Als je je als een moedertje opstelt krijg je vanzelf een vent die zich gedraagt als een kindquote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:20 schreef Klaploper het volgende:
Getrouwd met een kind? Viezerik.
Koop een fles ranja voor 'm.
Dat sowieso.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:25 schreef NitraatPoep het volgende:
Verder is het ook niet echt zijn schuld dat jij pas zin krijgt in eten als hij het net op heeft, typisch wijvengejank is dat.
Maar als die vent (8-2-1,5) / 1,5 = 3 pakken ice tea op een dag drinkt, 4,5 liter dus, snap ik het wel een beetje..quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:31 schreef Insomnia_ het volgende:
Door vrouwen als TS zou je huiselijk geweld bijna gaan goedpraten.
Ik had voorheen zelfs 20+ maar dat maakt niks uit, eet ie net zo hard opquote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:22 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Als je je als een moedertje opstelt krijg je vanzelf een vent die zich gedraagt als een kind
Misschien kun je 30+ kaas en Slankie halen, dat is doorgaans aanzienlijk minder lekker dan die volvette kazen.
Dit klopt precies, zoals ik al zei, 15 tot 20 pakken per week gaan er zoiezo wel door.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:39 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Maar als die vent (8-2-1,5) / 1,5 = 3 pakken ice tea op een dag drinkt, 4,5 liter dus, snap ik het wel een beetje..
Zit net zoveel kcal en suiker in als normale ijsthee heb ik laatst nagekeken. Wij drinken altijd Lipton en ik zit ook op een heel pak per dag in de zomer als het erg heet is op 2.quote:
Weinig suiker bevat die ice tea van jou dan..quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:47 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Zit net zoveel kcal en suiker in als normale ijsthee heb ik laatst nagekeken. Wij drinken altijd Lipton en ik zit ook op een heel pak per dag in de zomer als het erg heet is op 2.
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:47 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Zit net zoveel kcal en suiker in als normale ijsthee heb ik laatst nagekeken. Wij drinken altijd Lipton en ik zit ook op een heel pak per dag in de zomer als het erg heet is op 2.
Als je uit eten gaan etc. niet meerekent, ik ook niet. Maar ik koop dan ook niet geweldige stukken vlees en dergelijke.quote:
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:48 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Weinig suiker bevat die ice tea van jou dan..
Ik dacht meer aan thee die je zelf zet. De rest denk ik ookquote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:51 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze godendrank hebben we het toch over? Sorry beetje aangeschoten
Owja fuckquote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:51 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan thee die je zelf zet. De rest denk ik ook
8gr suiker bij lipton?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:47 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dat doet hem niks. hij ziet elke week zijn opa meerdere keren per dag spuiten, en pillen slikken, én natrium arm dieet etcetera... Hij denkt dat ie er wel met een jantje van leien vanaf komt...quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:48 schreef NitraatPoep het volgende:
Als het je echt om zijn gezondheid gaat, moet je daar ook meer op aan sturen als je het bespreekt. In je OP lijkt het verhaal heel anders.
En vaak kan de gezondheid niet genoeg indruk maken op mensen om hun leefstijl aan te passen, tot ze zelf ziek worden. Uit eigen ervaring.
Zit van die Stevia-zooi door. Is niet zo slecht als aspartaam maar wel een zoetstof dus weet niet in hoeverre het feit dat er minder suiker doorheen zit het ook gezonder maak.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:54 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
8gr suiker bij lipton?
6.5gr in ah groene thee
daarvoor maak ik al 5 van de 7 dagen per week gerechten waar die weinig tot geen zout op gooit, zoals:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarom angst hebben voor de toekomst? Was het verleden dan zo mooi?!!!
Vandaar dat ik schreef; tot ze zelf ziek worden. Ik dacht ook dat ik eeuwig zou leven met mijn gezuip, gerook en vette pens, tot de bom barstte.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:55 schreef Foxy00 het volgende:
[..]
Dat doet hem niks. hij ziet elke week zijn opa meerdere keren per dag spuiten, en pillen slikken, én natrium arm dieet etcetera... Hij denkt dat ie er wel met een jantje van leien vanaf komt...
Hij gooit ook enorm veel zout op zn eten... En thee? Joh ik heb 14 verschillende soorten pickwick in de kast staan, dat drinkt ie alleen als echt alles op is en de winkels dicht... En als ik vergeten ben koffie mee te nemen hahaha...
Wat is er gebeurt dan?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:58 schreef NitraatPoep het volgende:
[..]
Vandaar dat ik schreef; tot ze zelf ziek worden. Ik dacht ook dat ik eeuwig zou leven met mijn gezuip, gerook en vette pens, tot de bom barstte.
Als we toch op de opvoedende toer gaan, gewoon een paar keer per dag vragen of hij zin heeft in een kopje thee? Na een tijdje weet hij niet beter!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:55 schreef Foxy00 het volgende:
[..]
Dat doet hem niks. hij ziet elke week zijn opa meerdere keren per dag spuiten, en pillen slikken, én natrium arm dieet etcetera... Hij denkt dat ie er wel met een jantje van leien vanaf komt...
Hij gooit ook enorm veel zout op zn eten... En thee? Joh ik heb 14 verschillende soorten pickwick in de kast staan, dat drinkt ie alleen als echt alles op is en de winkels dicht... En als ik vergeten ben koffie mee te nemen hahaha...
Ik ben ook niet ubergezond, ik rook, ik drink hooguit 2-3 glazen wijn per mnd, en ook ik heb een buikje, maar sinds ik me gerealiseerd heb hoeveel suiker er in die icetea zit ben ik drastisch aan de gewone pickwick gegaan (theezakje wel te verstaan). Ik sport ook veel, net als hij, maar dat is geen excuus mezelf vol te gieten met suiker...quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:58 schreef NitraatPoep het volgende:
[..]
Vandaar dat ik schreef; tot ze zelf ziek worden. Ik dacht ook dat ik eeuwig zou leven met mijn gezuip, gerook en vette pens, tot de bom barstte.
God straftquote:
Een pond gemengd gehakt voor samen?quote:Mijn favo spaghetti. Voor 2 grote eters of 3/4 normale eters.
500 gram gehakt. lekker veel liefst gemengd/gekruid.
Haha ik ben binnenkort ook aan de beurt zuip veel te veel maar rook gelukkig niet meerquote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:01 schreef NitraatPoep het volgende:
[..]
God straft
En verder is het een te beladen onderwerp voor fok, zeker op dit tijdstip.
GezondER leven is beter dan ongezond leven, hoe je dat ook invult. Daarnaast is veel suiker ook slecht voor je energie, je sexdrive, en je mentale gesteldheid. Het bevorderd verschillende infecties, en bederft je gebitje.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:01 schreef Foxy00 het volgende:
[..]
Ik ben ook niet ubergezond, ik rook, ik drink hooguit 2-3 glazen wijn per mnd, en ook ik heb een buikje, maar sinds ik me gerealiseerd heb hoeveel suiker er in die icetea zit ben ik drastisch aan de gewone pickwick gegaan (theezakje wel te verstaan). Ik sport ook veel, net als hij, maar dat is geen excuus mezelf vol te gieten met suiker...
Ja wel bij die spaghetti... Das gewoon lekker! dan maar wat minder opscheppen. Ik probeer er telkens wat extra van te laten staan zodat we er eens 2 dagen van kunnen eten, maar dan warmt ie dat savonds alsnog op...quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:02 schreef Aldo-MC het volgende:
Lieve schat:
[..]
Een pond gemengd gehakt voor samen?
Dit ga ik morgen is met m bespreken... Hij heeft tot op heden een stralend gebit, wat wél erg belangrijk voor hem is.... Maar of die dat op deze manier gaat houden?! Als ik m niet met zn gezondheid kan overtuigen dan maar op deze manier... Ik zei het vorige week al, volgens mij zijn wij beiden gewoon verslaafd aan suiker... En daar ben ik drastisch wat aan gaan doen... Maar hij wil nog niet zo..quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:04 schreef NitraatPoep het volgende:
[..]
GezondER leven is beter dan ongezond leven, hoe je dat ook invult. Daarnaast is veel suiker ook slecht voor je energie, je sexdrive, en je mentale gesteldheid. Het bevorderd verschillende infecties, en bederft je gebitje.
Je kan je saus ook met mager tartaar maken + meer groenten = minder lekker maar misschien blijft hij er dan met zijn tengels vanafquote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:04 schreef Foxy00 het volgende:
[..]
Ja wel bij die spaghetti... Das gewoon lekker! dan maar wat minder opscheppen. Ik probeer er telkens wat extra van te laten staan zodat we er eens 2 dagen van kunnen eten, maar dan warmt ie dat savonds alsnog op...
De enige manier om er 2 dagen van te kunnen doen is mijn moeders recept te gebruiken, met idd maar 200 gr gehakt, een hele schrale saus en soepgroenten
Gewoon een kwestie van verkeerde verhoudingen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:04 schreef Foxy00 het volgende:
[..]
Ja wel bij die spaghetti... Das gewoon lekker! dan maar wat minder opscheppen. Ik probeer er telkens wat extra van te laten staan zodat we er eens 2 dagen van kunnen eten, maar dan warmt ie dat savonds alsnog op...
De enige manier om er 2 dagen van te kunnen doen is mijn moeders recept te gebruiken, met idd maar 200 gr gehakt, een hele schrale saus en soepgroenten
Das wel een goeie.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:09 schreef arjan1212 het volgende:
TIP koop limonade siroop. gaat langer mee en ook wel lekker met ijsblokjes
Jij eet een maand lang spaghetti, of hoe moet ik dit zien?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:09 schreef -Sok- het volgende:
[..]
Gewoon een kwestie van verkeerde verhoudingen.
Als je je saus zelf maakt met wortel, ui en pakjes tomatensaus (en een beetje gehakt) als basisingredienten heb je een suuuper lekkere volle saus met een normale hoeveelheid vlees die ook nog eens heel gezond is. Ik maak altijd een hoop tegelijk (een kilo wortel en ui samen met 500gram gehakt) en daar doe ik rustig drie weken tot een maand mee. Wel in m'n eentje dan, al ben ik wel een grote eter.
1 of 2 keer per week pasta met die saus, keer 4 is ongeveer 6 keer een pannetje pasta met zelfgemaakte sausquote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:11 schreef NitraatPoep het volgende:
[..]
Jij eet een maand lang spaghetti, of hoe moet ik dit zien?
Hm ja kan ik wel doen... maaar ik maak deze spaghetti juist zo omdat dat een van de weinige dingen is die ik lekker vind en waarbij ik eens niet oplet of het gezond genoeg is ofniet. Ik denk dat ik gewoon eens van alle ingredienten die er in zitten wat minder ga gebruiken, of de helft al invries voor ik de pan op tafel zet. In mijn ogen mag een keer zondigen best, maar dat bord dat hij wegwerkt dat snap ik niet hoor.. Ik voel me gevleid dat hij mijn spaghetti heerlijk vind.. maar zo veel!!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:08 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Je kan je saus ook met mager tartaar maken + meer groenten = minder lekker maar misschien blijft hij er dan met zijn tengels vanaf
Halvajam heb je ook geprobeerd? zitten minder suikers in...
Je heb ook fruitwater bij de AH, en nog iets van bar le duc dat niet te zuipen is maar waar wel weinig suiker in zit
[ afbeelding ]
Ok, maar 6 porties is iets duidelijker dan 1 maand.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:13 schreef -Sok- het volgende:
[..]
1 of 2 keer per week pasta met die saus, keer 4 is ongeveer 6 keer een pannetje pasta met zelfgemaakte saus
Kwestie van pasta koken, afgieten, saus uit de koelkast erbij, nog 5 minuutjes op 't vuur en eten maar.
Invriezen?!!!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:15 schreef arjan1212 het volgende:
6 dagen achter elkaar hetzelfde eten? ben je getikt ofzo?
Die zijn idd niet goed... maar met dat kleine beetje dat we gehaald hebben... En 1x per 2 jaar... Vind ik het nogal mee vallen. we hebben nog geen gram per persoon op en daarentegen is hier NOOIT alcohol inhuis.... Drinken enkel 1 tot hooguit 3 keer per maand wat op een terrasje en dat is dan altijd maar 1 glas alcoholquote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:17 schreef Aldo-MC het volgende:
Manlief, heropvoeden .... Laat die gast lekker genieten.
Oh, en alsof "chemische" feestjes wel goed voor je zijn
Ik drink ook altijd water, dus kraanwater of soms water met koolzuur, is gewoon echt lekker zelfs en niet alleen dorstlessend. Een glas melk bij het ontbijt en de lunch, maar verder drink ik alleen maar water, ook geen koffie of thee.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:01 schreef -Sok- het volgende:
Ik drink al een paar jaar gewoon kraanwater uit waterflessen van de AH (spa of een ander merk)
Als ik nu een glas frisdrank neem vind ik het heeerlijk maar hoef meestal ook niet meer dan twee glazen, dan heb ik echt het idee dat het glazuur van m'n tanden smelt.
Water lest dorst echt veel beter, iced thea en andere mierzoete drankjes zonder koolzuur zijn inderdaad heel gevaarlijk (fristi, chocomel, yogo, etc)
Je krijgt dorst, neemt een glas en hebt eigenlijk alleen nog maar meer dorst erna.
TL;DR: WATER DRINKEN!
Nee frituur praktisch nooit, chinees 1x in de maand... Ik bel wel graag de traitteur voor een heerlijke salade maar das dan ook echt met sla enzo... Niet zo'n mayonaise drap voor op een toastje, hou k niet van!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:29 schreef Aldo-MC het volgende:
En frituren jullie vaak? Of eten afhalen?
Dat heeft niks met familieleden te maken hoor, daarmee suggereer je een erfelijke aanleg terwijl het grotendeels gerelateerd is aan gedrag. Ik denk overigens niet dat het je gaat lukken iemand te overtuigen als hij zelf niet in ziet wat de gevolgen van bepaald gedrag zijn. Ik heb echt een afkeer van dikke mensen (niet van de persoon op zich hoor, maar puur het lichaam), ze sjokken de trap op, zweten als een otter en gedragen zich gemakzuchtig tegenover hun lichaam. Gevolg, ik heb nooit zelfs maar de neiging tot regelmatig veel eten of tot het drinken van veel frisdrank.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:20 schreef Foxy00 het volgende:
Ik ben heus geen gezondheidsfreak hoor... Maar met familieleden die boven de 110 kg wegen en suikerziekte hebben moet hij gewoon oppassen.. Als die zo doorgaat zit die daar zelf over 10 jaar ook aan
Dat is het hem nou net, hij is totaal niet dik! Hij is behoorlijk gespierd en atletisch gebouwt, maar meerdere familieleden zijn behoorlijk dik... En meerdere familieleden hebben een wél erfelijke vorm van suiker!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:37 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat heeft niks met familieleden te maken hoor, daarmee suggereer je een erfelijke aanleg terwijl het grotendeels gerelateerd is aan gedrag. Ik denk overigens niet dat het je gaat lukken iemand te overtuigen als hij zelf niet in ziet wat de gevolgen van bepaald gedrag zijn. Ik heb echt een afkeer van dikke mensen (niet van de persoon op zich hoor, maar puur het lichaam), ze sjokken de trap op, zweten als een otter en gedragen zich gemakzuchtig tegenover hun lichaam. Gevolg, ik heb nooit zelfs maar de neiging tot regelmatig veel eten of tot het drinken van veel frisdrank.
Je bezuinigt wellicht, zoals veel mensen die af willen vallen, op de verkeerde dingen. Zaken als boter, mayonaise en andere vetten geven smaak aan een gerecht. En dat is belangrijk want dan heb je na de maaltijd geen neiging meer om lekkere dingen te eten ter compensatie. Rauwkost naar binnen schuiven is niet de juiste aanpak want dat kan je niet volhouden en zorgt dus ook voor dat compensatie effect. Verklein de porties maar maak je niet druk om wat er allemaal in zit. Aardappelen in de roomboter bakken, mayonaise bij de sla en frituren in ossewit het kan allemaal als je het maar niet altijd doet en de porties beperkt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:36 schreef Foxy00 het volgende:
Nee frituur praktisch nooit, chinees 1x in de maand... Ik bel wel graag de traitteur voor een heerlijke salade maar das dan ook echt met sla enzo... Niet zo'n mayonaise drap voor op een toastje, hou k niet van!
T liefste kook ik 3 keer per week buitenlands, 2x vis en 2x vlees. Pannekoeken komen dr hier niet in want die lusten we beiden niet en frituur is ook niet aan ons besteed.. Aardappelen eet ik 1x per week gebakken in olijfolie, en verder kook ik ze alleen voor mijn vriend want ik lust ze niet... Alleen celavita in olijfolie. Zonder mayonaise wel te verstaan, want dat vind ik weer verneukerij van de aardappeltjes. Ik heb t liefste overal rijst bij maar daar is hij het weer niet zo mee eens
Spieren zijn niet interessant, ook dikke mensen kunnen een flinke spiermassa hebben. Maar met atletisch doel je neem ik aan wel op zijn vetgehalte, en dat is kennelijk nog laag ook. Dus waar maak je je dan druk om? Zoek maar eens op hoeveel professionele wielrenners tijdens een meerdaagse wedstrijd en mariniers op oefening eten, dat gaat echt om kolossale hoeveelheden en toch houden ze een laag vetgehalte omdat ze veel inspanningen doen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:38 schreef Foxy00 het volgende:
Dat is het hem nou net, hij is totaal niet dik! Hij is behoorlijk gespierd en atletisch gebouwt, maar meerdere familieleden zijn behoorlijk dik... En meerdere familieleden hebben een wél erfelijke vorm van suiker!
Dan eet je behoorlijk netjesquote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:36 schreef Foxy00 het volgende:
[..]
Nee frituur praktisch nooit, chinees 1x in de maand... Ik bel wel graag de traitteur voor een heerlijke salade maar das dan ook echt met sla enzo... Niet zo'n mayonaise drap voor op een toastje, hou k niet van!
T liefste kook ik 3 keer per week buitenlands, 2x vis en 2x vlees. Pannekoeken komen dr hier niet in want die lusten we beiden niet en frituur is ook niet aan ons besteed.. Aardappelen eet ik 1x per week gebakken in olijfolie, en verder kook ik ze alleen voor mijn vriend want ik lust ze niet... Alleen celavita in olijfolie. Zonder mayonaise wel te verstaan, want dat vind ik weer verneukerij van de aardappeltjes. Ik heb t liefste overal rijst bij maar daar is hij het weer niet zo mee eens
Wij bakken altijd alles in olijfolie omdat we dat lekker vinden... Als ik kijk naar de calorieen die daar inzitten is dat ook niet bepaald gezond lijkt me... Mayonaise lusten we niet en ik bel echt niet naar de traitteur voor rauwkost hoor.. Als ik daar salade bestel is het wel een hele grote bak met heel wat meer als rauwkost:) Verse tonijn, of zalm en allerlei andere heerlijke dingen.. Of een italiaanse salade met groene pesto, mozzarella en pijnboompitten... Heerlijk!! Kan er niks aan doen. Je mag mij nu eenmaal voor 2 dingen wakker maken... Sex en een flinke bak salade <3 Maar ik ga geen traitteur laten komen voor iets wat ik zelf kan maken, of zelfs voorverpakt en wel bij de Albert Heijn kan halen.. Weet je wel wat dat kost joh!!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:43 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je bezuinigt wellicht, zoals veel mensen die af willen vallen, op de verkeerde dingen. Zaken als boter, mayonaise en andere vetten geven smaak aan een gerecht. En dat is belangrijk want dan heb je na de maaltijd geen neiging meer om lekkere dingen te eten ter compensatie. Rauwkost naar binnen schuiven is niet de juiste aanpak want dat kan je niet volhouden en zorgt dus ook voor dat compensatie effect. Verklein de porties maar maak je niet druk om wat er allemaal in zit. Aardappelen in de roomboter bakken, mayonaise bij de sla en frituren in ossewit het kan allemaal als je het maar niet altijd doet en de porties beperkt.
Oke. Je man is een bouwvakker? Dan is er niks aan de hand. Laat hem gewoon goed etenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:38 schreef Foxy00 het volgende:
[..]
Dat is het hem nou net, hij is totaal niet dik! Hij is behoorlijk gespierd en atletisch gebouwt, maar meerdere familieleden zijn behoorlijk dik... En meerdere familieleden hebben een wél erfelijke vorm van suiker!
Weet ik, hihi... Ik hou nou eenmaal van eten met veel smaak en friet o.i.d. hoort daar niet bij... Het komt misschien 1x of 2x per jaar voor dat ik zin heb in een broodje kroket met uitjes en dan ben ik įltijd ongesteld, want dan wil ik wel eens wat vetter eten.. Maar normaal maak je mij daar niet blij mee.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:48 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dan eet je behoorlijk netjes
Wel geniaal dat je vriend Slimpie drinkt in de pure vorm alsof het normaal is, dan heb je echt een geniale smaak want die troep is fakking zoet![]()
Als ik jou was zou ik gewoon geen kaas meer halen een tijdje, en voor jezelf hoe ego dat ook mag klinken wat lekkers apart zetten.
En kannen vol limonadesiroop in de koelkast, niet te zoet natuurlijk . Dan komt hij wel van zijn ijsthee-tik afHier receptje voor citroenlimonade http://www.smulweb.nl/recepten/1305568/Citroenlimonade
Als hij het zelf wil gaan halen gewoon zeggen dat je dat niet leuk vind, beetje zo kijken![]()
![]()
Je kan trouwens ook keihard suikerziekte hebben of een te hoog cholesterol als je dun bent maar door verkeerde genen dat hij het ff weet.
Vette troep of extreem veel suiker kan je organen en aders evengoed verpesten. Ook al kom je geen gram aan. Dat is het verraderlijke aan die troep ook.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:52 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Oke. Je man is een bouwvakker? Dan is er niks aan de hand. Laat hem gewoon goed eten
Nee hij is momenteel met sebattical maar werkt als maatschappelijk werker whahaha... hij sport gewoon. Maar dan nog vind ik 168 gr suiker erg onverantwoord...quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:52 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Oke. Je man is een bouwvakker? Dan is er niks aan de hand. Laat hem gewoon goed eten
Dat is 1100 gram suiker per week alleen al door de ijsthee.....quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:53 schreef Foxy00 het volgende:
[..]
Weet ik, hihi... Ik hou nou eenmaal van eten met veel smaak en friet o.i.d. hoort daar niet bij... Het komt misschien 1x of 2x per jaar voor dat ik zin heb in een broodje kroket met uitjes en dan ben ik įltijd ongesteld, want dan wil ik wel eens wat vetter eten.. Maar normaal maak je mij daar niet blij mee.
En juist daarom, omdat hij niet dik is maar wel 4,5 liter ijsthee naar binnen werkt op een dag, waarvan 200ml al 7,5 gram suiker bevat.... x 5 x 4,5 = 168,75 gr suiker per dag aan alleen ijsthee!!!!
Zoiets vermoed ik ook.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:52 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Zoveel suiker is pertinent ongezond, onder welke arbeidsomstandigheden of topsportklimaat je dan ook leeft.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zoiets vermoed ik ook.In de ene maand sport ik wat meer dan in de andere maand. 3 keer per week een stevige intervaltraining op de racefiets en dan 2 dagen wat rustiger aan en nog een keertje surfen, dan eet ik echt behoorlijk veel omdat ik anders gewoon met een knorrende maag in bed lig. Sport ik een tijdje wat minder vanwege slecht weer oid, dan merk ik dat direct in hoeveel eten ik nodig heb om verzadigd te raken. Niks mis met veel eten als je ook maar veel beweegt.
Dat heb ik nog nooit gedaan, dat doet hij bij mij!! Hhahhaquote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:56 schreef arjan1212 het volgende:
stt.. insomnia... niet verraden. ze moet gewoon zijn sloffen blijven aangeven hé
Gelukkig nog iemand die het snapt.. Ik ga hem maar eens een keer met zn vader (met zware suiker en 3 insulinespuiten per dag) laten praten.. Misschien dat ie t dan eindelijk inziet!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:56 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dat is 1100 gram suiker per week alleen al door de ijsthee.....
Inderdaad een goede zaak om dat aan perken te stellen, gewoon niet meer halen die troep al gaat hij op zijn kop staan meid
Volgens mij is dat niet zo, een lichaam dat veel energie verbrand heeft veel suiker nodig, dat is gewoon de makkelijkst te verbanden vorm van energie voor het lichaam. Daarom eten wielrenners ook regelmatig van die zoete gels tijdens de wedstrijden en trainingen, zo wordt hun lichaam het gemakkelijkst van energie voorzien tijdens de inspanning.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:54 schreef Aldo-MC het volgende:
Vette troep of extreem veel suiker kan je organen en aders evengoed verpesten. Ook al kom je geen gram aan. Dat is het verraderlijke aan die troep ook.
Jij luisterd niet he?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet zo, een lichaam dat veel energie verbrand heeft veel suiker nodig, dat is gewoon de makkelijkst te verbanden vorm van energie voor het lichaam. Daarom eten wielrenners ook regelmatig van die zoete gels tijdens de wedstrijden en trainingen, zo wordt hun lichaam het gemakkelijkst van energie voorzien tijdens de inspanning.
Was meer een algemene reactie op de stelling dat veel suiker altijd ongezond is. Nadenken kan trouwens ook enorm veel energie vragen, de hersenen gebruiken gemiddeld 20 % van alle energie die je tot je neemt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 03:01 schreef Foxy00 het volgende:
Jij luisterd niet he?
Hij is helemaal geen topsporter. Maargoed.....
Even citeren van een site hoor:quote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet zo, een lichaam dat veel energie verbrand heeft veel suiker nodig, dat is gewoon de makkelijkst te verbanden vorm van energie voor het lichaam. Daarom eten wielrenners ook regelmatig van die zoete gels tijdens de wedstrijden en trainingen, zo wordt hun lichaam het gemakkelijkst van energie voorzien tijdens de inspanning.
Dat is dus wat de suiker in je lichaam doet. Dat het bij hem om wat voor reden dan ook vervolgens niet (of nog nietquote:De bloedsuikerspiegel stijgt en het lichaam wordt tot een noodreactie gedwongen. De alvleesklier gaat insuline afscheiden om de suikerspiegel te laten dalen en om de hoeveelheid bloedsuikers te helpen de cellen binnen te gaan. Bij een continu toevoer van suiker (bijvoorbeeld bij snoepen, overmatig suikergebruik of 's ochtends zoete dranken of broodjes nuttigen) raakt ons lichaam ontregelt. Door de afwisseling van insulineafscheiding en daling van het bloedsuikerniveau ontstaan allerlei lichamelijke en psychische aandoeningen, zoals vermoeidheid in combinatie met een hongergevoel (hypoglycemie), flauwvallen, afwezigheid en nervositeit. De alvleesklier kan hierdoor overbelast worden. Er kan een storing in de stofwisseling ontstaan, zoals suikertekort, hetgeen zelfs tot suikerziekte of diabetes kan leiden.
Nee, dat is wat een hoge bloedsuikerspiegel doet (niet om flauw te doen hoor, maar zo staat het erquote:Op zaterdag 16 maart 2013 03:05 schreef Aldo-MC het volgende:
Dat is dus wat de suiker in je lichaam doet.
Uhm ja hoor hij heeft een sabbatical.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 03:09 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, dat is wat een hoge bloedsuikerspiegel doet. Bij een hoog energieverbruik kan ik mij voorstellen dat de bloedsuikerspiegel niet stijgt omdat er ook veel glucose aan het bloed onttrokken wordt.
Wat betreft de hoeveelheid suiker en de 'vreetbeer' van TS is het dan misschien eens aardig om de bloedsuikerspiegel (of stoffen die aangeven hoe hard de alvleesklier moet werken) te meten. Dat kan volgens mij heel eenvoudig met die stripjes dus volgens mij moet het eenvoudig te verifieren zijn of de hoge inname van suiker ook werkelijk tot problemen kan leiden met diabetes. Mochten de metingen een slecht perspectief geven, dan zet dat de 'vreetbeer' wellicht aan het denken.quote:
De vreetbeer heeft al eens een vingerprikje gehad. Was wat aan de hoge kant maar niet genoeg om het als suikerziekte af te doen. Bovendien ook nog eens na het eten. Prikje nuchter 's ochtends was perfect...quote:Op zaterdag 16 maart 2013 03:13 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat betreft de hoeveelheid suiker en de 'vreetbeer' van TS is het dan misschien eens aardig om de bloedsuikerspiegel (of stoffen die aangeven hoe hard de alvleesklier moet werken) te meten. Dat kan volgens mij heel eenvoudig met die stripjes dus volgens mij moet het eenvoudig te verifieren zijn of de hoge inname van suiker ook werkelijk tot problemen kan leiden met diabetes. Mochten de metingen een slecht perspectief geven, dan zet dat de 'vreetbeer' wellicht aan het denken.
Preciesquote:Op zaterdag 16 maart 2013 03:19 schreef Aldo-MC het volgende:
Het gaat er denk ik meer om bij haar dat hij zo'n voedingsschema nooit lang kan volhouden zonder zelf ook suikerziekte of andere klachten te krijgen.
Tenzij hij een soort superhuman is
Zeg maar gerust ontzettend veel.quote:...600 eur per maand aan boodschappen voor 2 volwassenen en hond erg veel is...
Snap je zorgen wel. Ga anders gewoon even met hem zitten en zeg dat je het meent.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 03:21 schreef Foxy00 het volgende:
[..]
Precies
Zeker om dat zn vader het ook op zn 40ste kreeg door veelvuldig suikergebruik. Ook die was op zijn 30e nog slank.
Maargoed.... Ik ga naar bed.
Trusten!
ik eet soms een hele week spaghettiquote:Op zaterdag 16 maart 2013 02:15 schreef arjan1212 het volgende:
6 dagen achter elkaar hetzelfde eten? ben je getikt ofzo?
als hij zwaar lichamelijk werk doet verbrand hij veelquote:Op zaterdag 16 maart 2013 03:19 schreef Aldo-MC het volgende:
Het gaat er denk ik meer om bij haar dat hij zo'n voedingsschema nooit lang kan volhouden zonder zelf ook suikerziekte of andere klachten te krijgen.
Tenzij hij een soort superhuman is
Suikervrij sap? Dit hoor ik voor het eerstquote:Op zaterdag 16 maart 2013 03:03 schreef arjan1212 het volgende:
Ze hebben bij de supermarkt ook een afdeling met suikervrije sappen enzo. Staat meestal apart, daar ken je ook naar kijken
Bedoeld zeker vruchtendrankjes met zoetstofquote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:03 schreef RobinOok het volgende:
Bleekselderijsap of zo zeker? In ieder geval geen vruchtensap, ik ken geen suikerloze vruchten.
Hij wil best meewerken aan geld besparen alleen zag niet in hoeveel geld er in huis naar pakken ijsthee etc ging. Hij heeft totaal niet door hoeveel hij daar van drinkt enhoe slecht dit is voor zn gezondheid. Die nieuwe pak openmaken is bij hem puur routine. Hij moet echt in de bak voor lege tetrapakken kijken om te zien hoeveel hij drinkt anders weet die dat niet.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 07:23 schreef kwiwi het volgende:
Waar gaat het hier nou eigenlijk om? Je wil eigenlijk geld besparen maar omdat ie daar niet aan mee zou willen werken ga je het maar via z'n gezondheid proberen te spelen?
Dit gaat natuurlijk nooit lukken, want jij probeert iets wat ie blijkbaar al jaren doet te veranderen terwijl hij zelf niet in zal zien waarom hij zou moeten veranderen - er is immers niks mis met hem (goed gebit, normaal lichaam, normale bloedsuikerspiegel).
Dat doe ik... Ik drink voornamelijk groene thee en rooibos.quote:
Sap met alleen natuurlijke suikers, piet.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 08:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Suikervrij sap? Dit hoor ik voor het eerst
quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:28 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Sap met alleen natuurlijke suikers, piet.
Ik vind het ook nogal overdreven (in dit geval).quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:38 schreef golfer het volgende:
Ik zou onmiddellijk een scheiding aanvragen als ik zo een betuttelende en mij kleinerende vrouw zou hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |