abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123957616
Ik ben benieuwd in wat voor aantallen er christenen/gelovigen/o.i.d. rondhangen op Fok! forum?

Ik ben opgegroeid in een gelovige omgeving (kerkelijk dus) maar vraag me af hoeveel mensen in de Nederlandse samenleving nu eigenlijk daadwerkelijk zullen geloven. Nu is Fok! vast geen betrouwbare afspiegeling van de samenleving, maar ik ben toch benieuwd hoe het hier zit ;)

En zijn er ook fok!kers die gelovig zijn opgegroeid maar nu anders denken over God en de bijbel?
  dinsdag 12 maart 2013 @ 14:26:31 #2
384971 JoeyDB
Hakuna matata
pi_123957819
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:22 schreef Milchat het volgende:
Ik ben benieuwd in wat voor aantallen er christenen/gelovigen/o.i.d. rondhangen op Fok! forum?

Ik ben opgegroeid in een gelovige omgeving (kerkelijk dus) maar vraag me af hoeveel mensen in de Nederlandse samenleving nu eigenlijk daadwerkelijk zullen geloven. Nu is Fok! vast geen betrouwbare afspiegeling van de samenleving, maar ik ben toch benieuwd hoe het hier zit ;)

En zijn er ook fok!kers die gelovig zijn opgegroeid maar nu anders denken over God en de bijbel?
Ik ben officieel niet gedoopt of whatever maar ik ben gedeeltelijk Christen. Ik ga niet naar de kerk o.i.d. maar dat de lieve heer er is, is voor mij een feit, moet hem nog wel even zien te vinden..
Op vrijdag 24 mei 2013 14:53 schreef Monopoly het volgende:
JoeyDB, een man waar vele vrouwen een natte vagijn van krijgen
Dat komt door zijn luide paringdans die hij heeft geleerd van de Nquzuu 'Krela stam in Donker Afrika.
pi_123957850
Gelovig opgegroeid, maar ongelovig
pi_123957929
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:26 schreef JoeyDB het volgende:

[..]

Ik ben officieel niet gedoopt of whatever maar ik ben gedeeltelijk Christen. Ik ga niet naar de kerk o.i.d. maar dat de lieve heer er is, is voor mij een feit, moet hem nog wel even zien te vinden..
Hoe bedoel je dat, Hij is er maar je hebt hem nog niet gevonden?
  dinsdag 12 maart 2013 @ 14:29:05 #5
384971 JoeyDB
Hakuna matata
pi_123957947
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:28 schreef Milchat het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat, Hij is er maar je hebt hem nog niet gevonden?
Hij is er, maar ik heb hem indd nog niet gevonden ;)
Dat komt door zijn luide paringdans die hij heeft geleerd van de Nquzuu 'Krela stam in Donker Afrika.
pi_123958059
Nee, er zijn geen gelovigen op FOK!, alleen maar natuurkundigen en wiskundigen met 3 doctoralen en dus geen ruimte voor quatsch. Wel voor 'kets', want ze hebben wel allemaal een piemel van >30cm.
Ja doei.
pi_123958091
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:31 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, er zijn geen gelovigen op FOK!, alleen maar natuurkundigen en wiskundigen met 3 doctoralen en dus geen ruimte voor quatsch.
Ga ergens anders trollen. En dat voor een Mod.
Natuurlijk zijn er wel gelovigen hier, en niet zo kort door de bocht met nee...
pi_123958105
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:29 schreef JoeyDB het volgende:

[..]

Hij is er, maar ik heb hem indd nog niet gevonden ;)
Oke :P laat ik het anders vragen, waarom is Hij er volgens jou?

Als je er over wil praten hier, tenminste.. Het is niet mijn bedoeling om een discussie op te starten en allerlei rare reacties te krijgen van mensen.
pi_123958168
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:31 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, er zijn geen gelovigen op FOK!, alleen maar natuurkundigen en wiskundigen met 3 doctoralen en dus geen ruimte voor quatsch. Wel voor 'kets', want ze hebben wel allemaal een piemel van >30cm.
Laat dit topic nou voor heel even nog in zijn waarde alsjeblieft ;)
  dinsdag 12 maart 2013 @ 14:37:39 #10
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_123958335
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:32 schreef Milchat het volgende:

[..]

Oke :P laat ik het anders vragen, waarom is Hij er niet volgens jou?
Omdat god niet zou tolereren dat de aarde compleet de tiefus in gaat door religieuze oorlogen.

Plus er zijn dino botten van een paar miljoen jaar gevonden en die worden niet in de bijbel beschreven. Volgens de bijbel is de aarde 6000jaar oud etc.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_123958362
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:34 schreef Milchat het volgende:

[..]

Laat dit topic nou voor heel even nog in zijn waarde alsjeblieft ;)
Wat wil je dan voor antwoorden? Je TT zegt "zijn er gelovigen op FOK!". Ja, vast wel. Maar zelfs als er wat mensen zijn die antwoorden, zullen er nog steeds genoeg mensen (op FOK!) zijn die dit topic niet lezen en dus niet antwoorden, en genoeg mensen die (net als ik niet geloven) wél hun zegje komen doen. Ik denk dus dat je met een topic, zelfs al ga je ervan uit dat 'FOK! geen afspiegeling van de echte wereld is', niet zoveel zult bereiken.
Ja doei.
pi_123958752
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:38 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Wat wil je dan voor antwoorden? Je TT zegt "zijn er gelovigen op FOK!". Ja, vast wel. Maar zelfs als er wat mensen zijn die antwoorden, zullen er nog steeds genoeg mensen (op FOK!) zijn die dit topic niet lezen en dus niet antwoorden, en genoeg mensen die (net als ik niet geloven) wél hun zegje komen doen. Ik denk dus dat je met een topic, zelfs al ga je ervan uit dat 'FOK! geen afspiegeling van de echte wereld is', niet zoveel zult bereiken.
Ik heb een tijdje mee gelezen in de topics in dit subforum, en ik miste de christenen/gelovigen, die hoor je nauwelijks. De meeste topics over geloof worden uiteindelijk een grote discussie met als doel het de grond in boren van christenen, bijbel en God. Vandaar dit topic eigenlijk, waar zijn de christenen/gelovigen op fok? Ik wil ze graag ontmoeten, that's all, dan kan ik dat toch gewoon vragen?
Ik vind het prima als anderen ook hun zegje komen doen, alleen wil ik niet een nieuw 'plattrappen van de bijbel' topic beginnen. ;)
pi_123959081
Ongelovig opgevoed maar gelovig, alleen niet woonachtig in Nederland.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 14:54:02 #14
384971 JoeyDB
Hakuna matata
pi_123959185
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:32 schreef Milchat het volgende:

[..]

Oke :P laat ik het anders vragen, waarom is Hij er volgens jou?

Als je er over wil praten hier, tenminste.. Het is niet mijn bedoeling om een discussie op te starten en allerlei rare reacties te krijgen van mensen.
zit er echt niet zo over te denken ofzo, en ik zoek hem ook echt niet op. Ik merk in dingen dat hij er zeker wel is maar ach we zien wel wat de tijd ons brengt :D
pi_123959255
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nice! Geloof je in God (Jezus)? Ga je ook naar de kerk?
pi_123959381
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:54 schreef JoeyDB het volgende:

[..]

zit er echt niet zo over te denken ofzo, en ik zoek hem ook echt niet op. Ik merk in dingen dat hij er zeker wel is maar ach we zien wel wat de tijd ons brengt :D
Hm, klinkt wel relaxed als je het zo kan afwachten. Het brengt mij juist veel angst, dat ik geen idee meer heb van wat ik moet denken/geloven.
pi_123959399
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:55 schreef Milchat het volgende:

[..]

Nice! Geloof je in God (Jezus)? Ga je ook naar de kerk?
God, Jezus, Heilige Geest. Ik ga ook naar de kerk ja. Ben gedoopt in de kerk van zevende dags adventisten, een protestantse kerk gevonden midden 19e eeuw welke toen een samenraapsel was van allerlei andere protestantse gelovigen.
pi_123959409
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:27 schreef Kesefkesef het volgende:
Gelovig opgegroeid, maar ongelovig
Dit.

Gedoopt, communie gehad, gevormd, maar ik geloof niet.
Je weet het niet?!
pi_123959640
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

God, Jezus, Heilige Geest. Ik ga ook naar de kerk ja. Ben gedoopt in de kerk van zevende dags adventisten, een protestantse kerk gevonden midden 19e eeuw welke toen een samenraapsel was van allerlei andere protestantse gelovigen.
Wat ik dan lees op wikipedia, klopt dat ongeveer? Ik ben zelf uit de gereformeerde kerk (vrijgemaakt en nederlands) en ken je kerk niet direct.
pi_123959980
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:58 schreef Impect het volgende:

[..]

Dit.

Gedoopt, communie gehad, gevormd, maar ik geloof niet.
Je ouders geloven dus wel? Of is het meer traditioneel? (Dat is misschien ook gewoon mijn beeld bij de katholieke kerk hoor :D)
pi_123960036
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 15:08 schreef Milchat het volgende:

[..]

Je ouders geloven dus wel? Of is het meer traditioneel? (Dat is misschien ook gewoon mijn beeld bij de katholieke kerk hoor :D)
traditioneel, ouders geloven ook niet, als oma komt wordt er gebeden voor het eten, anders niet :P

De katholieke kerk sterft uit...
Je weet het niet?!
pi_123960330
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 15:02 schreef Milchat het volgende:

[..]

Wat ik dan lees op wikipedia, klopt dat ongeveer? Ik ben zelf uit de gereformeerde kerk (vrijgemaakt en nederlands) en ken je kerk niet direct.
Nee, klopt niet echt. Zevendedagsadventisme wordt vaak op een zeer legalistische wijze geinterpreteerd. Wij leven niet de 'joodse wetten strikt na', en Jezus is ook niet bezig om na te gaan 'of we het eeuwige leven verdienen'. Deze manier van zaken interpreteren doet geen eer aan de leer van de kerk die stelt dat het zuiver door genade via geloof is dat we gerechtvaardigd worden, en dat het de Heilige Geest in ons is die ons transformeert en conform aan Gods wil doet leven.

Ook zijn veel adventisten veganistisch of vegetarisch in plaats van dat ze kosjer eten.

De wet wordt gezien op de manier waarop Jezus hem uitlegde: op spirituele wijze, geschreven in het hart, door een wedergeboorte uit God, en niet als iets externs wat we op eigen kracht na proberen te leven, in tegendeel.

De rest klopt ongeveer wel ja. Met name de profeties van Daniel en Openbaringen spelen een grote rol. Maar een groot deel van de interpretaties daarvan waren niet specifiek voor adventisten, maar werden al door de eerste hervormers onderwezen (Luther, Calvijn, Wesley, Huss, enz.). Het artikel stelt ook dat de sabbat niet specifiek zda was.

Wat wel specifiek voor ZDA is is de staat van de doden, de leer van het hemelse heiligdom waar de tempel een kopie van was (gebaseerd op het boek hebreeen), evenals de werken van Ellen White, al haalde die veel van haar literatuur uit de werken van contemporaine schrijvers.
pi_123962931
www.refoweb.nl
allemaal mede gelovigen.
de allergische reacties vanaf hier komen het meerendeel gistenen anderen niet vrij kan laten in hun keus.

gristelijk opgevoed. niet gristelijk meer.
blijf van mijn sig af! Nobody2.0 - Nobody2.0 - Nobody2.0
pi_123964772
Ik geloof ook, ben hervormd-pkn.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 16:59:51 #25
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_123965041
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hoi Ali! Geinig dat je er weer bent! Soms mis ik de gelovigen ook! Jou ook maar wat minder, jij bent me veel te slim! :6 Ik mis Bianconeri en Kingdom en die types. God wat heb ik gelachen om hun topics en reacties....
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')