Klopt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat een geleuter weer. Echt zo lastig is het niet...
Van degenen die ons de euro in de maag gesplitst hebben.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:06 schreef SeLang het volgende:
Waar komt trouwens die mythe vandaan dat de euro ons welvaart brengt?
Je roeptoetert zelf ook en onderbouwt zelf helemaal niets.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat een geleuter weer. Echt zo lastig is het niet, probeer gewoon je loze claims eens een keer inhoudelijk te onderbouwen. Gewoon eens iets meer doen dan wat in de ruimte roeptoeteren
Ik zie de EU niet als links. Ook niet als rechts.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Inderdaad. Als je die linksen de macht geeft...
Van de EU politici en propagandisten. Ze zijn er al jaren mee bezig, maar jij had het niet door omdat je te druk bezig was met je "links/rechts" waanbeeld.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:06 schreef SeLang het volgende:
Is dat werkelijk zo of is dat wat je hoopt?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:00 schreef NomanIW het volgende:
T
[..]
Je leek me een redelijk intelligente poster, maar deze wanstaltige oversimplificatie van wat de euro inhoudt is nogal lachwekkend.
Zonder die euro zaten we nu niet in de gigantische problemen waar we inzitten als Europa.
Alsof dat zo'n geweldig idee is. Lekker allerlei munten in zuid-Europa laten devalueren zodat ze structurele hervormingen om echt concurrerender te worden weer op de lange baan kunnen schuiven. Blijven wij weer lekker klagen over die luie Spanjaarden en Griekenquote:Dan hoefden we namelijk niet collectief te bloeden voor een munt die overeind moet blijven om het belang van een x aantal economieën te dienen, maar konden we allemaal onze eigen monetaire koers varen en weer in enige maatschappelijke rust op onze pootjes landen.
Tja, dat complotonderdeel trek ik nooit zo goed eerlijk gezegd.quote:Dan heb ik het nog niet over het feit dat een einde aan de euro ook een voorlopig einde betekent voor de federale staat Europa die men ons zonder enige achting voor welke vorm van weerstand dan ook door de strot poogt te jassen.
Nou, waar blijven jouw briljante economische ideeën die Europa wel uit de put zouden helpen?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Omdat ze gewoon niet weten waarmee ze bezig zijn. Het zijn net een stel kleuters die een huis willen bouwen en uiteindelijk met een slecht in elkaar getimmerde plankenhut zitten.
Ik heb er nog nooit serieuze berekeningen over gezien hier. Maar die kan ik net gemist hebben, je hebt dan vast een linkje bij de hand?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:05 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die berekeningen zijn vaak genoeg de revue gepasseerd. Maar als eurofiel wil je het niet weten.
Je hebt echt niets beters dat dit soort reactie he? En je maar verheven voelen...quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou, waar blijven jouw briljante economische ideeën die Europa wel uit de put zouden helpen?
Dan heb je die Nobelprijs zo binnen
Wat loze getallen die jij roeptoetert zonder enige onderbouwing kan ik, gezien je geschiedenis, nu niet bepaald serieus nemen. Dus probeer eens serieus inhoudelijk iets te onderbouwen in plaats van loos in de ruimte te roeptoeterenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt.
Ik gaf je al een voorzet met die 5 milj. vs. 30 milj. Die liet je al liggen... of beter, negeerde je.
Ik bedoel maar.
Dus dat jij-bakken van je haal ik al langer mijn neus voor op.
Waar blijft jouw inhoudelijke verhaal Nikita?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je roeptoetert zelf ook en onderbouwt zelf helemaal niets.
En anderen verwijten dat ze leuteren Duke. Je niveau is weer om te huilen.
Vent, flikker op met je anti 3-voud waanzin.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat loze getallen die jij roeptoetert zonder enige onderbouwing kan ik, gezien je geschiedenis, nu niet bepaald serieus nemen. Dus probeer eens serieus inhoudelijk iets te onderbouwen in plaats van loos in de ruimte te roeptoeteren
Zou de fianciele sector in NL dan ook zo groot geworden zijn zonder euro, en zou de risicoperceptie in die sector niet behouden zijn gebelven met losse wisselkoersen?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:15 schreef 99.999 het volgende:
Is dat werkelijk zo of is dat wat je hoopt?
In veel landen zijn de problemen structureel en niet zozeer afhankelijk van de euro.
Nederland had vermoedelijk dieper in de problemen gezeten zonder de euro. Dan was het redden van onze overmaatse financiele sector veel lastiger geworden (denk aan meer richting IJsland of G-B qua problematiek (en ja die is daar groter)) en waren we onze AAA-status al een aantal jaren geleden kwijtgeraakt.
Dat is hoe de economie altijd werkte maar de briljante euro economen hadden bedacht dat die 1 euro voor eidereen beter zou zijn.quote:Alsof dat zo'n geweldig idee is. Lekker allerlei munten in zuid-Europa laten devalueren zodat ze structurele hervormingen om echt concurrerender te worden weer op de lange baan kunnen schuiven. Blijven wij weer lekker klagen over die luie Spanjaarden en Grieken.
Hoeveel van de dingen die onze euro politici de afgelopen jaren vorospeld hebben is uitgekomen, dat is net zo dubieus te noemen als elke willekeurige complot theorie.quote:Tja, dat complotonderdeel trek ik nooit zo goed eerlijk gezegd.
Sja, probeer het al vanaf het begin bij die feiten te houden. 99.999 blijft maar ontwijken en op de man spelen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:23 schreef Viajero het volgende:
99.999 e 3-voud, kunnen jullie ergens anders je persoonlijke vete uitvechten aub?
Ik ben geen mod, maar ik zie jullie constant dezelfde loze posts tegen elkaar plaatsen. Als je het over feiten wilt hebben plaats die dan ipv twintig keer te roepen dat je dat ooit ergens anders al hebt gedaan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sja, probeer het al vanaf het begin bij die feiten te houden. 99.999 blijft maar ontwijken en op de man spelen.
*edit*
Oh, dacht dat je mod was.
Niet zozeer direct de euro maar de Europese samenwerking natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:06 schreef SeLang het volgende:
de Europese Commissie heeft de laatste 5-10 jaar voornamelijk een rechtse signatuur.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:09 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik zie de EU niet als links. Ook niet als rechts.
Zoals ik zei: i did.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:25 schreef Viajero het volgende:
Als je het over feiten wilt hebben plaats die dan
Waar blijft die inhoudelijke onderbouwing van je? (En zo'n onderbouwing is meer dan 2 getallen roepen natuurlijk...)quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:17 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je hebt echt niets beters dat dit soort reactie he? En je maar verheven voelen...
Hou op met je nutteloze links/rechts onzin aub. Ze stelen beide precies even hard, en dat hele links/rechts is alleen bedacht om de aandacht daarvan af te leiden.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
de Europese Commissie heeft de laatste 5-10 jaar voornamelijk een rechtse diefstal signatuur.
Voor die ontwikkelingen lijkt het me geen significant verschil te maken. Dat speelde in die periode op vele plaatsen, onafhankelijk van de munteenheid. Zie ook bv IJsland of G-B, of een Cyprus dat pas veel later in Europa kwam.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zou de fianciele sector in NL dan ook zo groot geworden zijn zonder euro, en zou de risicoperceptie in die sector niet behouden zijn gebelven met losse wisselkoersen?
Leuke theoriequote:Ik vermoed juist dat zonder euro er veel minder financiele problemen geweest zouden zijn in europa omdat er dan nog zichtbare risico's waren voor de financiele cowboys die ons door verkeerde percepties in dit moeras geleid hebben.
Op termijn lijken structurele hervormingen me juist beter dan maar doorrommelen.quote:Zonder euro zouden we alleen wat synergie voordelen van makkelijkere prijzen vergelijken verloren zijn,
[..]
Dat is hoe de economie altijd werkte maar de briljante euro economen hadden bedacht dat die 1 euro voor eidereen beter zou zijn.
Tja, uiteindelijk ligt er qua Europese integratie gewoon weer democratische besluitvorming op nationaal niveau. ben je het daar niet mee eens dan moet je massaal op een protestpartij als PVV of SP of een zwaar christelijke club gaan stemmen.quote:Hoeveel van de dingen die onze euro politici de afgelopen jaren vorospeld hebben is uitgekomen, dat is net zo dubieus te noemen als elke willekeurige complot theorie.
En de EEG had dat niet. Dream on please.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Niet zozeer direct de euro maar de Europese samenwerking natuurlijk wel.
Oh, allichtquote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:28 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hou op met je nutteloze links/rechts onzin aub. Ze stelen beide precies even hard, en dat hele links/rechts is alleen bedacht om de aandacht daarvan af te leiden.
Er zijn sindsdien flink wat stappen gezet inderdaad. Maar goed marktwerking en vrij verkeer van goederen, arbeid en diensten is ook wel heel eng natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En de EEG had dat niet. Dream on please.
Maar die samenwerking hadden we ook al zonder de euro als munteenheid dat verleip uitermate succesvol, dit experiment met een gezamelijk munt moet men gewoon als mislukt gaan beschouwen, als de economieen van de verschielelnde landen over 50 jaar mischien meer naar elkaar toe geevolueerd zijn kan men het experiment nogmaals proberen of het dan wel werkt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Niet zozeer direct de euro maar de Europese samenwerking natuurlijk wel.
De problemen zijn structureel? Leg dat eens uit als je wil. Volgens mij werd de problematiek pas een crisis toen de hypotheekcrisis zich uitbreidde en bleek dat de zwakke broeders de hele euro mee konden trekken.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is dat werkelijk zo of is dat wat je hoopt?
In veel landen zijn de problemen structureel en niet zozeer afhankelijk van de euro.
Nederland had vermoedelijk dieper in de problemen gezeten zonder de euro. Dan was het redden van onze overmaatse financiele sector veel lastiger geworden (denk aan meer richting IJsland of G-B qua problematiek (en ja die is daar groter)) en waren we onze AAA-status al een aantal jaren geleden kwijtgeraakt.
Spreek voor jezelf, ik verlaag me niet tot dat niveau en ik meende vrij zeker te weten dat jij daar ook niet bijhoorde.quote:Alsof dat zo'n geweldig idee is. Lekker allerlei munten in zuid-Europa laten devalueren zodat ze structurele hervormingen om echt concurrerender te worden weer op de lange baan kunnen schuiven. Blijven wij weer lekker klagen over die luie Spanjaarden en Grieken.
Complot? Logica.quote:Tja, dat complotonderdeel trek ik nooit zo goed eerlijk gezegd.
Het bleek dat het ontbreken van centrale besluitvorming soms juist erg beperkend werkte.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar die samenwerking hadden we ook al zonder de euro als munteenheid dat verleip uitermate succesvol,
Volgens mij valt dat best nog wel een beetje mee. Het heeft ons land bijvoorbeeld ook flink wat ellende bespaard.quote:dit experiment met een gezamelijk munt moet men gewoon als mislukt gaan beschouwen,
Tja, alles kan.quote:als de economieen van de verschielelnde landen over 50 jaar mischien meer naar elkaar toe geevolueerd zijn kan men het experiment nogmaals proberen of het dan wel werkt.
Beter lezen dan Nikita. En waar staat jouw onderbouwde verhaal?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:34 schreef Dr.Nikita het volgende:
Zeg Duke, waar blijft jouw onderbouwing van je? Ik zie alleen maar een hoop geraaskal van je ipv pagina's vol van cijfers hoe goed de EU en de Euro voor ons is.
Oh je vergeet even het verloren referendum waarna het toch nog in onze aarsch geschoven werd. Ga toch weg met die hypotcriete EU democratie die alleen toegepast wordt door eu regenten als het hun uitkomt, is het volk tegen dan verdraaien ze de woorden en mogen we ons er niet meer mee bemoeienquote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:31 schreef 99.999 het volgende:
Tja, uiteindelijk ligt er qua Europese integratie gewoon weer democratische besluitvorming op nationaal niveau. ben je het daar niet mee eens dan moet je massaal op een protestpartij als PVV of SP of een zwaar christelijke club gaan stemmen.
Ah, je bedoelt dat alles 2-3 keer zo duur is geworden in die 12 jaar, ja dat ziet iedereen wel.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er zijn sindsdien flink wat stappen gezet inderdaad. Maar goed marktwerking en vrij verkeer van goederen, arbeid en diensten is ook wel heel eng natuurlijk.
Onderbouw dat eens.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er zijn sindsdien flink wat stappen gezet inderdaad. Maar goed marktwerking en vrij verkeer van goederen, arbeid en diensten is ook wel heel eng natuurlijk.
Bijvoorbeeld een te lage arbeidsproductiviteit in de Zuidelijke landen. En ook de huizenbubble in diverse andere landen (NL, Ierland maar ook GB bv)quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:35 schreef NomanIW het volgende:
[..]
De problemen zijn structureel? Leg dat eens uit als je wil. Volgens mij werd de problematiek pas een crisis toen de hypotheekcrisis zich uitbreidde en bleek dat de zwakke broeders de hele euro mee konden trekken.
Nee ik doe dat ook niet maar dat is wel wat je dan constant ziet. Zelfs nu nog terwijl ze daar harder aan het snijden zijn dan hier.quote:En ik heb de EU niet bepaald selectief zien zijn... Ja, toen het kalf verdronken was kwamen de wijzende vingertjes. Wat een leiderschap!
[..]
Spreek voor jezelf, ik verlaag me niet tot dat niveau en ik meende vrij zeker te weten dat jij daar ook niet bijhoorde.
Geharmoniseerd hoeft ook niet, structureel een stuk sterker lijkt me echter wel haalbaar. En doe je dat niet dan blijf je uiteindelijk ook bloeden.quote:Overigens is structureel hervormen leuk, maar hoe zie je voor je dat de zuidelijke en noordelijke economieën ooit geharmoniseerd worden? En hoeveel moeten mensen daar voor bloeden? Hoeveel risico wil je nemen?
Nou, het komt me niet erg logisch over helaas.quote:Complot? Logica.
Overal een complot in zien is slecht. Alles wat op enige wijze in verband is gebracht met complottheorieen afdoen als een complottheorie is zo mogelijk nog slechter.
Wat ik net zeg is logisch, niets meer of minder.
Niet met tegenvragen komen wat je de hele tijd doet. Dat is een laffe en achterbakse manier van communiceren.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Beter lezen dan Nikita. En waar staat jouw onderbouwde verhaal?
Dat is uit een soort vage hoop dat dan alles spontaan beter wordt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:35 schreef arjan1212 het volgende:
Waarom zou de euro en de europese unie nu ineens uit elkaar vallen?
Sinds dat referendum hebben we nog een stuk of 2-3 landelijke verkiezingen gehad. Als het echt zo verschrikkelijk is allemaal dan hadden de protestpartijen en christenfundamentalisten wel meer gewonnen lijkt me.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Oh je vergeet even het verloren referendum waarna het toch nog in onze aarsch geschoven werd. Ga toch weg met die hypotcriete EU democratie die alleen toegepast wordt door eu regenten als het hun uitkomt, is het volk tegen dan verdraaien ze de woorden en mogen we ons er niet meer mee bemoeien
Als ik dat bedoeld had zou ik dat wel gezegd hebben, denk je niet?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ah, je bedoelt dat alles 2-3 keer zo duur is geworden in die 12 jaar, ja dat ziet iedereen wel.
Onderbouw nog eens hoe de huidige marktwerking en vrij verkeer van goederen ons goed gedaan hebben en ook hoe dat voorheen onze economische ontwikkeling belemmerde.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als ik dat bedoeld had zou ik dat wel gezegd hebben, denk je niet?
Dat ellende bespaard is is niets meer dan propaganda dat weten we niet en zullen we nooit wetren omdat dit euro experiment zonder euro nooit uitgevoerd is, Stop toch eens met de propaganda van de eurofielen te herhalen waar je zo doorheen kan prikken.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:35 schreef 99.999 het volgende:
Volgens mij valt dat best nog wel een beetje mee. Het heeft ons land bijvoorbeeld ook flink wat ellende bespaard.
Vrij verkeer van goederen, arbeid en diensten is sindsdien een stuk eenvoudiger geworden. Alle nieuws over de hier werkende Polen vergeten? Allerlei weggevallen importberkingen vergeten?quote:
Lees nog eens terug aub. En waar staan jouw argumenten dan precies? Behalve dan dat alles 2-3 keer zo duur geworden zou zijn (heb je daar een bron van?)?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Niet met tegenvragen komen wat je de hele tijd doet. Dat is een laffe en achterbakse manier van communiceren.
Maar tot nu toe heb ik geen enkel steekhoudend onderbouwde argument van jou gezien.
Die hier werkende polen zijn ook echt een zegen voor het land. Al die maatregelen hadden prima in een situatie ala EEG vormgegeven kunnen worden. Niet dit ondemocratische gedrocht dat schijt heeft aan haar inwoners.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vrij verkeer van goederen, arbeid en diensten is sindsdien een stuk eenvoudiger geworden. Alle nieuws over de hier werkende Polen vergeten? Allerlei weggevallen importberkingen vergeten?
Je snapt de basisbeginselen van marktwerking?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Onderbouw nog eens hoe de huidige marktwerking en vrij verkeer van goederen ons goed gedaan hebben en ook hoe dat voorheen onze economische ontwikkeling belemmerde.
Die Polen zorgen voor problemen. Dat is bekend.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vrij verkeer van goederen, arbeid en diensten is sindsdien een stuk eenvoudiger geworden. Alle nieuws over de hier werkende Polen vergeten? Allerlei weggevallen importberkingen vergeten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |