De britten op Cyprus krijgen dus een baillout vanwege de bailloutquote:Londen wil Britten op Cyprus helpen
De Britse regering wil alle Britten die op Cyprus wonen financieel bijstaan als ze worden getroffen door het Europese reddingsplan voor Cyprus.
Het EU-land krijgt 10 miljard euro uit het Europese noodfonds en moet zelf ruim 5 miljard bijdragen via een eenmalige heffing op spaartegoeden. Mensen die maximaal 100.000 euro aan spaargeld op de bank hebben staan, moeten daarover 6,75 procent belasting gaan betalen. Boven de 100.000 euro wordt dat bijna 10 procent.
Er wonen op Cyprus, dat tot 1960 een Britse kolonie was, veel Britten. Er zijn alleen al 3500 Britse militairen op het eiland gelegerd. De Britse regering zal de extra kosten voor haar rekening nemen, heeft minister Osborne van Financiën toegezegd.
Het moet niet gekker wordenquote:Op zondag 17 maart 2013 13:58 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De britten op Cyprus krijgen dus een baillout vanwege de baillout
Fysiek goud kan. Maar dan wel zelf bewaren. De banken in Cyprus zijn dicht. Bank holiday's die zomaar ingevoerd kunnen worden.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:21 schreef arjan1212 het volgende:
Moet ik nu een huis gaan kopen en wat zilver en goud , en aandelen. Voordat ze ook in nederland 10% of meer gaan stelen?
Dus in feite gaat de Britse overheid geld van de gewone man afpakken om een groepje mensen op Cyprus, die in feite toch al beter af zijn, te helpen? En dat om op anti-EU-sentimenten in te spelen en zo de indruk te wekken juist voor diezelfde gewone man op te komen? Het moet inderdaad niet gekker worden neequote:Op zondag 17 maart 2013 14:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het moet niet gekker worden
Maar het past wel goed in de Britse anti-EU campagne
Btw: de Britse expats die hun geld in Cyprus op de bank hebben staan zijn nog steeds beter af dan Britten die hun geld in de UK hebben gehouden... Zo zie je weer hoe de regering haar eigen volk voor de gek houdt.
[ afbeelding ]
quote:zo 17 mrt 2013, 14:03
China heeft groeitempo van 7,5 procent nodig
PEKING (AFN) - De kersverse premier van China, Li Keqiang, mikt tot en met 2020 op een jaarlijkse economische groei van 7,5 procent.
Die expansie heeft China nodig om aan de doelstellingen, waaronder een verdubbeling van het inkomen per hoofd van de bevolking te voldoen.
Dat zei de premier zondag. Vorig jaar groeide de Chinese economie met 7,8 procent, de geringste groei in 13 jaar.
Li Keqiang wil om de groei van 7,5 procent te bewerkstelligen de economische rol van de Chinese overheid indammen en meer aan de markt overlaten.
Dat zal volgens de premier flink wennen zijn. ,,
Het is een pijnlijk proces dat aanvoelt als een amputatie.''
quote:The Cypriot cabinet has declared Tuesday a bank holiday, for fear of capital flight, and this may even be stretched to Wednesday, as depositors are certain to withdraw huge sums from the Cypriot banks after the haircut imposed.
Nicosia postponed from Sunday to Monday the tabling in Parliament of the bill including the measures for the Cypriot bailout – including a bank account haircut and a tax hike on interest and corporate earnings – but the European Central Bank insists on a rapid voting because there are already signs a domino effect will follow across European lenders and markets from Monday.
There is genuine fear of market unrest on Monday morning when stocks may crumble in the eurozone and bank accounts in other southern European bank may suffer.
Skai radio reported on Sunday that the Bank of Greece has sent between 4 and 5 billion euros to Cyprus in order to help Cypriot banks respond to cash requirements by their clients.
Ik denk eerder aan een uitvlucht van euros op de rekening naar cash onder´t matras in veel zuideuropese landen. Veel bedrijven daar zullen hun cash in de kluis gooien ipv het op een bankrekening te zetten.quote:Op zondag 17 maart 2013 15:40 schreef piepeloi55 het volgende:
"The new Dutch president of the Eurogroup Dijsselbloem declined to rule out further depositors haircuts in other Eurozone countries such as Greece, Spain or Italy."
Dat word een uitvlucht van spaargelden naar solvabele landen/cash denk ik. Er is een enorme precedent geschapen.
Ik verwacht morgen een gigantische uitstroom van spaargeld uit Griekenland, Spanje, Portugal en Italië. Alleen krijg je de officiële cijfers daarvan pas in mei te zien.quote:Op zondag 17 maart 2013 15:40 schreef piepeloi55 het volgende:
"The new Dutch president of the Eurogroup Dijsselbloem declined to rule out further depositors haircuts in other Eurozone countries such as Greece, Spain or Italy."
Dat word een uitvlucht van spaargelden naar solvabele landen/cash denk ik. Er is een enorme precedent geschept.
China is inderdaad de grootste bubble van allemaal. Dat gaat heel erg hard crashen.quote:Op zondag 17 maart 2013 15:48 schreef Lemans24 het volgende:
Die 'doelstellingen' van China... We weten al hoe dat gaat aflopen.
Na alle onduidelijkheid rond de koers van Italie is dit olie op het vuur. Ik vermoed dat er morgen stevige rentestijgingen zullen zijn binnen de PIGS muv Ierland (de I staat voor Italie).quote:Op zondag 17 maart 2013 15:54 schreef Igen het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik het best eng dat de 'oplossing' voor de crisis tot nu toe zo fragiel is, dat één moment van aandachtsverslapping rond een eigenlijk onbeduidend landje als Cyprus zo'n enorm gevaarlijke precedentwerking kan hebben.
Dat geldt natuurlijk ook voor als we Cyprus niet hadden geholpen en ze failliet waren gegaan: zou daarvan niet ook een precedent uitgaan wat de rente op de obligaties van de PIGS-landen weer als een raket had laten stijgen?
Het is toch vooral Spanje wat een probleem met hun banken heeft? Bij Italië en Portugal valt dat wel mee dacht ik.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:00 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Na alle onduidelijkheid rond de koers van Italie is dit olie op het vuur. Ik vermoed dat er morgen stevige rentestijgingen zullen zijn binnen de PIGS muv Ierland (de I staat voor Italie).
Ik heb van het begin af aan gezegd dat ze de bestaande regels van het oorspronkelijke verdrag waar iedereen voor heeft getekend hadden moeten handhaven. Dus:quote:Op zondag 17 maart 2013 15:54 schreef Igen het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik het best eng dat de 'oplossing' voor de crisis tot nu toe zo fragiel is, dat één moment van aandachtsverslapping rond een eigenlijk onbeduidend landje als Cyprus zo'n enorm gevaarlijke precedentwerking kan hebben.
Dat geldt natuurlijk ook voor als we Cyprus niet hadden geholpen en ze failliet waren gegaan: zou daarvan niet ook een precedent uitgaan wat de rente op de obligaties van de PIGS-landen weer als een raket had laten stijgen?
Maar zou jij als Italiaan of Portugees na gisteren dat risico nog nemen? Mijn spaarcenten zou ik nu toch echt direct weghalen hoor!quote:Op zondag 17 maart 2013 16:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is toch vooral Spanje wat een probleem met hun banken heeft? Bij Italië en Portugal valt dat wel mee dacht ik.
Wat is het alternatief?quote:Op zondag 17 maart 2013 16:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar zou jij als Italiaan of Portugees na gisteren dat risico nog nemen? Mijn spaarcenten zou ik nu toch echt direct weghalen hoor!
Fysiek goud, rekening openen in Zwitserland, kunst aan de muur, etc. Zolang het voor de overheid niet te traceren is.quote:
Ik verwacht dat er morgen een ENORME hoeveelheid spaargeld opgenomen gaat worden, zowel in de PIGS-landen als andere Europese landen (zoals Nederland, Duitsland, etc.). Een soort nieuwe Europese bankrun (en terecht ook!). Ik zit er sterk over te denken om ook een (gedeelte?) van mijn spaargeld op te nemen en te bewaren op een veilige fysieke locatie.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar zou jij als Italiaan of Portugees na gisteren dat risico nog nemen? Mijn spaarcenten zou ik nu toch echt direct weghalen hoor!
Het enige reële alternatief dat je noemt is de Zwitserse bankrekening. De rest is stukken onveiliger dan je spaarcentjes bij de ING laten staan.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:22 schreef KneeDeep het volgende:
[..]
Fysiek goud, rekening openen in Zwitserland, kunst aan de muur, etc. Zolang het voor de overheid niet te traceren is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |