Uiteindelijk ben je grotendeels afhankelijk van onderzoek van anderen. Bij exacte onderzoeken nog meer dan bij veel alfawetenschappen; thuis heb je geen LHC staan, terwijl je in principe wel toegang hebt tot - ik noem maar iets - het gemeentelijk archief van Amsterdam.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij bètawetenschappen kan je vaak wat sneller conclusies trekken aangezien het om, wel, exacte wetenschap gaat.
Volgens mij is de verbale schaal ook voorspellend voor betá vaardigheden, ongeacht hoe talig het onderwijs is. Rekenen en cijfferreeksen zitten er ook in.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Logisch aangezien het onderwijs op de lage school zo talig van aard is. De bètatalenten, die vaak uiteindelijk ook goed worden in taalvaardigheid (gemiddeld genomen beter dan de andere leerlingen maar), moeten genoegen nemen met 1 vak wat bij hen aansluit: rekenonderwijs.
Ik ben ook zo iemand, het scheelt minstens 15 punten.
Voor twee testen die pretenderen iemands intelligentie te meten is dat verschil wel heel erg groot.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar is zeker niets mis mee als dat zo zou zijn (ik denk dat je jezelf iets tekort doet), zolang je er maar mee kan doen wat je wil doen en dat gaat prima in het vakgebied wat jij ambieert.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:26 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, ik ben maar gewoon gewoon, denk ik. Vind 't wel prima.
Het verschil is bij mij veel groter dan 15 punten wanneer ik de gemiddelde scores vergelijk van de zwakke en de sterke onderdelen. Het totale verschil loopt op tot minsten 50 punten als ik de laagste score vergelijk met de hoogste score. Dit komt niet volledig overeen met het verschil tussen die twee groepen, op het zogenaamd verbale vlak scoor ik voor alles rond de 130 of hoger, op het andere vlak scoor ik voor een deel van de onderdelen extreem laag, voor een deel van de onderdelen gemiddeld en voor minstens 1 deel (matrices test) extreem hoog. Het maakt mij verder niet uit hoor, al zou ik het leuk vinden als ik op al die onderdelen extreem hoog zou scoren. Ik besefte direct welke testen wel en niet iets zeggen over welke opleidingen je wel en niet aankan en wat je wel en niet kan bereiken in de wetenschap (naast natuurlijk andere kwaliteiten die nodig zijn zoals creativiteit, doorzettingsvermogen en discipline).quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:31 schreef ZuidKardinaal het volgende:bij mij scheelt het 45 punten. Totaal IQ 120. Maar op een andere test wel hb.
Het zou wat zijn, een LHC in je huis.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:27 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Uiteindelijk ben je grotendeels afhankelijk van onderzoek van anderen. Bij exacte onderzoeken nog meer dan bij veel alfawetenschappen; thuis heb je geen LHC staan, terwijl je in principe wel toegang hebt tot - ik noem maar iets - het gemeentelijk archief van Amsterdam.
Bij cultuur en maatschappijstudies waar de mens en zijn gedragingen subject van onderzoek is, ben je natuurlijk per definitie afhankelijk van anderen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:27 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Uiteindelijk ben je grotendeels afhankelijk van onderzoek van anderen. Bij exacte onderzoeken nog meer dan bij veel alfawetenschappen; thuis heb je geen LHC staan, terwijl je in principe wel toegang hebt tot - ik noem maar iets - het gemeentelijk archief van Amsterdam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |