Ik denk dan altijd, waarom kiezen? Spekjes, ui én brie is nóg veel lekkerderder!quote:Op maandag 18 maart 2013 15:19 schreef livelink het volgende:
Ik maak vegetarische stamppot 'lekker' door er veel uitjes door te doen en dan nog met brie te gratineren.
het is niet echt een "dieet" het is een bewustwordings ding. Wij aten al flexitarisch maar ik was benieuwd hoeveel het nou zou schelen in onze ecologische voetafdruk (ofzo) nou, daar schrik je dus van! dit is een mooie manier om het simpel inzichtelijk te maken. Maar zeker voor de kinderen vind ik het een slecht idee om zonder vlees op te groeien. Vitamine B12 is gewoon moeilijk te vervangen en hard nodig. zeker als je zo hard groeit dat t kraakt.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:19 schreef livelink het volgende:
Ik maak vegetarische stamppot 'lekker' door er veel uitjes door te doen en dan nog met brie te gratineren.
Zoals dit recept. En in dit recept moet je de spekjes dan vervangen door uitjes.
Maar ja, dat komt door mijn enorme afkeer van rookworst. Ik word al kostmisselijk van de geur alleen. Is meteen ook één van de redenen dat ik niet graag in de Hema kom.
Ik probeer zo veel mogelijk zonder vlees te koken, maar dan vooral vanwege de enorme belasting voor het milieu. Waarom mag vis ook niet in jullie dieet, Buurvrouw?
Van het verbouwen van soja worden de boeren in Zuid-Amerika niet vrolijk nee.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:53 schreef snoopy het volgende:
En hoe zat het nou precies met die vleesvervangers? Waren die ook niet heel milieubelastend?
Weet iemand dat?
ja, dat is ook niet echt heel goed voor het milieu. Daarom probeer ik die ook weer te vermijden.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:53 schreef snoopy het volgende:
En hoe zat het nou precies met die vleesvervangers? Waren die ook niet heel milieubelastend?
Weet iemand dat?
Gefeliciteerd!quote:
Ik denk dat het niet nodig is om vlees compleet te schrappen (als je niets met het zielige diertjes argument hebt that is), alleen schijnen we niet genoeg vlees te hebben op de wereld om iedereen elke dag van 2 kilo te voorzien. Dus wat minder kan geen kwaad. En dan bij voorkeur bij een leuk lokaal slagerijtje in de buurt zodat er niet teveel verloren gaat aan dierenleed en vervoer en dergelijke.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:01 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, dat is ook niet echt heel goed voor het milieu. Daarom probeer ik die ook weer te vermijden.heb je dat weer.
Ach, mafketels genoegquote:Op maandag 18 maart 2013 16:09 schreef trui het volgende:
ik zag gisteravond op sbs6 een of andere malloot die een dieet van alleen maar (rauw!!) vlees volgt. dat is weer 't andere uiterste. echt smerig trouwens, hij experimenteerde er op los met bestorven vlees, ook orgaanvlees. als 't erg vies was spoelde hij 't weg met een rauw eitje. en verder aangereden dieren die hij langs de weg vond. huu!
Ja, lekker Tilapia knauwen met z'n allen. De plofkip van de zee.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:19 schreef livelink het volgende:
Gefeliciteerd met Yara!
Ik had begrepen dat vis toch een stuk minder belastend is voor het milieu dan vlees. Moet je natuurlijk wel netjes de viswijzer raadplegen of het een beetje verantwoord stukje vis is. Dat doe ik dan ook wel braaf.
Je hebt trouwens ook vegetarische sushi, Buuv! Is ook best lekker voor het idee.
Nog 12 dagen.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:19 schreef livelink het volgende:
Gefeliciteerd met Yara!
Ik had begrepen dat vis toch een stuk minder belastend is voor het milieu dan vlees. Moet je natuurlijk wel netjes de viswijzer raadplegen of het een beetje verantwoord stukje vis is. Dat doe ik dan ook wel braaf.
Je hebt trouwens ook vegetarische sushi, Buuv! Is ook best lekker voor het idee.
Ofwel: van leven ga je harstikke dood en het beste wat je voor moeder aarde kunt doen is een kogel door je kop jagen alvorens je voor nageslacht hebt gezorgd. Maarja.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:21 schreef trui het volgende:
Tilapia schijnt dan weer zeer kankerverwekkend te zijn.
Te zout kan niet.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:23 schreef livelink het volgende:
Spekjes vind ik snel te zout in het eten. Ik hou wel van vlees, maar net niet van dat stamppotvlees. Wel lekker is shoarmavlees door de stamppot.
Zou je serieus zelf een koe op willen voeden en die dan laten slachten?quote:Op maandag 18 maart 2013 16:19 schreef debuurvrouw het volgende:
oeh, roadkill.![]()
Wat een mafketels heb je er ook bij hè.![]()
mijn zus woont op een boerderij dus we overwegen nu een stier/koe op te voeden en dan te delen zodra ie naar een klein wit hokje kan. We wilden ook een varken maar dan zit je met papieren en vergunningen en controles en weet ik wat. Dan gaat je bedrijf ook nog naar z'n grootje als je niet oppast.
Ik eet sowieso die naar niks smakende vis niet. Maar volgende week vinden ze wel weer wat anders.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:25 schreef trui het volgende:
haha onheus bejegende garnalen.
nou ja, luigi, als ik weet dat er sterk verhoogde concentraties giftige stoffen in pangasius & tilapia aanwezig zijn eet ik toch liever vis waarbij dat niet het geval is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |