abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 maart 2013 @ 12:01:25 #151
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_124200409
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:56 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Die een oplossing moesten verzinnen omdat de o.a. de banken er een zootje van hebben gemaakt.
Dat geeft ze niet het recht om het geld van willekeurige mensen af te nemen. Een 'oplossing' die alleen een overheid legaal kan uitvoeren, er is geen bank ter wereld die dat kan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 18 maart 2013 @ 12:03:12 #152
346939 Janneke141
pi_124200483
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:00 schreef 99.999 het volgende:
Maar wat zou die perfecte oplossing dan wel zijn?
Op dit moment is die er niet. Om dergelijke problemen in de toekomst te voorkomen moeten we denk ik toch toe naar een scheiding van banken, zodat beleggingsbanken failliet kunnen gaan als ze te grote risico's nemen zonder dat jouw of mijn girorekening daar gevaar mee loopt.
  maandag 18 maart 2013 @ 12:03:28 #153
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_124200497
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat geeft ze niet het recht om het geld van willekeurige mensen af te nemen. Een 'oplossing' die alleen een overheid legaal kan uitvoeren, er is geen bank ter wereld die dat kan.
Een overheid kan dat ook niet legaal want zoiets moet wel in de wet zijn geregeld. Dit is gewoon ad hoc diefstal.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_124200508
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een bank kan officieel maar heel weinig inderdaad maar als ze met hun hele arm diep in de dikke darm van de politiek zit kan er heel wat meer. Ze hoeven maar met hun pink te bewegen en de hele politiek springt op.
  maandag 18 maart 2013 @ 12:07:08 #155
379943 Paper_Tiger
pi_124200618
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Op dit moment is die er niet. Om dergelijke problemen in de toekomst te voorkomen moeten we denk ik toch toe naar een scheiding van banken, zodat beleggingsbanken failliet kunnen gaan als ze te grote risico's nemen zonder dat jouw of mijn girorekening daar gevaar mee loopt.
Ik denk dat de perfecte oplossing is om failliete bedrijven gewoon om te laten vallen. Dus ook banken. Iedereen krijgt het bedrag uitgekeerd wat gegarandeerd is. Dat dwingt burgers om alleen bij solvabele banken te bankieren. Leent jouw bank het eigen vermogen 33 x uit? (ING) dan neem jij het risico dat je geld verdwijnt als sneeuw voor de zon. Niet de overheid maar de spaarders moeten banken dwingen voldoende eigen vermogen aan te houden.
pi_124200627
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:54 schreef DeParo het volgende:

[..]

Gebruik aub argument ipv dit soort loze uitspraken, hij heeft namelijk een punt, er zijn maar weinig kranten die vraagtekens zetten bij het Europees beleid en elke partij of persoon die kritisch is wordt gelijk neergesabeld als extremistisch of populistisch in de verkeerde zin van het woord dus.
Dat valt eigenlijk heel erg mee. ook critici van de Eu krijgen op b.v. de opinipagina's alle ruimte om hun verhaal te doen. En er zijn ook genoeg kranten die in hun commentaren vragen stellen bij Europese acties.
  maandag 18 maart 2013 @ 12:09:29 #157
37295 Luigi
mario pls
pi_124200716
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:07 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik denk dat de perfecte oplossing is om failliete bedrijven gewoon om te laten vallen. Dus ook banken. Iedereen krijgt het bedrag uitgekeerd wat gegarandeerd is. Dat dwingt burgers om alleen bij solvabele banken te bankieren. Leent jouw bank het eigen vermogen 33 x uit? (ING) dan neem jij het risico dat je geld verdwijnt als sneeuw voor de zon. Niet de overheid maar de spaarders moeten banken dwingen voldoende eigen vermogen aan te houden.
Dit.
pi_124200951
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat valt eigenlijk heel erg mee. ook critici van de Eu krijgen op b.v. de opinipagina's alle ruimte om hun verhaal te doen. En er zijn ook genoeg kranten die in hun commentaren vragen stellen bij Europese acties.
Een column is niet de opinie van de krant zelf, het gaat niet om censuur zo zeer, het gaat om een achterliggende overtuiging bij een krant.

De kritiek zal er soms wel zijn maar te weinig, zeker nu, met de matige besluiten.
pi_124201010
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad goed zijn maar ook niet iets wat je op korte termijn realiseert en waarmee dit soort reddingsacties van de baan zijn. Het is allemaal niet zo eenvoudig.
  maandag 18 maart 2013 @ 12:17:00 #161
111528 Viajero
Who dares wins
pi_124201023
quote:

[..]

Dit. En als ze dit in 2006 al hadden gedaan dan was de crisis nu allang voorbij.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_124201025
quote:

[..]

Dat kost ook een kapitaal aan belastinggeld.
pi_124201031
Banken op Cyprus langer dicht
AMSTERDAM -
Banken blijven op Cyprus ook morgen nog gesloten, melden lokale tv-zenders. De maatregel moet voorkomen dat de besluitvorming in het parlement ertoe leidt dat rekeninghouders banken bestormen om hun tegoeden op te eisen.

Mogelijk blijven in afwachting daarvan de banken nog langer gesloten. De centrale bank heeft al opdracht gegeven het geld op rekeningen ’te bevriezen’.
Op het vliegveld van Larnaka zijn volgens waarnemers al verscheidene privévliegtuigen geland uit Rusland en Oekraïne. Mogelijk gaat het om rijke ondernemers die geld willen weghalen van Cypriotische rekeningen. Rusland heeft miljarden in Cyprus gestald bij Cypriotische banken, offshore-bedrijven en Russische banken gevestigd in Cyprus.
Cyprus werkt ondertussen naarstig aan alternatieven om het ergste leed voor kleine spaarders iets te verzachten.
http://www.telegraaf.nl/d(...)_langer_dicht__.html
pi_124201060
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:15 schreef DeParo het volgende:

[..]

Een column is niet de opinie van de krant zelf, het gaat niet om censuur zo zeer, het gaat om een achterliggende overtuiging bij een krant.

De kritiek zal er soms wel zijn maar te weinig, zeker nu, met de matige besluiten.
daarom verwees ik ook naar de commentaren. Daarin zit die mening immers. En opiniestukken de ruimte bieden lijkt me ook goed, laat mensen zelf hun mening maar bepalen op basis van allerlei aangeleverde informatie.
  maandag 18 maart 2013 @ 12:19:17 #165
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124201101
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:17 schreef Automatisch het volgende:
Banken op Cyprus langer dicht
AMSTERDAM -
Banken blijven op Cyprus ook morgen nog gesloten, melden lokale tv-zenders. De maatregel moet voorkomen dat de besluitvorming in het parlement ertoe leidt dat rekeninghouders banken bestormen om hun tegoeden op te eisen.

Mogelijk blijven in afwachting daarvan de banken nog langer gesloten. De centrale bank heeft al opdracht gegeven het geld op rekeningen ’te bevriezen’.
Op het vliegveld van Larnaka zijn volgens waarnemers al verscheidene privévliegtuigen geland uit Rusland en Oekraïne. Mogelijk gaat het om rijke ondernemers die geld willen weghalen van Cypriotische rekeningen. Rusland heeft miljarden in Cyprus gestald bij Cypriotische banken, offshore-bedrijven en Russische banken gevestigd in Cyprus.
Cyprus werkt ondertussen naarstig aan alternatieven om het ergste leed voor kleine spaarders iets te verzachten.
http://www.telegraaf.nl/d(...)_langer_dicht__.html
Alsof die ene dag extra gaat helpen... De dag dat ze open gaan staat iedereen voor de deur, of dat nou morgen of volgende week is.
  maandag 18 maart 2013 @ 12:19:33 #166
111528 Viajero
Who dares wins
pi_124201109
quote:
Als zelfs The Economist ophoudt met het grote stelen te verdedigen dan staat de wereld echt op zijn kop.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 18 maart 2013 @ 12:20:47 #167
111528 Viajero
Who dares wins
pi_124201151
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat kost ook een kapitaal aan belastinggeld.
In tegenstelling tot het kapitaal aan belastinggeld dat over de afgelopen 6 jaar in de zakken van de bankiers is verdwenen bedoel je?
pi_124201171
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:20 schreef Viajero het volgende:

[..]

In tegenstelling tot het kapitaal aan belastinggeld dat over de afgelopen 6 jaar in de zakken van de bankiers is verdwenen bedoel je?
Nee, als ik dat bedoeld had zou ik dat toch wel opschrijven, denk je niet?
  maandag 18 maart 2013 @ 12:24:30 #169
111528 Viajero
Who dares wins
pi_124201267
quote:
10s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, als ik dat bedoeld had zou ik dat toch wel opschrijven, denk je niet?
Wat ik bedoel te zeggen is dat we de afgelopen 6 jaar al enorm veel belantiggeld aan de bankiers hebben gegeven, die zichzelf daar leuke bonussen van hebben gegeven terwijl de verliezen op bleven lopen. Ik denk dat het failliet laten gaan van banken veel en veel minder kost. Zeker als we dat vanaf het begin hadden gedaan. Maar ook nu. Banken weten dat ze belastinggeld krijgen bij massaal falen, dus blijven ze onverantwoordelijke risicos nemen.
pi_124201274
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

daarom verwees ik ook naar de commentaren. Daarin zit die mening immers. En opiniestukken de ruimte bieden lijkt me ook goed, laat mensen zelf hun mening maar bepalen op basis van allerlei aangeleverde informatie.
In principe mag iedereen een mening geven, mits het niet beledigend is, maar in de columns is dat geen opinie van de krant zelf. In de commentaren van de redactie of redactiemedewerkers zie ik zelden een echt negatief stuk over het functioneren van de EU, spijtig, er zou wat meer stelling mogen worden genomen.
pi_124201299
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:19 schreef Viajero het volgende:

[..]

Als zelfs The Economist ophoudt met het grote stelen te verdedigen dan staat de wereld echt op zijn kop.
Misschien vanwege het Russische geld binnen die banken op Cyprus.
  maandag 18 maart 2013 @ 12:32:39 #172
379943 Paper_Tiger
pi_124201526
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Misschien vanwege het Russische geld binnen die banken op Cyprus.
Ik denk dat het met het buitenlandse geld op de banken op Cyprus nogal meevalt. Het hebben van een trust op Cyprus is zeer aantrekkelijk vanwege de belastingvoordelen. Die trust stalt het geld normaal gesproken gewoon in Zwitserland.
pi_124201568
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:32 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik denk dat het met het buitenlandse geld op de banken op Cyprus nogal meevalt. Het hebben van een trust op Cyprus is zeer aantrekkelijk vanwege de belastingvoordelen. Die trust stalt het geld normaal gesproken gewoon in Zwitserland.
Wat de precieze omvang is weet ik niet maar overal wordt gesproken van het belang van dit geld voor Cypriotisch banken, kortom, ik vrees dat het niet meevalt.
  maandag 18 maart 2013 @ 12:39:23 #174
379943 Paper_Tiger
pi_124201745
Van een website die opkomt voor het individu.....

quote:
Op maandag 18 maart 2013 bent u wakker geworden in een compleet veranderd Europa.

Het is niet te zien, maar het onzalige besluit van de Europese ministers van financiën om de kleine spaarders van EU-land Cyprus te onteigenen heeft ingrijpende gevolgen die zullen niet stoppen bij de Cypriotische grens.

De door niemand gekozen ‘toppertjes’ van EU, IMF en ECB hebben het niet aangedurfd om de Russische zwartgeld bezitters op het failliete Cyprus te knippen en te scheren en zijn het daarom eens geworden over een halfslachtig compromis.

‘We stoten de Russische belastingontduikers niet te hard voor het hoofd door hun kapitaal tegen een heffing van slechts 10 % te legaliseren en onteigenen voor de schijn van eerlijkheid tegelijkertijd ook de kleine spaarders voor 7 % van hun spaargeld’.

Dezelfde spaarders die mochten vertrouwen op het binnen de EU geldende deposito garantiestelsel dat het spaargeld van alle EU-burgers in gelijke mate zou beschermen.

Deze garantie blijkt dus geen cent waard te zijn als niet gekozen Brusselse bobo’s in hun paniek om het zinkende euroschip drijvend te houden iets anders besluiten.

Een bankoverval op klaarlichte dag via belastingwetgeving die nog gemaakt moet worden.

Wat er nu in Cyprus gebeurt is slechts een voorbode van wat de andere EU-burgers te wachten staat in de met 20.000 miljard euro schulden overladen Eurozone.

Zouden alle burgers ingevolge het EU-manifest niet op gelijke wijze worden behandeld?

De burgers in Griekenland, Italië, Portugal en Spanje die niet zo onnozel zijn om de waardeloze toezeggingen en garanties van hun regeerders te geloven zullen de komende tijd hun geld van de banken gaan halen. Met als gevolg dat het hele rotte bankenstelsel dat door onze politici met miljarden euro’s overeind wordt gehouden in elkaar zal storten. Een bankrun heet zoiets.

Iedereen met een beetje gezond verstand beseft nu dat geld onder de matras 10 % meer oplevert omdat de regeringen er niet bij kunnen komen. En de bloedzuigende banken, die leven van uw belastinggeld en tegelijkertijd de mensen met hypotheekachterstand meedogenloos uit huis laten zetten, betalen toch al bijna geen rente op uw spaargeld.

De bepaald niet briljante opmerking van eurogroep voorzitter Dijsselbloem dat hij soortgelijke acties in andere landen nooit helemaal kan uitsluiten maar er niets dergelijks gepland is lijkt veelzeggend voor de goede luisteraar.

Als overheden eenmaal een geldbron ontdekt hebben zullen ze die keer op keer benutten.

Door dit handelen heeft de EU-dictatuur haar masker afgezet. Geen enkele afspraak of garantie heeft nog enige waarde, want iedere belofte en toezegging wordt keer op keer gebroken, net zoals de bepalingen van het verdrag van Maastricht door de politici aan hun laars gelapt worden.

Eu-burgers zijn als het erop aan komt volslagen rechteloos!

Vanaf vandaag is alles is mogelijk zolang de met belastinggeld vorstelijk betaalde politieke leugenaars in binnen en buitenland het voor het zeggen hebben.

Iedere belofte van Europese politieke leiders inzake de financiële crisis werd inmiddels al gebroken.

Draghi, Monti, Samaras, Rajoy, Barroso, Rutte en de Jager…allemaal hebben ze de bevolking voorgelogen over noodhulp, bailouts, terugbetalingen met rente en de voortgang bij het bestrijden van de crisis. Of ze geven een onjuist beeld van de zogenaamde oplossingen van de crisis om de beurs op te drijven. Volgens Barroso en Van Rompuy is de crisis zelfs al voorbij.

Tegelijkertijd blijven de politici en de neo communistische Brusselse dictators onverstoorbaar de hemel op aarde beloven als we aan de euro vasthouden terwijl ze oorlog, hel en verdoemenis voorspellen als we de euro laten vallen. Angst zaaien is een machtig politiek wapen.

En iedereen die kritiek heeft op het eurobeleid en de miljardenzware steunoperaties wordt door diezelfde EU-leiders met hulp van de media als ondemocratisch en extreem rechts weggezet.

Ondanks alle waarschuwingen en alarmsignalen blijven de Brusselse dictatoriale kamikazes, gesteund door de landelijke politici, onverkort vasthouden aan hun waanidee over de ten dode opgeschreven eenheidsmunt euro en hun dromen over een Verenigde Staten van Europa.

Ondanks alle waarschuwingen blijven de politici miljarden in de bodemloze putten in Zuid Europa pompen, terwijl ze tegelijkertijd de eigen inwoners via bezuinigingen en vooral lastenverzwaringen financieel uitknijpen.

De rente wordt kunstmatig laag gehouden om banken en regeringen overeind te houden, terwijl de pensioenfondsen hierdoor geen geld meer verdienen en de pensioenen van de ouderen daarom gekort hebben.

Allemaal veroorzaakt door verkeerde keuzes van de politiek die in een eigen wereld leeft welke volkomen losstaat van dagelijkse realiteit van de burgers.

Het trieste daarbij is dat de basisgedachte van de Europese Gemeenschap niet eens zo slecht was: een gemeenschappelijke markt met vrij verkeer van personen en goederen en goed bewaakte buitengrenzen, maar dan zonder de gezamenlijke euromunt, zonder een gelijk rentetarief voor alle landen en zonder macht in Brussel.

Ex-minister van financiën Gerrit Zalm die ons de euro in gelogen heeft en daarbij de gulden te goedkoop heeft verkwanseld propageert nu als hoogste baas van de staatsbank ABN-AMRO dat het beter is voor de burgers om hun hypotheekschuld af te lossen.

Dat de banken het geld zelf nodig hebben en de hypotheekrisico’s nu proberen af te schuiven op onze pensioenfondsen verzwijgt hij gemakshalve maar en daarmee geeft hij het woord hypocriet een nieuwe dimensie!

Misdaad loont niet, maar witte boorden criminaliteit kennelijk wel voor ¤ 750.000,- per jaar.

De tijd loopt voor de euro ten einde, want de oplossingen zijn inmiddels gevaarlijker en duurder dan het opdoeken van de euro. En het dictaat over Cyprus zal het einde alleen maar versnellen.

De tijd zal dan ook leren of de ondemocratische politici en de criminelen onder de bankiers na afloop van het zich ontwikkelende drama voor de rechter gebracht zullen worden voor hun blinde eerzucht en hun hebzucht.

Of zal de bevolking van diverse Europese landen het recht in eigen hand nemen?

Want de EU is momenteel niet alleen in financieel opzicht explosief.

Door: S.R.L. Lancee (schrijver/politiek analist, die in 2006 in zijn boek het einde van de EU al voorspelde).
pi_124201787
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:39 schreef Paper_Tiger het volgende:

Door: S.R.L. Lancee (schrijver/politiek analist, die in 2006 in zijn boek het einde van de EU al voorspelde).

Is de EU dan al gevallen :P :P?
  maandag 18 maart 2013 @ 12:41:19 #176
379943 Paper_Tiger
pi_124201806
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:40 schreef DeParo het volgende:

[..]

Is de EU dan al gevallen :P :P?
Heb nog een beetje geduld....
  maandag 18 maart 2013 @ 12:43:40 #177
37295 Luigi
mario pls
pi_124201875
De banken vandaag ook nog dichthouden doet het geheel geen goed denk ik, nee.
  maandag 18 maart 2013 @ 12:45:37 #178
379943 Paper_Tiger
pi_124201933
quote:
7s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:43 schreef Luigi het volgende:
Zodra ze opengaan haalt iedereen zijn geld weg en vallen ze om.
  maandag 18 maart 2013 @ 12:46:38 #179
111528 Viajero
Who dares wins
pi_124201966
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:45 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Laat maar vallen dan, het komt er toch wel van.
pi_124201969
quote:
7s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:43 schreef Luigi het volgende:
Het was toch sowieso al een nationale feestdag dus die banken zouden toch al niet openen. ;)
  maandag 18 maart 2013 @ 12:47:13 #181
346939 Janneke141
pi_124201991
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:45 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Laat ze maar vast voedselbonnen gaan drukken.
  maandag 18 maart 2013 @ 12:47:42 #182
37295 Luigi
mario pls
pi_124202010
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Laat ze maar vast voedselbonnen gaan drukken.
Of ze krijgen allemaal zakgeld van de EU :D.
  maandag 18 maart 2013 @ 12:52:36 #183
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124202164
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het was toch sowieso al een nationale feestdag dus die banken zouden toch al niet openen. ;)
Morgen blijven ze ook dicht.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_124202190
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar dit nieuws was ''toevallig'' getimed met die feestdag. Als die banken weer open moeten is de kans redelijk groot dat er gigantische rijen voor de banken komen en als hun zuidelijke buren dat op tv zien met de kennis dat hun banken ook zwaar geïnvesteerd hebben in Cyprus kunnen die ook nog wel eens voor hun lokale bank gaan kamperen en dan zijn wij ook de lul. Dank EU voor deze debiele oplossing die in een keer iedereen met spaargeld bang heeft gemaakt. Net wat je nodig hebt in een vertrouwenscrisis.
pi_124202196
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Morgen blijven ze ook dicht.
Dat klopt maar het ging over vandaag.

Ik verwacht eigenlijk dat de banken in cyprus dicht gaan blijven totdat er nu echt een beslissing genomen is.
pi_124202215
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat klopt maar het ging over vandaag.

Ik verwacht eigenlijk dat de banken in cyprus dicht gaan blijven totdat er nu echt een beslissing genomen is.
Hoe langer ze dicht blijven hoe meer de economie op zijn gat ligt dus ze kunnen dat ook niet eeuwig blijven doen.
pi_124202234
Om nog maar te zwijgen over het feit dat mensen nogal over de zeik gaan als ze niet meer bij hun eigen eigendom kunnen komen.
  maandag 18 maart 2013 @ 12:55:09 #188
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124202244
Die hele kroning op 30 april is natuurlijk bedoeld als bankholiday om ons spaargeld te confisqueren! Maxima komt ook uit Argentinie waar ze specialist zijn in dat soort dingen.

Nu valt alles op z'n plaats.... :{
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 18 maart 2013 @ 12:55:29 #189
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124202255
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Maar dit nieuws was ''toevallig'' getimed met die feestdag.
Cyprus heeft zoveel feestdagen dat het zo'n beetje op elk moment "toevallig" zou zijn :+
pi_124202256
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:53 schreef Glazenmaker het volgende:
Net wat je nodig hebt in een vertrouwenscrisis.
Dat is juist nu veroorzaakt door de EU met hun achterkamertjes zaterdagnacht besluiten en onze te domme bestuurders die gewoon niet doorhadden dat het precedent dat ze hiermee scheppen niet door burgers zomaar als normaal beschouwd wordt.
pi_124202348
Ik vraag me weleens af of de politici en centrale banken het "grotere geheel" nog wel zien. Het besluit wat ze nu in Cyprus nemen is gewoonweg pure diefstal. Het wordt steeds gekker.

De burgerij is compleet klaar met dit pleisterwerk om banken in het zadel te houden.
  maandag 18 maart 2013 @ 12:59:08 #192
111528 Viajero
Who dares wins
pi_124202381
Het heeft zes jaar geduurd, maar het lijkt erop dat zelfs op fok nu de meeste mensen doorhebben dat we bestolen worden door de bankiers en de politici.
pi_124202384
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is juist nu veroorzaakt door de EU met hun achterkamertjes zaterdagnacht besluiten en onze te domme bestuurders die gewoon niet doorhadden dat het precedent dat ze hiermee scheppen niet door burgers zomaar als normaal beschouwd wordt.
Maar ook die psychopaten van de EU moeten toch wel enige communicatie hebben met de buitenwereld hebben die niet beïnvloed worden door de groepsdenk psychose van zo'n achterkamertje?
  maandag 18 maart 2013 @ 12:59:55 #194
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124202408
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Maar ook die psychopaten van de EU moeten toch wel enige communicatie hebben met de buitenwereld hebben die niet beïnvloed worden door de groepsdenk psychose van zo'n achterkamertje?
Nu overschat je ze toch echt hoor....
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124202487
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hadden ze dat maar dan waren een groot gedeelte van de huidige maatregelen ook nooit genomen. Nee de EU met hun loze afspaken die men te pas of te onpas toepast/wijzigt is net zo´n bubble als de banken zelf zijn.
pi_124202534
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hadden ze dat maar dan waren een groot gedeelte van de huidige maatregelen ook nooit genomen. Nee de EU met hun loze afspaken die men te pas of te onpas toepast/wijzigt is net zo´n bubble als de banken zelf zijn.
Bijvoorbeeld het redden van landen wat bij het invoeren van de euro expliciet is verboden, de schuldengrens voor landen en gaat zo door...
pi_124202647
Maar owee als je, je schuld een maand later afbetaald dat gepland. We kunnen tenslotte niet hebben dat contracten en wetten worden bekeken met een menselijk oog en common sense! Dat zou handtekeningen van burgers waardeloos maken. Doei huis!
pi_124202745
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 08:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De gewone burger heeft normaliter niet meer dan 100.000 op hun rekening staan en daarvoor zou het DGS systeem moeten functioneren. Dat de burger dan tijdelijk evevn niet bij zijn geld kan is vervelend, maar schept tenminste wel een precedent voor de slecht ondernemende banken om het toch eens wat beter te gaan doen.
Was het maar waar, toen SNS om dreigde te vallen moest de overheid bijspringen, want de andere banken konden niet in staan voor het deposito stelsel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_124202751
De Spaanse centrale bank houdt het volgens RTL in ieder geval al goed in de gaten.
pi_124202824
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Was het maar waar, toen SNS om dreigde te vallen moest de overheid bijspringen, want de andere banken konden niet in staan voor het deposito stelsel.
Konden het niet of wilden het niet. ;)

Verder had men in 2008 nooit rucksichtlos zomaar het DGS berag van 20.000 naar 100.000 mogen oppompen hierdoor worden de problemen van overheden/ banken alleen maar groter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')