Go!quote:In Cyprus is een run op bankrekeningen ontstaan na het akkoord dat de eurogroep heeft bereikt over een reddingsplan. Honderden mensen probeerden hun rekening leeg te halen.
Banken hadden de actie voorzien en hebben hun systemen voor internetbankieren tijdelijk stilgelegd. Ook hebben de weinige bankfilialen die open waren, hun deuren gesloten en is er een beperking aan het bedrag dat spaarders kunnen opnemen.
De rekeninghouders maken zich zorgen over een bepaling in het akkoord, dat spaarders die meer dan 100.000 euro hebben staan bij Cypriotische banken aan de redding gaan meebetalen. Ze krijgen een heffing van 9,9 procent voor hun kiezen. Voor lagere banksaldi geldt een heffing van 6,75 procent. De heffingen moeten Cyprus 5,8 miljard euro opleveren
http://www.telegraaf.nl/d(...)_reddingsplan__.html
Mensen die nu hun EIGEN GELD van de bank willen halen mogen/kunnen dit niet meer omdat de bank dit blokkeert.
Die waren toch al eens stuk opgeheven zonder dat we ooit de euro in hadden gevoerd.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vrij verkeer van goederen, arbeid en diensten is sindsdien een stuk eenvoudiger geworden. Alle nieuws over de hier werkende Polen vergeten? Allerlei weggevallen importberkingen vergeten?
Maar die mensen zijn hiermee dus zelf akkoord gegaan. Raar om dan te zeveren.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:36 schreef Paper_Tiger het volgende:
De rekeninghouders maken zich zorgen over een bepaling in het akkoord, dat spaarders die meer dan 100.000 euro hebben staan bij Cypriotische banken aan de redding gaan meebetalen. Ze krijgen een heffing van 9,9 procent voor hun kiezen.
Tja, wanneer de economische basiskennis bij je ontbreekt heeft dat niet zoveel nut lijkt me.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:45 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Niet zo interessant doen, onderbouw het maar gewoon.
En al helemaal niet voor de economie omdat veel van het salaris naar het thuisfront gaat en dus niet terugstroomt in onze cash flow.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die waren toch al eens stuk opgeheven zonder dat we ooit de euro in hadden gevoerd.
En die hier werkende polen tegen poolse arbeidsvoorwaarden en poolse lonen dat vind ik nu niet echt een voordeel voor de burgers, alleen voor de bedrijven die op deze manier de werknemers nog meer tegen elkaar kunnen uitspelen en zodoende steeds minder loonkosten te krijgen. Dus heel goed voor bedrijven maar totaal niet voor werknemers.
Mja, dat eeuwige gejij-bak van je.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, wanneer de economische basiskennis bij je ontbreekt heeft dat niet zoveel nut lijkt me.
En dat is nou precies het probleem van/met banken: Iedereen denkt dat-ie X euro heeft, terwijl er maar een fractie van dat geld daadwerkelijk bestaat (lees: door de overheid gedrukt is), en een piepklein deel daarvan bij de bank te vinden is.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:46 schreef 3-voud het volgende:
"Mensen die nu hun EIGEN GELD van de bank willen halen mogen/kunnen dit niet meer omdat de bank dit blokkeert."
Tja, het gaat hier om de basistheorie over marktwerking. Wanneer je die theorie al niet wilt erkennen maakt dat een discussie erg lastig natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Mja, dat eeuwige gejij-bak van je.
Je blijft een slappe zak met nablaat van eurofielen waar je tegenop kijkt. I'll rest my case.
Have fun met je notes.
Welke theorie? Dat je je eigen argumenten om zeep helpt en anderen negeert?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, het gaat hier om de basistheorie over marktwerking. Wanneer je die theorie al niet wilt erkennen maakt dat een discussie erg lastig natuurlijk.
Waar vis je die quote weg? Dat is geen post van mij.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En dat is nou precies het probleem van/met banken: Iedereen denkt dat-ie X euro heeft, terwijl er maar een fractie van dat geld daadwerkelijk bestaat (lees: door de overheid gedrukt is), en een piepklein deel daarvan bij de bank te vinden is.
Als een paar mensen hun geld van de bank halen, is de koek op.
En wederom lukt je niets anders dan op de man spelen...quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Welke theorie? Dat je je eigen argumenten om zeep helpt en anderen negeert?
Dat jij-bakken van je is je enige stokpaardje.
Ik wens je veel succes met je verheven zelfbeeld. Vooralsnog heb je enkel fok om dat te botvieren.
Dat klopt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:08 schreef Flurry het volgende:
Maar als de banken echt omvallen, dan zijn mensen een veel groter deel van hun geld kwijt, lijkt me?
Zonder de EU hebben we er minder last van als elders banken omvallen...quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:08 schreef Flurry het volgende:
Maar als de banken echt omvallen, dan zijn mensen een veel groter deel van hun geld kwijt, lijkt me?
Als het DGS systeem (tot 100.000) zou werken en je je geld gespreid hebt over verschillende banken zou je echt niet je spaargeld kwijt zijn.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:08 schreef Flurry het volgende:
Daarom hoop ik ook dat ze kleine spaarders vrijstellen. Anders is die garantie niks meer waard in Europa.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als het DGS systeem (tot 100.000) zou werken en je je geld gespreid hebt over verschillende banken zou je echt niet je spaargeld kwijt zijn.
Mja. Onvoorstelbaar hoe je in dat kleuterige blijft hangen terwijl iedereen mee kijkt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En wederom lukt je niets anders dan op de man spelen...
Maar je wilt beweren dat de basistheorie over marktwerking je totaal onbekend is? Valt me toch wel iets tegen.
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Onderbouw nog eens hoe de huidige marktwerking en vrij verkeer van goederen ons goed gedaan hebben en ook hoe dat voorheen onze economische ontwikkeling belemmerde.
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die Polen zorgen voor problemen. Dat is bekend.
En importbeperkingen... buiten die zowat nihile kosten die bespaard kunnen worden: wat scheelt er zo met de situatie voor de EU?
Die garantie zou alleen moeten werken als banken failliet gaan dus laat het kaartenhuis maar in elkaar zakken. Niet wanneer een bank blijkbaar nog te redden is zoals onze bewezen niet zo capabele bestuurders nog steeds denken.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:14 schreef Flurry het volgende:
[..]
Daarom hoop ik ook dat ze kleine spaarders vrijstellen. Anders is die garantie niks meer waard in Europa.
Ja, dat ben ik helemaal met je eens. Laat maar vallen. Zijn die Russen ook hun geld kwijt. Eigen schuld.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die garantie zou alleen moeten werken als banken failliet gaan dus laat het kaartenhuis maar in elkaar zakken. Niet wanneer een bank blijkbaar nog te redden is zoals onze bewezen niet zo capabele bestuurders nog steeds denken.
Stelt niks voor die garantie. Als de gevolgen erg genoeg zijn passen ze dat gewoon aan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als het DGS systeem (tot 100.000) zou werken en je je geld gespreid hebt over verschillende banken zou je echt niet je spaargeld kwijt zijn.
Hoe bedoel je met de rug tegen de muur staan? Ze hebben over de afgelopen paar jaar gezamelijk honderden miljarden van de bevolking gestolen, ze staan helemaal niet met de rug tegen de muur. Ze zijn gewoon steeds hebzuchtiger omdat ze zien dat ze er keer op keer mee wegkomen, zolang ze er maar in slagen de bevolking bang te maken dat anders de wereld vergaat.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:47 schreef Sicstus het volgende:
Als de banksters en de politici op hun loonlijst echt met hun rug tegen de muur staan, zullen ze uiteindelijk openlijk van de bevolking roven. En dat zien we nu gebeuren. Garanties bestaan niet meer.
Welke mensen zijn daarmee accoord gegaan? Die spaarders zelf? Allemaal?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:48 schreef Ziba het volgende:
[..]
Maar die mensen zijn hiermee dus zelf akkoord gegaan. Raar om dan te zeveren.
Ja, mijn fout. Had klakkeloos de eerste post van de vorige overgenomen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Uit de OP.
[..]
Vandaar de extra "" in de quote.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |