JohnB52 | donderdag 14 maart 2013 @ 23:43 |
![]() De kalender voor het jaar 2013 inclusief tabel met betrekking tot live-uitzendingen: ![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams Wie staan er in 2013 aan de start: ![]() WCC 2012 Chassis/Motor: RB9 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12 02. Mark Webber ![]() Chassis/Motor: Ferrari F138 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 03. Fernando Alonso WDC 2005/06 04. Felipe Massa ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-28 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 05. Jenson Button WDC 2009 06. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Lotus E21 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 08. Romain Grosjean ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W04 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 09. Nico Rosberg 10. Lewis Hamilton WDC 2008 ![]() Chassis/Motor: Sauber C32 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 11. Nico Hulkenberg 12. Esteban Gutiérrez ![]() Chassis/Motor: Force India VJM06 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 14. TBA (zeer waarschijnlijk Paul Di Resta) 15. TBA ![]() Chassis/Motor: Williams FW35 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 16. Pastor Maldonado 17. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR8 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 18. Jean-Éric Vergne 19. Daniel Ricciardo ![]() Chassis/Motor: Caterham CT03 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 20. Charles Pic 21. Giedo van der Garde ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-02 - Cosworth CA2013 KERS: Ja 22. Jules Bianchi 23. Max Chilton Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic. F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder het topic over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Testschema 2013 ![]() Informatie omtrent samenvattingen en rechtstreekse verslaggeving: ![]() Uitzendingen van BBC: Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! Op het open net gaat BBC alle Formule 1-races in samenvatting uitzenden. De GP's die live worden uitgezonden door de BBC: CHINA 14 April SPAIN 12 May CANADA 9 June BRITAIN 30 June TBA* 21 July BELGIUM 25 August ITALY 8 September JAPAN 13 October INDIA 27 October BRAZIL 24 November ![]() (Live-)Uitzendingen van Veronica: De Formule 1 krijgt in Nederland een constructie die vrijwel gelijk is aan die in het Verenigd Koninkrijk. Op het open net gaat Veronica alle Formule 1-races in samenvatting uitzenden. De Grand Prixs van Canada, Brazilië en Amerika zullen rechtstreeks op Veronica worden uitgezonden. 9 juni 2013 , Canada, Montreal 17 november 2013, Verenigde Staten, Circuit of the Americas 24 november 2013, Brazilië, Interlagos ![]() Live-uitzendingen op RTL Deutschland: Alle races die op de kalender staan worden door RTL Deutschland rechtstreeks uitgezonden. ![]() Live-uitzendingen op Sport1: Alle Formule 1-races zijn de komende drie jaar achter de decoder bij betaalzender Sport1 te bekijken. De betaalzender meldt dat er een definitieve overeenkomst met rechtenhouder FOM over de uitzendrechten is. Het abonnement kan maandelijks opgezegd worden bij de meeste aanbieders. ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2013 De OP is hier te vinden Zeer interesante uitleg over de werking van coanda-uitlaten in F1: | |
LWD-Godius | vrijdag 15 maart 2013 @ 00:09 |
Vergeet svp niet om de OP bij te werken, na 48 uur kan dat niet meer. | |
JohnB52 | vrijdag 15 maart 2013 @ 00:12 |
Wat moet ik er aan bijwerken? | |
LWD-Godius | vrijdag 15 maart 2013 @ 00:42 |
Ik dacht dat je daar wel naar kijkt als je een topic start, driver line-up en tijden van de testsessies (print screen is makkelijker, net zoals nu in de op staat). | |
RingBewoner | vrijdag 15 maart 2013 @ 02:00 |
Nog halfuurtje....... | |
Tarahumara | vrijdag 15 maart 2013 @ 06:52 |
Mogge | |
Joene | vrijdag 15 maart 2013 @ 07:03 |
Guido in het grind ![]() | |
Joene | vrijdag 15 maart 2013 @ 07:04 |
Straks mijn F1 manager ff invullen | |
JohnB52 | vrijdag 15 maart 2013 @ 07:06 |
@ Joene: SPT / 2013 Formula 1 GP's #1 Ronde 1: Thunder down under! | |
TommyGun | vrijdag 15 maart 2013 @ 08:01 |
Gisteren even getest met iemand die GO heeft; het werkt tot 5 apparaten en die mogen ieder een ander IP hebben. De apparaten kun je beheren via je user account. Werkt prima. Ik ga voor dit weekend alleen de race bestellen en mocht de kwaliteit me toch bevallen (dat is namelijk echt geen HD van wat ik zag, viel me ietwat tegen) pak ik de rest er meteen bij. | |
staticdata | vrijdag 15 maart 2013 @ 08:19 |
Vanochtend even gekeken en geluisterd, maar ik hoop dat die commentator in de race wat meer te vertellen heeft. Nu zegt hij alleen wat hij ziet en weinig achtergrond info. | |
Automatic_Rock | vrijdag 15 maart 2013 @ 08:35 |
Ik had precies hetzelfde gevoel. Er was toch sprake van dat je tijdens de race ook voor engels commentaar kon kiezen? Gaat dat nog door? | |
MrBadGuy | vrijdag 15 maart 2013 @ 08:49 |
Ik had dezelfde gedachten... | |
JohnB52 | vrijdag 15 maart 2013 @ 09:03 |
Merken we straks. Kan er niks over vinden. Je kan wel t commentaar uitzetten! | |
franklop | vrijdag 15 maart 2013 @ 09:08 |
Moet even kijken hoe ik het zondag doe. Vriendin slaapt gewoon door in slaapkamer (naast de woonkamer) en wil ze niet wakker maken ofzo. Nog ergens iets van een radio die ik tijdens de race kan aangooien op de laptop? | |
plesner | vrijdag 15 maart 2013 @ 09:09 |
Wat een klote zooi dat je sport 1 nodig hebt om de race te kunnen kijken. | |
JohnB52 | vrijdag 15 maart 2013 @ 09:30 |
Koptelefoon? | |
Rossdale | vrijdag 15 maart 2013 @ 09:31 |
BBC 5 radio als het goed is | |
JohnB52 | vrijdag 15 maart 2013 @ 09:31 |
Je hoeft niet op je tv te kijken. Heb je upc of ziggo, is t gratis | |
franklop | vrijdag 15 maart 2013 @ 09:37 |
die komt niet ver genoeg denk ik, zal hem eens opzoeken Besef me net dat ik er daar nog wel 1 van heb liggen ja.
![]() | |
Weltschmerz | vrijdag 15 maart 2013 @ 09:40 |
Ik ben trouwens benieuwd wat Hamilton tov Rosberg gaat doen. Ik had hem vorig jaar toch wel ingeschat op 2 tienden sneller, maar dat is er in de tests en de trainingen nog niet zo uitgekomen geloof ik. Het zou natuurlijk wel hilarisch zijn als Hamilton meer moeite heeft met Rosberg dan de ouwe Schumacher, en nog meer fouten maakt ook. | |
LWD-Godius | vrijdag 15 maart 2013 @ 09:53 |
![]() Foto van de S-nose duct die o.a. RBR en Sauber gebruiken. | |
RolStaart-Beer | vrijdag 15 maart 2013 @ 09:55 |
Vorig jaar zat er een geo-ban op ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 15 maart 2013 @ 10:53 |
Radio 5 deed t daarnet bij mij. Misschien niet als het F1 uitzending is? | |
RolStaart-Beer | vrijdag 15 maart 2013 @ 11:02 |
Alleen bij grote sportevenementen gaat radio 5 voor de rest van de wereld op zwart. | |
Rossdale | vrijdag 15 maart 2013 @ 11:05 |
Via een engelse proxy benaderen? | |
staticdata | vrijdag 15 maart 2013 @ 11:25 |
Zijn er hier mensen met UPC en die een tablet hebben die kunnen vertellen of Sport 1 ook via hun tablet werkt? Kreeg nog de melding dat ik niet het juiste abonnement had hiervoor. | |
Kleffe_Dop | vrijdag 15 maart 2013 @ 12:14 |
Hoort inderdaad niet bij je abo. Als je Sport 1 via Horizon wil hebben moet je weer een ander afsluiten, dacht ik. ![]() | |
New_Pope | vrijdag 15 maart 2013 @ 16:22 |
Crisis bezworen. VT1 en VT2 volledig gemist door kabelbreuk. De hakerige beelden die ik wel heb kunnen zien, zagen er in elk geval ![]() ![]() | |
JJdJ1984 | vrijdag 15 maart 2013 @ 16:27 |
nee hoor heb gewoon sport1 via horizon | |
Tarado | vrijdag 15 maart 2013 @ 17:04 |
| |
Waffle | vrijdag 15 maart 2013 @ 17:20 |
Wat voor tablet gebruik je android of apple? Overigens kan je alleen op je tablet kijken als je Sport1 Go of Sport1 F1 neemt. | |
Nieuwschierig | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:05 |
Niet met een android tablet las ik ergens. De app is nog niet af | |
staticdata | vrijdag 15 maart 2013 @ 19:17 |
Heb een Ipad en hij doet het wel. Denk dat ze nog iets moesten verwerken. | |
Joene | vrijdag 15 maart 2013 @ 20:22 |
in de sport1 app kan je f1kijken ? | |
vosss | vrijdag 15 maart 2013 @ 20:27 |
http://pitlane.sport1.nl/ Daar kan iedereen (voor zover ik kan beoordelen) met of zonder Sport1 abo het "tweede scherm" bekijken. Geen idee welke beelden daar op te zien gaan zijn, maar dit schrijven de makers erover: http://www.infostradaspor(...)t_news&textID=572056 Dus ongeacht abo zou die gewoon moeten werken op alles wat met HTML5 overweg kan. En ze zeggen zelf dat de getoonde informatie ook genoeg moet zijn voor iemand die niet live op tv kan kijken. ![]() | |
staticdata | vrijdag 15 maart 2013 @ 20:43 |
Nee sorry, via de upc horizon app. | |
staticdata | vrijdag 15 maart 2013 @ 20:53 |
Hieronder in het nederlands van de site.
| |
Sinister-D- | zaterdag 16 maart 2013 @ 08:46 |
verkeerde topic ![]() ![]() | |
RolStaart-Beer | dinsdag 19 maart 2013 @ 12:47 |
Toffe beelden ![]() | |
SjaakVilleneuve | dinsdag 19 maart 2013 @ 20:36 |
![]() | |
TommyGun | donderdag 21 maart 2013 @ 13:05 |
Wat een onzin dat een "Seizoen (volledig)" abo nu nog steeds 134,95 is... Hoe gaat dat dan als je over een paar races besluit alsnog een abo te nemen? Ik had verwacht dat er elke race wat af zou gaan. | |
Peterselieman | donderdag 21 maart 2013 @ 13:27 |
interessant: Marussia heeft bevestigd dat het deze winter met Caterham gesproken heeft om mogelijk te gaan fuseren. Dat is uiteindelijk afgeketst. http://www.motorsport.com(...)ger-talks-collapsed/ | |
sasquatsch | donderdag 21 maart 2013 @ 15:23 |
Binnenkort nog een vrouw als teambaas?
| |
Peterselieman | donderdag 21 maart 2013 @ 15:26 |
is idd nog wachten op bevestiging. Ken haar naam nog wel uit de tijd dat ze persberichten verstuurde. Is nog niet lang geleden dat ze dat deed | |
Bluurgh | donderdag 21 maart 2013 @ 15:51 |
Toch mooi dat dat gewoon in de familie blijft en niet door een nieuwe Red Bull ofzo wordt overgenomen ![]() | |
sanger | donderdag 21 maart 2013 @ 16:24 |
Ik heb in mijn tijd als Sport PR nog weleens met haar gebeld ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 maart 2013 @ 16:28 |
ik liet dat soort dingen altijd aan Olga over ![]() | |
sanger | donderdag 21 maart 2013 @ 17:01 |
Die had toen een soort van sabbatical (geloof ik) ![]() | |
Toekito | donderdag 21 maart 2013 @ 17:02 |
of ze was voor de 37ste x de crew uit | |
sanger | donderdag 21 maart 2013 @ 17:05 |
Dat kan ook wel ja ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 maart 2013 @ 17:11 |
nu is het wel definitief dat ze de crew uit is. | |
sanger | donderdag 21 maart 2013 @ 17:15 |
Heb ik iets gemist? Iets te maken met wat ze op FB regelmatig update? | |
Peterselieman | donderdag 21 maart 2013 @ 17:19 |
geen idee wat ze daar op zet, daar ik geen FB heb. maar als het over genealogie gaat dan is het een ja. | |
franklop | donderdag 21 maart 2013 @ 17:20 |
We zoeken nog wel crew sanger! Intresse in een comeback net als West en toek? ![]() | |
Toekito | donderdag 21 maart 2013 @ 17:24 |
![]() | |
sanger | donderdag 21 maart 2013 @ 19:52 |
Jjdj heeft me ook al eens gepolst. Heb er niet genoeg tijd voor ben ik bang..... | |
Joene | donderdag 21 maart 2013 @ 20:20 |
Ik wil best crew maar ga geen suffe nieuwsberichten meer posten ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 maart 2013 @ 20:22 |
wat wil je dan wel doen? ![]() | |
Joene | donderdag 21 maart 2013 @ 20:35 |
net als vroegah, mee werken / denken / verbeteren F1manager , punten in / door voeren ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 maart 2013 @ 20:38 |
beetje wat ik dus nu doe ![]() en doorvoeren kennen we niet meer, want dat gaat niet meer handmatig ![]() | |
Joene | donderdag 21 maart 2013 @ 20:39 |
beter ![]() | |
Joene | donderdag 21 maart 2013 @ 20:40 |
Maar dat dus geen zin in een quota van minimaal zoveel Nieuwspost per maand in elk geval , gerust als ik wat boeiende dingen lees af en toe is wat.maar dat verplichte wat er een poosje was heeft me behoorlijk doen afhaken ![]() | |
Joene | donderdag 21 maart 2013 @ 20:41 |
Dus als er behoefte aan is hoor / lees ik het wel ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 maart 2013 @ 20:42 |
dat is aan de ER's. Daar ga ik niet meer over ![]() | |
Joene | donderdag 21 maart 2013 @ 20:44 |
het maakt mij niet uit ![]() ![]() | |
JohnB52 | zaterdag 23 maart 2013 @ 08:59 |
http://www.telegraaf.mobi(...)f1-race-doen-we-niet | |
Schunckelstar | zaterdag 23 maart 2013 @ 09:04 |
logisch, als er gratis betere alternatieven zijn ![]() | |
Rodawa | zaterdag 23 maart 2013 @ 12:25 |
Begrijpelijk. Ik heb wel Sport1 genomen, maar ik ben er niet weg van. Daarom heb ik ook een overzicht gemaakt met daarin de maanden waarin ik Sport1 nodig heb om F1 te kunnen kijken. In de andere maanden neem ik geen Sport1, omdat BBC dan ook races live heeft. Ik heb Sport1 dan in de volgende maanden "nodig": Maart (Australië, Maleisië) April (Bahrein) Mei (Monaco) Juli (Duitsland) September (Singapore) Oktober (Korea) November (Abu Dhabi, Amerika) Streamen is helaas geen optie, daar is mijn internetverbinding te langzaam voor. | |
kepler | zaterdag 23 maart 2013 @ 12:48 |
Die wedstrijden kijk ik dan wel op de Duitser ![]() ![]() | |
Rodawa | zaterdag 23 maart 2013 @ 12:49 |
Ja, ik zat ook al aan de Duitse RTL te denken, maar zij hebben veel reclame toch? Enig idee hoeveel reclameblokken ze gemiddeld per race hebben? | |
kepler | zaterdag 23 maart 2013 @ 12:55 |
Geen idee eigenlijk ![]() ![]() | |
THEFXR | zaterdag 23 maart 2013 @ 16:02 |
4x 30 sec per race | |
Breaker.Faker | zaterdag 23 maart 2013 @ 17:24 |
Ik ga de 3 maanden van Sport1 uit zitten. Daarna ga ik de race wel volgen op de BBC. De mooiste grandprix van de kalender is te volgen op BBC. Alleen de gp van Duitsland is niet te volgen helaas moet ik die missen maar is toch in de zomer en dan is toch vaak mooi weer om voor de tv te hangen. Ik ga geen Sport1 nemen voor de gp van Hongarije,Singapore,Zuid-Korea,India en Abu Dhabi. Deze banen zijn toch saai. Dan vindt ik 15 euro te veel en nu zijn de race op Sport1 nog geen euro waard. | |
Karstman | zondag 24 maart 2013 @ 09:39 |
Ietsje meer heb ik het idee, maar veel minder dan bij RTL vorig jaar en bij Veronica straks. Ik vind het prima te doen en het duits is redelijk te volgen ![]() | |
nils7 | maandag 25 maart 2013 @ 07:55 |
@Bernie, had je niet gewoon 2 weken tussen Maleisie en Australie kunnen doen zodat we nu niet 3 weken hoeven te wachten? Thnx ![]() Jammer dat Max er niet meer is anders was deze ![]() | |
Rossdale | maandag 25 maart 2013 @ 09:38 |
De volgende race is gewoon live op de BBC te volgen ![]() Ik heb gisteren gewoon een uur of 2 na de race het hele programma van Sky sports gedownload en gisteravond gekeken ![]() | |
staticdata | maandag 25 maart 2013 @ 09:47 |
Helemaal eens. Singapore is meestal nog wel verrassend leuk, maar de rest. Tevens is het commentaar echt matig met best veel fouten. | |
Gebraden_Wombat | maandag 25 maart 2013 @ 18:59 |
Kubica rijdt bijna een ravijn in ![]() http://news.sky.com/story(...)ubica-in-rally-crash | |
Sinister-D- | maandag 25 maart 2013 @ 19:05 |
Soms vraag ik me af of die kerel niet gewoon levensmoe is ![]() | |
rubbereend | maandag 25 maart 2013 @ 19:44 |
Even spammen voor de liefhebbers, de historische Formule-1 special van afgelopen weekend [F1 Historie] Het kan ook op zes wielen | |
LWD-Godius | maandag 25 maart 2013 @ 23:24 |
Mensen die KPN digitale tv hebben ontvangen naast RTL television sinds kort ook Antena 3 (spaans). Beide zenden live de races live uit. | |
D. | maandag 25 maart 2013 @ 23:32 |
Knap dat veel mensen zijn uitgeweken naar de BBC, want volgens het schema in de OP moet de eerste wedstrijd die de BBC uitzendt nog komen ![]() | |
Gebraden_Wombat | maandag 25 maart 2013 @ 23:47 |
De BBC heeft wel altijd een 2 uur durend programma later op de dag met een samenvatting van de race van ongeveer een uur. | |
Yvie_lu | maandag 25 maart 2013 @ 23:47 |
De samenvattingen van BBC zijn bijna de hele race, dus ik denk dat ze dat bedoelen. | |
THEFXR | dinsdag 26 maart 2013 @ 00:11 |
| |
THEFXR | dinsdag 26 maart 2013 @ 00:12 |
de F1 is wel mieterig, tegenwoordig als ze elkaar raken krijgen ze al een straf, bij andere klasse zijn ze niet zo zielig. | |
sasquatsch | dinsdag 26 maart 2013 @ 12:49 |
Na de dag ervoor volledig gedomineerd te hebben door elke klassementsproef te winnen. ![]() | |
Rossdale | dinsdag 26 maart 2013 @ 13:14 |
Ik heb ook nog geen niet-haperende stream kunnen vinden met verstaanbaar commentaar. Ach de volgende race is in ieder geval sowieso Live op BBC2 te kijken ![]() Alle races die alleen achter de decoder komen, download ik wel even na de race. Of ik de race nu 's ochtendsvroeg of 's middags zie maakt me dan ook niet uit ![]() Het commentaar op Skysports is trouwens wel gewoon erg goed. Als het mogelijk was zou ik eerder een sky abonnementje willen kopen dan dat prut-sport 1 | |
JohnB52 | dinsdag 26 maart 2013 @ 15:29 |
http://www.retroformula1.com/shop/Multi21/Shop_Multi21.html | |
Schunckelstar | dinsdag 26 maart 2013 @ 19:25 |
ja, het word steeds erger.. net als dat ze tegenwoordig bij elke druppel regen stoppen ![]() | |
Meike26 | dinsdag 26 maart 2013 @ 19:27 |
Leuk voor Marokaanse mannen ![]() | |
Piet__Piraat | dinsdag 26 maart 2013 @ 19:29 |
Ik zie de ironie van deze post wel na afgelopen weekend ![]() | |
RolStaart-Beer | dinsdag 26 maart 2013 @ 19:50 |
Hier was gelukkig alleen Mercedes aan het trainen. ![]() | |
sasquatsch | woensdag 27 maart 2013 @ 13:48 |
Claire Williams is nu assistent teambaas
| |
Peterselieman | donderdag 28 maart 2013 @ 12:04 |
Toch wel enigszins verrassend, omdat er mogelijk sprake zou zijn van een overstap van Force India naar Ferrari-motoren Force India breidt deal met Mercedes uit | |
Meike26 | donderdag 28 maart 2013 @ 12:14 |
Zoveel verrast mij dit niet. Mercedes schijnt niet blij te zijn met McLaren wat betreft de ontwikkeling voor de 2014 motoren, waar McLaren al geroepen heeft dat zij in 2015 weer met Honda motoren gaan rijden. Deze deal zou daar een duidelijke hint in kunnen zijn dat Mercedes later dit jaar tegen McLaren zegt: Zoek het maar lekker uit, van ons geen steun meer. En zo streept Mercedes gelijk een concurrent voor het WK 2014 door. Honda zou vol aan de bak moeten om in 2014 een potent blok klaar te hebben staan. | |
Peterselieman | donderdag 28 maart 2013 @ 12:36 |
Zou best kunnen ja dat McLaren voor het seizoen 2014 fucked-up is, maar dat hebben ze dan aan zichzelf te danken | |
sasquatsch | donderdag 28 maart 2013 @ 12:57 |
Niet echt, de deal met Bianchi (in ruil voor korting bij Ferrari) ging niet door, dus vermoedde ik al dat ze door zouden gaan met Mercedes. Blijkbaar hebben ze met Sutil en Mercedes een goede deal kunnen sluiten. | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 00:00 |
stukje nostalgie: | |
Glijdt_licht | vrijdag 29 maart 2013 @ 02:46 |
McLaren dan in 2014 met Cosworth of Pure motoren als Honda ze niet op tijd klaar krijgt ![]() ![]() Renault vindt dat ze al teveel teams hebben. Ferrari zal McLaren nooit motoren geven Mercedes zegt doei Dan blijven Cosworth en Pure over.. En wellicht Marussia volgend jaar met Ferrari? ![]() ![]() | |
Meike26 | vrijdag 29 maart 2013 @ 08:10 |
Het zou best kunnen dat McLaren nog wel de motor van Mercedes mag gebruiken in 2014, maar zonder steun/feedback en een paar miljoen meer. En dat kan met de wijzigingen voor 2014 al erg genoeg zijn om diep in het middenveld te belanden. | |
Sharpdressedman | vrijdag 29 maart 2013 @ 08:13 |
Er ligt gewoon een contract voor 2014 | |
Meike26 | vrijdag 29 maart 2013 @ 08:24 |
Ik hoop voor McLaren dat het een 'gewoon' contract is, dan staan ze sterk. Anders word 2014 echt een rampjaar voor ze. | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 10:15 |
Cosworth heeft nog altijd geen plannen voor de bouw van een V6 aangekondigd en het project van PURE is ter ziele. | |
Kleffe_Dop | vrijdag 29 maart 2013 @ 10:25 |
Ik denk dat je iets teveel doem denkt mbt. de krachtbron en de hoeveelheid fabriekssteun die er wel of niet is. Ik bedoel, Brawn lepelde op het laatste moment een Mercedes krachtbron in een Honda chassis en werden dat seizoen kampioen. Dat ging tegen ieder normaal besef in. Ik denk dat bij de huidige formule 1 bolides de aerodynamische- (hoeveelheid neerwaartse druk) en andere eigenschappen van het chassis (afgelopen jaren de diffuser oa.) een veel belangrijker deel van het package vormen dan de krachtbron. | |
Meike26 | vrijdag 29 maart 2013 @ 10:40 |
Daar heb je gelijk in, maar de komende reglementswijzigingen gooien roet in dat verhaal. Óf McLaren mag meer gaan dokken voor de Mercedes motoren inclusief feedback van de leverancier, óf McLaren zit wellicht wel met een Mercedes krachtbron voor een jaar, maar mag het voor de rest voornamelijk zelf uitzoeken. Het zou mij niet verbazen als Mercedes McLaren laat vallen als een baksteen. Toch een belangrijke concurrent die je uitschakeld met een simpele handtekening op papier. Tenzij Honda al bezig is met de V6 en ze 2014 gaan zien als één grote testsessie. | |
Meike26 | vrijdag 29 maart 2013 @ 10:44 |
Het is echt niet fijn voor Mercedes als zij een motor met topprestaties moeten ontwikkelen voor de concurrent, als deze zelf al heeft aangegeven te gaan rijden met Honda in 2015. Dan ga je belangrijke engine-data over de V6 krachtbron delen met McLaren die die data gelijk doorspelen naar Honda toe? Ik zou ook wel beter weten en niet verder te willen met zo'n team. | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 10:44 |
een testjaar kan McLaren zich niet echt veroorloven ... | |
M.Melandri | vrijdag 29 maart 2013 @ 10:47 |
Het gaat een beetje de Williams kant op met McLaren, nadat BMW met een eigen team kwam ging het ook snel bergafwaarts met ze. | |
vosss | vrijdag 29 maart 2013 @ 10:51 |
Wel jammer. Die Mario vond ik een puike kerel. Werkt ie nog altijd met Coronel? Dat volg ik niet helemaal meer ![]() | |
Meike26 | vrijdag 29 maart 2013 @ 10:59 |
Misschien is Williams wel het antwoord op de vraag. Williams hangt er al een paar jaar maar een beetje bij. Nu de klanten motor van Renault, maar het is nog steeds een erg op zichzelfstaand F1 team, waarvoor ![]() McLaren heeft sowieso onzekere tijden die zij tegemoet gaan. De Honda motoren zijn op de lange duur een verstandigere keus dan in 2014 nog aan moeten modderen met Mercedes, waar de bobo's in Stuttgart altijd nog de stekker uit het hele F1 project kunnen trekken. En persoonlijk zou ik het ook wel tof vinden als McLaren Williams gaat steunen en dat ook zij met Honda gaan rijden. Alle data is welkom + Williams F1 heeft wat meer zekerheid in de toekomst en een heel hoop kennis/innovatieskills. [ Bericht 3% gewijzigd door Meike26 op 29-03-2013 11:54:32 ] | |
nabroer | vrijdag 29 maart 2013 @ 13:04 |
Vettel is een vuile vieze Duitse teringlijer. Maar met deze mentaliteit wordt hij dit jaar voor de 4e maal kampioen. En 7 keer zal waarschijnlijk ook wel lukken. | |
sasquatsch | vrijdag 29 maart 2013 @ 13:12 |
De engineer van PURE (Gilles Simon) zou al bij een andere motorenfabrikant (Honda?) aan de slag zijn om een F1 motor te bouwen. Ook Zytek zou bezig zijn met een V6 turbomotor, die zowel in de F1 als LMS gebruikt kan worden, omdat deze vanaf 2014 dezelfde spec hebben. | |
JohnB52 | vrijdag 29 maart 2013 @ 13:55 |
Als je er zo van overtuigd bent, dan zou ik er maar op gaan wedden ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 29 maart 2013 @ 17:01 |
Nee, Mario Theissen is 2 jaar geleden al op pensioen gegaan ![]() | |
SjaakVilleneuve | vrijdag 29 maart 2013 @ 18:18 |
Een samenwerking met volkswagen zou prachtig zijn McLaren Audi ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 19:46 |
komt er voorlopig niet van, nu Audi zich nog richt op DTM en Le Mans. Moederbedrijf VW is juist in de rallysport gestapt, waardoor een komst van het concern naar de F1 de komende vijf jaar niet aan de orde zal zijn. | |
Haarklip | vrijdag 29 maart 2013 @ 20:43 |
![]() Ik hoop dat dit een grapje is. | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 29 maart 2013 @ 21:20 |
Weersverwachtingen langer dan 7 dagen vooruit zijn net als horoscopen: complete onzin maar niemand onthoudt de foute voorspellingen. | |
Nattekat | vrijdag 29 maart 2013 @ 21:31 |
Toch zit er altijd een kern van waarheid in, maar zo'n simpel overzichtje klopt idd voor geen meter. | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 29 maart 2013 @ 23:20 |
Heb je het nou over het weerbericht of over horoscopen? ![]() | |
Nattekat | vrijdag 29 maart 2013 @ 23:38 |
Weerbericht ![]() | |
Haarklip | zaterdag 30 maart 2013 @ 09:17 |
Wel mooi hoe Red Bull het verhaal nu weer weet te verdraaien zodat Vettel niet al te slecht in het nieuws komt. Wat lijkt me dat toch een walgelijk team om voor te rijden zeg, van mij mogen ze de Formule 1 verlaten, want ze verneuken de sport gewoon (net zoals Ferrari dat jaren geleden deed). | |
Tarado | zaterdag 30 maart 2013 @ 09:30 |
Hoe walgelijk kan het zijn om al jaren in de beste auto te rijden ![]() | |
Haarklip | zaterdag 30 maart 2013 @ 09:40 |
Nee daar heb ik het niet over. Hoe het er aan toe gaat binnen het team en hoe ze zich naar buiten gedragen, daar word ik een beetje misselijk van. | |
Tarado | zaterdag 30 maart 2013 @ 09:47 |
Dat komt overal voor in dit soort situaties, ik heb niet de indruk dat dit bij RBR anders is dan bij Ferrari, McLaren of Williams toen die in soortgelijke situaties terecht kwamen. Bij Mercedes was het uiteindelijk net zo triest. | |
H_T | zaterdag 30 maart 2013 @ 10:22 |
In tegenstelling tot berichten dat een van de VAG-merken de Formule 1 in zou willen stappen. Zulke berichten komen minstens een keer per jaar voorbij. | |
Beach | zaterdag 30 maart 2013 @ 10:50 |
Vergeet niet dat Audi Ducati bezit en daardoor al in de MotoGP zit. F1 kunnen we wel vergeten. | |
Tarado | zaterdag 30 maart 2013 @ 10:56 |
Ze hebben merken genoeg, nu Audi Porsche een beetje heeft weggedrukt uit LeMans zou F1 voor Porsche nog best een optie kunnen zijn | |
Gebraden_Wombat | zaterdag 30 maart 2013 @ 11:13 |
Nee dan is het goed ![]() | |
LWD-Godius | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:10 |
H_T | zaterdag 30 maart 2013 @ 14:21 |
Porsches verkopen zo ook wel, daar hebben ze de F1 niet voor nodig. Bentley en Bugatti kunnen er ook weinig voordeel uit halen, Audi heeft Le Mans al, Volkswagen zit in het WRC, Seat in het WTCC en Skoda vind ik niet heel erg bij de F1 passen. | |
Breaker.Faker | zaterdag 30 maart 2013 @ 15:45 |
Ik denk dat het voorlopig niet van komt. Mede door dat de fabrikanten niet meer mogen ontwikkelingen aan de motoren. Als het wel mag is het maar beperkt. Liever zie ik deze regel verdwijnen ik vond vroeger het mooiste als een team nieuwe motoren kregen en ook sneller waren was ook leuk voor het kampioenschap. Nu kan je zien we de betere motoren heeft en wie niet dit is ongeveer3 jaar zo. | |
vosss | zaterdag 30 maart 2013 @ 15:59 |
Kubica is weer op zn plaat gegaan. 1ste 8 proeven gewonnen en nu in de vangrail. Gelukkig niet gewond. http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=48426 | |
vosss | zaterdag 30 maart 2013 @ 15:59 |
Ow dat was al van vorige week zie ik nu ![]() | |
Tarado | zaterdag 30 maart 2013 @ 16:01 |
Dat kan je van VW en Audi natuurlijk ook wel zeggen. Ik zie het ook niet 1, 2, 3 gebeuren hoor, daar niet van. | |
Peterselieman | zaterdag 30 maart 2013 @ 17:05 |
enige waar Audi in de verdrukking zit/zat is de DTM. Vorig jaar waren ze niet snel genoeg tov BMW en Mercedes | |
JohnB52 | zaterdag 30 maart 2013 @ 18:40 |
Pfff bijna die vangrail in zn arm! | |
JohnB52 | zaterdag 30 maart 2013 @ 19:33 |
Speciaal voor Meike26: http://www.f1today.net/nl(...)leiding-van-red-bull | |
bodylotion | zondag 31 maart 2013 @ 12:16 |
Hoe zit dat straks eigenlijk met de ontwikkeling van de motoren? Mogen ze die blijven doorontwikkelen of komt er gelijk een 'engine freeze'? [ Bericht 6% gewijzigd door bodylotion op 31-03-2013 12:55:12 ] | |
Meike26 | zondag 31 maart 2013 @ 14:12 |
Hopelijk heeft ze dit jaar wat meer geluk. Maar als het aan haar ligt, gaat ze wat jonge jochies vernederen tot het bot. Stampen dat Beitske kan ![]() ![]() | |
Fiorano | zondag 31 maart 2013 @ 15:32 |
www.dupontf1.com Hm nieuw Amerikaans F1 team op komst?
| |
twiFight | zondag 31 maart 2013 @ 15:50 |
Gaan we nou nog steeds vasthouden aan de seksestrijd? Met die mentaliteit zijn we over 50 jaar nog geen steek verder. Gewoon de snelste coureur in de auto en of dat nou een man of vrouw is maakt geen hol uit. | |
Meike26 | zondag 31 maart 2013 @ 20:46 |
Ja je je hebt aan de ene kant gelijk, maar kom op hé, dit is wel een erg linkse opmerking. Zolang er nog geen vrouw of 10 in de F1 rijdt zal die sekse strijd zeker nog gelden en dan nog maar zien of zij het volhouden. Ik heb het ook meerdere malen op de kartbaan meegemaakt,vrouwen die het gas weten te vinden, moeten opletten dat ze niet door één of andere seksist van de baan worden gereden, omdat hij niet wil verliezen van een vrouw. De 24H van Dubai was daar ook een voorbeeld van. Wie die race terug kijkt ziet een aantal zeer on sportieve 'reacties' naar de RacingDiva's toe. Dus mijn opmerking is niet onterecht seksistisch naar mannen toe, zolang er daar nog bekrompen acties vandaan komen, wens ik velen een fijne vernedering toe. Het is imo een utopie wil je deze sekse strijd ooit tot het verleden roepen. | |
twiFight | zondag 31 maart 2013 @ 20:55 |
Ja, maar zolang je er zelf over doorgaat, wordt het ook niet beter ![]() Volgens mij hadden ze een aantal jaren geleden hier eens een item over in de F1. Resultaat was dat bijna iedere F1 coureur graag een vrouw in de F1 zou zien (maar de meesten denken dat het niet snel gebeurt). Het eerste team met een vrouw kan wel op een flinke portie media aandacht rekenen (= meer sponsors!), maar er zal natuurlijk wel eerst een vrouw moeten zijn die het waar kan maken. Aan het einde tellen natuurlijk alleen de punten. Onsportieve acties verwacht ik niet in de F1, daar wordt door de FIA goed op gelet. Overigens geldt dat 'vernederen' meer voor lichamelijke sporten, aangezien mannen meer spieren hebben en dus in het voordeel zouden moeten zijn bij lichamelijke (kracht)sporten. Bij F1 geldt dat ook niet echt. Je moet nog steeds een keiharde conditie hebben (go go Jenson!), maar F1 gaat ook om kunnen sturen, je auto aanvullen aanvoelen, concentratie niet verliezen en goed samenwerken met je team. | |
Bluurgh | maandag 1 april 2013 @ 09:16 |
http://www.yallaf1.com/20(...)om+%28YallaF1.com%29 ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Meike26 | maandag 1 april 2013 @ 09:36 |
Ze weten de media wel weer te vinden in iedergeval, met een dosis zelfspot. Lijkt mij wel humor als ze dit nog gaan waarmaken ook. Dan heb je pas een stunt ![]() | |
Meike26 | maandag 1 april 2013 @ 09:46 |
Ja daar heb je wel allemaal gelijk in, maar dit kan je sowieso niet stoppen voordat het tegendeel zich bewezen heeft. Danica Patrick is een goed voorbeeld hoe het moet en word gerespecteerd in haar klasse. Maar vóórdat een vrouw gerespecteerd word in de F1, zou ze er ook al in moeten hebben gereden. Met bepaalde prestaties, wil zij gerespecteerd worden en de seksestrijd stoppen. Als Beitske Visser bijvoorbeeld in de STR van 2015 komt te zitten en ze bungelt het hele jaar onderin de uitslagen, dan kan je nog zo hard en fel strijden tegen die seksestrijd, maar dan word er toch wel geconcludeerd dat een vrouw in de F1 verspilde pr-moeite is. Zoals je zelf al zegt, het gaat om de spieren, voornamelijk nek/rug spieren. Vrouwen hebben daar gewoon minder van en moeten harder aan de bak willen ze de G-krachten in een F1 wagen kunnen beheersen. Ik zie het graag gebeuren en ja ik denk dat Beitske misschien wel het grootste talent is om het tot de F1 te schoppen. Maar dan moet ze er nog een hoop voor doen. Benieuwd wat zij dit jaar presteert in de Duitse Formule 3 ![]() Ik gun het haar van harte, net als Danica het tot de hoogste autosportklasses heeft weten te schoppen in de VS, maar ik blijf wel sceptisch. Zowel de seksestrijd in de F1 als de prestaties van een vrouw in de F1 in het algemeen. Trouwens, ik ga er niet echt over door, maar als je als vrouw de snelste bent op de kartbaan, is dat gewoon erg tof om die reacties te zien van de mannen/jochies, dat is goud waard ![]() | |
RingBewoner | maandag 1 april 2013 @ 11:07 |
Kijk even op de kalender als je wil. | |
Sinister-D- | maandag 1 april 2013 @ 11:09 |
Ik wou het al niet zeggen, omdat ik dacht dat ze dat wel in de gaten zou hebben ![]() | |
Meike26 | maandag 1 april 2013 @ 12:44 |
Dat bedoel ik ook... zelfspot genoeg om er een 1 april grap van te maken, maar als ze we over 2 weken echt Vettel in een STR gaan zien en RIC in de RB9 ![]() | |
Michael_Moore | maandag 1 april 2013 @ 18:00 |
| |
THEFXR | maandag 1 april 2013 @ 19:07 |
Kimi is een baas | |
Weltschmerz | maandag 1 april 2013 @ 20:02 |
Volgens mij is de autosport de meest geemancipeerde sport die er is. Al sinds de jaren 20 doen vrouwen gewoon mee en kunnen ze winnen als ze goed zijn, want die auto is te duur en per definitie te langzaam om aan een ander te geven dan degene die er het hardst mee gaat. Helle Nice, Violette Morris, Pat Moss, Michelle Mouton, Lella Lombardi, Kay Petre, allemaal geen enkel probleem, die discussie was in de jaren 20 al overbodig geworden. Het is juist vaak een voordeel qua aandacht en marketing, zeker als je goed bent. Of mits je goed bent, op een vrouw die er zit omdat ze vrouw is zit niemand te wachten. Alleen is er in de F1 maar plek voor een stuk of 25 coureurs, en daar tegenover staan er honderden die wel zouden willen en misschien ook wel goed genoeg zouden zijn. En tegenover hen staan weer vele duizenden die het wel geprobeerd hebben maar sowieso niet goed genoeg geworden zijn. Met de aantallen vrouwen die zowel extreem competitief zijn als iets met auto's hebben, is het gewoon niet erg waarschijnlijk dat dat geslacht elk jaar de grootste talenten voortbrengt die het tot de top schoppen. Misschien is Beitske dat wel, maar als ik die foto's van haar zie dan kan ze dat blonde haar wel lang laten groeien en dat heeft iets vrouwelijks, als ik naar haar gezicht kijk dan zie ik gewoon typisch een meisje dat jongensdingen leuk vindt. Niks mis mee, maar het heten jongensdingen omdat er weinig van die meisjes zijn. Als er dan voor elke mannelijke F1-coureur tienduizend jongens zijn die het niet gered hebben, dan moeten er aardig wat van dit soort meisjes rondrijden voordat er elk jaar een vrouw in een F1-auto zit. | |
twiFight | maandag 1 april 2013 @ 21:01 |
Sowieso is er maar weinig ruimte, man of vrouw. De stoeltjes die vergeven worden, gaan alleen naar de coureurs die al e.e.a. gepresteerd hebben en de stoeltjes die overblijven moeten gekocht worden. Nu hebben zelfs de top gesponsorde rookies nog wel eens problemen om het geld bij elkaar te harken, laat staan dat een van die rookies een vrouw is. Overigens zie ik niet in waarom je raar zou moeten staan te kijken op de kartbaan als je verslagen wordt door een vrouw. Blijkbaar jochies met een klein piemeltje. | |
Michael_Moore | woensdag 3 april 2013 @ 19:38 |
Mateschitz noemt Raikkonen kandidaat Red Bull-stoeltje
| |
bodylotion | woensdag 3 april 2013 @ 20:14 |
Maar Raikkonen naast Vettel of Webber? | |
Peterselieman | woensdag 3 april 2013 @ 20:15 |
Kimi rijdt Vettel nog met twee ijsjes in de hand voorbij | |
bodylotion | woensdag 3 april 2013 @ 20:16 |
Over één ronde sowieso niet | |
Peterselieman | woensdag 3 april 2013 @ 20:17 |
ik denk dat je Kimi wat onderschat | |
bodylotion | woensdag 3 april 2013 @ 20:28 |
Ik denk dat hij het aflegt in de qualification. Qua racepace is Raikkonen denk ik net iets handiger | |
Peterselieman | woensdag 3 april 2013 @ 20:30 |
een ninja-edit. Ik zag het wel ![]() | |
bodylotion | woensdag 3 april 2013 @ 20:33 |
Ik sta altijd open voor een potje matten bij de Mac hoor ;-) | |
RingBewoner | woensdag 3 april 2013 @ 20:34 |
Naast Vettel, en boy wat wil ik dat graag zien! Of naast Alonso. Dreamteam voor mij zou toch wel zijn: Vettel en Hamilton bij Mercedes of RBR. Alonso en Raikkonen bij Lotus of Ferrari. | |
Peterselieman | woensdag 3 april 2013 @ 20:34 |
ik niet. Ik kom namelijk nooit bij die paupertent | |
Glijdt_licht | woensdag 3 april 2013 @ 20:36 |
Hoezo zou Porsche terug in de prototype LMS gaan als Audi daar al rijdt? VAG heeft toch duidelijke richtlijnen wat dat betreft? | |
Peterselieman | woensdag 3 april 2013 @ 20:38 |
Porsche zal binnenkort het stokje wel van Audi over gaan nemen. Audi gaat dan misschien naar bijvoorbeeld het WTCC of lagere Formule-klasses? | |
bodylotion | woensdag 3 april 2013 @ 20:39 |
Ik snap werkelijk waar niet dat het commercieel aantrekkelijk is om in een van die klassen te rijden... | |
Peterselieman | woensdag 3 april 2013 @ 20:42 |
lagere Formule-klasses zou een eventueel opstapje kunnen betekenen naar de Formule 1. Je hebt gelijk over het WTCC, dat is voor Audi niet interessant, daar het merk meer in het topsegment zit. Blijft misschien alleen de Dakar over als interessant object | |
Nieuwschierig | woensdag 3 april 2013 @ 23:08 |
Audi zou moeten racen waar BMW racet. Op de Autobahn zijn die twee elkaars grootste concurrenten op de linker rijstrook. | |
H_T | donderdag 4 april 2013 @ 01:05 |
Statistisch gezien hebben de vrouwen het niet heel veel slechter gedaan dan de Denen, maar toch heeft niemand het er ooit over dat het een slecht idee is om een Deen in een formulewagen te zetten. De juiste vrouw kan het in mijn ogen prima gaan doen in de Formule 1, maar ze moet het dan wel weten te redden op eigen kracht en niet alleen op haar geslacht. | |
Fiorano | donderdag 4 april 2013 @ 07:53 |
Daarom, DTM | |
M.Melandri | donderdag 4 april 2013 @ 10:30 |
DTM gaat ook steeds meer uitbreiden naar Azie en de VS de komende jaren, gaat een zeer interessante klasse worden ![]() | |
sasquatsch | donderdag 4 april 2013 @ 10:46 |
Daarom zou ik graag Simona de Silvestro in de F1 zien. Ze kan zich prima meten met de besten in de IndyCars, wat afgelopen race weer bleek. | |
Peterselieman | donderdag 4 april 2013 @ 10:47 |
uhuh. Zij is op dit moment de enige die het niveau heeft om echt mee te kunnen doen in de F1 | |
Meike26 | donderdag 4 april 2013 @ 10:51 |
In de VS zou het wel kans van slagen kunnen hebben, in Azië zijn er al genoeg GT / GTR achtige klassen, dus daar hoor je denk ik maar weinig van dan. Het startveld zou ook te groot worden als je alle 3 de divisies bij elkaar zou laten racen. Ben wel blij dat ze sinds vorig jaar weer met de coupes rijden ipv de sedans, het had aan de ene kant wel wat, maar toch zag het er wat sullig uit. De BMW's zijn vooral om te ![]() | |
Meike26 | donderdag 4 april 2013 @ 10:54 |
Sebastian Bourdais vergeten ? Niets afdoende aan talent van Simona, maar Bourdais kon ook erg hard racen in de VS, maar had in de F1 maar weinig potjes gebroken. Ik hoop ook wel dat zij de overstap gaat maken, als die kans haar word gegeven. En hopen ook dat zij wat meer aanpassingsvermogen heeft. Daar leek het bij Bourdais vooral fout te gaan. | |
sasquatsch | donderdag 4 april 2013 @ 11:10 |
Dat had vooral te maken met zijn reflexen, die niet snel genoeg meer waren, doordat hij jarenlang in de VS in zwaardere auto's heeft geracet. Dit is ook bevestigd door STR teambaas Franz Tost. Als hij direct van de F3000 was overgestapt in de F1, dan was het misschien anders gegaan. Dat is imho een van de redenen dat het voor coureurs uit Amerikaanse raceklassen moeilijker is om in de Formule 1 te rijden dan andersom. Heeft niets met talent te maken maar met de overstap van de zwaardere auto's naar de lichtere Formule 1 wagens, wat meer aanpassing vergt dan andersom. | |
Meike26 | donderdag 4 april 2013 @ 11:30 |
Dank voor de uitleg... ![]() | |
Racerblade | donderdag 4 april 2013 @ 11:31 |
Maar dan nog, Doornbos reed in zijn enige jaar Champ Cars prima en streed zelfs meteen mee om de titel, terwijl hij tot dan toe een heel matige carrière had. Hij heeft het dan wel de Formule 1 gehaald, maar dat wordt nauwelijks ondersteund door eerdere resultaten. Zelfde verhaal geldt trouwens ook voor Justin Wilson. Ik geloof best dat de overstap Europa-Amerika makkelijker is dan andersom, maar er zit simpelweg ook een gigantisch niveauverschil tussen. De Silvestro kan inderdaad leuk rijden en is waarschijnlijk de beste vrouwelijke coureur op het moment, maar naar mijn mening zit ze nog heel ver van F1-materiaal. | |
Toekito | donderdag 4 april 2013 @ 11:32 |
PSM misschien moeten wij van FOK!sport maar een F1-team voor dames gaan beginnen ![]() regel jij even budget? | |
nils7 | donderdag 4 april 2013 @ 11:33 |
Montoya en Villeneuve zijn ook voorbeelden dat het wel prima kan, vanuit de States naar de EU. | |
Toekito | donderdag 4 april 2013 @ 11:33 |
Doornbos deed het vrij aardig in die Arden destijds? Maar inderdaad voor het mooie had die nog een jaar moeten blijven daar toen gecombineerd met F1 tests enzo. Nu kwam die in een kansloze auto en bij RBR was die puur toevallig binnen gekomen, niet zoals Speed/Liuzzi/Vettel ofzo. | |
Peterselieman | donderdag 4 april 2013 @ 11:41 |
de publiciteit hoeven we dan weinig aan te doen. dat komt vanzelf ![]() Voor het budget moeten we even een greep in de kas bij bijvoorbeeld Goldman Sachs doen of een bankrekening op de Kaaiman Eilanden plunderen ![]() | |
sasquatsch | donderdag 4 april 2013 @ 11:45 |
Crowdfunding via Fok! ? | |
Meike26 | donderdag 4 april 2013 @ 11:46 |
Met 1.83 ben ik ook wat te lang en lang niet snel genoeg meer.. Geef mij maar een stoeltje in de Suzuki Swift Cup of zoiets... leuk zat ![]() | |
Peterselieman | donderdag 4 april 2013 @ 11:48 |
dan ga je denk ik net wat kwartjes tekort komen | |
Toekito | donderdag 4 april 2013 @ 11:49 |
We kunnen beginnen met een topic ![]() ![]() | |
bodylotion | donderdag 4 april 2013 @ 12:43 |
Dat zijn uitzonderlijke talenten. Over het algemeen is het niveau in de F1 toch aanzienlijk hoger | |
sasquatsch | donderdag 4 april 2013 @ 14:03 |
Beiden hebben dan ook maar twee jaar IndyCars gereden voordat ze naar de F1 gingen. Bourdais toch al aanzienlijk langer. | |
Michael_Moore | donderdag 4 april 2013 @ 16:15 |
PSM over PMS. | |
LWD-Godius | donderdag 4 april 2013 @ 21:30 |
Ik heb eigenlijk tot nu toe nooit geweten dat de kentekenplaat van de safety car uit een LED-paneel bestaat.![]() | |
twiFight | donderdag 4 april 2013 @ 21:47 |
Leuk weetje. Ik vraag me gelijk af of ze daar ook andere boodschappen op tonen. Komt daar bv. ook te staan "SC in this lap" of zo? Wie stuurt Olav even een tweet? | |
Scrutinizer | donderdag 4 april 2013 @ 23:05 |
Dat zou dan alleen te zien zijn voor degene die er als eerste achter rijdt. Daarbij doe ze toch de lichten op het dak al uit in de laatste ronde voordat de SC naar binnengaat? | |
RingBewoner | donderdag 4 april 2013 @ 23:10 |
Het spijt mij. Ik wist het al jaren, een tekst is niet mogelijk. De "tekst" is gewoon een plek waar geen LED-verlichting zit. | |
twiFight | donderdag 4 april 2013 @ 23:12 |
Primitieve LED verlichting dan :p | |
Gebraden_Wombat | donderdag 4 april 2013 @ 23:15 |
Die letters zijn zo mooi gevormd ten opzichte van de leds, volgens mij zijn de leds gewoon afgedekt met een stuk plastic of metaal dat Safety Car spelt. | |
Peterselieman | donderdag 4 april 2013 @ 23:19 |
kan niet anders, want het lijken maar een paar ledjes te zijn die er op dat schermpje zitten | |
Nieuwschierig | donderdag 4 april 2013 @ 23:31 |
Reist de safetycar ook mee de wereld over of komt er een van een lokale importeur whatever? | |
Peterselieman | donderdag 4 april 2013 @ 23:34 |
de safety car reist mee | |
Nieuwschierig | donderdag 4 april 2013 @ 23:38 |
En zou ie echt in de buurt van z'n snelste rondetijd moeten rijden om het F1 veld op stoom te houden of zou er 10 seconden meer in zitten als het echt moest? | |
Peterselieman | donderdag 4 april 2013 @ 23:49 |
op de rechte stukken kan ie wel sneller. Het gaat vooral om de bochtige secties waar de chauffeur zijn best moet doen. | |
twiFight | vrijdag 5 april 2013 @ 00:13 |
Ik geloof er niks van dat de SC op 100% rijdt. Dat zou nl. inhouden dat er een risico is dat de SC zelf van de baan gaat en dat kun je nou net niet hebben (ondanks dat er geloof ik een backup klaarstaat). Maar zoals Olav altijd zei, ze trappen vast wel door. Er is vast wat winst te halen met betere banden, maar zodra de situatie zich voor doet moet een SC altijd kunnen gaan. Een minuut vertraging omdat de SC op de verkeerde banden staat is onacceptabel. | |
vosss | vrijdag 5 april 2013 @ 05:43 |
Even bij de pit van Red Bull langsrijden. Die hebben laatst een 2,05s pitstop gedaan. Absoluut record ![]() | |
Tarado | vrijdag 5 april 2013 @ 07:51 |
was vast niet voor Webber | |
JohnB52 | vrijdag 5 april 2013 @ 08:31 |
Hebben ze er niet 2? Een voor nat en een voor droog? | |
nils7 | vrijdag 5 april 2013 @ 09:35 |
Denk dat de SC wel kort tegen de 100% als ie over de baan scheurt tussen de sessies door hahaha ![]() Die SLS door Eau Rouge was altijd wel een mooi beeld. Tijdens de race lijkt ie wel iets langzamer te gaan idd over de rechte stukken lijkt me. Maar goed vergeleken met een F1 auto lijkt alles langzamer dus misschien gezichtsbedrog. [edit] Overigens is het geen standaard SLS AMG ![]() | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 5 april 2013 @ 09:40 |
Lang interview met Bernd Maylander, de Safety Car driver. http://www.formula1.com/i(...)its_driver/7431.html
| |
Nieuwschierig | vrijdag 5 april 2013 @ 10:40 |
Toch haal ik uit die quote nog niet hoeveel secondes hij per ronde onder de limiet rijdt. Als het 3 seconde extra zijn zou ik dat bijzonder knap vinden. Bij 10 seconden kun je bij zo'n professional wel stellen dat er weinig risico op verremmen of schuivers is. | |
nils7 | vrijdag 5 april 2013 @ 10:49 |
Hij rijdt in ieder geval op zijn limiet. Volgens mij is ie wel eens in de grindbak belandt. | |
Sinister-D- | vrijdag 5 april 2013 @ 14:24 |
Die reist mee, de aanpassingen die er aan dat ding gedaan moeten worden als een importeur dat moet doen ![]() Er zit offcourse een communicatie systeem in om met racecontrol/Charlie Whiting in contact te staan, een volledige medische kit om eerste hulp te verlenen bij zware ongevallen. Dan nog alle aanpassingen van de lampen. En Ik dacht dat zelfs het onderstel van die wagen niet meer gelijk was aan een ''standaard'' SLS. edit En er blijken zelf camera's en monitoren in dat ding te zitten. Kan me niet indenken dat een importeur dat elke GP zou moeten doen. http://www.formula1.com/i(...)its_driver/7429.html edit: miljaar, als ik nu ook eens een pagina verder had gelezen ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Sinister-D- op 05-04-2013 14:37:24 ] | |
King_Merc | vrijdag 5 april 2013 @ 14:25 |
dat Hamilton "pitstopincident" volgens Pilotoons ![]() ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 5 april 2013 @ 14:35 |
Echt niet op de limiet hoor! 90/95% op het kunnen van de bestuurder. Scheelt weinig op een rondje, heeft dus ook geen zin om volle bak te gaan. | |
Peterselieman | vrijdag 5 april 2013 @ 14:37 |
tijdens het oefenen is het idd wel eens gebeurd dat hij in de grindbak belandde. | |
Toekito | vrijdag 5 april 2013 @ 14:53 |
Hij reed werd ooit geramd door heidfeld toch? | |
JohnB52 | vrijdag 5 april 2013 @ 14:58 |
Dat was de medical car Deze is beter: | |
Racerblade | vrijdag 5 april 2013 @ 15:12 |
Wat is er eigenlijk met die bestuurder van de SC gebeurd? Ik mag hopen dat die ontslagen is en er voor is gezorgd dat die nooit meer een Safety Car zal besturen. | |
vosss | vrijdag 5 april 2013 @ 16:15 |
Jawel hoor: 5x het vorige record verbroken. Die zijn echt goed bezig met de stops. Ze hebben ongetwijfeld iets gevonden wat ze "veel" tijd bespaard en structureel ook, anders duik je niet in 1 race 5x onder het vorige record lijkt me. Petje af wat dat aangaat. ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 5 april 2013 @ 16:29 |
Niet alleen Red Bull was sneller dan het oude record. Ook Mercedes en McLaren doken onder dit record. | |
twiFight | vrijdag 5 april 2013 @ 16:38 |
Nou, dat is wel heel kort door de bocht (no pun intended). Die SC rijden krijgt ook instructies. Hij zit na een bocht en kan dus niet zien wat er op hem afkomt. Als hij te laat de queue krijgt om de baan op te gaan dan kan hij er weinig aan doen. Of stel dat de coureur de gele vlaggen niet ziet en te snel die bocht om gaat? Genoeg redenen te bedenken waarom het niet per se de SC zijn schuld is. Overigens snap ik dat niet elke klasse even veel geld heeft, maar met een burgerlijk chevroletje die racewagens in toom houden? M.i. hadden ze dat beter kunnen oplossen. Genoeg wagens met flink wat power die redelijk goedkoop zijn. Of als Chevrolet ze sponsort dan mogen ze wel met een fatsoenlijke SC wagen aan komen. | |
twiFight | vrijdag 5 april 2013 @ 16:41 |
Het hangt er ook even vanaf waar we het nu over hebben. Tijdens het oefenen of tussen qualifying rounds in kan hij best volle bak gaan. Maar als er tijdens een race een ongeluk gebeurd is en de SC moet zorgen dat het veld veilig achter hem komt, dan gaat hij nooit van zijn leven 100% rijden. Het risico is dan te groot dat hij zelf van de baan schuift en dan heb je twee problemen: 1) het veld wordt niet opgevangen, waardoor de marshalls bij ongeluk #1 gevaar lopen, alsook de F1 coureurs en 2) de SC zelf is in gevaar, incl. de coureurs en marshalls. [edit] op de rechte stukken kan hij uiteraard wel 100% gaan, maar bij het remmen en in de bochten natuurlijk niet. De SC is op dat moment wel 'verantwoordelijk' voor het hele veld. | |
Sinister-D- | vrijdag 5 april 2013 @ 16:57 |
Bron: crash.net SC-rijder zijn schuld dus als je het artikel mag geloven ![]() | |
Racerblade | vrijdag 5 april 2013 @ 18:08 |
Er ligt een witte lijn bij de uitgang van een pitstraat, hier niet anders. Om te denken dat die witte lijn niet geldt voor de Safety Car is simpelweg hypocriet. En dan nog, om gewoon gelijk linksaf de baan op te sturen en daarmee niet alleen jezelf maar ook anderen in gevaar te brengen... Nul respect voor deze man. | |
LWD-Godius | vrijdag 5 april 2013 @ 18:23 |
heb nog even naar een duidelijkere foto gezocht van die SLS amg, het blijkt dat er inderdaad een soort van plexiglas plaat over de leds heen is gemonteerd met een safety car sticker:![]() De kleur is wel instelbaar voor elke situatie. | |
JohnB52 | vrijdag 5 april 2013 @ 18:35 |
Daar zetten ze geen safety car voor in natuurlijk, een fp of een Q. | |
twiFight | vrijdag 5 april 2013 @ 18:46 |
Ik vraag het me even af. Ik weet dat ze tussen sessies door een ronde over de baan doen, vooral bij een vochtige baan, maar weet even niet zeker of dat met de SC is. | |
twiFight | vrijdag 5 april 2013 @ 18:47 |
Je kunt ook heel duidelijk een van de cameras zien, vlak naast de LEDs ![]() | |
nils7 | vrijdag 5 april 2013 @ 18:55 |
Zowel de SC als de doktersauto rijden tussen de sessies over t circuit. Iedereen die naar een race is geweest kan dat beamen... | |
Breaker.Faker | vrijdag 5 april 2013 @ 19:16 |
Zelf heb ik nooit tijdens de race de SC een fout zien maken in de formule1. Leuk filmpje wat allemaal mis is gegaan tijdens de SC situatie. | |
Peterselieman | vrijdag 5 april 2013 @ 19:36 |
![]() | |
Peterselieman | vrijdag 5 april 2013 @ 19:37 |
de letter S lijkt er niet helemaal recht op te zijn geplakt ![]() | |
vosss | vrijdag 5 april 2013 @ 20:53 |
Die laatste. Godsklere man. De pacecar gewoon jatten en rondjes rijden ![]() ![]() | |
Schunckelstar | vrijdag 5 april 2013 @ 22:18 |
die laatste ![]() | |
JohnB52 | zaterdag 6 april 2013 @ 12:56 |
Nu de WSR race op Eurosport, Monza. | |
JohnB52 | zaterdag 6 april 2013 @ 13:16 |
Vandoorne is goed onderweg, na 7 rondjes 9.7 seconde voorsprong. Veel actie eerste paar ronden! | |
Schunckelstar | zaterdag 6 april 2013 @ 13:36 |
mooi die lage achtervleugels | |
Schunckelstar | zaterdag 6 april 2013 @ 13:41 |
die band gaat het niet houden denk ik ![]() | |
JohnB52 | zaterdag 6 april 2013 @ 13:43 |
Helaas dit jaar niet naar Spa Franchorchamps ![]() Zit dan net in Zweden, en de rest van de WSR kalender is te ver weg om ff op en neer te rijden (Red Bull Ring) Commentaar bij de race is nog redelijk te pruimen vind ik. | |
Schunckelstar | zaterdag 6 april 2013 @ 13:50 |
ongelofelijk ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 6 april 2013 @ 13:54 |
Ja kut, zit al de hele tijd te niksen. Besluit ik dan maar om even wat kleine klusjes te doen is de WSR erop ![]() Edit: hey! Stoffel gewonnen ![]() En Melker 5de, ook niet slecht! | |
Racerblade | zaterdag 6 april 2013 @ 13:57 |
Viel me ook op. Eurosport commentators zijn meestal dramatisch. | |
JohnB52 | zaterdag 6 april 2013 @ 14:01 |
Morgen weer kijken he! | |
Sinister-D- | zaterdag 6 april 2013 @ 14:03 |
Staat al in de agenda met een 10 minuten waarschuwing ![]() | |
Rodawa | zaterdag 6 april 2013 @ 14:04 |
Wel met wat geluk natuurlijk, zijn pace moet beter als hij echt om het kampioenschap wil gaan strijden. | |
JohnB52 | zaterdag 6 april 2013 @ 14:04 |
Prijs voor de lelijkste beker is dit jaar ook al bekend. Je kan er nog n wandklok van maken ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 6 april 2013 @ 14:05 |
Die gebruiken ze al een aantal jaar ![]() ![]() En misschien niet live op Eurosport ![]() | |
Rodawa | zaterdag 6 april 2013 @ 14:05 |
Wel pijnlijk trouwens. Commentator: "het publiek vertrekt" en vervolgens laten ze een shot zien van de lege hoofdtribune. ![]() De World Series zijn nog steeds gratis toch? Normaal trok het juist vrij veel publiek, dacht ik. | |
JohnB52 | zaterdag 6 april 2013 @ 14:05 |
Jammer dat ze t niet live uitzenden... | |
Sinister-D- | zaterdag 6 april 2013 @ 14:08 |
Of wel, maar dan komt het op Eurosport 2, en die heb ik weer niet ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 6 april 2013 @ 14:11 |
Idd gratis, maar uit eigen ervaring weet ik (en dan spreek ik over de jaren dat ik in België ga kijken op zowel Spa als Zolder) dat het er pas echt druk is op zondag. Uitstapje voor de hele familie, op zaterdags zitten er meestal enkel liefhebbers. Maar het weer was er ook niet echt na als ik zo de mini-samenvatting zag. | |
Rodawa | zaterdag 6 april 2013 @ 14:54 |
Ah oke. Ja, het weer vanochtend was daar vooral slecht, tijdens de race was het wel gewoon droog. We zullen zien hoe het morgen is. Die livery op de auto van Stoffel is wel heel vet trouwens. Wie is eigenlijk zijn teamgenoot bij Fortec? | |
Funzel | zaterdag 6 april 2013 @ 18:58 |
Webb. | |
Weltschmerz | zaterdag 6 april 2013 @ 19:07 |
Ja hoor. Als je in de VS alles met 2 vingers in de neus wint dan kun je misschien net aanklampen bij de middenmoot in de F1. Als Montoya en Villeneuve iets hebben laten zien dan is het wel dat de verhoudingen zo liggen. | |
vosss | zaterdag 6 april 2013 @ 20:31 |
Toch blijf ik het bijzonder vreemd vinden hoe jij van voormalig wereldkampioenen stelselmatig matige coureurs weet te maken. Wat was er mis in '97 met de rest van het veld dat deze matige Villeneuve WC kon worden als ik vragen mag? ![]() | |
vosss | zaterdag 6 april 2013 @ 20:33 |
Ow wacht, dat lag natuurlijk 100% aan de auto. Alhoewel, hij wist bijna een dubbel punten aantal te halen dan zijn teammaatje; maargoed, dat was HHF en dat is een lul dus dat telt natuurlijk niet. ![]() | |
vosss | zaterdag 6 april 2013 @ 20:35 |
Iemand die in zn eerste jaar 2de werd, in zn tweede jaar 1de en in zn derde jaar 5de bombarderen tot middelmatige flutcoureur is ronduit ridicuul, dat moet je zelf toch ook wel inzien lijkt me ![]() | |
JohnB52 | zaterdag 6 april 2013 @ 20:40 |
Ik ben t met Vosss eens. | |
vosss | zaterdag 6 april 2013 @ 20:47 |
Bedankt, maar ik zocht geenszins een bevestiging. | |
Breaker.Faker | zaterdag 6 april 2013 @ 21:05 |
Montoya wat een geweldige rijder was dat zeg. Montoya heeft nog steeds de snelste ronde tijd van Sepang in zijn handen. Ik kan ook nog herinneren dat hij de hoogte topsnelheid haalde in de kwalificatie op Monza. Hier nog een paar filmpjes van hem. Helaas hebben we zo rijder niet meer in de f1. Jammer dat hij toen voor Mclaren heeft gekozen had toen beter bij Williams kunnen blijven zitten. Williams heeft zijn top jaren door hem te danken. Daarna de laan uit gestuurd door Mclaren om daarna Nascar te gaan doen. | |
Racerblade | zaterdag 6 april 2013 @ 21:09 |
Deze mag dan niet missen, hé. | |
Weltschmerz | zaterdag 6 april 2013 @ 21:10 |
Die auto was wel een behoorlijk eindje los van de rest van het veld ja. Hij was niet slecht of zo, eerst, maar het was een grootheid in de VS, en in de F1 had hij gewoon heel veel te stellen met Panis enzo. Dan ben je geen F1-topper. Het is nou eenmaal een sport waarin je WK kunt worden als je je werk goed doet op het moment dat je het geluk hebt van een superieure auto. JPM was ook al zo gehyped voordat hij nog maar een meter in de F1 had gereden. Je weet het gewoon vantevoren, die gaat het moeilijk krijgen tegen een niet zo fantastische coureur als Ralf, en jawel hoor, pas na een half seizoen reed hij enigzins vergelijkbare tijden. Zodra het wat druppelde gleed hij alle kanten op, behalve de juiste, om uiteindelijk vernietigd te worden door Raikkonen, toch ook niet de allersnelste zoals we allemaal weten. Dan moet je gewoon constateren dat er een flink niveauverschil is, dat wordt door iedereen die de oversteek maakt bevestigd, in welke richting dan ook. | |
Nieuwschierig | zaterdag 6 april 2013 @ 21:10 |
Montaya was een prima rijder maar de manier waarop Olav Mol zijn naam uitsprak ging me mateloos irriteren. | |
vosss | zaterdag 6 april 2013 @ 21:18 |
Dat iemand uit de USA niet kan rijden in de regen kun je hem moeilijk kwalijk nemen. Daar leggen ze de race stop bij de eeste druppel. Overigens weten we inderdaad allemaal dat Kimi geen snelle coureur is. Alleen wel erg vreemd dat de statistieken dat niet staven. Ik snap er niets van: ![]() Hoe kan dat nou? ![]() | |
Michael_Moore | zaterdag 6 april 2013 @ 22:33 |
Damn, 38 fastest laps en maar 20 race wins daartegenover. Matige coureur, die Räikkönen. ![]() | |
vosss | zaterdag 6 april 2013 @ 22:42 |
VdGarde heeft 2 auto''s gekregen lees ik net:![]() Een of ander gaar flutding ![]() ![]() En een leuke hothatch! ![]() | |
Michael_Moore | zaterdag 6 april 2013 @ 23:09 |
Prijskaartje: 10 miljoen Euro. Koopje toch. ![]() | |
Mexicanobakker | zaterdag 6 april 2013 @ 23:10 |
Autoverandering. De pre-98 auto's waren zwaarder dan die erna. Dan blijft het wel dat het raar is dat vooral Villeneuve er last van had ![]() | |
Mexicanobakker | zaterdag 6 april 2013 @ 23:11 |
Onderschatte coureur hoor. | |
Michael_Moore | zaterdag 6 april 2013 @ 23:13 |
Niet door mij. ![]() | |
Mexicanobakker | zaterdag 6 april 2013 @ 23:13 |
Ik vind 'm misschien wel de beste die er rondrijdt op het moment, na Vettel dan. | |
vosss | zaterdag 6 april 2013 @ 23:15 |
Fixed. ![]() Hij gaat denk ik plek 2 van meeste fastest laps afpakken van Prost dit seizoen. ![]() | |
Michael_Moore | zaterdag 6 april 2013 @ 23:16 |
Goed punt, zet Alonso er nog tussen en mijn top3 is compleet. | |
Mexicanobakker | zaterdag 6 april 2013 @ 23:16 |
Prost, lachwekkend figuur was dat. Maar toch 4x wereldkampioen geworden. Wie staat op nummer 1 in dat lijstje dan? | |
Mexicanobakker | zaterdag 6 april 2013 @ 23:17 |
Alonso staat bij mij op 3. | |
Michael_Moore | zaterdag 6 april 2013 @ 23:19 |
Soit. ![]() | |
vosss | zondag 7 april 2013 @ 10:14 |
Schumacher met 77 snelste rondes. | |
Tarado | zondag 7 april 2013 @ 10:33 |
Alonso en Hamilton schat ik toch wel hoger in | |
vosss | zondag 7 april 2013 @ 10:35 |
Jamaar die zijn niet zo spontaan, open en welbespraakt als Kimi, dus dat telt niet ![]() | |
Tarado | zondag 7 april 2013 @ 10:37 |
Ik vind het wel leuk dat hij weer terug is hoor en hij doet het beter dan ik had verwacht | |
Nieuwschierig | zondag 7 april 2013 @ 10:56 |
Waarom? We waren toch al tot de conclusie gekomen dat lichte auto's ongunstig zijn met een Amerikaanse achtergrond? | |
Sinister-D- | zondag 7 april 2013 @ 12:09 |
Even een crosspost met het Nederlandse Talenten topic :
| |
Mexicanobakker | zondag 7 april 2013 @ 13:06 |
Ja, maar toen had dan iedereen er toch last van moeten hebben? Iedereen had 4 jaar in de (mei) 1994-regelgeving gereden? | |
Sinister-D- | zondag 7 april 2013 @ 13:09 |
WSR3.5 nu op ES2 ![]() http://www.firstrow1.eu/w(...)-italy---race-2.html | |
Mexicanobakker | zondag 7 april 2013 @ 13:21 |
Ik zie alleen FC BAYERN. ![]() | |
Mexicanobakker | zondag 7 april 2013 @ 13:22 |
Die Vandoorne wil ik wel eens zien racen. Schijnt een groot talent te zijn.. | |
Tarado | zondag 7 april 2013 @ 13:24 |
probeer deze http://www.viponlinesport(...)e-stream-online.html | |
Mexicanobakker | zondag 7 april 2013 @ 13:26 |
Ja daar kijk ik tegen een premium melding aan ![]() | |
Sinister-D- | zondag 7 april 2013 @ 13:27 |
Deze? http://www.kakibara.com/w(...)lt-world-series.html | |
Sinister-D- | zondag 7 april 2013 @ 13:57 |
Vandoorne weer op het podium ![]() | |
Weltschmerz | zondag 7 april 2013 @ 14:33 |
Ik heb het allemaal gezien toen. Sterker nog ik heb mijn mede F1-kijkers die er niet echt kijk op hebben en nogal makkelijk achter zo'n hype aanhollen vooraf en tijdens gewaarschuwd: Die Montoya gaat het nog moeilijk krijgen met Ralf en dat is geen kwestie van even wennen, en zo geschiedde, pas na een half jaar kon hij enigzins meekomen. Williams had toen een hele goede auto. Die auto was zo goed dat zich zelfs een broederstrijd ontwikkelde tussen Ralf en Michael. Wie heeft het nu nog over Ralf Schumacher als een snelle coureur? Buiten die Williams heeft hij eigenlijk niks laten zien. McLaren flikkerde hem eruit omdat hij zijn rondjes een seconde langzamer reed dan die Fin. Face it, hij is uiteindelijk gewoon mislukt in de F1, en daarna is hij gaan klagen dat hij het niet leuk vond. Ik moet er altijd wel om lachen, die F1-fans die zich altijd weer laten foppen door persoonlijke voorkeuren en hoop en zich dan later in allerlei bochten gaan wringen om te verklaren waardoor het toch niet zo goed uitpakte als gehoopt. Vooral bij JPM was dat leuk omdat ik het allemaal zag aankomen, zowel in persoonlijke kring als online, en het daarna zag gebeuren. Misschien zou ik het ook wel hebben als mijn persoonlijke favorieten dat op persoonlijke gronden waren, maar meestal zie ik eerst iemand rijden met een helm op en dan heb ik meestal al een mening gevormd voor ik zijn gezicht zie en hem hoor praten. Als ik onder de indruk raak ben ik fan. Als ik een hekel had gehad aan Schumacher dan had ik destijds waarschijnlijk ook grote hoop gehad van JPM en waarschijnlijk ook met een boel wishful thinking nog wat van zijn snelheid te maken. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat daar ook aanknopingspunten voor zijn geweest, maar het oordeel over zijn gehele F1 carriere is: Af en toe nog best snel maar veel te vaak veel te langzaam. Hij komt uit Colombia, had voor de CART al in Europa geraced maar ging niet naar de F1 maar naar de VS. Er staat me niets bij van een grote droogte in die jaren dus het zal best eens geregend hebben. En pas in de VS 'bleek' het ineens een supertalent, om vervolgens in de F1 te worstelen met een heel beperkte, middelmatig snelle coureur, en daarna vernietigd te worden door een subtopper. Wie had anders die snelste rondjes moeten rijden dan? De Colombiaan die eruit is getrapt om rondjes mee te draaien in de NASCAR? Coulthard, de eeuwige brave 2e coureur op zijn ouwe dag? Felipe Massa die over het algemeen niet kon tippen aan de rondetijden van Schumacher en Alonso? Nick Heidfeld misschien? Dat is nog wel een goede kandidaat, sneller dan Raikkonen immers, maar iets zegt mij dat die snelste rondes niet allemaal in een Sauber zijn gereden. Het F1 veld is natuurlijk in die jaren altijd voor een deel bevolkt geweest door mindere goden: Niet heel slim, geen killers, niet heel betrouwbaar, onhandig in de regen en vooral niet heel snel. De DC's, de Ralfs, de Salo's, Liuzzi's etc. Zonder middelmaat ook geen top natuurlijk. Daar past JPM prima tussen, het is niet zo dat hij de F1 helemaal niet waard was zoals een Da Matta of een Zanardi. Alleen hij kwam binnen als een topper, zat uitsluitend in absolute topauto's en had praatjes als een topper, en reed hooguit als een subtopper, af en toe. | |
Mexicanobakker | zondag 7 april 2013 @ 14:44 |
Hoewel ik het eens ben met je mening over Montoya moet ik zeggen dat Ralf zich 1 jaar lang aardig heeft getoond - 1999. Verder was het niet veel, maar daarin toonde hij zich wel als een belofte, want zo goed kon die Williams niet zijn en toch had ie er overwinningen in kunnen pakken. Maar indertijd moesten we het hebben van Michael en Kimi, die in 2002 en 2004 ook nog jong was en matige auto's onder z'n kont kreeg, waar in 2003 over het algemeen niet de snelste ronden zijn gereden. Of Trulli had het moeten doen ![]() Laten we wel zijn, tussen 2002 en 2004 was Kimi gewoon 1 van de beteren, en in 2005 had ie kampioen moeten worden had die McLaren niet 25 mankementen in 20 races. En Alonso, 2005 Webber, Trulli, 2006 Button, Schumacher konden m in die tijd van genoeg afhouden. Hij heeft eigenlijk maar 2 jaar een auto gehad die echt bij de besten van het veld hoorde - maar een echte winnaar is het niet, meer een berekenend rijder als Prost. Laat die nu toevallig 4x WDC zijn geworden met betrekkelijk weinig poles en veel FL's. Is dat nu ook en knuppel? | |
Funzel | zondag 7 april 2013 @ 14:56 |
Opzich ben ik het met je eens, alleen vind ik het wel apart om JPM te vergelijken met, met alle respect, Liuzzi of Salo. Daar zit Montoya echt nog wel een paar stappen boven. | |
Mexicanobakker | zondag 7 april 2013 @ 15:09 |
Salo was in z'n jonge jaren best redelijk. Wel iets beter dan Sato, dat was echt een kneus. | |
Funzel | zondag 7 april 2013 @ 15:17 |
Sato was niet zo goed nee, maar wel een aanwinst voor de Formule 1 imo. | |
Racerblade | zondag 7 april 2013 @ 15:22 |
Dat is iemand anders. ![]() Edit: Nevermind, zag niet dat Mexicanobakker hem al benoemde. ![]() | |
Weltschmerz | zondag 7 april 2013 @ 15:22 |
Prost was goed in de race-afstand afleggen in de kortste tijd. Dat proberen noemen we ook wel racen, en daarin slagen noemen we meestal winnen. Prost was heel snel, alleen ook berekenend en daardoor vaak niet sneller dan nodig was voor de punten. Raikkonen mist het berekenende en het communicatieve om als teamplayer over te komen die ook nog eens goed is in afstellen e.d. Dan moet je toch iets hebben om hem te typeren, en dan werd er geschreeuwd dat hij gewoon hard wilde stampen en verder niks, en dat hij supersnel was. Dat is het aparte fenomeen dat als iemand in een positie zit en bepaalde kwaliteiten die daarbij horen niet zo laat blijken, dat dan een andere kwaliteit wordt verondersteld. Zo had je een vage nachtkroeg waar ik regelmatig heenging ooit een uitsmijter van 1.80 en 65 kilo, dan zoekt niemand ruzie met die man, want er moet toch iets zijn dat hem uitsmijter maakt. Balkenende maakte er ook zo'n potje van en was zo'n slecht spreker zonder uitstraling dat mensen maar gingen roepen dat hij heel intelligent was, hij moest toch immers een kwaliteit hebben waarmee hij premier geworden. De logische conclusie was echter geweest dat hij geen geschikte premier was vanwege het ontbreken van de kwaliteiten. Zo ook dus bij Kimi, hij zat bij een topteam en wekte niet de indruk daar te zitten vanwege zijn technisch inzicht en tactische kwaliteiten, dus kon hij ontzettend hard stampen. Tegen Massa in dezelfde auto bleek echter onmiskenbaar dat hij ook weer niet zo heel hard kon stampen, in ieder geval lang niet zo hard als Schumacher, de berekenende teamplayer met tactisch inzicht. Mensen die wat beter naar zijn rijden keken en niet vielen voor het cliché hadden dat al zien aankomen. Ik vind Kimi erg leuk en een prima subtopper, maar niet bij de allersnelsten en daarmee iemand die alleen met de beste auto en een niet heel snelle teamgenoot WK kan worden. Daar is verder niks mis mee, maar het betekent wel dat Lotus een heel erg snelle auto moet bouwen en Grosjean nog lang onzeker moet blijven om hem tweevoudig WK te maken. | |
Funzel | zondag 7 april 2013 @ 15:25 |
Nou hij laat nu in de Lotus zien dat hij niet per sé een topwagen nodig heeft om te winnen. (dit is wel voorbarig, maar we zullen zien) | |
Weltschmerz | zondag 7 april 2013 @ 15:57 |
Is het geen topwagen dan? | |
Funzel | zondag 7 april 2013 @ 15:58 |
Ja dat vind ik dus nog een beetje lastig te zeggen. Het lijkt wel een snelle wagen ja, maar of het ook daadwerkelijk een topwagen is. Het is in ieder geval geen red Bull of Ferrari. | |
Toekito | zondag 7 april 2013 @ 19:38 |
![]() |