Ze hebben in vergelijking met de comics de zieke shit juist weggelaten, waardoor het enigszins vreemd overkomt allemaal, aangezien ze andere aspecten wel hebben overgenomen. Maar dat komt door de beperkingen van deze zender, op een kanaal als HBO was het geweldig tot zijn recht gekomen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nog een zwaktebod: The Governour maar dit ligt grotendeels aan het script. Het is iets teveel over the top allemaal. Ze hadden al die zieke shit wat langer moeten bewaren, of helemaal weg moeten laten.
Dat laatste plaatje gaat overigens voor de Walgreens (drogisterij) hier op de hoek wel op. Eerst make up, dan spul voor de dames, hondenvoer, kantoorartikelen, stekkerdozen, en dan de looprekken. Dus zo raar is het nietquote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:12 schreef Gorzalka het volgende:
Zit wat oude recaps van Videogum te lezen en ga weer helemaal stuk! Aanrader als je deze serie niet al te serieus neemt, helaas is de schrijver na het tweede seizoen gestopt omdat hij het té kut vond om te kijken. http://videogum.com/39360(...)ft-behind/tv/recaps/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Breaking Bad is inderdaad een stapje hoger, maar Star Trek heeft ook genoeg baggermomenten gehad. Alleen er is zoveel Star Trek geweest dat je er nu alleen de betere reeksen uitpakt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:22 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Nu snap ik wel dat je deze serie leuk vindt, vind ik ook, maar ik zou je moeten spanken dat je TWD in een adem noemt met Breaking Bad en Star Trek, dat zijn toch series van een geheel ander kaliber.
Dat huis vond ik juist weer geloofwaardiger, omdat ze toen op het moment dat hij langs reed haarzelf verraadde. Ik weet niet meer precies wat het was, maar ik weet wel dat ik dacht "Ja, nu gaat hij wel even een kijkje nemen". Ze zal wel ergens over gestruikeld zijn wat herrie maakte.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:25 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Maar dat is niet het punt. Dat hij haar in dat veld wist te vinden, mwa, oke. Een gelukstreffer zullen we maar zeggen. Maar vervolgens wordt het avond (wat al suggereert dat we enkele uren verder zijn) en hij weet haar meteen te vinden in dat schuurtje. Het was geen toeval, hij komt aanrijden, stopt en loopt naar het juiste gebouw.
Waar jij denk ik op doelt, is op het moment dat hij haar pakt bij de gevangenis. Dat vind ik nog wel geloofwaardig, hij wist dat ze daar naartoe ging. Maar hoe hij haar onderweg wist te vinden is op z'n minst knap te noemen.
Dan is het niet zo raar dat het je tegenvalt, The Walking Dead draait namelijk niet om zombies, maar survivors. De zombies zijn gewoon het gaafste middel om mensen in een survivalsetting te plaatsen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:02 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik was het met je eens dat er alleen rotzooi op tv komt, maat TWD is gaaf net omdat het de enige zombie serie is die er is, qua verhaallijn is het echt below average
Toen ze binnen was en ergens tegenaan liep? Dat gebeurde pas toen hij bij het gebouw keek. Ik weet niet meer zeker of hij binnen was of voor de deur stond. Maar het was wel toevallig dat hij precies daar stopte, al is het misschien ook wel logisch om even binnen te kijken.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:07 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dat huis vond ik juist weer geloofwaardiger, omdat ze toen op het moment dat hij langs reed haarzelf verraadde. Ik weet niet meer precies wat het was, maar ik weet wel dat ik dacht "Ja, nu gaat hij wel even een kijkje nemen". Ze zal wel ergens over gestruikeld zijn wat herrie maakte.
Oh ik dacht dat hij daar even rustig voorbij reed, wat ik niet gek vond aangezien hij iemand zoekt die zich graag voor hem wil verstoppen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:09 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Toen ze binnen was en ergens tegenaan liep? Dat gebeurde pas toen hij bij het gebouw keek. Ik weet niet meer zeker of hij binnen was of voor de deur stond. Maar het was wel toevallig dat hij precies daar stopte, al is het misschien ook wel logisch om even binnen te kijken.
Er komt een seizoen 4. Maar maak je geen zorgen, je hoeft niet te kijken. Het verhaal van de serie zal overigens nooit af zijn, tenzij ze een belachelijk hoog aantal seizoenen gaan maken. Het enige verhaal dat een einde zal krijgen is het seizoensverhaal, in dit geval het verhaal met Woodbury en de Governor.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:08 schreef matthijst het volgende:
Knaken weer. Hopelijk komt er geen 4e seizoen meer en maken ze het verhaal ff af, want dit gaat al weken nergens meer over. Tijdrekkerij. Lost x2.
Er zijn sowieso zat winkels met een assortiment waar echt geen rode draad in te bekennen is. Altijd handig, want als je niet weet waar iets te koop is, is dat meestal iets wat zo'n winkel verkoopt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:55 schreef OMG het volgende:
[..]
Dat laatste plaatje gaat overigens voor de Walgreens (drogisterij) hier op de hoek wel op. Eerst make up, dan spul voor de dames, hondenvoer, kantoorartikelen, stekkerdozen, en dan de looprekken. Dus zo raar is het niet.
Oeh.. zin in!quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:21 schreef Gorzalka het volgende:
Ik las dat er voor het vierde seizoen een nieuwe showrunner komt die het verhaal sneller wil laten voortbewegen en duisterder wil maken, daar hou ik me dan maar aan vast.
Nou ja met het tempo wat ze nu aanhouden gaan ze rap door het bronmateriaal heen. Seizoen 1 was volume 1 van de comic, seizoen 2 was volume 2 van de comic, seizoen 3 is volume 3 tot en met 8-9. En momenteel zijn er 17 delen. Ik ben de comics pas na het tweede seizoen gaan lezen en wat mij betreft slaan ze de plank vaak mis in de serie. Maar goed dat maakt niet uit als je de comic niet kent. Seizoen 1 was goed, seizoen 2 kon in 2 afleveringen en dan door naar waar seizoen drie begon, de gevangenis. Waarbij ze aan het einde woodbury ontdekken. Niet dat het uitmaakt. TWD is de meest succesvolle cable show ooit, ze halen af en toe kijkcijfers die met jaloezie bekeken worden door de grote 4. In dat opzicht is seizoen 5 al een zekerheid. De eerste aflevering van seizoen vier kan 1-2 miljoen kijkers verliezen en dan nog zal het 5de seizoen de volgende dag bevestigd worden.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:16 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Er komt een seizoen 4. Maar maak je geen zorgen, je hoeft niet te kijken. Het verhaal van de serie zal overigens nooit af zijn, tenzij ze een belachelijk hoog aantal seizoenen gaan maken. Het enige verhaal dat een einde zal krijgen is het seizoensverhaal, in dit geval het verhaal met Woodbury en de Governor.
Ik heb de comics pas kort geleden gelezen en ik vond het wel fijn dat er flinke verschillen in zaten. Daardoor kon ik alsnog verrast worden. Maar ze zullen inderdaad vrij snel door het bronmateriaal heen gaan met de TV-serie, al verwacht ik dat het dan gewoon met een origineel verhaal verder gaat. Ik ben geen groot animefan, maar volgens mij heb je bij animes gebaseerd op manga ook nog wel eens dat de anime op een gegeven moment de manga inhaalt en verder gaat met een eigen verhaal.quote:Op woensdag 20 maart 2013 01:45 schreef Tweek het volgende:
[..]
Nou ja met het tempo wat ze nu aanhouden gaan ze rap door het bronmateriaal heen. Seizoen 1 was volume 1 van de comic, seizoen 2 was volume 2 van de comic, seizoen 3 is volume 3 tot en met 8-9. En momenteel zijn er 17 delen. Ik ben de comics pas na het tweede seizoen gaan lezen en wat mij betreft slaan ze de plank vaak mis in de serie. Maar goed dat maakt niet uit als je de comic niet kent. Seizoen 1 was goed, seizoen 2 kon in 2 afleveringen en dan door naar waar seizoen drie begon, de gevangenis. Waarbij ze aan het einde woodbury ontdekken. Niet dat het uitmaakt. TWD is de meest succesvolle cable show ooit, ze halen af en toe kijkcijfers die met jaloezie bekeken worden door de grote 4. In dat opzicht is seizoen 5 al een zekerheid. De eerste aflevering van seizoen vier kan 1-2 miljoen kijkers verliezen en dan nog zal het 5de seizoen de volgende dag bevestigd worden.
Het hele tempo van de serie is compleet anders dan de eerdere seizoenen. Dat is niet "jengelen" of "azijnpissen", maar gewoon feiten opnoemen. Sommigen, zoals jij, vinden dat misschien leuk, maar er zijn ook mensen die dat minder leuk vinden.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jij bent er duidelijk zo een die het niet kan waarderen.
Ga elders jengelen, kind.
Het mag van mij ook best een andere kant op gaan, wat je zegt verrast worden is juist leuk. Probleem is alleen nu dat ik steeds denk, in de comics was het beter, de serie moet boven het bronmateriaal uitstijgen vind ik. Met een nieuwe showrunner die het duisterde wil maken zou dat moeten kunnen lukken.quote:Op woensdag 20 maart 2013 01:55 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik heb de comics pas kort geleden gelezen en ik vond het wel fijn dat er flinke verschillen in zaten. Daardoor kon ik alsnog verrast worden. Maar ze zullen inderdaad vrij snel door het bronmateriaal heen gaan met de TV-serie, al verwacht ik dat het dan gewoon met een origineel verhaal verder gaat. Ik ben geen groot animefan, maar volgens mij heb je bij animes gebaseerd op manga ook nog wel eens dat de anime op een gegeven moment de manga inhaalt en verder gaat met een eigen verhaal.
Hoe jij de seizoenen verdeeld hebt zou ook mijn voorkeur gehad hebben trouwens.
Niet, het is een verhaal zonder einde. En als het zou eindigen is een zombiekuur niet de oplossing. Het gaat namelijk om die groepjes survivors. Door een kuur tegen de zombies te vinden los je niet de problemen van de uit elkaar gevallen maatschappij op.quote:Op woensdag 20 maart 2013 07:17 schreef matthijst het volgende:
Neem alleen de laatste aflevering eens; behoorlijk spannend aan het begin. Ze had de governer af kunnen knallen om verrassend te zijn. Maar nee: ze gaat weg. Dan had ze de gevangenis kunnen bereiken, waarna een chaos zou ontstaan en ze hals over kop moesten proberen een verdediging op te zetten. Maar nee: E wordt gepakt en zit weer terug im Keller. Dus waar heb je dan een uur naar zitten kijken?
Volgende week een uur over dat homootje met die bril die die walkers in de fik heeft gestoken.
Ik had nog de hoop dat ze ooit een kuur vinden voor die zombiebende. Hoe ga je on serie anders fatsoenlijk laten eindigen?
Nee, hoezo?quote:Op woensdag 20 maart 2013 08:35 schreef JohnB52 het volgende:
Kunnen jullie dan n betere serie noemen? Wel in hetzelfde genre?
Die nieuwe showrunner is al bezig. De episode met Morgan was zijn eerste.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:21 schreef Gorzalka het volgende:
Ik las dat er voor het vierde seizoen een nieuwe showrunner komt die het verhaal sneller wil laten voortbewegen en duisterder wil maken, daar hou ik me dan maar aan vast.
Die van aankomende zondag/maandag is ook van hem. Ik ben benieuwd.quote:Op woensdag 20 maart 2013 08:58 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Die nieuwe showrunner is al bezig. De episode met Morgan was zijn eerste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |