abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 maart 2013 @ 10:05:44 #1
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_124082508
Marokkaanse organisaties dreigen steun aan PvdA in te trekken

Marokkaanse organisaties hebben aan PvdA-voorzitter Spekman een brief geschreven waarin ze aankondigen Marokkaanse-Nederlanders sterk te zullen adviseren om niet op de PvdA te stemmen, wanneer de PvdA in de Eerste Kamer steun geeft aan het wetsvoorstel om de kinderbijslag en de uitkeringen voor nabestaanden in Marokko stop te zetten.
Het wetsvoorstel zal door PvdA minister Asscher aan de Eerste Kamer worden voorgelegd.

Marokkaanse organisaties zullen de brief ook overhandigen aan hun lokale PvdA-afdeling. Hieronder de brief, die is ondertekend door Mohammed Rabbae en Abdou Menebhi.

Geachte heer Spekman,

De gemeenschap van de Marokkaanse-Nederlanders in Nederland heeft al sinds de jaren ‘70 een bijzondere band met de PvdA gehad. In de tijd van de gastarbeid was de naam van de partij op zich al een voldoende garantie voor herkenning en affiniteit met de PvdA. Ook de charismatische en sympathieke uitstraling van Den Uyl zorgde voor een blijvende trouw van onze gemeenschap aan de PvdA. Daarom was het niet verwonderlijk dat bij de eerste gemeenteraadsverkiezingen waaraan de migranten - na vijf jaar legaal verblijf - in 1986 mochten meedoen, de meerderheid van onze gemeenschap op de PvdA stemde. In de decennia daarop volgende heeft uw partij verschillende ideologische fasen meegemaakt variėrend van het “afschudden van de sociaal-democratische veren” en de “derde weg” tot de nieuwe koers neergelegd in Van Waarde.

Hoewel de PvdA onder druk van de omstandigheden of de zogenaamde nieuwe tijd, dan wel het populisme minder herkenbaar was geworden wat betreft de sociaal-democratische principes hebben onze organisaties – met pijn in het hart - de PvdA steeds gesteund. Zeker wanneer we hoopten dat uw partij de Marokkaanse-Nederlanders in het bijzonder en de migranten in het algemeen principieel zou verdedigen tegen de voortdurende aanvallen van de populisten en extreem-rechts zowel landelijk alsook in de grote steden. Daarom hebben we onze gemeenschap in de diverse steden nadrukkelijk geadviseerd om op de PvdA te stemmen. Deze strategie heeft zowel in Den Haag, Rotterdam, Amsterdam alsook -in mindere mate- in Utrecht het juiste effect gesorteerd. Zeker in Rotterdam en Den Haag waar Leefbaar Rotterdam respectievelijk de PVV een grote dreiging voor de PvdA vormden.
Bij de laatste verkiezingen hebben we massaal op de PvdA gestemd om duidelijk af te komen van Rutte en zijn VVD, die we beschouwen als een PVV- light. Het vervolg is u bekend
.

We walgen van de politiek van Rutte en zijn VVD en hadden niet verwacht dat uw partij met hem in zee zou gaan. Maar wat echter onze relatie met de PvdA volledig vertroebelt, is het feit dat uw eigen minister van sociale zaken, de heer Asscher, bezig is een asociaal wetsvoorstel dat afkomstig van Rutte I met hart en ziel te verdedigen in de Eerste Kamer. Dit, terwijl uw fractie in de Tweede Kamer dit wetsvoorstel principieel had afgewezen. Het gaat namelijk om het wetsvoorstel dat Rutte I - onder druk van Wilders - maakte om de kinderbijslag en de uitkeringen voor nabestaanden in Marokko stop te zetten. Waar moeten deze familieleden van migranten van leven dan? Is dit een sociaal beleid? Waarom heeft de PvdA haar principiėle bezwaren tegen deze waanzinnige maatregel laten varen?[/i]

U zult begrijpen dat ons vertrouwen in de PvdA hierdoor zwaar aangetast is. Hoe is het mogelijk dat nota bene de PvdA een maatregel van Wilders uitvoert? Uw partij loopt nu bewust het risico om zich volledig te vervreemden van een grote gemeenschap van burgers in Nederland, die tegelijkertijd ook kiezers zijn. Bij handhaving van dit wetsvoorstel zullen we – bij de komende verkiezingen- de Marokkaanse-Nederlanders sterk adviseren om niet op de PvdA te stemmen.

Indien u een gesprek over deze ernstige kwestie op prijs stelt, dan zijn we daartoe bereid!

Hoogachtend,

Namens de Samenwerkende organisaties,

Mohamed Rabbae
Abdou Menebhi
http://www.republiekalloc(...)n-pvda-in-te-trekken

De NTR heeft er een gesprek aan gewijd. Rabbae en Menebhi praten vrolijk verder over plan.
Ook is er in de uitzending een reactie van de PvdA te beluisteren.
Het fragment kan ik niet kopiėren, maar het is hier te beluisteren.
http://dichtbijnederland.(...)+op+PvdA+te+stemmen+

Lachende 3e

Reactie van Asscher

[i]Asscher beschouwt de brief van de Marokkaanse organisaties als een dreigement. "Ik weet zeker dat veel Marokkaanse Nederlanders zich allerminst vertegenwoordigd voelen door dit soort zelfbenoemd leiderschap van de gemeenschap. Ik ken er vele die zich generen voor het dreigement dat u uit hun naam heeft geuit."

Daarnaast verwijt Asscher de organisaties een "oneigenlijk electoraal dreigement" te gebruiken. "Zou het niet een prachtig stemadvies zijn aan Marokkaanse Nederlanders om toch vooral zelf te kiezen aan welke partij zij hun vertrouwen schenken?"

http://nos.nl/artikel/484766-asscher-boos-om-marokkobrief.html

En gelijk heeft hij. Asscher maakt de fout die zijn Marokkaanse college Fouad el Haji in het radio interview maakte volledig onschadelijk.
Marokkaanse kiezers, of welke kiezer dan ook, zijn het beste af als ze zelf hun stemkeuze maken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Beelzebufo op 15-03-2013 10:14:36 ]
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 10:07:10 #2
206640 Beelzebufo
pi_124082538
vorige topic eindigde met:

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 09:47 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Ik ben dan altijd een beetje bang dat ze het serieus menen. En dan bestįįt de kans dat er iemand in de politiek naar gaat luisteren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 10:04 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dat het satire zou zijn is dus allang ontzenuwd. Het was helaas echt.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 10:09:00 #3
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_124082590
Doe dan gelijk ook weer even de reactie van Ascher
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_124082601
Ik zou het knap vinden als er niet toegegeven wordt. Vieze chantage :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_124082613
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 10:09 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Die was toch best goed? Als in hij wil niet toegeven?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 15 maart 2013 @ 10:10:41 #6
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_124082635
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 10:09 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, voor de volledigheid bedoel ik, dan hoeven de lezers niet eerst weer naar topic #1 te switchen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 15 maart 2013 @ 10:11:39 #7
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_124082652
Lijkt me een win-win, geen geld weggooien en de PVDA terug naar een marge-partij.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 15 maart 2013 @ 10:11:41 #8
206640 Beelzebufo
pi_124082655
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 10:09 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 10:09 schreef bijdehand het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 10:10 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ja, voor de volledigheid bedoel ik, dan hoeven de lezers niet eerst weer naar topic #1 te switchen.
OP aangepast
pi_124082746
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 10:11 schreef HeatWave het volgende:
Lijkt me een win-win, geen geld weggooien en de PVDA terug naar een marge-partij.
Lijkt me sterk dat de Marokkanen plots op een andere partij gaan stemmen. Al zou ik dat niet erg vinden natuurlijk. Vind de reactie van Asscher wel goed trouwens Ō^
  vrijdag 15 maart 2013 @ 10:15:23 #10
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_124082757
Asscher doet wel behoorlijk schijnheilig, alsof dit een verrassing is.
Neemt niet weg dat dit soort antidemocratische organisaties die openlijk de boel chanteren en op grote schaal claimen de touwtjes in handen te hebben natuurlijk gewoon opgedoekt moeten worden.
pi_124082966
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 10:11 schreef HeatWave het volgende:
Hoeveel procent van de PvdA zetels is te danken aan de Marokkaanse gemeenschap dan?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 15 maart 2013 @ 10:33:11 #12
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_124083205
Asscher maakt met zijn argumenten die hele zelfbenoemde jostibende met de grond gelijk, prachtig.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_124083237
Mooi dit, gewoon die geldkraan dichtdraaien natuurlijk en zeker niet zwichten voor dit tuig dat meent een democratie te kunnen gijzelen.

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2013 10:35:10 ]
pi_124083319
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 10:34 schreef Scorpie het volgende:
Mooi dit, gewoon die geldkraan dichtdraaien natuurlijk en zeker niet zwichten voor dit tuig dat meent een democratie te kunnen gijzelen.
Hoe kun je de democratie nou gijzelen met een negatief stemadvies? Voor alle duidelijk; ik vind het ook een wat dubieuze oproep. Echter, er is niets vreemds aan een, al dan niet negatief, stemadvies. Tal van organisaties proberen hun leden in een bepaalde richting te duwen. Fuck, soms geven dominees en priesters zelfs stemadvies.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_124083445
En Ascher is een baas. Niks toegeven aan dreigementen van dat tuig _O_
pi_124083479
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 10:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe kun je de democratie nou gijzelen met een negatief stemadvies? Voor alle duidelijk; ik vind het ook een wat dubieuze oproep. Echter, er is niets vreemds aan een, al dan niet negatief, stemadvies. Tal van organisaties proberen hun leden in een bepaalde richting te duwen. Fuck, soms geven dominees en priesters zelfs stemadvies.
In dat geval is het geen enkel probleem en zeker niet verboden om iedereen massaal op te roepen om op de PVV te stemmen en zo een deportatie van Mocro tuig naar hun geboorteland op gang te brengen _O_ of vind je dat dan weer meten met 2 maten?
  vrijdag 15 maart 2013 @ 10:45:53 #17
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_124083513
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 10:43 schreef Scorpie het volgende:
En Ascher is een baas. Niks toegeven aan dreigementen van dat tuig _O_
Zo'n baas vind ik hem niet, meer een eng mannetje. Wat kan ie ook anders doen dan niet toegeven?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_124083572
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 10:45 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Zo'n baas vind ik hem niet, meer een eng mannetje. Wat kan ie ook anders doen dan niet toegeven?
Hetzelfde als al zijn PvdA-collega's doen: op de knietjes kruipen en/of diep bukken voor de allochtonenachterban en de ruggegraat zo flexibel maken als een touwtje. Kijk alleen naar die loser van een Spekman, dat is toch de grootste clown in die hele partij?
pi_124083586
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 10:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

In dat geval is het geen enkel probleem en zeker niet verboden om iedereen massaal op te roepen om op de PVV te stemmen en zo een deportatie van Mocro tuig naar hun geboorteland op gang te brengen _O_ of vind je dat dan weer meten met 2 maten?
Het staat jou vrij om iedereen op te roepen PVV te stemmen, om welke reden dan ook. Waarom zou dat niet mogen? De kans is dat ik mij iets aantrek van jouw oproep, is niet heel groot.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 15 maart 2013 @ 10:51:34 #20
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_124083668
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 10:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hetzelfde als al zijn PvdA-collega's doen: op de knietjes kruipen en/of diep bukken voor de allochtonenachterban en de ruggegraat zo flexibel maken als een touwtje. Kijk alleen naar die loser van een Spekman, dat is toch de grootste clown in die hele partij?
Asscher weet ook wel als ie water bij de wijn had gedaan nav deze mail dat de rapen gaar waren geweest en dit nog meer stemmen had gekost dan alleen van de Marokkaanse gemeenschap. Hij heeft het tactisch aangepakt that's all.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_124085700
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 10:22 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Hoeveel procent van de PvdA zetels is te danken aan de Marokkaanse gemeenschap dan?
Naar schatting zijn er ongeveer 340.000 stemgerechtigde Marokkenen in Nederland. Laten we er even van uitgaan dat die allemaal op de PvdA hebben gestemd, dan heeft de PvdA dat ongeveer 5 zetels opgeleverd. In de praktijk zullen dat dus hooguit 2 of 3 zetels zijn geweest.
pi_124087551
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 10:34 schreef Scorpie het volgende:
En dan te bedenken dat jarenlang in dit land het juist de PvdA was die om zieltjes te winnen zich opwierp als de vertegenwoordiger van dit soort minderheden in dit land en gul met allerlei overheid en gemeentelijke subsidies rondstrooide.

Zolang Nederland maar geld geeft is men blij met je,zo niet is dit het beste voorbeeld van de ware mentaliteit bij dit soort mensen. :r

Rug recht houden!
pi_124087594
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 11:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Naar schatting zijn er ongeveer 340.000 stemgerechtigde Marokkenen in Nederland. Laten we er even van uitgaan dat die allemaal op de PvdA hebben gestemd, dan heeft de PvdA dat ongeveer 5 zetels opgeleverd. In de praktijk zullen dat dus hooguit 2 of 3 zetels zijn geweest.
Weet je zeker dat dit klopt volgens mij mogen buitenlanders alleen stemmen voor de gemeenteraad, dus bij de 2de kamer verkiezingen alleen marokanen met een nederlands paspoort?
pi_124087666
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 12:36 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Weet je zeker dat dit klopt volgens mij mogen buitenlanders alleen stemmen voor de gemeenteraad, dus bij de 2de kamer verkiezingen alleen marokanen met een nederlands paspoort?
Ik ga ervan uit dat de meeste Marokkanen die hier wonen ook de Nederlandse nationaliteit hebben. Indien dat niet zo is, is de groep stemgerechtigden nog kleiner en het aantal zetels dat de PvdA van Marokkenen krijgt ook minder (1 of 2 dan ofzo).
pi_124099178
marokkanen die in marokko wonen en toch een uitkering krijgen, hoe baas is dat :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')