abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124043669
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:43 schreef -supergirl- het volgende:

[..]

en hoe weet jij wat het probleem is dan en hoe los je die op. heb je er een opleiding voor gevolgd?
Dat stel je vast door analytische vragen te stellen (wat ik nog best lastig vind soms) en daardoor kan je soms de oorzaak en/of oplossing vinden van het probleem. Ja ik heb de opleiding ICT gevolgd, maar hier heb ik niets van geleerd. Al mijn kennis heb ik eigenlijk vergaard door zoekwerk en door zelf op onderzoek uit te gaan. Ik kan niet echt beschrijven waardoor ik al die kennis heb eigenlijk.. Blijkbaar heb ik daar gewoon aanleg voor.
pi_124043740
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:49 schreef ringomanic het volgende:

[..]

Dat stel je vast door analytische vragen te stellen (wat ik nog best lastig vind soms) en daardoor kan je soms de oorzaak en/of oplossing vinden van het probleem. Ja ik heb de opleiding ICT gevolgd, maar hier heb ik niets van geleerd. Al mijn kennis heb ik eigenlijk vergaard door zoekwerk en door zelf op onderzoek uit te gaan. Ik kan niet echt beschrijven waardoor ik al die kennis heb eigenlijk.. Blijkbaar heb ik daar gewoon aanleg voor.
lijkt met wel een chill baantje.

helaas is het mannenwerk
pi_124043829
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:51 schreef -supergirl- het volgende:

[..]

lijkt met wel een chill baantje.

helaas is het mannenwerk
Ik vind het wel een chill baantje, alleen soms best stressend en staat er een hoop druk op je schouders maar dat maakt het ook wel weer leuk en spannend.

Hier ga je dus de fout in, het is niet persé een mannenbaan.. We zouden het juist leuk vinden en een hoop bedrijven zoeken juist vrouwelijke ICTers. Het trekt de vrouw juist niet aan om zo iets te doen. maar het zou wel iets voor ze kunnen zijn. Ze willen zich er gewoon niet in verdiepen helaas
pi_124043950
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:54 schreef ringomanic het volgende:

[..]

Ik vind het wel een chill baantje, alleen soms best stressend en staat er een hoop druk op je schouders maar dat maakt het ook wel weer leuk en spannend.

Hier ga je dus de fout in, het is niet persé een mannenbaan.. We zouden het juist leuk vinden en een hoop bedrijven zoeken juist vrouwelijke ICTers. Het trekt de vrouw juist niet aan om zo iets te doen. maar het zou wel iets voor ze kunnen zijn. Ze willen zich er gewoon niet in verdiepen helaas
nee ik dacht altijd dat het superveel werk is en echt ingewikkeld allemaal.
pi_124044295
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:57 schreef -supergirl- het volgende:

[..]

Is maar net wat je zelf ingewikkeld vind, voor mij is dit best gemakkelijk. Maar ik ben redelijk technisch aangelegd, en dat werkt in mijn voordeel.

Veel werk verschilt heel erg, momenteel is het bij ons best te merken dat er crisis is. Maar we hebben toch de laatste tijd aardig wat nieuwe opdrachten binnen gehaald.
  donderdag 14 maart 2013 @ 12:11:26 #81
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_124044404
Ik heb een baan waarbij geen dag hetzelfde is gelukkig. Elke dag wat anders te doen.
Soms dagen dat je geen ruk uitvreet en ook een beetje de hele dag aan het internetten bent en dan weer dagen die zo voorbij vliegen omdat het druk is.

En met de vrije tijd en salaris is het ook prima voor elkaar.

En dan te bedenken dat er nauwelijks mensen te vinden zijn om hier te werken...
pi_124044825
Voor mijn werk reis ik maandelijks een aantal keer door Europa, vind het dan altijd fantastisch om iedere keer weer een andere stad te zien. Ik hou nou eenmaal van reizen!

Voor de rest heb ik dan een aantal gesprekken met engineers en directeurs, aangezien onze markt heel specifiek is heb ik daarom ook geen honderden afspraken staan. Het is dus kwalitatief met een focus, zonder dat ik als een geflipte marketeer tig bedrijven achterelkaar hoef te bellen.

Ik heb dus leuk gestemd, hoewel het soms ook wel minder kan zijn. Maar dat heeft iedereen wel eens.

Snap trouwens niet dat er zo veel mensen zijn die uiterst deprimerend hebben gestemd, zoek dan een andere baan ofzo, of werk er aan/naar toe.
pi_124045321
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:57 schreef -supergirl- het volgende:

[..]

Ligt er maar helemaal in welke tak van de IT je zit. Zo heb je helpdeskwerk daar hoef je helemaal niet zo veel kennis voor te hebben, maar heb je ook de software architecten waarvoor je minstens een master moet hebben. Het is nog al een divers wereldje.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_124045930
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 12:24 schreef Apekoek het volgende:
Snap trouwens niet dat er zo veel mensen zijn die uiterst deprimerend hebben gestemd, zoek dan een andere baan ofzo, of werk er aan/naar toe.
werk blijft een verplichting , of het nu een andere baan is of niet

daarnaast heb ik geen doel in mijn baan om naartoe te werken omdat ik mijn baan niet als doel in mijn leven zie: als ik dood ga kijk ik terug op de leuke dingen die ik in mijn vrije tijd heb gedaan en niet de dingen die ik tijdens werktijd gedaan/gemaakt heb :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_124046079
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 03:41 schreef EricOscuro het volgende:
Ik ben een freelancer en als ik een opdracht heb die me echt bevalt, dan heb ik het beste werk dat er maar bestaat.
Het slechtste werk neem ik sowieso niet aan... liever een paar weken bijstand, dan opdrachten aannemen die me niet liggen. Geld is niet alles... Liever dat deze opdrachtgevers me zien als iemand die niet overal op in gaat, dan dat ze me zien als meer belooft dan ik kan waarmaken.

Als ze goed hebben opgelet komen ze ooit wel weer bij mij uit... en zo niet, soit! Dan nemen ze liever een paar jaren gladjakkers in dienst. Daar zit ik ook niet mee... Nederland heeft een goed sociaal vangnet voor puristen als mij.
kortom je gaat terwijl je kan werken in de bijstand zitten..
fijne vent
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_124047506
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:00 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

werk blijft een verplichting , of het nu een andere baan is of niet

daarnaast heb ik geen doel in mijn baan om naartoe te werken omdat ik mijn baan niet als doel in mijn leven zie: als ik dood ga kijk ik terug op de leuke dingen die ik in mijn vrije tijd heb gedaan en niet de dingen die ik tijdens werktijd gedaan/gemaakt heb :)
Juist omdat ik wil terug kijken op een leuk leven en werk helaas nou eenmaal een groot gedeelte van het leven uitmaakt, kun je beter op beide manieren plezier hebben gehad. Dan hoef je niet alleen te teren op leuke momenten in je vrije tijd, maar dan is beide mogelijk. Best of both words is mijn motto, maar ok iedereen denkt daar anders over kennelijk.
pi_124047599
quote:
13s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:51 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Juist omdat ik wil terug kijken op een leuk leven en werk helaas nou eenmaal een groot gedeelte van het leven uitmaakt, kun je beter op beide manieren plezier hebben gehad. Dan hoef je niet alleen te teren op leuke momenten in je vrije tijd, maar dan is beide mogelijk. Best of both words is mijn motto, maar ok iedereen denkt daar anders over kennelijk.
och ik zou ook best lol in mijn werk willen hebben, maar dat lukt me niet omdat het een verplichting blijft. ik kan oprecht geen enkele (realistische!) baan verzinnen waar ik alle facetten leuk zou vinden
pi_124047792
quote:
13s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:51 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Niet iedereen hoor :)
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_124048864
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:54 schreef ringomanic het volgende:

[..]

Ik zou dat werk willen doen en ik ben 'n vrouw en meen dit serieus.

Trouwens er is m.i geen "mannenwerk" net zoals er geen "vrouwenwerk" is. Hoewel 'n man die jurken staat te verkopen misschien wel een beetje raar overkomt, geef ik toe. :P
Hallon!
  donderdag 14 maart 2013 @ 21:36:34 #90
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_124065793
Erg leuk:
Mijn werk behelst het correct en humaan laten vertrekken van illegale mensen die ons land moeten verlaten. Iedere dag is anders en brengt nieuwe uitdagingen (advocaten en rechters die zich mengen in het proces)
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_124067080
Mijn werkgever is ook langzaam aan het veranderen in een tiran.
Maar tot nu toe kan ik er mee leven.
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
pi_124067275
Leuk is anders, ver onder mijn niveau en niet zo chille werktijden, maar verdient wel redelijk, nog een paar maanden en dan kan ik weer dik op vakantie en daarna doorstuderen.
En nog altijd liever dit dan thuis dood vervelen. Dat houd ik geen 2 weken meer vol.
pi_124073266
Echt de beste baan die er is.
Elke dag is anders en je komt de meest aparte dingen tegen.
Tuurlijk kom je ook dingen tegen die minder leuk of schokkend zijn, maar dat is een keus die je hebt gemaakt voor de sollicitatie, je weet ook dat je er bent om de betrokken mensen erbij te helpen.
Dus ik zou niks anders meer willen.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 01:16:13 #94
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_124119656
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:06 schreef Thezappa het volgende:

[..]

kortom je gaat terwijl je kan werken in de bijstand zitten..
fijne vent
Nee onwetende, juist niet!
Als ik een opdracht aanneem, dan neem ik dat alleen aan wanneer ik weet dat ik voor langere tijd een opdracht heb.

Maar ik vrees dat je te kortzichtig bent en te weinig weet over deze materie, dat ik het je in een paar regels kan uitleggen.
Ik kan je dus alleen uitleggen dat je gewoon dubbel genaaid wordt, als je soms te maken hebt met te korte freelance opdrachten... maar zolang je zelf niet door schade en schande wijs wordt, zul je het nooit begrijpen.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_124202978
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 01:16 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Nee onwetende, juist niet!
Als ik een opdracht aanneem, dan neem ik dat alleen aan wanneer ik weet dat ik voor langere tijd een opdracht heb.

Maar ik vrees dat je te kortzichtig bent en te weinig weet over deze materie, dat ik het je in een paar regels kan uitleggen.
Ik kan je dus alleen uitleggen dat je gewoon dubbel genaaid wordt, als je soms te maken hebt met te korte freelance opdrachten... maar zolang je zelf niet door schade en schande wijs wordt, zul je het nooit begrijpen.
zo zet je het er wel neer vriend...

chef sociaal vangnet..
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  maandag 18 maart 2013 @ 23:13:03 #96
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_124232721
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:18 schreef Thezappa het volgende:

[..]

zo zet je het er wel neer vriend...

chef sociaal vangnet..
Als ik meer dan 10 regels neertype dan wordt bijna iedereen al panisch... veel te veel informatie.
En als ik het kort hou is iedereen er als de kippen bij om tot verkeerde conclusies te komen en alles maar in te vullen zoals het ze zelf uit komt.

Alleen trollen kunnen hier schrijven wat ze willen.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_135201364
Dit topic blijft natuurlijk relevant :)
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_135202143
Leuk.

Uiteraard zijn er ook mindere dagen, maar dat is overal wel denk ik. Als ik moest kiezen tussen komen werken of hetzelfde salaris krijgen en niet meer komen werken, zou ik zeker voor het werken kiezen. :Y
pi_135202574
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 03:41 schreef EricOscuro het volgende:
Ik ben een freelancer en als ik een opdracht heb die me echt bevalt, dan heb ik het beste werk dat er maar bestaat.
Het slechtste werk neem ik sowieso niet aan... liever een paar weken bijstand, dan opdrachten aannemen die me niet liggen. Geld is niet alles... Liever dat deze opdrachtgevers me zien als iemand die niet overal op in gaat, dan dat ze me zien als meer belooft dan ik kan waarmaken.

Als ze goed hebben opgelet komen ze ooit wel weer bij mij uit... en zo niet, soit! Dan nemen ze liever een paar jaren gladjakkers in dienst. Daar zit ik ook niet mee... Nederland heeft een goed sociaal vangnet voor puristen als mij.
ha fijn , een profiteur, zitten we echt op te wachten
  dinsdag 7 januari 2014 @ 23:06:44 #100
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_135214860
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:49 schreef traveljunky het volgende:

[..]

ha fijn , een profiteur, zitten we echt op te wachten
Beter dat ik alleen het projecten aanneem waar ik echt goed in ben, en dat mijn naam alleen positief rondgaat, dan dat ik soms half werk aflever. Want in dat laatste geval zou ik uiteindelijk vaker zonder werk zitten dan nu. :Y
pi_135215556
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 11:53 schreef -supergirl- het volgende:
@HostiMeister

Lijkt me wel een heerlijke baan ja. Beetje de hele dag aan het zwembad van mijn villa liggen terwijl mijn rijke man gaat golfen.
:') :')
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_135218139
Erg leuk. Maar zo maak ik het dan ook.

Je blijft toch niet werken op een positie waar je je werk "echt niet leuk" of zelfs "uiterst deprimerend" vindt? Dat snap ik echt niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_135218993
ik werk niet

werk is voor watjes
pi_135221910
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Dit topic blijft natuurlijk relevant :)
mijn posts van bijna een jaar geleden teruglezend: nothing has changed :')
pi_135222071
Uiterst deprimerend maar dat kan er aan liggen dat het ochtend is.
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_135225540
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 11:50 schreef GJonline het volgende:
En dan heb je ook nog mensen die gratis werken :W werken is kut.
Of die verplicht gratis moeten werken (stage).
Gelukkig betalen sommige stages wel.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_135225703
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:02 schreef -supergirl- het volgende:

[..]

even serieus. jij krijgt betaald om op je luie reet te zitten en beetje jezelf vermaken met internet? wat the fuck doe je dan
Stage?

Ik heb het op mij stage meestal redelijk wat te doen, verveel me niet teveel.
Maar soms heb ik op een ochtend nauwelijks wat te doen, zoals deze ochtend. heb vanochtend wel aan mijn stageverslag gewerkt.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_135226973
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:06 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Beter dat ik alleen het projecten aanneem waar ik echt goed in ben, en dat mijn naam alleen positief rondgaat, dan dat ik soms half werk aflever. Want in dat laatste geval zou ik uiteindelijk vaker zonder werk zitten dan nu. :Y
Kortom, wijmogen met zn allen jouw bijstan financieren zodat jij alleen hoeft te doen wat jou uitkomt. Fijne vent idd
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:32:46 #109
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_135258014
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:55 schreef traveljunky het volgende:

[..]

Kortom, wijmogen met zn allen jouw bijstan financieren zodat jij alleen hoeft te doen wat jou uitkomt. Fijne vent idd
Ach als je het nu nog niet begrijpt, dan is elk antwoord aan jou verspilde moeite. :')
pi_135258569
Over het algemeen leuk, maar als ik vast zit met een berekening (zoals vandaag) ben ik in staat mijn laptop door het raam te gooien :')
Oh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')