abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124100237
quote:
EINDHOVEN - Een vrouw van 18 jaar op een scooter is vrijdagmiddag geschept door een politieauto op de Noord Brabantlaan in Eindhoven. Hierbij is ze om het leven gekomen. Hoogstwaarschijnlijk komt het slachtoffer uit de omgeving van de plaats van het ongeval.
Het ongeluk gebeurde kort na een uur op de kruising van de Noord Brabantlaan en de Welschapsedijk.

Arrestatieteam onderweg
Een arrestatieteam van de politie was met spoed onderweg vanwege een noodoproep over een verwarde man in Bergeijk met een pistool. Daarbij reed de politie in een onopvallende auto over de busbaan toen het meisje op de brommer onverwacht overstak. Hierbij reed de politiewagen met zwaailichten en sirenes aan.

Op de Noord Brabantlaan is een tent neergezet met daarin het lichaam van de vrouw. De straat is afgezet. De scooter ligt beschadigd op de weg. Er zijn schotten geplaatst om kijkers op een afstand te houden.

Politie ter plekke uitgescholden
Veel mensen hebben zich verzameld op de plek van het ongeluk. Daarbij werd de politie uitgescholden door omstanders. De politie heeft geprobeerd ze te kalmeren. "Ze hebben als idioten over de busbaan gereden", aldus een boze ooggetuige vlak na het ongeluk tegen Omroep Brabant. "Dit ongeluk was nooit gebeurd als ze goed hadden opgelet."

Ook een student die in de buurt was zag de wagen met zeer hoge snelheid voorbijrijden. "Ik werd er gewoon bang van." Een andere ooggetuige, Dennis, zag meerdere wagens met hoge snelheid voorbij scheuren. "Een stuk of zes, zeven. De vrouw op de scooter reed door groen en een van de wagens reed er vol op. Alleen de wagen die de aanrijding veroorzaakte stopte, de rest reed door."

Onderzoek door Rijksrecherche
De leden van het arrestatieteam zijn opgevangen op het hoofdbureau. Het onderzoek is in handen van de politiekorps Zeeland en West-Brabant en de Rijksrecherche. Het is standaardprocedure dat een ongeluk waarbij de politie betrokken is niet door het eigen korps wordt onderzocht.
pi_124100370
Ja, een noodoproep. Ik weet niet hoe het er normaal aan toegaat, maar dit is natuurlijk waardeloos. Aan de andere kant, als ze niet snel genoeg zijn, kunnen er ook slachtoffers vallen.

Maar goed, je zal het slachtoffer maar zijn. :{
pi_124100391
Politie reed met zwaailichten en sirene, dus meisje lette niet goed op??
pi_124100432
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 18:03 schreef Kroegtijgertje het volgende:
Ik denk alleen zwaailichten, ben jij toevallig buzzer?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_124100484
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 18:03 schreef Kroegtijgertje het volgende:
Die wagens reden sneller dan het geluid dus dat meisje hoorde het niet.
pi_124100487
einde 2e alinea: " Hierbij reed de politiewagen met zwaailichten en sirenes aan. "
pi_124100520
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 18:06 schreef Kroegtijgertje het volgende:
einde 2e alinea: " Hierbij reed de politiewagen met zwaailichten en sirenes aan. "
Dan was dat vast wel zo ja, moet je maar uit je doppen kijken.
  Redactie Frontpage vrijdag 15 maart 2013 @ 18:10:43 #8
38148 crew  Innisdemon
pi_124100602
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 18:07 schreef spierbal het volgende:

[..]

Dan was dat vast wel zo ja, moet je maar uit je doppen kijken.
Nee, dat die agenten moeten uit hun doppen kijken. Zij halen een onverwachte manouvre uit. Toegestaan? ja zeker, maar opletten moet altijd, zéker in zo'n situatie. Ze moeten zich ervan bewust zijn dat andere weggebruikers niet rekenen op dit gedrag, en daar niet snel op kunnen reagerne.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  Donald Duck held vrijdag 15 maart 2013 @ 18:11:01 #9
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_124100613
Eerst stak ze onverwacht over en toen ineens toch door groen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Redactie Frontpage vrijdag 15 maart 2013 @ 18:11:51 #10
38148 crew  Innisdemon
pi_124100645
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 18:11 schreef __Saviour__ het volgende:
Eerst stak ze onverwacht over en toen ineens toch door groen.
Dat zal een deel van de verklaring van de politie zijn. Onverwacht voor wie? Ja voor die automobilist!
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  vrijdag 15 maart 2013 @ 18:13:14 #11
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_124100680
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 18:10 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Nee, dat die agenten moeten uit hun doppen kijken. Zij halen een onverwachte manouvre uit. Toegestaan? ja zeker, maar opletten moet altijd, zéker in zo'n situatie
Ze zijn bovenop hun normale politie rij opleiding getraind voor extra verhoogde snelheid rijden. Als er een groepje AT wagens door de stad rijdt hoor je ze van mijlen ver aankomen..
Ja, ze moeten opletten, Ja zij moest ook opletten, Ja ze zijn getrainde professionals.

En ik heb wel een vermoeden, ze keek waarschijnlijk naar de 1e passerende auto, *ah voorbij* *gas*. Boem er kwam er nog eentje.

Zie hier, een brandweer wagen, hoe kun je die missen:

[ Bericht 17% gewijzigd door blup op 15-03-2013 18:18:18 ]
pi_124100704
quote:

[..]

Nee, dat die agenten moeten uit hun doppen kijken. Zij halen een onverwachte manouvre uit. Toegestaan? ja zeker, maar opletten moet altijd, zéker in zo'n situatie. Ze moeten zich ervan bewust zijn dat andere weggebruikers niet rekenen op dit gedrag, en daar niet snel op kunnen reagerne.
Als ze niet opletten waren er wel meer mensen aangereden dan die ene persoon. Als ik door groen rij kijk ik ook alsnog voor de zekerheid voor dit soort dingen. Daarbij als de politie al op snelheid is wat kan ie dan nog doen? Remmen dan is de klap alleen wat zachter....
  Moderator vrijdag 15 maart 2013 @ 18:13:50 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124100710
ja naja ze hebben die sirenes niet aanstaan omdat ze het zulke mooie muziek vinden ofzo

dan is oversteken ondanks het groene licht idd nogal een onverwachte en domme actie van het slachtoffer -O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 18:16:02 #14
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_124100771
Zeer traag, maar wel een ongeluk. Als ze niet tijdig op de plaats delict zijn wordt daar weer om gezeken. Die omstanders ook :')
  vrijdag 15 maart 2013 @ 18:20:15 #15
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_124100922
Dit is weer het zoveelste incident waarbij de politie onzorgvuldig te werk gaat en voor doden zorgt.

Wat mij betreft is het binnenkort afgelopen met de losgeslagen vrijheid die agenten hebben in de vervulling van hun functie. Dat betekent dat we zo snel mogelijk een einde maken aan agenten die zich boven de wet wanen.

Ben je schuldig aan een dergelijke misdaad dan moet je harder dan normaal worden aangepakt omdat je als agent meer verantwoordelijkheid hebt.

Harde straffen zijn op zijn plaats en gevangenisstraf is zeker niet ongeoorloofd.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_124100930
quote:

[..]

met sirenes over een busbaan, waar kan een auto met zwaailichten nog zichtbaarder zijn?
pi_124101044
Wel nice om met een E61 over de busbaan te mogen blazen! _O_
Als ik het zou doen met met de E39 kreeg ik een boete, en als ik daarbij ook nog als een Carmageddon piloot scootermeisjes dood reed zou ik minimaal een jaar moeten brommen.
pindazakje
  vrijdag 15 maart 2013 @ 18:24:30 #18
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_124101056
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 18:20 schreef VeX- het volgende:
Dit is weer het zoveelste incident waarbij de politie onzorgvuldig te werk gaat en voor doden zorgt.

Wat mij betreft is het binnenkort afgelopen met de losgeslagen vrijheid die agenten hebben in de vervulling van hun functie. Dat betekent dat we zo snel mogelijk een einde maken aan agenten die zich boven de wet wanen.

Ben je schuldig aan een dergelijke misdaad dan moet je harder dan normaal worden aangepakt omdat je als agent meer verantwoordelijkheid hebt.

Harde straffen zijn op zijn plaats en gevangenisstraf is zeker niet ongeoorloofd.
En je staat waarschijnlijk ook vooraan om moord en brand te schreeuwen als aanrijdtijden te lang zijn, de politie teveel kost omdat ze door jouw regels veel meer mensen en voertuigen nodig hebben.
  Moderator vrijdag 15 maart 2013 @ 18:27:44 #19
249559 crew  Lavenderr
pi_124101152
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 18:20 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

met sirenes over een busbaan, waar kan een auto met zwaailichten nog zichtbaarder zijn?
Precies. Het is een ongeluk en heel erg voor dat meisje, maar de politie treft geen blaam .
  Moderator vrijdag 15 maart 2013 @ 18:29:39 #20
249559 crew  Lavenderr
pi_124101217
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 18:24 schreef Hyaenidae het volgende:
Wel nice om met een E61 over de busbaan te mogen blazen! _O_
Als ik het zou doen met met de E39 kreeg ik een boete, en als ik daarbij ook nog als een Carmageddon piloot scootermeisjes dood reed zou ik minimaal een jaar moeten brommen.
Maar ja, jij bent geen politie die opgeroepen is om zo snel mogelijk een verwarde man met een pistool op te pakken.
En met zwaailicht en sirenes rijdt.
pi_124101270
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 18:20 schreef VeX- het volgende:

Maar goed dan dat jij het niet voor het zeggen hebt met je omgekeerde wereld redenatie.
pi_124101271
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 18:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar ja, jij bent geen politie die opgeroepen is om zo snel mogelijk een verwarde man met een pistool op te pakken.
En met zwaailicht en sirenes rijdt.
Zo snel mogelijk, maar wel op een veilige manier. Het is ook niet zo dat wanneer je zwaailichten en sirenes voert je vol over een kruising mag blazen, dat moet nog steeds op een veilige manier gaan.Hoe het verder hier is gegaan geen idee.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 15 maart 2013 @ 18:32:44 #23
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_124101331
Ik ga me nu wel afvragen of de geluid en lichtsignalen die men nu voert wel voldoende zijn. Dit soort incidenten gebeurt te vaak.

Wie kan zich deze nog herinneren:
daar gebeurde het omgekeerde.

Neem ook deze zin in ogenschouw:
"Daarbij reed de politie in een onopvallende auto over de busbaan."
Het gaat hier dus om een zwartgekleurd voertuig met enkelvoudig lichtsignaal.

[ Bericht 3% gewijzigd door Drakire op 15-03-2013 18:38:16 ]
pi_124101428
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 18:31 schreef rene90 het volgende:

[..]

Zo snel mogelijk, maar wel op een veilige manier. Het is ook niet zo dat wanneer je zwaailichten en sirenes voert je vol over een kruising mag blazen,
over een busbaan met aan beide kanten honderden meters aan rechte weg en een plek om te stoppen net voor de busbaan om te kijken of de sirenes die je hoort niet heel toevallig over die busbaan rijden
quote:
dat moet nog steeds op een veilige manier gaan.Hoe het verder hier is gegaan geen idee.
pi_124101586
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 18:32 schreef Drakire het volgende:
Ik ga me nu wel afvragen of de geluid en lichtsignalen die men nu voert wel voldoende zijn. Dit soort incidenten gebeurt te vaak.

Wie kan zich deze nog herinneren:
daar gebeurde het omgekeerde.
simpelweg onoplettendheid waarschijnlijk
quote:
Neem ook deze zin in ogenschouw:
"Daarbij reed de politie in een onopvallende auto over de busbaan."
Het gaat hier dus om een zwartgekleurd voertuig met enkelvoudig lichtsignaal.
en 6 of 7 andere wagens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')