abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143945586
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:51 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Heb je nu uiteindelijk spijt van de koopgarant en denk je dat je (uiteindelijk) een betere opbrengst op de vrije markt had kunnen krijgen?
Ja heb er spijt van en op de vrije markt had die meer opgeleverd.
Dezelfde woningen maar dan zonder koopgarant staan momenteel te koop voor 237,500 euro hier 100 meter vandaan.
pi_143945622
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:54 schreef vincentfr1908 het volgende:

[..]

Ja heb er spijt van en op de vrije markt had die meer opgeleverd.
Dezelfde woningen maar dan zonder koopgarant staan momenteel te koop voor 237,500 euro hier 100 meter vandaan.
Vraagprijs is niet hetzelfde als verkoopprijs natuurlijk. En hoe hoog was jouw taxatie?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143945666
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:56 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Vraagprijs is niet hetzelfde als verkoopprijs natuurlijk. En hoe hoog was jouw taxatie?
mijn woning taxeerde de "onafhankelijke taxateur" op 173,000 euro.
pi_143945728
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:57 schreef vincentfr1908 het volgende:

[..]

mijn woning taxeerde de "onafhankelijke taxateur" op 173,000 euro.
Ok flink verschil. Maar het ook maar afwachten of de woning waar jij aan refereert echt 237k opbrengt natuurlijk....
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143945815
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:00 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ok flink verschil. Maar het ook maar afwachten of de woning waar jij aan refereert echt 237k opbrengt natuurlijk....
is verkocht onder voorbehoud en staat 9 dagen te koop.
Bewoners hadden ook geen haast met verkopen en wilden rustig kijken waar ze heen wilden.
Er worden er tevens momenteel 30 gebouwd weer en deze zijn allemaal verkocht al waarvan de helft weer met koopgarant.
pi_143945855
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:03 schreef vincentfr1908 het volgende:

[..]

Bewoners hadden ook geen haast met verkopen en wilden rustig kijken waar ze heen wilden.
Er worden er tevens momenteel 30 gebouwd weer en deze zijn allemaal verkocht al waarvan de helft weer met koopgarant.
Maar dan kan er als nog een bod van 200k zijn geaccepteerd toch? Verkocht in 9 dagen is dan wel weer heel erg snel zeg!

Ik zou de taxatie rustig afwachten, als jouw huis inderdaad 237k waard is zal je echt wel iets in die richting gaan krijgen.
pi_143945962
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:05 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Maar dan kan er als nog een bod van 200k zijn geaccepteerd toch? Verkocht in 9 dagen is dan wel weer heel erg snel zeg!

Ik zou de taxatie rustig afwachten, als jouw huis inderdaad 237k waard is zal je echt wel iets in die richting gaan krijgen.
Ik hoop het, maar ik neem nooit meer koopgarant ongeacht de uitslag van het bezwaar en de nieuwe taxaties.
pi_143946054
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:10 schreef vincentfr1908 het volgende:

[..]

Ik hoop het, maar ik neem nooit meer koopgarant ongeacht de uitslag van het bezwaar en de nieuwe taxaties.
Mijn woning heeft 3 jaar te koop gestaan en uiteindelijk met 20% verlies verkocht, was maar wat blij geweest als ik koopgarant had gehad.
pi_143946337
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:13 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Mijn woning heeft 3 jaar te koop gestaan en uiteindelijk met 20% verlies verkocht, was maar wat blij geweest als ik koopgarant had gehad.
Ja, dat geloof ik maar dan moet er wel eerlijk gehandeld worden.
Het moet niet zo zijn dat een "onafhankelijk taxateur" executiewonigen uit 1995 zonder zolder en een slaapkamer minder gaat vergelijken met een nieuwbouwwoning uit december 2012.
Welke geveild zijn in november 2010 ten hoogtijde van de crisis en in de winter waar al minder huizen verhandeld worden.
Dit zodat de woningwaarde daalt terwijl de huizenmarkt aantrekt en de prijzen stijgen.
Dan moet je de nieuwe woningen die gebouwd worden niet adverteren met een marktwaarde van 212,500 euro in februari 2014 en dan een paar maanden later taxeren voor 173,000 waardoor de woning verliesgevend word.

Beetje vreemde manier van handelen en vandaar dat ik het aanvecht.
pi_143946383
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:22 schreef vincentfr1908 het volgende:

[..]

Ja, dat geloof ik maar dan moet er wel eerlijk gehandeld worden.
Het moet niet zo zijn dat een "onafhankelijk taxateur" executiewonigen uit 1995 zonder zolder en een slaapkamer minder gaat vergelijken met een nieuwbouwwoning uit december 2012.
Welke geveild zijn in november 2010 ten hoogtijde van de crisis en in de winter waar al minder huizen verhandeld worden.
Dit zodat de woningwaarde daalt terwijl de huizenmarkt aantrekt en de prijzen stijgen.
Dan moet je de nieuwe woningen die gebouwd worden niet adverteren met een marktwaarde van 212,500 euro in februari 2014 en dan een paar maanden later taxeren voor 173,000 waardoor de woning verliesgevend word.

Beetje vreemde manier van handelen en vandaar dat ik het aanvecht.
En als ik het zo lees sta je ook volledig in je recht en zal je een beter aanbod krijgen. Niks mis met koopgarant dan, gewoon een "foutje" bij een logge ambtelijke organisatie.
pi_143948684
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:10 schreef vincentfr1908 het volgende:

[..]

Maar je koopt een huis en binnen 2 jaar verkoop je het weer, ook bij een willekeurig ander huis met een normale financiering had je net zoveel verlies kunnen leiden. :D
pi_143964658
-weg

[ Bericht 38% gewijzigd door Bart2002 op 29-08-2014 21:20:35 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_143965466
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:49 schreef vincentfr1908 het volgende:

[..]

Ja daar wacht ik nu op.
Heb het bezwaar ingediend maar omdat ik bij me rechtsbijstand om advies gevraagd heb weigeren ze met me te praten nu.

Het NWWI neemt de zaak nu door omdat ze 2 van de 3 woningen van de midas cascalus formule gebruikten en die woningen zijn via een executieveiling verkocht en tevens niet vergelijkbaar met mijn woning.
Vreemde zaak, jij mag toch advies inwinnen...

Als regionale taxateur moet het je ook wel opvallen als er lage prijzen bij je referentiewoningen zitten. Ik dacht zelf dat deze niet in de referentiepanden naar boven kwamen. Sowieso als je een behoorlijke afwijking ziet door een veiling, en je het adres googled zie je 9 van de 10 keer de executieveiling terug.

Maar je moet inderdaad ook kijken wat je verlies in een normale situatie zou zijn geweest. En als je relatief snel een woning verkoopt, kom je eigenlijk altijd tekort, zeker in deze tijd.
pi_143984133
Ik heb ook een koopgarant woning gekocht en geen seconde spijt gehad.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_143985414
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik heb ook een koopgarant woning gekocht en geen seconde spijt gehad.
Waar de schoen voor de meesten dan ook wringt is wanneer de woning weer moet worden verkocht. Heb je dat ook al gedaan? ;) Dan kun je pas écht een compleet oordeel hebben.
pi_143988250
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:06 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Waar de schoen voor de meesten dan ook wringt is wanneer de woning weer moet worden verkocht. Heb je dat ook al gedaan? ;) Dan kun je pas écht een compleet oordeel hebben.
waarom zou ik dan pas een oordeel kunnen hebben? Als ik er vanaf wil kopen ze het binnen 3 maanden terug tegen de dan geldende prijs min 50% van de meerwaarde.

Dat lijkt me bijzonder duidelijk.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:28:32 #292
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_143989667
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:03 schreef vincentfr1908 het volgende:
Doe niet teveel aannames.
Wat jij schetst geeft echt niet voldoende uitsluitsel over de verkoopprijs.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:06 schreef Ill-Skillz het volgende:
Tja, de voorwaarden zijn imho vrij duidelijk.
Maar misschien ligt dat aan de WC in kwestie.

Ik weet wel dat het mij alles bij elkaar ruim ¤80.000 hypotheek gescheeld heeft; geld dat ik elke maand niet hoef uit te geven.
Met mijn hypotheekconstructie scheelt me dat ¤200 netto aan rente en ¤100 aan aflossing/sparen per maand.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_143995513
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:28 schreef Worteltjestaart het volgende:

Ik weet wel dat het mij alles bij elkaar ruim ¤80.000 hypotheek gescheeld heeft; geld dat ik elke maand niet hoef uit te geven.
Met mijn hypotheekconstructie scheelt me dat ¤200 netto aan rente en ¤100 aan aflossing/sparen per maand.
Het kan twee kanten uit inderdaad. Sommigen profiteren, anders lopen wat mis. Zou alleen wel typisch zijn wanneer een WBV bewust de scheve schaats rijdt en probeert rijk te worden over de rug van de koper. Hoewel VincentFR1908 de voorwaarden niet goed gelezen heeft (wat natuurlijk funest is bij de aankoop van een huis) lijkt Woonbron wel een beetje vreemd te handelen.
pi_144106586
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:28 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Doe niet teveel aannames.
Wat jij schetst geeft echt niet voldoende uitsluitsel over de verkoopprijs.

[..]

Daar heb je ook helemaal gelijk in maar de woningcorporatie moet wel eerlijk blijven handelen.
Ze hebben inmiddels de fout toegegeven en dit word rechtgetrokken bij de volgende taxatie.
pi_144114725
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:44 schreef vincentfr1908 het volgende:

[..]

Daar heb je ook helemaal gelijk in maar de woningcorporatie moet wel eerlijk blijven handelen.
Ze hebben inmiddels de fout toegegeven en dit word rechtgetrokken bij de volgende taxatie.
dus toch een aanrader dat koopgarant?
pi_144219607
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:15 schreef DroogDok het volgende:

[..]

dus toch een aanrader dat koopgarant?
Ik krijg daar, ook na doorlezen van het topic, niet goed hoogte van. Voor mij moeilijk te doorgronden.
Er zullen soms edele motieven achter zitten en misschien soms niet. De voorwaarden zullen hier van belang zijn, die zullen niet overal hetzelfde zijn, en zijn vaak in het voordeel van de aanbieder.
Mijn onderbuik zegt dat het te mooi is om waar te zijn, vanuit het FTM principe.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_144604855
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:44 schreef vincentfr1908 het volgende:

[..]

Hoe is 't inmiddels?
pi_146122920
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 22:14 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Hoe is 't inmiddels?
Wachtend op de rechtzaak helaas... heb vanweg melding bij NWWI een taxateur van hun langsgekregen... zij zijn een overkoepelende organisatie die de taxateurs in de gaten houd en de taxaties moeten beoordelen.
De woning werd ineens getaxeerd op 239,000 euro en de voorgaande woonbron taxaties werden uiterst dubieus bevonden... sindsdien weigert woonbron te reageren helaas.

Rechtzaak is aangevraagd alleen kan nog maanden duren voor ik aan de beurt ben.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 21:56:57 #299
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_146130964
Je bent toch niet verplicht de woning terug te verkopen aan Woonbron? Of zie ik het nu helemaal verkeerd?

Ook Rotterdammer trouwens. Maatje van me heeft zn woning ook terugverkocht aan Woonbron en heeft destijds (2 jaar terug) nog wat winst gemaakt. Mja, die had het binnen ook wat laten verbouwen. Nette keuken en badkamer erin, enz.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_146184401
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:56 schreef BloedendeVagina het volgende:
Je bent toch niet verplicht de woning terug te verkopen aan Woonbron? Of zie ik het nu helemaal verkeerd?

Ook Rotterdammer trouwens. Maatje van me heeft zn woning ook terugverkocht aan Woonbron en heeft destijds (2 jaar terug) nog wat winst gemaakt. Mja, die had het binnen ook wat laten verbouwen. Nette keuken en badkamer erin, enz.
Bij koopgarant ben je verplicht de woning terug te verkopen aan woonbron.
Dit omdat je bij aankoop van de nieuwbouwwoning korting ontvangt op de aankoopprijs.
De woning werd helemaal casco opgeleverd en is uiteraard bewoonbaar gemaakt middels verbouwen (keuken badkamer vloeren dakraam etc.)

Alleen bij terugkoop aan woonbron was de waarde ineens gekelderd.
Vandaar dat er een meningsverschil ontstond wat uitgelopen is tot rechtzaak.
Woonbron is een zoals van de week ook in het journaal was een corrupte zooi zoals vele woningcorporaties.
Ze beloven veel maar komen er niks van waar of zeggen later dat je het verkeerd begrepen heb.
Als dan een advocaat erbij gehaald word word je de deur geweigerd als die mee naar binnen wilt bij het "oplossingsgesprek" en hoor je niks meer.

Dan maar de rechter laten beslissen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')