Ik ben officieel niet gedoopt of whatever maar ik ben gedeeltelijk Christen. Ik ga niet naar de kerk o.i.d. maar dat de lieve heer er is, is voor mij een feit, moet hem nog wel even zien te vinden..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:22 schreef Milchat het volgende:
Ik ben benieuwd in wat voor aantallen er christenen/gelovigen/o.i.d. rondhangen op Fok! forum?
Ik ben opgegroeid in een gelovige omgeving (kerkelijk dus) maar vraag me af hoeveel mensen in de Nederlandse samenleving nu eigenlijk daadwerkelijk zullen geloven. Nu is Fok! vast geen betrouwbare afspiegeling van de samenleving, maar ik ben toch benieuwd hoe het hier zit![]()
En zijn er ook fok!kers die gelovig zijn opgegroeid maar nu anders denken over God en de bijbel?
Hoe bedoel je dat, Hij is er maar je hebt hem nog niet gevonden?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:26 schreef JoeyDB het volgende:
[..]
Ik ben officieel niet gedoopt of whatever maar ik ben gedeeltelijk Christen. Ik ga niet naar de kerk o.i.d. maar dat de lieve heer er is, is voor mij een feit, moet hem nog wel even zien te vinden..
Hij is er, maar ik heb hem indd nog niet gevondenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:28 schreef Milchat het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat, Hij is er maar je hebt hem nog niet gevonden?
Ga ergens anders trollen. En dat voor een Mod.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:31 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, er zijn geen gelovigen op FOK!, alleen maar natuurkundigen en wiskundigen met 3 doctoralen en dus geen ruimte voor quatsch.
Okequote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:29 schreef JoeyDB het volgende:
[..]
Hij is er, maar ik heb hem indd nog niet gevonden
Laat dit topic nou voor heel even nog in zijn waarde alsjeblieftquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:31 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, er zijn geen gelovigen op FOK!, alleen maar natuurkundigen en wiskundigen met 3 doctoralen en dus geen ruimte voor quatsch. Wel voor 'kets', want ze hebben wel allemaal een piemel van >30cm.
Omdat god niet zou tolereren dat de aarde compleet de tiefus in gaat door religieuze oorlogen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:32 schreef Milchat het volgende:
[..]
Okelaat ik het anders vragen, waarom is Hij er niet volgens jou?
Wat wil je dan voor antwoorden? Je TT zegt "zijn er gelovigen op FOK!". Ja, vast wel. Maar zelfs als er wat mensen zijn die antwoorden, zullen er nog steeds genoeg mensen (op FOK!) zijn die dit topic niet lezen en dus niet antwoorden, en genoeg mensen die (net als ik niet geloven) wél hun zegje komen doen. Ik denk dus dat je met een topic, zelfs al ga je ervan uit dat 'FOK! geen afspiegeling van de echte wereld is', niet zoveel zult bereiken.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:34 schreef Milchat het volgende:
[..]
Laat dit topic nou voor heel even nog in zijn waarde alsjeblieft
Ik heb een tijdje mee gelezen in de topics in dit subforum, en ik miste de christenen/gelovigen, die hoor je nauwelijks. De meeste topics over geloof worden uiteindelijk een grote discussie met als doel het de grond in boren van christenen, bijbel en God. Vandaar dit topic eigenlijk, waar zijn de christenen/gelovigen op fok? Ik wil ze graag ontmoeten, that's all, dan kan ik dat toch gewoon vragen?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wat wil je dan voor antwoorden? Je TT zegt "zijn er gelovigen op FOK!". Ja, vast wel. Maar zelfs als er wat mensen zijn die antwoorden, zullen er nog steeds genoeg mensen (op FOK!) zijn die dit topic niet lezen en dus niet antwoorden, en genoeg mensen die (net als ik niet geloven) wél hun zegje komen doen. Ik denk dus dat je met een topic, zelfs al ga je ervan uit dat 'FOK! geen afspiegeling van de echte wereld is', niet zoveel zult bereiken.
zit er echt niet zo over te denken ofzo, en ik zoek hem ook echt niet op. Ik merk in dingen dat hij er zeker wel is maar ach we zien wel wat de tijd ons brengtquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:32 schreef Milchat het volgende:
[..]
Okelaat ik het anders vragen, waarom is Hij er volgens jou?
Als je er over wil praten hier, tenminste.. Het is niet mijn bedoeling om een discussie op te starten en allerlei rare reacties te krijgen van mensen.
Nice! Geloof je in God (Jezus)? Ga je ook naar de kerk?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ongelovig opgevoed maar gelovig, alleen niet woonachtig in Nederland.
Hm, klinkt wel relaxed als je het zo kan afwachten. Het brengt mij juist veel angst, dat ik geen idee meer heb van wat ik moet denken/geloven.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:54 schreef JoeyDB het volgende:
[..]
zit er echt niet zo over te denken ofzo, en ik zoek hem ook echt niet op. Ik merk in dingen dat hij er zeker wel is maar ach we zien wel wat de tijd ons brengt
God, Jezus, Heilige Geest. Ik ga ook naar de kerk ja. Ben gedoopt in de kerk van zevende dags adventisten, een protestantse kerk gevonden midden 19e eeuw welke toen een samenraapsel was van allerlei andere protestantse gelovigen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:55 schreef Milchat het volgende:
[..]
Nice! Geloof je in God (Jezus)? Ga je ook naar de kerk?
Wat ik dan lees op wikipedia, klopt dat ongeveer? Ik ben zelf uit de gereformeerde kerk (vrijgemaakt en nederlands) en ken je kerk niet direct.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
God, Jezus, Heilige Geest. Ik ga ook naar de kerk ja. Ben gedoopt in de kerk van zevende dags adventisten, een protestantse kerk gevonden midden 19e eeuw welke toen een samenraapsel was van allerlei andere protestantse gelovigen.
Je ouders geloven dus wel? Of is het meer traditioneel? (Dat is misschien ook gewoon mijn beeld bij de katholieke kerk hoorquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:58 schreef Impect het volgende:
[..]
Dit.
Gedoopt, communie gehad, gevormd, maar ik geloof niet.
traditioneel, ouders geloven ook niet, als oma komt wordt er gebeden voor het eten, anders nietquote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:08 schreef Milchat het volgende:
[..]
Je ouders geloven dus wel? Of is het meer traditioneel? (Dat is misschien ook gewoon mijn beeld bij de katholieke kerk hoor)
Nee, klopt niet echt. Zevendedagsadventisme wordt vaak op een zeer legalistische wijze geinterpreteerd. Wij leven niet de 'joodse wetten strikt na', en Jezus is ook niet bezig om na te gaan 'of we het eeuwige leven verdienen'. Deze manier van zaken interpreteren doet geen eer aan de leer van de kerk die stelt dat het zuiver door genade via geloof is dat we gerechtvaardigd worden, en dat het de Heilige Geest in ons is die ons transformeert en conform aan Gods wil doet leven.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:02 schreef Milchat het volgende:
[..]
Wat ik dan lees op wikipedia, klopt dat ongeveer? Ik ben zelf uit de gereformeerde kerk (vrijgemaakt en nederlands) en ken je kerk niet direct.
Hoi Ali! Geinig dat je er weer bent! Soms mis ik de gelovigen ook! Jou ook maar wat minder, jij bent me veel te slim!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ongelovig opgevoed maar gelovig, alleen niet woonachtig in Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |