paar jaar wat gehad, hij was mijn grote liefde.
All she wants and needs is just a little taste..