we hoeven helemaal niet mee te betalen... als Cyprus bv weigert onder de voroeaarden van die garanties mee te doen, krijgen ze dat krediet niet en gaan ze gewoon failliet.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik begrijp je relaas, dank daarvoor.
Maar dat is dus ook de reden waarom ik zo tegen de EU ben. Als die er niet was gekomen en we gewoon bij de EEG gebleven waren hadden we deze ellende en rampspoed niet gehad.
Nu moeten we meelijden en allemaal meebetalen als andere landen er een zootje van maken.
quote:De vraag is waarom spaarders niet eerder hun geld van de banken hebben gehaald? Lazen ze de kranten niet? Of vertrouwden ze de nieuwe president, die had beloofd zoiets nooit te zullen aanvaarden? En wat met spaarders in de rest van Europa.? Hebben ook die vertrouwen in hun regeringen? (...)
Velen dachten dat Mario Draghi de eurocrisis had bezworen toen hij beloofde alles te zullen doen om de euro te redden. Spaarders begrijpen nu dat de crisis voorbij was toen de eurozone een nieuwe geldbron had gevonden om ze te financieren: hun spaargeld.
Eens de angst een kritische massa bereikt wordt een bank run een zelfbestendigend proces. Of er de komende weken een run op de banken komt weet ik niet, besluit Münchau. Maar het zou zeker een rationele beslissing zijn.'
Het is van een ongekende schaamteloosheid.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:56 schreef Summers het volgende:
Uw spaargeld: de nieuwe geldbron om de eurocrisis te financieren
[..]
Testcase dus.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:55 schreef b4kl4p het volgende:
Nee joh, dit is gewoon een pilot. Kijken wat er gebeurt als mensen geld van de bank halen. Als ze dit weten te surpressen of het voor elkaar weten te krijgen dat de banken rechtop blijven, gaat de rest van de EU dit ook doen.
Wat heeft de EU eraan als zoiets wordt gedaan in een Nederland of Duitsland?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:55 schreef b4kl4p het volgende:
Nee joh, dit is gewoon een pilot. Kijken wat er gebeurt als mensen geld van de bank halen. Als ze dit weten te surpressen of het voor elkaar weten te krijgen dat de banken rechtop blijven, gaat de rest van de EU dit ook doen.
Nou de EU per saldo niets. Maar als er vemoedens bestaan dat de euro in elkaar gaat klappen, is het handig om eerst in het klein te oefenen zeg maar.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat heeft de EU eraan als zoiets wordt gedaan in een Nederland of Duitsland?
Je moet beseffen dat dit soort besluiten niet voor de lol worden genomen. Het moet ook wel ver zijn gekomen, wil je zo'n maatregel überhaupt overwegen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:52 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nou de EU per saldo niets. Maar als er vemoedens bestaan dat de euro in elkaar gaat klappen, is het handig om eerst in het klein te oefenen zeg maar.
ze gaan het naar het nu lijkt ook niet accepteren en kloppen bij de Russen aan met hun gas dollars, Gazprom wrijft zich al in de handen....quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je moet beseffen dat dit soort besluiten niet voor de lol worden genomen. Het moet ook wel ver zijn gekomen, wil je zo'n maatregel überhaupt overwegen.
Vergeet bovendien niet dat het besluit nog altijd bij de Cyprioten zelf ligt. Ze hoeven de voorwaarden niet te accepteren.
Hegelian dialectic, daarom.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Diefstal.
Waarom wordt gezegd dat het volk hiermee akkoord was?
Tja, het voorstel is nu ook aangepast..quote:Op zaterdag 23 maart 2013 14:39 schreef Lavenderr het volgende:
En here we go:
http://www.nu.nl/economie(...)-overleg-cyprus.html
25% boven de 100.000
Goh wie had dat gedacht
banken maken er een potje je van en dan draaien de burgers er voor op. gewoon geen rente meer geven dat is de oorzaken van de bank problemen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 14:58 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Tja, het voorstel is nu ook aangepast..
De cyprioten hebben dat eerdere voorstel afgewezen en nu is er kennelijke een ander voorstel welke dus hooguit één bank betreft (enkel rekeningen bij de Bank of Cyprus), en dus enkel de spaarbedragen boven de ton...
effectief gaat het om exact hetzelfde bedrag dat de cyprioten zelf moeten vinden en bijdragen aan dat reddingsfonds, waarbij ze zélf ook een mate van vrijheid hebben om oplossingen te vinden hoe zulk een bedrag bijeen te krijgen.
Punt blijft gewoon dat de Cyprioten zelf ook moeten meebetalen aan hun eigen redding, en dat is volgens mij geen vreemd idee... het alternatief is gewoon dat die hele bank omvalt en vervolgens ook de staat Cyprus failliet gaat.
Dat is verder ook geen ramp, maar de Cyprioten hebben nu de mogelijkheid te kiezen... natuurlijk kunnen ze enkel kiezen tussen verschillende kwaden en hoe ze het ook wenden of keren, ze zullen zélf mee moeten bloeedden..
enkel, dat het over gekomen is, is ook geheel de schuld van de Cyprioten en hun bankwezen zelf en ook de rekeninghouders die zoveel geld stalden bij banken die al sinds september 2011 een Junk-status van alle rating-bureau´s hadden, hebben voldoende kans en mogelijkheid gehad hun geld ergens anders te stallen
Zoals islamitisch bankieren?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:15 schreef tribalwars het volgende:
[..]
banken maken er een potje je van en dan draaien de burgers er voor op. gewoon geen rente meer geven dat is de oorzaken van de bank problemen.
ja zoals islamitisch bankieren. maar wij deden dat vroeger ook. maar dat is de 18 a 19 eeuw veranderd.quote:
Tof kan ik dan ff een paar miljoen lenen om mee te beginnen?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:15 schreef tribalwars het volgende:
[..]
banken maken er een potje je van en dan draaien de burgers er voor op. gewoon geen rente meer geven dat is de oorzaken van de bank problemen.
Wel 25% aan heffingen over betalen, hè? Iemand moet ten slotte opdraaien voor het risicovolle bedrag van de banken. Behalve de bankiers natuurlijk...quote:Op zondag 24 maart 2013 08:49 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Tof kan ik dan ff een paar miljoen lenen om mee te beginnen?
Ja hoor, vraag maar aan de EU. Die hebben nog wel een sigaar voor je.quote:Op zondag 24 maart 2013 08:49 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Tof kan ik dan ff een paar miljoen lenen om mee te beginnen?
Dan leen ik toch gewoon 25% extra, ik hoef toch geen rente te betalen.quote:Op zondag 24 maart 2013 10:29 schreef Gray het volgende:
[..]
Wel 25% aan heffingen over betalen, hè? Iemand moet ten slotte opdraaien voor het risicovolle bedrag van de banken. Behalve de bankiers natuurlijk...
Als je de miljoen (plus heffingen) maar terugbetaalt.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:43 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dan leen ik toch gewoon 25% extra, ik hoef toch geen rente te betalen.
Is goed, ik begin af te lossen op een nader te bepalen momentquote:Op zondag 24 maart 2013 13:00 schreef Gray het volgende:
[..]
Als je de miljoen (plus heffingen) maar terugbetaalt.
Dit soort bankieren stimuleert verwacht ik wel meer investeringen, wat positief is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |