Ik zit met Cube kleding gewoon goed met maatje XL, ik had 1 keer een large shirt gekocht en die zit net iets te klein. Maar als ik voor SPD schoenen ga dan ga ik wel naar de LBS, heb al mooie gezien.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Kleding koop ik nooit online, ik wil het altijd kunnen passen. Ik zit altijd net tussen 2 maten in.
Trackstand heb ik wel aardig onder de knie, ik denk niet dat ik snel zal vallen. Maar kan altijd gebeuren natuurlijk, ook zonder SPD.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:17 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
je gaat vooral het voordeel merken bij klimmetjes die nu zwaar gingen, met SPD trek je je als het ware omhoog. Dat was (naast het vallen wat je 100% zeker gaat doen in het begin bij stilstand) het eerste wat ik mertke
heb toevallig ook net zo'n cube blackline shirt besteld, vond de L behoorlijk ruim vallen, ze nemen hun maten vrij ruim. Heb ook een jasje van spiuk en daar heb ik een 2xl in moeten bestellenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:40 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik zit met Cube kleding gewoon goed met maatje XL, ik had 1 keer een large shirt gekocht en die zit net iets te klein. Maar als ik voor SPD schoenen ga dan ga ik wel naar de LBS, heb al mooie gezien.
Tja, ik heb het altijd of xl of xxl, maar heb sowieso een hekel aan die strakke shirtjes, dus die koop ik ook haast niet.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:48 schreef Klonk het volgende:
[..]
heb toevallig ook net zo'n cube blackline shirt besteld, vond de L behoorlijk ruim vallen, ze nemen hun maten vrij ruim. Heb ook een jasje van spiuk en daar heb ik een 2xl in moeten bestellen
Ik fiets altijd met een rugzak om, en dan vind ik het om de een of andere reden prettiger zitten met een maatje groter. Heb zitten twijfelen tussen een XL een een XXL, maar om bovengenoemde reden uiteindelijk voor de XXL gekozen, al scheelde het naar mijn idee niet zo gek veel.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:48 schreef Klonk het volgende:
[..]
heb toevallig ook net zo'n cube blackline shirt besteld, vond de L behoorlijk ruim vallen, ze nemen hun maten vrij ruim. Heb ook een jasje van spiuk en daar heb ik een 2xl in moeten bestellen
keek al zo raar jah naar de titel hahaquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:37 schreef StateOfMind het volgende:
Kut, kan een mod de TT veranderen in 'Waar we klaar zijn voor de lente!'
Ik zag het net te laatquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:55 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
keek al zo raar jah naar de titel haha
Ja, hoezo?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:55 schreef StateOfMind het volgende:
@Marco001: Jij was toch taxichauffeur men ik?
Dan stuur ik je morgen in de loop van de dag (want nu biertijd) wel een PM. Ik heb wat vragen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:56 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ja, hoezo?
Wel lachen trouwens, had vorige week mijn bike mee naar stage, en heb een felgeel jack.. kreeg ik allemaal commentaar op..
quote:
klinkt ook wel super gaafquote:Op zondag 17 maart 2013 20:17 schreef kanovinnie het volgende:
Door een mergelgrot gemountainbiked. Als excursie tijdens een vrijgezellenfeest, maar dat was best tof
Op de cauberg zaten we.quote:Op zondag 17 maart 2013 20:33 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
klinkt ook wel super gaaf
valkenburg daar ?
lijkt me idd wel gaaf, fotos gemaakt van binnen ?quote:
1tje. Had mijn DSLR niet mee en mijn gopro deed raarquote:Op zondag 17 maart 2013 20:42 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
lijkt me idd wel gaaf, fotos gemaakt van binnen ?
Had je strava geeneens aan?quote:Op zondag 17 maart 2013 20:17 schreef kanovinnie het volgende:
Door een mergelgrot gemountainbiked. Als excursie tijdens een vrijgezellenfeest, maar dat was best tof
Neuh.quote:
ruis op de lijn :pquote:
Mwah, gereden km's wel. Geen GPS alleen dan.quote:
Oh, ik ben van 10 tot na elven gaan rennen, zonnetje, lekker warm, weinig wind! 's Middags wel een stuk donkerder..quote:Op zondag 17 maart 2013 19:58 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]![]()
Om 9 uur weggegaan, tot 10 uur in de natte sneeuw/regen gefietst.
Daarna was het wel lekker weer. Maar wel een ongelofelijke drek in de bos.
Hier klaarde het 's middags juist op. Maar toen had ik geen tijd. Als ik wilde fietsen moest ik om 9 uur weg, dus dan maar door de regen/natte sneeuw.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:01 schreef Unsub het volgende:
[..]
Oh, ik ben van 10 tot na elven gaan rennen, zonnetje, lekker warm, weinig wind! 's Middags wel een stuk donkerder..
Die staan bij mij ook op mijn verlanglijstjequote:Op maandag 18 maart 2013 14:41 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Hier klaarde het 's middags juist op. Maar toen had ik geen tijd. Als ik wilde fietsen moest ik om 9 uur weg, dus dan maar door de regen/natte sneeuw.
Mezelf voor mijn verjaardag toch maar eens een goede ademende regenjas en regenbroek cadeau doen.
Dat heb ik ook een keer gedaan, ook met vrijgezellenfeest. Is inderdaad wel cool. We hadden ook een enthousiaste gids die meteen maar alle routes aan elkaar plakte zo ongeveer. Alleen wel kut als je een klein beetje afstand houdt voor de zekerheid (5 meter ofzo) en dat de mensen voor je de volgende bocht al om zijn en je alleen nog maar drie donkere gangen voor je ziet als je de bocht om komt. Duurde wel even voordat de gids weer terug wasquote:Op zondag 17 maart 2013 20:17 schreef kanovinnie het volgende:
Wij hadden dat ook ja. Opeens de mensen voor je weg. Dan ga je voor de zekerheid nog maar ietsjes verder en opeens sta je dan in het donkerquote:Op maandag 18 maart 2013 21:52 schreef FHR het volgende:
[..]
Dat heb ik ook een keer gedaan, ook met vrijgezellenfeest. Is inderdaad wel cool. We hadden ook een enthousiaste gids die meteen maar alle routes aan elkaar plakte zo ongeveer. Alleen wel kut als je een klein beetje afstand houdt voor de zekerheid (5 meter ofzo) en dat de mensen voor je de volgende bocht al om zijn en je alleen nog maar drie donkere gangen voor je ziet als je de bocht om komt. Duurde wel even voordat de gids weer terug was
Mijn stadfiets heeft dezelfde aandrijving als die fietsen. Ze noemen het een cardan, maar eigenlijk is het dat niet (een cardan heeft twee kruiskoppelingen). Het is gewoon een aandrijfas met twee keer een haakse overbrenging. Volgens mij hadden ze in de grot geen versnellingen, mijn stadsfiets heeft een Nexus naaf. In die grotten zijn ze op zo'n as overgestapt omdat de kettingen en tandwielen veel te snel sleten door de vochtige lucht gemixt met mergeldeeltjes.
http://www.aspadventure.nl/grotten-programmas.phpquote:Op maandag 18 maart 2013 22:12 schreef StateOfMind het volgende:
Lijkt me wel een gave en aparte ervaring, zo in die grotten![]()
Toevallig een linkje naar dat bedrijfje/organisatie?
Ziet er leuk uit. Ben wel benieuwd hoe lang die trail goed blijft; de grond ziet er nogal zacht uit. Volgens mij zit 'ie in no-time vol braking bumps enzo. Dat zou wel zonde zijn van zo'n trail.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:52 schreef Marco001 het volgende:
Filmpje van waar ik in de zomer ga biken..
Nu al zin in.
Nog even iets warmer worden zodat ik kan gaan trainen...
Zat net een ander filmpje te kijken, en daar zag het er allemaal lekker stoffig uit.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:49 schreef FHR het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit. Ben wel benieuwd hoe lang die trail goed blijft; de grond ziet er nogal zacht uit. Volgens mij zit 'ie in no-time vol braking bumps enzo. Dat zou wel zonde zijn van zo'n trail.
Puur voor op de weg, droog weer? Schwalbe Kojak, een echte slickquote:Op donderdag 28 maart 2013 11:37 schreef peleetje het volgende:
Weet iemand wat goeie slicks zijn voor de MTB? of zijn er ergens op internet testen van slicks?
Voor racefiets zijn er regelmatig bandentesten in het fiets magazine. Ik kan ze voor MTB slicks niet vinden? :-(
Supermoto's staan wel stoerder.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Puur voor op de weg, droog weer? Schwalbe Kojak, een echte slick
Waarom geen SPD? SPD is echt geen probleem.quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:03 schreef Auti het volgende:
Ik heb deze pedalen besteld
http://www.bikester.nl/fi(...)-pedalen/251039.html
Dan hoef ik nog niet meteen naar SPD schoenen te kijken.
idd,quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom geen SPD? SPD is echt geen probleem.
ik vind het nu zelfs vreemd om als ik op een andere fiets zit niet ''vast'' te zitten aan de fietsquote:Op donderdag 28 maart 2013 13:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het zijn combipedalen heh, ik bedoelde dat ik met deze pedalen nog niet meteen SPD schoenen hoef te kopen maar even kan wachten tot het financieel iets beter uitkomt. Ben zeker wel van plan om SPD schoenen te kopen en dan ga ik er maar aan wennen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah, dat roze vind ik niets.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:44 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Vind ik deze beter. :p
[ afbeelding ]
Anders kijk je even naar de link van het plaatje.quote:
Hoe zit het de ondersteuning? Voor mij als reuma patient is dat wel belangrijk.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:09 schreef Auti het volgende:
[..]
http://www.facemasks.nl/zwarte-handschoenen-met-skelet-print-wit
Ik heb ze nog niet binnen, verwacht ze morgen. Maar het zijn gewoon normale handschoenen geloof ik, geen gelpads.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hoe zit het de ondersteuning? Voor mij als reuma patient is dat wel belangrijk.
Daar heb ik eventueel ook wel interesse in. Als ik ze binnen heb zal ik wel even posten of er pads in zitten of niet.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:59 schreef StateOfMind het volgende:
Ah okee, NorthWave heeft ook zoiets meen ik, maar dan wel met pads.
inderdaad, en daar ook niet echt goedkoop. (Ben ze tegengekomen voor een tientje..quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:59 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik heb ze nog niet binnen, verwacht ze morgen. Maar het zijn gewoon normale handschoenen geloof ik, geen gelpads.
Pas op voor de irritante boomstompjes in de afdaling met de kombochtenquote:
idd. Maandagochtend tot half twaalf mag ik los, daarna worden de duimklemmen weer aangedraaid.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 23:56 schreef Gripper het volgende:
[..]
Pas op voor de irritante boomstompjes in de afdaling met de kombochten![]()
Je komt niet bij mij in de buurt denk ik, ga je na het biken weer naar tiel?
Ik heb ze binnen, het zijn inderdaad normale handschoentjes.. maar dat zijn mijn BBB winterhandschoentjes ook, ik heb niet perse pads nodig.. ik heb Cube Race handvaten, die zijn vrij zacht. En die 2,50 verschil maakt mij niet zoveel uit.. gratis verzendkosten (a 3 euro).quote:Op vrijdag 29 maart 2013 23:14 schreef Marco001 het volgende:
[..]
inderdaad, en daar ook niet echt goedkoop. (Ben ze tegengekomen voor een tientje..
Foto?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:20 schreef Crazy-M het volgende:
Net met veel moeite mn 29 compleet in de polo gekregen. Kreeg het voorband er niet uit. Snelsluiter los gemaakt, draaien, draaien maar kwam niks los. Ook geen trek mechanisme. Nog met paar andere mtbers gekregen maar lukte ook niet
zal vanmiddag maken en plaatsen. Van alle 2 de kanten van de wiel.quote:
Godverquote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:12 schreef FHR het volgende:
Ik denk dat dat een Maxle Lite as is. Dan moet je het hendeltje helemaal open zetten, daarna de hele as los draaien (dus tegen de klok in). Hij zit gewoon met schroefdraad in de vorkpoot gedraaid (er zit dus geen bout als ik me goed herinner).
Zoek anders even de handleiding van je vork op (http://www.sram.com/service/rockshox/7)
quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:26 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Godverzo simpel
we zaten wat te prutsen en draaien en wel die inkeping gezien. Maar niks mee gedaan.
Ach ja, zo heb ik een keer een half uur zitten kloten met m'n stadsfiets waarvan het achterwiel er niet meer goed in wilde. Bleek ik dat ik één of ander ringetje verkeerd om had zitten. Klote, maar kan gebeuren.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:26 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Godverzo simpel
we zaten wat te prutsen en draaien en wel die inkeping gezien. Maar niks mee gedaan.
Gister ook stadfiets, bandje wisselen bij goede vriendin, dacht doe ik wel ff.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:31 schreef FHR het volgende:
[..]
Ach ja, zo heb ik een keer een half uur zitten kloten met m'n stadsfiets waarvan het achterwiel er niet meer goed in wilde. Bleek ik dat ik één of ander ringetje verkeerd om had zitten. Klote, maar kan gebeuren.
Volgende keer past je fiets in ieder geval makkelijker in de auto
Dat programma is zo nep. Alles is in scene gezet, grappen/ruilen/acteerwerk.quote:Op maandag 1 april 2013 23:40 schreef Marco001 het volgende:
Wtf, ruilen ze net op veronica een z.g.a.n. Specialized Rockhopper voor een oude stofzuiger..
Met al die programma's van TruTV zo(Ook bij die OP Repo enzo..). maar vind het opzich wel vermakelijke tv.quote:Op maandag 1 april 2013 23:45 schreef Barbewire het volgende:
[..]
Dat programma is zo nep. Alles is in scene gezet, grappen/ruilen/acteerwerk.
Nooit meer gaan kijken, het is gewoon hersensdodend voer
Barter Kingsquote:
TLC is net zo bagger en geloof dat er nog een paar US zenders zijn die het ook doen. Dat repo kan ik niet eens zien, dat dikke wijf is pijnlijk aan de ogen en oren.quote:Op maandag 1 april 2013 23:50 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Met al die programma's van TruTV zo(Ook bij die OP Repo enzo..). maar vind het opzich wel vermakelijke tv.
Wat scheelt ermee en wat heb je al geprobeerd?quote:Op maandag 1 april 2013 23:55 schreef Barbewire het volgende:
Knie wil maar niet goed worden...heb het helaas zelf ook bijna allemaal gezien....
Remblokjes op?quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:53 schreef mrPanerai het volgende:
sinds gisteren piepen m'n remmen als gek op het einde van de remweg, dus net voor het stilstaan.
geen idee wat ik mis heb gedaan ofzo.
Iemand een idee?
betreft SLX remset..
[..]
Wat scheelt ermee en wat heb je al geprobeerd?
Zou het kunnen na amper 300km?quote:
Vies? Vette blokjes? (maar dan zou je ook remkracht moeten missen)quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:45 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Zou het kunnen na amper 300km?
Ze remmen nog perfect, alleen de laatste paar meters gaat ie schreeuwen...
Er zijn vervelendere manieren om remploblemen op te lossenquote:Op vrijdag 5 april 2013 14:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
Vies? Vette blokjes? (maar dan zou je ook remkracht moeten missen)
onlangs veel in de stad gefietst? (straatvuil hoopt op)
schijf krom? (dan voel je het ook trillen)
Rem je wel echt hard, dus stevig doorbiken en flinke afdalingen? Af en toe moet je ze gewoon eens goed hard schoonremmen. Zit niks anders op dan een weekendje ardennen te boeken om het goed te krijgen, je woont er toch al dichterbij dan de meesten hier
Op zich is het nu al weken goed MTB-weer. Droog, dus geen enorme modderbende als je thuiskomt. En in het bos heb je minder last van die koude wind, ik vind op de racefiets met dit weer een stuk zwaarder/kouder.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Er zijn vervelendere manieren om remploblemen op te lossen![]()
Overigens mag de temperatuur nu onderhand wel eens rap gaan stijgen, ben d'r nu wel klaar mee eigenlijk
Vorige week na 4 maanden stil gezeten te hebben weer op de fiets gestapt. 3 dagen lang last van m'n kont gehad. Maar klein stukje gefietst.quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:05 schreef Klonk het volgende:
Weekend !!!!
Vanmiddag eens een flink stuk fietsen
Maandje geleden botsinkje gehad met voetbal, waarschijnlijk kniebanden verrekt. Kan weer redelijk normaal lopen nu, tot nu toe vooral rust gehouden, maar toevallig vandaag bij het werk een verkeerde beweging gemaakt en toen zijn mn knie "pop" en schoot de pijn er weer door. Maandag de huisarts maar eens opbellen en kijken of er toch niet iets ergers is.quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:53 schreef mrPanerai het volgende:
Wat scheelt ermee en wat heb je al geprobeerd?
Het is idd al weken prachting MTB-weer. Tegen de kou kun je je natuurlijk gewoon kleden.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Op zich is het nu al weken goed MTB-weer. Droog, dus geen enorme modderbende als je thuiskomt. En in het bos heb je minder last van die koude wind, ik vind op de racefiets met dit weer een stuk zwaarder/kouder.
Ja, ze kunnen na 300 km op zijn. Dat is alleen wel onwaarschijnlijk met dit weer, gebeurt meestal alleen als het nat/modderig is. Het scheelt ook of je het setje even flink hebt ingeremd, daarvan gaan ze ook langer mee. Ik heb een keer de fout gemaakt een setje DH blokken (rode van EBC) niet in te remmen en daarna in een beetje nat/blubberig weer in Morzine te gaan fietsen. Die blokken waren in twee dagen op.quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:45 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 5 april 2013 19:07 schreef StateOfMind het volgende:
Als mijn remmen schreeuwen, dan schreeuw ik keihard terug. Daar hebben ze dan meestal niet van terug.
Ik vraag me af hoe ze aan die 2300 euro komen eigenlijk. Jij hebt een wat ouder Cube Analog (instapper) frame met een volledige XT uitrusting geüpgrade en een Reba RL vork.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:03 schreef Auti het volgende:
Woohoo!!! Mijn fiets is officieel afgebouwdNu maar weer beginnen met conditie opbouwen want die is helemaal weg. Fiets getaxeerd op 2300 euro, zonder de camera en GPS.. denk dat ik maar eens ga kijken naar een verzekering.
Foto's doe ik zondag als het mooi weer is, even beetje oppoetsen.
Volgens mij verschillen die frames niet zo heel veel? Volgens mij hebben ze gewoon alles bij elkaar opgeteld en geen rekening gehouden met de kortingen die ik heb gehad (ik had bijv mijn Reba voor best een zacht prijsje) Ik denk dat ik zelf zo'n 1700 euro kwijt ben geweest alles bij elkaar exclusief camera en fietscomputer, ze zitten dus wel hoog inderdaad maar ze zijn dan ook erg enthousiast over mijn fiets (en ik zelf ook, het is de enige in de wereldquote:Op donderdag 11 april 2013 17:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe ze aan die 2300 euro komen eigenlijk. Jij hebt een wat ouder Cube Analog (instapper) frame met een volledige XT uitrusting geüpgrade en een Reba RL vork.
Terwijl mijn Cube Reaction Race 2012 1600 euro nieuw was. Met een beter en lichter frame, ook álles van XT en ook een Reba RL dual air.
Ik denk dat men wat optimistisch is geweest met de taxatie.
Goed spul gaat niet zo snel kapot. Hoop ikquote:Op donderdag 11 april 2013 17:37 schreef the85mc het volgende:
Ik ging laatst ook weer eens fietsen. Ik moet geloof ik ook weer wat conditie opbouwen. Had moeite om lang boven de 30 km/u te blijven op de weg..
En mooi dat je fiets af is Auti. Lijkt me helemaal niks voor mij zo'n dure fiets. Ik ga er mee rammen, dus moet het niet te duur zijn..
Het scheelt aanzienlijk in rij eigenschappen. Vooral met sturen, omdat die vork zo licht is.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:57 schreef the85mc het volgende:
Maakt gewicht zoveel uit dan? Zal hoogstens een kilo of 3 schelen ofzo?
Dan kan ik beter zelf wat lichter worden, is een stuk goedkoper ook qua etenIk ben sinds vorig jaar een kilo of 7 zwaarder geworden, maar ik ben ook aardig wezen krachttrainen. Dus ik hou mezelf voor dat het vooral spieren zijn
![]()
Ik heb zelf allemaal deore meuk erop. Vind ik goede prijs kwaliteit verhouding voor wat ik ermee doe. Alleen mijn vering is niet zo denderend.
Ja ik weet het, schandalig lopen inkakkenquote:Op donderdag 11 april 2013 18:25 schreef kanovinnie het volgende:
Moet je wel fietsen om het te merken
Cool.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:43 schreef Crazy-M het volgende:
Moet zeggen dat afgelopen weekend de 50 km offroad goed ging
een nette 2 uur en 40 min over gedaan. In mei 2 keer 50km in een week tijd
benieuwd hoe dat gaat bevallen
3 kilo op 12 kilo (bijvoorbeeld) is nogal een verschil natuurlijk.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:57 schreef the85mc het volgende:
Maakt gewicht zoveel uit dan? Zal hoogstens een kilo of 3 schelen ofzo?
Sinds ik bijna volledig(alleen voorderri niet) Sram heb wil ik eigenlijk niet meer terug naar Shimano.. Heerlijk schakelt het, en supereenvoudig af te stellen indien nodig.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:54 schreef Auti het volgende:
[..]
Goed spul gaat niet zo snel kapot. Hoop ik. Ik vind het iig dubbel en dwars waard want XT schakelt gewoon snel en strak en die luchtvering is geniaal. En ik heb er 2 jaar over gedaan heh, dat upgraden.
Ik rijd nu nog Shimano (XT), wat opzich niet verkeerd is, maar ga wel switchen naar Sram wanneer het Shimanospul aan vervanging toe is. Heb veel goede dingen gehoord over Sram (strakker schakelen, makkelijker afstellen), en de meeste die Sram gebruiken, verfoeien Shimano sindsdienquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:12 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Sinds ik bijna volledig(alleen voorderri niet) Sram heb wil ik eigenlijk niet meer terug naar Shimano.. Heerlijk schakelt het, en supereenvoudig af te stellen indien nodig.Zelfs ik kon hem eenvoudig goed afstellen na een ongeluk waarbij het verbindingsstukje van de achterderri was gebroken.Wil alleen de shifters nog upgraden naar X9(nu X7) en een Sram X9 voorderraileur.
Ik heb wel gehoord dat SRAM wat 'spartaanser' (ruwer) schakelt dan XT. XT zou meer souplesse hebben.quote:Op zaterdag 13 april 2013 09:53 schreef Unsub het volgende:
[..]
Ik rijd nu nog Shimano (XT), wat opzich niet verkeerd is, maar ga wel switchen naar Sram wanneer het Shimanospul aan vervanging toe is. Heb veel goede dingen gehoord over Sram (strakker schakelen, makkelijker afstellen), en de meeste die Sram gebruiken, verfoeien Shimano sindsdien
Wil het zelf wel eens proberen!
Ik vind dat denk ik wel fijn; ik mis vaak wat respons wanneer ik schakel.quote:Op zaterdag 13 april 2013 09:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb wel gehoord dat SRAM wat 'spartaanser' (ruwer) schakelt dan XT. XT zou meer souplesse hebben.
Heb op mijn andere fiets XT en Deore, maar vind zelf mijn combi van X7 en X9 stukken fijner, sowieso een stuk sneller, en naar mijn mening ook een betere response. (Je merkt het echt als je schakelt, mede door het geluid. ) Bij de XT mis ik dat wel.quote:Op zaterdag 13 april 2013 09:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb wel gehoord dat SRAM wat 'spartaanser' (ruwer) schakelt dan XT. XT zou meer souplesse hebben.
Netjes, ik wil morgen weer rustig aan gaan beginnen.. Ik hoop dan eind deze maand op een beetje normale hartslag te zitten en dan durf ik ook weer meer te gaan fietsen.quote:Op zondag 14 april 2013 17:59 schreef Unsub het volgende:
90 km gefietst, 25 gemiddeld (60% asfalt, 40% bospad). Wat een weertje
Was vandaag in Zandvoort voor wat anders, maar dat MTB parcours zag er ook erg gaaf uit.quote:Op zondag 14 april 2013 17:59 schreef Unsub het volgende:
90 km gefietst, 25 gemiddeld (60% asfalt, 40% bospad). Wat een weertje
Heel belangrijk: wat heb je nu?quote:Op maandag 15 april 2013 18:23 schreef poiuytr het volgende:
MTB'ers
Paar weken geleden voor het eerst hier een keer gepost. Sinds vorig jaar in de zomer begonnen met mtben, voornamelijk eerst op de weg om conditie op te doen en later toen ik na 1 maand nieuwe mtb had aangeschaft ook atb routes gepakt. Nu ben ik op het moment zat van mijn huidige mtb omdat ik gezien heb, bij een maat, dat dat schakelen stukken sneller kan (nu moet ik met mijn mtb al vroeg van te voren anticiperen op een bult of afdaling om hem in de juiste versnelling te hebben als ik dit vergeet heb je even zo'n "dood" moment en hou je de vaart er niet in).
Nu wil ik dus een nieuwe mtb aanschaffen die wel aan mijn voorwaarden voldoet alleen ben ik nog behoorlijk noob in wat er allemaal te koop is en wat een juiste prijs is voor een mtb + afstelling. Qua budget wil ik gaan tot ongeveer 1000¤. Is dit veel geld voor een mountainbike als je nog maar net begint of is dat wel ongeveer de minimale prijs wil je nog een tijd door gaan met de nieuwe fiets?
Waar moet ik voornamelijk opletten bij het kopen van nieuwe mtb (voorvork + frame belangrijkste)?
Je kan een leuk centje besparen door een "oud" (2012) model te kopen, die zijn nu allemaal in de uitverkoop.quote:Op maandag 15 april 2013 18:23 schreef poiuytr het volgende:
MTB'ers
Paar weken geleden voor het eerst hier een keer gepost. Sinds vorig jaar in de zomer begonnen met mtben, voornamelijk eerst op de weg om conditie op te doen en later toen ik na 1 maand nieuwe mtb had aangeschaft ook atb routes gepakt. Nu ben ik op het moment zat van mijn huidige mtb omdat ik gezien heb, bij een maat, dat dat schakelen stukken sneller kan (nu moet ik met mijn mtb al vroeg van te voren anticiperen op een bult of afdaling om hem in de juiste versnelling te hebben als ik dit vergeet heb je even zo'n "dood" moment en hou je de vaart er niet in).
Nu wil ik dus een nieuwe mtb aanschaffen die wel aan mijn voorwaarden voldoet alleen ben ik nog behoorlijk noob in wat er allemaal te koop is en wat een juiste prijs is voor een mtb + afstelling. Qua budget wil ik gaan tot ongeveer 1000¤. Is dit veel geld voor een mountainbike als je nog maar net begint of is dat wel ongeveer de minimale prijs wil je nog een tijd door gaan met de nieuwe fiets?
Waar moet ik voornamelijk opletten bij het kopen van nieuwe mtb (voorvork + frame belangrijkste)?
Ik gebruik een bryton rider 20, zeer tevreden over, maar die heeft geen routekaarten. De rider 50 heeft dat wel en is goedkoper dan Garmin. Volgens mij heeft iemand in dit topic de rider 50.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:28 schreef Crazy-M het volgende:
Navigatie advies gevraagd
Ik wil:
- Fietsnavigatie
- Routekaart op de gps apparaat
- Snelheid\afstand
- Importeren GPS routes
Het lijkt tot nu toe een beetje een alles of niks te worden.
Garmin, hele leuke apparaten maar de goedkope die hebben geen routekaart, en de dure hebben gelijk weer opties zoals hardritme meters enzo
Bryton had ook wel wat leuke apparaten voor niet te veel geld.
Wat gebruiken jullie en wat is de ervaring
Ik heb de edge 800 en ben er supertevreden mee. Wat is je budget?quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:28 schreef Crazy-M het volgende:
Navigatie advies gevraagd
Ik wil:
- Fietsnavigatie
- Routekaart op de gps apparaat
- Snelheid\afstand
- Importeren GPS routes
Het lijkt tot nu toe een beetje een alles of niks te worden.
Garmin, hele leuke apparaten maar de goedkope die hebben geen routekaart, en de dure hebben gelijk weer opties zoals hardritme meters enzo
Bryton had ook wel wat leuke apparaten voor niet te veel geld.
Wat gebruiken jullie en wat is de ervaring
budget is toereikend voor de 810 in elk gevalquote:Op dinsdag 16 april 2013 13:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb de edge 800 en ben er supertevreden mee. Wat is je budget?
En daar kon je toch ook zelf op de pc routes mee maken als ik me niet vergis ?quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:34 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik gebruik een bryton rider 20, zeer tevreden over, maar die heeft geen routekaarten. De rider 50 heeft dat wel en is goedkoper dan Garmin. Volgens mij heeft iemand in dit topic de rider 50.
Tsjah, waaorm spijt krijgen van iets als je het ook in 1 keer goed kan doen?quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:42 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
budget is toereikend voor de 810 in elk geval![]()
maar heb wel zoiets van waarom meer uitgeven als goedkoper kan ?
[..]
En daar kon je toch ook zelf op de pc routes mee maken als ik me niet vergis ?
ja ik ook niet, nog niet echt gekeken naar de verschillen en dergelijke.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsjah, waaorm spijt krijgen van iets als je het ook in 1 keer goed kan doen?
ik weet niet of de 810 zoveel beter dan 800 is hoor.
Met die rider 50 wel ja geloof ik, als het goed is kan je daar bestanden inladen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:42 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
budget is toereikend voor de 810 in elk geval![]()
maar heb wel zoiets van waarom meer uitgeven als goedkoper kan ?
[..]
En daar kon je toch ook zelf op de pc routes mee maken als ik me niet vergis ?
Jup, ik heb hem. Opzich wel een fijn apparaat.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:34 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik gebruik een bryton rider 20, zeer tevreden over, maar die heeft geen routekaarten. De rider 50 heeft dat wel en is goedkoper dan Garmin. Volgens mij heeft iemand in dit topic de rider 50.
enige negatieve wat ik over de bryton kan vinden is de traagheid van de website enzo, denk dan toch daarvoor gaquote:Op dinsdag 16 april 2013 16:47 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Jup, ik heb hem. Opzich wel een fijn apparaat.
Je kan gewoon op de pc ook kaarten maken, standaard NL kaart van de Bryton is super gedetailleerd. Tevens zouden daar ook standaard al de vaste mtbroutes op moeten zijn ingekleurd.
50e en t zijn hetzelfde, alleen heb je bij die laatste ook een cadanssensor en hartslagmeter.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:00 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
enige negatieve wat ik over de bryton kan vinden is de traagheid van de website enzo, denk dan toch daarvoor ga
nog even uitzoeken welke, de 50, 50e of de 50t
scheelt alweer zoek werkquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
50e en t zijn hetzelfde, alleen heb je bij die laatste ook een cadanssensor en hartslagmeter.
Als de kwaliteit net zo is als de autonavigatie van Mio dan zou ik er ver van weg blijven, wat een wanproduct is dat.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:58 schreef Crazy-M het volgende:
Tevens wat rond gekeken en daar hadden ze de Mio Cyclo
http://eu.mio.com/nl_nl/gps-fiets-navigatie.htm
Zag er niet echt heel erg denderend uit.
inderdaad, zijn echt brakquote:Op dinsdag 16 april 2013 21:17 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Als de kwaliteit net zo is als de autonavigatie van Mio dan zou ik er ver van weg blijven, wat een wanproduct is dat.
hoezo? Ik gebruik een Mio Moov 500, en dat ding werkt meer dan prima. (en ik gebruik hem zeer veel; ben taxichauffeur.)snel genoeg, kiest de goede routes, geeft netjes de wegwerkzaamheden en alles aan.quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:17 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Als de kwaliteit net zo is als de autonavigatie van Mio dan zou ik er ver van weg blijven, wat een wanproduct is dat.
Wat voor 1 mijn ouders precies hebben weet ik niet, maar traag, vaag menu, vaak geen ontvangst, de laatste keer dat ik hem moest updaten een vaag programma voor op de PC. Mijn broertje en ik gaan liever zonder dat ding weg als met, minder irritatie.quote:Op dinsdag 16 april 2013 22:01 schreef Marco001 het volgende:
[..]
hoezo? Ik gebruik een Mio Moov 500, en dat ding werkt meer dan prima. (en ik gebruik hem zeer veel; ben taxichauffeur.)
hmm, dat kan. Heb de mijne in de 3 jaar dat ik hem heb nog nooit geupdate, is ook niet nodig want op een paar kleine dingetjes na(hier in de regio Groningen) is ie gewoon up to date. geen ontvangst heb ik echt nog nooit last van gehad in de auto. (ja, in 1 busje na dan, maar niemand had ontvangst in dat busje. Ook niet met TomTom's..)quote:Op dinsdag 16 april 2013 22:02 schreef BORRREETJEEE het volgende:
uders precies hebben weet ik niet, maar traag, vaag menu, vaak geen ontvangst, de laatste keer dat ik hem moest updaten een vaag programma voor op de PC. Mijn broertje en ik gaan liever zonder dat ding weg als met, minder irritatie.
Met het schakelen nu merk ik dat het zeker 1 seconde of meer duurt voordat de fiets uitvoert wat ik wil. Heb bij een maat van mij gezien dat als hij schakelt het veel minder lang duurt.quote:Op maandag 15 april 2013 19:17 schreef StateOfMind het volgende:
Welkom.
Wat zijn je voorwaarden en eisen precies? En wat bedoel je met sneller schakelen: de derailleurs zelf of bedoel je schakelen met triggers of gripshift?
Voor 1000 euro zul je nieuw bij de 'betere' instapmodellen zitten. Zelf zat ik begin vorig jaar in dezelfde situatie: eerst een goedkope instap mtb gekocht om te kijken of het mountainbiken beviel en toen heb ik deze na 3 maanden ingeruild voor een echt goede mtb.
Heb nu een Fuji mtb met Shimano Altus spul erop. Of alles Altus is weet ik niet omdat ik hem destijds heb gekocht om te kijken of ik het mtben echt leuk vond en totaal geen idee had wat voor groepen je hebt.quote:
Ook bij lokale fietsenzaken of alleen online? Koop het liefst een mtb in de winkel omdat je dan ook altijd terug kunt gaan als je er wat mee hebt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:31 schreef Auti het volgende:
[..]
Je kan een leuk centje besparen door een "oud" (2012) model te kopen, die zijn nu allemaal in de uitverkoop.
quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:45 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Fietsenwinkels hebben ook wel aanbiedingen, maar het is lastig zoeken. Als je voor een 2013 model zou gaan zou ik denken aan http://www.cube.eu/hard/cross-country/ltd-pro-26/quote:Op woensdag 17 april 2013 15:17 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Met het schakelen nu merk ik dat het zeker 1 seconde of meer duurt voordat de fiets uitvoert wat ik wil. Heb bij een maat van mij gezien dat als hij schakelt het veel minder lang duurt.
Voorwaarden nieuwe mtb:
- Snel schakelen
- Beter remsysteem
- Klikpedalen
- Voorvork eenvoudig kunnen bedienen.
[..]
Heb nu een Fuji mtb met Shimano Altus spul erop. Of alles Altus is weet ik niet omdat ik hem destijds heb gekocht om te kijken of ik het mtben echt leuk vond en totaal geen idee had wat voor groepen je hebt.
[..]
Ook bij lokale fietsenzaken of alleen online? Koop het liefst een mtb in de winkel omdat je dan ook altijd terug kunt gaan als je er wat mee hebt.
------
Wat voor soort mtb raden jullie mij aan dan en in welk segment (prijsklasse, groepen etc)?
Waarom geen 29er? Ik heb sinds kort een 29er met XT achterderailleur en ik was nog geen 1000 euro kwijt. Ik heb hiervoor altijd een 26 inch mtb gehad maar die was na 13 jaar wel toe aan vervanging.quote:Op woensdag 17 april 2013 15:30 schreef Auti het volgende:
[..]
Fietsenwinkels hebben ook wel aanbiedingen, maar het is lastig zoeken. Als je voor een 2013 model zou gaan zou ik denken aan http://www.cube.eu/hard/cross-country/ltd-pro-26/
1100 euro en best goed afgemonteerd.
Qua groepen SLX<XT<XTR maar het beste van het beste tikt snel aan. De fiets waar ik naar link heeft iig een XT achterderailleur en dat schakelt snel. Het is een leuke fiets om mee te beginnen en je kan altijd stap voor stap upgraden of als iets versleten is vervangen door beter spul, heb ik met mijn fiets ook gedaan. Als je meteen alles goed wilt hebben qua afmontage dan moet je denken aan een fiets van zo'n 16 a 1700 euro, bijv. een Cube Reaction.
Dat is ook een optie natuurlijk, 29'ers komen in mijn koppie nog niet zo vaak voorbij zetten. Net als dat ik persoonlijk vastgebakken zit aan het merk Cube, zat andere goede merken voor een mooie prijs zoals inderdaad Merida bijvoorbeeld maar ik blijf steken bij Cube.quote:Op woensdag 17 april 2013 15:57 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarom geen 29er? Ik heb sinds kort een 29er met XT achterderailleur en ik was nog geen 1000 euro kwijt. Ik heb hiervoor altijd een 26 inch mtb gehad maar die was na 13 jaar wel toe aan vervanging.
Merida
http://www.merida-bikes.c(...)g.Nine+TFS+300+white
Sensa
http://www.sensabikes.com(...)ba5cbaae9d4620f33803
Ghost zou ook zeer goed kunnen.quote:Op woensdag 17 april 2013 15:30 schreef Auti het volgende:
[..]
Fietsenwinkels hebben ook wel aanbiedingen, maar het is lastig zoeken. Als je voor een 2013 model zou gaan zou ik denken aan http://www.cube.eu/hard/cross-country/ltd-pro-26/
1100 euro en best goed afgemonteerd.
Qua groepen SLX<XT<XTR maar het beste van het beste tikt snel aan. De fiets waar ik naar link heeft iig een XT achterderailleur en dat schakelt snel. Het is een leuke fiets om mee te beginnen en je kan altijd stap voor stap upgraden of als iets versleten is vervangen door beter spul, heb ik met mijn fiets ook gedaan. Als je meteen alles goed wilt hebben qua afmontage dan moet je denken aan een fiets van zo'n 16 a 1700 euro, bijv. een Cube Reaction.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf vind ik die Cube en Sensa mountainbikes het vetst. Dillema wat te kopen nu![]()
quote:Op woensdag 17 april 2013 18:25 schreef poiuytr het volgende:
Bedankt voor jullie input heren. Als ik overal op internet kijk is er in ieder geval zat aanbod. Vanmiddag in een fietsenzaak geweest waar ik de eigenaar goed van ken en ik ook denk ik dat ik mijn fiets ga halen, hij kan alle soorten mountainbikes leveren. Heb een boekwerk mee gekregen van conway 2013 waar hij mij de volgende mtb van aanraadde, iemand van jullie ervaring met Conway modellen of verhalen over gehoord? Kan er op internet niet veel over lezen. Hier onder fiets wat mij aangeraden is:Conway zegt mij echt helemaal niks... Klinkt als zo'n chinees merk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf vind ik die Cube en Sensa mountainbikes het vetst. Dillema wat te kopen nu
Cube, Bulls, Ghost, Focus zijn een beetje de merken waar je je met jouw budget vooral op moet gaan richten.
Je zou trouwens ook een Canyon kunnen nemen. Wel alleen webshop verkrijgbaar, maar het schijnen absurd goede fietsen te zijn. (met heel veel value for your buck.)
http://www.canyon.com/_nl(...)l?b=3008#tab-reiter2
bijvoorbeeld, super voorvork. (Reba zal je in geen enkele andere fiets voor <1000,- tegenkomen) Allemaal minimaal SLX(XT achter)
Ik ben het trouwens een met Panerai..MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
Dat dus. Als een verkoper zo'n fout maakt, dan betuigt dat van weinig deskundigheid.quote:Op woensdag 17 april 2013 18:32 schreef mrPanerai het volgende:
Als je fietswinkel aangeeft dat het vol XT spul zit maar eigenlijk alleen de XTderailleur is en de rest 3reeks (dus Acera) dan denk ik dat je beter kan passen en ergens kopen waar ze wel goede raad geven en dan vind ik 880 euro toch aan de prijzige kant.
Dat ziet er goed uit die Canyon. Reba voorvork is echt een groot pluspunt.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:12 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Conway zegt mij echt helemaal niks... Klinkt als zo'n chinees merk.
Cube, Bulls, Ghost, Focus zijn een beetje de merken waar je je met jouw budget vooral op moet gaan richten.
Je zou trouwens ook een Canyon kunnen nemen. Wel alleen webshop verkrijgbaar, maar het schijnen absurd goede fietsen te zijn. (met heel veel value for your buck.)
bijvoorbeeld, super voorvork. (Reba zal je in geen enkele andere fiets voor <1000,- tegenkomen) Allemaal minimaal SLX(XT achter)
Ik ben het trouwens een met Panerai..
Dat, alleen die vork kost al wel zeker 400,- retail.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:21 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat ziet er goed uit die Canyon. Reba voorvork is echt een groot pluspunt.
Ik had hem voor 379,- in de aanbieding bij Chainreaction, 2012 model.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:24 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dat, alleen die vork kost al wel zeker 400,- retail.
Fox is vrij prijzig ja.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:44 schreef StateOfMind het volgende:
Sodeju, zat net ff te kijken voor wat Cube modellen, en ik zag dat de 26" Cube Reaction Race 2013 300 euro duurder is dan dat mijn 2012 model was.
Het 2013 model heeft alles XT en SLX, een Fox 32 Float CTD vork en weegt 11,5 kg.
Mijn 2012 model heeft alles XT, een Reba RL 100 DualAir vork en weegt 10,8 kg.
Zou die Fox dan zoveel duurder zijn?
Volgens mij zijn ze gelijkwaardig..quote:Op woensdag 17 april 2013 19:44 schreef StateOfMind het volgende:
Sodeju, zat net ff te kijken voor wat Cube modellen, en ik zag dat de 26" Cube Reaction Race 2013 300 euro duurder is dan dat mijn 2012 model was.
Het 2013 model heeft alles XT en SLX, een Fox 32 Float CTD vork en weegt 11,5 kg.
Blijkbaar een nieuwe trend: meer geld voor een mindere afmontage. Iig blij dat ik hem vorig jaar gekocht hebquote:Op woensdag 17 april 2013 19:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze gelijkwaardig..
Mijn bike(SE6000) is ook een stuk duurder nu (en minder goed afgemonteerd!)scheelt iets van 200,-
Fox 32 zit tussen de 350 en c.a. 700,- afhankelijk van de versie.
Echt wel he.quote:Op woensdag 17 april 2013 20:03 schreef Auti het volgende:
Dat parcours bij het circuit van Zandvoort ziet er trouwens best gaaf uit, staan filmpjes van op youtube.
Ziet er op zich wel aardig uit, maar ik vind die kale omgeving niks. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het zeer bosrijke Rijk van Nijmegen gewend ben. Ik zweer bij lekker fietsen door de bossen.quote:Op woensdag 17 april 2013 20:03 schreef Auti het volgende:
Dat parcours bij het circuit van Zandvoort ziet er trouwens best gaaf uit, staan filmpjes van op youtube.
Ach, moet je dan maar eens hier komen fietsen.. Geen heuvels, geen bos, dus schiet niet echt op..quote:Op woensdag 17 april 2013 20:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ziet er op zich wel aardig uit, maar ik vind die kale omgeving niks. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het zeer bosrijke Rijk van Nijmegen gewend ben. Ik zweer bij lekker fietsen door de bossen.
Waar zat jij ook al weer in NL?quote:Op woensdag 17 april 2013 20:09 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ach, moet je dan maar eens hier komen fietsen.. Geen heuvels, geen bos, dus schiet niet echt op..
Delfzijl... Dichtbijzijndste mtbroute is 3 kwartier rijden.quote:Op woensdag 17 april 2013 20:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Waar zat jij ook al weer in NL?
3 Kwartier met de fiets of met de auto?quote:Op woensdag 17 april 2013 20:11 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Delfzijl... Dichtbijzijndste mtbroute is 3 kwartier rijden.
Auto, en dat is Veendam of Zuidlaren.quote:Op woensdag 17 april 2013 20:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
3 Kwartier met de fiets of met de auto?
Wat dat betreft mag ik idd niet klagen, gelukkig.
Ja, is meer dan voldoende. Welk uitsteekseltje bedoel je? Aan de onderkant van de pootjes? Die moeten van de schijf af wijzen (dus tegen het metalen basisplaatje van het remblok aan).quote:Op woensdag 17 april 2013 15:29 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
dit is zou toch nog voldoende moeten zijn of niet?
en dan dat uitsteekseltje aan het veertje, maakt het uit welke kant het zit?
Als je ergens in de buurt van Limburg woont: volgens mij kun je die Canyons in Heerlen ergens uitproberen. Vriend van me heeft er ook een en die bevalt hem echt meer dan goed.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:12 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Conway zegt mij echt helemaal niks... Klinkt als zo'n chinees merk.
Ik ben het trouwens een met Panerai..
Nee, maar als ik een nieuwe MTB zou willen kopen zou ik het sowieso doen. Waarom zou je het niet doen?quote:Op woensdag 17 april 2013 21:12 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand wel eens zijn MTB met één van de fietsplannen aangeschaft en is het de moeite waard?
Omdat ik er niets van begrijpquote:Op woensdag 17 april 2013 21:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, maar als ik een nieuwe MTB zou willen kopen zou ik het sowieso doen. Waarom zou je het niet doen?
Alleen als je tweedehands wilt kopen zou ik het niet doen.
Ja. maw, je hoeft er geen inkomstenbelasting over te betalen.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Omdat ik er niets van begrijpHeb je (max) netto ¤750 te besteden en kost dit je ¤750 bruto?
Tnx! Morgen even bij mijn werkgever informeren en dat wat rijwielhandelaren. Misschien een overjarig model op de kop tikken.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja. maw, je hoeft er geen inkomstenbelasting over te betalen.
Je mag natuurlijk ook meer uitgeven, maar die ¤750 krijg je belastingvrij uitgekeerd. Dit wordt daarna ingehouden op je loon (of vakantiegeld ofzo, afhankelijk van werkgever). Het scheelt je dus, zoals kannovinnie zei, de loonbelasting op die ¤750.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja. maw, je hoeft er geen inkomstenbelasting over te betalen.
bij mijn moeder hebben we de rest zelf betaald. die 750,- voor de fiets.quote:Op woensdag 17 april 2013 23:19 schreef FHR het volgende:
[..]
Je mag natuurlijk ook meer uitgeven, maar die ¤750 krijg je belastingvrij uitgekeerd. Dit wordt daarna ingehouden op je loon (of vakantiegeld ofzo, afhankelijk van werkgever). Het scheelt je dus, zoals kannovinnie zei, de loonbelasting op die ¤750.
Je mag ook per jaar ¤80 aan accessoires op die manier financieren (ik kan er een paar euro naast zitten).
quote:Op woensdag 17 april 2013 18:25 schreef poiuytr het volgende:
Bedankt voor jullie input heren. Als ik overal op internet kijk is er in ieder geval zat aanbod. Vanmiddag in een fietsenzaak geweest waar ik de eigenaar goed van ken en ik ook denk ik dat ik mijn fiets ga halen, hij kan alle soorten mountainbikes leveren. Heb een boekwerk mee gekregen van conway 2013 waar hij mij de volgende mtb van aanraadde, iemand van jullie ervaring met Conway modellen of verhalen over gehoord? Kan er op internet niet veel over lezen. Hier onder fiets wat mij aangeraden is:Maar dan ga je toch naar een winkel waar ze Cube of Sensa verkopen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf vind ik die Cube en Sensa mountainbikes het vetst. Dillema wat te kopen nu
Had even gekeken bij Cube, allemaal 26 inch mtb's en toen bleven er 6 over.
http://www.cube.eu/nl/hard/cross-country/ltd-26/
http://www.cube.eu/nl/hard/cross-country/acid-26/
http://www.cube.eu/nl/hard/cross-country/attention-26/
http://www.cube.eu/nl/hard/cross-country/analog-26/
http://www.cube.eu/nl/hard/cross-country/analog-26-blue/
http://www.cube.eu/nl/hard/cross-country/aim-disc-26/
Allemaal Rock Shox voorvork behalve de laatste die heeft Suntour.
Sensa
SLX 950 euro
http://www.sensabikes.com(...)th=6&products_id=583
http://www.sensabikes.com(...)th=6&products_id=584
SLX + XT 1000 euro
http://www.sensabikes.com(...)th=6&products_id=585
http://www.sensabikes.com(...)th=6&products_id=586
De nieuwe SLX('12) doet op een paar gram (114gr voor de hele groep) na nergens onder voor de '12 XT, waar de meeste modellen mee zijn uitgerust.(zie alle tests maar)quote:Op woensdag 17 april 2013 19:44 schreef StateOfMind het volgende:
te algemeen, goedkope veervorken zijn idd rommel maar de Axon Worx is gewoon goed materiaal.quote:
eerste deel van je post kan heel goed kloppen. Hoop mensen hebben een racefiets met de beste groep.... .... Uit 1970quote:Op donderdag 18 april 2013 06:42 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
De nieuwe SLX('12) doet op een paar gram (114gr voor de hele groep) na nergens onder voor de '12 XT, waar de meeste modellen mee zijn uitgerust.(zie alle tests maar)
2 fietsen gaan dus zo goed als evenwaardig zijn. De '12 SLX is zelfs beter dan de '11 XT.
[..]
te algemeen, goedkope veervorken zijn idd rommel maar de Axon Worx is gewoon goed materiaal.
Afgelopen jaar is er Olympisch goud en 3 wereldtitels binnen gehaald met SR Suntourquote:Op donderdag 18 april 2013 07:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
eerste deel van je post kan heel goed kloppen. Hoop mensen hebben een racefiets met de beste groep.... .... Uit 1970
Tweede deel, ik zie alleen maar mensen die er problemen mee hebben. En dat hoor ik over rockshox en fox nooit
Wil natuurlijk niet zeggen dat ál hun vorken slecht/minder zijn, maar als er zoveel negatieve verhalen (ik ken ze ook) zijn, dan moet dat toch ergens vandaan komen. Dan beter het zekere voor het onzekere nemen.quote:Op donderdag 18 april 2013 08:39 schreef Auti het volgende:
[..]
Afgelopen jaar is er Olympisch goud en 3 wereldtitels binnen gehaald met SR Suntour
De goedkoopste vorken zullen niet het beste van het beste zijn, en de oudere modellen al helemaal niet. Ik had een XCR v3 (3e generatie dus) en heb daar eigenlijk nooit echt een probleem mee gehad, en dat is een goedkope voorvork. De Reba die ik nu heb is wel 10 keer beter, dat wel. Maar de negatieve naam die SR Suntour had of heeft gaat wel verdwijnen denk ik, in de top draaien ze goed mee.quote:Op donderdag 18 april 2013 08:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wil natuurlijk niet zeggen dat ál hun vorken slecht/minder zijn, maar als er zoveel negatieve verhalen (ik ken ze ook) zijn, dan moet dat toch ergens vandaan komen. Dan beter het zekere voor het onzekere nemen.
Inderdaad.quote:
Fiets met Reba voor ¤999,-quote:Op woensdag 17 april 2013 19:12 schreef Marco001 het volgende:
(Reba zal je in geen enkele andere fiets voor <1000,- tegenkomen) Allemaal minimaal SLX(XT achter)
tja, dan heb je zo'n beetje de Dacia Duster onder de mountainbikes..quote:
Omdat de vorken in het lagere segment van Suntour goedkoper zijn dan het lagere segment van RS of Fox. En daar draait het voor de fabriekanten om in de klasse tot 300euro, dat moet een volledige fiets zijn maar mag geen hol kosten. Dus als je daarmee van het beton afgaat zoek je eigenlijk de problemen op.quote:Op donderdag 18 april 2013 07:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tweede deel, ik zie alleen maar mensen die er problemen mee hebben. En dat hoor ik over rockshox en fox nooit
Veel bang for buck bedoel je.quote:Op donderdag 18 april 2013 10:53 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tja, dan heb je zo'n beetje de Dacia Duster onder de mountainbikes..
Door het gebruik van een goedkoop frame. (schijnen niet echt stevig te zijn)quote:Op donderdag 18 april 2013 11:37 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Veel bang for buck bedoel je.
Ik heb er weinig last van @88kg.quote:Op donderdag 18 april 2013 11:38 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Door het gebruik van een goedkoop frame. (schijnen niet echt stevig te zijn)
Mwah, ik ben in ieder geval blij voor een ghost te hebben gekozen.quote:Op donderdag 18 april 2013 11:40 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Ik heb er weinig last van @88kg.
Nee hoor, heb hem gewoon bij de winkel opgehaald, eerst even een klein testritje gemaakt.quote:Op donderdag 18 april 2013 11:41 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mwah, ik ben in ieder geval blij voor een ghost te hebben gekozen.
Besides, Xtrail kan je volgens mij alleen online kopen toch? Dan koos ik eerder een Canyon.
Beter zet je die cardioloog op de mtb en gaat ie maar met jou meequote:Op donderdag 18 april 2013 15:28 schreef Auti het volgende:
Morgen ga ik fietsen bij de cardioloog, ik ben benieuwd. En daarna samen met de fysio een reactivatie/trainingschema opzetten.
Vaak pijn op mijn borst, sowieso een te hoge bloeddruk (heb ik medicijnen voor) en laatst zat ik met een paar minuutjes fietsen tegen de wind in al op hartslag 180 en duurde het herstel ook aardig lang. Ik heb ook te lang stilgezeten, wil weer aan mijn conditie werken/opbouwen alleen maak mij best zorgen om mijn hart. En afgelopen weekend is een neef van mij overleden aan een aneurysma..quote:Op donderdag 18 april 2013 17:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Beter zet je die cardioloog op de mtb en gaat ie maar met jou meeWerken voor zijn geld
![]()
Maarre hoezo, hartklachten?
Goed zo en dan stoppen met roken moet je zeker doen, dat deed ik bijna 4 jaar geleden en dat is zeker goud!quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:42 schreef Auti het volgende:
Net terug van 2,5 uur bij het cardiologisch centrum. Afgezien van een iets te hoge bloeddruk, wat al bekend was, is mijn hart prima in orde en hoef ik mij geen zorgen te maken en kan ik gewoon vol aan de bak qua sportenIs ook nodig want er mag wel wat aan mijn conditie gedaan worden, maar dat train ik vrij snel wel weer op een redelijk niveau, ga ik tenminste van uit.
Bijzondere ervaring, er werd ook een echo gemaakt en daarbij kon ik de binnenkant van mijn hart zien, erg interessant.
Nu nog stoppen met roken en dan is alles goud.
26 zal wel blijven bestaan, daar hoef je je geen zorgen over te maken.. Kleinere mensen passen helemaal niet op een 29ér, en veel hebben ook liever de wendbaarheid van een 26ér.quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:42 schreef poiuytr het volgende:
szaken langs geweest de afgelopen dagen en weet nu iig wat beter wat er te koop is voor welke prijs. Ga voor een Sensa fiets met complete XT group of SLX group met XT achter. Nu kwam ik vandaag ook in een zaak en die zei bijna geen enkele 26er meer te verkopen en deze fietsen de komende tijd overal ook uit het assortiment gaan en alles verschuift richting de 29er, weten jullie hier iets meer van? Heb nu twee keer op een 29er gefietst en ben niet echt onder de indruk omdat je veel langere bochten moet maken. Rij 50/5
Stoppen met roken is heel makkelijk eigenlijkquote:Op vrijdag 19 april 2013 16:42 schreef Auti het volgende:
Net terug van 2,5 uur bij het cardiologisch centrum. Afgezien van een iets te hoge bloeddruk, wat al bekend was, is mijn hart prima in orde en hoef ik mij geen zorgen te maken en kan ik gewoon vol aan de bak qua sportenIs ook nodig want er mag wel wat aan mijn conditie gedaan worden, maar dat train ik vrij snel wel weer op een redelijk niveau, ga ik tenminste van uit.
Bijzondere ervaring, er werd ook een echo gemaakt en daarbij kon ik de binnenkant van mijn hart zien, erg interessant.
Nu nog stoppen met roken en dan is alles goud.
Idd. 26er blijft gewoon hoor. Komende jaren zal 27,5" nog wel wat opkomen, dit zie je nu ook in 2014-modellen van veel merken.quote:Op vrijdag 19 april 2013 22:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
26 zal wel blijven bestaan, daar hoef je je geen zorgen over te maken.. Kleinere mensen passen helemaal niet op een 29ér, en veel hebben ook liever de wendbaarheid van een 26ér.
Nog last gehad van gewichtstoename na het stoppen?quote:Op zaterdag 20 april 2013 08:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Stoppen met roken is heel makkelijk eigenlijk![]()
Morgen ben ik al 3 jaar gestopt. Ik heb 19 jaar lang 4 pakken shag per week gerookt (!!!) en ik was er gewoon klaar mee toen. Cold turkey gestopt en vanaf moment 1 er eigenlijk geen moeite mee gehad. Stond ik echt van te kijken dat het zo makkelijk ging.
Nee. Ik ben niet meer gaan eten en snoepen dan dat ik voorheen deed.Ook geen last gehad van onrustigheid en slapeloosheid e.d.quote:Op zaterdag 20 april 2013 08:50 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Nog last gehad van gewichtstoename na het stoppen?
Mijn werkgever heeft er anders flink wat moeite mee, heeft al Cold Turkey geprobeerd, E-cig's etc...quote:Op zaterdag 20 april 2013 08:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Stoppen met roken is heel makkelijk eigenlijk![]()
Morgen ben ik al 3 jaar gestopt. Ik heb 19 jaar lang 4 pakken shag per week gerookt (!!!) en ik was er gewoon klaar mee toen. Cold turkey gestopt en vanaf moment 1 er eigenlijk geen moeite mee gehad. Stond ik echt van te kijken dat het zo makkelijk ging.
In ieder geval wel erg mooi! Mooie lijnen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 08:15 schreef Unsub het volgende:
[..]
Idd. 26er blijft gewoon hoor. Komende jaren zal 27,5" nog wel wat opkomen, dit zie je nu ook in 2014-modellen van veel merken.
Tevens, de nieuwe race-hardtail van Yeti, mooiste frame ooit?:
[ afbeelding ]
Yeti Arc Carbon
27,5" in maten s en m, 29er in de maten x en xl
Alleen zo zonde dat er geen voorrem op zit. Anders was het best wel een goede deal.quote:Op zaterdag 20 april 2013 12:27 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Misschien een leuke fiets voor iemand?
V&A / [tk]Cube LTD PRO 2012
Als je rond de 2 meter bent, is een 29er zeker het overwegen waard!quote:Op zaterdag 20 april 2013 17:17 schreef Crazy-M het volgende:
Standaard vraagjes:
Wat wil je hebben, je budget
Daarnaast:
26, 27,5 of 29 wielen ?
26inch voordeel wendbaar
29: lagere rolweerstand, minder wendbaar
Rond de ¤1000 inclusief fietsplanquote:Op zaterdag 20 april 2013 17:45 schreef Unsub het volgende:
[..]
Als je rond de 2 meter bent, is een 29er zeker het overwegen waard!
Maar inderdaad, wat is je budget?
Moet je bij zo'n fietsplan niet bij een bepaalde winkel kopen of maakt dat niet uit? Mag het bijvoorbeeld ook een fiets via internet zijn? Want dan zou ik serieus nadenken over de Canyon die hier eerder genoemd is, meeste waar voor je geld.quote:Op zaterdag 20 april 2013 18:14 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Rond de ¤1000 inclusief fietsplan
Goed bezig, heerlijk weer inderdaadquote:Op zaterdag 20 april 2013 20:37 schreef Skwish het volgende:
Vandaag 2 uurtjes gefietst waarvan een klein uurtje door de bossen. Het was heerlijk fietsweer.![]()
Jammer dat er een krakend geluid bij de trapas vandaan kwam (gelukkig na een half uurtje spontaan verdwenen) en de achterderailleur die voor geen meter schakelt. Toch maar een keer de binnen- en buitenkabels vervangen alhoewel de cassette (dus ook ketting) ook wel toe is aan vervanging
Kwam er net achter dat ik Donderdag bij Lemelerberg mijn achterband lek heb gereden..quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:37 schreef Skwish het volgende:
Vandaag 2 uurtjes gefietst waarvan een klein uurtje door de bossen. Het was heerlijk fietsweer.![]()
Jammer dat er een krakend geluid bij de trapas vandaan kwam (gelukkig na een half uurtje spontaan verdwenen) en de achterderailleur die voor geen meter schakelt. Toch maar een keer de binnen- en buitenkabels vervangen alhoewel de cassette (dus ook ketting) ook wel toe is aan vervanging
Een goede maand geleden heb ik alles gedemonteerd, grondig schoongemaakt/ingevet en weer gemonteerd. Vuil kan het niet zijn denk ik. Ik verdenk de rechter lager... die loopt niet meer zo soepel zoals die hoort te zijn. Vanochtend anderhalf uur ritje over de weg met groepje racefietsers, relaxed tempo, op de mtb want mij racefiets is nog niet klaar. Gelukkig geen nare geluidjes gehoord.quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:02 schreef Unsub het volgende:
[..]
Goed bezig, heerlijk weer inderdaad
Ik ben vandaag lekker gaan rennen in plaats van fietsen, 11 km door de bossen gehobbeld in een dik uur.
Waarschijnlijk vuil, die kraak; als je de tools hebt kun je de crank en trapas even loshalen, schoonmaken en even insmeren met montagepasta.
Ik heb ook al ruim een maand een cassette en ketting liggen, maar ben te zuinig en lui om de boel te gaan vervangen.. Ook nog geen last van chainsuck, anders had ik de boel sowieso al vervangen
Lemelerberg, de gepijlde route? Die ken ik wel. Leuke route om 2 of 3 keer achter elkaar te doen. De afdaling aan de buitenkant van het bos blijft het leukste stukje. Inmiddels toch al weer een aantal jaartjes geleden voor het laatst.quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:41 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Kwam er net achter dat ik Donderdag bij Lemelerberg mijn achterband lek heb gereden..
Wel erg pittig, zeker die laatste 2 klimmen..quote:Op zondag 21 april 2013 11:17 schreef Skwish het volgende:
of 3 keer achter elkaar te doen. De afdaling aan de buitenkant van het bos blijft het leukste stukje. Inmiddels toch al weer een aantal jaartjes geleden voor het
Die fietst ik ook meestalquote:Op zaterdag 20 april 2013 22:41 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Kwam er net achter dat ik Donderdag bij Lemelerberg mijn achterband lek heb gereden..
Word dus modder happen.quote:Op zondag 21 april 2013 12:55 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Is de route het hele weekend afgesloten vanwege een 4x4 evenement.
Kwam ik dus vanochtend om goed 8 uur achter toen ik niet verder kon/mocht.
Toch nog lekker 2 uur gefietst. Er zijn hier gelukkig genoeg mooie andere paden in de buurt.
Volgende week is de route ook dicht vanwege mtb-wedstijden, dan maar ff naar Diever denk ik.
Ik heb mijn Nobby Nic's er toch nog om liggen. En volgens mij blijft het deze week aardig droog, het zal dus wel meevallen.quote:Op zondag 21 april 2013 13:29 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Word dus modder happen.
RIjd zelf Appelscha wel eens, maar na 1 klein regenbuitje is dat al een drama qua modder.
Ik zweer tegenwoordig bij Speedking's..quote:Op zondag 21 april 2013 13:30 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Ik heb mijn Nobby Nic's er toch nog om liggen. En volgens mij blijft het deze week aardig droog, het zal dus wel meevallen.
Vervelend is dat he..quote:Op zondag 21 april 2013 19:11 schreef Crazy-M het volgende:
Thuis band gecontroleerd en zat er echt een miniscuul klein gaatje in de band. Alleen als onder druk stond zag je er lucht uit komen. Maar snel nieuwe binnenband op gegooid, deze week even een nieu
Let even op dat het ventiel eruit kan (kan volgens mij bij alle Continental banden). Dan kan je meteen even wat Stan's NoTubes sealant erin gooien. Dan rijd je (bijna) nooit meer lek. Dat spul heeft me al zo vaak geholpen, ik gebruik het altijd, ook voor m'n woon-werk-fiets.quote:Op zondag 21 april 2013 19:11 schreef Crazy-M het volgende:
Vandaag eerste keer lekke band gereden.
reed over de route in de duinen en voelde het achterwiel onnatuurlijk door de bochten glijden maar niet echt aandacht aan besteed.
Stuk later stond ik stil met een lege band. Dacht eerst snel op te pompen maar handpompje werkte niet gelijk mee, even mee lopen klote. Daarna stuk opgepomt en daarna nog 1 keer helemaal opgepompt zodat ik in elk geval thuis kwam.
Thuis band gecontroleerd en zat er echt een miniscuul klein gaatje in de band. Alleen als onder druk stond zag je er lucht uit komen. Maar snel nieuwe binnenband op gegooid, deze week even een nieuwe reserve halen
Zie hierboven: Stan's NoTubes erin gooienquote:Op maandag 22 april 2013 18:01 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Vervelend is dat he..
Mijn achterband loopt ook heel langzaam leeg..
Net Appelscha gedaan, lag er erg lekker en snel bij.Helaas wel een keer onderuit gegaan.
Kan gewoon in de binnenband dan?quote:Op maandag 22 april 2013 18:01 schreef FHR het volgende:
[..]
Zie hierboven: Stan's NoTubes erin gooienEn nee, ik heb er geen aandelen in.
En vallen, tja, dat hoort erbij. Vooral als je jezelf een beetje aan het pushen bent.
Het is bedoeld om niet-tubeless banden als tubeless te gebruiken. Voor tubeless-ready heb je het eigenlijk ook nodig. Ik heb het zelf in UST tubeless banden op m'n mountainbike, maar ik gooi het ook gewoon in binnenbanden. Het is gewoon vloeibare latex die gaatjes laat dichtslibben als de band lek is.quote:Op maandag 22 april 2013 18:03 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Kan gewoon in de binnenband dan?
(velg is niet tubelessready..)
Maar goed, is ook de 1e keer dat ik lek rijd in ruim 2 jaar.
Het vallen was gewoon een domme fout; nieuwe zand bocht te hoog aangesneden, waardoor het voorwiel weggleed.
Dan houd ik het gewoon zo; 1x in de 2 jaar een nieuw bandje is makkelijker als elke paar maanden dat.quote:Op maandag 22 april 2013 18:07 schreef FHR het volgende:
t-tubeless banden als tubeless te gebruiken. Voor tubeless-ready heb je het eigenlijk ook nodig. Ik heb het zelf in UST tubeless banden op m'n mountainbike, maar ik gooi het ook gewoon in binnenbanden. Het is gewoon vloeibare latex die gaatjes laat dichtslibben als de band lek is.
Een nadeel is wel dat het veroudert; na een paar maanden moet er een nieuwe lading in. In een gewone binnenband gaat dat na een paar keer niet goed meer; er blijven dan wat klontjes/korrels in zitten. Bij een tubeless band kan je die dan eruit poetsen. Maar ja, dat heb ik er wel voor over.
Herkenbaar, die heb ik op mijn oude bike, zit echt knetterhard.quote:Op maandag 22 april 2013 21:10 schreef Nober het volgende:
Wat is een goede zadel, heb nu een Selle Italia X1 maar die is nogal hard.
mja bandje wisselen is kwestie van 10 minuten ?quote:Op maandag 22 april 2013 18:08 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dan houd ik het gewoon zo; 1x in de 2 jaar een nieuw bandje is makkelijker als elke paar maanden dat.
Ik heb het er vooral in ivm tubeless. Anders zo klote als je dat lekt rijdt. En in m'n stadsfietsen omdat ik geen zin heb om met een lekke band bij m'n werk te staan als ik naar huis wilquote:Op maandag 22 april 2013 18:08 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dan houd ik het gewoon zo; 1x in de 2 jaar een nieuw bandje is makkelijker als elke paar maanden dat.
Net gedaan, oude band heeft een dusdanig klein lekje dat ik hem niet kon vinden in een emmer water..quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:47 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
mja bandje wisselen is kwestie van 10 minuten ?
fiets op kop, losklikken, band eruit, buitenband eraf band eruit trekken nieuwe erin pompen en klaar(wel even terug plaatsen natuurlijk
)
Dat probleem had ik dus ookquote:Op woensdag 24 april 2013 11:38 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Net gedaan, oude band heeft een dusdanig klein lekje dat ik hem niet kon vinden in een emmer water..
Ben er in totaal c.a. 20 minuten mee bezig geweest.
Ik heb de oude band nog wel, dan maar gebruiken als noodband ofzo.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:58 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Dat probleem had ik dus ook![]()
kon hem alleen zien, als ik de band onder druk zette
quote:Op woensdag 24 april 2013 11:38 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Net gedaan, oude band heeft een dusdanig klein lekje dat ik hem niet kon vinden in een emmer water..
Ben er in totaal c.a. 20 minuten mee bezig geweest.
Heb ik met mijn vorige fiets ook een keer gehad. Kon geen lek vinden in een emmertje water. Ik snapte er niks van want hij liep toch echt leeg . Idd even onder druk gezet en toen zag ik wel belletjes.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:58 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Dat probleem had ik dus ook![]()
kon hem alleen zien, als ik de band onder druk zette
Mwah, ons binn zuunig.. RIj zelf haast nooit rond met een reserve biba trouwens.quote:Op woensdag 24 april 2013 20:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[..]
Heb ik met mijn vorige fiets ook een keer gehad. Kon geen lek vinden in een emmertje water. Ik snapte er niks van want hij liep toch echt leeg . Idd even onder druk gezet en toen zag ik wel belletjes.
Lek is lek, dus die ga ik ook niet bewaren als noodband. Ik rij toch altijd met 2 reserve biba's rond: is er 1 lek dan koop ik meteen een nieuwe.
Kleine update over de bryton die ik heb:quote:Op woensdag 24 april 2013 19:35 schreef Marco001 het volgende:
http://app.strava.com/activities/50465189
Morgen weer die route doen, proberen een betere tijd neer te zetten.
Das trouwens het enige nadeel aan de Bryton dat ik tot nu heb kunnen ontdekken: Ik kan niet rechtstreeks van de Bryton naar Strava uploaden.
Ik heb deze week ook gelijk weer een reserve gekocht en in mn zadeltasje gedaanquote:Op woensdag 24 april 2013 20:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[..]
Heb ik met mijn vorige fiets ook een keer gehad. Kon geen lek vinden in een emmertje water. Ik snapte er niks van want hij liep toch echt leeg . Idd even onder druk gezet en toen zag ik wel belletjes.
Lek is lek, dus die ga ik ook niet bewaren als noodband. Ik rij toch altijd met 2 reserve biba's rond: is er 1 lek dan koop ik meteen een nieuwe.
Nog een bidon wil makkelijk, Heb zelf 2 Camelbak Podium Chill's..quote:Op woensdag 24 april 2013 21:22 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Kleine update over de bryton die ik heb:
Zondag gebruikt en hij heeft me keurig bijgehouden, in de duinen herkende hij het parcour al zat hij er qwa plaatsbepaling toch wel net naast. Ik reed naast de lijn ipv erop om maar te zeggen.
Vervolgens vanuit Udenhout gezegd: Navigeer me maar naar huis. Keurig naar huis genavigeerd op wat kleine foutjes na. Bij de oversteek van de kalverstraat en de burgemeester bechtweg vond de kaart dat de weg naar rechts liep dan pas over de bechtweg en dan beneden weer terug kwam naar links. In werkelijkheid is dit dus rechtdoor maar hij vond gelijk dat ik van de route afweek.
Daarna op de stokhasseltlaan is er maar aan 1 kant een fietspad, hij vond dat het fietspad aan de andere kant lag waardoor ik ook niet op de route reed.
En als laatste: IPV een fietspad te laten nemen bij een doorsteek liet hij me eigenlijk de route voor de autos volgen (waar ook een fietspad langs lag). Dit zijn nog wat kleine puntjes die misschien te maken hebben met een mogelijke kaart update ofzo voor de rest, afstand, tijd, route hield hij netjes bij. En overal goed zicht op het apparaat
[..]
Ik heb deze week ook gelijk weer een reserve gekocht en in mn zadeltasje gedaan
nog even kijken voor 2de bidon, maar heb 1 bidon al vast, en dan op de rechte buis zit mn fietspomp, nog even kijken of er nog plekje is voor nog een bidon
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is hem uiteindelijk geworden, compleet XT afgemonteerd.
Zat alleen nog te twijfelen om er hydraulische remmen bij te halen voor een meerprijs van 79¤, alleen geen idee wat er nu op zit en dat kan ik later altijd nog bij bestellen. Geen idee wat er nu op zit en wat verschil is.![]()
quote:Op donderdag 25 april 2013 14:47 schreef poiuytr het volgende:
Nieuwe mountainbike besteldZitten nu remblokjes op. .:) Schijfremmen gaat zeer zeker een hele goede upgrade zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is hem uiteindelijk geworden, compleet XT afgemonteerd.
Zat alleen nog te twijfelen om er hydraulische remmen bij te halen voor een meerprijs van 79¤, alleen geen idee wat er nu op zit en dat kan ik later altijd nog bij bestellen. Geen idee wat er nu op zit en wat verschil is.
[ afbeelding ]MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
Heb al even wat gezocht op internet als ik dat er later nog bij wil hebben moet ik ongeveer 130 a 140¤ betalen + arbeidsloon. Dan kan ik het er beter nu nog bij bestellen toch voor 79¤ + wellicht wat korting.quote:Op donderdag 25 april 2013 14:53 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Zitten nu remblokjes op. .:) Schijfremmen gaat zeer zeker een hele goede upgrade zijn.
Heb je de vraagprijs betaald voor de fiets?quote:Op donderdag 25 april 2013 14:58 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Heb al even wat gezocht op internet als ik dat er later nog bij wil hebben moet ik ongeveer 130 a 140¤ betalen + arbeidsloon. Dan kan ik het er beter nu nog bij bestellen toch voor 79¤ + wellicht wat korting.
Nee, bijna 20% korting en kan voor een mooie prijs klikpedalen + schoenen krijgen. Maar denk dat ik er zo nog even achteraan bel en vraag om die remmen, als ik dat nu zo bekijk ben ik goedkoper uit. Kan het beter in een keer goed dan.quote:Op donderdag 25 april 2013 14:59 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Heb je de vraagprijs betaald voor de fiets?
Dan zou ik die upgrade gratis erbij willen..
quote:Op donderdag 25 april 2013 14:47 schreef poiuytr het volgende:
Nieuwe mountainbike besteldNiceSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is hem uiteindelijk geworden, compleet XT afgemonteerd.
Zat alleen nog te twijfelen om er hydraulische remmen bij te halen voor een meerprijs van 79¤, alleen geen idee wat er nu op zit en dat kan ik later altijd nog bij bestellen. Geen idee wat er nu op zit en wat verschil is.
[ afbeelding ]![]()
En zoals gezegd meteen upgraden naar hydraulische schijfremmen![]()
En eventueel volgend jaar of zo de voorvork upgraden.
Veel fietsplezier, maar dat zal vast wel goed komen.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Voor 79 euro krijg je die Magura's? Dat zijn velgremmen (wel hele goede)quote:Op donderdag 25 april 2013 15:01 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Nee, bijna 20% korting en kan voor een mooie prijs klikpedalen + schoenen krijgen. Maar denk dat ik er zo nog even achteraan bel en vraag om die remmen, als ik dat nu zo bekijk ben ik goedkoper uit. Kan het beter in een keer goed dan.
Vanmiddag gelijk achteraan gebeld en kon bestelling gelukkig nog aanpassenquote:Op donderdag 25 april 2013 16:03 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nice![]()
En zoals gezegd meteen upgraden naar hydraulische schijfremmen![]()
En eventueel volgend jaar of zo de voorvork upgraden.
Veel fietsplezier, maar dat zal vast wel goed komen.
Haha, dat zou wel een uitkomst zijn.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:05 schreef StateOfMind het volgende:
En oh ja, of er iemand zonlicht doorlatende fietshandschoenen kan uitvinden
Ja heb even op internet rond gekeken en als ik die later "los" nog moet gaan bestellen ben ik zoals gezegd 130 a 140 euro kwijt en dan moet je arbeidsloon er ook nog overheen rekenen. 1 fietsenzaak gehoord dat dit inderdaad hele goed remmen zijn en onderhoudsarm, ideaal dus.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:18 schreef Auti het volgende:
[..]
Voor 79 euro krijg je die Magura's? Dat zijn velgremmen (wel hele goede)
Je hebt hydraulische schijfremmen en hydraulische velgremmen he. Die Magura's zijn velgremmen.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:20 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Ja heb even op internet rond gekeken en als ik die later "los" nog moet gaan bestellen ben ik zoals gezegd 130 a 140 euro kwijt en dan moet je arbeidsloon er ook nog overheen rekenen. 1 fietsenzaak gehoord dat dit inderdaad hele goed remmen zijn en onderhoudsarm, ideaal dus.
Gekleurde (bruin is een groot woord) armen met witte handen is geen gezichtquote:
Mwoah, ben wel een beetje genezen van het "lekker bruin" worden na wat familie met huidkanker. Dan maar een beetje witter.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gekleurde (bruin is een groot woord) armen met witte handen is geen gezicht
Inderdaad. Ik smeer me ook nooit in, want meestal ben ik aan het werk ofzo, maar word wel altijd heel bruin.quote:Op donderdag 25 april 2013 19:28 schreef StateOfMind het volgende:
Zo'n zonner ben ik ook niet hoor, integendeel. Ik kan niet úren op een strand liggen of úren in de tuin/balkon in de zon zitten. Dat beetje kleur wat ik altijd krijg (heb niet zoveel pigment gekregen itt de rest van de familie, bruin wordt ik sowieso nooit), krijg ik door buiten activiteiten zoals fietsen en wandelen
Op een paar proefritten na heb ik er geen/ weinig ervaring mee. Hier in de buurt wordt Sensa ook veel verkocht en op internet ook, wat ik overal lees en hoor zijn het goede fietsen. Uiterlijk van de fiets is imo ook stukken mooier dan bijvoorbeeld een Cube.quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:21 schreef Marc94 het volgende:
Heeft er iemand ervaring met de 29ers van Sensa? Ik wil overstappen van m'n 26 inch fiets naar een 29er, en kwam er bij de fietsenmaker achter dat je bij Sensa iets meer waar voor je geld hebt. Om te voorkomen dat goedkoper duurkoop wordt informeer ik ff:)
Sensa, Cube, Meridas, X-trail, Conway en dan heb je nog een Duitse fabrikant waar ik even de naam van kwijt ben.quote:Op zondag 28 april 2013 15:53 schreef Felagund het volgende:
Ik zit er ook aan te denken een mountainbike aan te schaffen. Een hardtail, ik wil het gebruiken om hier in de heuvelachtige omgeving te fietsen en eventueel in het bos. Mijn oog is toch nu toe gevallen op een Cube uit 2012:
http://www.bike-discount.(...)cid-grey-n-blue.html
Helaas alleen in framemaat 22, waarschijnlijk met mijn 1,80 toch wat te groot. Het 2013 model kost wat meer, maar is wel in meer maten beschikbaar:
Ik ben zelf nog maar een noob, dus ik heb niet echt een goed idee waar ik op moet letten. Ze hebben bij dezelfde winkel vrij veel keuze, o.a. Fujis, Meridas, Cubes, Radons. Wat is een goed budgetmerk? Ik wil tot 1000 euro uitgeven.
Focus, Ghost, Fuji, Merida, Cube, Bulls, Radon(hoewel ik niet weet qua budget..) Haibike, Scott, Trekquote:Op zondag 28 april 2013 19:41 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Sensa, Cube, Meridas, X-trail, Conway en dan heb je nog een Duitse fabrikant waar ik even de naam van kwijt ben.
Bedankt voor je reactie! Ik hoorde van de lokale fietsenboer ook al dat het verschil hem vooral in de kleine naamsbekendheid zit.quote:Op zaterdag 27 april 2013 12:35 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Op een paar proefritten na heb ik er geen/ weinig ervaring mee. Hier in de buurt wordt Sensa ook veel verkocht en op internet ook, wat ik overal lees en hoor zijn het goede fietsen. Uiterlijk van de fiets is imo ook stukken mooier dan bijvoorbeeld een Cube.
Deze week zelf een 26ér Sensa gekocht
Wanneer is iets een budgetmerk?quote:Op zondag 28 april 2013 19:46 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Focus, Ghost, Fuji, Merida, Cube, Bulls, Radon(hoewel ik niet weet qua budget..) Haibike, Scott, Trek
En Canyon natuurlijk.quote:Op zondag 28 april 2013 19:46 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Focus, Ghost, Fuji, Merida, Cube, Bulls, Radon(hoewel ik niet weet qua budget..) Haibike, Scott, Trek
Conway zegt mij helemaal niks...
Ik zou zeggen de Radon, puur gekeken naar vork en aandrijving. X9 is (dacht ik) vergelijkbaar met XT. en gezien die dus volledig X9 is, en de rest ook een gedeelte Deore(wat minder is.)quote:Op maandag 29 april 2013 22:00 schreef Felagund het volgende:
http://www.bike-discount.de/shop/k1830/a83392/hta-3-1.html
http://www.bike-discount.de/shop/k1830/a92629/kuma-5300.html
http://www.bike-discount.(...)r-race-6-0-sram.html
4 fietsen van 800 tot 1000 euro, 4 merken, volgens mij is de vork vergelijkbaar, iemand tips welke het beste gemonteerd is?
Yep, de Reba is idd beter dan de XCquote:Op maandag 29 april 2013 22:07 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen de Radon, puur gekeken naar vork en aandrijving. X9 is (dacht ik) vergelijkbaar met XT. en gezien die dus volledig X9 is, en de rest ook een gedeelte Deore(wat minder is.)
Ik dacht dat de Reba ook beter is als de XC32..
Dat zijn toch de Recon Silver en Gold?quote:Op maandag 29 april 2013 22:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Yep, de Reba is idd beter dan de XC![]()
Ik meen zelfs dat de XC-serie de instapmodellen van Rockshox zijn.
Toen ik in februari vorig jaar mijn eerste mtb kocht, was dat de op 2 na laagste instapper en die had een XC vork. Die goedkopere 2 hadden een Suntour vork. Ik meen dat de iets duurdere fietsen dan weer een Recon hadden.quote:Op maandag 29 april 2013 22:37 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dat zijn toch de Recon Silver en Gold?
Of i.i.g. waren ze toen ik mijn bike kocht.
Raar, 2 jaar geleden was het precies andersom: Suntour, Recon, XC32 etc.quote:Op maandag 29 april 2013 22:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Toen ik in februari vorig jaar mijn eerste mtb kocht, was dat de op 2 na laagste instapper en die had een XC vork. Die goedkopere 2 hadden een Suntour vork. Ik meen dat de iets duurdere fietsen dan weer een Recon hadden.
Wellicht prijstechnische redenen of zo. Net zoals dat de 2013 versie van mijn fiets ruim duurder is dan mijn 2012 model, terwijl ie een mindere afmontage heeft.quote:Op maandag 29 april 2013 22:52 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Raar, 2 jaar geleden was het precies andersom: Suntour, Recon, XC32 etc.
Heb zelf een Frst Air, vergelijkbaar met de Recon.
Fiets je daar vaker? Probeer er nu ook wekelijks één keer te fietsen. Zondag Hardenberg/ Oldemeijer gefietst maar dat is maar een "saai" rondje in tegenstelling tot Lemele waar je volop actie hebt. Vandaag ook weer stuk je gedaan maar viel niet meer na de feestjesquote:Op donderdag 2 mei 2013 20:04 schreef Marco001 het volgende:
En dat was 1 rondje Lemelerberg... Het lukte me vandaag niet om de knop om te zetten en 2 rondjes te fietsen.
Wel voor het eerst 1 van de hellingen helemaal fietsend opgekomen(was de enigste helling die ik nog nooit in 1 keer had weten te beklimmen. )
1x per week sinds 3 weken, op donderdag na stage. (dus tussen 17 en 19.00)quote:
Fiets je de route niet anders? Die klim wat jij bedoelt is geloof ik op het einde van de route. In het midden heb je ook pittig klimmetje wat maar paar meter daarna krijg je dat trappetje als je afdaalt geloof ik.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:30 schreef Marco001 het volgende:
[..]
1x per week sinds 3 weken, op donderdag na stage. (dus tussen 17 en 19.00)
Vind het een erg toffe route, alleen die drop is niet zo fijn.
Oh, en vandaag bijna een koprol gemaakt, ik wou eens die sprong vlak voor de kombocht proberen,(net na die beklimming langs de waterzuivering) leunde alleen iets te ver naar voren.
Als je boven bij het restaurant een rode Seat Ibiza ziet staan met diepe velgen, ben ik er ook.
Die beklimming die ik bedoelde is die die nogal flauw begint, maar aan het eind behoorlijk stijl word, ik dacht dat dat die klim is net na het startpunt beneden aan de route.
Neeh, die aan het eind van de route valt opzich wel mee. (okay, is wel pittig, maar wel te doen. ) Dat trapklimmetje bedoel ik ook niet. Wat ik bedoel is eerst een stuk vals plat..quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:37 schreef poiuytr het volgende:
inde van de route. In het midden heb je ook pittig klimmetje wat maar paar meter daarna krijg je dat trappetje als je afdaalt geloof ik.
Dat stukje vanaf ongeveer 12 minuten op dat filmpje bedoel je dan denk ik. Dat is een vies klimmetje ja, daar ga ik ook vaak helemaal kapot. Begint rustig en daarna loopt hij steeds verder omhoog.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:42 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Neeh, die aan het eind van de route valt opzich wel mee. (okay, is wel pittig, maar wel te doen. ) Dat trapklimmetje bedoel ik ook niet. Wat ik bedoel is eerst een stuk vals plat..
Ik zal eens kijken of ik hem kan vinden op mtbroutes.
Ziet er goed uit, ondanks de geringe lengte van de routequote:Op donderdag 2 mei 2013 21:47 schreef Marco001 het volgende:
http://www.mtbroutes.nl/route/404/Lemele
de klim bij 30:29. Dat stukje met al die wortels is dat. Dat vind ik echt een klote klim.
Die brede klimmen(langs waterzuivering en die klim voordat je weer de weg oversteekt voor de laatste 500meter) rijd ik met minstens 7/8 km/u, meestal rond de 10-12. Ik ben niet echt een klimgeit(heb er zelfs een hekel aan) dus tja..
Die klim over het zandpad ga ik meestal in die bocht ervoor de fout in; ik kan niet echt veel snelheid behouden. de Kombocht is mij te laag en je kan die bocht daarna ook niet te wijd nemen i.v.m. het losse zand aan het eind van de bocht. Moe word ik er wel van, maar kapot ga ik niet echt op die klim. (maar ik push mijzelf ook niet zo enorm als de meesten. Bewaar meestal mijn energie voor die laatste klimmen, want die vind ik echt kut.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |