Je reinste onzin. Johan Derksen is zéér hard naar Veenstra toe en veegt de vloer aan met hem. Zulke kritische uitlatingen vragen om een tegengeluid. Genee probeert.dit aan de kaak te stellen en zoekt nuance. Echter, wat blijkt, Johan heeft het artikel niet zelf geschreven en kan de discussie met Genee op inhoudelijke gronden niet winnen. Om die reden lijkt het erop alsof Genee VI belachelijk maakt, maar de enige reden waarom VI belachelijk gemaakt wordt is omdat Johan geen goede antwoorden heeft op de vragen van Genee. Johan zet dus zichzelf dus voor lul door iemand aan te vallen zonder over de daarbij behorende feitenkennis te beschikken.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:07 schreef tdruppers het volgende:
Derksen heeft gelijk. Het gaat er niet om wie er gelijk heeft, maar feit blijft dat zijn redacteuren meerdere bronnen horen en dit soort dingen niet zomaar in VI verschijnen. Vreemd ook dat Wilfred zijn eigen collega's en redacteuren van VI zo in diskrediet brengt, door informatie die door hen naar buiten is gebracht openlijk in twijfel te trekken. Genee is vervolgens waarschijn ingepalmt door Veenstra en heeft zijn kant van het verhaal gehoord en beschermt Veenstra nu tot aan zijn spreekwoordelijke 'dood'. Feit blijft natuurlijk wel dat Genee (ook) betaalt wordt/werd door Voetbal International!
Kan me dus wel enigszins iets van Johan's woede voorstellen...
`quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je reinste onzin. Johan Derksen is zéér hard naar Veenstra toe en veegt de vloer aan met hem. Zulke kritische uitlatingen vragen om een tegengeluid. Genee probeert.dit aan de kaak te stellen en zoekt nuance. Echter, wat blijkt, Johan heeft het artikel niet zelf geschreven en kan de discussie met Genee op inhoudelijke gronden niet winnen. Om die reden lijkt het erop alsof Genee VI belachelijk maakt, maar de enige reden waarom VI belachelijk gemaakt wordt is omdat Johan geen goede antwoorden heeft op de vragen van Genee. Johan zet dus zichzelf dus voor lul door iemand aan te vallen zonder de daarbij behorende feitenkennis te beschikken.
De oorzaak van dit probleem: Johan die op tv Veenstra met de grond gelijk maakt zonder dat hij weet waar hij over praat.
Ik heb alle uitzendingen gezien. Het is vreemd dat jij discussie over de vorm en inhoud niet kan scheiden. Wie zegt namelijk dat ik VI in twijfel trek? Niemand. Ik heb alleen moeite met de wijze waarop Derksen zijn argumenten op tv ten gehore brengt. Derksen moet gewoon niet zo janken: als je sterke beschuldigingen uit, moet je ook man genoeg zijn om kritische vragen op een professionele manier te beantwoorden.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:15 schreef tdruppers het volgende:
[..]
`
Klein voorbeeldje. Veenstra klaagde over het 'feit' dat hij geen weerwoord gekregen zou hebben. Heeft vervolgens 28 minuten met Tom Knipping aan de lijn gehangen! Op zo'n moment gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen en vertrouw ik zo'n man al min of meer niet. VI publiceert al decennia lang veel journalistiek juiste en relevante informatie. Vreemd dat Genee - en jij klaarblijkelijk ook - dit zo snel in twijfel trekken. En ik krijg het idee dat jij alleen vanavond gezien hebt. Toen ging Derksen inderdaad de discussie en de daarbij horende vragen uit de weg. Afgelopen maandag heeft hij een aantal beschuldigingen en aantijgingen van Wilfred keurig weerlegt!
Onzin man, Johan maakt Veenstra voor van alles en nogwat uit en wordt dan boos als iemand tegengas geeft enkel omdat er redacteuren 14 dagen aan hebben zitten werken.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:25 schreef Stevenzenl het volgende:
Derksen heeft gelijk dat Genee dit geouwehoer telkens voor zijn eigen gelijk doorzet. Wie geeft een fuck om dat hele Heerenveen verhaal? Hij wil gewoon zijn gelijk krijgen.
Dat hele toontje van Genee alleen al, alsof hij tegen een kind van drie praat.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:26 schreef TC03 het volgende:
[..]
Onzin man, Johan maakt Veenstra voor van alles en nogwat uit en wordt dan boos als iemand tegengas geeft enkel omdat er redacteuren 14 dagen aan hebben zitten werken.
Wie uitdeelt, moet kunnen incasseren. De wetten des levens.
Had Johan maar gewoon normaal antwoord moeten geven. Ik kan mezelf wel blijven herhalen, maar er geldt gewoon: wie uitdeelt, moet kunnen incasseren. Johan wil wel beschuldigingen uiten, maar niet ingaan op de feiten. Waar slaat dat op?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:27 schreef Stevenzenl het volgende:
[..]
Dat hele toontje van Genee alleen al, alsof hij tegen een kind van drie praat.
Normaal behoor ik tot team Genee, dit is gewoon slap geouwehoer van deze blaag.
Dat dusquote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je reinste onzin. Johan Derksen is zéér hard naar Veenstra toe en veegt de vloer aan met hem. Zulke kritische uitlatingen vragen om een tegengeluid. Genee probeert.dit aan de kaak te stellen en zoekt nuance. Echter, wat blijkt, Johan heeft het artikel niet zelf geschreven en kan de discussie met Genee op inhoudelijke gronden niet winnen. Om die reden lijkt het erop alsof Genee VI belachelijk maakt, maar de enige reden waarom VI belachelijk gemaakt wordt is omdat Johan geen goede antwoorden heeft op de vragen van Genee. Johan zet dus zichzelf dus voor lul door iemand aan te vallen zonder over de daarbij behorende feitenkennis te beschikken.
De oorzaak van dit probleem: Johan die op tv Veenstra met de grond gelijk maakt zonder dat hij weet waar hij over praat.
En dit.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:26 schreef TC03 het volgende:
[..]
Onzin man, Johan maakt Veenstra voor van alles en nogwat uit en wordt dan boos als iemand tegengas geeft enkel omdat er redacteuren 14 dagen aan hebben zitten werken.
Wie uitdeelt, moet kunnen incasseren. De wetten des levens.
De karakters van Derksen en Genee botsen gewoon. Dat zie je bijna in elke uitzending wel terug, maar tot nu toe hebben ze zich er altijd overheen kunnen zetten.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:27 schreef Staal het volgende:
Jeez, het komt er eindelijk uit.
Dacht even dat ik een fragment zou zien en dat het in elkaar gezet zou zijn, want zelfde ruif waaruit ze eten. Derksen was wel degelijk echt. Als dit een show was dan heeft Derksen trillend en wel het geweldig gedaan en mij in ieder geval overtuigd van zijn oprechtheid. Ongeacht wie gelijk heeft.
Moet er wel bij zeggen dat ik twee jaar terug een interview las, denk van Gijpie en dat ging over de autoritten die de heren gedrieën doormaakten waarbij urenlang niets tegen elkaar werd gezegd.
Ik heb er absoluut geen verstand van maar ik meen wel op te maken dat de vulkaan echt gebarsten is.
Ik zou het raar hebben gevonden als Johan was blijven zitten.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De karakters van Derksen en Genee botsen gewoon. Dat zie je bijna in elke uitzending wel terug, maar tot nu toe hebben ze zich er altijd overheen kunnen zetten.
Dat Derksen wegloopt is erg onprofessioneel, maar ik denk dat hij een signaal af wilde geven, omdat VI zijn naam aan het programma heeft verbonden.
Bij Heerenveen gaat Veenstra als een olifant door een porseleinkast en dat steekt, in welke organisatie je je ook bevindt. Hij zal absoluut zijn punten hebben, net zoals Derksen dat ook heeft. De waarheid zal wel wat in het midden liggen. Genee geeft terecht wat tegengas, alleen heb ik het idee dat hij het net even wat te eenzijdig ziet.
Ik vind niet dat Genee loopt te zuigen. Dat doet Genee weleens inderdaad, maar in deze kwestie vind ik dat eigenlijk niet het geval.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:35 schreef sjgappie het volgende:
Genee moet gewoon niet zo zuigen, btje kritisch mag maar je eigen collegas en werkgever openlijk wantrouwen is 'niet sjiek'
Uiteraard is hetgeen wat Derksen steekt dat VI het salaris van Genee betaalt en dat Genee vervolgens VI niet het voordeel van de twijfel gunt. Maar Johan denkt dat omdat het programma VI heet hij mensen met de grond gelijk mag maken zonder kritisch weerwoord... Tja, zo werkt het niet. Hij had zelf gewoon moeten zeggen: "Genee, ik heb het niet geschreven, vraag het mijn redacteuren maar." Dan was er niks aan de hand geweest.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De karakters van Derksen en Genee botsen gewoon. Dat zie je bijna in elke uitzending wel terug, maar tot nu toe hebben ze zich er altijd overheen kunnen zetten.
Dat Derksen wegloopt is erg onprofessioneel, maar ik denk dat hij een signaal af wilde geven, omdat VI zijn naam aan het programma heeft verbonden.
Bij Heerenveen gaat Veenstra als een olifant door een porseleinkast en dat steekt, in welke organisatie je je ook bevindt. Hij zal absoluut zijn punten hebben, net zoals Derksen dat ook heeft. De waarheid zal wel wat in het midden liggen. Genee geeft terecht wat tegengas, alleen heb ik het idee dat hij het net even wat te eenzijdig ziet.
Ja hij is echt boos inderdaad.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:36 schreef Stevenzenl het volgende:
Dit is trouwens echt niet gespeeld hoor, rond de 50 seconden begint Derksen zo te hijgen alsof ie elk moment een hartaanval kan krijgen.
600 is wat overdreven, maar volgens Omrop Fryslân die het sponsorverhaal uitgebreid belichtte zouden er 400 sponsoren minder zijn dan Heerenveen zegt. Heerenveen/Veenstra zeggen dat de getallen waarop het aantal gebaseerd is niet kloppen en dat het oude informatie is.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:34 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik snap ook niet dat mensen dat Heerenveen verhaal van Derksen geloven? Kom op heej, hij beaamt bijvoorbeeld dat er 600 (!!) sponsors zouden zijn weggelopen. Alsof Heerenveen uberhaupt zo'n groot sponsorbestand heeft.
Genee herhaalt zijn vraag gewoon 10x omdat hij geen antwoord krijgt. Dat lijkt misschien op zuigen, maar Johan had gewoon fatsoenlijk antwoord moeten geven.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:35 schreef sjgappie het volgende:
Genee moet gewoon niet zo zuigen, btje kritisch mag maar je eigen collegas en werkgever openlijk wantrouwen is 'niet sjiek'
Hij spreekt geen motie van wantrouwen uit, als het verhaal van VI klopt moeten ze de argumenten van Genee toch makkelijk kunnen weerleggen?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:38 schreef Trebo het volgende:
Genee is wel een zuiger hoor. In principe spreekt hij een motie van wantrouwen uit naar alles wat VI is. Doordat hij dat gedaan heeft komt het niet meer goed tussen Genee en VI.
Genee had er niet weer over moeten beginnen vanavondquote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:38 schreef TC03 het volgende:
[..]
Genee herhaalt zijn vraag gewoon 10x omdat hij geen antwoord krijgt. Dat lijkt misschien op zuigen, maar Johan had gewoon fatsoenlijk antwoord moeten geven.
En waarom niet? Er is toch actueel nieuws over de rechtszaak? Genee is de presentator, niet Johan Derksen... Dus Genee bepaalt wat er besproken wordt.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:39 schreef sjgappie het volgende:
[..]
Genee had er niet weer over moeten beginnen vanavond
Nee dat doet hij niet. Alleen op dit punt is Genee op zoek naar onderbouwing en weerwoord. Dat moet toch kunnen, als je daar al niet tegen kunt dan zijn je artikelen onvoldoende onderbouwt, ben je onzeker, ben je onvoldoende geinformeerd, of onvoldoende professioneel om Genee fatsoenlijk van onderbouwing te voorzien.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:38 schreef Trebo het volgende:
Genee is wel een zuiger hoor. In principe spreekt hij een motie van wantrouwen uit naar alles wat VI is. Doordat hij dat gedaan heeft komt het niet meer goed tussen Genee en VI.
dat laatste is te simpel gedacht. Johan is eindverantwoordelijke bij VI en moet het dus opnemen voor zijn redacteuren. Alleen dan moet je wel je verhaal klaar hebben als er een kritische vraag gesteld wordt, ook al heb je nog zo gelijk.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
Uiteraard is hetgeen wat Derksen steekt dat VI het salaris van Genee betaalt en dat Genee vervolgens VI niet het voordeel van de twijfel gunt. Maar Johan denkt dat omdat het programma VI heet hij mensen met de grond gelijk mag maken zonder kritisch weerwoord... Tja, zo werkt het niet. Hij had zelf gewoon moeten zeggen: "Genee, ik heb het niet geschreven, vraag het mijn redacteuren maar." Dan was er niks aan de hand geweest.
De waarheid zal in het midden liggen. Feit is dat Genee openlijk alles wat VI is niet vertrouwd in deze zaak. En dát komt niet meer goed.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hij spreekt geen motie van wantrouwen uit, als het verhaal van VI klopt moeten ze de argumenten van Genee toch makkelijk kunnen weerleggen?Maar Johan kan dat niet omdat hij het zelf niet geschreven heeft, vervolgens kan Johan er niet tegen als er een kritisch geluid klinkt.
Nooit een verhaal gaan lopen verkondigen als je de ins en outs niet kent, en dat doet Johan wel.
Exact.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee dat doet hij niet. Alleen op dit punt is Genee op zoek naar onderbouwing en weerwoord. Dat moet toch kunnen, als je daar al niet tegen kunt dan zijn je artikelen onvoldoende onderbouwt, ben je onzeker, ben je onvoldoende geinformeerd, of onvoldoende professioneel om Genee fatsoenlijk van onderbouwing te voorzien.
Nee, ook dat is te kort door de bocht. Hij vraagt alleen om onderbouwing en om uitleg waarom hij dan schijnbaar andere bewijzen aangedragen kan krijgen. Dat hoeft met de juiste onderbouwing niet meteen een motie van wantrouwen te betekenen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:42 schreef Trebo het volgende:
[..]
De waarheid zal in het midden liggen. Feit is dat Genee openlijk alles wat VI is niet vertrouwd in deze zaak. En dát komt niet meer goed.
Je redacteuren beschermen kan op 1000 verschillende manieren. Johan kiest voor de allerslechtste.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat laatste is te simpel gedacht. Johan is eindverantwoordelijke bij VI en moet het dus opnemen voor zijn redacteuren. Alleen dan moet je wel je verhaal klaar hebben als er een kritische vraag gesteld wordt, ook al heb je nog zo gelijk.
Dat is waar. De grote vraag: schuiven ze morgen allemaal aan of niet?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:42 schreef Trebo het volgende:
[..]
De waarheid zal in het midden liggen. Feit is dat Genee openlijk alles wat VI is niet vertrouwd in deze zaak. En dát komt niet meer goed.
Je hebt gelijk, maar dat zal voor Derksen en co toch wel zo aanvoelen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, ook dat is te kort door de bocht. Hij vraagt alleen om onderbouwing en om uitleg waarom hij dan schijnbaar andere bewijzen aangedragen kan krijgen. Dat hoeft met de juiste onderbouwing niet meteen een motie van wantrouwen te betekenen.
Het feit dat jij denkt dat ik denk dat ik Veenstra gelijk heeft enkel omdat ik Johan zijn discussiemethodiek niet kan waarderen, geeft al aan hoe kortzichtig je denkt.quote:
Robert Veenstra, Robert Veenstra je moeeeder is een Fries!!!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het feit dat jij denkt dat ik denk dat ik Genee gelijk heeft enkel omdat ik Johan zijn discussiemethodiek niet kan waarderen, geeft al aan hoe kortzichtig je denkt.
Het gaat er niet om of Veenstra wel of geen gelijk heeft, het zal me een worst wezen. Het gaat erom of hoe Johan met de vragen van Derksen omgaat. De discussie die hier gaat, gaat over de VORM en niet over de inhoud.
Omg, hoe kan je nou denken dat ik ineens pro-Veenstra ben ofzo. Dat hele Heerenveen zal me een worst wezen. Leer eens dingen van elkaar scheiden!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:46 schreef tdruppers het volgende:
[..]
Robert Veenstra, Robert Veenstra je moeeeder is een Fries!!!
Johan koos maandag al voor de minder goede manier. Hij had toen moeten zeggen dat hij het materiaal waarmee Genee kwam ook uitgebreid wilde bestuderen, maar dat het artikel in VI gewoon doorgezet zou worden.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je redacteuren beschermen kan op 1000 verschillende manieren. Johan kiest voor de allerslechtste.
Als je iemand op tv met de grond gelijk maakt, kan je kritische vragen verwachten, simpel!
hihihahahhohohoho.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het feit dat jij denkt dat ik denk dat ik Veenstra gelijk heeft enkel omdat ik Johan zijn discussiemethodiek niet kan waarderen, geeft al aan hoe kortzichtig je denkt.
Het gaat er niet om of Veenstra wel of geen gelijk heeft, het zal me een worst wezen. Het gaat erom of hoe Johan met de vragen van Derksen omgaat. De discussie die hier gaat, gaat over de vorm en niet over de inhoud.
Die twee dingen staan compleet los van elkaar, maarja, dan moet je wel een rationeel zijn en enigszins abstract kunnen denken, maar dat leer je nog wel.
Johan had de discussie moeten vermijden idd. Hij had gewoon eerlijk moeten zijn en moeten zeggen: "Wilfred, ik heb het zelf niet geschreven, dus ik kan hier inhoudelijk niet op ingaan, maar ik vertrouw 100% op mijn redacteuren".quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Johan koos maandag al voor de minder goede manier. Hij had toen moeten zeggen dat hij het materiaal waarmee Genee kwam ook uitgebreid wilde bestuderen, maar dat het artikel in VI gewoon doorgezet zou worden.
Dan had hij al veel wind uit de zeilen weg kunnen nemen.
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb er absoluut geen verstand van, dat staat voorop. Ga natuurlijk niet ouwenelen over dingen waar ik geen inzicht in heb.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:38 schreef TC03 het volgende:
[..]
Genee herhaalt zijn vraag gewoon 10x omdat hij geen antwoord krijgt. Dat lijkt misschien op zuigen, maar Johan had gewoon fatsoenlijk antwoord moeten geven.
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:50 schreef Staal het volgende:
Ik vind Genee in deze een streberige bloedzuiger.
Wat de meningen ook zijn, het heeft nooit geboterd tussen die twee en dan vind ik het lastig om zoveel oprechte emotie te zien bij Derksen en het nu publiekelijk geklapt is. En hoe neutraal je ook bent het was duidelijk zegevieren van Genee, "kom je morgen nog terug". Dat is een psychologisch een trap na geven. Zeer onsympathiek wat mij betreft.
Dit!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:50 schreef Staal het volgende:
Ik vind Genee in deze een streberige bloedzuiger.
Wat de meningen ook zijn, het heeft nooit geboterd tussen die twee en dan vind ik het lastig om zoveel oprechte emotie te zien bij Derksen en het nu publiekelijk geklapt is. En hoe neutraal je ook bent het was duidelijk zegevieren van Genee, "kom je morgen nog terug". Dat is een psychologisch een trap na geven. Zeer onsympathiek wat mij betreft.
Dat ben ik niet met je eens. Dat is je zwakte tonen op een manier die je niet wilt. Hij heeft namelijk tijd genoeg gehad om zich wel in te lezenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:48 schreef TC03 het volgende:Johan had de discussie moeten vermijden idd. Hij had gewoon eerlijk moeten zijn en moeten zeggen: "Wilfred, ik heb het zelf niet geschreven, dus ik kan hier inhoudelijk niet op ingaan, maar ik vertrouw 100% op mijn redacteuren".
true en dat had Johan na de uitzending van afgelopen maandag moeten weten. Hij heeft bijna drie dagen de tijd gehad om zich helemaal in te lezen en ook om de Cijfers waar Wilfred mee kwam te bestuderen of dat te laten doen. Dan was hij vanavond zeker beter beslagen ten ijs gekomen of was het van de week achter de schermen al uitgepraat.quote:In plaats daarvan valt hij Wilfred Genee aan terwijl Genee feitelijk beter onderlegd is. Hoe dom kan je zijn.Een discussie tussen een voorbereid en onvoorbereid iemand zal 9 van de 10 keer door een voorbereid persoon gewonnen worden, ook al heeft die persoon inhoudelijk geen gelijk.
Nogmaals, ik heb echt helemaal niks met Heerenveen en het zal me een worst zijn wie er daar directeur is en of hij wel of niet fout is.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:55 schreef Stevenzenl het volgende:
[..]
Dit!
TC03 snel op bed gaan, je hebt morgen een lang interview met VI.
Je loopt overal te zuigen. Het gaat niet om Genee of Derksen, het gaat om de succesformule VI en haar geweldige maandag- en vrijdagavond.quote:
Hee dat mag je niet zeggen, want als je Derksen aanvalt verdedig je ook meteen Veenstra! Het is een package deal!quote:
Mensen die zichzelf Insomnia_ noemen en FOK! niet kennen. LOL.quote:
Mensen die hem walgelijk vinden kunnen er gewoon niet tegen dat hij 10x zo scherp is als de gemiddelde notoire domoor.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 01:11 schreef De_Pel het volgende:
Die Genee hoort overigens wel in het kleine groepje meest walgelijke tv-persoonlijkheden![]()
Misschien als hij er bij VI uitgejast is dat hij nog bij RTL boulevard aan de slag kan
Juist!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:15 schreef tdruppers het volgende:
Klein voorbeeldje. Veenstra klaagde over het 'feit' dat hij geen weerwoord gekregen zou hebben. Heeft vervolgens 28 minuten met Tom Knipping aan de lijn gehangen! Op zo'n moment gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen en vertrouw ik zo'n man al min of meer niet. VI publiceert al decennia lang veel journalistiek juiste en relevante informatie. Vreemd dat Genee - en jij klaarblijkelijk ook - dit zo snel in twijfel trekken. En ik krijg het idee dat jij alleen vanavond gezien hebt. Toen ging Derksen inderdaad de discussie en de daarbij horende vragen uit de weg. Afgelopen maandag heeft hij een aantal beschuldigingen en aantijgingen van Wilfred keurig weerlegt!
Ok manquote:Op vrijdag 15 maart 2013 01:12 schreef TC03 het volgende:
[..]
Mensen die hem walgelijk vinden kunnen er gewoon niet tegen dat hij 10x zo scherp is als de gemiddelde notoire domoor.
Jij noemt het sneaky, ik vind het wel meevallen. Feiten checken is toch niet sneaky? En waarom mag Derksen zich wel voorbereiden en Genee niet?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 01:14 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Juist!
Veenstra is een sluwe vos. Genee naait zijn baas en salarisbetaler door in een live-uitzending voorbereidt te wachten tot Johan het onderzoek bekend maakt, en dan sneaky de door Veenstra geleverde feiten (die VI's feiten tegenspreken) bekendmaakt naar Derksen toe.
Veenstra wist direct dat hij juridisch dan sterk zou staan als hij gewoon liegt en zegt niemand van VI gesproken te hebben. En dat kan hij gewoon zeggen, zelfs als VI telefoonlog's laat zien. Dan zegt hij gewoon dat ze een medewerker hebben gesproken. Niet hem.
Genee heeft de hoofdsponsor van zijn succes (het programma) neergeschoten. En maar doorgaan die kerel en niet beseffen in welke problemen hij VI en dus ook zichzelf brengt.
Johan werd natuurlijk nog bozer op Veenstra na die leugen dat hij "niemand heeft gesproken" en maakt die kerel met de grond gelijk. Groot gelijk, leugenaars moet je geen genade mee hebben. Alleen omdat Geneetje hem live zo ermee confronteerde en Veenstra liegt over wederhoor heeft hij juridisch geen poot om te staan...daarom doet VI alles om een rechtszaak te voorkomen.
Genee's carriere is over, tenzij Johan nog enige genade met hem heeft. Ik hoop het niet![]()
Stekker uit het programma, en Genee zal beseffen dat die een nobody als presentator is, groot gemaakt door Gijpie en Johan.
Het is sneaky omdat VI de fucking hoofdsponsor van het programma is wat je presenteert! En daardoor ook je salaris indirect betaalt! In dat geval geef je voordat Johan het openbaart in een live-uitzending aan "eeey Jo, ik heb van Veenstra zelf bronnen waarin je artikel tegen wordt gesproken. Kijk het ff na man voordat je het benoemt straks". Niet een mes in de rug steken. Uit de reactie van Johan haal ik op dat Genee dit overduidelijk niet vooraf heeft aangekaart, terwijl Genee gezien de feiten die hij had wel wist wat Johan ongeveer in het artikel ging aankaarten over Veenstra.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 01:17 schreef TC03 het volgende:
Jij noemt het sneaky, ik vind het wel meevallen. Feiten checken is toch niet sneaky? En waarom mag Derksen zich wel voorbereiden en Genee niet?
Nee, dit is veel meer dan dat. Dat kan jij ook wel inzien. Het gaat om zeer belangrijke info die Wilfred krijgt van Veenstra zelf, die het artikel 100% tegenspreken en waarmee hij bewust wacht tot de uitzending om het na de bewering van Johan onder zijn neus te schuiven. Dat kan allemaal, als je niet de presentator bent van een programma dat leeft op het geld van hoofdsponsor VI. En daarmee dus (nogmaals) je salaris betaalt.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 01:17 schreef TC03 het volgende:
Je kan zoveel alinea's er aan wijden als je wilt, maar het komt allemaal op één ding neer: wie uitdeelt moet kunnen incasseren. Johan wil wel beschuldigingen uiten, maar niet op kritische vragen ingaan. En dat is dan hoofdredacteur van een journalistiek medium. Héél zwak.
Natuurlijk kaart Genee het niet van tevoren aan, dat is het format en dat weet Derksen ook. Het feit dat VI de hoofdsponsor is zou niet uit moeten maken. Als je echt zo sterk in je schoenen staat, veeg je de vloer aan met de argumenten van Genee. Maar hij staat niet zo sterk, en dus veegt hij de vloer niet met Genee aan. De onderbouwing staat dus totaal niet in verhouding tot de manier waarop Veenstra met de grond gelijk gemaakt wordt.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 01:23 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het is sneaky omdat VI de fucking hoofdsponsor van het programma is wat je presenteert! En daardoor ook je salaris indirect betaalt! In dat geval geef je voordat Johan het openbaart in een live-uitzending aan "eeey Jo, ik heb van Veenstra zelf bronnen waarin je artikel tegen wordt gesproken. Kijk het ff na man voordat je het benoemt straks". Niet een mes in de rug steken. Uit de reactie van Johan haal ik op dat Genee dit overduidelijk niet vooraf heeft aangekaart, terwijl Genee gezien de feiten die hij had wel wist wat Johan ongeveer in het artikel ging aankaarten over Veenstra.
Echt, er is geen hoofdsponsor die na zo'n actie je zomaar door laat gaan alsof er niets aan de hand is en doorbetaalt voor zo'n programma. Zo werkt het gewoon niet.
Het gaat er niet om wie hem die informatie geeft, als het echt gefalsificeerde informatie is, is het toch heel simpel om de argumenten van Genee te ontkrachten? Nogmaals, als je sterk in je schoenen staat, heb je overal een antwoord op.quote:Nee, dit is veel meer dan dat. Dat kan jij ook wel inzien. Het gaat om zeer belangrijke info die Wilfred krijgt van Veenstra zelf, die het artikel 100% tegenspreken en waarmee hij bewust wacht tot de uitzending om het na de bewering van Johan onder zijn neus te schuiven. Dat kan allemaal, als je niet de presentator bent van een programma dat leeft op het geld van hoofdsponsor VI. En daarmee dus (nogmaals) je salaris betaalt.
Dat Veenstra heel slim Genee heeft gebruikt snapt Wilfred niet. Waarom denk je dat Veenstra gewoon liegt dat hij niemand van VI heeft gesproken? Omdat hij dan juridisch gelijk heeft en VI verloren heeft in een rechtszaak....dat heeft Geneetje allemaal niet voorzien op welke manier hij de speelpop is van de "onschuldig" aangeleverde informatie van Veenstra.
Einde VIquote:
Derksen staat heel sterk, tot het moment dat Veenstra zegt geen enkele mogelijkheid tot feedback te hebben gehad. En daarbij zijn de andere feiten, aangeleverd door Genee op live tv voor rechtszaak cruciaal. In eerste instantie is er vanuit de VI een artikel, daarvoor is Veenstra gecontacteerd voor feedback. Aan de telefoon gehangen. Maar heeft niet uitgelegd of cijfers gegeven die andere feiten aantonen. Derksen zei duidelijk dat hij die cijfers niet heeft, ondanks het feit dat zijn redacteur wel die kerel een half uur sprak.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 01:27 schreef TC03 het volgende:
Natuurlijk kaart Genee het niet van tevoren aan, dat is het format en dat weet Derksen ook. Het feit dat VI de hoofdsponsor is zou niet uit moeten maken. Als je echt zo sterk in je schoenen staat, veeg je de vloer aan met de argumenten van Derksen. Maar hij staat niet zo sterk, en dus veegt hij de vloer niet met Genee aan. De onderbouwing staat dus totaal niet in verhouding tot de manier waarop Veenstra met de grond gelijk gemaakt wordt.
Het zou kunnen dat hij niet over de juiste feitenkennis beschikte. Maar - ervanuitgaande dat ze hem wel hebben gesproken - is hem wel de mogelijkheid gegeven erop in te gaan! VI gaat geen artikel publiceren waarin ze hoor-wederhoor niet toepassen. Alleen om het feit dat je juridisch dan sowieso verliest. Als Veenstra (om welke reden dan ook) dan niet inzage geeft in zijn kant van het verhaal met cijfers (zoals die nu wel beschikbaar zijn) heb je gewoon een legitiem artikel. Zelfs als later toch blijken dat je niet de juiste cijfers hebt. Als Veenstra dan opeens Genee inschakelt en expliciet ontkent iemand van VI te hebben gesproken om te reageren op het artikel....tsjaaaah. Dan speelt Wilfred met zijn baan door zo oliedom zich voor het karretje van Veenstra te laten spannen. En het grappige is, Genee heeft in de uitzending van vandaag waar Johan wegloopt nog steeds gewoon niet door hoe geniaal hij door Veenstra voor zijn karretje is gespannen! Ten koste van zijn eigen relatie met zijn werkgever en sponsor ervan! Romantisch gelul "slechts journalistiek werk"...ja, maar een AD-journalistiek die vernietigend zijn eigen krant en hoofdsponsor afmaakt dat ze leugens ipv feiten publiceren wordt ook de volgende dag niet op de redactie met open armen ontvangen. Thats life.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 01:27 schreef TC03 het volgende:
Het komt weer gewoon neer op één ding: Johan heeft Veenstra en plain publieke met de grond gelijk gemaakt, terwijl hij niet over de juiste feitenkennis beschikte. Dat is gewoon dom!
Je maakt er een hoop woorden aan vuil en ik snap je punt, maar het ligt toch simpeler dan jij doet voorkomen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 01:38 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Derksen staat heel sterk, tot het moment dat Veenstra zegt geen enkele mogelijkheid tot feedback te hebben gehad. En daarbij zijn de andere feiten, aangeleverd door Genee op live tv voor rechtszaak cruciaal. In eerste instantie is er vanuit de VI een artikel, daarvoor is Veenstra gecontacteerd voor feedback. Aan de telefoon gehangen. Maar heeft niet uitgelegd of cijfers gegeven die andere feiten aantonen. Derksen zei duidelijk dat hij die cijfers niet heeft, ondanks het feit dat zijn redacteur wel die kerel een half uur sprak.
Dan komt Genee, die zijn eigen sponsor neerknalt met andere feiten, die hem zijn toegestuurd door Veenstra zelf. Dat doet hij live, niet vooraf. Hieruit zie je dat hij niet snugger is en niet weet dat hij gebruikt wordt door Veenstra. Nadat hij dat live doet zegt hij ook nog erna dat Veenstra zegt dat hij nooit kans tot feedback heeft gehad van Derksen....Derksen weet wel hoelaat het is dan. Genee weet helemaal nog niet dat hij keihard genaaid is door die Veenstra, en geniaal ook!
Ze kibbelen door, Johan zegt nog dat hij de "spreekpop" van Veenstra is. Genee doet het af als onzin, en geeft nogmaals aan er vrijdag direct op terug te komen. Derksen wist al vrij snel op het moment dat Veenstra zegt dat hij niemand heeft gesproken van de VI dat hij erop uit is om de rechtszaak van VI te winnen.
Je kan zeggen "is de format". Nee, je moet wel de juiste verhoudingen kennen. Als hij geen sponsor was waar overal in het programma de naam van prijkt maar gewoon een gast heb je helemaal gelijk. Maar nu niet.
[..]
Het zou kunnen dat hij niet over de juiste feitenkennis beschikte. Maar - ervanuitgaande dat ze hem wel hebben gesproken - is hem wel de mogelijkheid gegeven erop in te gaan! VI gaat geen artikel publiceren waarin ze hoor-wederhoor niet toepassen. Alleen om het feit dat je juridisch dan sowieso verliest. Als Veenstra (om welke reden dan ook) dan niet inzage geeft in zijn kant van het verhaal met cijfers (zoals die nu wel beschikbaar zijn) heb je gewoon een legitiem artikel. Zelfs als later toch blijken dat je niet de juiste cijfers hebt. Als Veenstra dan opeens Genee inschakelt en expliciet ontkent iemand van VI te hebben gesproken om te reageren op het artikel....tsjaaaah. Dan speelt Wilfred met zijn baan door zo oliedom zich voor het karretje van Veenstra te laten spannen.
Dat kritisch zijn van Derksen is juist het format, is hij bij Derksen en helemaal niet. Dat doen ze bij iedereen en als dan blijkt dat Veenstra later documenten doorgeeft die eerder werden achtergehouden....om hem vervolgens doelbewust in die aflevering mee om de oren te slaan...tja en er dan elke keer weer op terug komen en alleen maar zuigen, terwijl je je alleen maar beroept op 1 kant van het verhaal. Want daar geeft Genee ook geen antwoord op als Derksen zegt dat hij alleen met Veenstra contact heeft gehad. Dan snap ik Derksen wel.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 01:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je maakt er een hoop woorden aan vuil en ik snap je punt, maar het ligt toch simpeler dan jij doet voorkomen.
Of Genee die stukken nou wel of niet van Veenstra krijgt, als het gewoon officiële papieren zijn met handtekening van een accountant, dan zijn dat gewoon de feiten, of hij ze nou van Veenstra krijgt of niet, en die feiten kan je gebruiken om een discussie te starten.
Ik blijf mezelf volgens mij herhalen, maar als Johan niet wil dat hij kritische vragen krijgt, moet hij niet zo kritisch zijn op Veenstra zonder over de juiste feitenkennis te beschikken.
Vind dat VI is hoofdsponsor verhaal ook wel gelul. Derksen laat nooit een mogelijkheid onbenut om iemand af te serveren, zelfs zijn mede-collega Genee. En dan zou er nu ineens allemaal loyaliteit moeten zijn naar Voetbal Internationaal/Derksen. Alsof VI het alleenrecht heeft op de waarheid en/of waarheidsvinding.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 01:47 schreef TC03 het volgende:
Nog iets, blijkbaar steekt het Derksen dat Genee kritisch is op VI ofzo. In dat geval had Derksen misschien beter met Genee binnenskamers overleg moeten voeren over de loyaliteit van Genee die VI verwacht. Als je het hele 'VI is hoofdsponsor'-verhaal achterwege laat, kan je toch onmogelijk zeggen dat Genee iets fout doet.
Absoluut. Heb Johan zelden zo in paniek gezien. Ach ja, een kat in het nauw...quote:
Bron? En zie geen reden waarom Genee er niet zou zitten.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
Derksen schuift vanavond gewoon weer aan.
De vraag is of Genee er ook zal zitten
Dit dus.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Bron? En zie geen reden waarom Genee er niet zou zitten.
ik zie ook geen reden waarom hij er niet zou zitten, maar het kan zijn dat na gister een keer iemand anders zit.quote:
Dit is toch boven alles geweldige televisie? Dat realiseert Genee zich ook wel.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 11:09 schreef CarlosJacques het volgende:
n en vergeet dat ie met een tv programma bezig is waar 1 miljoen mensen naar kijken..
Inderdaad, valt me de laatste sowieso vaker op dat hij zijn ademhaling minder onder controle heeft.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 00:36 schreef Stevenzenl het volgende:
Dit is trouwens echt niet gespeeld hoor, rond de 50 seconden begint Derksen zo te hijgen alsof ie elk moment een hartaanval kan krijgen.
Na drie uitzendingen doordrammen vond ik het zo geweldig niet meer om eerlijk te zijn.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 11:16 schreef muzas het volgende:
[..]
Dit is toch boven alles geweldige televisie? Dat realiseert Genee zich ook wel.
Inderdaad. Gewoon kappen over dat Heerenveen. Komt geen hond meer kijken.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 11:19 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
Na drie uitzendingen doordrammen vond ik het zo geweldig niet meer om eerlijk te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |