abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124049234
Ik ga zaterdag met mijn vriend naar de open dag. Ik hoop stiekem dat hij nu ook gaat doneren, maar zelf vind ik het ook wel eens interessant om te zien wat er na het doneren met het bloed gebeurt. En je mag zelf prikken op een prikarm! :D
pi_124049862
Nou.. Er is dus iets misgegaan bij mijn inschrijving :')

Nu wilde ik alleen die donortest doen (dat was ik de vorige keer vergeten en toen had ik me dus ingeschreven zonder :@ dus nu dacht ik: Ik zal m nu maar wel doen) en ik kom niet verder na 1 pagina. :{
Hoe werkt dat in hemelsnaam?
compact en kleverig.
pi_124050445
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:06 schreef JaniesBrownie het volgende:
Nou.. Er is dus iets misgegaan bij mijn inschrijving :')

Nu wilde ik alleen die donortest doen (dat was ik de vorige keer vergeten en toen had ik me dus ingeschreven zonder :@ dus nu dacht ik: Ik zal m nu maar wel doen) en ik kom niet verder na 1 pagina. :{
Hoe werkt dat in hemelsnaam?
Je vinkt de juiste optie aan bij de vragen die ze stellen, als je dat hebt gedaan verschijnt er een extra vraag of krijg je een antwoord.
Azwethinkweiz
pi_124050937
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:21 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Je vinkt de juiste optie aan bij de vragen die ze stellen, als je dat hebt gedaan verschijnt er een extra vraag of krijg je een antwoord.
ja, maar ik kom dus niet verder dan hoe oud ik ben enof ik al donor ben.
De tweede vragenpagina kom ik al niet bij en er is er 1 waar iets over piercings staat en die heb ik wel.
compact en kleverig.
  donderdag 14 maart 2013 @ 15:36:05 #35
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_124051048
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:33 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

De tweede vragenpagina kom ik al niet bij en er is er 1 waar iets over piercings staat en die heb ik wel.
als je laatste 12 maanden een piercing hebt laten zetten mag je niet doneren.
pi_124051408
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:36 schreef Cue_ het volgende:

[..]

als je laatste 12 maanden een piercing hebt laten zetten mag je niet doneren.
dat is niet het geval, die piercing is al veel langer geleden ^O^
compact en kleverig.
pi_124051427
quote:
6s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:04 schreef robdriessen het volgende:
Goed, dat het bij Sanquin rommelt is zo ondertussen wel duidelijk. Maar onder aan de streep gaat het er mij nog altijd voornamelijk om dat ik bloed kan geven zodat daarmee anderen geholpen/gered kunnen worden. Misstanden moeten zeker aan de kaak gesteld worden, maar laat dat a.u.b. niet ten koste gaan van de donateurs en de ontvangers.
Als je er werkt, weet je dat dat wel degelijk ten koste gaat van minimaal de donateurs. :) (dat heeft niet per se iets met de prijzen van bloedproducten te maken, maar wel met het gerommel op de werkvloer)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_124052084
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:33 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Als je die eerste vragen hebt beantwoord en je als laatste hebt gezegd dat je nog geen donor bent hoor je doorgestuurd te worden naar een pagina die je verwijst naar het aanmeldformulier https://www.sanquin.nl/bl(...)nmelding-bloeddonor/
Als je dat hebt gedaan dan je de test weer op nieuw doen en wanneer je dan aangeeft dat je je aangemeld hebt gaat de test verder.

Met welke browser ben je het aan het doen? Ik kan me voorstellen dat het op een tablet of mobiel niet helemaal soepel kan werken.
Azwethinkweiz
  donderdag 14 maart 2013 @ 16:08:34 #39
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_124052264
Even andere browser proberen eventueel? Want nadat je hebt ingevuld of je donor bent en man/vrouw bent.. zou daaronder een knop moeten komen met 'volgende vraag'
  donderdag 14 maart 2013 @ 16:16:35 #40
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124052556
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:17 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Waarom? Voor mij is dit topic vooral een ervaringentopic waar mensen kunnen praten over het doneren van bloed en mensen die zich misschien willen opgeven als donor nog vragen kunnen stellen.
Dat blijkt niet uit de OP. Daar staat:
quote:
Geen zin, tijd of fut om bloed te geven? Helaas, daar tuinen we vanaf nu niet meer in:

SMOEZEN TOP 7
En vervolgens o.a. "Sanquin is een stichting zonder winstoogmerk.". Als ik dat lees wil ik meer weten, ik tik het in in Google, en het eerste wat ik zie dat dat de directie het er goed van neemt!

quote:
6s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:16 schreef robdriessen het volgende:
Ik probeer even te begrijpen wat je hier precies probeert te bereiken. Moeten we allemaal stoppen met bloed doneren om de Raad van Bestuur van Sanquin een lesje te leren?
Concurrentie zou een goed begin zijn. Nu is het een risicoloos goedbetaald baantje.

quote:
Moeten we alle kritische berichten over Sanquin ook in de OP plakken om mogelijk nieuwe donateurs 'eerlijk' voor te lichten?
Dat zou helpen ja. Tenminste: als je met een smoezen-top-7 komt waar onjuiste informatie in staat. Of laat dat alles weg...

quote:
De motivatie van een donateur om bloed te geven is om levens te redden.
Over hoeveel mensen heb je het dan? 400.000 ?
Er zijn zo'n 16,5 miljoen Nederlanders die geen donateur zijn. Een aanzienlijk deel daarvan omdat het graaien ze niet aanstaat. Ik ben wel benieuwd of er ooit onderzoek gedaan is hoeveel mensen de motivatie hebben om geen bloed te geven vanwege de directie van deze club...

quote:
Daar mag de politiek zich mee bezig houden.
De politiek spreekt er elke paar jaar schande van, en vervolgens verandert er niets.

Nou, uitdaging dan voor de levensredders hier: vind een (officiele) locatie waar ik bloed kan doneren zonder dat "de directie" een buitensporig salaris krijgt (voor simpel kantoorwerk), en ik meld me aan :7
censuur :O
pi_124052765
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Over hoeveel mensen heb je het dan? 400.000 ?
Er zijn zo'n 16,5 miljoen Nederlanders die geen donateur zijn. Een aanzienlijk deel daarvan omdat het graaien ze niet aanstaat.

ken jij die allemaal? Onderzoek naar gedaan?

Nee dus want dat zeg je zelf al:
quote:
Ik ben wel benieuwd of er ooit onderzoek gedaan is hoeveel mensen de motivatie hebben om geen bloed te geven vanwege de directie van deze club...
volgens mij is de meerderheid geen donateur omdat ze gewoon geen zin hebben/niet geïnteresseerd zijn/bang zijn voor bloed en naalden/denken dat hun bloed niet nodig is
  donderdag 14 maart 2013 @ 16:23:08 #42
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_124052808
Ik heb nog nooit iemand in mijn omgeving gehoord dat ze niet wilden geven omdat de directie teveel zou verdienen. De mensen die het erover hadden vonden het wel niet kunnen etc.. maar dat woog lang niet op tegen de reden om te doneren.

als ze niet doneren heeft het idd met 1 van die andere redenen te maken (tijd/bang/etc)
  donderdag 14 maart 2013 @ 16:24:49 #43
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_124052863
Al die moeite doen om niet te doneren, zeg dan gewoon dat je homo bent
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_124052958
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:16 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

[..]

Er zijn zo'n 16,5 miljoen Nederlanders die geen donateur zijn. Een aanzienlijk deel daarvan omdat het graaien ze niet aanstaat.

[..]

daar geloof ik geen bal van, of jij moet 'een aanzienlijk deel' véél minder vinden dan ik.

En ik heb die test geprobeerd op Firefox en op internet explorer en mobiel en 'gewoon' en ik kom er niet uit. Ik meld me wel gewoon (nogmaals) aan en hoop dat het nu goed gaat ^O^
compact en kleverig.
pi_124053081
Whehe niemand hier die gelooft dat een aanzienlijk deel niet doneert vanwege het salaris van de directie :')

Hoeveel mensen zouden er eigenlijk zijn die zouden mógen doneren? Dat zou wel in grote lijnen bekend kunnen zijn lijkt me.
compact en kleverig.
  donderdag 14 maart 2013 @ 16:31:49 #46
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_124053137
Moet je allereerst al iedereen erafhalen die te jong of te oud is. Denk dat dat al gauw zo'n 4 miljoen mensen zijn
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
  donderdag 14 maart 2013 @ 16:42:33 #47
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124053517
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:22 schreef computergirl het volgende:
volgens mij is de meerderheid geen donateur omdat ze gewoon geen zin hebben/niet geïnteresseerd zijn/bang zijn voor bloed en naalden/denken dat hun bloed niet nodig is
Oh ja, ongetwijfeld. Maar het gaat niet om de meerderheid. Als ook maar een paar procent afhaakt vanwege het gegraai van de directie, heb je het al over meer mensen dan het totaal wat nu wel bloeddonor is!
censuur :O
  donderdag 14 maart 2013 @ 16:45:48 #48
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_124053632
Je hoeft niet iedereen als donor te hebben, want dan kun je straks bloed weggooien.
Dommage arachide-fromage
  donderdag 14 maart 2013 @ 16:47:45 #49
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_124053706
Ik denk dat we gewoon de OP maar gaan aanpassen:

"Sanquin is een stichting zonder winstoogmerk, maar de directieleden zijn allemaal ordinaire graaiers."

Iedereen blij, discussie klaar, slotje. :')
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_124053718
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Oh ja, ongetwijfeld. Maar het gaat niet om de meerderheid. Als ook maar een paar procent afhaakt vanwege het gegraai van de directie, heb je het al over meer mensen dan het totaal wat nu wel bloeddonor is!
en ik geloof dus serieus niet dat méér mensen géén donor worden vanwege de directie dan dat er nu donor zijn.
Echt niet.

Inschrijving is nu wel gelukt, gelijk een bevestigingsmail die ik de vorige keer niet heb gehad :')
Ik kreeg de vorige keer wél die pagina van binnen 14 dagen krijg je berict, maar dus geen mail. Als ik had geweten dat dat moest,had ik me gelijk nog een keer aangemeld :')
compact en kleverig.
  donderdag 14 maart 2013 @ 16:49:00 #51
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_124053752
quote:
6s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:47 schreef robdriessen het volgende:

"Sanquin is een stichting zonder winstoogmerk, maar de directieleden zijn allemaal ordinaire graaiers."

^O^
Dommage arachide-fromage
  donderdag 14 maart 2013 @ 16:51:19 #52
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_124053853
quote:
6s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:47 schreef robdriessen het volgende:

Slotje? :{w
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_124054197
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

je hebt het over een aanzienlijk deel van de bevolking. een paar procent is geen aanzienlijk deel.

En dan nog, het zijn waarschijnlijk ook dezelfde mensen die frauderen met uitkeringen, zwart werken, belasting ontduiken en jatten bij de Albert Heijn, allemaal zogenaamd vanwege 'de graaiers aan de top' . Sanquin kan ook bestaan zonder dit soort lui
  † In Memoriam † donderdag 14 maart 2013 @ 18:45:52 #54
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_124057633
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:23 schreef Mark het volgende:
Reacties van dankbare ontvangers als die van De_Kardinaal (toch?): dat is de essentie
Yep! Ik ben een dankbare ontvanger. Ik krijg gemiddeld zo'n twee zakjes bloed per maand. Iets minder vaak krijg ik ook plaatjes. :Y
pi_124059180
Ik doneer omdat het voor mij een kleine moeite is en voor sommige mensen een groot verschil kan maken dat ze een transfusie kunnen krijgen.
En dan zal het mij verder een rotzorg zijn wie wat verdient, daar moeten anderen maar naar kijken als het niet klopt.
Ik vind dit ook eigenlijk niet direct het juiste topic voor deze discussie,hier gaat het om ervaringen met doneren en niemand wordt verplicht om dat te doen als hij ertegen is dat de directeur te veel verdiend.
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_124067022
Uit deze discussie blijkt maar weer wat voor volk Nederlanders zijn: altijd de negatieve kanten van dingen onevenredig benadrukken. Sanquin zal misschien niet helemaal zo'n non-profit organisatie zijn als ze beweren, maar dat zal me aan m'n reet roesten.
We moeten met z'n allen niet vergeten waarvoor we het doen en ik kan je vertellen dat het écht nodig is, want als geneeskundestudent zie ik genoeg patiënten die zeer gebaat zijn bij een bloedtransfusie of voor wie zo'n transfusie zelfs noodzakelijk is.

Dus: doneer als je wilt bijdragen aan de gezondheid van je zieke medemens en stop met zeuren over de slechte praktijken van Sanquin!
pi_124070971
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 18:45 schreef De_Kardinaal het volgende:
Yep! Ik ben een dankbare ontvanger. Ik krijg gemiddeld zo'n twee zakjes bloed per maand. Iets minder vaak krijg ik ook plaatjes. :Y
Misschien al eens eerder gevraagd, maar wat is ook weer de reden dat je elke maand bloed nodig hebt?
Als je het niet wilt vertellen, begrijp ik dat.
  † In Memoriam † vrijdag 15 maart 2013 @ 00:08:55 #58
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_124074929
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 22:58 schreef wyccie het volgende:

[..]

Misschien al eens eerder gevraagd, maar wat is ook weer de reden dat je elke maand bloed nodig hebt?
Als je het niet wilt vertellen, begrijp ik dat.
Mijn beenmerg heeft om onbekende redenen problemen met het aanmaken van voldoende bloedcellen. Soms daalt het spontaan onder de transfusiegrens. Bij infecties daalt het nog erger.
pi_124076335
Vreemd, en heftig. :{

Ik ben blij dat jullie ontvangers ook meekijken hier. :)
pi_124080165
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 00:08 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Mijn beenmerg heeft om onbekende redenen problemen met het aanmaken van voldoende bloedcellen. Soms daalt het spontaan onder de transfusiegrens. Bij infecties daalt het nog erger.
Dat klinkt ernstig! Is dat al je hele leven zo of iets wat later ontstaan is? Wederom, als je er niet op in wilt gaan, logisch hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')