Tegen die tijd moet iedereen met geld het toch zelf betalen en ben je niet meer afhankelijk van die smerige staatholen waar gefrustreerde onderbetaalde zwoegers een keer per week je reet komen wassen.quote:Op woensdag 3 april 2013 20:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zal wel weer op "gebrek aan historisch besef" gegooid worden.
Als ik oud ben ga ik ECHT niet in een Nederlands bejaardenhol zitten.
Dan huur ik wel een goedkope verpleegster uit Tadzjiekistan die voor 8000 euro per jaar mijn billen wast en eten kookt.
Dat is toch al inkomensafhankelijke bijdrage teminste onze vader moet het betalen.quote:Op woensdag 3 april 2013 20:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Tegen die tijd moet iedereen met geld het toch zelf betalen en ben je niet meer afhankelijk van die smerige staatholen waar gefrustreerde onderbetaalde zwoegers een keer per week je reet komen wassen.
Het is in ieder geval niet ethisch om een ander tot slaaf te maken enkel en alleen omdat jij behoefte hebt aan de vruchten van zijn arbeidquote:Op woensdag 3 april 2013 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Libertariërs verwijzen de laatste tijd ook graag naar de Confederale Staten van Amerika, de 11 (officieus 13) Zuidelijke slavenhoudende staten die in 1860-61 zich afscheidden van de Unie omdat Lincoln een 'tiran' zou zijn. Afgezien van het feit dat het uiterst dubieus is enige waarde te hechten aan de Confederale claim, destijds, dat dit een 'Vrijheidsstrijd' was - wetende dat 2 miljoen van diens onderdanen letterlijk bezit waren van anderen), toont de hele cultuur van die kortstondige natie en - de decennia na het verliezen van de Burgeroorlog - de cultuur van het Zuiden precies aan waar Libertarisme toe leidt.
Hoe dan ook ontstaat er een elite. In dit geval de aristocratische blanke bovenlaag. Tot 1964 weerde ze iedere 'inmenging vanuit de grote boze overheid' in Washington af, want dat was tirannie en vrijheidsberoving. Omdat kapitaal en ras bepaalde of je wat in de melk te brokkelen had, werd ook snel besloten dat stemmen - het mogen beïnvloeden van waar je stad, staat en land naar toe gaat - voorbehouden diende te worden aan blanken. Daar werd wel eerst over gestemd, uiteraard. En wat bleek: iedereen was het daarmee eens. Tot 1964 - toen de overheid eindelijk ingreep en burgerrechten AFDWONG - wist die elite stand te houden. Allemaal onder het mom van 'vrijheid'.
Hoe dat zal gaan in een libertarische samenleving? Degenen met geld vormen de nieuwe elite en bepalen de spelregels. En wanneer daar iets van wordt gezegd ("Is dat wel ethisch?") wordt de Freeeeeedooooooooooooom-card getrokken.
Mijn hemel.quote:Op woensdag 3 april 2013 20:49 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het is in ieder geval niet ethisch om een ander tot slaaf te maken enkel en alleen omdat jij behoefte hebt aan de vruchten van zijn arbeid
Mijn bullshitlibertariër-alarm gaat af. Klopt dat?quote:Op woensdag 3 april 2013 20:49 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het is in ieder geval niet ethisch om een ander tot slaaf te maken enkel en alleen omdat jij behoefte hebt aan de vruchten van zijn arbeid
Hier ook... batterijen spatten er bijna uit...quote:Op woensdag 3 april 2013 21:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Mijn bullshitlibertariër-alarm gaat af. Klopt dat?
Prik het sprookje nu niet doorquote:Op woensdag 3 april 2013 20:26 schreef Ryon het volgende:
In verplegers die billen wassen zitten de kosten ook niet. Dat is een mbo 2 cursus van zes dagen en kan gedaan worden tegen het absolute minimumloon of gratis door scholieren in het kader van een maatschappelijke stage of zelfs door mensen met een taakstraf. Hoewel daar ook enige kosten bij komen kijken aan begeleiding.
Ach, het zorgprobleem was in Nederland morgen al opgelost als wij obers en kelners van cruiseschepen konden inhuren om al het werk te doen.
Uiteraard. Het riedeltje is vrij bekendquote:Op woensdag 3 april 2013 21:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Mijn bullshitlibertariër-alarm gaat af. Klopt dat?
Ach, ze hebben geen invloed dus zo groot is dat probleem niet.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Libertariërs zijn enger dan extremistische moslims en veel schadelijker voor de economie dan wat voor bankencrisis dan ook. Om nog maar te zwijgen over de effecten van hun voorgestelde beleid op sociale mobiliteit, nivellering, zorg en onderwijs.
Nee, maar opeens is er vooral onder jongeren een vrij enge libertarische groep ontstaan die groter en groter wordt. Het enige wat ze kunnen is dogmatisch herhalen wat ze door de oudere generatie wordt ingefluisterd en blindelings achter Friedman aanloopt met z'n waanzinnige ideeën.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, ze hebben geen invloed dus zo groot is dat probleem niet.
Ach nee, het zijn een paar pubers met een grote bek op internet en wat wazige ouderen die achter iedere hype aanhobbelen sinds Fortuyn. Ben niet zo onder de indruk van die types.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee, maar opeens is er vooral onder jongeren een vrij enge libertarische groep ontstaan die groter en groter wordt. Het enige wat ze kunnen is dogmatisch herhalen wat ze door de oudere van de generatie wordt ingefluisterd en blindelings achter Friedman aanloopt met z'n waanzinnige ideeën.
Ik voel me niet tot die groep maar toch ben ik van mening dat Fortuin misschien niet slecht geweest zou zijn, helaas niet mee kunnen maken die man.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach nee, het zijn een paar pubers met een grote bek op internet en wat wazige ouderen die achter iedere hype aanhobbelen sinds Fortuyn. Ben niet zo onder de indruk van die types.
Iemand die het over de "Puinhopen van 8 jaar paars" heeft kan je toch niet serieus nemen? Dankzij dat beleid heeft iedere tokkie nu drie plasmaTV's en zijn we een van de meest robuuste economieën ter wereld. Okay, ze hebben fouten gemaakt, hadden misschien beter moeten kijken naar hoe immigratie geregeld wordt. Ja. Kan gebeuren.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik voel me niet tot die groep maar toch ben ik van mening dat Fortuin misschien niet slecht geweest zou zijn, helaas niet mee kunnen maken die man.
Wat ik wel meemaak is die generatie wat erna komt die er wel dingen van over genomen heeft, naar mijn idee niet zoals hij het gemeend zou hebben.
Mooi he, dat idealisme van die jongerenquote:Op woensdag 3 april 2013 21:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee, maar opeens is er vooral onder jongeren een vrij enge libertarische groep ontstaan die groter en groter wordt. Het enige wat ze kunnen is dogmatisch herhalen wat ze door de oudere generatie wordt ingefluisterd en blindelings achter Friedman aanloopt met z'n waanzinnige ideeën.
Dus?quote:Op woensdag 3 april 2013 22:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Juist de regeltjes en de overlegcultuur maakt het zo sterk.
Nee ik ben niet tegen bestuurlijke vernieuwing en ik heb een hekel aan vergunningen voor het kappen van bomen met een stamomvang van XXcm en aanverwant geneuzel.
Het libertarisme is nou niet bepaald een frisse wind.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:58 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Mooi he, dat idealisme van die jongeren
Uiteindelijk wordt de soep nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend. En een frisse wind door Nederland-regeltjesland kan geen kwaad.
Dat denk ik ook. De libertarische stroming is ook opvallend genoeg alleen aanwezig op het internet. Het is een geluid dat je verder nergens tegenkomt. Terwijl je bijvoorbeeld uitgesproken marxisten (ook malloten) wel veel ziet, maar die zijn op het internet weer sterk ondervertegenwoordigd.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach nee, het zijn een paar pubers met een grote bek op internet en wat wazige ouderen die achter iedere hype aanhobbelen sinds Fortuyn. Ben niet zo onder de indruk van die types.
Nou, die kritiek is wel grens verleggend gebleken. Achteraf gezien hadden wij het allemaal beter in de jaren negentig dan dat men wist, maar Fortuyn heeft op een aantal gebieden (ja, ook immigratie natuurlijk en dat had hij wellicht beter niet kunnen doen) zijn stempel gedrukt.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Iemand die het over de "Puinhopen van 8 jaar paars" heeft kan je toch niet serieus nemen? Dankzij dat beleid heeft iedere tokkie nu drie plasmaTV's en zijn we een van de meest robuuste economieën ter wereld. Okay, ze hebben fouten gemaakt, hadden misschien beter moeten kijken naar hoe immigratie geregeld wordt. Ja. Kan gebeuren.
Het zal je verbazen. Maar de aanvraag van kapvergunningen (omgevingsvergunningen momenteel) zijn een van de zaken waar zelfs de braafste huismoeders plotsklaps van veranderen in fanatieke milieu activisten. Ik heb het nooit begrepen, maar bomen doen wat met Nederlanders. Geen wonder dat het zo gereguleerd is.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Juist de regeltjes en de overlegcultuur maakt het zo sterk.
Nee ik ben niet tegen bestuurlijke vernieuwing en ik heb een hekel aan vergunningen voor het kappen van bomen met een stamomvang van XXcm en aanverwant geneuzel.
Dat klopt. Ik ben ook de eerste om toe te geven dat er ook genoeg zinvolle regels tussen zitten, en ook dat er onder de libertariers genoeg halve garen zitten. Desondanks is de huidige tendens om meer en meer regeltjes toe te voegen en schiet het schrappen van oude bepaald niet op. Daarnaast worden los van regels op alle vlakken persoonlijke vrijheden steeds meer ingeperkt. Ik vind beide punten bijzonder ongewenst en ik zie een opkomst van het libertarisme onder jongeren als een mogelijkheid om iets van een tegenwicht hiertegen te bieden.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Alt-S voor ik klaar was, mijn excuses.
Maar het afschilderen van Nederland als regeltjesland is ook lekker makkelijk. In Duitsland zijn bijvoorbeeld meer regels maar omdat Duitsers veel volgzamer zijn hoor je er veel minder over dan hier.
Hangt inderdaad wel een bijzonder luchtje omheen.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het libertarisme is nou niet bepaald een frisse wind.
Hier mag op particulier terrein iedere boom die niet als 'monumentaal' is aangemerkt gewoon zonder enige vergunning gekapt worden. Niet iedereen trekt dat even goed inderdaadquote:Op woensdag 3 april 2013 22:06 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het zal je verbazen. Maar de aanvraag van kapvergunningen (omgevingsvergunningen momenteel) zijn een van de zaken waar zelfs de braafste huismoeders plotsklaps van veranderen in fanatieke milieu activisten. Ik heb het nooit begrepen, maar bomen doen wat met Nederlanders. Geen wonder dat het zo gereguleerd is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |