Ik had zelf een lang topje aan (tot aan de ks dan, toen moest dat uit en kreeg ik zo'n ziekenhuisding). Heb niet de behoefte gehad om helemaal naakt te zijn. Maar als je het zó warm hebt en alles, dan gooi je waarschijnlijk met liefde die kleren uitquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh mên, ik kan me *nu* nog niet voorstellen dat al die gene dan compleet weg is. Ik ben best wel preutsigga ook niet naar de sauna ofzo, want dan voel ik me zoooooooo ongemakkelijk. Door blaasproblemen en zulks al best wel veel onderzoekjes down there gehad, daar ben ik inmiddels wel redelijk aan gewend. Maar, helemaal naakt en poepen en weet ik wat, daar moet ik echt nog ff niet aan denken hoor
.
Niet doen ook!quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh mên, ik kan me *nu* nog niet voorstellen dat al die gene dan compleet weg is. Ik ben best wel preutsigga ook niet naar de sauna ofzo, want dan voel ik me zoooooooo ongemakkelijk. Door blaasproblemen en zulks al best wel veel onderzoekjes down there gehad, daar ben ik inmiddels wel redelijk aan gewend. Maar, helemaal naakt en poepen en weet ik wat, daar moet ik echt nog ff niet aan denken hoor
.
Waarom zou je helemaal naakt moeten?quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
.
Moet ook niet denk ik, maar Phaidra postte net dat zij dat wel had gedaan omdat ze het bloedheet had.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:56 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Waarom zou je helemaal naakt moeten?
Dan heb ik nog een extra tip.. als je borstvoeding wil geven doe er 1 met knoopjesquote:Op donderdag 14 maart 2013 12:02 schreef Aventura het volgende:
Tip, haal zo'n ouderwetsche pon of lang nachthemd. Makkelijk omhoog te hijsen wanneer nodig. En omlaag trekken zodat je even decent naar de wc kan.
Dat had ik ook allemaal gekocht. Uiteindelijk ben ik gewoon bevallen in de kleren die ik die dag aanhad (mijn goeie witte shirtjequote:Op donderdag 14 maart 2013 12:02 schreef Aventura het volgende:
Tip, haal zo'n ouderwetsche pon of lang nachthemd. Makkelijk omhoog te hijsen wanneer nodig. En omlaag trekken zodat je even decent naar de wc kan.
Herkenbaar, had ik ook, en die verpleegkundige bleef maar aansjouwen met mn shirt en mn sokkenquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:57 schreef Skoap het volgende:
Ik was ook helemaal naakt, maar dat hoeft natuurlijk niet!
Ik kwam alleen onder de douche vandaan en had een weeenstorm en echt geen zin om me aan te kleden.
Die baby moest eruit en wel nu!
Ik vind het moment dat er door al dat vlees heen geknipt wordt nog steeds smerig om te zien. En zelf knippen is nog veel ranziger.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:57 schreef Suikertante het volgende:
Maar überhaupt vond ik een bevalling live (bijwonen) veel minder heftig dan ik dacht, zelfs de knip, waar ik wel van schrok, vond ik toch meevallen. Als je gewend bent aan het idee van weeën dan is een ruggenprik ineens vergelijkbaar met een paracetamol innemen. Alles gaat zo snel terwijl het 12 uur duurde, het was echt een soort andere wereld, niet vergelijkbaar met je perceptie van vandaag, zeg maar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over filmpjes, deze zijn erg informatief zonder dat ze smerig zijn
Deze laat de inwendige en uitwendige spildraai leuk zien
uitgebreider filmpje
en bonus, deze over borstvoeding.
:)
Ik had ook gewoon een hemdje aan eerst, maar halverwege begon ik vet te zweten en werd een beetje naar van de hitte, dus tussen twee weeën in heb ik heel dramatisch dat hemdje uitgetrokken en weggesmetenquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:56 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik had zelf een lang topje aan (tot aan de ks dan, toen moest dat uit en kreeg ik zo'n ziekenhuisding). Heb niet de behoefte gehad om helemaal naakt te zijn. Maar als je het zó warm hebt en alles, dan gooi je waarschijnlijk met liefde die kleren uit![]()
Als ik Vaginal Birth: Baby CROWNING! zie staan brrrrr..quote:
Ja idd, brrrrquote:Op donderdag 14 maart 2013 12:53 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Als ik Vaginal Birth: Baby CROWNING! zie staan brrrrr..
Omfg had iemand daar mij niet voor kunnen waarschuwen..
X was echt zo vadsig en dat hoofdje dat stond au au au au au![]()
[ afbeelding ]
Wat ik me nog afvroeg bij die filmpjes: als je een knip krijgt, zit het hoofdje dan al heel erg tegen de uitgang aan? Moet je dan oppassen dat je de baby niet raakt of zit hij dan nog veel verder naar binnen?quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:04 schreef mignonne het volgende:
Ik heb er bij mijn bollo's nooit wat van gevoeldmaarja, bij allebei een knip hè
Bij mij stond het hoofdje van X dus ook best wel even dat vond ik echt zoo pijnlijk.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:12 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja idd, brrrr. Eerst stond het hoofdje, maar polpte hij weer terug. Bij volgende wee bleef hij wel staan maar toen moest ik ontzettend lang wachten op de volgende wee. Zegt de vk nog: "Dat is een goed teken, dan is de volgende wee lekker krachtig." Fijn hoor, hele geruststelling
![]()
(aan krachtige weeën had ik sowieso al geen gebrek).
Je zet een knip in principe als het hoofd al bijna staat omdat je het kind NU wil hebben. Het is niet de bedoeling dat je knipt en vervolgens nog 6 weeën moet persen voordat je een kind hebt, dan heb je te vroeg geknipt. Neemt niet weg dat t wel eens voorkomt hoor, ook onverwacht dat het toch minder snel loopt.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:14 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat ik me nog afvroeg bij die filmpjes: als je een knip krijgt, zit het hoofdje dan al heel erg tegen de uitgang aan? Moet je dan oppassen dat je de baby niet raakt of zit hij dan nog veel verder naar binnen?
Ja precies dat! Maar kanttekening: je bent wel écht écht bijna klaarquote:Op donderdag 14 maart 2013 13:16 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Bij mij stond het hoofdje van X dus ook best wel even dat vond ik echt zoo pijnlijk.
Was ook helemaal zonder pijnstilling etc![]()
en ik zeg nog wel dat het niet pijnlijk wasquote:Op donderdag 14 maart 2013 13:17 schreef GotC het volgende:
Ik lees het al: Tijd om m'n kop weer even in het zand te steken![]()
quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:19 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
en ik zeg nog wel dat het niet pijnlijk was![]()
quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:19 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
en ik zeg nog wel dat het niet pijnlijk was![]()
quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:33 schreef mignonne het volgende:
haat aan spuitende bloedvaten overigensIk kreeg het zelfs in de pashouder van de klinisch vkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zodra de hechtingen erin zaten is ze gelijk gaan douchen, daarna kwam ze me feliciteren. (en mijn tas, en Vriends laptop en weet ik wat nog meer zaten ook onder, a little goes a long way zeg maar
)
Ik ookquote:
haha echt hè?quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:21 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik kreeg het zelfs in de pashouder van de klinisch vkzodra de hechtingen erin zaten is ze gelijk gaan douchen, daarna kwam ze me felicitere. (en mijn tas, en Vriends laptop en weet ik wat nog meer zaten ook onder, a little goes a long way zeg maar
)
Ah ok. Beeldvorming compleetquote:Op donderdag 14 maart 2013 13:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
Je zet een knip in principe als het hoofd al bijna staat omdat je het kind NU wil hebben. Het is niet de bedoeling dat je knipt en vervolgens nog 6 weeën moet persen voordat je een kind hebt, dan heb je te vroeg geknipt. Neemt niet weg dat t wel eens voorkomt hoor, ook onverwacht dat het toch minder snel loopt.
Een verloskundige (of gyn) plaatst zn/haar vingers tussen het hoofd van het kind en het perineum in en schuift dan de schaar ertussen. Die schaar heeft (meestal) een kromming die als het ware over het hoofdje heen valt. Als je lullig knipt knip je waarschijnlijk eerder in je eigen vingers
+1quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:22 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ook(hoewel dat eerdaags echt niet gaat gebeuren
). Maar wel met de garantie dat de vk direct naar me toe komt zodra ik bel. Dat is het enige waar ik tegenop zie, het tempo.
ja dat was echt geen fijn gevoelquote:Op donderdag 14 maart 2013 13:19 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja precies dat! Maar kanttekening: je bent wel écht écht bijna klaar.
Ik had een ziekenhuisbevalling en na afloop suggeerde de vk dat ik maar thuis moest bevallen een volgende keer. Ik ben eerlijk waar bang dat zelfs als ik direct bij het begin in de auto spring, ik alsnog onderweg persweeën krijgquote:Op donderdag 14 maart 2013 13:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
+1
ik heb laatst met de gynaecoloog een casual praatje gehad over mn bevalling en dat k de vorige keer bijna op de parkeerplaats daar was bevallen. Ze zei joh, jij moet helemaal niet je verloskundige bellen, jij moet de verloskamers bellen dat je eraan komt, dan in de auto springen en daarna je verloskundige bellen dat je onderweg bent. Leek me wel zo wijs ja
Een thuisbevalling met je verloskundige erbij heeft wel de voorkeur boven een snelweg-bevalling zonder hulp.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:28 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik had een ziekenhuisbevalling en na afloop suggeerde de vk dat ik maar thuis moest bevallen een volgende keer. Ik ben eerlijk waar bang dat zelfs als ik direct bij het begin in de auto spring, ik alsnog onderweg persweeën krijgEn wat als het overdag begint en mijn partner aan het werk is? Een taxi bellen is ook geen optie ben ik bang. Misschien toch maar een ziekenhuisbevalling dan. Nou ja goed, wat ik al zei, voorlopig gebeurt het toch niet, maar ik vind het wel een dingetje.
Phaidra, ik heb zelfs nog aan de vk gevraagd of er wel iets gebeurdeHeb heb wel echt lang geperst ook (onsluiting ging snel, persen niet zo
) en ik perste me een ongeluk en dan afloop voelde ik 'ploep' dat hele lijf weer terugglibberen. Bij mij kwam M ook heel plotseling, ik zag er echt weinig heil in en opeens was hij er
tegen mij?quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:39 schreef Keshet het volgende:
Meld je nou heel terloops iets M.?
Ik kwam er bij de nacontrole achter dat ik een knip heb gehad omdat ik de vorige keer een totaalruptuur had.
Uh, nee? De vorige keer had ik geen weeën maar wel een keizersnede?
Oh...dat staat wel in je dossier.
Ik snapte al niet waarom ze ineens gingen knippen.![]()
Wat zijn die scharen grooooot trouwens!
quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:42 schreef danic het volgende:
Dananana hoe gaat het?
Ik heb vanmorgen de ha gebeld over de uitslag van het bloed prikken, maar ze hadden nog niks binnenmorgen weer bellen.
Ik heb wel echt als een blok geslapen en dat heeft me aardig goed gedaan. Zo weer een middagdutje.
Wat betreft het niet passen van het hoofdje, tijdens de geboorte schuiven de schedelplaten ook nog een stukje over elkaar hè. Die zijn nog niet met elkaar vergroeid.
Ik had ook weinig gene meer ti heb dens de bevalling en toch denk ik achteraf dat het niet willen poepen ervoor gezorgd heeft dat ik langer perste dan nodig. Ik kreeg ook regelmatig te horen dat ik verkeerd perste en als ik dacht "schijt"dan maar poepen stonden ze gelijk te roepen dat dit de goede manier is. Daar ga ik de volgende x dus maar iets relaxter mee om.
Hoopvolle verhalen, ik hou ervan!quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:45 schreef Pvoesss het volgende:
Mijn eerste kwam bijna op de wc van 3 cm naar 10 in paar minuten... de 2e moest er bijna uitgetrokken worden.. 42 weken en hij had er geen zin inDus het kan met de 2e ook uren duren
Ja, dat leek mij ook, ik zou me rustiger voelen als ik niet meer weg zou hoeven. Maar een thuisbevalling, ik weet het niet... M is in 3,5 uur geboren, waarvan bijna twee uur persen. De kans dat hij daadwerkelijk op de snelweg geboren zou worden is dus niet zo groot, ik denk niet dat de persfase een volgende keer sneller gaat, maar persweeën in de auto lijken me ook niet bepaald tof. Geen bijzonderheden tijdens mijn zwangerschap.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
Een thuisbevalling met je verloskundige erbij heeft wel de voorkeur boven een snelweg-bevalling zonder hulp.
Hoe snel is je vorige gegaan en had je bijzonderheden tijdens je zw.schap?
Als ik zelf de vorige keer probleemloos was bevallen zou ik nu eieren voor mn geld kiezen en lekker thuis blijven, en voor de zekerheid zal ik tzt wel alles in huis halen, mocht ik toch thuis beoordeeld worden dan mag de vk eerst een infuus prikken voordat ze gaat toucheren
mwhehequote:Op donderdag 14 maart 2013 13:45 schreef Pvoesss het volgende:
Mijn eerste kwam bijna op de wc van 3 cm naar 10 in paar minuten... de 2e moest er bijna uitgetrokken worden.. 42 weken en hij had er geen zin inDus het kan met de 2e ook uren duren
Dat ja. Ik heb een uur gewacht omdat ik dacht dat mijn weeën te onregelmatig kwamen om te bellen. Ja duh, dat heb je met een weeënstorm he?quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:48 schreef Phaidra het volgende:
Ik zou mijn weeën een volgende keer wel wat serieuzer nemen. Omdat ik pas 38.3 weken was, dacht ik dat het vást voorwerk zou zijn, ook al zat er regelmaat in. Pas toen mijn vliezen braken begon ik te geloven dat er écht iets gaande was. Eenmaal in het ziekenhuis had ik ook al 9,5 cm ontsluiting. Als ik wat eerder de vk gebeld had, was het ritje naar het ziekenhuis een stuk aangenamer geweest...
quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat ja. Ik heb een uur gewacht omdat ik dacht dat mijn weeën te onregelmatig kwamen om te bellen. Ja duh, dat heb je met een weeënstorm he?Ik was net uitgekleed toen ik persweeën kreeg. Waarop de verloskundige zei: "dat kan nog even niet, je man is de auto nog aan het parkeren". Ok
Dat kan ik wel voorstellen. Lichamelijk vond ik het heftig, in 1,5 uur ontsluiting. Geestelijk kon ik het ook niet zo bijbenen, ik was blij dat het persen even duurde, kon ik wennen aan het ideequote:Op donderdag 14 maart 2013 13:49 schreef mignonne het volgende:
[..]
mwhehe
we hadden er vorig jaar een paar, eerste kind binnen 2 uur geboren, de bevallingen daarna duurden langer. Bij de eerste hadden ze allemaal iets, hoge bloeddruk of PE. Volgens de vk zag ze dat vaak, dat vrouwen met een hypertensie of PE snel bevielen? ik zou t eens na moeten zoeken.
Persoonlijk heb ik liever een ontsluiting die zoals mn oudste was (5 à 6 uur) dan van de jongste (1,5 u). Ik heb véél minder pijn ervaren bij de oudste dan bij de jongste. Mn lijf kon zich beter aanpassen.
Niets in eerste instantie. Ik wilde niet thuis bevallen omdat ik dan een bed had moeten huren en in de woonkamer had moeten bevallen (geen stromend water boven en arbo-dingen en weet ik veel?) nouja goed, dat vond ik niet zo'n strak plan.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, dat leek mij ook, ik zou me rustiger voelen als ik niet meer weg zou hoeven. Maar een thuisbevalling, ik weet het niet... M is in 3,5 uur geboren, waarvan bijna twee uur persen. De kans dat hij daadwerkelijk op de snelweg geboren zou worden is dus niet zo groot, ik denk niet dat de persfase een volgende keer sneller gaat, maar persweeën in de auto lijken me ook niet bepaald tof. Geen bijzonderheden tijdens mijn zwangerschap.
Wat was er tijdens jouw bevallingen dat een ziekenhuisbevalling geïndiceerd is?
hahaquote:Op donderdag 14 maart 2013 13:53 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat kan ik wel voorstellen. Lichamelijk vond ik het heftig, in 1,5 uur ontsluiting. Geestelijk kon ik het ook niet zo bijbenen, ik was blij dat het persen even duurde, kon ik wennen aan het idee
Dat deed het ook (bij mij dan)quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:58 schreef danic het volgende:
Oh ja dat staan van het hoofdjeik dacht dat heel de boel kapot scheurde zeg. Zoveel pijn deed het. En dan ook zo'n heel branderig gevoel.
Daar heb ik nog wel een opmerking over gemaakt, over dat 'mogen' bellen. Ik neem dat soort dingen heel letterlijkquote:Op donderdag 14 maart 2013 13:57 schreef Phaidra het volgende:
Persweeën in de auto zijn dus idd niet aan te raden. Sowieso persweeën wegpuffen
. Wat een oergeluiden heb ik daarbij geproduceerd
.
Ik had geen weeënstorm, alles was superregelmatig. Maar ik 'mocht' pas bellen bij weeën om de 3 minuten en ze bleven steeds om de 3,5 / 4 minuten komen. Achteraf bleek dat ik uitzonderlijk krachtige weeën had, dus ging het gewoon snel ook met lange tijd ertussen.
Bij mijn weten begeleiding door de klinisch verloskundige, aan het CTG en idd de verpleegkundige.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:56 schreef Juud79 het volgende:
@Mignonne hoe zit het als je zoals ik bij je eerste kind een KS hebt gekregen. Dan moet je in het ziekenhuis bevallen, maar wie is er dan bij je tijdens de bevalling, een verpleegkundige en pas op het eind een Gyn, hoe werkt dat?
Ja precies! Uiteindelijk heb ik toch gebeld omdat ik het zonder extra hulp gewoon niet meer uithield (vriend was heel lief en zorgzaam, maar ik had behoefte aan iets professionelere steun zeg maar). En maar goed ook! Die weeën elke 3 minuten zijn er nooit van gekomen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:59 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Daar heb ik nog wel een opmerking over gemaakt, over dat 'mogen' bellen. Ik neem dat soort dingen heel letterlijkIk heb echt de minuten zitten wegkijken tot ik een uur weeën had, omdat ik vond dat ik eerder niet hoorde te bellen, en toen nog voelde ik me een zeikerd omdat ze niet regelmatig kwamen
En dát is dus precies waarom ik zo'n hekel heb aan die enorm hoogdrempelige beladviezen. Er zijn ook praktijken waarbij de weeën om de 3 minuten moeten komen, voor minimaal 2 uur. Ik wil dat gewoon eerder weten, voordat een vrouw die voor het eerst gaat bevallen een keertje 2 uur om de 3 minuten weeën heeft gehad dan is ze al een hele tijd in haar eentje bezig, dan wil ik al van haar weten hoe het gaat, hoe ze zich voelt enz.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:57 schreef Phaidra het volgende:
Persweeën in de auto zijn dus idd niet aan te raden. Sowieso persweeën wegpuffen
.
Ik had geen weeënstorm, alles was superregelmatig. Maar ik 'mocht' pas bellen bij weeën om de 3 minuten en ze bleven steeds om de 3,5 / 4 minuten komen. Achteraf bleek dat ik uitzonderlijk krachtige weeën had, dus ging het gewoon snel ook met lange tijd ertussen.
ja dat is zo gemeen. Je hele lichaam wil persen maar nee je mag ze weg puffenquote:Op donderdag 14 maart 2013 13:57 schreef Phaidra het volgende:
.
Tijdens het nagesprek met de vk (een andere dan die mij begeleid had, die werkte er niet meer) heb ik dat dus gezegd. Waarop zei aangaf dat ik ergens een gesprek over de bevalling gehad had moet hebben, waarin nadrukkelijk gezegd werd dat ik óók moest bellen als ik bang of bezorgd was, of er iets niet goed voelde. Maar ja, dat stond er niet en ik had alleen maar dat zinnetje van die brief in mijn hoofd "als de bevalling begint, dan duurt het vaak nog een dag voordat de baby komt, zoek afleiding en ga niet wachten"quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
En dát is dus precies waarom ik zo'n hekel heb aan die enorm hoogdrempelige beladviezen. Er zijn ook praktijken waarbij de weeën om de 3 minuten moeten komen, voor minimaal 2 uur. Ik wil dat gewoon eerder weten, voordat een vrouw die voor het eerst gaat bevallen een keertje 2 uur om de 3 minuten weeën heeft gehad dan is ze al een hele tijd in haar eentje bezig, dan wil ik al van haar weten hoe het gaat, hoe ze zich voelt enz.
Je doet als verloskundige als het goed is meer dan alleen die baby opvangen die eruit rolt.
Het gros van de vrouwen zal ongetwijfeld rond die tijd dan op 4 of 5 cm zitten, maar er zijn er zat die dan al behoorlijk ver zijn, of die nooit aan die 3 minuten komen.
Dat is heel makkelijk gezegd, maar werkt in de praktijk gewoon niet zo.quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:09 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Tijdens het nagesprek met de vk (een andere dan die mij begeleid had, die werkte er niet meer) heb ik dat dus gezegd. Waarop zei aangaf dat ik ergens een gesprek over de bevalling gehad had moet hebben, waarin nadrukkelijk gezegd werd dat ik óók moest bellen als ik bang of bezorgd was, of er iets niet goed voelde. Maar ja, dat stond er niet en ik had alleen maar dat zinnetje van die brief in mijn hoofd "als de bevalling begint, dan duurt het vaak nog een dag voordat de baby komt, zoek afleiding en ga niet wachten"
Ik had dat bij de eerste ook.quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:59 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Daar heb ik nog wel een opmerking over gemaakt, over dat 'mogen' bellen. Ik neem dat soort dingen heel letterlijkIk heb echt de minuten zitten wegkijken tot ik een uur weeën had, omdat ik vond dat ik eerder niet hoorde te bellen, en toen nog voelde ik me een zeikerd omdat ze niet regelmatig kwamen
Top!quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
En dát is dus precies waarom ik zo'n hekel heb aan die enorm hoogdrempelige beladviezen. Er zijn ook praktijken waarbij de weeën om de 3 minuten moeten komen, voor minimaal 2 uur. Ik wil dat gewoon eerder weten, voordat een vrouw die voor het eerst gaat bevallen een keertje 2 uur om de 3 minuten weeën heeft gehad dan is ze al een hele tijd in haar eentje bezig, dan wil ik al van haar weten hoe het gaat, hoe ze zich voelt enz.
Je doet als verloskundige als het goed is meer dan alleen die baby opvangen die eruit rolt.
Het gros van de vrouwen zal ongetwijfeld rond die tijd dan op 4 of 5 cm zitten, maar er zijn er zat die dan al behoorlijk ver zijn, of die nooit aan die 3 minuten komen.
Zo ervaarde ik dat dus ook en daardoor durfde ik bij mijn tweede al helemaal niet te bellen.. Ik kreeg bij de eerste ook een verloskundige enorm kut wijf ze zei tegen mij dat ze mijn baarmoedermond niet kon voelen en dat er dus niets aan de hand was. Ik had zo enorm veel pijn en ze had echt zo kut gedaanquote:Op donderdag 14 maart 2013 14:15 schreef Clubsoda het volgende:
Uit die brieven maakte ik echt op dat alle bevallende vrouwen bij het minste of geringste pijntje aan de bel trekken. Vervelende houding vond ik dat.
welke vk had je de 2e keer in t zh? *benieuwd*quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:38 schreef Sonnetje85 het volgende:
Lekker dan zo'n vk pvoess!
Hier had ik beide keren fijne vk's. Nja eerste keer voornamelijk gyn. En 2e keer vk van het ziekenhuis. Mn eigen vk heeft de 2e keer alleen vliezen doorgeprikt en gewacht tot de overdracht voorbij was![]()
Eerste keer eigenlijk ook alleen vliezen doorgeprikt en me overgedragen aan de gyn voor de pijnstillingmaar met de controles in het kraambed vond ik ook erg fijn.
Die heb ik weinig gezien alleen voor de nodige controles wanty bevalling was een inleidingnmaar daar zou ik wel weer naar terug gaan. de praktijk van de eerste dus echt niet.quote:
Dat dusquote:Op donderdag 14 maart 2013 14:00 schreef mignonne het volgende:
[..]
Bij mijn weten begeleiding door de klinisch verloskundige, aan het CTG en idd de verpleegkundige.
Beetje afhankelijk van wie je treft hoe ze met die begeleiding omgaan.
De gyn zie je hopelijk niet.
Die had ik kunnen verwachtenquote:Op donderdag 14 maart 2013 14:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
welke vk had je de 2e keer in t zh? *benieuwd*
Is aan de CTG altijd noodzakelijk en kan je dan nog van je bed af? Ik heb binnenkort een gesprekje in het ziekenhuis, dus vind het wel fijn wat dingen te weten zodat ik daar kan overleggen hoe of wat.quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:00 schreef mignonne het volgende:
[..]
Bij mijn weten begeleiding door de klinisch verloskundige, aan het CTG en idd de verpleegkundige.
Beetje afhankelijk van wie je treft hoe ze met die begeleiding omgaan.
De gyn zie je hopelijk niet.
Heb ik ook al gehad vanmorgen.. Zucht!quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:14 schreef Pvoesss het volgende:
Wen er maar aan.. hormonen FTL..
En dan komen straks de opmerkingen oh het is echt een meisje die onttrekken alle schoonheid en jongetjes maken je knap
Hier binnen tien minuten:quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:22 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vond dat zo enorm ergerlijk![]()
En dan ook nog dat de ene enthousiast riep nou ik zie het hoor echt een meisje..
En dan de volgende heel blij nou ik zie het hoor echt een jongen..
CTG is noodzakelijk ja. Een van de belangrijkste signalen van een dreigende uterus-ruptuur (want daar ben je 'bang' voor bij een bevalling na een eerdere keizersnede) zijn afwijkende harttonen van het kind.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:03 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Is aan de CTG altijd noodzakelijk en kan je dan nog van je bed af? Ik heb binnenkort een gesprekje in het ziekenhuis, dus vind het wel fijn wat dingen te weten zodat ik daar kan overleggen hoe of wat.
VK klinkt wel fijn, ik vind al dat medische gedoe helemaal niets, dus het liefst zo natuurlijk en rustig mogelijk bevallen.
Ik heb de tijd gehalveerd bij de tweede..... Dus ook dat kan.. Gaga ;-)quote:Op donderdag 14 maart 2013 13:43 schreef L-E het volgende:
Voor bevallen ben ik niet bang, de snelheid waarmee baart (wheheheeee) me inderdaad wel zorgen . Maar ik steek mijn kop in het zand en negeer dat ik bij de eerste binnen 1,5 uur ben bevallen. Zennnn.
Ow fijn, zo'n richtlijn, ik kon op de site van mijn ziekenhuis echt geen enkele info vinden....quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
CTG is noodzakelijk ja. Een van de belangrijkste signalen van een dreigende uterus-ruptuur (want daar ben je 'bang' voor bij een bevalling na een eerdere keizersnede) zijn afwijkende harttonen van het kind.
Je kunt van het bed af, alleen niet verder dan tot waar de snoeren reiken en ze vinden het wel prettig als dat buitenste dopje niet steeds verplaatst. Voor jezelf is het waarschijnlijk een stuk eenvoudiger als, zodra de vliezen gebroken zijn er een caput-electrode wordt geplaatst bij de baby voor de registratie. Veel nauwkeuriger en geeft jou veel meer bewegingsvrijheid. Op die manier lijkt mij er niet bijzonder veel op tegen om je weeën wiebelend tegen het bed of zittend op een bevalbal ofzoiets op te vangen.
overigens verschilt het gewoon enorm van persoon tot persoon. Ik zie enorm fysiologisch ingestelde en betrokken empathische gynaecologen, en ik zie ook werkelijk heksen van klinisch verloskundigen. En andersom. T zijn net mensen![]()
hier staat de richtlijn, mocht je behoefte hebben. http://nvog-documenten.nl(...)php?richtlijn_id=858
Electrode is iniminidingetje. Toen ik em had gezien vond ik te idee minder eng. Kindje schijnt er niks van te merken.quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:01 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ow fijn, zo'n richtlijn, ik kon op de site van mijn ziekenhuis echt geen enkele info vinden....
Zo'n electrode in het hoofd vind ik geen fijn idee, dan liever zelf banden om mijn buik. En idd ik vroeg het omdat ik de vorige keer ongeveer 6 uur staand/hangend over het bed mijn weeen heb opgevangen. Dat van het scheuren van het litteken wist ik idd, dat dat de reden is dat ik daar moet bevallen. Nou ja, so be it. Dank voor je antwoorden.
Week 30 gingen ze bij mij weg (maar ik heb een pony, handig!), helaas zitten die op mijn rug er nog steeds.quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:03 schreef GotC het volgende:
Anyway...Iemand nog tips voor de schitterende hoeveelheid puistjes die zich op mijn voorhoofd hebben verzameld sinds een week? Of is het gewoon schoonhouden, netjes make-up verwijderen en ervanaf blijven? wat me niet lukt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |