abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 maart 2013 @ 17:27:47 #126
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_124012614
wat vinden onze huisjuristen, 1.5 jaar onvoorwaardelijk?
  woensdag 13 maart 2013 @ 17:28:30 #127
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_124012645
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:08 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Zometeen wordt er weer geschreven dat Nederland hartstikke hoge straffen kent _O-
en de burger maar niets van rechtsspraak snapt _O-
  woensdag 13 maart 2013 @ 17:30:48 #128
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_124012750
quote:
3s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:51 schreef Deetch het volgende:

[..]

Artikel niet begrepen? Het gaat om de vergelijking met europa en niet over de ontwikkeling van de strafmaat.
http://wodc.nl/images/ob298-hoofdstuk-11_tcm44-385791.pdf
wat heb je aan relatief hoge straffen als de rest van europa DUS nog lager straft en het veroodelingpercentage tussen de 1 en 3% ligt _O- !
  Trouwste user 2022 woensdag 13 maart 2013 @ 17:38:19 #129
7889 tong80
Spleenheup
pi_124013059
quote:
10s.gif Op woensdag 13 maart 2013 17:27 schreef Life2.0 het volgende:
Taakstraf. Monden afvegen bij dementerende bejaarden.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_124013148
Oke, dus als je oud word en thuiszorg nodig heb, is het aan te raden om dit door familie bv. je kleine nichtje o.i.d te laten doen?
  woensdag 13 maart 2013 @ 18:25:40 #131
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_124014798
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 17:40 schreef arjan1212 het volgende:
Oke, dus als je oud word en thuiszorg nodig heb, is het aan te raden om dit door familie bv. je kleine nichtje o.i.d te laten doen?
natuurlijk! :?
pi_124014859
quote:
10s.gif Op woensdag 13 maart 2013 17:27 schreef Life2.0 het volgende:
Heb je nog steeds zoveel moeite met lezen?

quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:22 schreef DS4 het volgende:
16 jaar cel lijkt mij inderdaad een prima straf.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124015109
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:22 schreef DS4 het volgende:
16 jaar cel lijkt mij inderdaad een prima straf.
Zo zo... toe maar. Weet je het wel heel zeker? Valt er wel uit te sluiten dat de oude man niet ergens anders aan dood is gegaan? En misschien heeft -ie wel verzet geboden; tja... dan kan het fataal aflopen hè... En wat te denken van de rotjeugd die de dader heeft gehad. En dan ook nog de pech hebben dat je al zo jong vader wordt. Het leven is hard voor hem; dat moet toch worden meegewogen?

En hoe zit het ook alweer met het OM? Daar had je toch geen hoge pet van op? Waarom sluit je je nu dan zo kritiekloos aan bij hun strafeis, terwijl je één deur verderop verdedigt dat een rechter slechts 40 procent oplegt van wat het OM eist?

Of ken je deze zaak inhoudelijk soms zo goed dat je dergelijke uitspraken kunt doen?
  woensdag 13 maart 2013 @ 18:37:31 #134
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_124015158
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Heb je nog steeds zoveel moeite met lezen?

[..]

voorbedachte rade bewezen op grond van? 16 jaar is veels te veel, je ontneemt zijn kansen in de maatschappij :N Hij is nog jong, het was zijn eerste keer, je kunt niet zo hard straffen bij een foutje
  woensdag 13 maart 2013 @ 18:37:58 #135
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_124015185
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zo zo... toe maar. Weet je het wel heel zeker? Valt er wel uit te sluiten dat de oude man niet ergens anders aan dood is gegaan? En misschien heeft -ie wel verzet geboden; tja... dan kan het fataal aflopen hè... En wat te denken van de rotjeugd die de dader heeft gehad. En dan ook nog de pech hebben dat je al zo jong vader wordt. Het leven is hard voor hem; dat moet toch worden meegewogen?

En hoe zit het ook alweer met het OM? Daar had je toch geen hoge pet van op? Waarom sluit je je nu dan zo kritiekloos aan bij hun strafeis, terwijl je één deur verderop verdedigt dat een rechter slechts 40 procent oplegt van wat het OM eist?

Of ken je deze zaak inhoudelijk soms zo goed dat je dergelijke uitspraken kunt doen?
dit keer was de dader niet blank :')
  woensdag 13 maart 2013 @ 18:39:17 #136
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_124015254
Vrijspraak zou beter zijn; het is niet uit de sluiten dat de man een hartaanval heeft gekregen van de schrik en nu deze minority de schuld krijgt van een samenloop van omstandigheden :{
pi_124015340
Dat gaat een flinke taakstraf worden, of vrijspraak zelfs als blijkt dat beiden elkaar de schuld geven _O_
pi_124015408
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:39 schreef Life2.0 het volgende:
Vrijspraak zou beter zijn; het is niet uit de sluiten dat de man een hartaanval heeft gekregen van de schrik en nu deze minority de schuld krijgt van een samenloop van omstandigheden :{
Bovendien is hij door de publiciteit al genoeg gestraft. Z'n achternaam wordt dan wel afgekort, maar iedereen weet wie hij is. Wie heet er nou Saferio?

Trouwens: het opgroeiende kindje moet straks zijn vader lang missen. Dat is niet in het belang van dat jochie en ook niet in het belang van de vader. Graag dit ook even meewegen. En voor de moeder van de dader is het allemaal ook geen pretje. Wel krijgt ze een herkansing om nu een jongen wél op te voeden...
pi_124015438
Incidentje :')

Oftewel, wéér een ....... Is nu toch wel bewezen dat zij iets lager staan, iets lager iq, iets minder sociaal vaardig, iets dichter bij de apen..

Kijk een aap langdurig recht aan, en kijk een medelander langdurig aan, en voila, zie de vergelijkbare reactie

;)
  woensdag 13 maart 2013 @ 18:52:48 #140
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_124015899
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:24 schreef Copycat het volgende:

[..]

Blijf ik wel hier, met al die negers :Y) .
Pas op, straks wordt het topic naar SEX geschopt
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 13 maart 2013 @ 18:55:29 #141
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_124016009
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:43 schreef Funkel het volgende:
Incidentje :')

Oftewel, wéér een ....... Is nu toch wel bewezen dat zij iets lager staan, iets lager iq, iets minder sociaal vaardig, iets dichter bij de apen..

Kijk een aap langdurig recht aan, en kijk een medelander langdurig aan, en voila, zie de vergelijkbare reactie

;)
:')
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_124016034
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:36 schreef Elfletterig het volgende:

Ik lees dat de verdachte bekend heeft en dat zijn DNA onder de nagels van het slachtoffer gevonden is, dus op basis daarvan acht ik het redelijk zeker dat hij de dader is. Gelet op de daad lijkt mij 16 jaar redelijk en als het 12 jaar wordt of 14 jaar kan ik daar ook prima mee leven.

Het onderscheid wat jij kennelijk heel lastig kan maken is dat ik mijn mening geef, waar jij doorgaans van de daken schreeuwt dat de rechter een enorme wanprestatie heeft geleverd.

Daarnaast vind ik dat je in dit soort draadjes bijzonder veel moeite hebt om boven het niveau van een opgeschoten ventje van 12 uit te komen. Waar ligt dat eigenlijk aan? Welk onrecht is jou aangedaan dat alle redelijkheid bij jou de deur uit gaat als het om strafvordering gaat?
pi_124016146
quote:
13s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:37 schreef Life2.0 het volgende:

voorbedachte rade bewezen op grond van?
Ik lees bekenning, medeplegers/-plichtigen die het bevestigen, DNA sporen...

quote:
16 jaar is veels te veel, je ontneemt zijn kansen in de maatschappij :N Hij is nog jong, het was zijn eerste keer, je kunt niet zo hard straffen bij een foutje
Ook voor jou de vraag waar jouw frustraties zitten.
pi_124016184
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:37 schreef Life2.0 het volgende:

dit keer was de dader niet blank :')
Misselijke suggestie.
pi_124016534
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik lees dat de verdachte bekend heeft en dat zijn DNA onder de nagels van het slachtoffer gevonden is, dus op basis daarvan acht ik het redelijk zeker dat hij de dader is. Gelet op de daad lijkt mij 16 jaar redelijk en als het 12 jaar wordt of 14 jaar kan ik daar ook prima mee leven.

Het onderscheid wat jij kennelijk heel lastig kan maken is dat ik mijn mening geef, waar jij doorgaans van de daken schreeuwt dat de rechter een enorme wanprestatie heeft geleverd.

Daarnaast vind ik dat je in dit soort draadjes bijzonder veel moeite hebt om boven het niveau van een opgeschoten ventje van 12 uit te komen. Waar ligt dat eigenlijk aan? Welk onrecht is jou aangedaan dat alle redelijkheid bij jou de deur uit gaat als het om strafvordering gaat?
Het probleem is niet dat je je mening geeft, het probleem is dat je zo inconsequent als de ziekte bent. In het topic over de doodrijder in Capelle zit je een (veel te lage) straf met vuur en zwaard te verdedigen; ook daar was alles bewezen. En de dader had ook nog eens een staat van dienst. Maar dan is 9 jaar ineens de "maximale straf" en is de rechter niet verplicht om zo'n zware straf uit te delen. Daar moet je eerst een legertje mensen voor doodrijden.

Waarom dan hier zo anders redeneren? Deze jongen heeft maar één iemand gedood; die was bovendien al 81 en het gebeurde (net als bij de wegpiraat) nog per ongeluk ook:
quote:
'Ik wilde hem niets aandoen', snotterde Saferio dinsdag tegenover de rechter.
Maar nee, DS4 is nu ineens hard en kil. Eens kijken of je straks de rechter ook weer verdedigt als deze maar een jaartje of 5-6 oplegt.
pi_124017009
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 08:57 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Nog maar net uit de de gevangenis dus...Dan moet dit kankergezwel nu maar permanent uit de samenleving verwijderd worden.
Pas 20, net uit de gevangenis en dan zoiets doen... Kan het alleen maar met je eens zijn. Sowieso, iemand die hoogbejaard is overvallen. Wat voor lowlife ben je dan?
pi_124017263
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 19:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het probleem is niet dat je je mening geeft, het probleem is dat je zo inconsequent als de ziekte bent. In het topic over de doodrijder in Capelle zit je een (veel te lage) straf met vuur en zwaard te verdedigen; ook daar was alles bewezen. En de dader had ook nog eens een staat van dienst. Maar dan is 9 jaar ineens de "maximale straf" en is de rechter niet verplicht om zo'n zware straf uit te delen. Daar moet je eerst een legertje mensen voor doodrijden.

Waarom dan hier zo anders redeneren? Deze jongen heeft maar één iemand gedood; die was bovendien al 81 en het gebeurde (net als bij de wegpiraat) nog per ongeluk ook:

[..]

Maar nee, DS4 is nu ineens hard en kil. Eens kijken of je straks de rechter ook weer verdedigt als deze maar een jaartje of 5-6 oplegt.
is iemand (per ongeluk) doodrijden gelijk aan roofmoord? Ken trouwens de zaak in Capelle niet
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_124017310
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 19:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Pas 20, net uit de gevangenis en dan zoiets doen... Kan het alleen maar met je eens zijn. Sowieso, iemand die hoogbejaard is overvallen. Wat voor lowlife ben je dan?
is een bejaarde overvallen erger dan iemand van 30?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_124017341
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 19:20 schreef DroogDok het volgende:

[..]

is iemand (per ongeluk) doodrijden gelijk aan roofmoord? Ken trouwens de zaak in Capelle niet
Nee. En dat pretendeer ik dan ook niet. Ik vergelijk de manier waarop DS4 omgaat met strafzaken. Voor de zaak Capelle: zie hier: NWS / Kickbokser slaat getuige na fataal ongeluk #2
  woensdag 13 maart 2013 @ 19:22:27 #150
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_124017386
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Sinds wanneer is dna sluitend bewijs? Iemand die beweert juridische kennis te hebben moet beter weten, misschien had hij de man een stevige massage met huidscrub gegeven, waarom sluit jij dit bij voorbaat uit?
Waarom 16 jaar? Waarom geen 2? Waarom geen 50? Waarom ga je hier zo makkelijk in mee, haat je allochtonen?

Nee ik houd niet van rechtsongelijkheid :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')