Wat had je gestuurd dan?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het antwoord:
[..]
Ik HAD het dus gestuurd naar het Ministerie van Financiën, geadresseerd aan de minister maar ze hebben dus iemand nodig die wel op de hoogte is van regels en richtlijnen
Of dus inderdaad het veto-en van de militaire basis die NATO zo graag wil. Btw: de Russen zullen toch wel op zoek zijn naar een nieuwe marinebasis in de Middellandse Zee? Kunnen ze eindelijk Syrië loslaten (waar nu enige marinebasis is).quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:27 schreef dvr het volgende:
Ik vind het grappig dat het Cypriotische parlement zegt aan een andere oplossing te werken. Ik kan eigenlijk niets anders bedenken dan dat ze hun gasveld aan de Russen of aan China gaan verkopen. Of aan Turkije
Ja dat zit ik ook een beetje te denken.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:27 schreef dvr het volgende:
Ik vind het grappig dat het Cypriotische parlement zegt aan een andere oplossing te werken. Ik kan eigenlijk niets anders bedenken dan dat ze hun gasveld aan de Russen of aan China gaan verkopen. Of aan Turkije
Dat NATO basis verhaal is onzin; Turkije gaat het Garantieverdrag echt niet op het spel zetten zolang Noord-Cyprus niet is erkend en de blokkades voor het EU lidmaatschap zijn opgeheven. Tot dat moment is het verdrag de legitieme basis voor de bezetting van noord-Cyprus.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:33 schreef SeLang het volgende:
[..]
Of dus inderdaad het veto-en van de militaire basis die NATO zo graag wil. Btw: de Russen zullen toch wel op zoek zijn naar een nieuwe marinebasis in de Middellandse Zee? Kunnen ze eindelijk Syrië loslaten (waar nu enige marinebasis is).
twitter:zerohedge twitterde op dinsdag 19-03-2013 om 14:31:48DIJSSELBLOEM SAYS DEPOSIT LEVY NEEDED TO SAVE CYPRUS reageer retweet
twitter:zerohedge twitterde op dinsdag 19-03-2013 om 14:32:22Diesel-boom translated: "To create, we must first destroy" reageer retweet
Gelukkig hebben ze daar Corzine die niet je rekening leegjat en verder ook helemaal geen banden heeft met Obama dus je geld is daar veilig.quote:American Banking Association:
"While the crisis in Cyprus is a real concern for depositors in Cypriot’s banks, it has no implication for depositors in U.S. institutions. Depositors in U.S. banks are insured up to $250,000"
En intussen hebben we het nog niet eens over de enorme wereldwijde derivatenlaag gehad.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:06 schreef SeLang het volgende:
Zelfs de Amerikanen moeten hun spaarders nu al kalmeren om te voorkomen dat ze hun rekeningen leegtrekken
[..]
Gelukkig hebben ze daar Corzine die niet je rekening leegjat en verder ook helemaal geen banden heeft met Obama dus je geld is daar veilig.
Update: President Anastasiades rejects FinMin Sarris' resignation. Unclear what happens next.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:40 schreef Perrin het volgende:
•CYPRUS FINANCE MINISTER SUBMITS RESIGNATION - SOURCES
•MARKET NEWS CITES SOURCES ON CYPRUS FINANCE MINISTER
twitter:Tesa_RT twitterde op dinsdag 19-03-2013 om 16:37:58Chants getting louder #Cyprus protest #parliament http://t.co/YOqUiieH3i reageer retweet
Haha, jaquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:54 schreef Kirov het volgende:
Even zien welke voormalige GS medewerker op die plek terecht komt
De grootste regeringspartij gaat als het goed is voor onthouding van stemmen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:57 schreef piepeloi55 het volgende:
Market talk Cyprus parliament set to reject bailout plan today - unconfirmed
Popcorn erbij.
Hoe snel zal de Trojka draaien als zou blijken dat het parlement in Cyprus blijvend niet akkoord gaat met een 'solidariteitstax'? Of zal Cyprus het eerste land worden dat gaat defaulten?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:00 schreef Kirov het volgende:
De grootste regeringspartij gaat als het goed is voor onthouding van stemmen.
Ook daar schijnt geen meerderheid voor te zijn, tenminste nu. Vijf voor twaalf weet je het nooit. Wat dan?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:37 schreef SeLang het volgende:
De minst slechte uitkomst lijkt me toch om de verzekerde tegoeden niet te confisqueren en de rest dan dus voor 15,6%.
Ik heb het al vaak gezegd: de euro was bedoeld om landen dichter samen te brengen, nooit meer oorlog, etc maar het is juist een splijtzwam geworden. Daarom moeten we snel kappen met de euro (in elk geval in de huidige vorm).quote:
Ze zullen toch iets moeten kiezen want er komt echt geen geld meer bij van buitenaf. Of de Russen moeten opeens met een verrassing komen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:39 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Ook daar schijnt geen meerderheid voor te zijn, tenminste nu. Vijf voor twaalf weet je het nooit. Wat dan?
Maar hoe krijg je 'm netjes weer afgeschaft?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb het al vaak gezegd: de euro was bedoeld om landen dichter samen te brengen, nooit meer oorlog, etc maar het is juist een splijtzwam geworden. Daarom moeten we snel kappen met de euro (in elk geval in de huidige vorm).
Op dezelfde manier als dat hij is ingevoerd.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar hoe krijg je 'm netjes weer afgeschaft?
Misschien wil Turkije Cyprus wel kopenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ze zullen toch iets moeten kiezen want er komt echt geen geld meer bij van buitenaf. Of de Russen moeten opeens met een verrassing komen.
Nee. Stel je voor dat je nu aankondigt dat over een jaar de euro wordt afgeschaft. Wat denk je wat rekeninghouders in Zuid-Europa dan doen?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:56 schreef Kirov het volgende:
[..]
Op dezelfde manier als dat hij is ingevoerd.
Op basis van nationaliteit van de eigenaar de rekeningen omzetten. Maar het maakt hoe dan ook niet uit. De waarde van zuidelijke munten zal naar beneden knallen en die van noordelijke omhoog.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee. Stel je voor dat je nu aankondigt dat over een jaar de euro wordt afgeschaft. Wat denk je wat rekeninghouders in Zuid-Europa dan doen?
Sja, het is VERBOTEN om daar überhaupt over te praten dus ik vrees dat er momenteel alleen redelijk uitgewerkte plannen liggen van individuele landen (voor het geval dat...), niet voor een alles omvattend plan voor ontrafeling van van de unie als geheel.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar hoe krijg je 'm netjes weer afgeschaft?
Je kunt de euro nog steeds als transactie eenheid gebruiken. Bovendien verwacht ik niet dat de euro uiteenvalt in heel veel stukjes maar dat een paar landen eruit vallen en de rest toch samen verder gaat met aangescherpte regels. En dan degenen die niet mee kunnen/willen eruit laten vallen.quote:En hoe zit het vervolgens met de SEPA? De invoering daarvan zit net in de eindfase, maar als ik het goed begrijp is het gebaseerd op de euro (en worden alle transacties in andere munteenheden omgerekend).
Het lijkt me dat dat tegen mensenrechten in gaat. Je kunt een Spanjaard die z'n geld in NL op de bank heeft gezet toch niet anders gaan behandelen dan een Nederlander? Dan ben je echt raar/eng bezig. Waar is dan de grens? Alleen een Spaans paspoort? Wat als die vent al 20 jaar in NL woont?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:58 schreef Kirov het volgende:
[..]
Op basis van nationaliteit van de eigenaar de rekeningen omzetten. Maar het maakt hoe dan ook niet uit. De waarde van zuidelijke munten zal naar beneden knallen en die van noordelijke omhoog.
