abonnement Unibet Coolblue
pi_125374253
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 april 2013 22:02 schreef BORRREETJEEE het volgende:
uders precies hebben weet ik niet, maar traag, vaag menu, vaak geen ontvangst, de laatste keer dat ik hem moest updaten een vaag programma voor op de PC. Mijn broertje en ik gaan liever zonder dat ding weg als met, minder irritatie.
hmm, dat kan. Heb de mijne in de 3 jaar dat ik hem heb nog nooit geupdate, is ook niet nodig want op een paar kleine dingetjes na(hier in de regio Groningen) is ie gewoon up to date. geen ontvangst heb ik echt nog nooit last van gehad in de auto. (ja, in 1 busje na dan, maar niemand had ontvangst in dat busje. Ook niet met TomTom's..)

Vanmiddag trouwens wel even lekker wezen biken in Veendam. :)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_125398646
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 19:17 schreef StateOfMind het volgende:
Welkom.

Wat zijn je voorwaarden en eisen precies? En wat bedoel je met sneller schakelen: de derailleurs zelf of bedoel je schakelen met triggers of gripshift?

Voor 1000 euro zul je nieuw bij de 'betere' instapmodellen zitten. Zelf zat ik begin vorig jaar in dezelfde situatie: eerst een goedkope instap mtb gekocht om te kijken of het mountainbiken beviel en toen heb ik deze na 3 maanden ingeruild voor een echt goede mtb.
Met het schakelen nu merk ik dat het zeker 1 seconde of meer duurt voordat de fiets uitvoert wat ik wil. Heb bij een maat van mij gezien dat als hij schakelt het veel minder lang duurt.

Voorwaarden nieuwe mtb:
- Snel schakelen
- Beter remsysteem
- Klikpedalen
- Voorvork eenvoudig kunnen bedienen.

quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 20:14 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Heel belangrijk: wat heb je nu?
Heb nu een Fuji mtb met Shimano Altus spul erop. Of alles Altus is weet ik niet omdat ik hem destijds heb gekocht om te kijken of ik het mtben echt leuk vond en totaal geen idee had wat voor groepen je hebt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 13:31 schreef Auti het volgende:

[..]

Je kan een leuk centje besparen door een "oud" (2012) model te kopen, die zijn nu allemaal in de uitverkoop.
Ook bij lokale fietsenzaken of alleen online? Koop het liefst een mtb in de winkel omdat je dan ook altijd terug kunt gaan als je er wat mee hebt.
------

Wat voor soort mtb raden jullie mij aan dan en in welk segment (prijsklasse, groepen etc)?
  woensdag 17 april 2013 @ 15:29:51 #153
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_125399196
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:45 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Zou het kunnen na amper 300km?

Ze remmen nog perfect, alleen de laatste paar meters gaat ie schreeuwen...

dit is zou toch nog voldoende moeten zijn of niet?

en dan dat uitsteekseltje aan het veertje, maakt het uit welke kant het zit?

[ Bericht 5% gewijzigd door mrPanerai op 17-04-2013 15:35:09 ]
pi_125399206
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 15:17 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Met het schakelen nu merk ik dat het zeker 1 seconde of meer duurt voordat de fiets uitvoert wat ik wil. Heb bij een maat van mij gezien dat als hij schakelt het veel minder lang duurt.

Voorwaarden nieuwe mtb:
- Snel schakelen
- Beter remsysteem
- Klikpedalen
- Voorvork eenvoudig kunnen bedienen.

[..]

Heb nu een Fuji mtb met Shimano Altus spul erop. Of alles Altus is weet ik niet omdat ik hem destijds heb gekocht om te kijken of ik het mtben echt leuk vond en totaal geen idee had wat voor groepen je hebt.

[..]

Ook bij lokale fietsenzaken of alleen online? Koop het liefst een mtb in de winkel omdat je dan ook altijd terug kunt gaan als je er wat mee hebt.
------

Wat voor soort mtb raden jullie mij aan dan en in welk segment (prijsklasse, groepen etc)?
Fietsenwinkels hebben ook wel aanbiedingen, maar het is lastig zoeken. Als je voor een 2013 model zou gaan zou ik denken aan http://www.cube.eu/hard/cross-country/ltd-pro-26/
1100 euro en best goed afgemonteerd.

Qua groepen SLX<XT<XTR maar het beste van het beste tikt snel aan. De fiets waar ik naar link heeft iig een XT achterderailleur en dat schakelt snel. Het is een leuke fiets om mee te beginnen en je kan altijd stap voor stap upgraden of als iets versleten is vervangen door beter spul, heb ik met mijn fiets ook gedaan. Als je meteen alles goed wilt hebben qua afmontage dan moet je denken aan een fiets van zo'n 16 a 1700 euro, bijv. een Cube Reaction.
-weg-
pi_125400433
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 15:30 schreef Auti het volgende:

[..]

Fietsenwinkels hebben ook wel aanbiedingen, maar het is lastig zoeken. Als je voor een 2013 model zou gaan zou ik denken aan http://www.cube.eu/hard/cross-country/ltd-pro-26/
1100 euro en best goed afgemonteerd.

Qua groepen SLX<XT<XTR maar het beste van het beste tikt snel aan. De fiets waar ik naar link heeft iig een XT achterderailleur en dat schakelt snel. Het is een leuke fiets om mee te beginnen en je kan altijd stap voor stap upgraden of als iets versleten is vervangen door beter spul, heb ik met mijn fiets ook gedaan. Als je meteen alles goed wilt hebben qua afmontage dan moet je denken aan een fiets van zo'n 16 a 1700 euro, bijv. een Cube Reaction.
Waarom geen 29er? Ik heb sinds kort een 29er met XT achterderailleur en ik was nog geen 1000 euro kwijt. Ik heb hiervoor altijd een 26 inch mtb gehad maar die was na 13 jaar wel toe aan vervanging.

Merida
http://www.merida-bikes.c(...)g.Nine+TFS+300+white

Sensa
http://www.sensabikes.com(...)ba5cbaae9d4620f33803
pi_125404259
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 15:57 schreef Nober het volgende:

[..]

Waarom geen 29er? Ik heb sinds kort een 29er met XT achterderailleur en ik was nog geen 1000 euro kwijt. Ik heb hiervoor altijd een 26 inch mtb gehad maar die was na 13 jaar wel toe aan vervanging.

Merida
http://www.merida-bikes.c(...)g.Nine+TFS+300+white

Sensa
http://www.sensabikes.com(...)ba5cbaae9d4620f33803
Dat is ook een optie natuurlijk, 29'ers komen in mijn koppie nog niet zo vaak voorbij zetten. Net als dat ik persoonlijk vastgebakken zit aan het merk Cube, zat andere goede merken voor een mooie prijs zoals inderdaad Merida bijvoorbeeld maar ik blijf steken bij Cube.
-weg-
  woensdag 17 april 2013 @ 17:39:18 #157
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_125404854
Ga naar een paar fietsenmakers bij je in de buurt en kijk war je een groot aanbod hebt, goede service en vertel daar wat je budget is, wat je wilt etc. Schijf prijzen/wat je er voor krijgt enzo ff op en post het hier.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_125405050
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 15:30 schreef Auti het volgende:

[..]

Fietsenwinkels hebben ook wel aanbiedingen, maar het is lastig zoeken. Als je voor een 2013 model zou gaan zou ik denken aan http://www.cube.eu/hard/cross-country/ltd-pro-26/
1100 euro en best goed afgemonteerd.

Qua groepen SLX<XT<XTR maar het beste van het beste tikt snel aan. De fiets waar ik naar link heeft iig een XT achterderailleur en dat schakelt snel. Het is een leuke fiets om mee te beginnen en je kan altijd stap voor stap upgraden of als iets versleten is vervangen door beter spul, heb ik met mijn fiets ook gedaan. Als je meteen alles goed wilt hebben qua afmontage dan moet je denken aan een fiets van zo'n 16 a 1700 euro, bijv. een Cube Reaction.
Ghost zou ook zeer goed kunnen.
Bovendien gaat mijn voorkeur uit naar SRAM, X7 is zeker haalbaar voor je geld, maar X9 of bv. X0 zou helemaal geweldig zijn.
Je zou kunnen kijken naar een Ghost 5000, of 6000 als je je budget iets oprekt. (maar houd rekening met kosten van kleding/helm etc. ) Al zijn die voornamelijk Deore e.d uitgerust.
Je zou ook zoiets kunnen doen: een 29ér dus.. Minder bochtensnelheid, maar klimmen en topsnelheid schijnt veel hoger te liggen..
http://www.123sportfietse(...)13-zwart-groen-29er/

Ghost word volledig in Duitsland gemaakt en zijn erg stevige fietsen(die van mij word behoorlijk mishandeld, maar geeft geen krimp. )

Of een leuke 650B https://www.belgafietsen.nl/bulls-six50-1-mat-zwart-27-5-
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_125406481
Bedankt voor jullie input heren. Als ik overal op internet kijk is er in ieder geval zat aanbod. Vanmiddag in een fietsenzaak geweest waar ik de eigenaar goed van ken en ik ook denk ik dat ik mijn fiets ga halen, hij kan alle soorten mountainbikes leveren. Heb een boekwerk mee gekregen van conway 2013 waar hij mij de volgende mtb van aanraadde, iemand van jullie ervaring met Conway modellen of verhalen over gehoord? Kan er op internet niet veel over lezen. Hier onder fiets wat mij aangeraden is:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf vind ik die Cube en Sensa mountainbikes het vetst. Dillema wat te kopen nu :P
  woensdag 17 april 2013 @ 18:32:54 #160
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_125406739
Als je fietswinkel aangeeft dat het vol XT spul zit maar eigenlijk alleen de XTderailleur is en de rest 3reeks (dus Acera) dan denk ik dat je beter kan passen en ergens kopen waar ze wel goede raad geven en dan vind ik 880 euro toch aan de prijzige kant.
pi_125408168
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:25 schreef poiuytr het volgende:
Bedankt voor jullie input heren. Als ik overal op internet kijk is er in ieder geval zat aanbod. Vanmiddag in een fietsenzaak geweest waar ik de eigenaar goed van ken en ik ook denk ik dat ik mijn fiets ga halen, hij kan alle soorten mountainbikes leveren. Heb een boekwerk mee gekregen van conway 2013 waar hij mij de volgende mtb van aanraadde, iemand van jullie ervaring met Conway modellen of verhalen over gehoord? Kan er op internet niet veel over lezen. Hier onder fiets wat mij aangeraden is:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf vind ik die Cube en Sensa mountainbikes het vetst. Dillema wat te kopen nu :P
Conway zegt mij echt helemaal niks... Klinkt als zo'n chinees merk.
Cube, Bulls, Ghost, Focus zijn een beetje de merken waar je je met jouw budget vooral op moet gaan richten.

Je zou trouwens ook een Canyon kunnen nemen. Wel alleen webshop verkrijgbaar, maar het schijnen absurd goede fietsen te zijn. (met heel veel value for your buck.)
http://www.canyon.com/_nl(...)l?b=3008#tab-reiter2
bijvoorbeeld, super voorvork. (Reba zal je in geen enkele andere fiets voor <1000,- tegenkomen) Allemaal minimaal SLX(XT achter)

Ik ben het trouwens een met Panerai..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_125408214
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:32 schreef mrPanerai het volgende:
Als je fietswinkel aangeeft dat het vol XT spul zit maar eigenlijk alleen de XTderailleur is en de rest 3reeks (dus Acera) dan denk ik dat je beter kan passen en ergens kopen waar ze wel goede raad geven en dan vind ik 880 euro toch aan de prijzige kant.
Dat dus. Als een verkoper zo'n fout maakt, dan betuigt dat van weinig deskundigheid.

Ik weet niet waar je woont, maar Herckenrath nabij Nijmegen heeft een leuke aanbieding op 2012 modellen.

http://www.herckenrath-fietsplaza.nl/

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_125408536
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 19:12 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Conway zegt mij echt helemaal niks... Klinkt als zo'n chinees merk.
Cube, Bulls, Ghost, Focus zijn een beetje de merken waar je je met jouw budget vooral op moet gaan richten.

Je zou trouwens ook een Canyon kunnen nemen. Wel alleen webshop verkrijgbaar, maar het schijnen absurd goede fietsen te zijn. (met heel veel value for your buck.)
http://www.canyon.com/_nl(...)l?b=3008#tab-reiter2
bijvoorbeeld, super voorvork. (Reba zal je in geen enkele andere fiets voor <1000,- tegenkomen) Allemaal minimaal SLX(XT achter)

Ik ben het trouwens een met Panerai..
Dat ziet er goed uit die Canyon. Reba voorvork is echt een groot pluspunt.
-weg-
pi_125408655
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 19:21 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat ziet er goed uit die Canyon. Reba voorvork is echt een groot pluspunt.
Dat, alleen die vork kost al wel zeker 400,- retail.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_125408749
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 19:24 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Dat, alleen die vork kost al wel zeker 400,- retail.
Ik had hem voor 379,- in de aanbieding bij Chainreaction, 2012 model.
-weg-
pi_125409508
Sodeju, zat net ff te kijken voor wat Cube modellen, en ik zag dat de 26" Cube Reaction Race 2013 300 euro duurder is dan dat mijn 2012 model was.

Het 2013 model heeft alles XT en SLX, een Fox 32 Float CTD vork en weegt 11,5 kg.
Mijn 2012 model heeft alles XT, een Reba RL 100 DualAir vork en weegt 10,8 kg.

Zou die Fox dan zoveel duurder zijn?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_125409893
quote:
11s.gif Op woensdag 17 april 2013 19:44 schreef StateOfMind het volgende:
Sodeju, zat net ff te kijken voor wat Cube modellen, en ik zag dat de 26" Cube Reaction Race 2013 300 euro duurder is dan dat mijn 2012 model was.

Het 2013 model heeft alles XT en SLX, een Fox 32 Float CTD vork en weegt 11,5 kg.
Mijn 2012 model heeft alles XT, een Reba RL 100 DualAir vork en weegt 10,8 kg.

Zou die Fox dan zoveel duurder zijn?
Fox is vrij prijzig ja.
-weg-
pi_125410070
quote:
11s.gif Op woensdag 17 april 2013 19:44 schreef StateOfMind het volgende:
Sodeju, zat net ff te kijken voor wat Cube modellen, en ik zag dat de 26" Cube Reaction Race 2013 300 euro duurder is dan dat mijn 2012 model was.

Het 2013 model heeft alles XT en SLX, een Fox 32 Float CTD vork en weegt 11,5 kg.
Mijn 2012 model heeft alles XT, een Reba RL 100 DualAir vork en weegt 10,8 kg.

Zou die Fox dan zoveel duurder zijn?
Volgens mij zijn ze gelijkwaardig..

Mijn bike(SE6000) is ook een stuk duurder nu (en minder goed afgemonteerd!)scheelt iets van 200,-
Fox 32 zit tussen de 350 en c.a. 700,- afhankelijk van de versie.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_125410497
Dat parcours bij het circuit van Zandvoort ziet er trouwens best gaaf uit, staan filmpjes van op youtube.
-weg-
pi_125410522
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 19:55 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ze gelijkwaardig..

Mijn bike(SE6000) is ook een stuk duurder nu (en minder goed afgemonteerd!)scheelt iets van 200,-
Fox 32 zit tussen de 350 en c.a. 700,- afhankelijk van de versie.
Blijkbaar een nieuwe trend: meer geld voor een mindere afmontage. Iig blij dat ik hem vorig jaar gekocht heb ;)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_125410665
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:03 schreef Auti het volgende:
Dat parcours bij het circuit van Zandvoort ziet er trouwens best gaaf uit, staan filmpjes van op youtube.
Echt wel he. :)
Afgelopen zondag was ik voor het eerst daar op het circuit, toen ook een rondje gelopen om het circuit, waarbij we gedeeltelijk langs de mtb route kwamen. Zag er erg tof uit, lekker veel hoogtemeters. :)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_125410708
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:03 schreef Auti het volgende:
Dat parcours bij het circuit van Zandvoort ziet er trouwens best gaaf uit, staan filmpjes van op youtube.
Ziet er op zich wel aardig uit, maar ik vind die kale omgeving niks. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het zeer bosrijke Rijk van Nijmegen gewend ben. Ik zweer bij lekker fietsen door de bossen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_125410834
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:07 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ziet er op zich wel aardig uit, maar ik vind die kale omgeving niks. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het zeer bosrijke Rijk van Nijmegen gewend ben. Ik zweer bij lekker fietsen door de bossen.
Ach, moet je dan maar eens hier komen fietsen.. Geen heuvels, geen bos, dus schiet niet echt op..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_125410930
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:09 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ach, moet je dan maar eens hier komen fietsen.. Geen heuvels, geen bos, dus schiet niet echt op..
Waar zat jij ook al weer in NL?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_125410972
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:11 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Waar zat jij ook al weer in NL?
Delfzijl... Dichtbijzijndste mtbroute is 3 kwartier rijden.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')