abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:54:50 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_124043852
Zwangerschap & geboorte

18 maart: Barbabientje01 & pipo_de_clown
31 maart: LadyBlack (meisje)

08 april: dananana (jongetjestweeling)
10 april: bellelena
14 april: Danic (meisje)
16 april: L0t (meisje)
18 april: _Wolk82_ (meisje)
18 april: Piekie81 (jongetje)
22 april: Tally

02 mei: Suikertante (jongetje)
04 mei: Spirit82 (meisje)
05 mei: Vencodark (jongetje)
06 mei: -mandy- & Djeez
09 mei: twentemeisje (jongetje)
10 mei: Shandaly (meisje)
***30 mei XcUZ_Me & Duvel ***

01 juni: .Sparkling. (meisje)
***07 juni: L-E & fokking.fokker***
17 juni: Twinkly
23 juni: Elmo76 (meisje)
29 juni: winski05 (papa)

31 juli: Suusz

***05 augustus: Juud & Dementor*** (jongetje)
16 augustus: Hilliebillie
16 augustus: Cwen
16 augustus: Hilzillah
16 augustus: covie
17 augustus: Laiveneertiekje
21 augustus: Sull

06 september sharpdressedman
13 september: Kleurdoos
26 september: Spewey
27 september: Ymme

03 oktober: -Bubseltje-
06 oktober: GotC (formerly known as Blokje) en YUR
16 oktober: Ferrari_rood

07 november: Bla_Bla_Bla
13 november: Limone
18 november: happyme28

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:55:00 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_124043857
Oh mên, ik kan me *nu* nog niet voorstellen dat al die gene dan compleet weg is. Ik ben best wel preutsig :') ga ook niet naar de sauna ofzo, want dan voel ik me zoooooooo ongemakkelijk. Door blaasproblemen en zulks al best wel veel onderzoekjes down there gehad, daar ben ik inmiddels wel redelijk aan gewend. Maar, helemaal naakt en poepen en weet ik wat, daar moet ik echt nog ff niet aan denken hoor _O-.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_124043909
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh mên, ik kan me *nu* nog niet voorstellen dat al die gene dan compleet weg is. Ik ben best wel preutsig :') ga ook niet naar de sauna ofzo, want dan voel ik me zoooooooo ongemakkelijk. Door blaasproblemen en zulks al best wel veel onderzoekjes down there gehad, daar ben ik inmiddels wel redelijk aan gewend. Maar, helemaal naakt en poepen en weet ik wat, daar moet ik echt nog ff niet aan denken hoor _O-.
Ik had zelf een lang topje aan (tot aan de ks dan, toen moest dat uit en kreeg ik zo'n ziekenhuisding). Heb niet de behoefte gehad om helemaal naakt te zijn. Maar als je het zó warm hebt en alles, dan gooi je waarschijnlijk met liefde die kleren uit :D :Y
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:56:38 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_124043910
quote:
Niet doen ook!
Zoals ze zeggen: Shit happens. :Y :D

(Ik vond het ook vreselijk hoor. :Y )
pi_124043919
quote:
Waarom zou je helemaal naakt moeten? :@
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:57:39 #6
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_124043943
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:56 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Waarom zou je helemaal naakt moeten? :@
Moet ook niet denk ik, maar Phaidra postte net dat zij dat wel had gedaan omdat ze het bloedheet had.
pi_124043949
Ik was ook helemaal naakt, maar dat hoeft natuurlijk niet!
Ik kwam alleen onder de douche vandaan en had een weeenstorm en echt geen zin om me aan te kleden.
Die baby moest eruit en wel nu! :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_124043970
Oh op die manier, ik schrok al :') Dacht dat ik even een newsflash had gemist ofzo... daar zit ik ook niet op te wachten hoor. Ik trek mooi een tshirt of een hemdje aan en wat ik daarna doe dat zie ik dan wel weer.
Sarcasme. Herken het.
pi_124043993
Ik zou iig je onderbroek uit doen dat perst wat makkelijker :+

ik was bij beide bevallingen niet naakt en ik had het juist heel koud.
  donderdag 14 maart 2013 @ 12:02:06 #10
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_124044084
Tip, haal zo'n ouderwetsche pon of lang nachthemd. Makkelijk omhoog te hijsen wanneer nodig. En omlaag trekken zodat je even decent naar de wc kan.
pi_124044111
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:02 schreef Aventura het volgende:
Tip, haal zo'n ouderwetsche pon of lang nachthemd. Makkelijk omhoog te hijsen wanneer nodig. En omlaag trekken zodat je even decent naar de wc kan.
Dan heb ik nog een extra tip.. als je borstvoeding wil geven doe er 1 met knoopjes :D
  donderdag 14 maart 2013 @ 12:04:43 #12
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_124044163
Check, had ik. Openknopen, tiet eruit en hop,
  donderdag 14 maart 2013 @ 12:17:37 #13
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124044607
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:02 schreef Aventura het volgende:
Dat had ik ook allemaal gekocht. Uiteindelijk ben ik gewoon bevallen in de kleren die ik die dag aanhad (mijn goeie witte shirtje ;( die de kraamzorg weer helemaal wit heeft gekregen O+ ). Er is bij mij toen geen moment de mogelijkheid of het idee geweest om me om te kleden :)
pi_124045114
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:57 schreef Skoap het volgende:
Ik was ook helemaal naakt, maar dat hoeft natuurlijk niet!
Ik kwam alleen onder de douche vandaan en had een weeenstorm en echt geen zin om me aan te kleden.
Die baby moest eruit en wel nu! :D
Herkenbaar, had ik ook, en die verpleegkundige bleef maar aansjouwen met mn shirt en mn sokken :') ga weg! ik heb het blóedheet :X

quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:57 schreef Suikertante het volgende:

Maar überhaupt vond ik een bevalling live (bijwonen) veel minder heftig dan ik dacht, zelfs de knip, waar ik wel van schrok, vond ik toch meevallen. Als je gewend bent aan het idee van weeën dan is een ruggenprik ineens vergelijkbaar met een paracetamol innemen. Alles gaat zo snel terwijl het 12 uur duurde, het was echt een soort andere wereld, niet vergelijkbaar met je perceptie van vandaag, zeg maar.
Ik vind het moment dat er door al dat vlees heen geknipt wordt nog steeds smerig om te zien. En zelf knippen is nog veel ranziger. :D

haat aan spuitende bloedvaten overigens :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over filmpjes, deze zijn erg informatief zonder dat ze smerig zijn :+

Deze laat de inwendige en uitwendige spildraai leuk zien

uitgebreider filmpje

en bonus, deze over borstvoeding.
:)
pi_124045144
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:56 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik had zelf een lang topje aan (tot aan de ks dan, toen moest dat uit en kreeg ik zo'n ziekenhuisding). Heb niet de behoefte gehad om helemaal naakt te zijn. Maar als je het zó warm hebt en alles, dan gooi je waarschijnlijk met liefde die kleren uit :D :Y
Ik had ook gewoon een hemdje aan eerst, maar halverwege begon ik vet te zweten en werd een beetje naar van de hitte, dus tussen twee weeën in heb ik heel dramatisch dat hemdje uitgetrokken en weggesmeten :') (had niet zoveel tijd en moest en zou het minder warm krijgen).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124045240
mignonne thnx voor de filmpjes! Super interessant.
pi_124045265
Hee top Mignonne die filmpjes! ^O^
pi_124045284
Ik had toen ook alleen zo'n operatiehemdje aan, open van achter voor de ruggenprik enzo.. en jee, wat had ik het warm!
En ik dacht ook dat ik best preuts was, maar tijdens een bevalling kon me echt niets boeien wat dat betreft. Als ze maar hielpen dat kleine jongetje goed op de wereld te zetten... O+

Ik ben net gebeld door de kraamzorg... afspraak gemaakt voor intakegesprek. Dat is toch helemaal nog niet nodig?! Het duurt nog ééuwen voordat ik moet bevallen toch? (aargh! waarom gaat de tijd toch zo snel tegenwoordig?)
pi_124045651
Ik had bij de 1e een nachthemdje aan. Speciaal gekocht voor de bevalling. Bij de 2e ( en 3e ;) ) het nachthemd dat ik toevallig aanhad die nacht (tot aan de ks, toen een ok hemd). Tijdens de weeën kon ik alle preutsheid laten varen en interesseerde het me helemaal niks. Ik vond het wel gênant en vervelend om half naakt te zijn en gerommel aan mijn lijf toen de vliezen waren gebroken en er verder nog geen weeën waren. Heb toen anderhalve dag met ontbloot onderblijf in bed gelegen omdat alles toch steeds drijfnat werd. En toen dus ook nog in een rolstoel naar de poli voor een echo, wel met deken om me heen maar toch :X
pi_124045733
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:33 schreef mignonne het volgende:

uitgebreider filmpje

Als ik Vaginal Birth: Baby CROWNING! zie staan brrrrr..
Omfg had iemand daar mij niet voor kunnen waarschuwen..
X was echt zo vadsig en dat hoofdje dat stond au au au au au }:|

pi_124046040
Ik heb er bij mijn bollo's nooit wat van gevoeld :+ maarja, bij allebei een knip hè :P
pi_124046250
quote:
2s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:53 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Als ik Vaginal Birth: Baby CROWNING! zie staan brrrrr..
Omfg had iemand daar mij niet voor kunnen waarschuwen..
X was echt zo vadsig en dat hoofdje dat stond au au au au au }:|

[ afbeelding ]
Ja idd, brrrr :X. Eerst stond het hoofdje, maar polpte hij weer terug. Bij volgende wee bleef hij wel staan maar toen moest ik ontzettend lang wachten op de volgende wee. Zegt de vk nog: "Dat is een goed teken, dan is de volgende wee lekker krachtig." Fijn hoor, hele geruststelling }:| :D (aan krachtige weeën had ik sowieso al geen gebrek).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124046313
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:04 schreef mignonne het volgende:
Ik heb er bij mijn bollo's nooit wat van gevoeld :+ maarja, bij allebei een knip hè :P
Wat ik me nog afvroeg bij die filmpjes: als je een knip krijgt, zit het hoofdje dan al heel erg tegen de uitgang aan? Moet je dan oppassen dat je de baby niet raakt of zit hij dan nog veel verder naar binnen?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124046335
Hoofdje staan heb ik niet gevoeld :N Terwijl mijn kind toch best een noemenswaardig hoofd had :D Sowieso vond ik die hele persfase nergens echt pijnlijk. Wel zwaar, en het voelde wel heel 'raar' allemaal. Maar onsluitingsweeën vond ik 100x akeliger en pijnlijker. Oh, afgezien van dat terugglibberen van dat lijfje na elke perswee. Dat deed ook geen zeer, maar wat een bizar gevoel. Brrrr :X
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_124046381
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:12 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja idd, brrrr :X. Eerst stond het hoofdje, maar polpte hij weer terug. Bij volgende wee bleef hij wel staan maar toen moest ik ontzettend lang wachten op de volgende wee. Zegt de vk nog: "Dat is een goed teken, dan is de volgende wee lekker krachtig." Fijn hoor, hele geruststelling }:| :D (aan krachtige weeën had ik sowieso al geen gebrek).
Bij mij stond het hoofdje van X dus ook best wel even dat vond ik echt zoo pijnlijk.
Was ook helemaal zonder pijnstilling etc :{ :'(
  donderdag 14 maart 2013 @ 13:17:53 #26
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_124046428
Ik lees het al: Tijd om m'n kop weer even in het zand te steken ^O^ :P
pi_124046440
Ben benieuwd hoeveel het mij op dat moment nog kan schelen hoe ik eruit zie en wat ik aan heb. :P
pi_124046448
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:14 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wat ik me nog afvroeg bij die filmpjes: als je een knip krijgt, zit het hoofdje dan al heel erg tegen de uitgang aan? Moet je dan oppassen dat je de baby niet raakt of zit hij dan nog veel verder naar binnen?
Je zet een knip in principe als het hoofd al bijna staat omdat je het kind NU wil hebben. Het is niet de bedoeling dat je knipt en vervolgens nog 6 weeën moet persen voordat je een kind hebt, dan heb je te vroeg geknipt. Neemt niet weg dat t wel eens voorkomt hoor, ook onverwacht dat het toch minder snel loopt.

Een verloskundige (of gyn) plaatst zn/haar vingers tussen het hoofd van het kind en het perineum in en schuift dan de schaar ertussen. Die schaar heeft (meestal) een kromming die als het ware over het hoofdje heen valt. Als je lullig knipt knip je waarschijnlijk eerder in je eigen vingers :')
pi_124046485
quote:
2s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:16 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Bij mij stond het hoofdje van X dus ook best wel even dat vond ik echt zoo pijnlijk.
Was ook helemaal zonder pijnstilling etc :{ :'(
Ja precies dat! Maar kanttekening: je bent wel écht écht bijna klaar :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124046486
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:17 schreef GotC het volgende:
Ik lees het al: Tijd om m'n kop weer even in het zand te steken ^O^ :P
en ik zeg nog wel dat het niet pijnlijk was :'( :+
pi_124046522
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:19 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

:D
ik zou zo weer bevallen O+
  donderdag 14 maart 2013 @ 13:21:33 #32
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_124046570
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:19 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

:D Dat was wel een positief puntje!
pi_124046572
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:33 schreef mignonne het volgende:

haat aan spuitende bloedvaten overigens :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kreeg het zelfs in de pashouder van de klinisch vk :7 zodra de hechtingen erin zaten is ze gelijk gaan douchen, daarna kwam ze me feliciteren. (en mijn tas, en Vriends laptop en weet ik wat nog meer zaten ook onder, a little goes a long way zeg maar :P )
pi_124046597
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik zou zo weer bevallen O+
Ik ook :Y (hoewel dat eerdaags echt niet gaat gebeuren ;) ). Maar wel met de garantie dat de vk direct naar me toe komt zodra ik bel. Dat is het enige waar ik tegenop zie, het tempo.
pi_124046600
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:21 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik kreeg het zelfs in de pashouder van de klinisch vk :7 zodra de hechtingen erin zaten is ze gelijk gaan douchen, daarna kwam ze me felicitere. (en mijn tas, en Vriends laptop en weet ik wat nog meer zaten ook onder, a little goes a long way zeg maar :P )
haha echt hè? :')
ik ben gelijk een schoon pak gaan halen, wel zo aardig voor de volgende zeg maar :') er zat enorm veel in mn nek en over mn wang, leek wel een horror :')
pi_124046633
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

Je zet een knip in principe als het hoofd al bijna staat omdat je het kind NU wil hebben. Het is niet de bedoeling dat je knipt en vervolgens nog 6 weeën moet persen voordat je een kind hebt, dan heb je te vroeg geknipt. Neemt niet weg dat t wel eens voorkomt hoor, ook onverwacht dat het toch minder snel loopt.

Een verloskundige (of gyn) plaatst zn/haar vingers tussen het hoofd van het kind en het perineum in en schuift dan de schaar ertussen. Die schaar heeft (meestal) een kromming die als het ware over het hoofdje heen valt. Als je lullig knipt knip je waarschijnlijk eerder in je eigen vingers :')
Ah ok. Beeldvorming compleet :9 :P

Clubsoda, ik merkte juist niet zoveel van de vorderingen tijdens het persen. De vk zei wel steeds dat ik het prima deed, maar ik geloofde er geen snars van. Dacht dat ze het alleen maar zei om mij aan te moedigen :D. Was ook wel verbaasd toen ze zei dat ik nog max. 3x hoefde te persen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124046644
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:22 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ook :Y (hoewel dat eerdaags echt niet gaat gebeuren ;) ). Maar wel met de garantie dat de vk direct naar me toe komt zodra ik bel. Dat is het enige waar ik tegenop zie, het tempo.
+1

ik heb laatst met de gynaecoloog een casual praatje gehad over mn bevalling en dat k de vorige keer bijna op de parkeerplaats daar was bevallen. Ze zei joh, jij moet helemaal niet je verloskundige bellen, jij moet de verloskamers bellen dat je eraan komt, dan in de auto springen en daarna je verloskundige bellen dat je onderweg bent. Leek me wel zo wijs ja :P
pi_124046765
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:19 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja precies dat! Maar kanttekening: je bent wel écht écht bijna klaar :+.
ja dat was echt geen fijn gevoel :X (hier ook geen pijnstilling)
Ik weet ook nog dat ik een heel raar geluid maakte toen ze Luc eruit trok :@
pi_124046777
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

+1

ik heb laatst met de gynaecoloog een casual praatje gehad over mn bevalling en dat k de vorige keer bijna op de parkeerplaats daar was bevallen. Ze zei joh, jij moet helemaal niet je verloskundige bellen, jij moet de verloskamers bellen dat je eraan komt, dan in de auto springen en daarna je verloskundige bellen dat je onderweg bent. Leek me wel zo wijs ja :P
Ik had een ziekenhuisbevalling en na afloop suggeerde de vk dat ik maar thuis moest bevallen een volgende keer. Ik ben eerlijk waar bang dat zelfs als ik direct bij het begin in de auto spring, ik alsnog onderweg persweeën krijg :X En wat als het overdag begint en mijn partner aan het werk is? Een taxi bellen is ook geen optie ben ik bang. Misschien toch maar een ziekenhuisbevalling dan. Nou ja goed, wat ik al zei, voorlopig gebeurt het toch niet, maar ik vind het wel een dingetje.

Phaidra, ik heb zelfs nog aan de vk gevraagd of er wel iets gebeurde :D Heb heb wel echt lang geperst ook (onsluiting ging snel, persen niet zo ;) ) en ik perste me een ongeluk en dan afloop voelde ik 'ploep' dat hele lijf weer terugglibberen. Bij mij kwam M ook heel plotseling, ik zag er echt weinig heil in en opeens was hij er O+
  donderdag 14 maart 2013 @ 13:39:15 #40
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_124047099
Meld je nou heel terloops iets M.?

Ik kwam er bij de nacontrole achter dat ik een knip heb gehad omdat ik de vorige keer een totaalruptuur had.
Uh, nee? De vorige keer had ik geen weeën maar wel een keizersnede?
Oh...dat staat wel in je dossier.

Ik snapte al niet waarom ze ineens gingen knippen. 8)7
Wat zijn die scharen grooooot trouwens!
A grand adventure has begun.
pi_124047181
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:28 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik had een ziekenhuisbevalling en na afloop suggeerde de vk dat ik maar thuis moest bevallen een volgende keer. Ik ben eerlijk waar bang dat zelfs als ik direct bij het begin in de auto spring, ik alsnog onderweg persweeën krijg :X En wat als het overdag begint en mijn partner aan het werk is? Een taxi bellen is ook geen optie ben ik bang. Misschien toch maar een ziekenhuisbevalling dan. Nou ja goed, wat ik al zei, voorlopig gebeurt het toch niet, maar ik vind het wel een dingetje.

Phaidra, ik heb zelfs nog aan de vk gevraagd of er wel iets gebeurde :D Heb heb wel echt lang geperst ook (onsluiting ging snel, persen niet zo ;) ) en ik perste me een ongeluk en dan afloop voelde ik 'ploep' dat hele lijf weer terugglibberen. Bij mij kwam M ook heel plotseling, ik zag er echt weinig heil in en opeens was hij er O+
Een thuisbevalling met je verloskundige erbij heeft wel de voorkeur boven een snelweg-bevalling zonder hulp.
Hoe snel is je vorige gegaan en had je bijzonderheden tijdens je zw.schap?

Als ik zelf de vorige keer probleemloos was bevallen zou ik nu eieren voor mn geld kiezen en lekker thuis blijven, en voor de zekerheid zal ik tzt wel alles in huis halen, mocht ik toch thuis beoordeeld worden dan mag de vk eerst een infuus prikken voordat ze gaat toucheren :+
pi_124047202
Dananana hoe gaat het?

Ik heb vanmorgen de ha gebeld over de uitslag van het bloed prikken, maar ze hadden nog niks binnen }:| morgen weer bellen.
Ik heb wel echt als een blok geslapen en dat heeft me aardig goed gedaan. Zo weer een middagdutje.

Wat betreft het niet passen van het hoofdje, tijdens de geboorte schuiven de schedelplaten ook nog een stukje over elkaar hè. Die zijn nog niet met elkaar vergroeid.

Ik had ook weinig gene meer ti heb dens de bevalling en toch denk ik achteraf dat het niet willen poepen ervoor gezorgd heeft dat ik langer perste dan nodig. Ik kreeg ook regelmatig te horen dat ik verkeerd perste en als ik dacht "schijt" :+ dan maar poepen stonden ze gelijk te roepen dat dit de goede manier is. Daar ga ik de volgende x dus maar iets relaxter mee om.
pi_124047215
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:39 schreef Keshet het volgende:
Meld je nou heel terloops iets M.?

Ik kwam er bij de nacontrole achter dat ik een knip heb gehad omdat ik de vorige keer een totaalruptuur had.
Uh, nee? De vorige keer had ik geen weeën maar wel een keizersnede?
Oh...dat staat wel in je dossier.

Ik snapte al niet waarom ze ineens gingen knippen. 8)7
Wat zijn die scharen grooooot trouwens!
tegen mij? :o
nee hoor :D nog lange niet nog lange niet ;(

En ehm... dat méén je niet :o wat vreselijk slordig! belachelijk zeg.
pi_124047239
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:42 schreef danic het volgende:
Dananana hoe gaat het?

Ik heb vanmorgen de ha gebeld over de uitslag van het bloed prikken, maar ze hadden nog niks binnen }:| morgen weer bellen.
Ik heb wel echt als een blok geslapen en dat heeft me aardig goed gedaan. Zo weer een middagdutje.

Wat betreft het niet passen van het hoofdje, tijdens de geboorte schuiven de schedelplaten ook nog een stukje over elkaar hè. Die zijn nog niet met elkaar vergroeid.

Ik had ook weinig gene meer ti heb dens de bevalling en toch denk ik achteraf dat het niet willen poepen ervoor gezorgd heeft dat ik langer perste dan nodig. Ik kreeg ook regelmatig te horen dat ik verkeerd perste en als ik dacht "schijt" :+ dan maar poepen stonden ze gelijk te roepen dat dit de goede manier is. Daar ga ik de volgende x dus maar iets relaxter mee om.

poep is goed *O*
pi_124047241
Voor bevallen ben ik niet bang, de snelheid waarmee baart (wheheheeee :') ) me inderdaad wel zorgen . Maar ik steek mijn kop in het zand en negeer dat ik bij de eerste binnen 1,5 uur ben bevallen. Zennnn. O+
pi_124047262
Ja, ik ben ook erg benieuwd naar dananana.
pi_124047299
Mijn eerste kwam bijna op de wc van 3 cm naar 10 in paar minuten... de 2e moest er bijna uitgetrokken worden.. 42 weken en hij had er geen zin in *O* Dus het kan met de 2e ook uren duren :D
pi_124047318
quote:
2s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:45 schreef Pvoesss het volgende:
Mijn eerste kwam bijna op de wc van 3 cm naar 10 in paar minuten... de 2e moest er bijna uitgetrokken worden.. 42 weken en hij had er geen zin in *O* Dus het kan met de 2e ook uren duren :D
Hoopvolle verhalen, ik hou ervan!
pi_124047351
Ik kreeg vorige week in het ziekenhuis te horen dat ze ervan uit gingen dat ik niet langer dan een kwartiertje zou persen omdat een tweede altijd sneller ging.

Ik vond het wat voorbarig maareh....waar mag ik tekenen? vorige x duurde een ruim uur.
pi_124047403
Ik zou mijn weeën een volgende keer wel wat serieuzer nemen. Omdat ik pas 38.3 weken was, dacht ik dat het vást voorwerk zou zijn, ook al zat er regelmaat in. Pas toen mijn vliezen braken begon ik te geloven dat er écht iets gaande was (waarschijnlijk had ik toen al ca. 6 cm). Eenmaal in het ziekenhuis had ik ook al 9,5 cm ontsluiting :D. Als ik wat eerder de vk gebeld had, was het ritje naar het ziekenhuis een stuk aangenamer geweest...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124047413
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

Een thuisbevalling met je verloskundige erbij heeft wel de voorkeur boven een snelweg-bevalling zonder hulp.
Hoe snel is je vorige gegaan en had je bijzonderheden tijdens je zw.schap?

Als ik zelf de vorige keer probleemloos was bevallen zou ik nu eieren voor mn geld kiezen en lekker thuis blijven, en voor de zekerheid zal ik tzt wel alles in huis halen, mocht ik toch thuis beoordeeld worden dan mag de vk eerst een infuus prikken voordat ze gaat toucheren :+
Ja, dat leek mij ook, ik zou me rustiger voelen als ik niet meer weg zou hoeven. Maar een thuisbevalling, ik weet het niet... M is in 3,5 uur geboren, waarvan bijna twee uur persen. De kans dat hij daadwerkelijk op de snelweg geboren zou worden is dus niet zo groot, ik denk niet dat de persfase een volgende keer sneller gaat, maar persweeën in de auto lijken me ook niet bepaald tof. Geen bijzonderheden tijdens mijn zwangerschap.

Wat was er tijdens jouw bevallingen dat een ziekenhuisbevalling geïndiceerd is?
pi_124047448
quote:
2s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:45 schreef Pvoesss het volgende:
mwhehe :D

we hadden er vorig jaar een paar, eerste kind binnen 2 uur geboren, de bevallingen daarna duurden langer. Bij de eerste hadden ze allemaal iets, hoge bloeddruk of PE. Volgens de vk zag ze dat vaak, dat vrouwen met een hypertensie of PE snel bevielen? ik zou t eens na moeten zoeken.

Persoonlijk heb ik liever een ontsluiting die zoals mn oudste was (5 à 6 uur) dan van de jongste (1,5 u). Ik heb véél minder pijn ervaren bij de oudste dan bij de jongste. Mn lijf kon zich beter aanpassen.
pi_124047498
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:48 schreef Phaidra het volgende:
Ik zou mijn weeën een volgende keer wel wat serieuzer nemen. Omdat ik pas 38.3 weken was, dacht ik dat het vást voorwerk zou zijn, ook al zat er regelmaat in. Pas toen mijn vliezen braken begon ik te geloven dat er écht iets gaande was. Eenmaal in het ziekenhuis had ik ook al 9,5 cm ontsluiting :D. Als ik wat eerder de vk gebeld had, was het ritje naar het ziekenhuis een stuk aangenamer geweest...
Dat ja. Ik heb een uur gewacht omdat ik dacht dat mijn weeën te onregelmatig kwamen om te bellen. Ja duh, dat heb je met een weeënstorm he? 8)7 Ik was net uitgekleed toen ik persweeën kreeg. Waarop de verloskundige zei: "dat kan nog even niet, je man is de auto nog aan het parkeren". Ok :+
pi_124047552
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:51 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat ja. Ik heb een uur gewacht omdat ik dacht dat mijn weeën te onregelmatig kwamen om te bellen. Ja duh, dat heb je met een weeënstorm he? 8)7 Ik was net uitgekleed toen ik persweeën kreeg. Waarop de verloskundige zei: "dat kan nog even niet, je man is de auto nog aan het parkeren". Ok :+
_O-

Ik ben zoooo benieuwd hoe het zal gaan. Ik hoop dat mijn bevalling op die van m'n moeder zal lijken.
pi_124047565
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

mwhehe :D

we hadden er vorig jaar een paar, eerste kind binnen 2 uur geboren, de bevallingen daarna duurden langer. Bij de eerste hadden ze allemaal iets, hoge bloeddruk of PE. Volgens de vk zag ze dat vaak, dat vrouwen met een hypertensie of PE snel bevielen? ik zou t eens na moeten zoeken.

Persoonlijk heb ik liever een ontsluiting die zoals mn oudste was (5 à 6 uur) dan van de jongste (1,5 u). Ik heb véél minder pijn ervaren bij de oudste dan bij de jongste. Mn lijf kon zich beter aanpassen.
Dat kan ik wel voorstellen. Lichamelijk vond ik het heftig, in 1,5 uur ontsluiting. Geestelijk kon ik het ook niet zo bijbenen, ik was blij dat het persen even duurde, kon ik wennen aan het idee ;)
pi_124047575
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, dat leek mij ook, ik zou me rustiger voelen als ik niet meer weg zou hoeven. Maar een thuisbevalling, ik weet het niet... M is in 3,5 uur geboren, waarvan bijna twee uur persen. De kans dat hij daadwerkelijk op de snelweg geboren zou worden is dus niet zo groot, ik denk niet dat de persfase een volgende keer sneller gaat, maar persweeën in de auto lijken me ook niet bepaald tof. Geen bijzonderheden tijdens mijn zwangerschap.

Wat was er tijdens jouw bevallingen dat een ziekenhuisbevalling geïndiceerd is?
Niets in eerste instantie. Ik wilde niet thuis bevallen omdat ik dan een bed had moeten huren en in de woonkamer had moeten bevallen (geen stromend water boven en arbo-dingen en weet ik veel?) nouja goed, dat vond ik niet zo'n strak plan.
Uiteindelijk bij de oudste een niet vorderende uitdrijving en bij de jongste een fluxus.

En door die fluxus heb ik nu een plaatsindicatie voor een volgende bevalling, maar wel onder eerstelijns begeleiding. Wel jammer want ik had nu wel graag thuis willen bevallen, maar de snelheid waarmee k bij de tweede leeg bloedde, dat doe ik liever niet thuis.

persfase gaat bij een tweede doorgaans wel veel sneller. :Y
pi_124047657
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:53 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat kan ik wel voorstellen. Lichamelijk vond ik het heftig, in 1,5 uur ontsluiting. Geestelijk kon ik het ook niet zo bijbenen, ik was blij dat het persen even duurde, kon ik wennen aan het idee ;)
haha :D

bij mij was het persen ook snel :')

Binnenkomst in verloskamers, uitgekleed
*student* ik ga even voelen hoe ver je bent
ik, terwijl ik op bed klim: jij gaat helemaal nietsWRAAOOAAAAAAAHHNNNGGgggg :%
*vplk luistert harttonen* pok... pok........... pok..................... pok...................
ik pers weer :%
*vk: SCHAAR! *knip*
en toen was ze dr.
pi_124047658
Dat is eigenlijk wel waar ik het meest bang voor ben, een ernstige nabloeding. Daarom ook liever in het ziekenhuis bevallen.
  donderdag 14 maart 2013 @ 13:56:32 #59
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124047667
@Mignonne hoe zit het als je zoals ik bij je eerste kind een KS hebt gekregen. Dan moet je in het ziekenhuis bevallen, maar wie is er dan bij je tijdens de bevalling, een verpleegkundige en pas op het eind een Gyn, hoe werkt dat?
pi_124047673
Snelle persfase bij een 2e, check! 12 minuten tegenover 2 uur bij de eerste.
En staan van hoofdje bij beide niet gevoeld.

Keshet, heb je nu voor niets een knip gekregen? Slordig dat er in je dossier staat dat je een totaalruptuur had zeg.
pi_124047686
Persweeën in de auto zijn dus idd niet aan te raden :N. Sowieso persweeën wegpuffen :X. Wat een oergeluiden heb ik daarbij geproduceerd :@.

Ik had geen weeënstorm, alles was superregelmatig. Maar ik 'mocht' pas bellen bij weeën om de 3 minuten en ze bleven steeds om de 3,5 / 4 minuten komen. Achteraf bleek dat ik uitzonderlijk krachtige weeën had, dus ging het gewoon snel ook met lange tijd ertussen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124047688
Mignonne, dat wist ik niet. Ook een punt ter overweging dus. Ooit. Thuis fluxus lijkt me niet zo prettig nee :X

Lot, ik heb een week voor de bevalling met tranen in mijn ogen het verslag van mijn geboorte gelezen (hormonen he? :P ) Ik had uiteindelijk een heel andere bevalling, mijn moeder begon met gebroken vliezen, verminderd leven voelen daarna, veel rustigere ontsluiting en dan 45 minuten persen een keizersnee met dank aan de omvang van mijn hoofd :') Daar was ik nog wel even bang voor, dat het bij mij ook een keizersnede zou worden omdat het zo lang duurde.
pi_124047700
Dat moet ik dan idd wel toegeven persen ging bij de 2e echt supersnel.
Bij de 2e perswee was hij er *O* bij de eerste na 50 minuten :+
pi_124047764
Oh ja dat staan van het hoofdje :X ik dacht dat heel de boel kapot scheurde zeg. Zoveel pijn deed het. En dan ook zo'n heel branderig gevoel.
pi_124047783
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:58 schreef danic het volgende:
Oh ja dat staan van het hoofdje :X ik dacht dat heel de boel kapot scheurde zeg. Zoveel pijn deed het. En dan ook zo'n heel branderig gevoel.
Dat deed het ook (bij mij dan) :P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124047788
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:57 schreef Phaidra het volgende:
Persweeën in de auto zijn dus idd niet aan te raden :N. Sowieso persweeën wegpuffen :X. Wat een oergeluiden heb ik daarbij geproduceerd :@.

Ik had geen weeënstorm, alles was superregelmatig. Maar ik 'mocht' pas bellen bij weeën om de 3 minuten en ze bleven steeds om de 3,5 / 4 minuten komen. Achteraf bleek dat ik uitzonderlijk krachtige weeën had, dus ging het gewoon snel ook met lange tijd ertussen.
Daar heb ik nog wel een opmerking over gemaakt, over dat 'mogen' bellen. Ik neem dat soort dingen heel letterlijk :@ Ik heb echt de minuten zitten wegkijken tot ik een uur weeën had, omdat ik vond dat ik eerder niet hoorde te bellen, en toen nog voelde ik me een zeikerd omdat ze niet regelmatig kwamen :')
pi_124047813
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:56 schreef Juud79 het volgende:
@Mignonne hoe zit het als je zoals ik bij je eerste kind een KS hebt gekregen. Dan moet je in het ziekenhuis bevallen, maar wie is er dan bij je tijdens de bevalling, een verpleegkundige en pas op het eind een Gyn, hoe werkt dat?
Bij mijn weten begeleiding door de klinisch verloskundige, aan het CTG en idd de verpleegkundige.
Beetje afhankelijk van wie je treft hoe ze met die begeleiding omgaan.

De gyn zie je hopelijk niet.
pi_124047855
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Daar heb ik nog wel een opmerking over gemaakt, over dat 'mogen' bellen. Ik neem dat soort dingen heel letterlijk :@ Ik heb echt de minuten zitten wegkijken tot ik een uur weeën had, omdat ik vond dat ik eerder niet hoorde te bellen, en toen nog voelde ik me een zeikerd omdat ze niet regelmatig kwamen :')
Ja precies! Uiteindelijk heb ik toch gebeld omdat ik het zonder extra hulp gewoon niet meer uithield (vriend was heel lief en zorgzaam, maar ik had behoefte aan iets professionelere steun zeg maar). En maar goed ook! Die weeën elke 3 minuten zijn er nooit van gekomen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124047947
quote:

En dát is dus precies waarom ik zo'n hekel heb aan die enorm hoogdrempelige beladviezen. Er zijn ook praktijken waarbij de weeën om de 3 minuten moeten komen, voor minimaal 2 uur. Ik wil dat gewoon eerder weten, voordat een vrouw die voor het eerst gaat bevallen een keertje 2 uur om de 3 minuten weeën heeft gehad dan is ze al een hele tijd in haar eentje bezig, dan wil ik al van haar weten hoe het gaat, hoe ze zich voelt enz.

Je doet als verloskundige als het goed is meer dan alleen die baby opvangen die eruit rolt.

Het gros van de vrouwen zal ongetwijfeld rond die tijd dan op 4 of 5 cm zitten, maar er zijn er zat die dan al behoorlijk ver zijn, of die nooit aan die 3 minuten komen.
pi_124047971
Phaidra, ik ook! Ik trok het gewoon echt niet, wist niet waar ik het zoeken moest. Mijn man was ook super, en steunde me en hielp, maar ik was echt bang omdat ik er geen donder van snapte. In het ziekenhuis kalmeerde ik direct. De persfase vond ik heel fijn en sereen eigenlijk. Ik had dat echt nodig.

Wat ik trouwens zó irritant vond, was al die mensen die je zo gezellig ging begroeten zodra je op de verlosafdeling kwam :X Je een handje geven, babbelen, vertellen dat de verloskamer nog schoongemaakt werd maar dat ik er bijna terecht kon... Ik was daar totaal niet voor in de stemming, ik wilde mijn ogen dicht houden en geen handjes schudden }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 14-03-2013 14:11:34 ]
pi_124047993
quote:
ja dat is zo gemeen. Je hele lichaam wil persen maar nee je mag ze weg puffen :{w
pi_124048025
Persen? Wat is dat? Persweeen daarentegen... :X
Bij de eerste was het hoofdje er al uit voor de vk er was. Ja uhh wist ik veel. De vk kwam binnen, ik zat op handen en knieen, ze zie: oh ik zie het al, ga maar op je rug liggen en hop daar was Amber. 7uur..

Bij Tess duurde het 4 uur. Ook zonder persen.

Beide dames zijn thuis geboren. Amber zonder problemen, Tess had in het vruchtwater gepoept en had dr navelstreng 2x om dr nek
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_124048079
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

En dát is dus precies waarom ik zo'n hekel heb aan die enorm hoogdrempelige beladviezen. Er zijn ook praktijken waarbij de weeën om de 3 minuten moeten komen, voor minimaal 2 uur. Ik wil dat gewoon eerder weten, voordat een vrouw die voor het eerst gaat bevallen een keertje 2 uur om de 3 minuten weeën heeft gehad dan is ze al een hele tijd in haar eentje bezig, dan wil ik al van haar weten hoe het gaat, hoe ze zich voelt enz.

Je doet als verloskundige als het goed is meer dan alleen die baby opvangen die eruit rolt.

Het gros van de vrouwen zal ongetwijfeld rond die tijd dan op 4 of 5 cm zitten, maar er zijn er zat die dan al behoorlijk ver zijn, of die nooit aan die 3 minuten komen.
Tijdens het nagesprek met de vk (een andere dan die mij begeleid had, die werkte er niet meer) heb ik dat dus gezegd. Waarop zei aangaf dat ik ergens een gesprek over de bevalling gehad had moet hebben, waarin nadrukkelijk gezegd werd dat ik óók moest bellen als ik bang of bezorgd was, of er iets niet goed voelde. Maar ja, dat stond er niet en ik had alleen maar dat zinnetje van die brief in mijn hoofd "als de bevalling begint, dan duurt het vaak nog een dag voordat de baby komt, zoek afleiding en ga niet wachten" :6

Het begrip "weeënstorm" had trouwens ook wel even aangestipt mogen worden }:|
pi_124048168
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:09 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Tijdens het nagesprek met de vk (een andere dan die mij begeleid had, die werkte er niet meer) heb ik dat dus gezegd. Waarop zei aangaf dat ik ergens een gesprek over de bevalling gehad had moet hebben, waarin nadrukkelijk gezegd werd dat ik óók moest bellen als ik bang of bezorgd was, of er iets niet goed voelde. Maar ja, dat stond er niet en ik had alleen maar dat zinnetje van die brief in mijn hoofd "als de bevalling begint, dan duurt het vaak nog een dag voordat de baby komt, zoek afleiding en ga niet wachten" :6
Dat is heel makkelijk gezegd, maar werkt in de praktijk gewoon niet zo.
Veel vrouwen bellen eerder later dan vroeger als ze zich ongerust maken en als er zo'n advies over weeën naast staat dan zullen de meeste vrouwen die van hun eerste bevallen denken van tsja, het zal wel zo horen? ofzo?
pi_124048182
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik had dat bij de eerste ook.
Uiteindelijk ging mijn vriend maar bellen, toen kwamen ze om de 2 minuten. Mocht van mij dus niet, omdat ik nog geen uur goed getimed had :') T ging bij mij wel niet zo snel als.bij jou, maar toch best vlot. waren wel ruim op tijd trouwens.
Bij de 2e mocht ik sneller bellen :P
pi_124048225
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

Top! ^O^

Tot die tijd ging het eigenlijk ook wel prima. Kon de weeën goed opvangen en omdat er steeds best wat tijd tussen zat kon ik ook goed op adem komen steeds. Eerder zag ik daarom geen reden om te bellen, dacht dat het idd vast nog wel even zou duren. Maar het sloeg opeens om, intensiteit heftiger, vliezen braken, persdrang kwam op en ik wist echt niet meer hoe ik de weeën op moest vangen. Dát moment was ik graag voorgeweest, maar dat zag ik natuurlijk niet aankomen :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124048280
Mignonne, ik vind het fijn en geruststellend dat jij daar ook zo over denkt :Y Uit die brieven maakte ik echt op dat alle bevallende vrouwen bij het minste of geringste pijntje aan de bel trekken. Vervelende houding vond ik dat.

Sonnetje, inderdaad. Bij mij ging het ongeveer zo: ok, deze wee duurde een minuut. Mooi. Nu even timen hoe lang de tijd ertussen duurt... 21, 22, 23, 24, shit!! Daar begint het weer! Damn, opnieuw beginnen met tellen dan maar :+ En dat een uur lang :D
pi_124048523
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:15 schreef Clubsoda het volgende:
Uit die brieven maakte ik echt op dat alle bevallende vrouwen bij het minste of geringste pijntje aan de bel trekken. Vervelende houding vond ik dat.
Zo ervaarde ik dat dus ook en daardoor durfde ik bij mijn tweede al helemaal niet te bellen.. Ik kreeg bij de eerste ook een verloskundige enorm kut wijf ze zei tegen mij dat ze mijn baarmoedermond niet kon voelen en dat er dus niets aan de hand was. Ik had zo enorm veel pijn en ze had echt zo kut gedaan :r :r

Toen ik zei dat ik hem zelf anders prima kan voelen zei ze nou nee mevrouwtje dat kan helemaal niet je zal wel iets anders voelen :') Want als je het zelf moet voelen is het nog lastiger en als zij het al niet kan dan is het onmogelijk _O- :')

Verder deed ze dus niets niet eens even hartje luisteren..
Toen ik zei dat ik gewoon zo niet lekker was dat ik er helemaal van wegspacede zei ze dat ik beter moest slapen en weg was ze }:|

En ook na mijn bevalling in het ziekenhuis mochten we niet bellen tijdens hun overleg/overdracht alleen in mega spoedgevallen :{ en toen ik dat toch deed bitchte dat wijf mij af want het was volgens haar geen spoedgeval dat mijn kind bloed uitkotste.. Ja hallo wist ik veel dat het normaal is :'(
pi_124048714
Jeetje Pvoess -O- Da's ook niet fijn. Je wilt je toch op zijn minst serieus genomen voelen, en veilig vooral ook. Zelfs al zou je overbezorgd geweest zijn en onzin gepraat hebben, dan moeten ze daar wel prettig mee omgaan. Ging het bij je tweede beter?

Ik vond mijn vk geweldig. Ze had een geweldige combinatie tussen directiviteit, en rust en empathie. Ze is geen seconde van mijn zijde geweken en ik voelde me heel veel veilig. Ik ben haar echt heel dankbaar voor de fijne ervaring :Y
pi_124048799
pvoesss :X

Ik vond mijn vk's ook geweldig, ze hadden allebei precies wat ik op dat moment nodig had. De een was heel lief en empathisch en heeft me er goed doorheen gesleept. De ander was heel snel van actie en handelen en dat was op dat moment nodig en erg prettig.

Inmiddels heb ik wel een aantal namen/gezichten op mn lijstje staan waarvan ik denk meh, als die opduikt bij de volgende dan doe k het zelf wel :')
pi_124048922
Lekker dan zo'n vk pvoess!

Hier had ik beide keren fijne vk's. Nja eerste keer voornamelijk gyn. En 2e keer vk van het ziekenhuis. Mn eigen vk heeft de 2e keer alleen vliezen doorgeprikt en gewacht tot de overdracht voorbij was :D
Eerste keer eigenlijk ook alleen vliezen doorgeprikt en me overgedragen aan de gyn voor de pijnstilling :P maar met de controles in het kraambed vond ik ook erg fijn.
pi_124048970
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:38 schreef Sonnetje85 het volgende:
Lekker dan zo'n vk pvoess!

Hier had ik beide keren fijne vk's. Nja eerste keer voornamelijk gyn. En 2e keer vk van het ziekenhuis. Mn eigen vk heeft de 2e keer alleen vliezen doorgeprikt en gewacht tot de overdracht voorbij was :D
Eerste keer eigenlijk ook alleen vliezen doorgeprikt en me overgedragen aan de gyn voor de pijnstilling :P maar met de controles in het kraambed vond ik ook erg fijn.
welke vk had je de 2e keer in t zh? *benieuwd* :+
pi_124049011
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:29 schreef Clubsoda het volgende:
Ging het bij je tweede beter?
Die heb ik weinig gezien alleen voor de nodige controles wanty bevalling was een inleidingnmaar daar zou ik wel weer naar terug gaan. de praktijk van de eerste dus echt niet.
  donderdag 14 maart 2013 @ 14:44:22 #84
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_124049107
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:00 schreef mignonne het volgende:

[..]

Bij mijn weten begeleiding door de klinisch verloskundige, aan het CTG en idd de verpleegkundige.

Dat dus :) al had hier de gyn wel te zeggen dat hij adviseerde voor ruggeprik en ik pas op 1 cm zat :+
En uiteindelijk omdat mijn gyn zijn dienst al klaar was ik andere gyn ivm knip+ daarna manuele verwijdering placenta en hechten.
Rest alles door klinische verloskundigen :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_124049635
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:39 schreef mignonne het volgende:

[..]

welke vk had je de 2e keer in t zh? *benieuwd* :+
Die had ik kunnen verwachten ;)
Heb je een dm gestuurd!
  donderdag 14 maart 2013 @ 15:03:25 #86
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124049767
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 14:00 schreef mignonne het volgende:

[..]

Is aan de CTG altijd noodzakelijk en kan je dan nog van je bed af? Ik heb binnenkort een gesprekje in het ziekenhuis, dus vind het wel fijn wat dingen te weten zodat ik daar kan overleggen hoe of wat.
VK klinkt wel fijn, ik vind al dat medische gedoe helemaal niets, dus het liefst zo natuurlijk en rustig mogelijk bevallen.
  donderdag 14 maart 2013 @ 15:03:55 #87
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_124049785
Anyway... :D Iemand nog tips voor de schitterende hoeveelheid puistjes die zich op mijn voorhoofd hebben verzameld sinds een week? Of is het gewoon schoonhouden, netjes make-up verwijderen en ervanaf blijven? wat me niet lukt.. :@
pi_124050161
Wen er maar aan.. hormonen FTL..

En dan komen straks de opmerkingen oh het is echt een meisje die onttrekken alle schoonheid en jongetjes maken je knap }:|
  donderdag 14 maart 2013 @ 15:15:48 #89
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_124050208
quote:
2s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:14 schreef Pvoesss het volgende:
Wen er maar aan.. hormonen FTL..

En dan komen straks de opmerkingen oh het is echt een meisje die onttrekken alle schoonheid en jongetjes maken je knap }:|
Heb ik ook al gehad vanmorgen.. Zucht!
  donderdag 14 maart 2013 @ 15:18:46 #90
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_124050323
En dan de speculaties over hoe je je buik draagt en dat het dan vást dit of dat gaat worden.
pi_124050477
Ik vond dat zo enorm ergerlijk :D
En dan ook nog dat de ene enthousiast riep nou ik zie het hoor echt een meisje..
En dan de volgende heel blij nou ik zie het hoor echt een jongen.. 8)7
pi_124050551
03.15 weeën begonnen, 03.25 vk komt binnen 03.35 gyn komt 04.05 de kleine was er.... En dat was m'n eerste!

(Oké, de kleine vond de weeën zo vervelend dat ze na een kwartier al tot een keizersnede besloten ;) )
Ow en hier hoorde ik van de gyn: in het ziekenhuis onder begeleiding van de vk uit t ziekenhuis met minstens 1 check van de gyn..
  donderdag 14 maart 2013 @ 15:25:44 #93
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_124050583
:D Ik verheug me er nu al op, al die speculaties. Nja, misschien eerst maar eens een buik krijgen.
  donderdag 14 maart 2013 @ 15:28:26 #94
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_124050713
quote:
2s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:22 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vond dat zo enorm ergerlijk :D
En dan ook nog dat de ene enthousiast riep nou ik zie het hoor echt een meisje..
En dan de volgende heel blij nou ik zie het hoor echt een jongen.. 8)7
Hier binnen tien minuten:

"Oh dat is ook nog een bescheiden buik!"
"Jeetje, je hebt al een flinke toeter :o "

:')
pi_124050773
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:03 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Is aan de CTG altijd noodzakelijk en kan je dan nog van je bed af? Ik heb binnenkort een gesprekje in het ziekenhuis, dus vind het wel fijn wat dingen te weten zodat ik daar kan overleggen hoe of wat.
VK klinkt wel fijn, ik vind al dat medische gedoe helemaal niets, dus het liefst zo natuurlijk en rustig mogelijk bevallen.
CTG is noodzakelijk ja. Een van de belangrijkste signalen van een dreigende uterus-ruptuur (want daar ben je 'bang' voor bij een bevalling na een eerdere keizersnede) zijn afwijkende harttonen van het kind.
Je kunt van het bed af, alleen niet verder dan tot waar de snoeren reiken en ze vinden het wel prettig als dat buitenste dopje niet steeds verplaatst. Voor jezelf is het waarschijnlijk een stuk eenvoudiger als, zodra de vliezen gebroken zijn er een caput-electrode wordt geplaatst bij de baby voor de registratie. Veel nauwkeuriger en geeft jou veel meer bewegingsvrijheid. Op die manier lijkt mij er niet bijzonder veel op tegen om je weeën wiebelend tegen het bed of zittend op een bevalbal ofzoiets op te vangen.

overigens verschilt het gewoon enorm van persoon tot persoon. Ik zie enorm fysiologisch ingestelde en betrokken empathische gynaecologen, en ik zie ook werkelijk heksen van klinisch verloskundigen. En andersom. T zijn net mensen :P

hier staat de richtlijn, mocht je behoefte hebben. http://nvog-documenten.nl(...)php?richtlijn_id=858
  donderdag 14 maart 2013 @ 15:50:55 #96
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_124051582
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:43 schreef L-E het volgende:
Voor bevallen ben ik niet bang, de snelheid waarmee baart (wheheheeee :') ) me inderdaad wel zorgen . Maar ik steek mijn kop in het zand en negeer dat ik bij de eerste binnen 1,5 uur ben bevallen. Zennnn. O+
Ik heb de tijd gehalveerd bij de tweede..... Dus ook dat kan.. Gaga ;-)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 14 maart 2013 @ 16:01:59 #97
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124051987
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

CTG is noodzakelijk ja. Een van de belangrijkste signalen van een dreigende uterus-ruptuur (want daar ben je 'bang' voor bij een bevalling na een eerdere keizersnede) zijn afwijkende harttonen van het kind.
Je kunt van het bed af, alleen niet verder dan tot waar de snoeren reiken en ze vinden het wel prettig als dat buitenste dopje niet steeds verplaatst. Voor jezelf is het waarschijnlijk een stuk eenvoudiger als, zodra de vliezen gebroken zijn er een caput-electrode wordt geplaatst bij de baby voor de registratie. Veel nauwkeuriger en geeft jou veel meer bewegingsvrijheid. Op die manier lijkt mij er niet bijzonder veel op tegen om je weeën wiebelend tegen het bed of zittend op een bevalbal ofzoiets op te vangen.

overigens verschilt het gewoon enorm van persoon tot persoon. Ik zie enorm fysiologisch ingestelde en betrokken empathische gynaecologen, en ik zie ook werkelijk heksen van klinisch verloskundigen. En andersom. T zijn net mensen :P

hier staat de richtlijn, mocht je behoefte hebben. http://nvog-documenten.nl(...)php?richtlijn_id=858
Ow fijn, zo'n richtlijn, ik kon op de site van mijn ziekenhuis echt geen enkele info vinden....
Zo'n electrode op het hoofd vind ik geen fijn idee, dan liever zelf banden om mijn buik. En idd ik vroeg het omdat ik de vorige keer ongeveer 6 uur staand/hangend over het bed mijn weeen heb opgevangen. Dat van het scheuren van het litteken wist ik idd, dat dat de reden is dat ik daar moet bevallen. Nou ja, so be it. Dank voor je antwoorden. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 14-03-2013 16:08:56 ]
pi_124052281
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:01 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ow fijn, zo'n richtlijn, ik kon op de site van mijn ziekenhuis echt geen enkele info vinden....
Zo'n electrode in het hoofd vind ik geen fijn idee, dan liever zelf banden om mijn buik. En idd ik vroeg het omdat ik de vorige keer ongeveer 6 uur staand/hangend over het bed mijn weeen heb opgevangen. Dat van het scheuren van het litteken wist ik idd, dat dat de reden is dat ik daar moet bevallen. Nou ja, so be it. Dank voor je antwoorden. ;)
Electrode is iniminidingetje. Toen ik em had gezien vond ik te idee minder eng. Kindje schijnt er niks van te merken.

Gotc, die puistjes zijn na een paar weken meestal weer weg :)
Sarcasme. Herken het.
pi_124052607
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 15:03 schreef GotC het volgende:
Anyway... :D Iemand nog tips voor de schitterende hoeveelheid puistjes die zich op mijn voorhoofd hebben verzameld sinds een week? Of is het gewoon schoonhouden, netjes make-up verwijderen en ervanaf blijven? wat me niet lukt.. :@
Week 30 gingen ze bij mij weg (maar ik heb een pony, handig!), helaas zitten die op mijn rug er nog steeds. }:|

Bij ons mag je de kraamzorg trouwens bij de eerste wee al bellen, dan staan ze je gewoon bij en dat wordt vergoed. Lijkt me vreselijk, maar bij angst kan ik me voorstellen dat het voor sommige vrouwen heel fijn is.
pi_124053194
Het kan wel heel handig zijn.. ook voor de verloskundige om allemaal dingen te pakken en aan te geven etc. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')