Hm, daar ben ik ook wel benieuwd naar, vroeg me hetzelfde af laatstquote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:07 schreef -Bubseltje- het volgende:
Veel plezier XM!
De verloskundige die de leerling verloskundige hielp, zei dan de termijn het beste bepaald kan worden in week 11/12 dat week 9 eigenlijk nog te vroeg is. Klopt dat?
Mijn placenta lucht nu nog voor, dit kan nog wel veranderen zeiden ze.
Deze termijn klopt beter bij mijn berekening. Klopt idd de placenta verplaatst zich nog. Dat is beter te zien bij 20 weken.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:10 schreef GotC het volgende:
[..]
Hm, daar ben ik ook wel benieuwd naar, vroeg me hetzelfde af laatstMaar het echobureau waar ik was zei dat ze termijnecho's tussen 8 en 12 weken doen (en dat de mensen die bij 8 weken een echo krijgen, bij 12 nog 1 krijgen).
Hier ligt de placenta ook voor, maar als je baarmoeder groeit kan het 'meeverplaatsen' toch?
Ik vind het echt supergoede veranderingen, ook die natuurlijke keizersnede. Ik heb er best veel last van gehad dat ik J. een paar uur na de geboorte pas echt zag/kon aanraken.. kon niet anders want spoed ks en het ging met hem niet goed, maar ik vond het wel verrekte lastig.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:25 schreef Juud79 het volgende:
Zo zijn ze hier in het ziekenhuisen bij de VK ook bezig om mensen te informeren dat je een vriendin/familielid kan vragen om wat gekolfde melk af te staan voor als je de eerste dagen bijvoeding nodig hebt, mocht de bv niet heel snel op gang komen en/of je kind veel afvalt. Ook als je zelf bij door medicatie tijdelijk nog niet live mag voeden, kan dat een uitkomst zijn. Dan hoef je namelijk geen kunstvoeding te geven.
Bij een tweede kind kan je zelf als moeder zijnde soms voor je bevalling al een heel klein beetje melk kolven en dat dan bewaren in de vriezer met hetzelfde doel.
Allemaal grote veranderingen binnen de ziekenhuiscultuur en toch eigenlijk weer zo terug naar de natuur.
Ja maar bij de eerste echo zie je ook alleen een cashewnoot. Die van mij was gemeten 8,5 mm. op de langste doorsnede. Dat vind ik een behoorlijk secuur werkje en dus niet zo gek dat ze er een weekje naast zatquote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:17 schreef GotC het volgende:
Succes Tally!
Spirit, dat zijn wel flinke veranderingen in die 1e 3 maanden wb groei! Hmm..
Goed puntquote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:20 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja maar bij de eerste echo zie je ook alleen een cashewnoot. Die van mij was gemeten 8,5 mm. op de langste doorsnede. Dat vind ik een behoorlijk secuur werkje en dus niet zo gek dat ze er een weekje naast zat
Ik vind het een beetje gek dat hij dit overdraagt aan de vk ipv direct aan een andere artsquote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:34 schreef danic het volgende:
Nee omdat hij dus niet wist of ik het altihd al had of dat dit door de zwangerschap komt. Daarom overleggen met de vk en eventueel gyn. Ik schrok ook al wel een beetje toen ik de ha zelf aan de telefoon kreeg. Meestal velt de assistent met de mededeling dat er niks is, dus ik had al direct door dat er wat afwijkend was gevonden.
Ik heb net vanmorgen het gros van de spullen in mijn ziekenhuistas gegooid. ....kreeg toch de kriebels. Ook mijn vriend was er niet gerust op. Ik ben heel benieuwd wat er vanmiddag uitkomt...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dikke knuffel meid nog evenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:49 schreef danic het volgende:
Aan de ene kant wel, want er wordt snel en alert gereageerd.
Maar aan de andere kant zit ik er regelmatig mentaal doorheen en ben ik wel klaar met deze zwangerschap.
Nog een paar weekjes..
Bij mij ligt ie ook al meer de halve zwangerschap hetzelfde, maar ik krijg over twee weken ook een liggingsecho! Is gewoon standaard bij onze vk.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:11 schreef L-E het volgende:
L0t, waarom kreeg je een liggingsecho (aangezien je zegt dat ze 'zoals verwacht' met het hoofdje naar beneden lag)?
Oh, hier niet dan. Dacht dat ze dat doen als er reden toe is, niet dus.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:15 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Bij mij ligt ie ook al meer de halve zwangerschap hetzelfde, maar ik krijg over twee weken ook een liggingsecho! Is gewoon standaard bij onze vk.
dus toch succesquote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:25 schreef danic het volgende:
Eeeeh door de ctg nog een inwendig onderzoekgehad. BBaarmoedermond is volledig verstreken en ik heb 2 cm ontsluiting. ...
Anderhalve week terug zat ik nog potdicht.
Nu overleg met gynaecoloog maar ik zal vanavond moeten blijven.
Tally wat fijn dat de drukker zo goed meehelpt!
Dat is standaard tussen de 35 en 36 weken bij mijn verloskundige. Ik wist het al ivm pretecho een aantal weken geleden, toen lag ze ook al een stukje ingedaaldquote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:11 schreef L-E het volgende:
L0t, waarom kreeg je een liggingsecho (aangezien je zegt dat ze 'zoals verwacht' met het hoofdje naar beneden lag)?
Bijna 36 weken, dus nog wel wat vroeg..quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:48 schreef bitterend het volgende:
danic je was toch net zwanger![]()
(ik heb geen idee hoeveel weken je nu bent) maar voor mijn gevoel ben je nog lang niet aan de beurt
Oki mijn gevoel klopte dus!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:51 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Bijna 36 weken, dus nog wel wat vroeg..
Nou daar komt er weer éénquote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:55 schreef Spirit82 het volgende:
Wat ontzettend goed dat je, ondanks al het gedoe, toch je gevoel bent blijven volgen Danic. Heel veel succes/sterkte en als je tijd hebt, lezen we graag nog veel meer egoposts
Ik had rugweeen en heb heel lang gedacht dat het kwam door verkeerd liggen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:41 schreef danic het volgende:
Ja dit was mijn tweede verlof week.
Iemand trouwens die ervaring heeft met rugweeen en die kan omschrijven hoe dat voelt? Ik heb af en toe pijn in mijn onderrug alsof iemand er heel hard in duwt. Maar ik schoof dat op die toeter aan de voorkant. Begin nu te twijfelen. ..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |