Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 07:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Zullen we het er dan maar over hebben dat Iran in zijn lange verleden nog minder oorlogen is begonnen dan Nederland? Op zich spreken de feiten wel voor zichzelf. En het gaat uiteindelijk om internationale politiek.
We hebben het over Iran, niet over het practisch pre-historische Persiequote:Op dinsdag 19 maart 2013 08:06 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Bovendien moet Nederland wel héél veel oorlogen zijn begonnen, willen ze het Perzische Rijk overtreffen.
Oh, en ik maar denken dat Iran al bestaat sinds, wat was het, de vijfde eeuw voor Christus.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 08:41 schreef jogy het volgende:
[..]
We hebben het over Iran, niet over het practisch pre-historische Persie.
Wat precies de reden is dat je daar dus geen enkele waarde aan kan hechten. Want momenteel wordt Iran met harde hand geregeerd door een religieus machtsblok.quote:En ik vind op zich wel dat een land credits op kan bouwen of juist gestraft kan worden op de oorlogzuchtigheid van het verleden. En als je daar naar kijkt is Iran het braafste kindje van de klas.
Ik wil ook niet dat Saudi Arabie atoomwapens heeft, om precies dezelfde reden.quote:Beetje vergelijkbaar met die dikzak hier: http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=7359821n Doet niks behalve uit zelfverdediging. Nee, je mag het oneens zijn met de interne politiek van Iran maar dat is de bevolking hun eigen zaak en als je het daar wel op wil gooien mag je ook meteen uitleggen waarom je niet zo uit je plaat gaat wat Saudi Arabie betreft bijvoorbeeld.
Bovendien: "Maar hunnie doen het ookquote:Nog even buiten het gehel feit dat er geen enkel bewijs is dat Iran ook daadwerkelijk met een Atoombom bezig is, het laat zelfs nog steeds het atoomagentschap toe zolang deze geen spionnen mee sturen.
Dus ja, Iran: Ik ben blij dat ik er niet woon omdat religie daar inderdaad met de scepter zwaait (In Isreal ook trouwens en die hebben al decennia de samson doctrine, ook leuk en in de VS zweren ze nog steeds op de bijbel en was Bush volgens mij ook nog eens een adventist oid.) maar verder heb ik er een stuk minder problemen mee dan met de omringende landen inclusief Israel.
De wijze waarop Iran Hamas en Hezbollah steunt kan je niet vredelievend noemen, ook het niet erkennen van Israel zorgt voor behoorlijk wat spanningen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 08:41 schreef jogy het volgende:
[..]
We hebben het over Iran, niet over het practisch pre-historische Persie. En ik vind op zich wel dat een land credits op kan bouwen of juist gestraft kan worden op de oorlogzuchtigheid van het verleden. En als je daar naar kijkt is Iran het braafste kindje van de klas. Beetje vergelijkbaar met die dikzak hier: http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=7359821n Doet niks behalve uit zelfverdediging. Nee, je mag het oneens zijn met de interne politiek van Iran maar dat is de bevolking hun eigen zaak en als je het daar wel op wil gooien mag je ook meteen uitleggen waarom je niet zo uit je plaat gaat wat Saudi Arabie betreft bijvoorbeeld. Nog even buiten het gehel feit dat er geen enkel bewijs is dat Iran ook daadwerkelijk met een Atoombom bezig is, het laat zelfs nog steeds het atoomagentschap toe zolang deze geen spionnen mee sturen.
Dus ja, Iran: Ik ben blij dat ik er niet woon omdat religie daar inderdaad met de scepter zwaait (In Isreal ook trouwens en die hebben al decennia de samson doctrine, ook leuk en in de VS zweren ze nog steeds op de bijbel en was Bush volgens mij ook nog eens een adventist oid.) maar verder heb ik er een stuk minder problemen mee dan met de omringende landen inclusief Israel.
de wijze waarop de VS/Israel de interne politiek (voor de zoveelste keer) probeert te verstoren door de oppositie (financieel, PR matig en misschien ook nog wel met bewapening?) te steunen is ook niet echt vredelievend. Potjes en ketels moeten elkaar niet zwart gaan noemen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:09 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De wijze waarop Iran Hamas en Hezbollah steunt kan je niet vredelievend noemen, ook het niet erkennen van Israel zorgt voor behoorlijk wat spanningen.
Dat klopt, maar als ze nou eens Israel zouden erkennen (misschien met wat voorwaarden die gunstig zijn voor de Palestijnen) zou dat de angel er wel uit halen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:27 schreef jogy het volgende:
[..]
de wijze waarop de VS/Israel de interne politiek (voor de zoveelste keer) probeert te verstoren door de oppositie (financieel, PR matig en misschien ook nog wel met bewapening?) te steunen is ook niet echt vredelievend. Potjes en ketels moeten elkaar niet zwart gaan noemen.
Dat Iran met nogal wat wantrouwen naar het westen kijkt is op zich ook nog wel te verklaren lijkt me.
Ik zie het niet zo snel gebeuren maar het zou leuk zijn inderdaad. Er is te veel gebeurd maar nog te weinig wat zodanig schokkend was voor beide partijen dat zij rond te tafel willen gaan zitten voor een constructief gesprek.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:30 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als ze nou eens Israel zouden erkennen (misschien met wat voorwaarden die gunstig zijn voor de Palestijnen) zou dat de angel er wel uit halen.
1 atoombom (of 100) gaat echt geen oorlog voorkomen, men zoekt uit waar het ding staat opgesteld en daar vallen dan de eerste bommen, daarna gaan commando's kijken wat er van over isquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:09 schreef Richestorags het volgende:
Je zou het ook andersom kunnen zien dat als Iran een kernwapen heeft dit tot meer stabiliteit zal leiden. Amerika en Israël zitten constant te zinspelen op een oorlog met Iran, juist als ze er dan één hebben zullen ze dat wel laten.
Ik weet dat niet zeker. Ten eerste ligt Israël binnen doable afstand voor Iran. Ten tweede is Iran dusdanig groot dat als ze eenmaal een atoombom hebben ze die never nooit niet gaan vinden. Iran verplaatst dat ding gewoon continu dan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
1 atoombom (of 100) gaat echt geen oorlog voorkomen, men zoekt uit waar het ding staat opgesteld en daar vallen dan de eerste bommen, daarna gaan commando's kijken wat er van over is
daar heb je echt 10.000den kernwapens en verschillende aflevermethodes voor nodig zoals de Russen of de Amerikanen
Als Amerika en/of Israel daadwerkelijk Iran willen aanvallen dan doen ze dat echt wel ... sterker nog dan hadden ze dat al wel gedaan gok ik want als je op de rethoriek af moet gaan dan moet het land wel gerund worden door de duivel himself
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |