Ik denk dan altijd, waarom kiezen? Spekjes, ui én brie is nóg veel lekkerderder!quote:Op maandag 18 maart 2013 15:19 schreef livelink het volgende:
Ik maak vegetarische stamppot 'lekker' door er veel uitjes door te doen en dan nog met brie te gratineren.
het is niet echt een "dieet" het is een bewustwordings ding. Wij aten al flexitarisch maar ik was benieuwd hoeveel het nou zou schelen in onze ecologische voetafdruk (ofzo) nou, daar schrik je dus van! dit is een mooie manier om het simpel inzichtelijk te maken. Maar zeker voor de kinderen vind ik het een slecht idee om zonder vlees op te groeien. Vitamine B12 is gewoon moeilijk te vervangen en hard nodig. zeker als je zo hard groeit dat t kraakt.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:19 schreef livelink het volgende:
Ik maak vegetarische stamppot 'lekker' door er veel uitjes door te doen en dan nog met brie te gratineren.
Zoals dit recept. En in dit recept moet je de spekjes dan vervangen door uitjes.
Maar ja, dat komt door mijn enorme afkeer van rookworst. Ik word al kostmisselijk van de geur alleen. Is meteen ook één van de redenen dat ik niet graag in de Hema kom.
Ik probeer zo veel mogelijk zonder vlees te koken, maar dan vooral vanwege de enorme belasting voor het milieu. Waarom mag vis ook niet in jullie dieet, Buurvrouw?
Van het verbouwen van soja worden de boeren in Zuid-Amerika niet vrolijk nee.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:53 schreef snoopy het volgende:
En hoe zat het nou precies met die vleesvervangers? Waren die ook niet heel milieubelastend?
Weet iemand dat?
ja, dat is ook niet echt heel goed voor het milieu. Daarom probeer ik die ook weer te vermijden.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:53 schreef snoopy het volgende:
En hoe zat het nou precies met die vleesvervangers? Waren die ook niet heel milieubelastend?
Weet iemand dat?
Gefeliciteerd!quote:
Ik denk dat het niet nodig is om vlees compleet te schrappen (als je niets met het zielige diertjes argument hebt that is), alleen schijnen we niet genoeg vlees te hebben op de wereld om iedereen elke dag van 2 kilo te voorzien. Dus wat minder kan geen kwaad. En dan bij voorkeur bij een leuk lokaal slagerijtje in de buurt zodat er niet teveel verloren gaat aan dierenleed en vervoer en dergelijke.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:01 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, dat is ook niet echt heel goed voor het milieu. Daarom probeer ik die ook weer te vermijden.heb je dat weer.
Ach, mafketels genoegquote:Op maandag 18 maart 2013 16:09 schreef trui het volgende:
ik zag gisteravond op sbs6 een of andere malloot die een dieet van alleen maar (rauw!!) vlees volgt. dat is weer 't andere uiterste. echt smerig trouwens, hij experimenteerde er op los met bestorven vlees, ook orgaanvlees. als 't erg vies was spoelde hij 't weg met een rauw eitje. en verder aangereden dieren die hij langs de weg vond. huu!
Ja, lekker Tilapia knauwen met z'n allen. De plofkip van de zee.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:19 schreef livelink het volgende:
Gefeliciteerd met Yara!
Ik had begrepen dat vis toch een stuk minder belastend is voor het milieu dan vlees. Moet je natuurlijk wel netjes de viswijzer raadplegen of het een beetje verantwoord stukje vis is. Dat doe ik dan ook wel braaf.
Je hebt trouwens ook vegetarische sushi, Buuv! Is ook best lekker voor het idee.
Nog 12 dagen.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:19 schreef livelink het volgende:
Gefeliciteerd met Yara!
Ik had begrepen dat vis toch een stuk minder belastend is voor het milieu dan vlees. Moet je natuurlijk wel netjes de viswijzer raadplegen of het een beetje verantwoord stukje vis is. Dat doe ik dan ook wel braaf.
Je hebt trouwens ook vegetarische sushi, Buuv! Is ook best lekker voor het idee.
Ofwel: van leven ga je harstikke dood en het beste wat je voor moeder aarde kunt doen is een kogel door je kop jagen alvorens je voor nageslacht hebt gezorgd. Maarja.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:21 schreef trui het volgende:
Tilapia schijnt dan weer zeer kankerverwekkend te zijn.
Te zout kan niet.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:23 schreef livelink het volgende:
Spekjes vind ik snel te zout in het eten. Ik hou wel van vlees, maar net niet van dat stamppotvlees. Wel lekker is shoarmavlees door de stamppot.
Zou je serieus zelf een koe op willen voeden en die dan laten slachten?quote:Op maandag 18 maart 2013 16:19 schreef debuurvrouw het volgende:
oeh, roadkill.![]()
Wat een mafketels heb je er ook bij hè.![]()
mijn zus woont op een boerderij dus we overwegen nu een stier/koe op te voeden en dan te delen zodra ie naar een klein wit hokje kan. We wilden ook een varken maar dan zit je met papieren en vergunningen en controles en weet ik wat. Dan gaat je bedrijf ook nog naar z'n grootje als je niet oppast.
Ik eet sowieso die naar niks smakende vis niet. Maar volgende week vinden ze wel weer wat anders.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:25 schreef trui het volgende:
haha onheus bejegende garnalen.
nou ja, luigi, als ik weet dat er sterk verhoogde concentraties giftige stoffen in pangasius & tilapia aanwezig zijn eet ik toch liever vis waarbij dat niet het geval is...
is kopen via het drents landschap niks dan?quote:Op maandag 18 maart 2013 16:19 schreef debuurvrouw het volgende:
oeh, roadkill.![]()
Wat een mafketels heb je er ook bij hè.![]()
mijn zus woont op een boerderij dus we overwegen nu een stier/koe op te voeden en dan te delen zodra ie naar een klein wit hokje kan. We wilden ook een varken maar dan zit je met papieren en vergunningen en controles en weet ik wat. Dan gaat je bedrijf ook nog naar z'n grootje als je niet oppast.
oh ja, graag zelfs. Mijn ouders deden dat ook altijd. Varkens ook.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:22 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Zou je serieus zelf een koe op willen voeden en die dan laten slachten?
aan het eind van de straat hier zit een boer die zelf slacht en een winkel heeft. Dat kan ook nog.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:31 schreef simmu het volgende:
[..]
is kopen via het drents landschap niks dan?
Ik zou dat niet kunnen. En ik begrijp het ook niet. Ok, nu ben ik misschien niet echt een graadmeter omdat ik het eten van anonieme zoogdieren al weerzinwekkend vind, maar ik kan me niet voorstellen een dier te kunnen eten wat je in z'n ogen hebt aangekeken. Dat het vlees op je bord een naam heeft, zeg maar.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:36 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
oh ja, graag zelfs. Mijn ouders deden dat ook altijd. Varkens ook.
Als je het vantevoren weet hoe het zal gaan hecht je er anders aan. Het is heerlijk om een beest een koe- of varkenswaardig bestaan te geven met troetel en heerlijk en er daarna zelf van te genieten.
We hebben ook een varken gehad dat Lola heette, naar de varkensharen vatenkwast.die kon zitten op commando, daar rolden we mee in de modder, ze kreeg 13 biggen in een keer, brak aldoor uit en dan stond ze je van achter een boom uit te lachen.
(varkens kunnen echt lachen, ze zijn zo leuk
) maar die hebben we niet opgegeten. Daar hadden we allemaal een band mee. Toen het eten te duur werd voor haar is ze naar een kinderboerderij gegaan.
ik snap wat je bedoelt, maar ik vind anoniem vlees net zo barbaars en boers als vlees met een naam.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:45 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Ik zou dat niet kunnen. En ik begrijp het ook niet. Ok, nu ben ik misschien niet echt een graadmeter omdat ik het eten van anonieme zoogdieren al weerzinwekkend vind, maar ik kan me niet voorstellen een dier te kunnen eten wat je in z'n ogen hebt aangekeken. Dat het vlees op je bord een naam heeft, zeg maar.
Het komt op mij nogal barbaars en boers over, eigenlijk.
Alleen vind ik dat een dier niet alleen recht heeft op een goed leven, maar ook op een 'natuurlijke' dood.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:58 schreef trui het volgende:
niks mis met boers! en dit is nog wel 'bioboers'. beter dat je zeker weet dat het dier een goed leven heeft gehad toch?
Om nou de rest van mijn leven stoofpot te eten gaat me ook wat ver.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:29 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Alleen vind ik dat een dier niet alleen recht heeft op een goed leven, maar ook op een 'natuurlijke' dood.
Niks mis met het verbouwen van eigen groente, ik heb zomers ook tomaten en komkommers etc staan.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:12 schreef debuurvrouw het volgende:
En wat is er mis met boers?Werkelijk, je zal t niet zo stads en hautain bedoelen als het er staat hoop ik. Ik verbouw ook mijn eigen groente.
Dieren die je eet krijgen geen naam. Of speklap en karbonade.:P je weet dat je die eet. IK zorg goed voor al mijn dieren dus lopen ze buiten, hebben ze gezelschap geen stress en gedoe. Daardoor weet ik wat ik eet.
Geen stiekem doorgeroerd paard, of bijgevangen dolfijn. Nu heb ik geen eigen vee meer maar ook dat van mijn zus d'r dieren eet ik met smaak hoor.
Je bent gewoon lomp.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:41 schreef debuurvrouw het volgende:
Je maakt t niet beter She-wolf![]()
Ik zou verder nog wat zeggen maar never mind.
Waarvan akte!quote:
quote:Op maandag 18 maart 2013 17:41 schreef debuurvrouw het volgende:
Je maakt t niet beter She-wolf![]()
Ik zou verder nog wat zeggen maar never mind.
Ik zie er hier maar een valsheid uitdelen?quote:Op maandag 18 maart 2013 17:51 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Mag hoor, wie valsheid uitdeelt moet t ook terug kunnen handelen, toch?
Dat zeg ik. Militante vegadingessen.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:24 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik zie er hier maar een valsheid uitdelen?
Ik vind je houding echt weerzinwekkend
Dat mag. Wat vind je er precies weerzinwekkend aan? En zo vals was ik niet eens.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:24 schreef E.T. het volgende:
[..]
Hoi, stads en hautain hier.quote:
Toch wel zelf geploft hè?quote:Op maandag 18 maart 2013 18:45 schreef Luigi het volgende:
[..]
Sorry ik hoorde je niet over het bakken van m'n plofkipje heen!
Mijn oom zou zeggen dat je dan wel heel erg van je menselijke natuur verwijderd bent geraakt, als je dat lomp noemt. Maar da's dan ook wel een echte échte boer (geen barbaar trouwensquote:Op maandag 18 maart 2013 17:36 schreef She-Wolf het volgende:
Ik weet niet hoe stads en hautain jij het opvat, maar met 'boers' bedoel ik niet zozeer 'gerelateerd aan het buitenleven', maar meer 'lomp'. En wat is er mis met stads?
Nee, daarom stond natuurlijk ook tussen aanhalingstekens. Ik vind het niet nodig dat mens of dier moet lijden, ik ben niet tegen euthanasie.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mijn oom zou zeggen dat je dan wel heel erg van je menselijke natuur verwijderd bent geraakt, als je dat lomp noemt. Maar da's dan ook wel een echte échte boer (geen barbaar trouwens).
Hoever gaat die natuurlijke dood dan? Een vreselijk lijdende kat ook geen spuitje, maar natuurlijk dood laten gaan? Indien ja, dan vind ik dat wel barbaars, vandaag de dag.
Duidelijkquote:Op maandag 18 maart 2013 18:58 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Nee, daarom stond natuurlijk ook tussen aanhalingstekens. Ik vind het niet nodig dat mens of dier moet lijden, ik ben niet tegen euthanasie.
weerzinwekkend? overdrijf je nou niet een beetje?quote:Op maandag 18 maart 2013 18:24 schreef E.T. het volgende:
[..]
Maar she-wolf geeft zelf de verduidelijking dat ze het niet bedoelt in de zin die jij eraan geeft, maar als lomp (post nr. 48).quote:Op maandag 18 maart 2013 19:00 schreef lady-wrb het volgende:
mmm. ik had boers niet begrepen als lomp.meer als : zoals een boer gewend is: boeren zijn eraan gewend dat hun dieren op een bepaald moment naar de slacht gaan. die staan dus anders tegenover hun dieren als ik. zo zou ik boers uitleggen.
Wat Lady WRB zegt, klopt wel met hoe ik het zie. De uitleg van lomp was meer als reactie bedoeld.op de vergelijking met het verbouwen van eigen groente. Maar haar uitleg klopt eigenlijk beter.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar she-wolf geeft zelf de verduidelijking dat ze het niet bedoelt in de zin die jij eraan geeft, maar als lomp (post nr. 48).
En tja, om iemands handelswijze als barbaars te kwalificeren vind ik ook wel wat.
Ik vind het in elk geval niet terecht....
Nee, maar toch geef je iemand nogal een kwalificatie mee door haar voorgenomen handelen (zij het met een beschaafder woord) wreed en onmenselijk te noemen, vind ik. Niet zo gek dat mensen dan uit hun panty schieten, toch? Ieder zo zijn mening en principes, maar jij knalt hem er wel heel bot uit, zeg maar. Maar da's je goed recht hoor, daar niet vanquote:Op maandag 18 maart 2013 19:19 schreef She-Wolf het volgende:
En dat je het niet terecht vind dat ik aangeef dat het op mij barbaars overkomt, tja dat mag. Daarvoor had ik al benoemd dat ik waarschijnlijk geen graadmeter ben. Het is puur mijn persoonlijke gevoel erbij, ik zeg niet dat dat de standaard zou moeten zijn.
Dat sommigen direct uit hun panty schieten hiervan, kan ik ook niets aan doen.
Die worden toch traditioneel geslacht? Door de halsslagader door te snijden en dood te laten bloeden?quote:
je vergeet onverdoofdquote:Op maandag 18 maart 2013 19:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die worden toch traditioneel geslacht? Door de halsslagader door te snijden en dood te laten bloeden?
Juist daardoor smaakt het beter.quote:
Nee, je zei dat je mijn houding weerzinwekkend vond, dat is iets anders. Ik schiet daardoor niet uit mijn panty, sterker nog het kan me zeer weinig schelen. Ik vroeg me alleen af waarom.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:22 schreef E.T. het volgende:
Zoals gezegd; ik zie er maar eentje uit d'r panty schieten door anderen meteen 'boers' 'lomp' en in een hoek weg te zetten.
Maar dan wel even als disclaimer erbij 'ja maar eigenlijk kan ik er niks over zeggen'... doe dat dan ook lekker niet of hou je op de vlakte
En allemaal begonnen over een stamppot...quote:
Voer jij je kind boerse stamppot??? Gadver!quote:Op maandag 18 maart 2013 19:46 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
En allemaal begonnen over een stamppot...
Ja, met echt vlees nog wel...tsk tskquote:Op maandag 18 maart 2013 19:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Voer jij je kind boerse stamppot??? Gadver!
Het veroordelende toontje in je 'uit je panty schiet' posts vind ik weerzinwekkend ja.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:45 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Nee, je zei dat je mijn houding weerzinwekkend vond, dat is iets anders. Ik schiet daardoor niet uit mijn panty, sterker nog het kan me zeer weinig schelen. Ik vroeg me alleen af waarom.
Waarom zou ik me op de vlakte moeten houden of niets zeggen, alleen omdat ik vooraf al aangeef dat ik nu eenmaal bevooroordeeld ben? Lijkt me niet.
Mijn kind blieft geen stamppot. Zucht.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:48 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Ja, met echt vlees nog wel...tsk tsk
En gelukkig doe je daar zelf niet aan, aan veroordelen.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:48 schreef E.T. het volgende:
[..]
Het veroordelende toontje in je 'uit je panty schiet' posts vind ik weerzinwekkend ja.
ik veroordeel niemand omdat hij anders denkt of doet.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:50 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
En gelukkig doe je daar zelf niet aan, aan veroordelen.
Iemands houding, omdat die er anders over denkt en doet, weerzinwekkend noemen is geen veroordelen? Oh, ok dan snap ik het.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:56 schreef E.T. het volgende:
[..]
ik veroordeel niemand omdat hij anders denkt of doet.
of praat? Just checkin' aangezien wij oosterlingen vaak boeren genoemd worden, enkel en alleen vanwege accent.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:56 schreef E.T. het volgende:
[..]
ik veroordeel niemand omdat hij anders denkt of doet.
het ging om het veroordelen van Buuf dat ik weerzinwekkend vond ja... niet het anders denkenquote:Op maandag 18 maart 2013 19:58 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Iemands houding, omdat die er anders over denkt en doet, weerzinwekkend noemen is geen veroordelen? Oh, ok dan snap ik het.
Gewoon alles buiten de randstad toch?quote:Op maandag 18 maart 2013 19:59 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
of praat? Just checkin' aangezien wij oosterlingen vaak boeren genoemd worden, enkel en alleen vanwege accent.
Wij Brabanders ookquote:Op maandag 18 maart 2013 19:59 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
of praat? Just checkin' aangezien wij oosterlingen vaak boeren genoemd worden, enkel en alleen vanwege accent.
Kom kom, binnen de randstad heb je ook boeren. Niet zo generaliseren.quote:Op maandag 18 maart 2013 20:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gewoon alles buiten de randstad toch?
Mijn man werd laatst provinciaaltje genoemd door een of andere trien uit Maastrichtquote:
Tuinders. Dat zijn geen boeren. Die slachten wel hun eigen groente.quote:Op maandag 18 maart 2013 20:03 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Kom kom, binnen de randstad heb je ook boeren. Niet zo generaliseren.
Geweldig!quote:Op maandag 18 maart 2013 20:04 schreef Nijna het volgende:
[..]
Mijn man werd laatst provinciaaltje genoemd door een of andere trien uit Maastricht
Noem jij nou iemand uut Maastricht een trien?quote:Op maandag 18 maart 2013 20:04 schreef Nijna het volgende:
[..]
Mijn man werd laatst provinciaaltje genoemd door een of andere trien uit Maastricht
Tuinders zijn ook agrariërs en dus boeren.quote:Op maandag 18 maart 2013 20:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Tuinders. Dat zijn geen boeren. Die slachten wel hun eigen groente.
Dat is moeilijk uitleggen aan een provinciaaltje.quote:Op maandag 18 maart 2013 20:15 schreef RockabeIIa het volgende:
Uhm, maar ik woon in de stad en trek mijn groente niet uit de grond maar uit de supermarkt!
Ik zie nog geen voordelen aan het wonen in de Randstad. Iemand pls?
bij jou noemen ze zichzelf toch boeren? (superboeren als ik het goed onthouden heb)quote:Op maandag 18 maart 2013 19:59 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Oh?quote:Op maandag 18 maart 2013 20:21 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
bij jou noemen ze zichzelf toch boeren? (superboeren als ik het goed onthouden heb)
Superburen zitten in de achterhoek, niet in Twentequote:Op maandag 18 maart 2013 20:21 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
bij jou noemen ze zichzelf toch boeren? (superboeren als ik het goed onthouden heb)
Dit verklaart ook wel waarom mensen uit de randstad denken dat de randstad zo groot is.quote:
skøm oe!quote:
Het was niet in zn algemeenheid bedoelt, maar alleen voor die specifieke trienquote:Op maandag 18 maart 2013 20:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
Noem jij nou iemand uut Maastricht een trien?
Lef hoor....
;-)
Je riep?quote:Op maandag 18 maart 2013 20:03 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Kom kom, binnen de randstad heb je ook boeren. Niet zo generaliseren.
pl0x!quote:
Ja, maar we willen juist geen andere kopen voor hem, omdat ze zo groot zijn en dat is heel fijn met de weekendboodschappen. Ik heb zelf gewone/kleine fietstassen en die passen makkelijk met een bagagedragerverlenger.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:00 schreef debuurvrouw het volgende:
Je hebt toch ook van die fietstassen met een uitsparing voor het fietsstoeltje?
maar voordat je t stoeltje achter nodig hebt.... Ik heb mijnese tot zeker 3 voorin geproptquote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:06 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ja, maar we willen juist geen andere kopen voor hem, omdat ze zo groot zijn en dat is heel fijn met de weekendboodschappen. Ik heb zelf gewone/kleine fietstassen en die passen makkelijk met een bagagedragerverlenger.
TF, verleidelijkMaar blut helaas.
Jaaa kloptquote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:12 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
maar voordat je t stoeltje achter nodig hebt.... Ik heb mijnese tot zeker 3 voorin geproptomdat ik dat zo gezellig vind.
Ik had een stoeltje van MGM dat lukte heel lang.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:15 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Jaaa kloptLekker kletsen over alles. Niels is nu wel echt te groot om voorin te zitten helaas, zijn benen zijn te lang (ongeveer 1 meter is hij inmiddels).
wat heerlijkquote:Op dinsdag 19 maart 2013 10:16 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik heb een lommol gekocht (nestschommel met doorsnee van 1m voor het splaakgeblekje) en zit nu al sinds 8.45u te lommuluhhhh met flip die er heerlijk van genietFekking koud man!!!!
Dat zei mijn man ook al.quote:
Kat in de schoorsteen laten zakken?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:04 schreef debuurvrouw het volgende:
Sterkte Simmu!
Oké. Een vogel in de schoorsteen/kachel. En ik ben niet zo'n held met vogels aanraken.geen idee hoe ik dat ding nu uit de schoorsteen, in de kachel en dan weer buiten krijg.
![]()
Met lam infuusvlerkje en alles.
Arm beestje.
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:10 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Kat in de schoorsteen laten zakken?
dan moet ik zo heul op t dak klimmen jonguh! Hoogtevrees en alles....quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:10 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
de kachel is ook ok?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:18 schreef debuurvrouw het volgende:
Ha! I suvived a spreeuw in de kachel! ( en de spreeuw survived too!)
Als ik dichterbij woonde had ik je komen redden enzoquote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:19 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
dan moet ik zo heul op t dak klimmen jonguh! Hoogtevrees en alles....
Maar dat bange van die vogel vind ik nou juist zo huuuuuu! Dat ze midair ineens richting je oog vliegen enzo.
Welja, da's zo'n inzethaardding. Onverwoestbaar.quote:
oh lief!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:20 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Als ik dichterbij woonde had ik je komen redden enzoIk houd van vogels
veren?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:22 schreef simmu het volgende:
vergeet niet om ff alle eren weg te halen. dat gaat mega stinken als je het aansteekt anders
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:21 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Welja, da's zo'n inzethaardding. Onverwoestbaar.en de schoorsteen weer geveegd. Top.
Wel een beetje rigoreus met een spreeuw en alles.
ja tsk, ook goed in de hoekjes! Er komt niet elke dag een echt veren plumeau door de schoorsteen binnen,quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Ik zie je nu echt zo dat beest heen en weer raggen!
Simmu, sterkte ermee.
Goed nieuws? In al je verhalen over de man meen ik te hebben opgemaakt dat je een schijthekel hebt aan die man.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:52 schreef simmu het volgende:
ik heb maar even vanalles afgezegd voor vanavond en morgen. schoonpa is uitbehandeld, hebben we net te horen gekregen. tijd om concrete plannen te maken zodat de kinderen afscheid kunnen nemen.
Bekijk het positief! Je hoeft niet over te werkenquote:
Dat niet?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:20 schreef Tally het volgende:
[..]
Bekijk het positief! Je hoeft niet over te werken
Nog meer positieve dingen! Vrij vrij vrij!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:23 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat niet?
En morgen vrij en donderdag vrij? Maar dat maakt vandaag alleen maar langer?
Ja ik mag niet mopperen hoor want deze week is zo goed als gedaan, vrijdagochtend buiten de deur én 's avonds wat leuks geplanned maar vandaag is echt een draak. Niet door te komen!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:25 schreef Tally het volgende:
[..]
Nog meer positieve dingen! Vrij vrij vrij!
En nu ga ik maar eens uit bedwant ik ben al een poosje vrij en heb nog een poos vrij te gaan
Mag niet..... Maar je doet het toch zeikneusquote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:26 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja ik mag niet mopperen hoor want deze week is zo goed als gedaan, vrijdagochtend buiten de deur én 's avonds wat leuks geplanned maar vandaag is echt een draak. Niet door te komen!
Je mag ook niet door rood rijden!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:27 schreef Tally het volgende:
[..]
Mag niet..... Maar je doet het toch zeikneus
Dat deed ik gister. Met een flitspaal ernaastquote:
heb ik ook.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Goed nieuws? In al je verhalen over de man meen ik te hebben opgemaakt dat je een schijthekel hebt aan die man.
Ik zou willen dat ik weer werk had waar ik de klok vooruit moest kijkenquote:
Ja zekerquote:
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:10 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik zag de buurman net wel thuiskomen, maar het is al twintig voor 11. En hij is niet zo praktischquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:36 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Oh huuu! Is er geen buurman die dat ff nader kan gaan inspecteren ofzo?
Dasty erop gooien.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:28 schreef k_i_m het volgende:
Met grijze zeephaarklonten en ondefinieerbare snot.
.
voor t ontvetten van uw geestesoog.quote:
Aan zoiets dacht ik dus ook. Het kan ook het gemeente riool zijn. Wij hadden het vaak in periodes van droogte. Een rioollucht in de keuken en vaak ook in de wc.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:18 schreef livelink het volgende:
Ik heb laatst gehad dat mijn riool buiten half verstopt zat. Het water bleef dus goeddeels staan in de afvoerbuis onder de vloer, maar kwam nog net niet terug naar boven via de zwanenhals. Dat stonk toen ook behoorlijk. Uiteindelijk hebben we de afsluiting buiten bloot moeten graven en daar ontstoppen.
Hopelijk is dat niet bij jullie het geval.
Dát meurt echt inderdaadquote:
Had ik vorig jaar onder de keuken... Tegen een verwarmingsbuis aan gedropsaust... heb moeten pulken om em daar af te krijgenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:48 schreef Saffier het volgende:
Niets gevonden in de ruimte achter het kastje. En idd een dode muis meurt! Op het werk eens gehad
Ah, dan komt dat luchtje niet van jou <3quote:
Ja hallo, ik ben er nogquote:Op vrijdag 22 maart 2013 08:39 schreef debuurvrouw het volgende:
Heb Gao ook al ff niet gezien. Het zal toch niet?
gelukkig nog niet.. het waait wel en het enige dat ik voorbij zie razen zijn 2 koolmeesjesquote:Op zaterdag 23 maart 2013 08:33 schreef Limone het volgende:
Een dooie Thaise rat... dat zal pas meuren![]()
![]()
Sneeuwt het bij jullie al? Hier raast alleen nog even een orkaan over
Ach die koolmeesjes, ik zie het helemaal voor mequote:Op zaterdag 23 maart 2013 09:11 schreef Vicky het volgende:
[..]
gelukkig nog niet.. het waait wel en het enige dat ik voorbij zie razen zijn 2 koolmeesjes
Ik kan je Saskia Noort aanraden. Leest makkelijk, thrillers, geen romannetjes..quote:Op zondag 24 maart 2013 21:40 schreef Saffier het volgende:
Ik zoek titels/schrijvers van zeer makkelijk wegleesbaar materiaal. Hoe heet dat ook alweer? Chick....?
quote:Op zondag 24 maart 2013 22:57 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Na 22 uur geslapen te hebben de afgelopen twee dagen kan ik zeggen dat ik me wel weer aardig redelijk voel![]()
En ik beloof plechtig nooit meer iemand in mijn hoofd voor aansteller uit te maken als hij/zij een allergische reactie heeft
Nee tuurlijk niet. Gaat gewoon van je verlof of overuurtjes af. En ik zit al de hele ochtend mailtjes weg te werken en heb m'nquote:Op maandag 25 maart 2013 11:14 schreef RockabeIIa het volgende:
smogs. Luigi meldt je jezelf dan ook ziek? Ik heb wel eens een dagje vrij genomen voor een ziek kind maar mezelf maar ziek melden zou ik dus bijv. nooit doen (en trek ik ook slecht van collega's)
Ik plan het achteraf als vrije tijd als het mogelijk is en werk er later voor terug. Altijd fijn, onregelmatigheid.quote:
Ja ach zo dik zit ik niet in de kinderen dus ik weet niet wat gangbaar is en wat nietquote:Op maandag 25 maart 2013 11:20 schreef snoopy het volgende:
39,5 is voor ieders doen best hoog toch! Hopelijk is ze snel weer beter.
Eensquote:Op maandag 25 maart 2013 11:39 schreef Nijna het volgende:
Paracetamol erin en naar school? Moeten kinderen nou ook al leren dat ze maar door moeten rennen ondanks ziek zijn?.
Ik vandaag wel. Omdat ik er dus ook vanuit ga dat ik er donderdag weer zitquote:Op maandag 25 maart 2013 11:30 schreef debuurvrouw het volgende:
maar dat van Ruben klinkt mij nogal heftiger dan een griepje? ik had me geloof ik niet met dat advies weg laten sturen
het stamt inderdaad nog uit de tijd dat ie stokdoof was aldoor. De meest bizarre gesprekken.quote:
Volgens mij (en mijn artsenlief die meer van de geest is dan van t lichaam, maar toch) is die koorts een symptoom van iets heel goeds wat je lijf doet (vechten tegen boze buitenstaanders) maar gaat dat goede gewoon door als je de koorts onderdrukt.quote:Op maandag 25 maart 2013 11:30 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, qua dat ben ik wel een linksomgeroerde zelfgebreide meusli-jurk. Die koorts is ergens voor. Dus die ga ik niet onderdrukken met paracetamol als het half niet hoeft. Je lichaam rust geven om zélf te herstellen.
Ik ben wel gewend dat mijn mond gaat tintelen van kiwi ( en banaan, meloen, ananas en tomaat) vandaar dat ik ook wel eens gewoon zoiets eet. En dit keer een tweede kiwi nam.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:22 schreef livelink het volgende:
Veel zieken hier. Hopelijk gaat al dat ziek zijn eens over als het eens echt warmer wordt. Al mijn hoop is op de lente gericht, maar dan moet die wel eens echt komen.
TF, ik had het kiwi-incident ook niet meegekregen, maar het was heftig, begrijp ik. Was dit de eerste keer dat je een allergische reactie had?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |