abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124059288
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:01 schreef Suikertante het volgende:
O+ Wat leuk! Wanneer ben je bevallen?
10dagen later :+ 12 mei
Inleiding op eigen verzoek

Danic
Een geweldig Moederdag cadeau idd :Y
pi_124059593
Telefoon gehad dat 3 april het kamertje komt O+
E.
pi_124059648
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:38 schreef .Sparkling. het volgende:
Telefoon gehad dat 3 april het kamertje komt O+
Wauw dat is zo leuk.
pi_124059651
Hmmmz Zoë, de zoon van mijn schoonzus was ook de 2e uitgerekend en kwam de 10e ter wereld. Hopelijk is het geen voorbode, vind eind april/begin mei wel prima!
pi_124059685
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:30 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

10dagen later :+ 12 mei
Inleiding op eigen verzoek

Danic
Een geweldig Moederdag cadeau idd :Y
Zulke moederdagcadeautjes zijn het leukst
pi_124059715
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:39 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Wauw dat is zo leuk.
Ja he! Mijn man heeft het kamertje afgelopen weekend afgemaakt dus ik kan niet wachten. Inrichten en aankleden :D
E.
pi_124059987
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

wat lily zegt in een notendop ja.

Aan het begin van het persen is het normaal dat de hartslag dipt,althans, dat mag. En dat mag best een poosje duren ook nog. Dat komt door de indaling en doordat het kind zich aanpast aan het bekken. Daarna is het ook nog normaal als de harttonen dippen min of meer tijdens het persen, maar het is wel de bedoeling dat die hartslag zich weer hersteld tussen twee weeën in. Als dat niet gebeurt raakt het kindje in nood omdat het te weinig zuurstof krijgt en moet de bevalling liefst zo snel mogelijk beëindigt worden. Als het te lang duurt kan er daadwerkelijk zuurstofgebrek optreden en dat is onwenselijk.

Een knip is het snelst en makkelijkst, als het hoofd al bijna staat en je weet dat het nog 3 weeën gaat duren, maar met knip heb je hem bij de volgende wee, dan zet je dus een knip. in principe is foetale nood de enige indicatie om een knip te zetten voor verloskundigen. Voor een vacuüm of tangverlossing wordt vaak ook een knip gegeven om de schade aan de bekkenbodem te beperken. En als er nog geen volledige ontsluiting is of het hoofd is nog niet ingedaald dan dus een keizersnede.
Maar als je thuis bevalt, zonder CTG, heb je dus geen zicht op die hartslag. Toch kent een thuisbevalling niet meer risico's dan een ziekenhuisbevalling. Hoe zit dat? En wat is dan het protocol omtrent persen en knippen bij een thuisbevalling, is dat anders dan in het ziekenhuis?
pi_124060126
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:48 schreef L-E het volgende:

[..]

Maar als je thuis bevalt, zonder CTG, heb je dus geen zicht op die hartslag. Toch kent een thuisbevalling niet meer risico's dan een ziekenhuisbevalling. Hoe zit dat? En wat is dan het protocol omtrent persen en knippen bij een thuisbevalling, is dat anders dan in het ziekenhuis?
Jawel hoor, je hebt thuis prima zicht op de hartslag omdat er na iedere perswee naar de harttonen geluisterd wordt met de doptone, daarmee kun je ook goed beoordelen of de harttonen zich herstellen na de wee.

De indicatie voor een verloskundige om te knippen is foetale nood. Altijd, zowel thuis als in het ziekenhuis.
:)
pi_124060239
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

Jawel hoor, je hebt thuis prima zicht op de hartslag omdat er na iedere perswee naar de harttonen geluisterd wordt met de doptone, daarmee kun je ook goed beoordelen of de harttonen zich herstellen na de wee.

De indicatie voor een verloskundige om te knippen is foetale nood. Altijd, zowel thuis als in het ziekenhuis.
Ah, dat eerste wist ik niet. Maar als dat zo simpel en weinig belastend voor de kraamvrouw is, waarom doen ze dat in het ziekenhuis dan ook niet? Tenminste, ik zelf had dat liever gehad dan die irritante band die me in de weg zat. Of ziet een CTG ook andere dingen die je moet weten tijdens een zkhs-bevalling?
  donderdag 14 maart 2013 @ 19:55:23 #135
57497 happyme28
I'm so happy
pi_124060318
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

Voor een vacuüm of tangverlossing wordt vaak ook een knip gegeven om de schade aan de bekkenbodem te beperken. En als er nog geen volledige ontsluiting is of het hoofd is nog niet ingedaald dan dus een keizersnede.
Of je krijgt een knip, een vacuümverlossing EN een keizersnede omdat je kind er niet doorheen past :')

Hallo allemaal :W fijne verhalen zo haha, daar wil ik nog ff niet aan denken hoor. Al zal het bij mij wel een geplande ks worden.
pi_124060829
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:53 schreef L-E het volgende:

[..]

Ah, dat eerste wist ik niet. Maar als dat zo simpel en weinig belastend voor de kraamvrouw is, waarom doen ze dat in het ziekenhuis dan ook niet? Tenminste, ik zelf had dat liever gehad dan die irritante band die me in de weg zat. Of ziet een CTG ook andere dingen die je moet weten tijdens een zkhs-bevalling?
idd.
Een doptone vergt moeite, je moet naar de kamer toelopen, dat kind opzoeken, luisteren liefst een minuut ofzo en dan binnen afzienbare tijd nog een keer. Een CTG sluit je een keer aan en daarna kun je in de koffiekamer op een groot scherm van alle vk's de hartslagen enzo zien. Hendig! Er liggen behoorlijk wat dames onnodig aan het CTG omdat dat nu eenmaal zo gaat. en Keshet! kudo's! heel goed van je. Jouw lijf, jouw bevalling, ze vouwen zich er maar een klein beetje omheen.
Met infuus maar ook met CTG kun je ook uit bed, ik hou er niet zo van als er verteld wordt dat iemand MOET blijven liggen als t niet echt nodig is

maar goed, that having said, er zijn legio redenen waarom men niet een interval-meting wil hebben maar gewoon een continue registratie, zoals wanneer je eerder een keizersnede hebt gehad, dan is het wel erg wenselijk om continu te registreren. Het is dan juist erg prettig dat de gynaecoloog in alle ruimtes zicht heeft op de hartslag van jouw kindje en zo de boel goed in de gaten kan houden.
pi_124060858
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:55 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Of je krijgt een knip, een vacuümverlossing EN een keizersnede omdat je kind er niet doorheen past :')

Hallo allemaal :W fijne verhalen zo haha, daar wil ik nog ff niet aan denken hoor. Al zal het bij mij wel een geplande ks worden.
:X
je ging voor de complete ervaring? bluh -O-

waarom denk je dat het een geplande ks wordt?
pi_124061026
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 18:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
Soms vliegen dit soort verhalen me aan, zo van omg gaat me dit ooit lukken?! :X maar dat zal hopelijk toch wel O+.

En nog meer O+ , zojuist onze ongeboren vrucht erkend O+
Wij hebben ook vandaag ons ongeboren vrucht erkend. O+
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
  donderdag 14 maart 2013 @ 20:11:33 #139
57497 happyme28
I'm so happy
pi_124061068
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 20:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

:X
je ging voor de complete ervaring? bluh -O-

waarom denk je dat het een geplande ks wordt?
Omdat ik kennelijk nogal stramme bekken heb en ze vorige keer ondanks groei/liggingsecho niet zagen dat het niet ging passen. Ik had gewoon volledige ontsluiting en toch paste het niet.
pi_124061071
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 20:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

idd.
Een doptone vergt moeite, je moet naar de kamer toelopen, dat kind opzoeken, luisteren liefst een minuut ofzo en dan binnen afzienbare tijd nog een keer. Een CTG sluit je een keer aan en daarna kun je in de koffiekamer op een groot scherm van alle vk's de hartslagen enzo zien. Hendig! Er liggen behoorlijk wat dames onnodig aan het CTG omdat dat nu eenmaal zo gaat. en Keshet! kudo's! heel goed van je. Jouw lijf, jouw bevalling, ze vouwen zich er maar een klein beetje omheen.
Met infuus maar ook met CTG kun je ook uit bed, ik hou er niet zo van als er verteld wordt dat iemand MOET blijven liggen als t niet echt nodig is

maar goed, that having said, er zijn legio redenen waarom men niet een interval-meting wil hebben maar gewoon een continue registratie, zoals wanneer je eerder een keizersnede hebt gehad, dan is het wel erg wenselijk om continu te registreren. Het is dan juist erg prettig dat de gynaecoloog in alle ruimtes zicht heeft op de hartslag van jouw kindje en zo de boel goed in de gaten kan houden.
Dat klinkt wel logisch eigenlijk. Ik denk wel dat ik onnodig aan het CTG lag (ik had een wat twijfelachtige medische indicatie, die is inmiddels 'ingetrokken' waardoor ik dit keer thuis mag bevallen, erg fijn) maar als het inhoudt dat ze op afstand je in de gaten kunnen houden begrijp ik de meerwaarde.
pi_124061454
Heel wat bij gelezen deze week. Jeetje wat gaan jullie snel als je een paar dagen niet meeleest omdat je op bent na het werk.

ik ben meer een lezer dan dat ik reageer.. komt mede ook omdat het soms zo snel gaat dat ik op iets wil reageren van 2 topics terug.

Voor iedereen die het nodig heeft O+ O+ O+
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_124061507
Welkom Wizzy! Hoe ver ben je? Wil je in de OP? :)
pi_124061643
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 20:19 schreef L-E het volgende:
Welkom Wizzy! Hoe ver ben je? Wil je in de OP? :)
Thx, ik ben op dit moment 17 weken zwanger. Mijn uitgerekende datum mag op 18 augustus
pi_124061647
Ja zeg, als iedereen maar onderaan aansluit sta ik nóg meer bovenaan!

;) nee hoor, van harte welkom Wizzy! :W
  donderdag 14 maart 2013 @ 20:22:50 #145
57497 happyme28
I'm so happy
pi_124061703
Welkom Wizzy!
pi_124061713
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 20:21 schreef Wizzy het volgende:

[..]

Thx, ik ben op dit moment 17 weken zwanger. Mijn uitgerekende datum mag op 18 augustus
17 weken al, bijna op de helft! *O*
pi_124061778
Oke, ik wil graag een hittegolf bestellen voor begin juni. Ik heb een té leuk jumpsuitje gekocht, met korte mouwen en pijpjes. Hij is zo leuk dat ik 'm als eerste pakje aan wil doen. En dat doe ik vast niet, bij zo'n pasgeborene, maar echt hoor O+ Misschien even voor een foto ofzo :+
pi_124061779
Welkom Wizzy, al een mooi eindje onderweg! *O* Weet je of het een jongetje of een meisje is en wil je dat delen? :)
pi_124061813
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 20:24 schreef L-E het volgende:
Oke, ik wil graag een hittegolf bestellen voor begin juni. Ik heb een té leuk jumpsuitje gekocht, met korte mouwen en pijpjes. Hij is zo leuk dat ik 'm als eerste pakje aan wil doen. En dat doe ik vast niet, bij zo'n pasgeborene, maar echt hoor O+ Misschien even voor een foto ofzo :+
Foto!
pi_124061854
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 20:25 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Foto!
Dat kan heul niet, want dan weten jullie het geslacht!

Hoewel ik steeds minder de behoefte voel dat geheim te houden, gek genoeg. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')