Mwah, ik denk dat dat wel erg meevalt qua hoe casual ze daar zijn.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de (games)reviewers bij T.net geen echte gamers zijn. Beetje casual spelers, dan merk je bepaalde zaken niet zo snel
Mja het is wel grappig maar toch best triest om alles zo te lezen, het kon zo'n mooie game zijn en dan hebben ze het op alle punten laten schietenquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:52 schreef STING het volgende:
wah, ik denk dat dat wel erg meevalt.
De meeste review sites zijn positief, op de server problemen na.
Het is denk ik nu pas dat mensen het een beetje pas zijn gaan spelen, dat het stiekem toch iets minder complex blijkt te zijn.
Maar goed, zelf ben ik nog wel positief en vind ik het vermak
quote:One of the biggest problems people are having with the game is the massive traffic-jams that seem to clog the entire system up. Now, this is responsible for the ineffective coverage of ANY traffic-based services (Fire, Police, Garbage, Medical, Education, Mass-Transit.) There are also a number of smaller complaints that may also be directly related to how Glassbox handles traffic.
"Workers aren't commuting."
"There aren't enough workers, even though I have plenty of population."
"Tourism is broken."
"Emergency services are slow/unresponsive/broken."
The agent system that is used for utilities (power, water, sewage) seems to be identical to the system that handles traffic.
The problem is that, just as power can sometimes take a ridiculously long time to fill the entire map (because the "power agents" just randomly move about with no sense) traffic and workers can do the same thing. Workers leave their homes as "people agents." These agents go to the nearest open job, not caring at all where they worked yesterday. They fill the job, and the next worker goes to the next building and fills that job, and so it goes until all the jobs are "filled." So, when you have all your "worker" sims leaving their houses for work in the morning, they all cluster together like some kind of "tourist pack" until they have all been sucked into "jobs." They don't seem to care if the job is Commercial or Industrial, only that it's a job.
"Scholars" are handled exactly the same way. As are school busses and mass-transit agents. This is why you see the "trains" of busses roaming through your city, and why entire sections of town may never see a school bus, despite having plenty of stops... Once all the busses are full, they return to school and stay there until school is done for the day.
Now, here is where it gets really good... In the evening, when work and school lets out, they all leave and proceed to the absolute closest "open" house. They don't "own" their houses. The "people" you see are actually just mindless agents (much like the utilities agents, as I said earlier) making the whole idea of "being able to follow a 'Sim' through their entire day" utterly POINTLESS!!"
The reason traffic problems cause so many other side-effects, is because EVERYTHING relies on those "people" who are stuck in herds trying to go to whatever closest "slot" they can fill. Casinos go bust because "tourists" are just "shopper agents" from out of town. You MUST put casinos RIGHT next to the entrance to your city if you want them to succeed. Placing street-car stops by the casinos can actually cause more harm than good! Why? Because the "shoppers" will board the streetcar stop (because it's the closest open slot) and be shuttled to a shopping district instead.
Sharing resources and services gets to be a joke, because all the vehicles ("agents") get bound up with the busses at the entrances to cities.
Als ik er de tijd voor heb zeker, want er liggen nog twee games ter review en die wil ik rap doen. DIt weekend naar Keulen voor Activsion, maandag naar Warner en dinsdag naar Nintendo, dus het is even wat drukquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:48 schreef Danny het volgende:
[..]
ik zou er wat youtube filmpjes bij doen als voorbeeld. of desnoods zelf maken. die shortest route fail kun je zelf ook maken natuurlijk, net als de video die aantoont dat 'sims' inderdaad gewoon het eerste huis dat ze tegen komen vullen.
De verwachtingen waren hoog, nu blijken er naast server problemen ook nog eens andere gameplay gerelateerde kinderziektes te zijn, dus ik snap wel dat veel mensen erg teleurgesteld zijn.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mja het is wel grappig maar toch best triest om alles zo te lezen, het kon zo'n mooie game zijn en dan hebben ze het op alle punten laten schieten
[..]
ik kan een kapotte AI (of iig zeer simplistische) niet echt een kinderziekte noemenquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:56 schreef STING het volgende:
[..]
De verwachtingen waren hoog, nu blijken er naast server problemen ook nog eens andere gameplay gerelateerde kinderziektes te zijn, dus ik snap wel dat veel mensen erg teleurgesteld zijn.
Zolang het idd kinderziektes zijn en deze opgelost worden, kan ik er wel mee leven.
Bijna elk spel heeft wel zo z'n kinderziektes.
Niet om het goed te praten, maar er zijn wel meer spellen waarbij de AI op het begin niet goed werkt, doordat bijv. de release gerusht is.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:56 schreef mschol het volgende:
[..]
ik kan een kapotte AI (of iig zeer simplistische) niet echt een kinderziekte noemen
eerder een gezwel..
voor de rest zijn dingen als brandweerwagens, de garbage trucks die de weg kwijt raken enzo wel kinderziektes.. maar het komt volgens mij allemaal door de fucked up AI
Die mensen lopen al een tijd mee. Maar het probleem is vooral dat veel journalisten voor de bekendere sites die vaak naar het buitenland mogen het allemaal wat vriendelijk en mild houden, want anders gaan die uitgevers niet betalen voor uiteindelijk slechte reviews. Tenminste, dat idee krijg ik een beetje veel.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de (games)reviewers bij T.net geen echte gamers zijn. Beetje casual spelers, dan merk je bepaalde zaken niet zo snel
Ja maar een AI die compleet hersenloos lijkt te zijn in een simulatie spel is echt compleet kansloos. Als je alle berichten hierover leest zie je gewoon dat de AI gigantisch simpel is.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:59 schreef STING het volgende:
Niet om het goed te praten, maar er zijn wel meer spellen waarbij de AI op het begin niet goed werkt, doordat bijv. de release gerusht is.
Je weet hoe diep je in de shit zit als zelf niet gaming-nieuws sites jouw blunders rapporterenquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:01 schreef ThamfBeast het volgende:
http://www.foxnews.com/te(...)nightmare-escalates/
i lol'd
Of ze hebben het spel maar een paar uurtjes gespeeld; want dan valt het allemaal wel mee en heb je nog niet door hoe fucked up de AI is.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:00 schreef Pheno het volgende:
Die mensen lopen al een tijd mee. Maar het probleem is vooral dat veel journalisten voor de bekendere sites die vaak naar het buitenland mogen het allemaal wat vriendelijk en mild houden, want anders gaan die uitgevers niet betalen voor uiteindelijk slechte reviews. Tenminste, dat idee krijg ik een beetje veel.
'Alles moet serverside zijn omdat de AI te complex zou zijn'quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja maar een AI die compleet hersenloos lijkt te zijn in een simulatie spel is echt compleet kansloos. Als je alle berichten hierover leest zie je gewoon dat de AI gigantisch simpel is.
Zo gaat dat met alle spellen tegenwoordig. Ze spelen het niet eens uit. Zou toch wel erg zijn als je een filmrecensent 3/4 van een film gaat kijken en daar zijn mening over uit geeft.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Of ze hebben het spel maar een paar uurtjes gespeeld; want dan valt het allemaal wel mee en heb je nog niet door hoe fucked up de AI is.
Ik denk dat ik het kennelijk nog niet zo serieus heb gespeeld, dat ik de perceptie nog niet heb dat de AI het syndroom van down heeftquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja maar een AI die compleet hersenloos lijkt te zijn in een simulatie spel is echt compleet kansloos. Als je alle berichten hierover leest zie je gewoon dat de AI gigantisch simpel is.
al steden van rond de 100k gehad?quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:05 schreef STING het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het kennelijk nog niet zo serieus heb gespeeld, dat ik de perceptie nog niet heb dat de AI het syndroom van down heeftIk blijf hoopvol
Het komt er in ieder geval op neer dat je geen goed draaiende stad kan hebben op de lange termijn of je moet 100% weten hoe de AI werkt en dus tactisch dingen neer gaat zetten met de simpele AI in gedachtequote:Op donderdag 14 maart 2013 11:05 schreef STING het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het kennelijk nog niet zo serieus heb gespeeld, dat ik de perceptie nog niet heb dat de AI het syndroom van down heeftIk blijf hoopvol
Ik weet dat de vroege vogels met reviews twee dagen bij EA zelf mochten gamen, op een nog lege SimCity-server. Al dacht ik dat Tweakers er niet was in dit geval. Wij overigens ook niet, wel een uitnodiging, maar ik ga geen sim in twee korte dagen spelen om dan een review te schrijven. Dat slaat nergens op, juist het langer bouwen en zien hoe een stad het gaat doen na de bv 200k inwoners lijkt me belangrijk. En kijken hoe ver je kan komenquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Of ze hebben het spel maar een paar uurtjes gespeeld; want dan valt het allemaal wel mee en heb je nog niet door hoe fucked up de AI is.
precies, en dat is ook waarom het in de beta niet opviel, je had maar een uur...quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:06 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik weet dat de vroege vogels met reviews twee dagen bij EA zelf mochten gamen, op een nog lege SimCity-server. Al dacht ik dat Tweakers er niet was in dit geval. Wij overigens ook niet, wel een uitnodiging, maar ik ga geen sim in twee korte dagen spelen om dan een review te schrijven. Dat slaat nergens op, juist het langer bouwen en zien hoe een stad het gaat doen na de bv 200k inwoners lijkt me belangrijk. En kijken hoe ver je kan komenMaar als je kort speelt valt de verneukende AI nog niet zo op, omdat je geen fileproblemen hebt.
Jep, rond de 106k op het moment.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
al steden van rond de 100k gehad?
ja, maar ook in twee dagen denk je nog dat het aan jezelf ligtquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:07 schreef mschol het volgende:
[..]
precies, en dat is ook waarom het in de beta niet opviel, je had maar een uur...
Vernietigend en zeer terecht. Deze game was met de launch al een fucking joke, maar hoe langer de tijd verstrijkt, des te meer blijkt dat dit een van de grootste half afgemaakte en gefaalde triple A titel is allertijden. Alle hoge verwachtingen, beloftes en toezeggingen worden 1 voor 1 een illusie..quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:01 schreef ThamfBeast het volgende:
http://www.foxnews.com/te(...)nightmare-escalates/
i lol'd
quote:
Lol, doemdenkersquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Binnenkort ligt je stad in puin dus
die kon ik overboord gooien...quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:11 schreef STING het volgende:
[..]
[..]
Lol, doemdenkers
Met mijn 20 jaar Simcity ervaring gaat de natuurlijk niet gebeuren he
Quote voor over 2 topicsquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:11 schreef STING het volgende:
[..]
[..]
Lol, doemdenkers
Met mijn 20 jaar Simcity ervaring gaat dat natuurlijk niet gebeuren he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |