abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124024039
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:54 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Deze?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
geef toe die ziet eruit alsof ie elk 18 jarig sletje flink wilt neuken.
  woensdag 13 maart 2013 @ 20:57:13 #152
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124024045
Franciscus de Eerste. Da's in ieder geval al een positief teken. :Y
Kwam over als een vriendelijke, bescheiden man. Niet de slechtste keuze die die kardinalen konden maken is mijn eerste indruk. Wellicht is het een teken dat ze doorhebben dat het tijd wordt voor een wat mensvriendelijker benadering van het geloof.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124024063
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En dat zinloze strooien met 'aan kindjes zitten' weten we nu ook wel. Het is niet alsof iedereen in de rk-kerk dat deed. Verder kan je niet verwachten van een paus dat hij plots pro-homoseksualiteit en abortus is; de bijbel is daar best duidelijk over en het hoofd van de rk-kerk kan daar niet zomaar tegen in gaan. Een mildere (moderne en realistische) houding zou al een hele vooruitgang zijn.
Zoals ze net ook al op Ned2 zit er zeker in de katholieke gebieden een behoorlijk groot verschil tussen regels opstellen en ze ook daadwerkelijk naleven :D.
  woensdag 13 maart 2013 @ 20:58:05 #154
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_124024098
Hopelijk maakt hij zijn eerste indruk waar. Gek genoeg kwam hij op mij heel anders over dan ik verwachtte op basis van hetgeen over hem geschreven is.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_124024123
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Welke man wil dat niet?
  woensdag 13 maart 2013 @ 20:58:33 #156
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124024129
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:57 schreef MaLo het volgende:

[..]

De tien geboden zijn anders nog steeds actueel, die zijn van alle tijden.

In de kerk heb je viespeuken. Het zijn zowaar net mensen als niet gelovigen :o . Die heb je buiten de kerk net zo goed. De voetbaltrainers die aan jonge kinderen zitten, of de Keith Bakkers van deze wereld, zijn net zo fout.
Dat is wel zo, maar voetbaltrainers matigen zich doorgaans niet aan dat ze het woord van god verkondigen.... toch wel een "klein" verschil.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124024131
quote:
2s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:54 schreef SaintOfKillers het volgende:

Het stapje van "homo's :r :r :r " naar "homo's :r :r :r, maar we moeten ze wel respecteren of zo" is wel bijzonder klein. Als de stapjes zo klein blijven, dan mogen ze binnen 500 jaar misschien al hand in hand lopen.
En toch is dat op zich al een belangrijke stap! Ja, het is een beetje van de zotte dat mensen moet worden verteld dat ze mede-mensen moeten respecteren, ook al ze als man op mannen vallen, maar het is wel belangrijk.

Net een hele discussie met mijn vriend gehad waarom ik naar die rotzooi keek en ik zei dat ik benieuwd was wie de volgende paus werd domweg omdat het zo'n invloedrijk man is. Alles wat hij zegt wordt door hele volksstammen voor waar aangenomen. Dus ik hoop maar dat deze man die volksstammen bijbrengt dat homoseksuelen ook mensen zijn die je moet respecteren in hun keuze en dat condooms niet inherent slecht zijn. Dan zijn we al heel ver :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 13 maart 2013 @ 20:58:37 #158
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_124024133
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:57 schreef MaLo het volgende:

[..]

De tien geboden zijn anders nog steeds actueel, die zijn van alle tijden.

In de kerk heb je viespeuken. Het zijn zowaar net mensen als niet gelovigen :o . Die heb je buiten de kerk net zo goed. De voetbaltrainers die aan jonge kinderen zitten, of de Keith Bakkers van deze wereld, zijn net zo fout.
Ja maar dat komt gewoon uit.... bij de kerken ligt dat iets anders... zeker als je woont in een dorp als Urk bijv...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_124024172
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Maar hij zit liever aan kleine jongetjes :') :P
Children of the night. What music they make.
pi_124024190
Die Kardinalen hebben in ieder geval rekening gehouden met de toekomst. Hij is pas 76 :)
pi_124024257
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En dat zinloze strooien met 'aan kindjes zitten' weten we nu ook wel. Het is niet alsof iedereen in de rk-kerk dat deed. Verder kan je niet verwachten van een paus dat hij plots pro-homoseksualiteit en abortus is; de bijbel is daar best duidelijk over en het hoofd van de rk-kerk kan daar niet zomaar tegen in gaan. Een mildere (moderne en realistische) houding zou al een hele vooruitgang zijn.
:')

Omdat niet iedereen het deed moeten we het maar een keer vergeten?

De katholieke kerk was door en door verrot en dit soort misbruik heeft blijkbaar massaal plaatsgevonden. Daar kan niet genoeg aandacht voor zijn naar mijn mening, mede doordat misbruikte kinderen in die tijd nooit serieus zijn genomen en nu alle ruimte moeten krijgen om hun verhaal te mogen doen. Misbruikt en verkracht worden is al 1 ding, maar als het niet erkent wordt lijkt het mij helemaal traumatisch.

Als dit een goede paus zou zijn geeft hij juist alle aandacht aan degenen wie de katholieke kerk pijn en ellende heeft aangedaan.
  woensdag 13 maart 2013 @ 21:02:16 #162
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_124024397
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 21:00 schreef Breekfast het volgende:

[..]

De katholieke kerk was door en door verrot en dit soort misbruik heeft blijkbaar massaal plaatsgevonden. Daar kan niet genoeg aandacht voor zijn naar mijn mening, mede doordat misbruikte kinderen in die tijd nooit serieus zijn genomen en nu alle ruimte moeten krijgen om hun verhaal te mogen doen. Misbruikt en verkracht worden is al 1 ding, maar als het niet erkent wordt lijkt het mij helemaal traumatisch.

Als dit een goede paus zou zijn geeft hij juist alle aandacht aan degenen wie de katholieke kerk pijn en ellende heeft aangedaan.
Als hij een goede paus was, had de gemeenschap wel verlaten...
pi_124024410
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:59 schreef NietOpMaandag het volgende:
Die Kardinalen hebben in ieder geval rekening gehouden met de toekomst. Hij is pas 76 :)
Mwah niet echt, dan waren ze wel voor een Kardinaal van begin 60 gegaan, net zoals Johannes Paulus II
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 13 maart 2013 @ 21:02:36 #164
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_124024416
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:58 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Dat is wel zo, maar voetbaltrainers matigen zich doorgaans niet aan dat ze het woord van god verkondigen.... toch wel een "klein" verschil.
Voetbaltrainers doen wel alsof ze dol zijn op kinderen en het beste met ze voor hebben :P. In wat voor rol ook, gelovig of ongelovig, je hebt er gewoon rotte appels tussen zitten helaas. Leugenaars en viespeuken bestaan in alle lagen van de bevolking.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 maart 2013 @ 21:02:47 #165
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_124024424
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:59 schreef NietOpMaandag het volgende:
juist slim, dan kan hij een aantal jaren hervormen en zit je niet 20 jaar met een paus die mensen tegen zich in harnas heeft gejaagd. En dan kan je over een jaar of 10 weer in het conclaaf met als het goed is een hervormde katholieke kerk
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_124024434
quote:

Ik vind het heel bijzonder en selectief dat je uit mijn woorden weet te halen dat ik vind dat we het maar moeten vergeten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 13 maart 2013 @ 21:02:57 #167
244933 trovey
Nachtoele
pi_124024442
quote:

[..]

De man is net begonnen, geef je hem ook nog even de kans? ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_124024461
Is dat nou typisch Nederlands... na die paar decennia dat we wat toleranter zijn geworden over homo's, abortus, euthanasie, etc. dat we dan al anderen achterlijk noemen omdat ze op dit gebied niet meteen 180 graden draaien en achter Nederland aanlopen? Net alsof dat in Nederland van de ene op de andere dag is veranderd.
pi_124024474
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 21:02 schreef MaLo het volgende:
Voetbaltrainers doen wel alsof ze dol zijn op kinderen en het beste met ze voor hebben :P. In wat voor rol ook, gelovig of ongelovig, je hebt er gewoon rotte appels tussen zitten helaas. Leugenaars en viespeuken bestaan in alle lagen van de bevolking.
Dat dus. En helaas blijken er heel veel juist met kinderen te werken -O-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 maart 2013 @ 21:03:52 #170
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_124024512
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 21:03 schreef MrBadGuy het volgende:
Is dat nou typisch Nederlands... na die paar decennia dat we wat toleranter zijn geworden over homo's, abortus, euthanasie, etc. dat we dan al anderen achterlijk noemen omdat ze op dit gebied niet meteen 180 graden draaien en achter Nederland aanlopen? Net alsof dat in Nederland van de ene op de andere dag is veranderd.
zo tolerant is Nederland ook niet in de volle breedte.....
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_124024550
quote:

[..]

Rot op zeg, Ik word ondertussen ook goed ziek van mensen die net doen alsof iedere priester en non niks anders deed dan kinderen misbruiken. Daarnaast wordt er ook lekker met terugwerkende kracht erg veel tot misbruik bestempeld dat door de maatschappij in het algemeen in die tijd als 'discipline' werd beschreven.
  woensdag 13 maart 2013 @ 21:05:03 #172
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_124024589
quote:

[..]

Vergeten, natuurlijk niet. Ben het helemaal met je eens dat het misbruik erkend moet worden en in de openbaarheid gebracht moet worden.
Maar dat betekent nog steeds niet dat de kerk door en door verrot was en is.

Hoop inderdaad dat deze paus menselijkheid toont aan de slachtoffers.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 13 maart 2013 @ 21:05:06 #173
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_124024592
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 21:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat dus. En helaas blijken er heel veel juist met kinderen te werken -O-
Maar er zijn geen hele dorpen en steden met alleen maar voetballers...

Dat is het probleem met de kerk... je kunt je er niet tegen verweren in veel gevallen, dus blijft het stil...
pi_124024598
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 21:02 schreef trovey het volgende:

[..]

De man is net begonnen, geef je hem ook nog even de kans? ;)
Kennelijk niet want hij begint al met 'zou zijn' en dat houdt een veroordeling in.
pi_124024610
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 21:03 schreef MrBadGuy het volgende:
Nederland 100 jaar geleden was ook niet veel beter. Wat zeg ik, mijn twee neefjes (niet gelovig) hebben een vriendenkring waar bijzonder minachtend over homo's wordt gesproken (zie ook div discussies op FOK!). Tolerantie voor homoseksuelen is eerder aan het afnemen dan dat het beter wordt, dat is mijn idee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')