SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is echter slechts een indicatie, en er zijn hier genoeg mensen die nu, of in het verleden, een relatie hebben gehad die (totaal) niet strookte met deze formule.
Val je met jouw (beoogd) partner binnen de formule is er weinig reden tot zorgen, dan heb je de publieke opinie waarschijnlijk mee. Echter, ongeacht of het meezit of niet, je bent hier van harte welkom om vragen te stellen en/of mee te praten!
Wat staat er in de wet?
Voor het volledige wetboek, zie hier: http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_12-02-2013 (naar beneden scrollen om een artikel te vinden)
De belangrijkste artikelen:
Artikel 247:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit betekent kortweg dat als iemand van boven de 18 seks heeft met iemand van beneden de 16, dit strafbaar is.
Artikel 249:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit betekent kortweg dat als iemand van boven de 18 seks heeft met iemand van onder de 18, terwijl hij/zij zich in een machtspositie bevindt, dit strafbaar is.
In beide gevallen gaat het om seks(uele handelingen), een relatie en sich is dus niet verboden.
Overigens ben ik geen jurist, dus pin me niet vast op m'n interpretatie.
Mocht er iemand op- en/of aanmerkingen over, of toevoegingen voor, de OP hebben, hoor ik deze graag.
------
Deel 1
Een na laatste post:Laatste post:quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:11 schreef _-_ het volgende:
Een 15-jarig meisje op school vindt mij(18) overduidelijk leuk. Het is een aantrekkelijk meisje en ze wordt vast alleen maar aantrekkelijker. Maar.... Ik heb een zusje van 13 die er volwassener uitziet dan haar. Ik zou mezelf echt een ongelofelijke creep vinden als ik iets zou proberen. Hoe kan ik haar aardig afwijzen? Haar negeren voelt ook zo kut :/We hebben een topic vol!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:17 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ik denk dat het met dat creep zijn reuze mee valt. 18-15 is heel niet raar, en sexueel contact amper illegaal. Vind je d'r ook leuk? of alleen aantrekkelijk? Want als jij er met de juiste bedoelingen aan zou beginnen lijkt me er niets mis mee.
Mocht je d'r af willen wijzen: volgens mij 2 opties - ofwel je behandeld haar gewoon als elke andere meid, als ze je voor iets uitnodigt/met je praat doe je gewoon wat je bij een gewone vriendin doet, ofwel je gaat een keer met d'r praten en vertelt de hele waarheid, inclusief dat ze aantrekkelijk is.
Hoe dan ook succes!Game on!
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
Nou mijn vriendin is 18, in april 19 waar ik 28 ben.
We hebben al best een tijdje, en nee niet echt last van t grote leeftijdsverschil.Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?![]()
Toen mijn ex en ik uit elkaar gingen was hij 21 en ik 29.. En het lag aan veel dingen, maar nooit aan de leeftijd (of het verschil erin)..Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.![]()
Welkom beiden, hoe meer zielen hoe meer vreugd
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
En we gaan weer verderrr!!
Ik word er zo blij van, dat er zó veel stellen zijn met een groot leeftijdsverschil. EN het feit dat het ook vaak goed gaat, super!![]()
![]()
quote:Op zondag 17 maart 2013 09:22 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik word er zo blij van, dat er zó veel stellen zijn met een groot leeftijdsverschil. EN het feit dat het ook vaak goed gaat, super!![]()
![]()
Gezien de huidige populatie en het gebruik van internet is die kans natuurlijk wat groter aan het wordenquote:Op zondag 17 maart 2013 09:22 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik word er zo blij van, dat er zó veel stellen zijn met een groot leeftijdsverschil. EN het feit dat het ook vaak goed gaat, super!. Ik had altijd een ondergrens, een minimum leeftijd waar ze aan moest voldoen maar die heb ik doorbroken
. Ik heb ook wel zoiets van, moet ik dit laten lopen enkel vanwege het leeftijdsverschil (zij 19, ik 33).
![]()
11 jaar verschil hier, gaat meer dan prima. Maar dat zal vast komen doordat ik geestelijk nog een redelijk pubertje ben
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Hehe, dat laatste herken ik welquote:Op zondag 17 maart 2013 11:43 schreef Barbusse het volgende:
11 jaar verschil hier, gaat meer dan prima. Maar dat zal vast komen doordat ik geestelijk nog een redelijk pubertje ben![]()
.
Haar vrienden vragen nu al of ik al met haar wil samenwonen, kinderen wil en de hele rambam en daar heb ik echt nog helemaal geen trek in.
![]()
Kinderen, niet echt aan mij besteedquote:Op zondag 17 maart 2013 11:44 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Hehe, dat laatste herken ik wel.
Haar vrienden vragen nu al of ik al met haar wil samenwonen, kinderen wil en de hele rambam en daar heb ik echt nog helemaal geen trek in.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Aan mij ook niet echt, anders had ik ze allang gehad met een andere ex met rammelende eierstokkenquote:.
Heeeel misschien later als mijn vriendin omslaat maar zo zonder kinderen vind ik het al prima eigenlijk.
![]()
quote:Op zondag 17 maart 2013 11:43 schreef Barbusse het volgende:
11 jaar verschil hier, gaat meer dan prima. Maar dat zal vast komen doordat ik geestelijk nog een redelijk pubertje ben![]()
![]()
Hier gaat het ook al bijna 4 jaar goedHouden zo!
![]()
Ik zou wat graag met d'r samenwonen en aan kinderen beginnen (over een jaar of 2), maar die leeftijd heeft ze nog niet echt bereikt. Bovendien lijk het me verstandig als ze eerst eens een half jaartje op zichzelf woont, om te ervaren hoe dat is."Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
met een halfjaartje is er weinig te ervaren aan alleen wonen..
En alleenwonen in een relatie is al helemaal niet echt lekker alleen wonen.
dat vind ik en een onnodige stap als het een half jaar is..![]()
Zoals het hoort!quote:Op zondag 17 maart 2013 12:04 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]![]()
Hier gaat het ook al bijna 4 jaar goedHouden zo!
Wat zou je dan wel een goede termijn vinden?quote:Op zondag 17 maart 2013 12:50 schreef Pvoesss het volgende:
met een halfjaartje is er weinig te ervaren aan alleen wonen..
En alleenwonen in een relatie is al helemaal niet echt lekker alleen wonen.
dat vind ik en een onnodige stap als het een half jaar is.."Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
Ik heb 4 en half jaar op mezelf gewoond, en het is na 3 maanden eigenlijk altijd stabiel geweest, tuurlijk, andere huisgenoten, andere woning, etc. maar het was steeds hetzelfde liedje."Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
Aah ik vind met huisgenoten al niet helemaal tellen.
Ik vind dat je er pas echt iets van leert als je helemaal alleen woont.![]()
Ah ok, daar had ik het nog niet eens over, ging mij meer om je eigen boontjes leren doppen, geldzaken regelen, koken, etc."Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
Je kan altijd meer leren, maar ik had het belangrijkste toch wel door na een half jaar. Tuurlijk, vanuit dat oogpunt zou het zinvol zijn als je nog langer op jezelf woont, maar ik denk dat een half jaar een aardige balans is tussen praktisch en leerzaam. Hoe dan ook staat een ieder, ook mijn partner, natuurlijk vrij te doen wat hij/zij wil
Ja maar dan nog als het maar voor een half jaar is waarom dan de moeite doen.
Koken, financien etc kan ze ook leren als jullie samenwonen.![]()
Koken kan ze al, dat scheeltmaar lijkt me gewoon een goede ervaring. Ik heb ook vriendinnen gehad die met erasmus slechts 3 maanden op zichzelf woonden, en dat was al een hele ervaring.
edit: op zichzelf met huisgenoten
Zo groot is dat verschil toch ook niet.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:52 schreef Burner82 het volgende:
Toen mijn ex en ik uit elkaar gingen was hij 21 en ik 29.. En het lag aan veel dingen, maar nooit aan de leeftijd (of het verschil erin)..
Ik ben altijd op oudere mannen gevallen, maar moet zeggen dat nu ik zelf wat ouder word, ik mannen van 30- toch ook wel wat interessanter ga vinden (ben zelf 23).
Heb in het verleden vaak gedate met mannen van ong 11-14 jaar ouder.
Heb met eentje van 18 jaar ouder een paar jaar wat gehad, hij was mijn grote liefde.All she wants and needs is just a little taste..![]()
Verschil is alleen dat ze het dan van hem leert ipv zelf uitzoekt wat wel of niet werkt.quote:Op zondag 17 maart 2013 14:31 schreef Pvoesss het volgende:
Ja maar dan nog als het maar voor een half jaar is waarom dan de moeite doen.
Koken, financien etc kan ze ook leren als jullie samenwonen.![]()
Feitelijk sta je nooit stil, je kunt altijd wel wat leren. Waar wil je dan de grens trekken, 5 jaar gescheiden wonen?![]()
Dat was het hele punt toch helemaal niet? Alleen bewust een half jaar langer niet bij elkaar wonen zodat ze leert zelfstandig te wonen is gewoon een beetje overbodig.quote:Op zondag 17 maart 2013 15:39 schreef muhahaha het volgende:
Feitelijk sta je nooit stil, je kunt altijd wel wat leren. Waar wil je dan de grens trekken, 5 jaar gescheiden wonen?![]()
Dat is het punt juist wel. Been there done that en ik mocht bijna alles regelen. Verder bleek ze zo aanhankelijk als de pest en liet ze veel van mij afhangen. Alleen als ik het vroeg wilde ze nog wel eens wat incidenteels doen.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat was het hele punt toch helemaal niet? Alleen bewust een half jaar langer niet bij elkaar wonen zodat ze leert zelfstandig te wonen is gewoon een beetje overbodig.![]()
Mijn ex was de jongste, maar veel verantwoordelijker, opruimeriger en stukken beter met financiële dingen..quote:Op zondag 17 maart 2013 17:37 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dat is het punt juist wel. Been there done that en ik mocht bijna alles regelen. Verder bleek ze zo aanhankelijk als de pest en liet ze veel van mij afhangen. Alleen als ik het vroeg wilde ze nog wel eens wat incidenteels doen.Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.![]()
Ik kwam op m'n 16e bij Jeugdzorg te wonen. Daarvoor ook al 8maand (toen ik 13 was). Net voor m'n 18e verjaardag woonde ik compleet zelfstandig, zonder begeleiding etc. Een paar maand later woonde mijn man al bij me in. Maar.. ik ben beter met financiën, boekhouding etc dan wat hij is. Maar ook qua koken/huishouding.![]()
![]()
Het is een erg leuk, vrolijk en knap meisje, maar zoals ik al zei. Ze ziet er nogal jong uit.quote:Ik denk dat het met dat creep zijn reuze mee valt. 18-15 is heel niet raar, en sexueel contact amper illegaal. Vind je d'r ook leuk? of alleen aantrekkelijk? Want als jij er met de juiste bedoelingen aan zou beginnen lijkt me er niets mis mee.
Mocht je d'r af willen wijzen: volgens mij 2 opties - ofwel je behandeld haar gewoon als elke andere meid, als ze je voor iets uitnodigt/met je praat doe je gewoon wat je bij een gewone vriendin doet, ofwel je gaat een keer met d'r praten en vertelt de hele waarheid, inclusief dat ze aantrekkelijk is.
Hoe dan ook succes!![]()
Maar wat bedoel je daarme?quote:Op zondag 17 maart 2013 21:20 schreef _-_ het volgende:
[..]
Het is een erg leuk, vrolijk en knap meisje, maar zoals ik al zei. Ze ziet er nogal jong uit.
Met weinig secundaire geslachtskenmerken, en daardoor niet echt aantrekkelijk, maar gezien d'r persoonlijkheid en het feit dat ze nog moet groeien zou je een relatie overwegen?
Zo kinderlijk dat je een relatie niet eens ziet zitten?
Gewoon wat jong voor jou, waardoor je d'r wel aantrekkelijk vindt, maar je zorgen maakt om de reactie van anderen?"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
Dat is dan geheel afhankelijk van wat voor type persoon je bent. Op zich is met 18-15 natuurlijk niets mis (als je geduld hebt met de fysiekere dingen). Ik heb zelf met een groter verschil te kampen, maar ik trek me dan ook vrij weinig aan van mijn omgeving.
Je moet voor jezelf de afweging maken: hoe leuk is ze? hoe groot is de kans dat je binnen een normale termijn weer iemand tegenkomt die zo leuk is? Hoe reageert mij omgeving? kan ik daarmee leven? vind ik het waard?
Daar is geen eenduidig antwoord op te geven. Als jij je die shitzooi niet op je nek wilt halen, heel begrijpelijk, als ze gewoon zo'n toffe meid is dat je andere hun reactie voor lief neemt, nog begrijpelijker, en heb je eigenlijk nog gelijk ook, stelletje aanstellers die lopen te zeiken over 3 jaar verschil
Ja, ik zit ook erg in dubio met precies dezelfde vraagstukken.quote:Je moet voor jezelf de afweging maken: hoe leuk is ze? hoe groot is de kans dat je binnen een normale termijn weer iemand tegenkomt die zo leuk is? Hoe reageert mij omgeving? kan ik daarmee leven? vind ik het waard?![]()
Dus jij vind het verstandig als iemand wel eerst zelfstandig heeft gewoond?quote:Op zondag 17 maart 2013 17:37 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dat is het punt juist wel. Been there done that en ik mocht bijna alles regelen. Verder bleek ze zo aanhankelijk als de pest en liet ze veel van mij afhangen. Alleen als ik het vroeg wilde ze nog wel eens wat incidenteels doen.
Mij maakt het persoonlijk niet zoveel uit, maar in mijn situatie ben ik ook niet bij hem ingetrokken maar was het voor ons beide het moment dat we allebei voor het eerst op ons zelf gingen wonen.
Je leert samen net zoveel als dat je alleen zou doen, maar dan moet er wel nog te leren zijn. En dat is toch anders als je bij iemand intrekt die alles al op orde heeft. Zijn huis, zijn meubels, zijn boodschappen.
Als je samen een huisje zoekt, geld moet sparen voor meubels omdat je nog niets hebt, samen je vaste lasten zoals televisie, internet, gas en stroom etc regelt. Samen erachter komen dat het huis een troep is als je het nooit eens opruimt en er geen eten staat als je niet kookt of al je gezonde dingen bederven als je alleen maar telkens eet wat je het liefst eet.
Dan kun je samen nog net zoveel leren als alleen.![]()
Heeft hier jaren geduurd, die twijfel.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:07 schreef _-_ het volgende:
[..]
Ja, ik zit ook erg in dubio met precies dezelfde vraagstukken.Prrrrr![]()
Opzich is 3 jaar vrij weinig. Een vriend van mij heeft ouders die 8 jaar verschillen. Maar op deze leeftijd is het toch nog een beetje vreemd.![]()
In jouw situatie klinkt het wat gelijkwaardiger. Allebei voor het eerst, alles aanschaffen, klussen etc. Dat is bij mij juist niet. Ik woon al in mijn 3e woning inmiddels, heb al het nodige geklust en aangeschaft waardoor het in mijn optiek meer ongelijkwaardig is.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dus jij vind het verstandig als iemand wel eerst zelfstandig heeft gewoond?
Mij maakt het persoonlijk niet zoveel uit, maar in mijn situatie ben ik ook niet bij hem ingetrokken maar was het voor ons beide het moment dat we allebei voor het eerst op ons zelf gingen wonen.
Je leert samen net zoveel als dat je alleen zou doen, maar dan moet er wel nog te leren zijn. En dat is toch anders als je bij iemand intrekt die alles al op orde heeft. Zijn huis, zijn meubels, zijn boodschappen.
Als je samen een huisje zoekt, geld moet sparen voor meubels omdat je nog niets hebt, samen je vaste lasten zoals televisie, internet, gas en stroom etc regelt. Samen erachter komen dat het huis een troep is als je het nooit eens opruimt en er geen eten staat als je niet kookt of al je gezonde dingen bederven als je alleen maar telkens eet wat je het liefst eet.
Dan kun je samen nog net zoveel leren als alleen.
Het is ook wel door mijn vorige ervaring dat ik er niet om sta te springen en ik weet wel dat mijn vriendin heel anders is en zelfs dan heb ik zoiets van, liever niet.![]()
Hangt meer af van jullie levensfases. Als jij met een rot vaart door de HAVO bent gegaan en nu in het 2e jaar van de HBO zit, terwijl zij vertraagd nog in 3 VWO zit, dan staat het een beetje raar (maar moet je er wat mij betreft nog gewoon schijt aan hebben).quote:Op maandag 18 maart 2013 21:28 schreef _-_ het volgende:
Opzich is 3 jaar vrij weinig. Een vriend van mij heeft ouders die 8 jaar verschillen. Maar op deze leeftijd is het toch nog een beetje vreemd.
Aan de andere kant, als jij nu gewoon in 6 VWO zit, terwijl zij in 4 HAVO of VWO, of zelfs versnelt al in de 5e zit, is het heel niet gek natuurlijk.
Er is niets vreemds aan, het enige is dat jij je eigenlijk moet inhouden met fysieke stappen zetten, tot ze 16 is."Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
Gezellig! Welkom
8 jaar leeftijdsverschil (21/29), 3 jaar samen. Gaat nog steeds perfect.Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P![]()
Wow, 16 jaar ouder. Waar tegen het lijf gelopen?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 08:55 schreef moeraskikker het volgende:
Ik meld mij hier ook!
Ik 23, vriend 39. Iets meer dan een jaar samen.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.![]()
Precies :/ Zij zit in de 3VWO en gaat naar de 4e en ik ga volgend jaar studeren. Toch denk ik dat ik haar gewoon uit ga vragen wanneer ik klaar ben met examens. Je moet er ook niet teveel over na gaan denken O.O Misschien af en toe toch maar doen wat je hart je ingeeft. Dat ik dit ooit zou gaan zeggenquote:Op maandag 18 maart 2013 23:54 schreef Tanin het volgende:
[..]
Hangt meer af van jullie levensfases. Als jij met een rot vaart door de HAVO bent gegaan en nu in het 2e jaar van de HBO zit, terwijl zij vertraagd nog in 3 VWO zit, dan staat het een beetje raar (maar moet je er wat mij betreft nog gewoon schijt aan hebben).
Aan de andere kant, als jij nu gewoon in 6 VWO zit, terwijl zij in 4 HAVO of VWO, of zelfs versnelt al in de 5e zit, is het heel niet gek natuurlijk.
Er is niets vreemds aan, het enige is dat jij je eigenlijk moet inhouden met fysieke stappen zetten, tot ze 16 is.![]()
![]()
Inderdaad, niet teveel nadenken over wat anderen zouden kunnen zeggen. Over 10 jaar is jullie verschil minimaalquote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:34 schreef _-_ het volgende:
[..]
Precies :/ Zij zit in de 3VWO en gaat naar de 4e en ik ga volgend jaar studeren. Toch denk ik dat ik haar gewoon uit ga vragen wanneer ik klaar ben met examens. Je moet er ook niet teveel over na gaan denken O.O Misschien af en toe toch maar doen wat je hart je ingeeft. Dat ik dit ooit zou gaan zeggen![]()
En werkt het niet? Dan niet. Dat hoeft niet aan jullie leeftijdsverschil te liggen![]()
![]()
mee eensquote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:25 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Inderdaad, niet teveel nadenken over wat anderen zouden kunnen zeggen. Over 10 jaar is jullie verschil minimaal
En werkt het niet? Dan niet. Dat hoeft niet aan jullie leeftijdsverschil te liggen![]()
![]()
Toen ik in 4vmbo zat (16jr) was mijn toenmalige vriend 21. Hij had een vaste baan, maar toch was ons verschil te groot. In mijn nadeelquote:Het was echt een boerenjongen die nog bij mama aan de navelstreng zat, verschrikkelijk.. Totaal geen levenservaring of wat dan ook.
Ik was met mijn 16 véél verder als wat hij was.
Zo kan het dus ook!![]()
Dit.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:12 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Toen ik in 4vmbo zat (16jr) was mijn toenmalige vriend 21. Hij had een vaste baan, maar toch was ons verschil te groot. In mijn nadeelHet was echt een boerenjongen die nog bij mama aan de navelstreng zat, verschrikkelijk.. Totaal geen levenservaring of wat dan ook.
Ik was met mijn 16 véél verder als wat hij was.
Zo kan het dus ook!
M'n vriendin zit in 4 VWO, ik heb de middelbare school al ruim 5 jaar achter me gelaten en krijg eerdaags een vaste baan. Ze is niet verder dan mij, maar was niet echt anders geweest dan met een leeftijdgenote die bij strenge ouders woonde. Enige verschil is dat d'r ouders (naar mijn mening) nu gewoon redelijk zijn in het streng zijn
In een popcentrum in mijn stad, waar hij werkte. Al vanaf mijn 16de ofzo ken ik hem, toen nog geen interesse natuurlijkquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:40 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wow, 16 jaar ouder. Waar tegen het lijf gelopen?, en sinds het uit was met mijn ex (2 jaar geleden) zijn we een beetje aan de praat geraakt, keer afgesproken enzovoorts.. Niks erachter gezocht verder. En toen kwamen we erachter dat we toch eigenlijk wel meer voor elkaar voelde dan we dachten..
![]()
En aangezien we al van heel veel mensen te horen kregen of we nou écht nog niks hadden, hebben we besloten om het een kans te geven, ondanks het leeftijdsverschil.
En het werkt eigenlijk heel goed.![]()
![]()
Goed bezig!quote:Op woensdag 20 maart 2013 08:47 schreef moeraskikker het volgende:
[..]
In een popcentrum in mijn stad, waar hij werkte. Al vanaf mijn 16de ofzo ken ik hem, toen nog geen interesse natuurlijk, en sinds het uit was met mijn ex (2 jaar geleden) zijn we een beetje aan de praat geraakt, keer afgesproken enzovoorts.. Niks erachter gezocht verder. En toen kwamen we erachter dat we toch eigenlijk wel meer voor elkaar voelde dan we dachten..
![]()
En aangezien we al van heel veel mensen te horen kregen of we nou écht nog niks hadden, hebben we besloten om het een kans te geven, ondanks het leeftijdsverschil.
En het werkt eigenlijk heel goed.![]()
![]()
Moeraskikker![]()
Zijn er hier ook Fokkers met stiefkinderen? Ben altijd wel benieuwd hoe dat gaat.. Dat je zelf een jaar of 20 bent, en je stiefkinderen ook rond die leeftijd!![]()
Mijn ex vriend had twee kinderen. 7 en 2. Ik heb ze dan wel nooit ontmoet, ze wisten eigenlijk ook niet van mij af.I like the way you look at me with those beautiful eyes![]()
Waarom niet?quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:41 schreef zeefje het volgende:
Mijn ex vriend had twee kinderen. 7 en 2. Ik heb ze dan wel nooit ontmoet, ze wisten eigenlijk ook niet van mij af.![]()
Vriend wilde het niet vertellen. Want misschien gingen die Kids het tegen hun moeder vertellen. Mijn vriend zn ex. Wilde hij niet.quote:I like the way you look at me with those beautiful eyes![]()
Je valt nog wel binnen de formule van de OP, dus zou geen probleem moeten zijnquote:Op woensdag 20 maart 2013 13:22 schreef Lillymii het volgende:
Hallo! Ik meld me ook
Ik ben net 21 en mijn vriendlief wordt deze zomer 29
Het was ook geen probleem geweest als het iets verder uit elkaar lag hoorquote:Op woensdag 20 maart 2013 13:27 schreef Godshand het volgende:
[..]
Je valt nog wel binnen de formule van de OP, dus zou geen probleem moeten zijn![]()
![]()
Dat zou het ook niet moeten zijn als je erbuiten valt, maar dan kan je inderdaad af en toe een nare reactie krijgen..."Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
Dat staat in de OP zelf ookquote:
Ik citeer mezelf even:quote:Mocht er iemand op- en/of aanmerkingen over, of toevoegingen voor, de OP hebben, hoor ik deze graag."Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
Nou haal al die onzin zooi dan gewoon weg vanaf: Dus kan mijn relatie?
Die zogenaamde getallen wat wel en niet kan is gewoon echt lariekoek.![]()
![]()
En wat nu wel en niet legaal is dat is heel simpel boven de 16 daar hoeft ook niet de hele op mee vol te staan.![]()
Dan kan het hele topic wel weg, want 20ers met 50ers is helemaal niet raar!quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:50 schreef Pvoesss het volgende:
Nou haal al die onzin zooi dan gewoon weg vanaf: Dus kan mijn relatie?
Die zogenaamde getallen wat wel en niet kan is gewoon echt lariekoek.![]()
![]()
En wat nu wel en niet legaal is dat is heel simpel boven de 16 daar hoeft ook niet de hele op mee vol te staan.
Zo'n formule is geen waarheid, maar wel een gevoelsmatige richtlijn, wat een beetje idee geeft wat voor reacties te verwachten zijn op jullie leeftijdsverschil.[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
En die gevoelsmatige richtlijn is voor iedereen weer anders dus wat heeft het voor nut in het topic... De ene omgeving kotst al bij 3 jaar verschil en de andere boeit 20 jaar niet. Dus een leuk rekensommetje dat populair is op het internet en wat mannen gebruiken bij jonge chickies hosselen is gewoon niet boeiend.![]()
Dan kan dit topic dus wel opgedoekt worden. Met zo'n instelling.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:56 schreef Pvoesss het volgende:
En die gevoelsmatige richtlijn is voor iedereen weer anders dus wat heeft het voor nut in het topic... De ene omgeving kotst al bij 3 jaar verschil en de andere boeit 20 jaar niet. Dus een leuk rekensommetje dat populair is op het internet en wat mannen gebruiken bij jonge chickies hosselen is gewoon niet boeiend.
Blijkbaar voorziet dit topic in een behoefte, omdat er mensen zijn, die bepaalde leeftijdsverschillen WEL raar vinden.[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Dat is totaal niet wat ik zeg![]()
Die richtlijn die een indicatie zou zijn is totaal geen indicatie.
Dat hele sommetje zegt geen flikker over wat er wel of niet acceptabel is voor mensen.
Want als het echt zo er toe deed leefde iedereen wel bij die regel en zouden mensen zeggen ohhh even rekenen ahhh ik zie het al geen enkel probleem en zo werkt het dus totaal niet in de praktijk.. mensen gebruiken het sommetje niet.
Dus het in het topic zetten slaapt echt helemaal fokking nergens op.![]()
Wat zou jij er dan wel inzetten dan?quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:25 schreef Pvoesss het volgende:
Dat is totaal niet wat ik zeg![]()
Die richtlijn die een indicatie zou zijn is totaal geen indicatie.
Dat hele sommetje zegt geen flikker over wat er wel of niet acceptabel is voor mensen.
Want als het echt zo er toe deed leefde iedereen wel bij die regel en zouden mensen zeggen ohhh even rekenen ahhh ik zie het al geen enkel probleem en zo werkt het dus totaal niet in de praktijk.. mensen gebruiken het sommetje niet.
Dus het in het topic zetten slaapt echt helemaal fokking nergens op.[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Een OP hoort informatief te zijn. Absoluut oneens dus dat het gedeelte over wat er in de wet staat eruit moet, het staat al achter spoilers. Je, in principe mag het vanaf 16, tenzij de oudere zich in een machtspositie bevindt, nou dat staat er ook kort en bondig.
Wat betreft die formule, die ik nergens een richtlijn heb genoemd, en dat heb ik heel bewust zo gedaan: praktisch elk topic over dit onderwerp komt er minstens 1, en vaak meerdere personen, die die formule aanhalen. Lijkt me dus bij uitstek iets om in de OP te zetten, en ook handig om er een tabelletje bij in te gooien voor de mensen die slecht zijn in rekenen.
Staat er nog duidelijk onder dat de meeste mensen (zeker hier) zich toch al weinig van die formule aantrekken, wat wil je nog meer? Met andere woorden:Doe een voorstel, die OP staat niet vast. Ik ben fel tegen dingen eruit halen, ben groot voorstander van aanpassen/toevoegen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:46 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wat zou jij er dan wel inzetten dan?"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
Heb zelf een vriend die een meisje heeft van 15 jaar. Hij 20, zij 15, ze is heel volwassen en oogt ook zeker 18. Het gaat erom hoe jij en haar met elkaar voelen, lekker belangrijk wat de rest allemaal denkt. Als je iemand leukv idnt maaktt leeftijd/gewicht/ en al die andere dingen totaal niet uit. Doe gewoon waar je zelf gelukkig van wordt, als je met iedereen rekening moet houden ...![]()
Ik meld mij hier ook![]()
Ik ben 23 en mijn vriend is 38
Hij is nooit getrouwd geweest ofzo en heeft ook geen kinderen gelukkig, dat had het wel moeilijk gemaakt voor mij. In mijn omgeving heb ik wel al wat rare reacties gehoord, maar niet van mensen die echt dichtbij me staan, dus dat kan me niet zoveel schelen.But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave![]()
Ben het hier mee eens.. Dat stuk van 'Dus kan mijn relatie?' in de OP suggereert dat je in onze maatschappij rekening zou moeten houden met leeftijd omwille van de mening van anderen.. de publieke opinie, zoals er ook staat.. Iets wat ik zelf totaal niet boeiend vind.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:56 schreef Pvoesss het volgende:
En die gevoelsmatige richtlijn is voor iedereen weer anders dus wat heeft het voor nut in het topic... De ene omgeving kotst al bij 3 jaar verschil en de andere boeit 20 jaar niet. Dus een leuk rekensommetje dat populair is op het internet en wat mannen gebruiken bij jonge chickies hosselen is gewoon niet boeiend.
Wat een veel interessanter aspect is van leeftijdsverschil in een relatie is het verschil in achtergrond/opvoeding en levenfase. Dat is in ieder geval wat ik in mijn eigen relatie soms 'lastig' vind, dat we in een andere periode zijn opgegroeid en bepaalde dingen heel anders hebben meegemaakt.But while the earth sinks to its grave
Ik vind dit heel laf alleen omdat het je eigen leuke rekensommetje is wil je het er in hebbenquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:42 schreef Tanin het volgende:
Doe een voorstel, die OP staat niet vast. Ik ben fel tegen dingen eruit halen, ben groot voorstander van aanpassen/toevoegen.![]()
Dat van 16 en machtspositie prima maar komop kerel doe niet zo triest. Alleen omdat jij het er graag in wil hebben wil je dingen niet weghalen. jij bent niet opperhoofd van dit topic
De opmerkinging Dus kan mijn relatie? Daar zijn de meningen over verdeeld. Erg verdeeld.
Is nog triester dan triest want omdat computerhelden het niet kunnen vinden kan het opeens niet. het doet er niet toe wat anderen die ze niet kennen van mening is.![]()
![]()
*Klaag*klaag*klaag*quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:04 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik vind dit heel laf alleen omdat het je eigen leuke rekensommetje is wil je het er in hebben![]()
Dat van 16 en machtspositie prima maar komop kerel doe niet zo triest. Alleen omdat jij het er graag in wil hebben wil je dingen niet weghalen. jij bent niet opperhoofd van dit topic
De opmerkinging Dus kan mijn relatie? Daar zijn de meningen over verdeeld. Erg verdeeld.
Is nog triester dan triest want omdat computerhelden het niet kunnen vinden kan het opeens niet. het doet er niet toe wat anderen die ze niet kennen van mening is.![]()
Maar met een suggestie komen, ho maar
Ik mis wel een leuk plaatje in de OP.But while the earth sinks to its grave
Ik stem voor de onderste
En geen ruzie maken![]()
Is het een idee om de users in een spoiler te zetten? Met eigen leeftijd en leeftijd partner? Vraag me elke keer weer af wie bij wie hoort namelijk![]()
![]()
Ik heb op dit moment geen relatie met een groot leeftijdsverschil. Maar in verleden wel gehad, dus uit herkenning post ik wel eens gevraagd en ongevraagd mijn mening :pquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:28 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik stem voor de onderste
En geen ruzie maken![]()
Is het een idee om de users in een spoiler te zetten? Met eigen leeftijd en leeftijd partner? Vraag me elke keer weer af wie bij wie hoort namelijk[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Als het maar bij een mening blijft vind ik het bestquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:39 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik heb op dit moment geen relatie met een groot leeftijdsverschil. Maar in verleden wel gehad, dus uit herkenning post ik wel eens gevraagd en ongevraagd mijn mening :pIk snap Pvoesss ook, ik heb ook niks met die rekensom en ''mag het wel?''
Maar zo als Tanin al aangaf, aanpassingen staan vrij, en suggesties zijn welkom!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 51% gewijzigd door mrspoeZ op 20-03-2013 21:11:41 ]Prrrrr![]()
quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:06 schreef mrspoeZ het volgende:
Aaaaah, fijn voor jullie!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat een poezen-overkill hier trouwens
[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2013 20:25:09 ]![]()
Inderdaad zeg, ik voel me haast buitengeslotenquote:Op woensdag 20 maart 2013 20:24 schreef Poesopstokje het volgende:
Wat een poezen-overkill hier trouwens
En leuk voor jullie, mrspoez!But while the earth sinks to its grave
In dit topic bedoel ik hahaquote:Op woensdag 20 maart 2013 20:26 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik ben één van de eerste poezen hier hoor ^^
Maar echt leuk voor jullie. Waarom hebben jullie besloten om het tóch te doen?![]()
Las in het vorige topic al dat er veel onzekerheden waren..![]()
Nou... ik zal de vorige spoiler even aanpassen, hoef ik alleen die weg te halen straks(iets met lui)
Prrrrr![]()
Mooi verhaal
Heeft hij al kinderen? Of wat was de issue wat dat betreft?But while the earth sinks to its grave
Wel opletten; ik ben hier de oudere...quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:50 schreef Njosnavelin het volgende:
Mooi verhaal
Heeft hij al kinderen? Of wat was de issue wat dat betreft?Prrrrr![]()
Oh ik had het andersom gelezenquote:Op woensdag 20 maart 2013 20:51 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Wel opletten; ik ben hier de oudere...
But while the earth sinks to its grave
Ik las het eerst ook andersom haha.
Maar zou hij nog kinderen willen? Niet lullig bedoeld, maar jij bent ''al'' 40..![]()
Ja dat maakt het natuurlijk wel lastig inderdaad.. Des te fijner dat jullie er allebei na lang nadenken helemaal voor willen gaanquote:
But while the earth sinks to its grave
Hij zegt nu van niet. Maar goed, als dat wel zo is, dan moet ie gaan; ik wil ze niet meer.quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:20 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik las het eerst ook andersom haha.
Maar zou hij nog kinderen willen? Niet lullig bedoeld, maar jij bent ''al'' 40..Prrrrr![]()
Als hij dat weet, dan zit het wel goed. Dan gaat hij voor jou en niet voor kinderen. Want dan had hij wel een jongere vrouw gezocht lijkt mij.quote:Op woensdag 20 maart 2013 21:27 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Hij zegt nu van niet. Maar goed, als dat wel zo is, dan moet ie gaan; ik wil ze niet meer.![]()
Ik hoop oprecht dat dit gaat werken en dat jullie heel gelukkig worden samen![]()
![]()
Hoeveel schelen jij en jouw man eigenlijk, Poes?But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
Forum Opties Forumhop: Hop naar: