abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124247680
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
*poef* nu is het weg
pi_124247966
Bitterend, truitje staat hem goed, he?

Pessie, hier ook hetzelfde. Mijn peuter benoemde het ook tegen mij. Hij deed iets wat niet mocht, keek naar me en zei, je kunt nu niet opstaan (ik was aan het voeden). Ben toen opgestaan om dat misverstand uit de wereld te helpen. En peuter tijdens het voeden bezig houden met tv of samen boekje leze, had jedat al geprobeerd?

Zolena, fijn van de goede stats. Misschien andere fysio idd?

Gulara, gefeliciteerd en welkom!

Omen, is ze weer thuis? Hoe was het gegaan met haar en jou?

Hoeweten jullie dat met het ekzeem, waaraan herken je dat? Ik vroeg het ook bij mijn ha toen ik met mijn baby daar was vanwege schrale, rode plekjes en ik kreeg maar een afwijkend antwoord.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 19 maart 2013 @ 13:35:06 #3
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_124248209
Eczeem bestaat vaak uit rode schrale plekken.de huid werd hier ook een beetje bobbelig.
pi_124249152
Ik kom even binnen vallen. Iemand ervaring met slijm bik die hele kleintjes. Kyan lijkt er echt last van te hebben slaapt max 20 min. Ik hoor hem de hele tijd slikken of hoesten. Met momenten hoor ik hem ook echt zagen.
Iets wat ik kan doen?
pi_124251001
Tinu wat een stoer binkie O+

Gulara wat klink je verliefd. Welkom

Loj gelukkig vielen de prikjes wel mee. Wat balen dat je niet gelijk bij de fysio terecht kon.

Pessie helaas geen tips. Wel erg lastig :*

Riley heeft het naar haar zin gehad en bijna de hele tijd geslapen. Ik had van tevoren bedacht om mijn huis schoon te maken, maar naar een leeg huis gaan kon ik niet. Dus toen maar naar mijn ouders gegaan en de hond wezen uitlaten. En wat gaat de tijd langzaam als je om de vijf minuten op de klok kijkt.
:D
pi_124251039
Tinu je bedoelt ws loj, die inderdaad goeie stats had :)

En M. heeft eerder een wat geïrriteerde huid gehad, dat was vooral rood en ging met neutral ipv andere olie weer weg.

De eczeem is idd rood en hobbeliger. Kreeg trouwens ongezien crème mee van de huisarts.

Omen, fijn dat het goed ging :)
pi_124251486
Ik dacht dat eczeem op bepaalde plaatsen zat, knieholtes en zo.

Mijn kuiken heeft op zn bovenbeentjes een schrale huid, schuurpapier is er niks bij. Babyolie zonder parfum helpt wel iets, maar laat hem vooral op een gladde aal lijken. Dus ik heb een vette creme van de apotheek gekregen. Ceta nog iets. Fijn dat hij ook wat dat betreft op mama lijkt :S
Oh! Hij krijgt trouwens weer haar! Het groeit opeens als een malle!

Gulara, welkom nog! Fijn dat het zo lekker gaat. Doe je Pi's naam wel per PM?! Ik doe niet moeilijk over namen uitwisselen O-)

En een :* voor Becky, wat sneu om je kleinste meisje nu weer in het ziekenhuis te hebben. Sterkte. Hopelijk kunnen ze haar helpen.

As, geen tips helaas... Helpen doorgesneden uien ook tegen slijm misschien?
pi_124251540
oh OmentieIvo vergeten, nu al wennen! Dat gaat hard zeg. Riley is pas drie weken in mijn beleving. En wat moest je vroeg brengen! Hier wilden ze juist na spitsuur wenbaby's. Al was half tien hier even goed haasten, hahaha. Hoe was het, zo zonder haar?

En Enfermera, off topic, maar hoe bevalt je nieuwe baan?

[ Bericht 11% gewijzigd door Mineola op 19-03-2013 15:13:43 ]
  dinsdag 19 maart 2013 @ 15:11:58 #9
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124252027
De eczeem zag er hier niet heel veel anders uit dan hele droge huid, toen het kapot ging en ontzettend ging jeuken noemde de huisarts het eczeem. Ze heeft sowieso een enorm droge huid (cetomacrogolcrème Mineola ;)) en we smeren wat af. Ze gaat nu 2x in de week in bad (wel een uitdaging nu met de bijvoeding :X) met balneum badolie en we blijven cetomacrogolcrème smeren.

Het ging trouwens beter vandaag met Elin, geen koorts meer *O*. Hopelijk nu echt ff voorlopig klaar!

Gulara, welkom O+. Ook ik ben heel benieuwd naar Pi's echte naam O-)

Ach, Becky, wat sneu :*. Hopelijk kunnen ze I. helpen en hebben jullie straks een echt vrolijk en goed groeiend meisje thuis!

As, volgens mij is er helaas niet zoveel wat je daar tegen kunt doen. Mijn meisje heeft al 3,5 week last van slijm in haar keel en ze hoest het vaak wel op (maar hoe vaak ik wel niet denk: HOEST! dan ben je er van af). Ook haar hoor ik veel rochelen, ze slaapt er ook slecht door. Huisartsen (althans, de mijne) geven er niet snel iets voor. Ze moeten het zelf oplossen. Sneu he!

Omen, fijn dat R. het zo naar haar zin had! Ook hier moesten we op de wendagen pas na het wegbrenguurtje komen. Vond ik ook wel prettig, veel meer rust op de groep.

Ik zag nog de knappe vent van Tinu O+
pi_124252082
Tinu ja staat hem erg goed! en je peuter is stout zeg :o :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_124253581
Bedankt voor de reacties. Is vreesde er al voor tante soesa.
pi_124255826
Cetomacrogolcrème met 20% vaseline, vier keer per dag smeren O+
pi_124258300
Ik heb net voor Djen een babygym gekocht omdat ze eigenlijk alleen maar op haar rug kan liggen en zitten. Niet rollen enzo. Kind is dolgelukkig. En kraaien en lachen en tegen het ding aan slaan. Ding heeft nu al zijn geld opgebracht :)

Edit: en dan wil je het filmen en dan houdt mevrouw ermee op natuurlijk

Succes met smeren ladies!

[ Bericht 10% gewijzigd door Twinkle20 op 19-03-2013 18:12:35 ]
pi_124261387
Gulara welkom! Als je Pi's naam per PM / DM wil delen, stel ik mij beschikbaar ;). Fijn dat je weinig last hebt van je hechtingen. Hopelijk kan je veel genieten en herstel je goed.

Sterkte met de eczeem, lijkt me rot!

Tinu, wat wordt L. toch al groot!! O+

Omen, fijn dat het goed gegaan is vandaag. En de dag duurt zeker lang dan :D :*

Mijn mini kwam weer met koorts van het kdv :{. Hij lijkt er niet veel last van te hebben (vrolijk en hij heeft goed gegeten) dus hoop heel erg dat het meevalt...
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 19 maart 2013 @ 19:30:25 #15
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_124261918
Zo, wat gaan jullie snel zeg. Heb moeite jullie bij te houden nu ik weer aan het werk ben!

iig een :* voor iedereen die dat nodig heeft :)

Hier gaat alles z'n gangetje, vandaag weer een dagje met een extreem huilerig/hangerig dametje, en waarom? Tanden? Sprong? Geen idee. Paracetamol hielp iig om haar een half uur bij mij te laten slapen :') Nu ligt ze gelukkig wel lekker te tukken, maar ze was duidelijk niet in dr hum.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_124262226
Twinkle wat fijn dat de babygym zijn geld nu al waard is.

Phaidra ik hoop dat je baby geen last heeft van de koorts en dat jullie vannacht lekker slapen

Enf :*

Hier laat Riley merken dat ze me gemist heeft. Ze hangt nu al een tijd aan mijn borsten. Meer mamahonger dan echt honger
pi_124264987
Hoe zorg ik dat mijn baby lief gaat liggen slapen. Hij is echt wel moe genoeg maar verzet zich ontzettend tegen slaap. Tegenwoordig gaat hij dan met slaapzak aan en al in bed staan brullen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_124266461
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:17 schreef Tinuviel het volgende:
Hoe zorg ik dat mijn baby lief gaat liggen slapen. Hij is echt wel moe genoeg maar verzet zich ontzettend tegen slaap. Tegenwoordig gaat hij dan met slaapzak aan en al in bed staan brullen.
Borst erin :Y) :*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_124266848
Dat hielp niet. Nu net pas in slaap gevallen aan de borst, maar ook in ons bed. Balen, ik had hem graag tenminste een deel van de nacht in zijn eigen bed gehad.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:51:29 #20
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124266868
Becky, wat naar! Sterkte.... wat gaan ze doen?

Gulara, welkom hier!

Logician, lees je nog mee? Hoe gaat het met je?
pi_124267320
Tinu, wat vervelend. Hier valt de mini vaak ook al in slaap aan de borst (ik zit dan in een stoel naast zijn bedje) en kan ik hem zonder problemen in bed leggen. Als hij niet in slaap valt, leg ik hem wakker in zijn bedje en blijf ik er even bij zitten. Valt hij niet zelf in slaap (dan gaat hij spelen), dan leg ik mijn hand over zijn ogen en is hij binnen 5-10 min. alsnog vertrokken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124267440
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:51 schreef Tinuviel het volgende:
Dat hielp niet. Nu net pas in slaap gevallen aan de borst, maar ook in ons bed. Balen, ik had hem graag tenminste een deel van de nacht in zijn eigen bed gehad.
Heel even laten gaan? Of is het krijsen?

Als Bram heel moe is, te moe, dan pruttelt hij ook wel even hoor. Dan kan ik m echt beter even laten en dan valt hij wel in slaap.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_124267803
Luuk kwam net oververmoeid bij de opvang vandaan. Ik heb hem in bed gelegd, maar hij was het er niet mee eens. Hij heeft het even laten weten, maar na een paar minuten is hij toch in slaap gevallen. Ik zal hem zo wakker maken, en dan zo na de voeding weer zijn bed in. Eens kijken hoe hij het doet zonder de voeding van 23.00 uur. (daar maakte ik hem ook al wakker voor elke avond)
*poef* nu is het weg
pi_124267862
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:07 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk kwam net oververmoeid bij de opvang vandaan. Ik heb hem in bed gelegd, maar hij was het er niet mee eens. Hij heeft het even laten weten, maar na een paar minuten is hij toch in slaap gevallen. Ik zal hem zo wakker maken, en dan zo na de voeding weer zijn bed in. Eens kijken hoe hij het doet zonder de voeding van 23.00 uur. (daar maakte ik hem ook al wakker voor elke avond)
Ik krijg Bram niet meer wakker voor die late voeding.
pi_124268059
Ik :uuk ook niet, hij dronk hem slapend op. Ik wilde perse dat er 6 voedingen in gingen. Maar dat gaat misschien nu toch gebeuren. Maar dan op andere tijden. Hij is dik zat, dus 5 voedingen is ook prima.
*poef* nu is het weg
pi_124268120
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:51 schreef Tinuviel het volgende:
Kan je hem niet overzetten? ik geef altijd de borst op ons bed en dan leg ik haar in haar bedje
pi_124268543
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:12 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik :uuk ook niet, hij dronk hem slapend op. Ik wilde perse dat er 6 voedingen in gingen. Maar dat gaat misschien nu toch gebeuren. Maar dan op andere tijden. Hij is dik zat, dus 5 voedingen is ook prima.
Bram drinkt nog wel een keer of 7 denk ik.
pi_124268781
Lastig Tinu
Is overleggen als hij slaapt niet mogelijk? S doet het ook, voed haar dan nog 1 of 2x en als ze niet gaat slapen haal ik haar er uit. Dan probeer ik het een half uur later nog eens

[ Bericht 28% gewijzigd door Zoë23 op 20-03-2013 08:10:48 ]
pi_124268970
Luuk,zit eigenlijk al tijden op 6 voedingen. Heeft zelf ook een ritme ontwikkeld.
*poef* nu is het weg
pi_124269183
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:30 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk,zit eigenlijk al tijden op 6 voedingen. Heeft zelf ook een ritme ontwikkeld.
Bram deed gister opeens lang tussen voedingen laten. Maar de voedingen zelf niet goed drinken. Vandaag verkouden en benauwd, pieperig.
Vandaag drinkt hij dan weer wel om de 3 uur. Dat heb ik dan liever dan wat hij gister deed.
pi_124269444
Ik laat ook eigenlijk maar max 4 uur ertussen. Dan pak ik hem. Als ik het aan hem overlaat dan zat ie al 2 maanden op 5 voedingen. Ik wilde graag voeden op verzoek, maar dat is niet echt haalbaar. Dus is het mijn verzoek.
*poef* nu is het weg
pi_124269764
Brammetje is natuurlijk pas 2 maanden. :D

Ik vind het al een hele verademing dat hij zo weinig voedingen heeft. En ook de nacht!!! 1x maar. Dat was bij de meiden wel anders.
pi_124270174
Viktor komt sinds ik weer werk trouw 2 keer per nacht. Ik ga er maar van uit dat hij me erg mist :+
We zitten op 8 voedingen per dag. Hij drinkt heel goed uit de fles gelukkig. Maakt hem ook niet uit of het lekker warm of lauw is. Als hij maar melk krijgt. Hij begint ook steeds meer te kletsen en lacht veel. Maxicosi is stom en aan/uitkleden ook. Met Pasen moet ik de hele nacht werken, dus ik ben heel benieuwd hoe dat gaat. Ik ga sowieso ook 's nachts een keer kolven. Maar ik ben vooral benieuwd hoe vaak hij dan voor een voeding komt of dat hij ineens een nacht maakt van elf tot zeven.
pi_124270517
Sola, dat herken ik. Ik nog moeite doen om die fles lekker warm te maken. Bram wordt steeds bozer. Denk ik nou dan probeer je het zo maar. Klok klok weg. Lauwe melk. Melk is melk, eten nu!
pi_124270664
Dat wij ik ook nog eens proberen. Is wel makkelijk als ik vroege dienst heb.
*poef* nu is het weg
pi_124270685
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:13 schreef bitterend het volgende:

[..]

Kan je hem niet overzetten? ik geef altijd de borst op ons bed en dan leg ik haar in haar bedje
Durf ik denk ik niet aan. Meestal wordt hij daar wakker van. Naja proberen kan ook en desnoods leg ik hem weer naast me neer. Het is heel knus zo'n babylijfje naast me maar ik slaap toch beter als ik het bed maar met een man deel in plaats van 2 :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_124270876
Ik leg Bram ook echt liever in z'n wieg. Ik slaap beter en Bram ook. De wieg staat naast m'n hoofd.
pi_124273527
Luuk ligt op zijn eigen kamer. Hij sliep bij ons zo onrustig. Hij werd wakker van elke draai van mij. (en ik bleef wakker door hem, dus ging ik woelen.)
*poef* nu is het weg
pi_124280929
Twink, leuk dat de babygym zo een succes is.

Omen, fijn dat de wendag goed ging.

Phaidra, balen van de koorts van je jochie. Hoe ging de nacht? Heeft hij nog koorts?

Enfermera, balen van de hangerigheid.

Tico en Kaatje, goed om te horen, dat een eigen bedje bij jullie ook beter werkt. De laatste nachten sliep hij bij ons omdat hij ziekig was en hoge koorts had. Nu vond ik het niet meer nodig. Heb hem toch maar overgelegd in zijn bed. Dat ging goed. En vervolgens heb ik hem rond 4.30/ 5 uur uit bed geplukt in verband met stuwing. Naast twee korte kreetjes niets gehoord gisternacht. Daarna ging hij weer slapen en hij slaapt nu nog :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_124281106
Tinu he eindelijk een iets betere nacht voor jullie dus. Heb je een beetje bij kunnen tanken?

Kan er een verband zijn met de hoeveelheid slaap overdag en nacht? Gister heeft ze van 12-14 geslapen en even een hazeslaapje in de auto maar that's it. En vanmorgen pas om 6.45 weer wakker nadat ik haar gister om 19.30 in bed heb gelegd. Ik ga het de komende dagen eens aankijken want de komende dagen zijn rustig. Ze slaapt wel als ik haar tussen 12-15 en 16-17 in bed leg. Maar als dat betekent dat zse daardoir gaat spoken slachts. Vind alleen dat ze dan wel weinig slaap krijgt als we die van 16-17 weg laten. Maar gister leek ze dat wel te trekken. Ach we zien het wel :)

Hier slaap ik idd ook slechter als Djen bij ons in bed ligt. Dus de 'regel' is alleen als ze niet lekker is. Of als ik er 10 keer uit kan in een nacht.

En idd wel lekker knus zon warm babietje :)
Mijn man heeft laatst stiekem een foto van ons gemaakt vtoen we samen lagen te slapen omdat hij het er zo aandoenlijk uit vond zien haha.
pi_124281369
Riley drinkt 5 keer per dag. Soms 6 keer. En Riley ligt ook op haar eigen kamer. Om dezelfde reden als die van KJ.

Tico is Bram van zijn verkoudheid af?

Tinu fijn dat je een betere nacht hebt gehad.

Oh Twinkle. Dat lijkt me echt een lieve foto. O+
pi_124281428
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 07:29 schreef Twinkle20 het volgende:
Kan er een verband zijn met de hoeveelheid slaap overdag en nacht?
Bij mij werkt dat verband andersom, overdag slecht slapen is 's nachts slecht slapen. En gisteren had meneer een goede dag *O*
Dus ook weer een beetje uitgeslapen.

Heb ook zo'n babygym. Maar ik heb het idee dat M. er wel erg hyper (blij ook hoor) van wordt. Ik leg hem er altijd maar even onder, en daarna weer relaxed op een kleed ofzo.

Tinu ook goeie nacht en betere baby *O*
pi_124281500
Tinu: fijn dat jullie goed geslapen hebben. Het ging hier redelijk. Om 23 uur wakker en toen heb ik pcm gegeven omdat hij nog steeds 39,2 koorts had. Daarna voedingen rond 1 en 5 en nu slaapt hij nog (lekker naast me O+). Hij voelt niet meer zo warm gelukkig.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 20 maart 2013 @ 08:17:13 #44
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124281559
Fijn Tinu en Phaidra! Hier heb ik gister te vroeg gejuicht. Ze kon gisteravond de slaap niet vatten door het hoesten dus ze sliep pas om half 8, toen om 22 weer wakker vanwege het hoesten en meteen maar in bed genomen. Ze ging toen weer slapen tot 2 en toen begon het feest. Alleen maar hoesten, proesten en niezen. Zo zielig. Ze wilde niks en slapen lukte niet. PCM gegeven (en al die tijd hield ze haar ogen dicht, zo moe) en uiteindelijk om half 4 in slaap gevallen tot de wekker van 06:15... Ik ga maar weer ff de huisarts bellen, hoesten wordt niet minder maar alleen maar erger!
pi_124281994
Soesa wat balen dat ze nog zo hoest. Zijn er (via de ha) eigenlijk al hoestremmers te krijgen voor die kleintjes?

Mijn melkproductie was een beetje ingestort doordat ik ziek was en Otje heeft het overdag te druk om te regelen. Wat doe je dan? Dan doe je het 's nachts, een week lang }:|
pi_124282101
Poeh, zware nachten Ophelia :*.

Hoestremmers pas vanaf 2 jaar volgens mijn huisarts. Wij gebruiken wel tussikind van vsm, heb het idee dat het wel wat doet icm luuf.

Balen soesa :(. Arm meisje.

Koorts toch nog / weer 38,7. En dat in de ochtend. Ging het net een weekje beter -O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124282474
Muhh Soesa en Phaidra :( ... waar blijft die zon dan ook?! Beterschap!

En Ophelia ik hoop dat je kleintje snel uitgeregeld is zodat jullie ook weer bij kunnen tanken :*
pi_124282608
Phaidra ook weer. -O-

Tijd voor een beetje zon en lente inderdaad!
pi_124282922
Jeetje, het blijft kwakkelen met de zieken, tijd voor lente inderdaad!

Omen, vijf voedingen ? Is dat alleen bv of ook kv? Het lijkt me zo weinig. Maar wat ik zei, Riley is in mijn beleving pas drie weken :P
Hier eigenlijk precies hetzelfde als bij Kaatjejannie: al tijden op zes voedingen (ik denk al wel 2,5 maand, hij is nu vijf maanden precies *O* ) en hoewel het plan er was om op verzoek te voeden is het dus mijn verzoek en op de klok. Op het kdv meldt hij zich trouwens wel elke drie uur zo'n beetje. Thuis doet hij dat niet echt.

Mini-ola slaapt overigens nog steeds op onze kamer, vind het nog te gezellig en knus ondanks dat ik 's nachts wel eens wakker word als hij onrustig slaapt. Dat kamertje voor hem hadden we niet echt hoeven maken, haha. Vind het ook zo gezellig als hij in het weekend tussen ons in ligt 's ochtends!
pi_124282977
Noh, Phaidra en Soesa, het wordt nu echt tijd dat we weer vrolijke berichten van jullie mogen lezen hoor! Ik vind het maar niks, dat gehoest en koorts, en zo lang. -O-

Met mijn M gaat het nu weer prima. Gisteren geen pufjes nodig gehad.

Ik had gistermiddag vrij van mijn werk en ben hem met de drager van de opvang gaan ophalen. Van daaruit een uur of 2 de jaarmarkt hier op geweest. En prachtig dat ie het vond! Het eerste uur heeft ie naar iedereen gelachen en zijn ogen uitgekeken. Daarna een half uurtje geslapen. En vervolgens een uur hele verhalen verteld over wat ie allemaal had gezien. Zo gezellig! O+

Twinkle, hier slaapt ie 's nachts ook beter als ie overdag goed en veel heeft gerust. Maar kan dat jouw dame minder slaap nodig heeft en het dan 's nachts inhaalt. Ze verbruikt denk ik nu ook wat minder energie met die spreidbroek?

We zijn hier nu aan het proberen om de speen af te bouwen. Hij werd vaak wakker omdat ie zijn speen kwijt was, en dan konden wij er dus 600x uit. Eergisteren heb ik hem toen hij begon te mopperen alleen even ingestopt en een aai over zijn bol gegeven. En dat lijkt te werken! Inmiddels alweer 2 nachten op rij maar 1x wakker, aan het begin van de nacht, en daarna in één ruk doorgeslapen tot voedertijd. ^O^
Hij kan de speen nu ook bijna zelf pakken en in zijn mond stoppen. Dikke prima.
pi_124283096
Ja die speen, dat doet-ie hier ook! Uit zn mond halen en dan proberen terug te doen. Lukt niet altijd nee, en dan is het waaaah! mama! speen kwijt!

Wat voor drager heb je Mango?
pi_124283278
Ja dat zou kunnen mango. De komende dagen hebben we alle ruimte voor haar slaapjes. Dus eens kijken hoe de nachten dan zijn. Is het prut.. dan gaan we over een paar dagen eens kijken hoe ze het snachts doet als ze overdag iets minder slaapt. Even afwachten :)

Ze eet ook al twee dagen een stukje minder ( of drinkt eigenlijk).. dus het zou ook zomaar de 19-wekensprong kunnen zijn.

Slapen = groeien inijn ogenaar als dat betekent dat ze snachts meer gaat spoken.. ach we zien wel :)

Fijn dat M het zonder pufjes af kan! :)
pi_124283493
Mango fijn geen pufjes meer *O*

En Soesa en Phaidra wat naar nog steeds/weer zieke mini's...

Maar hier schijnt de zon! (een beetje en waterig maar hee al lang niet meer gezien...) Op naar mooi weer. Net op weeronline gekeken weersverwachting volgende week helemaal goed, zon! Alleen die temperatuur mag nog wel iets omhoog lente graag!

En speentje, mini heeft een paar weken geleden ineens besloten die niet meer te pruimen. Echt heel gek, van altijd speentje in als ie gaat slapen tot boos krijsen en uitspugen als je hem een speen geeft. Heel apart.
En stiekem ook wel onhandig want was eerst zo'n makkelijk troostmiddel...
pi_124283528
Slapen is groeien ja! Die hou ik erin voor als M straks gaat onderhandelen over bedtijd :P

Mineola, ik heb een manduca. Fijn ding vind ik.
We waren vorige week ook wezen wandelen, maar toen had ik hem te koud aangekleed :@ dus was de lol er toch wel snel af.
alleen jammer dat we toen pas halverwege waren :X
pi_124283610
Ik vind het ook lastig om in te schatten wat Otje aan moet in de drager of doek Mango, ligt niet aan jou. ;)
pi_124283710
Het punt was ook dat we een soort groot rondje liepen. Maar halverwege kregen we daardoor wind tegen. Van die snijdende winterwind. Vond ie niet leuk. ;(
pi_124284062
Ondertussen ligt ie al ruim 3 uur te slapen!
pi_124284734
Ik hou dit lijstje meestal aan, met wat Luuk aankrijgt in de doek:

Hieronder een lijstje met een indicatie:
Rond het vriespunt: jasje aan + sjaal + half onder je jas.
Boven de 5 graden: jasje aan + sjaal + muts op
Boven de 10 graden: dun jasje of vestje aan
Boven de 15 graden: de normale kleding aandoen
Boven de 20 graden: luchtige kleding
Boven de 25 graden: enkel een rompertje
boven de 30 graden: niet meer in de draagdoek
*poef* nu is het weg
pi_124284771
Al heb ik Luuk steeds onder mijn draagjas, dus heeft hij meestal alleen een truitje met capuchon etra aan. Zodat hij geen koud nekje krijgt.
*poef* nu is het weg
pi_124285097
Het was rond de 5 graden, hij had een jasje aan (wat denk ik niet dik genoeg was) en een muts. Sjaal deelden we. Maar door die wind werd het gevoelsmatig een stuk kouder.
pi_124287537
Best veel baby's met eczeem dus. Wij hebben hormoonzalf voor de ergste plekjes en sowieso 2 x per dag met vaseline lanette crème insmeren. Hier zien de ergste eczeemplekken er rood en schilferig uit en zelfs soms de huid kapot :'( De hormoonzalf lijkt nu wat aan te slaan, het word allemaal al minder vurig. Gelukkig.

Meneer zit nu in de wipstoel naast me heel hard te wippen. En een lol dat ie heeft O+ Even een paar dagen vrij nu na een lange reeks werken dus lekker genieten.

S komt ook regelmatig voor zn speen s nachts of s avonds. Speen terug stoppen en verder slapen. Gelukkig al wat minder vaak tegenwoordig, hij slaapt steeds vaker langere stukken door, dat is fijn.
pi_124289479
Phaidra :*

Soesa wat zielig zeg. Sterkte en beterschap voor je meisje :*

Ophelia voor de zware nacht :*

Mineola Riley is vandaag 8 weken. En ze krijgt eerst bv en dan fv erna. En over het algemeen is ze een vrolijk meisje. Volgende week moeten we naar het CB. Ik ben benieuwd hoe groot en zwaar ze is nu.

Mango fijn dat het slapen ook zonder speentje lukt. Riley houdt niet van speentjes. Die spuugt ze uit (als een lama) en ik ben daar wel blij mee
pi_124290336
Mango, niet meer puffen, fijn.

Soesa & Phaidra, beterschap voor je baby's. Moet nu toch eens gauw afgelopen zijn, toch?

Ophelia, dikke :* voor de zware nachten. Hopelijk gauw weer beter.

Twink hopelijk gaan de slaapjes vandaag beter.

Zolena, geen speentje meer. Hoef je het iig niet af te wennen.

Woman, fijn, dat hij langer doorslaapt.

Omen, benieuwd naar Riley's stats.

Ja de nacht ging goed. Had ik hard nodig. Nu ben ik ziek aan het worden :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 20 maart 2013 @ 14:57:48 #64
374977 eliis
Relativeer!
pi_124293387
Sinds de geboorte van mijn dochter ben ik niet op fok geweest, maar ben weer bij de levenden dus: hallo allemaal!

Op 19 januari ben ik bevallen van een prachtige gezonde dochter, noem haar hier Pi maar wil je haar hele naam weten stuur me even een PM :) Bevalling was zwaar, maar het is waar wat ze zeggen: zodra je kindje geboren is gaat dat allemaal naar de achtergrond.

Ik verbaas me erover hoe snel de ontwikkeling gaat; Pi is nu twee maanden en groeit als een malle, lacht de hele dag, en heeft vandaag haar eerste prikjes gehad. En tot nu toe vind ik het echt heerlijk om mama te zijn, had me op het allerergste voorbereid qua huilen, slapeloze nachten etc maar het valt me allemaal heel erg mee :)
pi_124297273
Goh, nog een Pi. Veelvoorkomende naam ineens....
  woensdag 20 maart 2013 @ 16:29:34 #66
374977 eliis
Relativeer!
pi_124297479
Hoorde het al Kyara :D
Wilde je net een PM sturen met de naam van mijn dochter, maar je inbox zit vol :)
pi_124297520
Net zoiets als "M". Vind ik ook zo verwarrend. Het zijn er zoveel... Kunnen jullie je kind niet anders noemen? :P
  woensdag 20 maart 2013 @ 16:32:31 #68
374977 eliis
Relativeer!
pi_124297629
Het is ook echt haar bijnaam (nu al) maar verzin wel wat anders :)
pi_124297685
Niet om het een of ander, maar hoe kom je eigenlijk bij pi?
pi_124297962
Maarre, fijn dat het goed gaat met pi en jou :)
Wat waren haar stats met 2 maanden?
pi_124298333
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 16:30 schreef Mangostine het volgende:
Net zoiets als "M". Vind ik ook zo verwarrend. Het zijn er zoveel... Kunnen jullie je kind niet anders noemen? :P
En al die mini's. Ook zo onhandig! :P
  woensdag 20 maart 2013 @ 16:49:43 #72
374977 eliis
Relativeer!
pi_124298434
Pi is gewoon een afgeleide van haar voornaam :)

Ze is nu 58cm en 5,5 kilo. Flink aangekomen, want met haar geboorte was ze 3400.

Net was het een kwartier krijsen, door de prikjes want ze huilt nooit zo hard. Toch maar paracetamol gegeven dus, denk dat ze pijn heeft aan haar beentjes. Geen koorts gelukkig :)
  woensdag 20 maart 2013 @ 19:02:41 #73
259886 pessie
pi_124303608
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 16:30 schreef Mangostine het volgende:
De mijne heet Lauren. Lauren Elianne zelfs voor de geïnteresseerden. En mensen die mij kennen en hier komen googlelen zijn van harte welkom om irl MN verhalen aan te horen.
:+

Mezelf kennende zou ik er anders L-E van maken maar dat wordt straks in mei zo onhandig. :D
pi_124303830
Becky: Beterschap voor je meisje. :*

Omen: Dat is vroeg . Fijn dat het goed ging op het KVD *O*

Tinu: Wat een binky ! Fijn dat het slapen beter ging vannacht. Nu jij ziek, nee he. :*

Gulara: Welkom !!! *O*

Loj: Eerste prikjes. En fysio: bah ! :*

Zolena: Nachten blijven brak hier, helaas. Haaaa, die spoiler. Wij slechtslapers zijn levensgevaarlijk. ;)

Twink: Hier is de ervaring: hoe beter overdag, hoe beter snachts. ^O^

Moeders met peuter: respect ! ^O^

Mineola: Gat, ook eczeem. Vind het ook zo heerlijk als ze bij ons ligt. O+

Soesa: huh ? badje en bijvoeding ? een probleem ? Wat naar Soesa. Zorg en vermoeiend. kus. :* :*

Phaidra: he, niet weer ziek he. :{ :*

Enf: Lastig he ? hangerig en je weet niet waarom ? O+

Tico en KJ: fijn dat jullie jongetjes het zo goed doen ! ^O^

Ophelia: Dat is zwaar ! :*

Mango: zo knus in de drager samen . O+

Woman: klinkt lief, in de wipper ! O+

eliis: Welkom *O*

pessie: prachtige naam ! O+
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_124304009
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 16:29 schreef eliis het volgende:
Hoorde het al Kyara :D
Wilde je net een PM sturen met de naam van mijn dochter, maar je inbox zit vol :)
Dm?

Ennuh, welkom!

En mijn M is al dreumes dus die was eerder :P
  woensdag 20 maart 2013 @ 19:14:21 #76
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124304077
quote:
17s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:08 schreef kleinzusje het volgende:
Becky: Beterschap voor je meisje. :*

Omen: Dat is vroeg . Fijn dat het goed ging op het KVD *O*

Tinu: Wat een binky ! Fijn dat het slapen beter ging vannacht. Nu jij ziek, nee he. :*

Gulara: Welkom !!! *O*

Loj: Eerste prikjes. En fysio: bah ! :*

Zolena: Nachten blijven brak hier, helaas. Haaaa, die spoiler. Wij slechtslapers zijn levensgevaarlijk. ;)

Twink: Hier is de ervaring: hoe beter overdag, hoe beter snachts. ^O^

Moeders met peuter: respect ! ^O^

Mineola: Gat, ook eczeem. Vind het ook zo heerlijk als ze bij ons ligt. O+

Soesa: huh ? badje en bijvoeding ? een probleem ? Wat naar Soesa. Zorg en vermoeiend. kus. :* :*

Phaidra: he, niet weer ziek he. :{ :*

Enf: Lastig he ? hangerig en je weet niet waarom ? O+

Tico en KJ: fijn dat jullie jongetjes het zo goed doen ! ^O^

Ophelia: Dat is zwaar ! :*

Mango: zo knus in de drager samen . O+

Woman: klinkt lief, in de wipper ! O+

eliis: Welkom *O*

pessie: prachtige naam ! O+
Wow KZ, wat een post _O_

Ik bedoel dat ze zichzelf zo onderkliedert dat ik haar het liefst elke dag in bad doe :+

Eliis, welkom!
pi_124304366
KZ weer in de bocht! :D O+

Welkom Eiis. :W
pi_124304777
Ik zou zo graag willen dat Luuk een bad lekker zou vinden. Hij vindt het zo naar, dat ik hem het liefst zo min mogelijk in bad doe.
*poef* nu is het weg
  woensdag 20 maart 2013 @ 19:34:29 #79
374977 eliis
Relativeer!
pi_124305001
Wat gek Kaatje, de meeste baby's zijn dol op badje toch? Wat doet ie dan in bad, spartelen? Huilen?
pi_124305071
er zijn er zat die niet van badjes houden hoor :P blinde paniek
pi_124305128
Hij gilt als een speenvarken. Hij begint al te brullen als zijn teentjes het water raken. Hij houdt niet van de emmer, niet van het gewone bad, en de douche is ook naar. Helaas voor hem moet hij wel zo af en toe in bad. Hij heeft haar, en met het spugen loopt er wel melk in zijn nek en haar. Het moet gewoon zo af en toe gewassen worden.
Ik vind het zo sneu. Hij kijkt dan ook echt heel hulpeloos en bang,
*poef* nu is het weg
  woensdag 20 maart 2013 @ 19:39:28 #82
374977 eliis
Relativeer!
pi_124305200
Oh da's wel heel sneu ja. Krijg je een schuldgevoel als je je kind in bad doet :(
pi_124305688
:D :*

Hier vindt ze het badje pas sinds ehhh een paar maanden echt leuk. De douche wel al van af dag 1 *;
pi_124305952
Ellis welkom. Wat klink je verliefd. O+

KJ Riley houdt ook niet echt van bad. Maar ik weet niet of het nou komt door het badje of omdat ze te hongerig en moe is.
pi_124306211
Tijdstip maakt niet uit. Vlak voor een voeding, vlak erna. Er ruim tussenin. Na het slapen, voor het slapen. We hebben alles al geprobeerd.
*poef* nu is het weg
  woensdag 20 maart 2013 @ 19:59:52 #86
374977 eliis
Relativeer!
pi_124306243
Tot over m'n oren Omentielvo O+

Mijn rups vindt alles lekker, bad, douche, wassen. Emmer was ik snel klaar mee, teveel gedoe om haar erin en eruit te krijgen.
pi_124306431
Ellis en Pi welkom.

Op welk tijdstip gaat hij in bad KJ? Is dat direct na een voeding, lang na een voeding, in het midden tussen 2 voedingen of wisselt het?

Soesa, te druk elke dag in bad of niet?

Omen, versch. Tijdstippen proberen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_124307551
Gelukkig is badderen hier helemaal het einde. Ik verdenk haar er stiekem van dat ze zichzelf vandaag expres twee keer heeft ondergescheten.. ze kon 2 keer linea recta door naar het bad :+ ... en spartelen! Hoop dat jullie minies het over een tijdje leuker gaan vinden kj en omen.

Ze voelde straks als een kacheltje .. 37,5 dus niks aan het handje. En wat hangeriger. En meen ik nou een wit puntje in haar bovenkaak gezien te hebben waar iets van een kies door moet komen? Die komen toch pas over een jaar ofzo?

Ja dat hoorde ik vaker. Als de slaapjes overdag rukvzijn gaat het snachts ook ruk. Dat hebben we hier gelukkig nog niet gehad *afkloppen*. Slaapjes gingen prima.. even een snelle rekensom leert me dat ze ongeveer 8 uur wakker is geweest. Mooie score volgens mij voor een mini van *HELP!* bijna vijf maanden. VIJF !!! Maanden! Ik ben toch pas net bevallen?! :+
  woensdag 20 maart 2013 @ 20:39:03 #89
259886 pessie
pi_124308492
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:37 schreef kaatjejannie het volgende:
Hij gilt als een speenvarken. Hij begint al te brullen als zijn teentjes het water raken. Hij houdt niet van de emmer, niet van het gewone bad, en de douche is ook naar. Helaas voor hem moet hij wel zo af en toe in bad. Hij heeft haar, en met het spugen loopt er wel melk in zijn nek en haar. Het moet gewoon zo af en toe gewassen worden.
Ik vind het zo sneu. Hij kijkt dan ook echt heel hulpeloos en bang,
Heb je geprobeerd hem in een hydrofiel in bad te doen? Daar had MN kraam het nog over, al houden mijn kids veel van in bad gaan dus niet nodig hier.

Omen, ik geef Lauren eerst 1 borst en daarna gaat ze in bad, na het bad krijgt ze de andere borst. Misschien een idee?
pi_124309450
Aw, arm Luukje. Is douchen een optie misschien? Misschien de temperatuur wat warmer dan 38 gr doen? Vinden mijn beide kinderen erg prettig..
Mijne vindt bad het einde, maar gaat dan ook samen met zn grote zus in het grote bad. Ik zit op mn knieën voor het bad :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 20 maart 2013 @ 21:26:38 #91
259886 pessie
pi_124311575
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:55 schreef Morretje het volgende:
Aw, arm Luukje. Is douchen een optie misschien? Misschien de temperatuur wat warmer dan 38 gr doen? Vinden mijn beide kinderen erg prettig..
Mijne vindt bad het einde, maar gaat dan ook samen met zn grote zus in het grote bad. Ik zit op mn knieën voor het bad :P
Vanaf wanneer kon hij mee in het grote bad? Heb je een zitje lid voor hem?
pi_124312246
Bram gaat vanaf dag 3 mee in het normale bad. Op maandag en woensdag zijn de meiden er niet en gaan we met z'n 3 in bad.
pi_124313570
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:26 schreef pessie het volgende:

[..]

Je zou hem in zo'n ligzitje in het grote bad kunnen doen en later in de badring.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 20 maart 2013 @ 22:03:44 #94
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_124313901
sorry niet bijgelezen maar een egopost met update van ons meisje

Het gaat eigenlijk gewoon slechter met Isabel, ze heeft het best zwaar door het RS virus. Daardoor laat ze niet haar gewone slaap/huil/drink gedrag zien. Ze is echt wel ziek vinden wij, ze krijgt nu zuurstof toegediend omdat ze dat nodig heeft en ze anders veel te benauwd is.
Ze krijgt nu gelukkig wel een ritme maar zit nog wel op 7 flesmomenten van max 100 ml maar meestal red ze net de 500 ml. Dat is volgens de diëtiste echt de ondergrens. Ben dan ook benieuwd wat de conclusies zijn na 3 opname dagen.

Morgen hebben we een afspraak met de artsen en komen de kinderfysio, de logopediste (ivm drinkgedrag als in onrustig drinken en weinig binnen krijgen), en de diëtiste ook langs. Dan wordt er pas bepaald wat voor behandelplan er gestart wordt. Denk dat ze nog tot het weekend in het ziekenhuis ligt en tijdens het weekend ook nog wel. Ook wordt er morgen gewogen dus ik hoop en duim dat ze is aangekomen.

Noortje snapt er geen reet van. Die denkt dat Isabel niet lief is en daarom in het ziekenhuis ligt. Vooral dat alleen in het ziekenhuis liggen is gek voor haar, dat papa en mama gewoon thuis zijn. We proberen het wel zo veel mogelijk uit te leggen maar dat is best lastig.

Het is een heel geregel ook, eigenlijk wil ik ook nog om 19.00 uur de fles gaan geven maar dat is lastig omdat vent 's avonds werkt en het voor Isabel heel onrustig als Noortje er bij is. Morgen dus even geen avond bezoekje. Gelukkig staan opa en oma veel voor ons klaar, superfijn!

Enniewee, gaat vast allemaal goed komen en voor Isabel is dit op dit moment echt het beste maar makkelijk is het niet.
Wij hebben wel de tijd om bij te slapen, ik denk dat we dat zeker nodig hebben. Waar Isabel voorheen soms van 19.00 uur tot 05.00 uur sliep zit ze nu wel in een ritme waarin ze wakker gemaakt wordt voor de fles om genoeg binnen te krijgen. Over drie weken moet ik weer aan het werk, ik hoop dat ze dan toch echt wel weer goeie nachten draait, anders zal het wel ff aanpoten worden ;)
pi_124314021
Goedenavond :)

Poeh, peuter en baby lijkt me inderdaad lastig hoor Pessie en Tinuviel ... Wij wilden redelijk snel de tweede hadden we ooit bedacht, maar dat ga ik toch maar even heroverwegen ;)

Omen, fijn hoor dat t wennen goed ging... Lijkt me ook wel raar, maar stiekem lijkt me die mamahonger ook wel weer fijn ;)

Ik las nog wat over voedingen.. Nou deze vent komt echt precies om de vier uur... Zo bizar! Dus we hebben niet te klagen. Nu dus 6x 120 cc, volgens t cb bieden we teveel aan, maar t ventje drinkt alles netjes op en zit nog wel op de ondergrens qua gewicht, dus ik hou t lekker zo. Hij heeft nog wat in te halen :)

Speen is hier onmisbaar Mango... Maar wil er ook zsm vanaf :)

Hoi Ellis'
En mooie naam Pessie, stond ook op ons meisjesnamenlijstje :)

Herkenbaar Kaatje, hier ook een hekel aan t badje. Sowieso aan alles wat te maken heeft net bloot zijn of kleding uittrekken ;) het ligzitje zorgde hier van de week voor drie minuutjes verwondering, daarna weer drama. Maar ik hou gewoon vol, ooit gaat hij net zo dol worden op badderen als z'n ma!

Prikjes van m'n ventje hadden toch voor wat bijwerkingen gezorgd... Koorts gisteravond en dus een redelijk intensieve nacht. Overdag vandaag ging t weer goed, alleen net weer ietsje verhoging (37.7 ) ach we zien t wel vannacht!

Trouwens misschien beetje offtopic, maar jullie weten het t best als verse moeders... Wat is een leuk kraamcadeau van ong 50 euro waar m'n ventje redelijk snel wat aan heeft??
pi_124314409
Becky wat heftig allemaal. Hopelijk komt ze echt gauw aan en is ze snel van dat RS virus af :*
pi_124316749
Becky hopenlijk is ze inderdaad wat aangekomen en wat lijkt me dat een geregel. Hopelijkgaat het snel beter.

Loj,

En speelkleed met boog erboven? of bij de intertoys waren de baby schommelstoeltjes in de aanbieding volgens mij rond die prijs. Anders zou ik vragen naar een gift op de evt rekening die jullie voor hem hebben een cadeau bon ofzo? Ik heb in mijn kraamweek veel cadeaubonnen en verzorgingsartikelen gevraagd omdat ik dat nou eenmaal het meeste kon gebruken wel heeft ze een zlveren armbandje gehad van mijn moeder met haar naam erin voor kerst is die vergroot.

Wat betreft een baby en peuter, Ik heb zon groote wens na een tweede maar wanneer Amber er in het weekend is in combinatie met Lisa is me soms echt teveel dus ik ga er nog maar eens overnadenken of ik nog wel een tweede wil. Het zal er ook wel aan liggen dat ik nu psychisch zelf niet helemaal in orde ben en dat vergt zowiezo veel energie. De komende 2.5 jaar komt er iniedergeval hoe graag ook geen baby bij.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_124317907
Becky, jemig wat heftig blijft het, zo klein en zo ziek. ;(
Ik ben heel benieuwd wat ze morgen voorstellen. Is er enig idee waarom ze zo weinig drinkt?
Sterkte voor jullie :*

Loj, een mooi boxkleed? Of een wallaboo?
  woensdag 20 maart 2013 @ 23:50:47 #99
381212 Gulara
From the future
pi_124319877
Och Becky wat verdrietig dat je meisje in het ziekenhuis ligt. Natuurlijk is het wel het beste maar leuk is het niet. Probeer je rust te pakken, ook op de momenten in het ziekenhuis. En kun je wel gewoon met e'r knuffelen? Dat heeft bij mij heel veel gescheeld. Heb úren gekroeld met m'n slangetjesbaby. Succes ermee en hopelijk mag ze snel -en beter- naar huis! :*

En ik zag wat zieke kindjes en slechte slapers. Succes ermee dames! :*

Mango wat klinkt dat gezellig in de draagdoek. O+ Die van mij valt alleen maar als een blok in slaap als ie in de doek of zak ligt.

En nog een Pi'tje! O+ Ik heb een trend gezet. :7 Welkom eliis en Pi! Ben wel benieuwd naar de echte naam van jouw Pi.

Nog best lastig om hier mee te posten. Moet echt nog flink denken wie wie is. 8)7

Hier gaat het goed. Meneer heeft me vannacht na braaf ruim 4 uur slaap en nu lekker wakker zitten houden. Dan wordt ie wakker begint wat te grommen en te kreunen maar zo gauw ik hem op wil pakken slaapt ie weer. :') Hij was dus al wakker maar ligt nu naast papa gewoon weer verder te snurken. :s)
  donderdag 21 maart 2013 @ 00:13:37 #100
202014 JJH
Knetter. O+
pi_124320640
Ik doe voorzichtig een stukje meelezen hier. :@
  donderdag 21 maart 2013 @ 00:24:46 #101
381212 Gulara
From the future
pi_124320992
Welkom JJH. :)

So much voor voeden op verzoek. Ik ga m'n kind maar eens wakkerkussen. O+ Anders slaapt ie volgens mij morgen nog. :')
  donderdag 21 maart 2013 @ 02:14:22 #102
202014 JJH
Knetter. O+
pi_124322780
Ik kon ook gelijk aan de bak toen ik thuis kwam. Maar mevrouw was voornamelijk wakker voor de luier, en hoefde amper eten.

En bedankt. :)
pi_124323381
Becky wat naar, dat je meisje nog steeds niet zo goed drinkt en waarschijnlijk langer in het ziekenhuis moet blijven. Fijn van de ondersteuning van je familie. Misschien dat boekjes kunnen helpen om Noortje beter duidelijk te maken wat een ziekenhuis is, zoiets als Nijntje in het ziekenhuis ofzo?

Loj, mobile boven de box kost wat minder maar is ook snel erg leuk.

Jjh welkom.

Hier goede nacht en weer geen nachtvoeding.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_124323848
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:26 schreef pessie het volgende:

[..]

Nee geen zitje, dan kan er volgens Isabel niet genoeg water in het bad.. Hij ligt in MN armen en ik hang dus over de badrand heen.. Heul erg arbo. :')
  donderdag 21 maart 2013 @ 08:17:58 #105
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124324024
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:02 schreef Tinuviel het volgende:

Soesa, te druk elke dag in bad of niet?

Nee hoor maar is niet handig ivm hele droge huid + eczeem. Fijn van jullie goede nacht!

Wat sneu dat Luuk badderen zo vreselijk vind...geen tips KJ, mijn meisje vind het heerlijk.

Becky, wat heftig dat het nog niet beter gaat met Isabel! :*

Dit is wat mij is bijgebleven, heb niet echt goed gelezen. Hier ook - eindelijk - weer eens een goede nacht gehad! Ze heeft geslapen van half 7 tot 11, toen flesje (ineens drinkt ze die ook niet meer op maar ze wordt nog wel wakker, we gaan dus maar weer verder met afbouwen) en daarna werd ze pas om 5 uur wakker! Lang geleden dat we 6 uur achter elkaar konden slapen zeg! Ik voel me helemaal uitgerust :'). Ze viel trouwens om 5 uur weer snel in slaap met haar speentje en daarna moest ik haar om kwart voor 7 wakker maken O+. Hopen dat 't zo blijft...
pi_124324117
Welkom JJH!

Becky :* wat vervelend om te lezen dat net nog steeds niet goed gaat

Tinu & tante soesa fijn van de goede nacht!

We beginnen toch wel te denken dat er iets mis moet zijn, S wil echt niet liggen, verschonen enz is huilen. Ze slikt en kokhalst ook vaak, overgeven doet ze ook nogsteeds veel en snel. Svonds hoor ik dat voedingen omhoog komen en dat ze veel slikt (ze ligt sinds deze week weer naast me)
Ze is de hele dag moe :( 't wel een doorzetter, als ze valt oid huilt ze niet, als ze moe is gaat ze maar door. Toen ze echt ziek was vond de ha haar niet ziek omdat ze actief was, maar dat is ze altijd. Hoe kan ik hem duidelijk maken dat er iets niet goed zit? -O-
pi_124324155
Vasthouden aan je gevoel en dat héél duidelijk maken aan je HA. Dat zou ik doen. Maar ik heb makkelijk lullen, onze HA zegt zelf al dat hij vaak op het moedergevoel vertrouwt.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_124324213
Zoe vertrouw op je moedergevoel. Internet is niet zaligmakend maar kun je daar iets vinden over de aymptomen van S? Een andere dokter bezoeken een optie?

Soesa en Tinu fijn dat de nacht zo goed is gegaan! Hopelijk blijft dat zo! :)

Becky wat rot om te lezen dat het eigenlijk nog steeds zo slecht gaat. Wat een zorgen. En dan nog Noortje die er helemaal geen chocola van kan maken. Fijn dat je wel mensen om je heen hebt die je kunnen ondersteunen. Veel sterkte met deze rotsituatie!
pi_124324363
Kan het nog wel een x proberen, heb een afspraak gemaakt.
Twinkle
Vind Google niet zo fijn haha maar symptomen van reflux komen in de buurt.

Een kleine *O* voor mijn boef, ze kan zelf op de bank en salontafel klimmen
Ben er niet zo blij mee maar t is wel knap
  donderdag 21 maart 2013 @ 08:49:22 #110
258612 nytar
boys boys boys
pi_124324547
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 08:02 schreef Morretje het volgende:

[..]

Nee geen zitje, dan kan er volgens Isabel niet genoeg water in het bad.. Hij ligt in MN armen en ik hang dus over de badrand heen.. Heul erg arbo. :')
Herkenbaar, zo hang ik ook over de badrand heen met abel. Kunnen ze lekker samen in bad. Scheelt me ook water en tijd!
  donderdag 21 maart 2013 @ 09:18:32 #111
374977 eliis
Relativeer!
pi_124325060
Jeetje Becky wat heftig zeg! Ik zal even teruglezen wat er aan de hand is, sterkte!!

We hebben hier de eerste prikjes overleefd *O* Stelde dus heel weinig voor, maar toch maakte ik me druk (wat erg! mijn kind krijgt pijn!). Gistermiddag een half uurtje gekrijst, toch maar paracetamol gegeven, en 's avonds zat ze alweer lachend in haar nieuwe wipper (die ze ook meteen heeft ondergepoept ^O^ ).

Nu is de verhoging weg en ligt ze nog lekker te slapen, zo voeden en daarna badje. En vanmiddag heerlijk wandelen in dit prachtige Hollandse lenteweer :{
pi_124325600
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 08:49 schreef nytar het volgende:

[..]

Herkenbaar, zo hang ik ook over de badrand heen met abel. Kunnen ze lekker samen in bad. Scheelt me ook water en tijd!
Ja precies.. en ruimte in de badkamer :P

Becky, wat ontzettend naar dat het met Isabel nog steeds niet goed gaat, en dat ze nu zelfs in het ziekenhuis ligt.. Ik hoop dat er wat hanteerbaars uitkomt straks, waar jullie prima mee uit de voeten kunnen!
pi_124325623
Becky hoop dat er gauw verbetering in komt sterkte voor jullie allemaal.

*O* Voor de goede nachten.

Zoe *O* voor het klimmen en gewoon drammen bij de dokter, mama's mogen dat, uitleggen dat het je niet lekker zit.

Elliis, JJH hoi :W

Hier vannacht gillend wakker, alsof hij een nachtmerrie had, doet ie normaal nooit, bij honger is er eerst wat gedram en ben ik het gehuil meestal voor. Maar goed, hij was gelukkig snel weer rustig en sliep na de voeding ook meteen weer.
pi_124325819
Bram slaapt door :) dat je wakker schrikt om 5 uur omdat je kind nog niet wakker is geweest. Hij deed het nog.
  donderdag 21 maart 2013 @ 09:59:24 #115
374977 eliis
Relativeer!
pi_124325863
Herkenbaar Tico! Pi sliep week 4 ineens tot half acht door. Werd ik wakker, keek op de klok, schrikte me kapot, even luisteren, oh mooi ze ademt nog.
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:04:25 #116
259886 pessie
pi_124325967
Moeders die bij konden slapen *O*

Becky, wat lijkt me dat moeilijk :* . Misschien blijven benadrukken dat je veel van Isabel houdt maar dat ze ziek is en daarom in het ziekenhuis ligt?
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:08:20 #117
259886 pessie
pi_124326038
Whooo tico! Das spannend! Lauren liet vannacht 4 uur en 3 kwartier tussen 2 voedingen, dat vond ik al lang! Maar de mijne is nog een stuk jonger (klein kan ik haar niet noemen).

Mor, ik zet het badje na het badderen weer in de babykamer, daar is nu nog ruimte zat :P
pi_124326091
Haha herkenbaar ticootje maar wel lekker even goed slapen!

S heeft reflux, was zo duidelijk voor de ha! Waarom nu wel?
Ze krijgt een drankje tegen 't maagzuur
Ben blij dat ik er alles aan gedaan heb om haar zo comfi mogeliik te kunnen laten slapen, volgens de ha had ik alles gedaan om het voor haar prettiger te maken (hoofdeinde omhoog enz) ze ontwikkelde zich erg goed en ook qua groei, maar dat komt omdat ze snachts&overdag vaak bij me drinkt O+ erg fijn uiteindelijk dat ik bv geef en het onbeperkt mag/kan
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:13:06 #119
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124326148
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 10:10 schreef Zoë23 het volgende:

Ben blij dat ik er alles aan gedaan heb om haar zo comfi mogeliik te kunnen laten slapen, volgens de ha had ik alles gedaan om het voor haar prettiger te maken (hoofdeinde omhoog enz) ze ontwikkelde zich erg goed en ook qua groei, maar dat komt omdat ze snachts&overdag vaak bij me drinkt O+ erg fijn uiteindelijk dat ik bv geef en het onbeperkt mag/kan
Jeetje Zoë, wat een diagnose ineens! Wel fijn! De symptomen klonken er ook wel heel erg naar ja! Hopen dat het nu snel beter gaat met S. Knap btw dat ze al kan klimmen! Wat gaat ze hard!
pi_124326212
Becky, wat rot dat het niet goed gaat. Hopelijk leveren de dagen observatie iets op en kan ze snel weer mee naar huis. Ook sneu voor Noortje. Sterkte!

Welkom Eliis!

Fijn Zoe dat er eindelijk een oplossing is. Goed dat je nog een keer gegaan bent. Fijn ook dat ze goed groeit en ontwikkeld.

Ik doe ook V en A tegelijk in bad. V in een badsteun. We hebben een heel hoog bad dus het in de armen houden ging niet. Hij ligt dan zo lekker te watertrappelen O+ En als hij er dan uit is dan mag Amy nog even 'zwemmen'.

Ik heb een hele drukke werkweek zo richting pasen. Werk overdag en 's avonds. Heb al een nacht buikgriep gehad en nu heb ik een pijnlijke plek in mijn borst en voel ik me rillerig. Moet nog zo veel doen. Dus vandaag is A een extra dagje naar de gastouder en V ligt te slapen. Hopelijk kan ik dan vanmiddag nog even liggen. Of gewoon een warme douche nemen heel uitgebreid O+ Na pasen heb ik weer tijd om adem te halen gelukkig :+
pi_124326934
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 10:10 schreef Zoë23 het volgende:

Goed dat er nu een diagnose is! Hopelijk helpt het drankje.

Becky wat rot dat het bij jullie nog niet veel beter gaat.

Bram lekker doorgeslapen _O_
Ik schrik nog steeds als de mini langer dan 5 uur achter elkaar slaapt :').

Eliis en JJH welkom!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:14:23 #122
259886 pessie
pi_124327793
Wow Zoë, dat is opeens iets zeg! Ik hoop dat het drankje snel werkt.
pi_124328132
Becky, heel veel sterkte. Bram kreeg ook een zuurstofbrilletje. Uiteindelijk kwam hij na een week ziekenhuis wel met een ritme terug.

En zoveel herkenning van babies die opeens lang slapen. Mensen!!! Zelfs leyla maak me elke nacht nog wel wakker.
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:29:18 #124
259886 pessie
pi_124328250
Tico, schrok je ook wakker omdat leyla je nog niet wakker had gemaakt? Dat zou helemaal mooi zijn!

Lauren maakte me wakker vannacht doordat ze kreunend op haar knuistjes aan het kauwen was O+ . Toen ik naar haar keek begon ze nog even luidruchtig duidelijk te maken dat ze echt honger had :D
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:36:46 #125
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124328473
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:29 schreef pessie het volgende:
Tico, schrok je ook wakker omdat leyla je nog niet wakker had gemaakt? Dat zou helemaal mooi zijn!

Lauren maakte me wakker vannacht doordat ze kreunend op haar knuistjes aan het kauwen was O+ . Toen ik naar haar keek begon ze nog even luidruchtig duidelijk te maken dat ze echt honger had :D
Oh Pessie O+ zooo, dat maakt me aan het rammelen zeg O+
pi_124328566
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:29 schreef pessie het volgende:

Leyla is er nooit op woensdag. :)
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:47:57 #127
259886 pessie
pi_124328830
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:36 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Oh Pessie O+ zooo, dat maakt me aan het rammelen zeg O+
:D . ik vond het zelf ook heel schattig. Was blij dat ik het hoorde, manlief heeft het eerste deel van de nacht naast Lauren geslapen zodat ik even een paar uurtjes rustiger kon slapen.

Tico, lekker rust gehad dus!
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:56:15 #128
374977 eliis
Relativeer!
pi_124329101
Voor een heleboel is het denk ik al even geleden, voor mij ook alweer twee maanden (wow!), maar hoe hebben jullie de kraamtijd beleefd? Ik vond het echt de meeste verwarrende en vermoeiende week uit m'n leven :D

Nachtje in het ziekenhuis wegens bloedverlies, dus was behoorlijk pips en slap toen ik thuiskwam. Borstvoeding liep voor geen meter, dikke tranen (moet ik kiezen voor mezelf en mijn herstel, of voor doorzetten met de borstvoeding!?), iedereen die maar op kraambezoek wou komen terwijl ik daar helemaal niet op zat te wachten, elke dag allemaal mensen over de vloer die wat van me wilden (kraamhulp, verloskundige, consultatiebureau, nog meer kraambezoek), en ondertussen was ik helemaal niet mezelf en dacht ik allemaal rationele beslissingen te kunnen nemen, terwijl dat achteraf niet echt zo was. En tussen dat alles door was ik supergelukkig met het mooiste kindje dat ik ooit had gezien.

Tijdens je zwangerschap word je supergoed begeleid en voorbereid op je bevalling (zwangerschapsyoga, vk, huisarts, weet ik veel hoeveel cursussen die je kan volgen), maar niemand heeft tegen me gezegd: hee, die kraamweek, best heftig! :D

Ik denk dat ik er een boek over ga schrijven :P
pi_124329165
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 10:08 schreef pessie het volgende:

Mor, ik zet het badje na het badderen weer in de babykamer, daar is nu nog ruimte zat :P
Dan moet ik de hele bovenverdieping over, te veel gesjouw.. (U-vormige gang met de badkamer aan de ene poot van U en de babykamer tegenover de andere poot :P) En hele kleine bakamer, dus dit is het snelst :P
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:59:01 #130
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124329170
Ik heb m'n kraamweek dan weer totaal anders (en eigenlijk niet als heftig) beleefd :D

Ik vond het heeeeerlijk! 2 uurtjes na de bevalling naar huis, kraamzorg op bezoek, baby meteen aan kunnen leggen, 's avonds wat bezoek en 's nachts heerlijk rustig geslapen. Ik was ook meteen weer helemaal fit en op de been dus ik zat gewoon lekker beneden, gezellig met baby, manlief, kraam en de visite O+. Af en toe de verloskundige was ook alleen maar leuk, ze was ook binnen 5 min weer weg (ik had geen hechtingen of wat dus het was alleen ff vragen hoe het ging). De zon scheen O+, we zaten/liepen lekker buiten O+, m'n meisje was tevreden O+, ze dronk goed uit de borst O+. Ik kan er weer zo naar terug verlangen!
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:03:41 #131
374977 eliis
Relativeer!
pi_124329296
Wat heerlijk Soesa!! Zo zag ik het ook voor me, zo'n kraamweek O+

Wat ook niet echt hielp bij mij, was dat Pi is geboren in de koudste week van januari, inclusief een week lang sneeuw dus lekker even een frisse neus halen zat er ook niet echt in :P
pi_124329526
Kraamweek!! Heerlijk. Keuken uitgesopt enzo.
pi_124329561
Mijn kraamweek was ook heeerlijk. Moest om 8 uur in het ziekenhuis zijn, 1 uur was de baby er en met het avondeten weer thuis met baby en peuter. Daarna een strenge kraamverzorger die mij in bed hield en dat was eigenlijk ook heerlijk. Kon gewoon hele dagen babyknuffelen en peuterknuffelen. Had weinig pijn aan de hechtingen. Bezoek kwam alleen 's avonds als J er ook was (behalve mijn moeder). Het was alleen wat hectisch toeno op dag 5 J in zijn hand zaagde bij het opzetten van de kerstboom en naar de huisartsenpost moest. Na 5 dagen kreeg ik een jong meisje als kraamhulp en dat was heel gezellig. We zaten meer te kletsen dan dat er iets gebeurde. Maar het huis was schoon, baby gevoed en gewassen, peuter vermaakt. Dus prima :) Al met al, heerlijk weekje.
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:15:49 #134
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124329653
Ik had geen echte kraamtijd. Week in het ziekenhuis gelegen en zoveel mogelijk bij mijn meisjes in de couveuse geweest. Bij M. ook een week in het ziekenhuis geweest.

Ik heb nog steeds een heel romantisch beeld van een kraamtijd, lekker in bed met je kindje, kraamverzorgster die zorgt dat alles draait en fruithapjes maakt en je helpt met het verzorgen van je baby O+

Heb nog nooit een baby jonger dan 10 dagen oud thuis gehad.

Wel jammer dat dat ook niet meer gaat gebeuren.
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:17:29 #135
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124329705
Becky, wat heftig, veel sterkte!

Zoe, fijn dat je zelf alles goed hebt aangepakt. Hopelijk helpt het drankje snel.

:* voor alles zieke kindjes.

Ben niet echt lekker bijgelezen :@

Oh, en Loj, 2 kindjes dicht bij elkaar is heel leuk hoor en het heeft ook absoluut zijn voordelen. 1 baby en jonge dreumes samen lijkt me prima te doen hoor!
pi_124330565
Nog beterschap Becky, vandaag een behandelplan gehad?

Zoé, fijn dat je weet wat t is, en hopelijk helpt t drankje een beetje!

Kraamweek... Hmz niet echt gehad! M'n vent lag tien dagen in t ziekenhuis en ik ook nog vier...
Kraamvisite in die tijd was ff vijf minuutjes kijken en daarna weer weg...
Nadat in ontslagen was bleven we heen en weer rijden, dus echt rustig was t niet.

En na tien dagen had ik geen kraamzorg meer en dan kom je thuis zonder hulp.
Ik heb tegen manlief gezegd dat ik absoluut een tweede moet, want ik wil weten hoe dat voelt een kraamweek ;)

En we gaan t zien Kyara, de verpleegsters zeiden wel dat ik beter minstens een jaar kon wachten met opnieuw zwanger worden ivm de ks en hellp. Maar volgende week nacontrole bij de gyn en dan gaan we dat soort dingen eens ff goed navragen :)
Wel stom voor je dat je geen kraamweek hebt of zult meemaken trouwens
pi_124330603
Sorry, ruzie met m'n mob
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:47:47 #138
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_124330618
Ga je nu niet voor 4, 5 & 6 Kyara? :o
Ik vind het heel rot voor je dat je geen echte kraamtijd hebt gehad. :*

Bij de 1e had ik ook geen kraamtijd; ik kreeg een spoedkeizersnede en liep de dag daarna zelf over de gang om naar de IC te gaan. Ik moest na 5 dagen naar huis, zonder kind. E. is op dinsdag geboren, op zaterdag zijn wij verhuisd en op zondag kwam ik thuis. :')

Bij de 2e zijn we 1 nachtje in het ziekenhuis gebleven. De volgende dag waren we rond 3 uur thuis en 5 minuten daarna stond de beste kraamverzorgster éver op de stoep. De dag daarna zijn onze ouders op bezoek geweest en die zijn later in de week nog een keer geweest. Verder wilden we niemand zien.
We hebben non stop geknuffeld met Hendrikje en met E. Ik heb ook allerlei series nog zitten kijken. Ik vond 't net vakantie die week. :D
A grand adventure has begun.
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:57:17 #139
259886 pessie
pi_124330882
Vijf de eerste was de kraam week zo heftig, echt bizar. We mochten amper slapen doordat we keihard aan het werk moesten om Nathan op gewicht te houden. Ook heb ik MN bevalling toen als veel te snel beleefd waardoor mijn hoofd niet mee werkte. Na 4 dagen ben ik uit bed gegaan omdat ik toch moest leren hoe ik voor MN kind moest zorgen. Al met al hectisch en zwaar vermoeiend. Deze keer echt een super kraam week gehad. Wel last van MN hechtingen, en de inwendige heb ik nog steeds behoorlijk last van. Maar omdat deze situatie zo anders was en is was het veel rustiger. Echt genieten.
pi_124331300
Loj, ik denk dat het voordeel van kindjes kort op elkaar: naast dat ze met elkaar kunnen spelen is, dat de 1e niet zulke streken gaat uithalen. Als die ouder is, kan die dat wel doen, maar ook beter begrijpen, lief zijn en helpen.

Zoe, fijn, dat de ha heeft geluisterd en er een diagnose is. Hopelijk helpt het drankje snel.

Het spijt me erg om te horen van de slechte kraamweken Kyara, Loj & Keshet.

Ellis heel begrijpelijk. Zo dacht ik ook over de kraamweek bij de 1e. Ik maakte me zelf stress om dingen te organiseren voor familie die op bezoek kwam, geboortekaartjes te maken etc. Bij de 2e was ik er beter op voorbereid: geboortekaartje vantevoren afgemaakt en niet zelf gemaakt, minder familie in de eerste week enzo. Maar het scheelt ook dat je er al op voorbereid bent wat er komt: stuwing, hormonen etc.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_124331634
JJH: Welkom ! (man ?)

Sterkte Zoe ! Raar, pas zo laat een diagnose.

Soesa: Fijn, weer even beter slapen

Kraamweek werd hier kraammaand , heerlijk *; (eerst ook week ziekenhuis)

Rest: bijgelezen :* c_/

quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:11 schreef Ticootje het volgende:
Kraamweek!! Heerlijk. Keuken uitgesopt enzo.
_O-

Vannacht sinds tijden 5 uur achter elkaar geslapen ! Hoera, ze kan het nog !
Ben altijd zo blij dat ze sochtends/begin middag 2x goed slaapt.
Kunnen we in de middag altijd naar buiten-weg-wat doen *O*
Mn kleine meid is 8 maanden (en 2 dagen) *;
Ik blijf verliefd !
pi_124331962
Sola: sinds jouw tip over brood gaat het super ! Nog niet veel, maar wel hele korsten wegsabbelen *O*
pi_124332841
Kz fijn dat het broodkorst sabbelen nu wel gaat :)

Zoe eindelijk een diagnose! Hopen dat het snel beter gaat met je meisje!

Kraamweek hmm. We hadden een lieve kraam hoor. Met echt wel verstand van zaken en ze heeft ons goed op weg geholpen. En mij in bed gehouden wat ook erg goed was anders was ik mezelf gigantisch voorbij gelopen denk ik. Maar 7 uur op een dag zo iemand in huis hoeft van mij niet meer. Het blijft toch een vreemde. Mijn man was ook twee weken vrij. Dat scheelt. Ik zou het voor de volgende keer denk ik prima cinden als de kraam van 9 tot 1 komt ofzo. Even de belangrijkste dingen in huis.. zorgrn dat ik op tijd eet en mijn rust pak. Maar de rest van de dag lukt ons zelf wel en ben je toch wat vrijer. Nadeel is dat je nooit weet hoe je bevalling gaat en hoe snel je herstelt. Dit keer was ik na vier dagen weer op de been alleen kreeg ik die bloeding. Maar toen was de kraam net weg.

En meeeen die hormonen. Daar heb ik week 2 t/m 8 echt gruwelijk last van gehad. Tijdens de zwangerschap niet maar wat kwam er een lading onzekerheid over mij heen na de geboorte. Het mindere slapen hielp daar niet echt aan mee. Toen Djen snachts doorsliep ging het al heel snel veel beter. Soms heb ik nog wel onzekere momenten maar over het algemeen sta ik mijn mannetje wel.

Dus mocht ons ooit een tweede gegind zijn.. dan weet ik wel dat ik sommige dingen iets anders ga aanpakken.

O en ik had meecht goed gehouden aan de uitzetlijstjes. Maar manlief moest toch nog iedere dag naar de winkel omdat we iets nodig hadden. Had hem dat willen besparen.

En verder was ik na de eerste week de mensen helemaal zat. Dus de tweede week heb ik iedereen buiten de deur gehouden en was het alleen ik, mijn mannetje en Djen en de rest kon me gestolen worden. Dat verplaats ik de volgende keer ook naar week een :)

Naar om te horen dat sommige dames niet of nauwelijks een kraamweek gekend hebben :*
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:42:45 #144
374977 eliis
Relativeer!
pi_124334621
Geen kraamweek is inderdaad helemaal stom :{

Fijn om ook de positieve verhalen weer even te horen, als ik ooit nog een kraamweek ga meemaken hou ik me daaraan vast ;) en doe ik sowieso sommige dingen heel anders inderdaad.
pi_124335370
Kraamweek, tsja...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mineola op 21-03-2013 15:10:20 ]
pi_124335565
De kraamweek stond, net als bij pessie, in het teken van aankomen, voeden, bijvoeden, kolven. Elke 2 uur. Uiteindelijk opname neonatologie van 2 dagen. Dat was niet leuk. Maar ik vond het toch ook zo bijzonder, die eerste kennismaking, staren naar mijn mooie mannetje en het vacuüm waar we met z'n drieën in zaten O+. Wij kregen dan ook pas aan het eind van de kraamweek bezoek (had van mij ook wel íets eerder gemogen, ik wilde na een paar dagen wel graag pronken met mijn baby ;)).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124335630
Oh ja, dat fingerfeeden en kolven elke 2-3 uur, dat was ik alweer vergeten...
pi_124336009
Ik dacht dat ik gisteten ook gereageerd had maar zie hem niet meer.

Kraamweek bij de eerste was super. Wel zat ik vanaf dag 1 beneden en deed ik al een en ander. Nu vanaf moment 1 ook weer gelijk aan de slag. Prima dat werkt voor mij het beste. Bij de tweede ook amper bijgeslapen overdag.
De kraam nu was niet daadkrachtig en had weinig te doen. Prima was ook niet nodig.wat ik wel jammer vond is dat zowel zij als de stagiaire niets met de oudste deden.
Ik heb er niets van gezegd want als je niet wil is dat voor hem ookk niet leuk en mijn man was thuis.
Het enige wat ik sneu vond dat ze amper op hem reageerde toen hij haar direct vroeg met hem te spelen
pi_124336805
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:28 schreef kleinzusje het volgende:
Sola: sinds jouw tip over brood gaat het super ! Nog niet veel, maar wel hele korsten wegsabbelen *O*
Fijn!
  donderdag 21 maart 2013 @ 15:49:41 #150
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124337242
Ja, dat wachten op kraamvisite is ook herkenbaar. Hier gister de eerste niet directe familieomstandigheden visite gehad. :')
pi_124338154
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 15:49 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat wachten op kraamvisite is ook herkenbaar. Hier gister de eerste niet directe familieomstandigheden visite gehad. :')
Hier de eerste week uberhaupt niemand. Schoonouders nog op vakantie. Mini is op dinsdag geboren en iedereen moest gewoon werken en kinderen op tijd naar bed enzo en mijn moeder is afhankelijk van vervoer door anderen. De eerste dagen vond ik het wel fijn dat we met niemand rekening hoefden te houden, maar daarna vond ik het maar stom.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 21 maart 2013 @ 16:14:53 #152
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124338431
Hier was m'n moeder zwaar beledigd dat ze niet in het ziekenhuis op bezoek 'mocht' komen (ik ben om 12:53 bevallen en om 15:00 uur mochten we naar huis, we hebben tot 14:30 lekker met z'n 2tjes aan E. liggen snuffelen). Ze ging er helemaal 'ruzie' met mij aan de telefoon over lopen maken, terwijl ik dus net bevallen was :o ! Het ging er maar niet in dat het helemaal geen zin had om naar het zhs te komen en dat ik liever die kamer weer vrij wilde maken. De verpleegkundige vroeg zelfs of ik wel een goede relatie had met m'n moeder :').

Toen wilde ze thuis direct komen maar toen heb ik dat een beetje afgehouden want om 15:45 zou de kraamzorg komen en die kon maar voor 1,5 uur komen omdat zij al 7 uur had gewerkt die dag. Ik wilde heel graag ff een goede start hebben met de bv enzo en daar kon ik ff geen visite bij gebruiken. Was maar goed ook want die 1,5 uur vloog echt voorbij en ik heb toen meteen al heel veel van haar geleerd O+. Daarna gingen we lekker eten en om half 7 was m'n moeder van harte welkom.

Daarna hebben we per dag max. 2x bezoek gedaan maar over het algemeen was 't gewoon 1 keertje. Van mij hoefde het eigenlijk niet zo heel erg :@. Althans, ik vond het wel leuk om even te pronken maar daarna mochten ze meteen wel weer weg :@. Gelukkig kon ik altijd lekker boven gaan zitten om te voeden (al was het nog laaaaang geen tijd :+).
pi_124339341
Kraamweek van Sofie was niet je van het. Ik beviel zaterdagavond, mocht ivm bloedverlies (2.5 liter) maandag naar huis. Bv kwam moeilijk op gang door de slechte begeleiding in het ziekenhuis. Ik zelf was slap door bloedverlies. Ik heb bijna de hele kraamtijd op bed gelegd, want ik kon niet veel meer.

Bij Luuk was het zo anders. Ik beviel maandagochtend, maandag middag was ik weer thuis. Mijn kraamhulp van Sofie, was in het ziekenhuis net na de bevalling (het was de bedoeling dat ze erbij was, maar het ging iets sneller dan verwacht). Zij heeft me geholpen met het aanleggen van Luuk.
We hebben die avond thuis de beide ouderparen op visite gehad. De rest van de week hebben we het rustig gehouden. De kraamhulp was ook geweldig met Sofie. Er was zo'n leuke klik met die 2.
Ik ben wel uit bed geweest, maar heb er ook veel in gelegen. Gewoon omdat het kon. Mijn roze (lichtblauwe) wolk was compleet. (zo stond het ook in de rapportage van de vk)
*poef* nu is het weg
pi_124339938
Ik heb een erg fijne kraamtijd gehad.

Wat mij nog erg bijstaat is mijn overenthousiaste moeder, maar dat komt ook door het verleden en het kindje van mijn broer. Dat is wel een kleine trauma aan mijn moeders kant. Mijn broertje en vriendin kregen enorme ruzie toen ze zwanger was en ze wilde niks meer met mijn broertje te maken hebben. We wisten niet dat het kindje geboren was. Het is uiteindelijk allemaal goed gekomen, maar we hebben haar pas na 6 maand voor het eerst gezien. (Mijn broertje na 5.5 maand)

Maar mijn man had via whatsapp laten weten dat Luc er was. Geloof dat ik 45 daarna mijn moeder belde maar er niemand opnam thuis? Dus ik belde naar mobiel en mijn moeder nam helemaal hyper op. Dus ik zei dat ze van harte welkom waren in het ziekenhuis als ze daar nog zin in hadden. Dus toen bekende ze dat ze al in de auto zat en onderweg waren _O- Maar dat als ik het niet wilde ze nu terug naar huis zouden gaan. Dus nogmaals bevestigd dat ik het juist hartstikke leuk vond. Ga nooit vergeten dat ze binnen kwamen lopen. O+ Ze waren allebei zo trots. Mijn moeder heeft Luc ook zijn eerste kleding aangetrokken, ga haar gezicht echt nooit vergeten. "Mag ik dat echt doen???" En ik ga mijn vaders gezicht nooit vergeten toen ik hem vertelde dat Luc zijn tweede naam die van mijn vader was.

Mocht de volgende ochtend weer naar huis, ik had een geweldige kraamverzorgster en voelde me vrij snel al weer helemaal top. Heb echt een heerlijke kraamtijd gehad. Denk nog vaak met veel plezier aan die tijd terug.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_124341085
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:51 schreef Kyara het volgende:
Becky, wat naar! Sterkte.... wat gaan ze doen?

Gulara, welkom hier!

Logician, lees je nog mee? Hoe gaat het met je?
Kyara :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_124341439
Jeetje logi :o wat eng!
Dikke :* voor jullie

Interessant om te lezen over de kraamweken, voor veel ook pittig en niet alleen maar een roze wolk :(
Vooraf had ik geen idee hoe de kraamweek zou zijn, hoe het überhaupt met een baby zou zijn, was zo bezig met zwanger zijn en de naderende bevalling

Kraamweek was pittig met BI en subtotaalruptuur. Was erg duizelig en viel na de bevalling en de kraamweek snel af. Kreeg overdag geen eten en drinken, liep wazig door de keuken dat ik dorst had (gaf bv..zo raar was dat niet).. Zei de kraamhulp ja je moet goed drinken.. -O- lag veel op bed en was veel bezig met bv op te starten, dacht helemaal niet aan eten en drinken.
Heel slecht allemaal. Met S was ze superlief maar verder heb ik weinig aan dr gehad.
Kraambezoek planden we goed, met veel rust tussendoor max 2pd en vooraf lieten we weten dat een half uurtje die 1e week genoeg was
pi_124342425
Jeutje Logi wat een problemen rondom je meisje. Veel succes en beterschap zeg! Hoop dat jullie snel weten hoe en wat.

Haha moest lachen om verhaal van Skoap. Mijn moeder sei op het laatst dat ik echt moest bellen als ik bevallen was. Al was het midden in de nacht. Nou mijn man dus bellen op zaterdagmorgen 7.45 .. nog een bebloed kind in mijn armen. En hij belt nog eens.. en nogeens.. en nog eens. Nam ze uiteindelijk om 11 uur op ofzo. ze had net die dag verkozen om uit te slapen .. lekker handig haha.
  donderdag 21 maart 2013 @ 18:07:12 #158
202014 JJH
Knetter. O+
pi_124342762
Dank voor het welkom allen

quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:19 schreef kleinzusje het volgende:
JJH: Welkom ! (man?)

ja. Mag dat niet? :D
pi_124343940
Jawel leuk! :D
  donderdag 21 maart 2013 @ 18:45:38 #160
259886 pessie
pi_124344045
Logi wat een nieuws zeg :* . ik hoop dat jullie haar snel weer mee naar huis mogen nemen.

Deze keer had en heb ik echt een super roze wolk. Ik zou de hele dag wel aan haar willen zitten en met haar knuffelen. Dat kon de vorige keer niet, Nathan lag in de wieg tussen 2 kruiken en mocht er niet uit. Dat gemis heb ik deze kraam week meer dan goed gemaakt :P
  donderdag 21 maart 2013 @ 19:16:17 #161
258612 nytar
boys boys boys
pi_124345156
Heftig logi! :*

Bij de eerste topkraamweek gehad. Werd verwend, ze legden alles goed uit en het was fantastisch weer.
Beide ouders zijn midden in de nacht naar het ziekenhuis gekomen om kennis te maken

Tweede kraamweek was minder. Mn kraam vond zichzelf ook niet het verzorgende type en dat heb ik goed gemerkt. Gelukkig voelde ik me goed en heb ik zelf voor mijn (en haar) eten en drinken gezorgd. Na de kraamweek werd het genieten snel minder, blaasontsteking, borstontsteking en keelontsteking. Daarna kon ik pas echt gaan genieten!
pi_124345236
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 18:45 schreef pessie het volgende:
Logi wat een nieuws zeg :* . ik hoop dat jullie haar snel weer mee naar huis mogen nemen.

Deze keer had en heb ik echt een super roze wolk. Ik zou de hele dag wel aan haar willen zitten en met haar knuffelen. Dat kon de vorige keer niet, Nathan lag in de wieg tussen 2 kruiken en mocht er niet uit. Dat gemis heb ik deze kraam week meer dan goed gemaakt :P
Ja stom hè, met je baby willen knuffelen maar dat dat niet kan omdat hij dan afkoelt en het te veel energie kost voor hem ;(

Logi, ik schrik van je update. Wat eng en wat een onzekerheid! :o Hopelijk was het eenmalig en mogen jullie snel naar huis :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124347967
Oh Logi, wat eng zeg. Gelukkig hebben alle onderzoeken tot nu toe uitgewezen, dat er niks aan de hand is. Als het epilepsie is, kun jedat alleen in eeg & mri zien? Sterkte ermee!

Wat ik nog wou zeggen over kraambezoek. Hoe snel familie en vrienden willen komen, heb je deels ook zelf in de hand natuurlijk: gewoon later bellen. Hebben wij bei beide kids zo gedaan. Bij de 1e sowieso, geboortetijd was: 3.30 uur s'ochtends en bij de 2e geboortetijd 12 uur s'middags bewust. Bij mijn 1e moest ik aan de telefoon ontzettend huilen toen ik mijn moederbelde, die prompt dacht dat er iets vreselijks was gebeurd.

Jjh, juist leuk. Het isgewoon zo bijzonderdat een man hier post. Natuurlijk ben je van harte welkom.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_124350286
Bedankt voor de tips over het bad. Ik ga deze even testen.

Zoë wat zielig voor je kleintje. :*
En knap dat ze al kan klimmen. *O*

Ellis fijn dat de prikjes meevielen

Tico en Ellis zo herkenbaar het schrikken als je doorslaapt. Ik ben vaak zo blij met die camera. Zie ik haar tenminste bewegen. Hihi

Sola :* voor de drukke dagen

Haha Pessie. Fijn dat ze zichzelf zo duidelijk maakt dat ze honger heeft.

KZ fijn dat je weer eens 5 uur geslapen hebt. En ook fijn dat ze nu brood eet

Logican wat eng. :*

Bij mij was de kramweek gezellig. Mijn tante was mijn kraamverzorgende en begeleidde me heel goed. Mijn zus was de eerste week bij me voor de nachten. Wel heb ik de roze wolk gemist. Het moeder zijn was zo overweldigend. En ik voelde me zo onzeker. Nu 8 weken later is de roze wolk er wel. En word ik nog steeds elke dag een beetje meer verliefd op mijn dochter 0+
pi_124350403
ohh logi wat zullen jullie geschrokken zijn! wat vreselijk eng lijkt me dat, je arme kindje. gelukkig zijn de eerste uitslagrn goed. en hopelijk achterhalen ze de oorzaak. veel sterkte!

zoe, toch reflux. wat rot dat dat nu pas bekend is. zielig voor s zeg. hopelijk slaat de medicatie aan.

ik zit voor de 2e keer in twee weken met n borstontsteking. ik lig al in bed want ik voel t opkomen. morgen meteen bellen voor n ab kuur. verdorie :(
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:06:16 #166
259886 pessie
pi_124350838
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:17 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja stom hè, met je baby willen knuffelen maar dat dat niet kan omdat hij dan afkoelt en het te veel energie kost voor hem ;(

Heel stom idd. En ik voelde me al een slechte moeder omdat ik hem niet goed had afgeleverd (zo voelde dat) en dan kon ik hem ook nog eens geen liefde geven. We zijn onderhand wel mama-en-zoon-knuffel dus het is goed gekomen. Met Lauren begon het gewoon al anders, ik mocht echt anderhalf uur bloot op bloot liggen met haar. Heerlijk knuffelen, zelf aanleggen en gewoon geen druk van de vk die nog naar andere bevallenden moest ed. Echt heerlijk, ik kan alleen hierom al iedereen een dag-bevalling aanraden.
pi_124351032
oh en becky ook veel sterkte met I! hoe gaat t nu?

en zijn de minis van mango en soesa al weer helemaal fit?

leuk om te lezen over de kraamweek.
mijn kraamweek heb ik als prima ervaren. leuke kraam, veel van geleerd en mee gelachen. ze stuurde ons wel naar bed, dat hadden we nodig zo iemand. ik vond haar wel vrij lui en slordig. ik ben zelf best n poets. dus als gevolg ging ik dan savonds nog poetsen. ze deed alleen de wc zeg maar..
ik heb geen kraamtranen gehad.. was wel overdonderd. ik ben ook veel vergeten merk ik. volgende keer ga ik minder visite uitnodigen en meer niks doen!
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:10:03 #168
374977 eliis
Relativeer!
pi_124351053
Wat naar om te horen Logi!! Sterkte!!!
pi_124352336
Logi ;( wat een schrik. Sterkte voor je meiske... Ze is nog zo klein. :*

Zoë, goed dat de HA het zo snel zag en dat je er al goed mee omging. Maar toch een vervelende kwaal! :*

Kwis, beterschap voor jou. 2e keer zo snel alweer, heel frustrerend lijkt me dat. :*

Mijn kraamweek was ongeveer zoals die van Mineola... Zwaar. In het ziekenhuis was het vooral geleefd worden. Bv die niet op gang kwam, een pijnlijk lijf, overrompeld door een baby, die niet genoeg aan kwam.
Thuis, na 4 dagen, kon het wennen pas beginnen. En toen begon de voortdurende riedel van aanleggen, bijvoeden, kolven. Ik kon de eerste week niet eens telefonisch mensen te woord staan, zo heftig vond ik het. Geboortekaartjes hebben we pas na 2 weken verstuurd.

Maar daarna ongeveer begon Het Grote Genieten. O+
pi_124352506
Sola, sterkte met de drukke dagen.

Ellis gelukkig weinig last van de prikjes!

Kz, fijn van het 5 uur slapen. En fijn dat brood eten veel beter gaat.

Mijn baby en de grote mannen slapen, dus ik duik er ook maar in. Hoop dat de keelpijn en hoest morgen minder worden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_124353140
Mijn kraamweken waren heerlijk!
Eerste keer was vooral vervelend dat de kraam zo vroeg kwam. Ook deed ze niet heel veel in huis :')
Ik was snel ter been en voelde me gelijk goed. Kind deed t ook gelijk super, ondanks vacuümpomp. Bv was eerste keer wat onwennig in t ziekenhuis, wist niet wat ik moest doen enzo. Was ook helemaal kapot door 2 nachten amper slaap (nacht vd bevalling en die erna). T was best warm in t ziekenhuis dus echt lekker slapen deed ik ook niet. Zodra we thuis waren was t genieten O+

2e keer was ik al veel zekerder. Baby had een betere start. Ook kwa bv, ze kwam veel meer uit zichzelf. Mn kraam was super, zou dr wel als huishoudster willen :+
Ze kwam ook lekker om 9 uur/half 10, dus konden lekker uitslapen met zn allen en rustig opstarten. Mn vriend was er voor peuter, maar ook daar was ze lief tegen en als t nodig was deed ze dingen met hem.
Ik heb heerlijk genikst :')

Visite hadden we beide keren niet zoveel eerste week. Eerste keer omdat het afgeraden werd ivm vacuümpomp van Floris en 2e keer wilden we t gewoon rustig aan doen.

Bevallen is niet mn hobby trouwens. Maar mag niet klagen. Heb nog geen 12 uur over 2 bevallingen gedaan :') nja de.drama eromheen had niet zo gehoeven :P
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:01:51 #172
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124353604
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:20 schreef Logician het volgende:

[..]

Kyara :*

SPOILER
Jeetje zeg, wat ontzettend heftig. Hopelijk kunnen jullie snel naar huis om verder te genieten. Voor nu sterkte! :*
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:06:29 #173
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124353872
Mijn meiden zijn nu even lang thuis als dat ze in het ziekenhuis hebben gelegen O+

En morgen zit de helft van mijn verlof er al weer op :X
pi_124363307
Fijn Kyara van het thuis zijn. Op naar langer thuis zijn. Krijg jij geen extra verlof vanwege het in het ziekenhuis liggen van je meisjes of omdat ze prematuur geboren zijn? Of misschien vakantie en/ of ouderschapsverlof opnemen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_124363490
Kwisted! OMG OMG onze baby's zijn een half jaar!! *O* *O*
pi_124363620
Kwisted wat balen zeg. Hopelijk heb je snel een kuur en ben je er weer bovenop :*

Kyara wat fijn dat jouw meiden alweer zo'n tijd thuis zijn.

Mango en Kwisted *O*
pi_124363655
Logi wat schrikken!

*O* Mango en Kwisted mini's half jaar w/

Mijn kraamweek was fijn. Had goede kraamhulp, borstvoeding op gang helpen was ze goed in, uitleggen wat mini wil ook, huis schoner dan het ooit geweest is, fruithapjes, lekkere sapjes, ontbijt op bed alles wat je hoopt. Ik had wel veel bloed verloren dus was zo slap als een vaatdoek, maar ik werd ook door kraam in bed gehouden. Heb zelfs extra hulp gekregen om te oefenen met mini want dan kon ik nog helemaal niet. Dag 8 geloof ik eerste luier verschoond. :')
Maar roze wolk kwam bij mij ook pas toen ik zelf begreep wat mini wou.

En de afgelopen paar dagen is mini toch in een goede bui. Echt alles wat ik doe is reden om te schaterlachen. Wat een feest. O+
pi_124364082
*O* half-jaarmijlpaal voor mango en kwis!! *O*

2x een halve taart :D

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124364249
:D !
pi_124364293
Jaaaaa 6 maanden!! :D
pi_124364865
Haha leuk Phaidra! Gefeliciteerd, een half jaar al! Nog een maandje dan zijn wij ook aan de beurt. *stopt hoofd in de grond*

Gezellig he Zolena, zo'n vrolijk kind! Hier ook al, heerlijk zo!

En ik las enge berichten van Logician, getver. Ik hoop dat het alles met een sisser afloopt.

becky, hoe is het bij jullie?
  vrijdag 22 maart 2013 @ 09:40:53 #182
374977 eliis
Relativeer!
pi_124365241
Gefeliciteerd Mango en Kwisted!! *O*

Lachende kindjes zijn geweldig, die van mij is ook altijd vrolijk, zo lief O+ De eerste keer dat ze naar me lachte moest ik keihard janken, hallo hormonen!

Moet sowieso echt meer huilen dan voor mijn zwangerschap...de serie Africa heb ik niet meer gekeken nadat ik bij aflevering 1 tien minuten heb lopen janken na een giraffengevecht :')
pi_124366446
Jeetje Logi wat eng. :* Hopelijk was het eenmalig

Mango en Kwisted van harte *O*

Hier begint er eindelijk een beetje ritme in te komen. Alleen mini kan niet zelf in slaap komen. Ik moet hem vasthouden tot hij echt diep in slaap is en dan kan ik hem wegleggen. Cb heeft geadviseerd hem te laten huilen maar dat kan ik echt niet. :'( Ook omdat het geen huilen is maar echt krijsen als een speenvarken... Verwennen kon nu toch nog niet? :@

Ook heeft hij puistjes op zijn wangen, schijnt van de hormonen te komen, t zijn rode bultjes met witte kopjes. Kan ik hier iets opsmeren om het te verminderen?
pi_124366467
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 09:40 schreef eliis het volgende:

Moet sowieso echt meer huilen dan voor mijn zwangerschap...de serie Africa heb ik niet meer gekeken nadat ik bij aflevering 1 tien minuten heb lopen janken na een giraffengevecht :')
hahahaha :D

En dankjewel allemaal. Toch gaaf dat ze n alweer een halfjaar is. Wat zijn jouw stats nu Mango? Ff vergelijken :P
F.leur is nu 7220gr bij 70cm.
pi_124366855
Effe snel en lui, nog niet bijgelezen :@

Mango en Kwisted *O* *O* *O* wat gaat dat snel 8)7
Logi: Sterkte en beterschap. Dood eng :*
rest c_/
pi_124366920
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:33 schreef Kwisted het volgende:

[..]

hahahaha :D

En dankjewel allemaal. Toch gaaf dat ze n alweer een halfjaar is. Wat zijn jouw stats nu Mango? Ff vergelijken :P
F.leur is nu 7220gr bij 70cm.
Ik schat M een dikke 7500 gr en ook 70 cm, maar wij mogen volgende week pas naar het CB. Kijken of ik het goed had.
pi_124366946
Met de nadruk op "dikke". :P
pi_124367032
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:32 schreef Fieder het volgende:
Jeetje Logi wat eng. :* Hopelijk was het eenmalig

Mango en Kwisted van harte *O*

Hier begint er eindelijk een beetje ritme in te komen. Alleen mini kan niet zelf in slaap komen. Ik moet hem vasthouden tot hij echt diep in slaap is en dan kan ik hem wegleggen. Cb heeft geadviseerd hem te laten huilen maar dat kan ik echt niet. :'( Ook omdat het geen huilen is maar echt krijsen als een speenvarken... Verwennen kon nu toch nog niet? :@

Ook heeft hij puistjes op zijn wangen, schijnt van de hormonen te komen, t zijn rode bultjes met witte kopjes. Kan ik hier iets opsmeren om het te verminderen?
Advies cb is onzin. Laten huilen als hij echt overstuur is, is imo onnodig en zelfs schadelijk. Sommige kindjes hebben even huilen misschien nodig, maar hier werkte dat echt niet. Verwennen kan idd nog niet.

Mijn uk is ook lastig in slaap te krijgen, maar het ging vanzelf wel beter. Helemaal wakker in bed leggen werkt nog steeds niet, maar als we erbij blijven en eventueel een paar minuutjes zijn ogen bedekken gaat het nu prima.

Het maakte mij wel onzeker, want doe ik misschien iets verkeerd?? Maar inmiddels weet ik dat mijn mini gewoon weinig slaap nodig heeft en sowieso niet zo diep slaapt, dus hij is snel wakker van dingen. Zo lang hij zich goed ontwikkelt en vrolijk blijft vind ik het prima.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124367159
Tot 5 maanden werkte laten huilen bij F ook echt niet. Dan was het ook krijsen en daar vallen ze echt niet van in slaap. Wij bleven dan eventjes bij haar om te sussen, wangetje aaien, totdat ze in slaap viel. Dit was dan overdag, savonds ging het als vanzelf altijd.
Nu een maand later kan ze het wel gewoon zelf. Slaapzak aan, fiep erin, muziekje aan. Dan jammert/huilt ze hooguit 3minuten en dan slaapt ze.

Wat voor ons wel hielp is de fiep alleen nog maar geven als ze gaat slapen. Dus niet zomaar overdag als ze jengelt. F krijgt t speentje nu dus alleen in bed en in de maxi cosi. Daardoor werkt hij extra goed heb ik het idee. En ik geloof niet dat ze hem mist overdag..
pi_124367186
En nee je kunt ze zo klein echt nog niet verwennen. En gewenning is geloof ik ook pas later hoor.. Dus laat je niks aanpraten door het CB.

Als ik had geweten dat het allemaal vanzelf toch wel goed kwam had ik denk ik in het begin minder krampachtig gedaan..
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:15:21 #191
374977 eliis
Relativeer!
pi_124367621
Ik zou Pi ook niet laten krijsen in haar wieg hoor. Na de voeding leg ik haar in de box of in de wipper, en bij een paar gaapjes leg ik haar boven in de wieg met de mobiel aan. Meestal brabbelt ze dan nog tien minuten, soms jengelt ze een beetje en daarna valt ze meestal in slaap. En gaat ze krijsen, haal ik haar na een paar minuten weer uit haar wieg. Dan heeft ze er kennelijk echt geen zin in, prima :)
pi_124367878
Vanochtend trouwens op controle bij de doc geweest, zij hoorde alleen nog los slijm van de verkoudheid. Dus goedgekeurd! En hij was daar zo gezellig, sjansen en schateren tegen de dokter en iedereen in de wachtkamer. O+

Maar dat was kennelijk toch zo vermoeiend dat hij net halverwege een voeding in slaap is gevallen, en nu op mij ligt te ronken.
Speciaal voor mij, omdat ie toch stiekem nog een klein babietje is. O+
pi_124367893
Ja dat zegt mijn gevoel dus ook O+ fijn om bevestiging te krijgen. :) Bij het wiegje blijven en sussen kan ik nog proberen, nu pak ik hem meestal meteen op.

Een fiep, is dat dialect ofzo? :D Schattig woord!
pi_124368101
Kwisted en Mango, halfjaardag *O*

Zolena en Ellis fijn zo'n schaterlach(je)

Fieder, nee niet laten brullen. Dat is echt iets anders dan brabbelen of jammeren/ jengelen voor 2-3 minuutjes. Fiep is een speen.

Mijn baby zegt mama. Echt maar 2 keer de lettergreep achter elkaar. Dat vind mama natuurlijk leuk en dan lacht hij me breed aan. Vandaag van de ha toch ab kuur gekregen, omdat het loopoor maar niet overgaat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_124368174
Oh wat knap mama Tinu! O+
Alleen jammer van dat oor.
pi_124369102
Waaah een half jaar al! Mensen wat gaat dat hard!

Tinu wat lief! Kan niet wachten dat mijn mini dat ook doet! Hopen dat abkuur snel resultaat heeft voor het loopoor.

Haha Ellis ik brul voort ook om alles en niks hoor. Had ik voor de bevalling echt nooit last van.

Mineola wat gaat het hard he! Over een maand al zijn wij aan de beurt.

Fieder jouw verhaal is herkenbaar. Ik ging er in het begin ook heel krampachtig mee om. Ik heb mijzelf voorgenomen dat ik gaar voor een maand of zes echt niet kon verwennen cq gewennen. Jouw mini heeft 9 maanden lang lekker warm in jouw buik gezeten. De eerste tijd kun je hem nog niet verwennen met alle liefde en aandacht. Lastig is wel als je weet dat hij knettermoe is en toch niet wil slapen. Hier heeft een vast ritme ons erg geholpen. Enige tip die ik je kan geven: blijf letten op vermoeidheidssignalen. En als ie echt huilt en troosten lukt niet heeft het in mijn ogen geen zin om ze te laten huilen. Raken ze alleen maar overstuur van en van slapen komt het dan al helemaal niet meer. Of ja.. op den duur vast wel omdat het huilen je mini zo heeft uitgeput maar dat wil je niet.

Vooral in de eerste weken sliep ze veel bij mij beneden in de kinderwagenbak omdat in gaar eigen bedje echt niet lukte. Blijven proberen.. het wordt beter! :) .. echt waar.

Straks hebben we even gespijbeld met sde spreidbroek en ze tijgerde een stukje op de bank! :)
8 April moeten we terug naar de orthopeed. Hoop echt dat ze zegt dat dat harnas dan alleen tijdens de slaapjes aan moet. Heb het idee dat ze zich echt frustreert. Liggen op de rug is echt een no go op het moment. We wachten af :)
  vrijdag 22 maart 2013 @ 12:40:17 #197
259886 pessie
pi_124370037
Mango en kwisted jullie baby's zijn al een half jaar *O*

Fieder, lekker je eigen gevoel volgen. Jij weet als moeder wat goed is voor je kind, durf daar maar van uit te gaan.
pi_124372045
*O* voor kwisted en mango's baby's!

Fieder
In t boekje van het cb staat dat je een baby tot 8mnd lekker moet knuffelen en alles pas na 8mnd 'verwen' je ze. Ze kunnen wel 'gewennen' maar als een baby huilt is het niet voor niets, mamahonger is ook iets om serieus te nemen ( vind ik) ze zijn nog zo klein

Heb medicatie voor S opgehaald, geen drankje maar tabletten die ik moet oplossen ( losec ) in 50ml en dan 40ml in 4delen geven dus 4x 10ml over de dag verspreid en 10ml weggooien. Vind het wel wat omslachtig maar hoop dat t werkt.
Zoekfunctie @ fok werkt niet bij mij, ik weet dat er een Reflux topic is, heeft iemand misschien de link voor mij? Of ervaring met losec? (omeprazol)
pi_124372230
Zoe, b zit al sinds hij een maand is aan de losec dus als je vragen hebt pm me maar.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_124372296
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 13:46 schreef sproet-je het volgende:
Zoe, b zit al sinds hij een maand is aan de losec dus als je vragen hebt pm me maar.
Dankje!
  vrijdag 22 maart 2013 @ 14:04:58 #201
100412 mefke79
komt goed!
pi_124372946
Zoe, fijn een apotheek die het omslachtig maakt..
Het topic staat hier zelf heel veel tips uit gehaald destijds. Mocht je vragen hebben, wij zijn ook pas op latere leeftijd gestart met medicatie (en er ook pas net weer vanaf) pm maar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_124373383
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 14:04 schreef mefke79 het volgende:
Zoe, fijn een apotheek die het omslachtig maakt..
Het topic staat hier zelf heel veel tips uit gehaald destijds. Mocht je vragen hebben, wij zijn ook pas op latere leeftijd gestart met medicatie (en er ook pas net weer vanaf) pm maar.
Bedankt, zal je een berichtje sturen
pi_124373630
Ja hoor, werd net gebeld door de apotheek, ze hebben me verkeerde info gegeven :( vond het al zo onlogisch. Blij dat ik het S nog niet gegeven heb
pi_124374886
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 13:41 schreef Zoë23 het volgende:
*O* voor kwisted en mango's baby's!

Fieder
In t boekje van het cb staat dat je een baby tot 8mnd lekker moet knuffelen en alles pas na 8mnd 'verwen' je ze. Ze kunnen wel 'gewennen' maar als een baby huilt is het niet voor niets, mamahonger is ook iets om serieus te nemen ( vind ik) ze zijn nog zo klein

Tsssk, is knuffelen daarna dan verwennen?! Eens met de rest en Pessie zegt het mooi, durf op je gevoel te vertrouwen :) Doe waar jij je goed bij voelt Fieder.

Zoë, reflux?! Heeft ze dan al vanaf de geboorte of kan dat later nog ontstaan? Wel fijn dat je het nu weet en er iets aan gedaan kan worden (je gevoel was dus juist!). Hopelijk hebben medicijnen snel effect. Hoe gaat het nu met jou, bekken-technisch?
  vrijdag 22 maart 2013 @ 15:01:23 #205
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_124374923
niet bijgelezen maar zie mijn zieke blije humpie nou... ze moet nog tot zeker dinsdag in het ziekenhuis blijven.
pi_124374991
agossie.... Ze is er wel vrolijk onder!
pi_124375279
Kleine muppet O+ :*
pi_124375435
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:00 schreef Mineola het volgende:

[..]

Tsssk, is knuffelen daarna dan verwennen?! Eens met de rest en Pessie zegt het mooi, durf op je gevoel te vertrouwen :) Doe waar jij je goed bij voelt Fieder.

Zoë, reflux?! Heeft ze dan al vanaf de geboorte of kan dat later nog ontstaan? Wel fijn dat je het nu weet en er iets aan gedaan kan worden (je gevoel was dus juist!). Hopelijk hebben medicijnen snel effect. Hoe gaat het nu met jou, bekken-technisch?
Een beetje in korte uitleg getypt :+
Maar er stond dat je voor 8mnd je geen zorgen hoeft te maken of je ze verwend als je ze snel oppakt en ze bij je slapen enz

Ze heeft dat al sinds de geboorte, toen stikte ze al in overgeefsel en wilde ik dr niet op dr rug laten slapen. We hadden een wiegje waarbij t hoofdeinde een klein beetje omhoog stond, dat zal de reden zijn dat ze de eerste tijd wel doorsliep snachts. In dr ledikant werden de nachten steeds slechter en slechter. Ze wilde overdag alleen maar op mij slapen. En ze wilde al vroeg gaat zitten, rond de 4-5mnd deed ze de hele tijd dr best om te zitten. Ik denk omdat ze liggend veel last had :(. In de box wilde ze ook eigenlijk niet. Overdag slapen drama..snachts..
Sinds ze een rustiger kamertje en hoofdeinde omhoog slaapt ze iets beter.

Vanmorgen stikte ze weer in overgeefsel, ze kreeg het niet weg :(. Ben zo blij dat ze eindelijk naar me geluisterd hebben

Met het bekken gaat het goed! :) voel me weer mobiel, alleen als ik een paar min. Sta of langer dan 20min loop voel ik het weer behoorlijk, maar dat is al een grote vooruitgang
pi_124375453
Aww Becky wat sneu :(
Wel een lieve foto
pi_124375849
Zolena wat fijn zo'n vrolijke baby

Ellis zo herkenbaar dat meer huilen. Heb ik ook erg last van hoor.

Fieder. Je moet gewoon doen wat voor jou het beste voelt hoor. En je kan ze echt nog niet verwennen op die leeftijd.
Over laten krijsen. Verleden keer lag ze in bed en na een half uur hoorde ik ineens een krijs. Ik sprong meteen uit bed, maar Riley was alweer stil en sliep bijna meteen weer verder. Heb haar toen laten liggen. Geen idee wat het was

Mango en Kwisted. Lengte en gewicht gaan gelijk op bij jullie baby's

Mango fijn dat hij goedgekeurd is bij de dokter. En wat geweldig dat hij zo vrolijk was. O+

Tinu wat lief O+

Twinkle zo zielig dat ze zelf ook last van die spreidbroek schijnt te hebben. :*

Becky wat ziet ze er vrolijk uit. En wat sneu dat ze nog tot dinsdag moet blijven :*
pi_124376467
Becky, wat sneu. Ze ziet er wel vrolijk uit. Hopelijk is ze gauw weer gezond.

Zoe, dat is omslachtig.

Hier ook soms dagen, dat hij ineens meer spuugt. Hoe herken je reflux dan precies?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 22 maart 2013 @ 16:12:33 #212
259886 pessie
pi_124377712
Becky wat heerlijk dat ze je zo'n lach geeft! Maar zo rot dat je meisje tot dinsdag moet blijven :*

Hem Zoë, ik ga nu toch nadenken... Nathan slaapt pas sinds 2 maanden zonder z'n hoofdeinde omhoog en we hebben behoorlijke slaap issues met hem gehad...
pi_124378663
Zoe: Wat fijn dat je haar nog niks gegeven had.
Becky: Wat een ontroerende foto. Zo'n klein kwetsbaar poppetje

Verwennen :( Ik haat dat woord in combi met knuffelen
pi_124379178
Ach Becky arm kleintje! Wel O+
Zoe :o dat vind ik best wel schrikken, verkeerde info meegeven
Nou mini heeft vanmiddag heerlijk geslapen... op mijn borst :) bedankt allemaal
  vrijdag 22 maart 2013 @ 17:10:42 #215
259886 pessie
pi_124379690
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:53 schreef Fieder het volgende:
Ach Becky arm kleintje! Wel O+
Zoe :o dat vind ik best wel schrikken, verkeerde info meegeven
Nou mini heeft vanmiddag heerlijk geslapen... op mijn borst :) bedankt allemaal
Lekker van genieten, het was gisteren dat ik MN peuter voor het eerst zag, en nu is hij al grote broer.

Even pronken:

pi_124379949
Oooh Pessie wat is ze leuk O+

Bijna net zo leuk als de mijne :P ;)
Ook even pronken, ze wordt zo groot!

Becky, je meisje O+

[ Bericht 7% gewijzigd door Sonnetje85 op 22-03-2013 17:38:03 ]
  vrijdag 22 maart 2013 @ 17:28:55 #217
259886 pessie
pi_124380140
Ohhh son, ze is leuk idd! Echt een zusje van F vind ik!
pi_124380537
Dank je ;)
In t begin leek ze echt heel erg op hem vond ik. Wordt wel steeds minder vind ik. Hij heeft wat meer.trekjes van papa en zij van mij.
pi_124381467
Pessie ! *;
Son: Wat wordt ze groot *;
pi_124381580
Pessie en Son wat lief O+ O+ O+
pi_124382255
Ohh Pessie en Son O+
pi_124382515
Pessie en Son O+ O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:32 schreef Fieder het volgende:

Dat is met een paar weken weer weg. (maar ziet er wel naar uit inderdaad)
pi_124382800
Wat een mooierds komen er weer voorbij! :)
pi_124383155
Wat een mooie kindjes & foto's O+

SPOILER
Bedankt voor de reacties, als ik weer de tijd heb om gewoon netjes op iedereen terug/te reageren ipv de aso uit te hangen en alleen over mijn zaken te praten kom ik jullie weer lekker lastigvallen, fijn weekend iedereen! :*

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2013 19:12:40 ]
pi_124383230
Logi wat fijn dat jullie thuis zijn!
  vrijdag 22 maart 2013 @ 19:16:06 #226
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124383357
Ach, vrolijke Isabel O+

Elise O+

Lauren O+

Logi, ik lees je verhaal nu pas. Wat schrikken! Fijn dat jullie thuis zijn met zulke duidelijke instructies. Hopelijk komt t nooit meer voor :*
pi_124383457
Logi fijn dat jullie weer thuis zijn. Maar jeetje wat,een schrik, je kleintje ;(
Hopelijk blijft t bij 1x!

Kz, ze wordt echt groot opeens. Gaat nu ook de hele kamer door :D en zo'n loslopende peuter is best handig dan :+
Ze pakt dan zijn speelgoed en dat wordt dan uit dr handen getrokken en iets gegeven wat ze wel mag :P
En tis echt een meisje. Ze gaat achter schoenen aan en tassen :') (waar ik dan de peuter op af stuur :+)
Ook kan ze echt heel dramatisch huilen als Floris wat uit dr handen trekt.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 20:49:26 #228
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124387274
Logi, fijn dat jullie weer thuis zijn en dat jullie duidelijke instructies hebben gekregen. Het lijkt me best eng, angst dat het weer gebeurt en zo. Fijn dat je dan weet hoe je moet handelen. Hoop dat je lekker mee komt schrijven. :Y

Pessie en Son O+
  vrijdag 22 maart 2013 @ 20:54:36 #229
259886 pessie
pi_124387514
Logo fijn dat jullie weer thuis zijn :*

Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik vind haar ook zo leuk *;
  vrijdag 22 maart 2013 @ 21:58:21 #230
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124390781
Oh Becky, ik had jouw zieke maar blije meisje nog niet gezien. O+ Wat balen dat ze nog tot dinsdag met blijven.

Ondanks bv en de pil toch ongesteld geworden :(
  vrijdag 22 maart 2013 @ 22:04:37 #231
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124391110
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 06:21 schreef Tinuviel het volgende:
Fijn Kyara van het thuis zijn. Op naar langer thuis zijn. Krijg jij geen extra verlof vanwege het in het ziekenhuis liggen van je meisjes of omdat ze prematuur geboren zijn? Of misschien vakantie en/ of ouderschapsverlof opnemen?
Geen extra verlof door ziekenhuis of tweeling helaas. Ouderschapsverlof start weer na mijn verlof,dat is nu stopgezet ivm bevallingsverlof (erg leuk want ik krijg nu weer fulltime betaald ipv parttime, te dito vakantiedagen). Hoop dat ik nog 2 weken vakantie er aan vast mag plakken zodat ik pas 1 juni weer start.
pi_124392073
Hoe heb jij je kinderopvang geregeld Kyara? Meisjes straks naar kdv?

Ik heb een oppas aan huis gevonden *O*

Mijn baby van 4 maanden heeft al 2 tandjes!

En :* voor Logi. En ook voor Becky. Hoop dat je meisje snel weer in haar eigen bedje ligt!
Met een meidenkwartet
pi_124393107
Becky sterkte :*

Kyara het is idd stiekem best eng nu, vriendlief is tot 24u weg en het is moeilijk om niet op elke beweging te gaan letten. Ik zie op tegen de entingen over 2,5wk en we wachten nog op de uitslagen van een aantal stofwisseling ziekten en daarna is er nog de mri etc.
Ps: balen dat je alweer ongesteld bent }:|

Cath nu al 2 tandjes :o & wat fijn dat je een oppas hebt gevonden :Y

Ik ga de komende tijd maar eens bijlezen zodat ik ook weer wat meer op de hoogte ben van iedereen :)

En bij deze ook even meedoen met de baby foto's O+
http://instagram.com/p/XLOuIoMhuF/

Slaaplekker allen :*

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2013 22:50:18 ]
pi_124394246
Ahh Logi wat een schatje! Fijn dat jullie weer thuis zijn maar idd ... lijkt me eenheel naar gezicht als jouw kleine lieve tere poppetje zon aanval krijgt. Gelukkig heb je goede instructies meegekregen :*
pi_124400198
Ah Logi, wat een schatje O+. Is het goed gegaan gisteravond en vannacht? Lijkt me idd heel spannend, om het weer 'alleen' te moeten doen.

Becky, wat een beladen foto. Gelukkig kan ze nog wat lachen. Ik duim dat jullie haar dinsdag weer mee naar huis mogen nemen.

Kyara, alweer ongesteld :o en dat met het voeden van een tweeling!! Balen zeg :( Ik wacht nog steeds op de eerste menstruatie..
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124400268
Kyara wat balen dat je nu al ongesteld bent.

Cathmar met vier maanden is dat toch al snel? Heeft jouw baby er last van?

Logi wat een schatje. Hoe is de nacht gegaan?

Riley is vandaag twee maanden.

zaterdag 23 maart 2013 @ 08:58:09 #237
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124400409
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 22:23 schreef Cathmar het volgende:
Hoe heb jij je kinderopvang geregeld Kyara? Meisjes straks naar kdv?

Ik heb een oppas aan huis gevonden *O*

Mijn baby van 4 maanden heeft al 2 tandjes!

En :* voor Logi. En ook voor Becky. Hoop dat je meisje snel weer in haar eigen bedje ligt!
2 tandjes met 4 maanden? Wow! M kreeg zijn 1e pas met 7 of 8 maanden of zo :D
Fijn dat je oppas aan huis hebt gevonden! *O*

Hier gaan alle kinderen op maandag naar het kdv en op dinsdag en donderdag past oma hier thuis op. Het blijft zoals het was dus. Hopelijk lukt dat oma ook met 3 kinderen..... Ik heb pas over 2 weken mijn vuurdoop om het de hele dag alleen te doen...
  zaterdag 23 maart 2013 @ 09:16:49 #238
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124400619
Logi, dat kan ik me voorstellen ja.... Hoe oud is ze nu ook al weer? En wat een schatje! (heeft ze nou echt een haarband om?)

Omen, ook al zo leukerd! En *O* voor de 2 maanden.

Ik had helemaal niet in de gaten dat jouw meisje en mijn meisjes zo kort na elkaar zijn geboren.

Ik doe ook even mee met de foto's:

zo, en nou mogen jullie raden wie wie is :P

het antwoord ;)
SPOILER

[ Bericht 17% gewijzigd door Kyara op 23-03-2013 09:53:05 ]
  zaterdag 23 maart 2013 @ 09:25:12 #239
259886 pessie
pi_124400714
Kyara wat eenschatjes! En ze lijken heel veel op elkaar vind ik! Hou je ze zelf uit elkaar?

Omen, alweer 2 maanden *O* . lief meisje heb je daar O+

Logo is de nacht goed gegaan?
pi_124400993
Jeetje kyara, wat lijken ze op elkaar zeg!
Dat wat pessie zegt!
Geen idee welke D en welke J is :D
Zat al te kijken naar de haren, omdat ze zei dat J (toch) lichter was dan D, maar ik zie mobiel weinig kleurverschil :P
Maar ze zijn wel schattig O+

Omen en logi , wat een moppies jullie meisjes O+

Mijn dame is televisie ziek :')
Had Floris tot een maand of 14 amper interesse ervoor. Zij vindt t helemaal geweldig...
  zaterdag 23 maart 2013 @ 09:55:30 #241
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124401147
D. was eerst iets lichter dan J. maar dat verschil wordt ook minder. Uiteraard kunnen wij ze heel goed uit elkaar houden. Het gaat ook steeds beter om aan het huiltje te horen wie je hoort.

Wie wie is staat onder de spoiler :D
pi_124401295
Kyara _O- Ik zie het ook echt niet! Wel vind ik ze steeds meer op M gaan lijken :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124401819
Mooie foto's!!!

En dat gaat je wel lukken hoor, alleen!
Fijn dat oma komt oppassen ook.

Mijn moeder komt straks ook 1 dag in de week. Dat vind ik zelf wel de max voor haar. Want ze werkt ook nog.

Oppas aan huis. Ik ben er ZO blij mee. Moet mijn huis wel even laten inspecteren door de GGD, maar hee, kleinigheidje :D

[ Bericht 13% gewijzigd door Cathmar op 23-03-2013 13:23:44 ]
Met een meidenkwartet
pi_124401828
Wat is Riley een schattig mooi kindje :D
En ik blijf verliefd op haar naam O+

Kyara wat een prachtige dames heb je, en ook al echte meisjes O+

De nacht is goed gegaan ze heeft heerlijk geslapen, ik iets minder elke beweging/kreuntje was ik wakker maar dat zal hopelijk vanzelf weer komen.
pi_124401853
Omen, wat is ze mooi O+
Met een meidenkwartet
pi_124401983
Kyara, ze is nu 6wk en 3dgn.

En jep die heeft ze :P wel een van hele zachte stof, ze vind hem niet vervelend dus dan mag het van mijzelf :+

Cath! Hoe lief! O+

Zit net even de zkh foto's te bekijken, deze is van de eeg. Beginnen hier langzaam een beetje uit de waas te komen ... heel apart nu komen de emoties pas een beetje los.
http://instagram.com/p/XMhYYWshrL/

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2013 10:55:48 ]
pi_124402155
Pessie
Zijn er meer symptomen?

Wat een knapperds O+ leuk om babyfotos te zien

Wat lijken ze op elkaar Kyara!

Hier een goede nacht. Laatste tijd (ze sliep maar 2wkn door in feb geloof ik) vocht ze echt tegen de slaap, uiteindelijk lag ze dan pas 20:30 in bed.. En werd ze daarna een aantal x krijsend wakker :( en wilde ze alleen bij mij zijn.
Gisteravond sliep ze al om 18:15 en sliep ze tot 7:30 met 2x wakker worden tussendoor. En als ze wakker werd was het mompelen en geen krijsen O+ was echt heel anders dan de afgelopen weken/maanden, zou de medicatie nu al verlichting geven?
pi_124402226
Zoe hopelijk slaan de meds goed aan en komt het daardoor! :)
pi_124402267
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 10:53 schreef Zoë23 het volgende:
Pessie
Zijn er meer symptomen?

Wat een knapperds O+ leuk om babyfotos te zien

Wat lijken ze op elkaar Kyara!

Hier een goede nacht. Laatste tijd (ze sliep maar 2wkn door in feb geloof ik) vocht ze echt tegen de slaap, uiteindelijk lag ze dan pas 20:30 in bed.. En werd ze daarna een aantal x krijsend wakker :( en wilde ze alleen bij mij zijn.
Gisteravond sliep ze al om 18:15 en sliep ze tot 7:30 met 2x wakker worden tussendoor. En als ze wakker werd was het mompelen en geen krijsen O+ was echt heel anders dan de afgelopen weken/maanden, zou de medicatie nu al verlichting geven?
Ja, medicatie werkt heel snel. Hier tenminste wel. Heb je haar bedje omhoog staan? Maakt hier ook een groot verschil. Hier gaat het nu (ze is nu 4 maanden) langzaam aan beter. Ze kijkt veel scherper uit haar ogen en is veel vrolijker.
Met een meidenkwartet
  zaterdag 23 maart 2013 @ 10:59:48 #250
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_124402307
Foto van één week geleden. O+

Ze is nu 3 maanden. :)

"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_124402565
Logi
Aww ziekenhuisfoto :( arme pop

Cathmar
Ja sinds we het bedje omhoog hebben staan ging het slapen al iets beter. Daarvoor was het elk uur wakker en na het bedje omhoog veel minder.
Fijn dat het bij jullie al wat beter gaat, mooi viertal zeg :)

Baal er wel van dat S al maandenlang pijn had :( voel me er erg rot over.. En frustrerend dat ik wel dacht dat er iets was, maar je bij het cb, ha en osteopaat geen bevestiging krijgt. Dus hield ik op een gegeven moment m'n mond maar over de nachten en 't gedoe, want ik moest maar minder bv geven, meer vaste voeding, papjes.. Haar laten huilen en geen aandacht geven -O-
pi_124402582
Allemaal mooie nieuwe babyfoto's *O* *; *O*

Kyara: Wat een schatjes ! Zo inimini nog *;
Omen: Wat ligt ze er tevreden bij. Heerlijk knuffelbaar. O+
Logi: Ontroerend die foto's. Wat een humpie met zo veel toeters en bellen. O+
Cathmar: Prachtig 4 tal heb je daar. Oudste is blonder he ? Verschillend en allemaal prachtig ! O+

Zoe: Klinkt als een heerlijke nacht. Stel je voor dat het zo snel werkt. Geweldig is dat. ^O^

Joipoi: Welkom, wat een vrolijk meisje :D

Son: Fijn dat het goed gaat en leuk die interactie met peuter. O+
  zaterdag 23 maart 2013 @ 11:26:58 #253
92926 Joipoidoipoipoi
pi_124402911
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 11:11 schreef kleinzusje het volgende:
Joipoi: Welkom,
Dank je. :)

quote:
wat een vrolijk meisje :D
Ja, ze huilt echt zelden! Eens in de zoveel dagen huilt ze eventjes, daar heb ik echt zo'n mazzel mee. :D Lachen doet ze heel veel. En sinds kort lacht ze ook met geluid, da's natuurlijk helemaal O+
pi_124403137
Klinkt heel fijn JoiPoi ! ^O^
Zoe: Idd een rot gevoel, maar je draait het niet terug. Gelukkig hebben ze nu iets ontdekt. :*
pi_124403903
Zoë dat is rot idd -O- Maar jij had uiteindelijk wel gelijk, dus de volgende keer echt op je strepen staan als je denkt dat er iets is :*. Zou mooi zijn als de medicijnen zo snel werken!

Joipoietc welkom! Mooi meisje!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124404602
ja de volgende x ga ik zeker meer op mn strepen staan! :(

Joipoi
mooie meid!

Hier mijn boefje + bday outfit
SPOILER
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:59:08 #257
259886 pessie
pi_124405179
Zoë wat fijn dat het zo snelle verlichting geeft! Leuker foto's ook.

Jou, welkom.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 13:01:22 #258
92926 Joipoidoipoipoi
pi_124405256
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:38 schreef Zoë23 het volgende:
SPOILER

Aah, dat jurkje heeft mijn poppetje ook, maar dan de gestreepte versie:

Echt HEMA. :)
pi_124405528
Zoë, bdayoutfit? Was ze al jarig? :o
Ze lijkt op jou zeg, mooie dame!

Joipoi, wat een blij ei en wat een dot haar zeg!
  zaterdag 23 maart 2013 @ 13:19:31 #260
92926 Joipoidoipoipoi
pi_124405814
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 13:09 schreef Mangostine het volgende:
Joipoi, wat een blij ei en wat een dot haar zeg!
Het lukt me inderdaad maar zelden om een foto van haar te maken waarop ze niet lacht. Mijn lachbaby. :D

Ze is met heel veel haar geboren. Toen ikzelf geboren werd had ik ook meteen al heel veel haar (en nu gelukkig nog steeds ;)).
pi_124405851
Welkom Joipoi. :W

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 13:09 schreef Mangostine het volgende:
Zoë, bdayoutfit? Was ze al jarig? :o

+1? :o
pi_124406795
Zoe wat frustrerend dat je zo lang geen begrip hebt gekregen. Gelukkig gaat het nu beter. Hoop dat de medicijnen hun werk blijven doen.

Joipoi welkom met je lachebekje

Och Logi je arme meisje. :'( En heftig zeg van die directe lijn/ 112. Ik hoop echt van harte dat t eenmalig is geweest.

Kyara baaaalen, ongesteld. En fijn dat je de antwoorden onder de spoiler hebt gezet :')
Heeft t lang geduurd voor je ze uit elkaar kon houden? Lijkt me dat je in t begin toch op hun naambandje moet spieken. :P Hadden jullie trouwens van tevoren besloten welke naam voor de oudste zou zijn?

Riley *O*
SPOILER
pi_124407870
Joi
Oh te schattig! :D mooi meisje!
Gestreepte versie is ook leuk :Y

Mano
Dankje :*
Nee ze was niet jarig! Had bday outfit gepast :+ kijken of de maat goed was voor over iets minder dan 2mnd

Fieder
Heb nog een tijd na de bevalling bloed en stolsels verloren, is een echo van mijn bm gemaakt die was schoon. Had ook in 1x enorm veel bloedverlies, daar moet je geloof ik opletten, of het niet teveel bloed (als t blijft lopen) en als je koorts krijgt (ivm bm-ontsteking oid)

[ Bericht 19% gewijzigd door Zoë23 op 23-03-2013 14:39:34 ]
  zaterdag 23 maart 2013 @ 14:39:57 #264
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124408001
Cathmar, wat een schatjes (ik had em nog net op tijd gezien) en wat wordt je twin al groot!

Logi, fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad. Het zal wel even duren voordat je het vertrouwen weer helemaal terug hebt :*

ik ben dus uiteindelijk eerder dan jij bevallen :o

Welkom Loi, mooi meisje!

Zoe, fijn dat de medicatie werkt. Ik kan me je gevoel wel voorstellen maar jij hebt er alles aan gedaan. Zo zie je maar weer dat je best op je eigen gevoel kunt af gaan. Mooie foto's! O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 13:50 schreef Fieder het volgende:
Heeft t lang geduurd voor je ze uit elkaar kon houden? Lijkt me dat je in t begin toch op hun naambandje moet spieken. Hadden jullie trouwens van tevoren besloten welke naam voor de oudste zou zijn?
Nou, we wisten wie in welke couveuse en bedje lag maar we konden ze zelf al heel snel uit elkaar houden. En het scheelt dat D. een grote aardbeienvlek op haar bil heeft :D

We hadden namen voor het linker en rechter kindje zodat ik ook wist wie er schopte en zo toen ze nog in mijn buik zaten. Wie de oudste zou worden mochten ze zelf uitvechten ;)
pi_124411983
Wat een mooie fotos van riley en noa en d en j!
Kyara ze lijken op M, ik zie t!!
Ohh en de foto van becky vond ik ook heel lief en zielig tegelijk.

Ik heb weinig te melden.. F doet t goed :)
pi_124412103
Zoe wat fijn dat je na lang vechten toch achter de oorzaak bent gekomen en het ineens een stuk beter gaat!

En verder zag ik nog prachtige foto's voorbij komen O+

Op zijn laatste dag als baby heeft Geert nog even bedacht wat kunstjes te laten zien hij gaat uit zichzelf zitten en zit ineens op zijn knieën O+ :D
pi_124412281
Dankje Kyara O+

Rixt
Ja echt mega fijn, hoop dat het nu eindelijk goed blijft gaan

:D wat goed! & bijna feest! *O*
  zaterdag 23 maart 2013 @ 17:35:11 #268
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_124412609
Pff, dacht even weer gezellig mee te kunnen posten, maar toch weer een egopost ;(
Meisje heeft ineens sinds een uur of half 5 allemaal vlekjes op dr romp en gezicht ;( Ze lijkt verder niet heel ziek, beetje hangerig maar verder niet iets geks.. Temp was eerst 37.7 maar nu weer gezakt naar 37.2. Heb toch maar ff de HAP gebeld, die zei ook; als je het aandurft is dat prima, anders kan je altijd bellen als ze suffer lijkt of slecht gaat drinken. Nou dronk ze vanavond haar laatste fles maar 130 (van de 200), maargoed. Dat vind ik nog wel acceptabel. Ga vannacht nog wel een paar keer bij haar kijken, ook al heb ik een babyfoon met camera..
Pfoe. Zorgen om je kindje is echt vervelend. Zeker als je niet precies weet wat er nou is..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_124412977
pi_124413536
O ik dacht dat ik ook gepost had maar niet dus. Wel bijgelezen maar even geen tijd om te reageren. Zoe super dat S nu ineens zo goed slaapt! En je schuldgevoel is begrijpelijk ... maar je mag juist trots zijn op je vasthoudendheid!

Hier is de dag heel anders gelopen dan gepland. Vanaf 11 uur zijn we drie keer bij de Hap geweest omdat Djen het ontzettend benauwd had. Iedere keer werd gezegd dat het een astma aanval was en dat we maar goed Ventolin moesten gebruiken. Dan zou het over gaan (het hielp een heel ienemieniebeetje). Derde keer werd ik een beetje boos omdat ze ons weer met een kluitje in het riet weg. wolden sturen. Toen doorverwezen naar kinderarts in zkh met voorlopige diagnose op papier. En die man zegt: maar dit is helemaal geen astma! Dit is pseudokroep! Daar gaat ventolin echt niet bij helpen. Heeft ze daar een of ander drankje gekregen + instructies voor ons. Het was net niet erg zat om haar daar te houden en te vernevelen. Maar wel rechtstreekse nummer van de kinderarts meefekregen. Alst niet gaat.. bellen! Dus nu gelukkig wel weer thuis maar tis een heel rot gezicht. En blij dat ik zo doorgedramd heb.

Morgen reageer ik weer op iedereen! Nueven 300% aandacht voor haar.

Enf betersvhap jullie!!
pi_124413714
Ohhh wat is dat toch allemaal met de kindjes hier!! Wat een pech!! Beterschap enf met M en twink met D.
Arme babys
pi_124414003
Komt gewoon door dat ***** weer
Wij willen zon!
pi_124414220
Jeetjw Twink wat een gedoe, heel veel sterkte met je mini :*

Hier alle grote kleine mannen onder de pannen, tijd voor onderuit op de bank met een lekker biefstukje en een filmpje :)
pi_124414662
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 18:09 schreef Kwisted het volgende:
Ohhh wat is dat toch allemaal met de kindjes hier!! Wat een pech!! Beterschap enf met M en twink met D.
Arme babys
Wat Kwis zegt.

Laatste babydagje achter de rug hier. Morgen is 'ie jarig :o.
Tijd om de slingers enzo op te gaan hangen. :D
  zaterdag 23 maart 2013 @ 19:05:26 #275
92926 Joipoidoipoipoi
pi_124415628
Bedankt voor het warme welkom O+ en beterschap voor de ouders en baby's met wie het wat minder gaat. :*
pi_124417310
Becky, beterschap!

Welkom Joipoidoi. Wat een leuke mied heb je.

Kyara, Fieder, Omen, wat een leuke baby's hebben jullie!

Enfermera, beterschap voor je meisje!

Twinkle, jou meisje ook zo niet lekker. Beterschap voor jullie!

Rixtje, nog maar 1 dagje baby. Vast veel plezier morgen. Gaan jullie het lekker vieren?

Hier lekker bij de 1e verjaardag van het buurjongetje geweest, was gezellig. Slaapjes waren drama vandaag!
Verder alles goed hier. Meneer kan geen seconde stil zitten of liggen, het is staan, kruipen, tijgeren, ontdekken. Alles wil hij zien bevoelen, aanraken en boos als het niet mag of kan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_124417481
Oh enf en twinkle :( beterschap.. Zo rot om je zorgen te maken om je kleintje
Goed dat je een beetje boos werd twinkle! Moedergevoel :*

Kuukske
*O* laatste dag als baby!
Fijne dag morgen!

Tinu
Lekker ondernemend, misschien daarom drama me slaapjes? Omdat hij alles wil zien?

:o S heeft vandaag pap uit een fles gedronken! ze kreeg eerder pap met een lepeltje
Zou het flessenweigeren ook met Reflux te maken kunnen hebben?
pi_124417964
Zoë kan zijn dat ze met de fles inderdaad meer last had door de snelheid ofzo met borstvoeding ka ze dat toch wat meer zelf regelen lijkt me.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_124418103
quote:
17s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 14:39 schreef Kyara het volgende:
We hadden namen voor het linker en rechter kindje zodat ik ook wist wie er schopte en zo toen ze nog in mijn buik zaten. Wie de oudste zou worden mochten ze zelf uitvechten ;)
Oh ja dat kan natuurlijk ook nog, links en rechts! :D O+

Och Enf wat zielig. Heb je een idee wat het kan zijn? Hou dr maar goed in de gaten ja.

Jeetje Twinkle goed dat je hebt doorgezet. Ik schrik elke keer weer van zulke verhalen, verkeerde diagnoses of niet serieus genomen worden. Je zal maar niet zo mondig zijn...
pi_124418394
Wat een mooie foto's en een erg confronterende maar mooie foto aan het eeg.
Ik wil nog steeds jullie even mijn mooie vent laten zien, maar krijg t nog niet voor elkaar... Misschien als ik ooit post via m'n laptop ipv m'n mob..

Ongesteld en stolsels bah!

En nog steeds zieke baby's, beterschap!! :(

Hier opeens sinds twee dagen een zeer vrolijk lachend mannetje!!! Hij kan bijna niet stoppen met lachen :) (behalve als hij honger heeft ;) )
Ow en vandaag een zeer poepend mannetje, heb sinds twaalf uur vanmiddag al drie volle luiers incl rompers en broeken gehad :( bah!! Zo een extra keertje in bad ;)

En ben blij, kan maandag al naar de fysio, iemand had afgezegd! Stiekem wel spannend :)
pi_124418461
Poeh, eigenlijk was ik in m'n post hierboven wel beetje ego bezig! Heb op niemand echt gereageerd... :(
pi_124419069
Kyara wat een schatjes. Ik kon niet vertellen wie wie was

Cathmar wat een lieve foto van je vier kids. (Ik had hem vanmorgen gezien, maar toen wilde Riley aandacht)

Logi die foto in het ziekenhuis breekt mijn hart. Je kleine meisje aan die draden :*

Zoë fijn van de goede nacht. Hopelijk komt het door de medicatie en slaapt ze deze nacht weer zo goed.

Joipoi welkom. Wat een vrolijk meisje. Echt een schatje O+

Jeetje Twinkle. Hopelijk helpt het drankje :*

Haha Tinu. Wat leuk zo'n mannetje dat de wereld aan het ontdekken is

Loj. Wat fijn zo'n lachend mannetje.

Vandaag naar een verjaardag gegaan. En soms heb je van die irritante dingen. Ik legde Riley in haar reiswieg op een andere kamer. En zij heeft het nodig om eventjes te klaaghuilen. Je moet haar dan even alleen laten. Maar een tante van me ging ondanks dat we dit zeggen tegen haar naar binnen. Ja toen raakte ze wel overstuur. Dus toen maar uit de wieg gehaald en gelukkig is ze bij oma op schoot in slaap gevallen. Verder was ze echt zo vrolijk bij de verschillende mensen die haar even vasthielden. En ik ben dan nog meer verliefd op mijn eigen kind. O+
pi_124420127
Kuukske succes die van ons hangen net :+

Tinuviel mijn moeder komt morgen en 3 vriendinnen van mij komen we doen niet te veel want Geert houd niet zo van drukte en het is natuurlijk zijn verjaardag ;) Alleen mijn Beppe (bijna 94) wou graag komen maar het lukt haar niet meer nu ze 30 km verderop is gaan wonen.

Ik ga eens beginnen met het versieren van de taart :7
pi_124420936
Kuuk ik weet nog dat jij bevallen was! En volgens mij moest jij toen naar de ok ofzo en daar was je super bang voor toch? Bang dat je niet meer bij zou komen? Of ben ik nu in de war met een andere user? Toen ik na de bevalling met een bloeding op de ok terecht kwam moest ik iig aan je denken :+
En morgen dan baby af.. wat snel!

Het gaat beter hier. Zolang ze slaapt tenminste. Eenmaal wakker toch wel last. Dus wij gaan vroeg onder de wol omdat ik een onatuimige navht verwacht. Straks heeft papa wel een half uur met haar op de badkamer gezeten. Dat heeft wel geholpen. En in het ziekenhuis is ze gemeten en gewogen dus we hebben nieuwe stats met 5 maanden: 6800 gram en 65 kg. Morgen eens op de curve kijken hoe dat eruit ziet maar volgens mij is het wel netjes :)

Joipoi welkom!

Hee Rix morgen ook verjaardag begrijp ik? :)

Omen wat irri... je zegt het nog en dan menen andere mensen zich er toch mee te moeten bemoeien. Grrrr je zou ze toch!

Fieder sinds dat Djen er is ben ik ook echt een heul stuk assertiever hoor. Als iets me niet bevalt zullen ze het horen ook :+

Tinu heerlijk zon bewegende mini!
pi_124421426
Kuukske ook laatste dag een baby :). Jullie ook veel plezier morgen.

Zoe, zou kunnen. Nadat de ochtend drama was met slapen en de middag ook, had hij ook een ontzettende schijt/ spuitluier, dat heeft hem zeker dwars gezeten.

Zoe, geen idee of er verband kan zijn tussen reflux en flesweigeren.

Loj, niets mooiers dan een lach van je baby :)

Omen, vervelend, dat die tante zo eigenwijs moest zijn.

Twink, fijn dat het tijdens het slapen beter gaat.

Zoe, de mijne spuugde ook wat meer de laatste dagen. Daarom vroeg ik ook naar het herkennen van reflux, waarbij ik niet denkt, dat het dat is. Hij had verder nooit bijzondere problemen met plat liggen. Denk eerder vanwege verkoudheid, niet helemaal lekker zijn, tandjes oid.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_124422160
Tinu
Die vraag naar herkennen van Reflux heb ik gemist denk ik? Kan t niet terugvinden
S spuugde ook meer als een tandje doorkwam, zijn natuurlijk verschillende redenen dat ze spugen

Succes met de nachten twinkle en enf

Veel plezier morgen kuukse en rixt!

S is helaas alweer een paar x wakker geworden, maar gelukkig niet huilend.
pi_124422346
Zoe nog even terugkomend op jouw verhaal
Ik ben echt blij voor je dat nu waarschijnlijk de oorzaak is achterhaald van alle ellende. En ik kan me jouw gevoel. en onmacht ook wel indenken dat S al die tijd onnodig pijn en ongemak heeft gehad en daarmee ook haar ouders (jullie dus)
Hoop echt dat de medicatie snel werkt. Heb je het gevoel dat ze een heel andere S aan het worden is? Misschien is dat al snel om te concluderen.. maar toch?
Moedergevoel he.. valt niet uit te leggen :*
pi_124422754
Twinkle
Voel me er ook schuldig over dat ik op sommige momenten gefrustreerd was als ze niet wilde slapen -O- S kon er ook niets aan doen, zij heeft hier niet om gevraagd.. Maar soms wist ik echt niet wat ik kon doen voor haar en soms wilde ik ook gewoon slapen.
Gelukkig ging het na het verhogen van het hoofdeinde al een stuk beter begin dit jr.
Vanmorgen was S lekker uitgerust en was ze aan het spelen in het ledikant. Ze is vandaag ook rustiger..gewoon anders met spelen.
En als ik haar in bed leg en ik loop weg krijst ze nu niet meer. En vannacht heeft ze de hele nacht in dr eigen bed geslapen.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 22:11:20 #289
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124422972
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 21:18 schreef Twinkle20 het volgende:
En in het ziekenhuis is ze gemeten en gewogen dus we hebben nieuwe stats met 5 maanden: 6800 gram en 65 kg. Morgen eens op de curve kijken hoe dat eruit ziet maar volgens mij is het wel netjes
Dat lijkt me niet heel gezond... ;)

Beterschap voor je meisje. Hopelijk werkt het drankje snel :*
  zaterdag 23 maart 2013 @ 22:44:55 #290
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_124424329
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 19:10 schreef Logician het volgende:
Wat een mooie kindjes & foto's O+

SPOILER
Bedankt voor de reacties, als ik weer de tijd heb om gewoon netjes op iedereen terug/te reageren ipv de aso uit te hangen en alleen over mijn zaken te praten kom ik jullie weer lekker lastigvallen, fijn weekend iedereen! :*
:* fijn dat jullie weer thuis zijn, maar wat moeten jullie geschrokken zijn. ik hoop van harte dat het eenmalig was. en wat een fijne instructies! zo een directe lijn hebben wij ook heel fijn en gerustellend.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_124425874
O hahaha nee Kyara dat lijkt me ook niet! Bedoel idd 65 cm :D
  zondag 24 maart 2013 @ 03:25:37 #292
381212 Gulara
From the future
pi_124431853
Ja hallo, zat ik net zo goed mogelijk te onthouden waar ik op moet reageren gaan jullie allemaal van die leuke foto's posten. Wat een leukerds allemaal zeg! *O* O+

Mijn kraamtijd was vooral in en om het ziekenhuis hangen. Werd na drie dagen zelf ontslagen. Vanaf dag één liepen de zusters paniekerig achter me aan als ik per hoge uitzondering op de afdeling was (meestal om te eten :Y) ) Elke keer weer grappig hoe ze met bloeddrukmeter en thermometer naar me toe kwamen gerend, of ik alsjeblieft nog 5 minuten kon blijven zodat zij ook hun werk konden doen. :')
Heb in twee weken 1 middagdutje van anderhalf uur gehad. En nooit langer dan 4,5 uur aaneen geslapen. Maar hé ik heb geen ondraaglijke rugpijn, maagzuur, hoofdpijn, hartkloppingen, ... meer dus ik heb het gevoel alsof ik alles aankan.
Heb de dagen in het ziekenhuis ook niet als vervelend ervaren. Lieve en competente zusters en eigenlijk alles zelf gedaan. Behalve dan hier en daar een flesje en luier tijdens de nacht.

Ik laat Pi niet krijsen maar wel even pruttelen. Vind het rete-irritant als ie bij het eerste kikje opgepakt wordt. Hij kan het namelijk zelf al best wel goed oplossen en weer rustig worden.
We hebben trouwens van die babymuziek en dat werkt als een tierelier! Daar wordt ie zo rustig van. O+
pi_124432224
Wonder boven wonder een goede nacht. Ze lijkt bijna nergens meer last van te hebben gelukkig :)
pi_124432370
Gefeliciteerd Kuukske en Rixt *O*

Zoe, wat fijn voor jullie dat (waarschijnlijk) de oorzaak is gevonden! O+
Twinkle een rustige nacht, ook lekker.
En zieke kindjes :* beterschap!

Hier alles rustig, post niet zoveelop t moment hieromdat er niet zoveel te melden is. Ik ben verliefd op mijn baby, de kleine deugniet. Ik heb een vrijkaartje voor cinemum gekregen, alleen is het precies op een tijd dat mini normaal moet slapen... Dus ben benieuwd of we de hele film kunnen afkijken haha!

Fijne zondag!
pi_124432427
Gulara, fijn, dat hij al goed zelf in slaap kan komen.

Twink, fijn van de goede nacht.

SE fijn, dat het zo goed gaat.

Zoe, fijn dat S rustiger oogt en beter slaapt of iig niet huilend wakker wordt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 24 maart 2013 @ 09:12:15 #296
92926 Joipoidoipoipoi
pi_124432908
Tien minuutjes geleden gemaakt:

*;
pi_124433207
Joipoi, wat een mooie meid! Die haartjes, te schattig!
Met een meidenkwartet
  zondag 24 maart 2013 @ 09:41:42 #298
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124433321
Joipoi, er is ook een fototopic he....

Kuukske en Rixt, gefeliciteerd met jullie dreumessen! *G*

Twinkle, wat fijn dat het een goede nacht is geweest!
pi_124433866
Thanks ladies.
Twinks; lief dat je aan me dacht ;). Klopt wel trouwens, wat je zegt :*.

Nog een :* voor de zieke kleintjes.
  zondag 24 maart 2013 @ 10:14:45 #300
92926 Joipoidoipoipoi
pi_124433905
quote:
17s.gif Op zondag 24 maart 2013 09:33 schreef Cathmar het volgende:
Joipoi, wat een mooie meid! Die haartjes, te schattig!
Ja O+, dank je wel.

In haar nieuwe speelparadijs, heeft ze gisteren gekregen:

Het is een babygym, een speelmat, kan ook omgebouwd worden tot huisje. Er zitten rammelaars, piepbeesten, poppetjes en een spiegel bij. Er komt muziek uit en knipperende lampjes. :)

Ze vindt het helemaal geweldig! Nu stopt ze helemaal niet meer met lachen, brabbelen, trappelen. :D

Het is deze:

Pyramide 3 in 1 speelgym

quote:
17s.gif Op zondag 24 maart 2013 09:41 schreef Kyara het volgende:
Joipoi, er is ook een fototopic he....
Sorry. :@ Ik zal daar wel verder gaan posten. :)
pi_124434941
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')