Nou dat liever nietquote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:03 schreef Kirov het volgende:
Ik hoop toch maar op een fusie met Duitsland denk ik
NOSquote:GB vliegt 1 miljoen naar Cyprus
Toegevoegd: dinsdag 19 mrt 2013, 17:33
Update: dinsdag 19 mrt 2013, 18:02
Het Britse ministerie van Defensie heeft een vliegtuig met een miljoen euro aan boord naar Cyprus gestuurd. Het geld is bedoeld voor noodleningen aan Britse militairen op het eiland.
De millitairen kunnen gebruikmaken van de leningen als hun bankpassen worden geweigerd of de geldautomaten niet meer werken.
Groot-Brittannië heeft twee militaire bases op Cyprus. Op dit moment zijn er zo'n 3500 mensen gestationeerd.
Compensatie
De banken op het eiland zijn gesloten en blijven waarschijnlijk tot donderdag dicht. De Cypriotische regering heeft hiertoe besloten omdat er mogelijk een bankrun ontstaat vanwege het voornemen spaargeld te belasten.
Het Britse ministerie van Financiën gaf eerder vandaag aan dat militairen die spaargeld op Cypriotische banken hebben staan, volledig worden gecompenseerd als ze de spaardersbelasting moeten betalen.
Dus nu hebben alleen de Britten daar nog geldquote:
Misschien staan de Cyprioten het vliegtuig al op te wachten, cash buitmaken.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dus nu hebben alleen de Britten daar nog geld
Dan krijg je de Euro weer terug want Duitsland zal 'm nooit afschaffen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:03 schreef Kirov het volgende:
Ik hoop toch maar op een fusie met Duitsland denk ik
Popcornquote:Market talk of a NY think tank report on Cyprus - unconfirmed **UPDATED**
- The report is said to say that Cyprus' plan B is a disorderly default.
**LATEST - Can confirm from well placed contact that plan B will not be a Eurozone exit but a default is the end scenario should Cyprus fail to accept bailout terms.
Hoe extreem was het toen eigenlijk met het grenstoerisme?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nou dat liever niet
Maar een gemeenschappelijke munt lijkt me prima te kunnen. Dat hadden we defacto ook al voordat de euro werd ingevoerd.
Dat waren goede tijden in de grensplaatsen. De mark was altijd ongeveer 1,10-1,12 dus Duitsers betaalden net over de grens gewoon met marken alsof het guldens waren. 10% winst voor de Nederlanders en voor de Duitsers was het ook prima want anders waren ze dat wel kwijt aan het wisselkantoor.
Nou zo was het zeker niet (ik woonde trouwens ver van de grens). Meer dat Duitsers die op de markt bloemen kochten met marken betaalden, dat soort dingen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoe extreem was het toen eigenlijk met het grenstoerisme?
Ik woon nu vlak bij (uurtje rijden) de Tsjechische grens. Je kan met de stoptrein naar het laatste station voor de grens, daar is eigenlijk niks behalve een pier waar je met een bootje naar de overkant (de grens loopt door de rivier) kan. Daar is dan een dorpje waar de hoofdstraat eigenlijk alleen maar bestaat uit winkeltjes waar Vietnamese handelaren Tsjechisch spul (drank, nep-merkartikelen, wapens etc.) goedkoop aanbieden.
Van andere grensovergangen kan ik me zulke taferelen niet herinneren. Maar ik was ook nog maar een kind hè, toen de euro werd ingevoerd.
Wil je Frankrijk zien branden oid?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:21 schreef SeLang het volgende:
Wie hebben trouwens al die Cypriotische bonds? Ik hoop Franse banken
Ow, en ING zal er wel weer in zitten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, the bitter steel
1 miljoen is nog niet eens een fooi.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:30 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Hoe komen die Britten aan dat geld dan? Ik dacht dat ze ook failliet waren...
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:30 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Hoe komen die Britten aan dat geld dan? Ik dacht dat ze ook failliet waren...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |