abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124161262
quote:
Londen wil Britten op Cyprus helpen

De Britse regering wil alle Britten die op Cyprus wonen financieel bijstaan als ze worden getroffen door het Europese reddingsplan voor Cyprus.

Het EU-land krijgt 10 miljard euro uit het Europese noodfonds en moet zelf ruim 5 miljard bijdragen via een eenmalige heffing op spaartegoeden. Mensen die maximaal 100.000 euro aan spaargeld op de bank hebben staan, moeten daarover 6,75 procent belasting gaan betalen. Boven de 100.000 euro wordt dat bijna 10 procent.

Er wonen op Cyprus, dat tot 1960 een Britse kolonie was, veel Britten. Er zijn alleen al 3500 Britse militairen op het eiland gelegerd. De Britse regering zal de extra kosten voor haar rekening nemen, heeft minister Osborne van Financiën toegezegd.
De britten op Cyprus krijgen dus een baillout vanwege de baillout :{
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 17 maart 2013 @ 14:08:48 #77
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124161624
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 13:58 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De britten op Cyprus krijgen dus een baillout vanwege de baillout :{
Het moet niet gekker worden _O-
Maar het past wel goed in de Britse anti-EU campagne :Y

Btw: de Britse expats die hun geld in Cyprus op de bank hebben staan zijn nog steeds beter af dan Britten die hun geld in de UK hebben gehouden... Zo zie je weer hoe de regering haar eigen volk voor de gek houdt.

[ Bericht 7% gewijzigd door SeLang op 17-03-2013 14:40:49 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124162120
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:21 schreef arjan1212 het volgende:
Moet ik nu een huis gaan kopen en wat zilver en goud , en aandelen. Voordat ze ook in nederland 10% of meer gaan stelen?
Fysiek goud kan. Maar dan wel zelf bewaren. De banken in Cyprus zijn dicht. Bank holiday's die zomaar ingevoerd kunnen worden.
pi_124162334
Er zijn zat oplossingen, goud is overpriced op het moment net als aandelen.

Cash in je matras stoppen, een bankrekening nemen in een niet EU land, een oud kunstwerk kopen.
  zondag 17 maart 2013 @ 14:29:34 #80
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124162359
Het wordt nog spannend: er is mogelijk geen meerderheid voor het "reddingsplan" in het Cypriotische parlement. Stemming is uitgesteld naar morgen 16:00 locale tijd...

Ow, en er is alweer gedreigd met oorlog als de wet er niet doorkomt....

“If tomorrow Cyprus’s Parliament rejects the bill, Cyprus opens the road to chaos,” said Afxentis Afxentiou, who was governor of the Central Bank of Cyprus from 1982 until 2002, said on CYBC. If the bill is rejected, “Cyprus will turn into Libya.

http://www.zerohedge.com/(...)-pressure-pre-trade-
Mijn reisverslagen
pi_124162810
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 14:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het moet niet gekker worden _O-
Maar het past wel goed in de Britse anti-EU campagne :Y

Btw: de Britse expats die hun geld in Cyprus op de bank hebben staan zijn nog steeds beter af dan Britten die hun geld in de UK hebben gehouden... Zo zie je weer hoe de regering haar eigen volk voor de gek houdt.

[ afbeelding ]
Dus in feite gaat de Britse overheid geld van de gewone man afpakken om een groepje mensen op Cyprus, die in feite toch al beter af zijn, te helpen? En dat om op anti-EU-sentimenten in te spelen en zo de indruk te wekken juist voor diezelfde gewone man op te komen? Het moet inderdaad niet gekker worden nee :D
pi_124164698
Duitsers in paniek!

Sparer unter Schock

Die Bankautomaten werden bestürmt, Überweisungen und Online-Banking sind nicht mehr möglich: Nach der Brüsseler Entscheidung, die zyprischen Bankkunden für die Rettung vor der Pleite zur Kasse zu bitten, reagieren die Bürger empört. Zyperns Präsident Anastasiades muss um die Zustimmung des Parlaments bangen - und verschiebt die Abstimmung auf Montag.

http://www.sueddeutsche.d(...)ter-schock-1.1626609
  zondag 17 maart 2013 @ 15:24:58 #83
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_124164876
Laat de Europese Unie hier maar eens naar kijken en zichzelf flink amputeren, daar is iedereen mee gebaat
http://www.telegraaf.nl/d(...)procent_nodig__.html

quote:
zo 17 mrt 2013, 14:03
China heeft groeitempo van 7,5 procent nodig
PEKING (AFN) - De kersverse premier van China, Li Keqiang, mikt tot en met 2020 op een jaarlijkse economische groei van 7,5 procent.
Die expansie heeft China nodig om aan de doelstellingen, waaronder een verdubbeling van het inkomen per hoofd van de bevolking te voldoen.
Dat zei de premier zondag. Vorig jaar groeide de Chinese economie met 7,8 procent, de geringste groei in 13 jaar.

Li Keqiang wil om de groei van 7,5 procent te bewerkstelligen de economische rol van de Chinese overheid indammen en meer aan de markt overlaten.
Dat zal volgens de premier flink wennen zijn. ,,

Het is een pijnlijk proces dat aanvoelt als een amputatie.''
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 17 maart 2013 @ 15:28:01 #84
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124164985
Bankholiday alweer verlengd tot dinsdag

quote:
The Cypriot cabinet has declared Tuesday a bank holiday, for fear of capital flight, and this may even be stretched to Wednesday, as depositors are certain to withdraw huge sums from the Cypriot banks after the haircut imposed.

Nicosia postponed from Sunday to Monday the tabling in Parliament of the bill including the measures for the Cypriot bailout – including a bank account haircut and a tax hike on interest and corporate earnings – but the European Central Bank insists on a rapid voting because there are already signs a domino effect will follow across European lenders and markets from Monday.

There is genuine fear of market unrest on Monday morning when stocks may crumble in the eurozone and bank accounts in other southern European bank may suffer.

Skai radio reported on Sunday that the Bank of Greece has sent between 4 and 5 billion euros to Cyprus in order to help Cypriot banks respond to cash requirements by their clients.
Mijn reisverslagen
pi_124165600
"The new Dutch president of the Eurogroup Dijsselbloem declined to rule out further depositors haircuts in other Eurozone countries such as Greece, Spain or Italy."

Dat word een uitvlucht van spaargelden naar solvabele landen/cash denk ik. Er is een enorme precedent geschept.
pi_124165887
Word druk in Zwitserland denk ik piepeloi
pi_124166026
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 15:40 schreef piepeloi55 het volgende:
"The new Dutch president of the Eurogroup Dijsselbloem declined to rule out further depositors haircuts in other Eurozone countries such as Greece, Spain or Italy."

Dat word een uitvlucht van spaargelden naar solvabele landen/cash denk ik. Er is een enorme precedent geschapen.
Ik denk eerder aan een uitvlucht van euros op de rekening naar cash onder´t matras in veel zuideuropese landen. Veel bedrijven daar zullen hun cash in de kluis gooien ipv het op een bankrekening te zetten.
  zondag 17 maart 2013 @ 15:48:14 #88
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124166058
Die 'doelstellingen' van China... We weten al hoe dat gaat aflopen.

Waarom zou je als doelstelling hebben een verdubbeling van het inkomen van de bevolking?
  zondag 17 maart 2013 @ 15:48:20 #89
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124166063
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 15:40 schreef piepeloi55 het volgende:

Dat word een uitvlucht van spaargelden naar solvabele landen/cash denk ik. Er is een enorme precedent geschept.
Ik verwacht morgen een gigantische uitstroom van spaargeld uit Griekenland, Spanje, Portugal en Italië. Alleen krijg je de officiële cijfers daarvan pas in mei te zien.

Om te beseffen hoe groot dit is: bedenk dat zelfs Griekenland tot nu het Depositogarantiestelsel heeft gerespecteerd, ondanks een meervoudige default op haar eigen sovereign bonds! En nu is die garantie opeens niet heilig meer....
Mijn reisverslagen
  zondag 17 maart 2013 @ 15:52:02 #90
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124166279
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 15:48 schreef Lemans24 het volgende:
Die 'doelstellingen' van China... We weten al hoe dat gaat aflopen.
China is inderdaad de grootste bubble van allemaal. Dat gaat heel erg hard crashen.

Overigens zal dan blijken waarom Duitsland momenteel zoveel beter gaat dan de meeste andere eurozone landen. Dat heeft weinig met de euro te maken en vermeend concurrentievoordeel met de PIIGS maar voor een groot deel met het geld dat Duitsland verdient aan die Chinese bubble. De meeste commentatoren missen dat punt volledig...
Mijn reisverslagen
pi_124166395
Eerlijk gezegd vind ik het best eng dat de 'oplossing' voor de crisis tot nu toe zo fragiel is, dat één moment van aandachtsverslapping rond een eigenlijk onbeduidend landje als Cyprus zo'n enorm gevaarlijke precedentwerking kan hebben.

Dat geldt natuurlijk ook voor als we Cyprus niet hadden geholpen en ze failliet waren gegaan: zou daarvan niet ook een precedent uitgaan wat de rente op de obligaties van de PIGS-landen weer als een raket had laten stijgen?
pi_124166726
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 15:54 schreef Igen het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik het best eng dat de 'oplossing' voor de crisis tot nu toe zo fragiel is, dat één moment van aandachtsverslapping rond een eigenlijk onbeduidend landje als Cyprus zo'n enorm gevaarlijke precedentwerking kan hebben.

Dat geldt natuurlijk ook voor als we Cyprus niet hadden geholpen en ze failliet waren gegaan: zou daarvan niet ook een precedent uitgaan wat de rente op de obligaties van de PIGS-landen weer als een raket had laten stijgen?
Na alle onduidelijkheid rond de koers van Italie is dit olie op het vuur. Ik vermoed dat er morgen stevige rentestijgingen zullen zijn binnen de PIGS muv Ierland (de I staat voor Italie).
pi_124166755
"The Eurogroup further welcomes the Cypriot authorities' commitment to take further measures mobilising internal resources"

http://famagusta-gazette.(...)eement-p18552-69.htm

Let vooral op 'internal resources'. Dat is dus spaargeld. Overigens zijn pensioenen ook ' internal resources'...
pi_124166858
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 16:00 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Na alle onduidelijkheid rond de koers van Italie is dit olie op het vuur. Ik vermoed dat er morgen stevige rentestijgingen zullen zijn binnen de PIGS muv Ierland (de I staat voor Italie).
Het is toch vooral Spanje wat een probleem met hun banken heeft? Bij Italië en Portugal valt dat wel mee dacht ik.
  zondag 17 maart 2013 @ 16:11:25 #95
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124167256
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 15:54 schreef Igen het volgende:

Ik heb van het begin af aan gezegd dat ze de bestaande regels van het oorspronkelijke verdrag waar iedereen voor heeft getekend hadden moeten handhaven. Dus:

- GEEN bailouts
- GEEN monetaire financiering

Het gevolg was geweest een default van Cyprus en Griekenland al in 2010. Dat had een paar centen gekost maar waarschijnlijk slechts een fractie van wat het nu kost. Het belangrijkste is echter dat het zelf-corrigerend is. Landen worden gedwongen om hun eigen troep op te ruimen. En dat geldt niet alleen voor de PIIGS maar ook voor NL en Duitsland. Die hadden veel geld moeten afschrijven op PIIGS bonds e.d. en waren gedwongen geweest om hun banken te herkapitaliseren. Dan had je nu weer een gezonde bankensector gehad en gebalanceerde begrotingen, in plaats van het steeds hoger wordende kaartenhuis dat elke maand weer met een paar nieuwe dure pleisters tijdelijk moet worden gefixt.

Maar goed dat is nu gebeurd en we zitten nu in een situatie die steeds moeilijker wordt om op te lossen. Het omzeilen van het Depositogarantiestelsel is denk ik rampzalig voor NL en Duitsland want ik verwacht dat door het vluchtkapitaal de target2 balans die net wat aan het verbeteren was weer gaat exploderen. En dat betekent dat bij de ontrafeling dat de schade voor ons nog sneller oploopt.
Mijn reisverslagen
  zondag 17 maart 2013 @ 16:15:35 #96
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124167448
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 16:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is toch vooral Spanje wat een probleem met hun banken heeft? Bij Italië en Portugal valt dat wel mee dacht ik.
Maar zou jij als Italiaan of Portugees na gisteren dat risico nog nemen? Mijn spaarcenten zou ik nu toch echt direct weghalen hoor!
Mijn reisverslagen
pi_124167621
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 16:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar zou jij als Italiaan of Portugees na gisteren dat risico nog nemen? Mijn spaarcenten zou ik nu toch echt direct weghalen hoor!
Wat is het alternatief?
pi_124167806
quote:
7s.gif Op zondag 17 maart 2013 16:18 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wat is het alternatief?
Fysiek goud, rekening openen in Zwitserland, kunst aan de muur, etc. Zolang het voor de overheid niet te traceren is.
pi_124167827
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 16:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik verwacht dat er morgen een ENORME hoeveelheid spaargeld opgenomen gaat worden, zowel in de PIGS-landen als andere Europese landen (zoals Nederland, Duitsland, etc.). Een soort nieuwe Europese bankrun (en terecht ook!). Ik zit er sterk over te denken om ook een (gedeelte?) van mijn spaargeld op te nemen en te bewaren op een veilige fysieke locatie.
pi_124167910
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 16:22 schreef KneeDeep het volgende:

[..]

Fysiek goud, rekening openen in Zwitserland, kunst aan de muur, etc. Zolang het voor de overheid niet te traceren is.
Het enige reële alternatief dat je noemt is de Zwitserse bankrekening. De rest is stukken onveiliger dan je spaarcentjes bij de ING laten staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')