Kee, daar heb ik ook wat aan, ervaringsverhalen....quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:38 schreef _evenstar_ het volgende:
Juud , ik heb "gewone" bevalling gehad na eerst een KS. Ik weet wek dat ik continue aan ctg moest en niet echt kon bewegen want dan registreerde de ctg niet. Oliver heeft toen zon caputdinges gekregen dat vond ik veel fijner en oliver en ik hebben er niks aan over gehouden. Maar konden ze wel heel spoed in grijpen toen oliver het heel moeilijk had in persfase en met spoed knip moest omdat zijn hartslag gevaarlijk aan het dippen ging. Dus zou bij voorbaat niet al anti zijn..
Waarom vreselijk? Bij mij was het standaard zo, vanuit het ziekenhuis. en ik vond het juist fijn. ze assisteerde inderdaad, bracht me glaasjes water, bleef na afloop en smeerde brood en heeft me geholpen met de borstvoeding na afloop. Toen we na een paar uur naar huis gingen kwam de kraamhulp van het bureau er.quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:17 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Week 30 gingen ze bij mij weg (maar ik heb een pony, handig!), helaas zitten die op mijn rug er nog steeds.![]()
Bij ons mag je de kraamzorg trouwens bij de eerste wee al bellen, dan staan ze je gewoon bij en dat wordt vergoed. Lijkt me vreselijk, maar bij angst kan ik me voorstellen dat het voor sommige vrouwen heel fijn is.
Mijn eerste bevalling in 5.5 uur, de 2de in 12 uurquote:Op donderdag 14 maart 2013 15:50 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
Ik heb de tijd gehalveerd bij de tweede..... Dus ook dat kan.. Gaga ;-)
Luc ook. Duurde ook best lang voor het weg was.quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:54 schreef Keshet het volgende:
Hendrikje had wel echt een wondje op zijn hoofd ervan maar leek er geen last van te hebben.
Vanaf de eerste wee?! Ik hoopte eigenlijk dat ik de eerste cm's gewoon met vriend en katten zonder pottenkijkers kon doorbrengen met bad, douche, domme serie op tv etc. Het lijkt mij niets om die eerste uren ook nog een onbekende naast me te hebben zitten terwijl ik misschien nog niet eens een cm ontsluiting heb. In die eerste uren kan mijn vriend ook wel glaasjes water aangeven..quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Waarom vreselijk? Bij mij was het standaard zo, vanuit het ziekenhuis. en ik vond het juist fijn. ze assisteerde inderdaad, bracht me glaasjes water, bleef na afloop en smeerde brood en heeft me geholpen met de borstvoeding na afloop. Toen we na een paar uur naar huis gingen kwam de kraamhulp van het bureau er.
Hm ja, bij mij was het dus pas vanaf het moment dat we in het ziekenhuis aankwamen (plus dat ik vanaf de eerste wee direct vol in de bevalling stortte, dus ik had het wel fijn gevondenquote:Op donderdag 14 maart 2013 18:10 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Vanaf de eerste wee?! Ik hoopte eigenlijk dat ik de eerste cm's gewoon met vriend en katten zonder pottenkijkers kon doorbrengen met bad, douche, domme serie op tv etc. Het lijkt mij niets om die eerste uren ook nog een onbekende naast me te hebben zitten terwijl ik misschien nog niet eens een cm ontsluiting heb. In die eerste uren kan mijn vriend ook wel glaasjes water aangeven..
Maar die laatste uren kan ik me trouwens heel goed voorstellen dat het fijn is, ook voor je vriend en de vk! Iemand die haar hoofd er nog bij heeft.
Als de uitdrijving te lang duurt kan er zuurstofgebrek ontstaan. Hun hoofd zit dan te lang in het geboortekanaal.quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:37 schreef Cwen het volgende:
Ik lees het zo vaak, dat de hartslag van de baby dipt tijdens het persen. Dat snap ik ook wel. Maar ik lees ook vaak dat het gevaarlijk wordt en dan knip, tang, pomp etc.
Waarom wordt het zo gevaarlijk? Mignonne, weet jij dat? Overleven die kindjes niet zonder ingrepen?
Het is ook genieten!quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:52 schreef Suikertante het volgende:
Ik heb zo'n zin in dat het allemaal begint straks!! Ik bedoel dat ik dan eindelijk mijn kind ontmoet en mijn vriend als vader zal zien en iedereen de naam mag weten en de katten erop reageren enzo
Maar goed. Nog even
+1 maar dan 2 jaar terug. Uitgerekend op 2 mei, bevallen op 8 mei. Op moederdag dus daar kan geen enkel moederdagcadeau tegenopquote:Op donderdag 14 maart 2013 18:57 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Het is ook genieten!
Zag toevallig dat je op dezelfde dag uitgerekend bent als ik vorig jaar
wat lily zegt in een notendop ja.quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:37 schreef Cwen het volgende:
Ik lees het zo vaak, dat de hartslag van de baby dipt tijdens het persen. Dat snap ik ook wel. Maar ik lees ook vaak dat het gevaarlijk wordt en dan knip, tang, pomp etc.
Waarom wordt het zo gevaarlijk? Mignonne, weet jij dat? Overleven die kindjes niet zonder ingrepen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |