abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 maart 2013 @ 06:19:35 #126
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_124323305
Heeft Rodman de boel al weten te sussen? Y'know, th'boy's m'friend yah.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_124324254
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 04:28 schreef fonkeymonkey het volgende:

[..]

Dit word toch wel spannender nu.

bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)itaire-basis-vs.html
Ik geef het nog een maand.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_124324431
Wat een gedoe..

Hopen dat Amerika dat land gewoon van de kaart veegt en zo snel mogelijk. En dat er maar 1 korea zal zijn..
  donderdag 21 maart 2013 @ 08:44:54 #129
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124324482
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 08:41 schreef Dientje12 het volgende:
Wat een gedoe..

Hopen dat Amerika dat land gewoon van de kaart veegt en zo snel mogelijk. En dat er maar 1 korea zal zijn..
Het ging eigenlijk redelijk goed tussen Noord en Zuid. Noord was bezig om zich langzaam open te stellen zelfs. Het leek er even op dat het nog wel goed zou kunnen komen.

Maar toen kwam Bush even langs en die bedacht even van hee NK hoort bij het 'As-van-het-kwaad' ( :') ) en is evil.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_124325272
quote:
2s.gif Op donderdag 21 maart 2013 08:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het ging eigenlijk redelijk goed tussen Noord en Zuid. Noord was bezig om zich langzaam open te stellen zelfs. Het leek er even op dat het nog wel goed zou kunnen komen.

Maar toen kwam Bush even langs en die bedacht even van hee NK hoort bij het 'As-van-het-kwaad' ( :') ) en is evil.
Laten we Kim Jong Un niet vergeten aub, die kerel is sinds zijn aanstelling eigenlijk continu bezig geweest N-Korea weer klaar te stomen voor deze provocerende stelling.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_124325406
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Laten we Kim Jong Un niet vergeten aub, die kerel is sinds zijn aanstelling eigenlijk continu bezig geweest N-Korea weer klaar te stomen voor deze provocerende stelling.
Is dat Kim Jong Un's werk ja?
Ik vraag me toch erg af of hij uberhaupt veel invloed heeft in NK. Natuurlijk is hij wel de Grote Leider, maar of de legertop heb echt geaccepteerd heeft? Volgens mij hebben die nog steeds de meeste touwtjes in handen.
..non est vivere sed valere vita est ..
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:10:50 #132
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_124354100
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_124364849
Misschien is het handig eens een kritische noot te plaatsen bij de zgn. legeroefeningen voor de Noord-Koreaanse kust cq internationaal erkend territorium.
Die oefeningen zijn niet alleen provocatief, maar de domheid voorbij: gerust crimineel te noemen. Zuiver criminele provocaties van de VS en de zuiderlingen. We zoeken naar vrede en stabiliteit toch? Als stappen naar hereniging. Wat hebben deze oefeningen dan te betekenen?

Want verplaats je eens in de omgekeerde situatie: China en Noord-Korea die gezamenlijk oefenen voor de Zuid-Koreaanse kust en daar ook bommenwerpers bij inzetten. Welke berichten spuwen onze media dan uit?

Het is allemaal zo relatief. Het is maar net van welke kant je de zaak belicht. Het mes snijdt absoluut aan twee kanten in de kwestie van de Korea's.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 09:27:56 #134
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_124364934
quote:
99s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:37 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Is dat Kim Jong Un's werk ja?
Ik vraag me toch erg af of hij uberhaupt veel invloed heeft in NK. Natuurlijk is hij wel de Grote Leider, maar of de legertop heb echt geaccepteerd heeft? Volgens mij hebben die nog steeds de meeste touwtjes in handen.
Ik geloof ook niet dat het Kim Un is, die generaals zitten elkaar op te jutten
Maar dat we in de USA ook zo met het communisme, die begonnen de Vietnamoorlog samen met de CIA, eerst hebben ze Kennedy laten ombrengen en toen was de weg vrij

Zou me niets beverbazen als ze Kim Un om zeep helpen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_124365428
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 09:23 schreef Chooselife het volgende:
Misschien is het handig eens een kritische noot te plaatsen bij de zgn. legeroefeningen voor de Noord-Koreaanse kust cq internationaal erkend territorium.
Die oefeningen zijn niet alleen provocatief, maar de domheid voorbij: gerust crimineel te noemen. Zuiver criminele provocaties van de VS en de zuiderlingen. We zoeken naar vrede en stabiliteit toch? Als stappen naar hereniging. Wat hebben deze oefeningen dan te betekenen?

Want verplaats je eens in de omgekeerde situatie: China en Noord-Korea die gezamenlijk oefenen voor de Zuid-Koreaanse kust en daar ook bommenwerpers bij inzetten. Welke berichten spuwen onze media dan uit?

Het is allemaal zo relatief. Het is maar net van welke kant je de zaak belicht. Het mes snijdt absoluut aan twee kanten in de kwestie van de Korea's.
Dat is ook zo. Je zou je ook af kunnen vragen waarom de VS wel kernwapens mogen hebben en N-Korea niet.

Het verschil tussen die twee zit hem er denk ik in dat N-Korea en bijvoorbeeld Iran zo'n wapen mogelijk in zullen zetten vanuit hun idealen, ongeacht wat de gevolgen zijn. Ze verdedigen niet alleen hun land maar ook hun denkwijze. En dat zie ik de VS en bijvoorbeeld de UK niet snel doen. Er wordt beter (nog steeds niet perfect) afgewogen.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_124370759
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 09:49 schreef Mgolovic het volgende:
Het verschil tussen die twee zit hem er denk ik in dat N-Korea en bijvoorbeeld Iran zo'n wapen mogelijk in zullen zetten vanuit hun idealen, ongeacht wat de gevolgen zijn. Ze verdedigen niet alleen hun land maar ook hun denkwijze.
Ik denk dat dat juist het angstbeeld is dat het Westen je probeert aan te praten. Ook daar wonen gewoon normale en redelijke mensen, met vrouwen en kinderen en heel veel te verliezen. Ook in die landen zit niemand te wachten op totale vernietiging.

quote:
En dat zie ik de VS en bijvoorbeeld de UK niet snel doen. Er wordt beter (nog steeds niet perfect) afgewogen.
Meh, als er 1 land is dat juist gekke dingen heeft gedaan om het kapitalisme te verdedigen is het Amerika wel.
Ja, ik generaliseer.
pi_124370849
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 13:05 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik denk dat dat juist het angstbeeld is dat het Westen je probeert aan te praten. Ook daar wonen gewoon normale en redelijke mensen, met vrouwen en kinderen en heel veel te verliezen. Ook in die landen zit niemand te wachten op totale vernietiging.
Ik denk dat dat beeld ook wel terecht is. Natuurlijk is de doorsnee burger daar waarschijnlijk ook vrij normaal, maar die doorsnee burger bestuurt het land niet en maakt niet de beslissing om een vijand wel of niet aan te vallen.
pi_124371046
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 13:08 schreef Mgolovic het volgende:
Ik denk dat dat beeld ook wel terecht is. Natuurlijk is de doorsnee burger daar waarschijnlijk ook vrij normaal, maar die doorsnee burger bestuurt het land niet en maakt niet de beslissing om een vijand wel of niet aan te vallen.
Ik denk dat de Westerse propaganda er dieper in zit dan je denkt.
Ja, ik generaliseer.
pi_124371201
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 13:14 schreef Northside het volgende:

[..]

Natuurlijk, het zal hier ongetwijfeld aangedikt worden, maar ik heb hier geen massa hysterie gezien bij het overlijden van Claus, of in de VS bij eerdere presidenten. Hier (en in de VS) worden geen bovennatuurlijke krachten toebeschreven aan de bestuurders van een land. Dat het land geïndoctrineerd is, op alle lagen van de bevolking, kun je niet ontkennen denk ik. Ik betwijfel dan ook sterk of de verantwoordelijke bestuurders daar wel geschikt zijn om weloverwogen keuzes te maken, zeker als het op oorlogsvoering aan komt.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 13:19:53 #140
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_124371245
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 13:14 schreef Northside het volgende:

[..]

Wat noem jij westerse propaganda?
BAM dit is 3KB
pi_124372098
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 13:19 schreef Loll het volgende:
Wat noem jij westerse propaganda?
Het beeld dat er geschetst wordt over leiders van bepaalde landen. Dommig, fanatiek, bloeddorstig, gevaarlijk.

Neem bijvoorbeeld Khadaffi, grote vriend van de Italianen en Fransen, toffe peer, goeie gozer. Tot hij weg moest en niet wilde. Opeens was het een gevaarlijke volksvijand en stond de krant vol slechte verhalen.
Ja, ik generaliseer.
pi_124372181
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 13:42 schreef Northside het volgende:

[..]

Het beeld dat er geschetst wordt over leiders van bepaalde landen. Dommig, fanatiek, bloeddorstig, gevaarlijk.

Neem bijvoorbeeld Khadaffi, grote vriend van de Italianen en Fransen, toffe peer, goeie gozer. Tot hij weg moest en niet wilde. Opeens was het een gevaarlijke volksvijand en stond de krant vol slechte verhalen.
Kadhaffi had in het verleden al bewezen een bad-guy te zijn natuurlijk. Dat beeld is later wel wat bijgesteld, maar ik kan me voorstellen dat hij nog steeds een verhoogd risico vormde en iedere misstap zou worden aangegrepen om hem alsnog weg te krijgen.
pi_124372331
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 13:45 schreef Mgolovic het volgende:
Kadhaffi had in het verleden al bewezen een bad-guy te zijn natuurlijk. Dat beeld is later wel wat bijgesteld, maar ik kan me voorstellen dat hij nog steeds een verhoogd risico vormde en iedere misstap zou worden aangegrepen om hem alsnog weg te krijgen.
En toch was hij overal welkom en staat hij lachend op de foto met Sarkozy en Berlusconi etc. Wat zegt dat dan over die mannen, als ze 'volksvijand nummer 1' thuis uitnodigen? Of was het misschien toch allemaal niet zo erg in realiteit, maar werd het dat gemaakt toen hij niet meer nodig was?
Ja, ik generaliseer.
pi_124373123
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 13:49 schreef Northside het volgende:

[..]

En toch was hij overal welkom en staat hij lachend op de foto met Sarkozy en Berlusconi etc. Wat zegt dat dan over die mannen, als ze 'volksvijand nummer 1' thuis uitnodigen? Of was het misschien toch allemaal niet zo erg in realiteit, maar werd het dat gemaakt toen hij niet meer nodig was?
Heel simpel: ze hadden hem nodig op dat moment. Om hem dan thuis uit te nodigen is inderdaad discutabel, absoluut, maar ik denk niet dat ze hem ooit als bondgenoot hebben gezien.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 14:30:07 #145
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_124373859
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 13:49 schreef Northside het volgende:

[..]

Je kunt nou eenmaal niet altijd op je principes staan.
Anders zou je Erdogan, putin, die Chinese luitjes en midden oosten sjeiks ook niet mogen ontmoeten.
pi_124374313
Of het was gewoon allemaal niet zo erg als het tijdens de heksenjacht gepresenteerd werd. :)
Ja, ik generaliseer.
pi_124374572
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 14:43 schreef Northside het volgende:
Of het was gewoon allemaal niet zo erg als het tijdens de heksenjacht gepresenteerd werd. :)
Ik vraag me wel af waarom je zo hard gelooft in die heksenjacht? Zaken als bijvoorbeeld Lockerbie zijn moeilijk te ontkennen.
pi_124374725
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 14:51 schreef Mgolovic het volgende:
Ik vraag me wel af waarom je zo hard gelooft in die heksenjacht? Zaken als bijvoorbeeld Lockerbie zijn moeilijk te ontkennen.
Khadaffi is maar een willekeurig onderwerp. Propaganda kom je overal tegen, op alle lagen. En ik denk niet dat mensen beseffen hoe zeer dat hun wereldbeeld kleurt. Ik weet ook niet hoe diep dat gaat hoor, maar ik vraag het met wel eens af.
Ja, ik generaliseer.
pi_124479636
South Korea, US sign military plan against North 'provocations'

25 March 2013 Last updated at 08:23 GMT

South Korea has signed a new military plan with the US to counter what officials call North Korean "provocations".

The plan provides for a joint response between both countries in the event of a limited attack from the North, officials say.

Help from the US - which has 28,000 troops in South Korea - has until now been optional in minor skirmishes.

Regional tension remains high after the North's third nuclear test last month.

The US already offers South Korea a "nuclear umbrella", but Cold War experts have pointed out that while nuclear deterrence may address the possibility of all-out war, it does not deter low-level incidents.

Under the new plan, South Korea will be able to call on US assistance should Pyongyang follow through with its recent threats, for example to attack remote South Korean islands, says the BBC's Lucy Williamson in Seoul.

"This allows both nations to jointly respond to the North's local provocations, with the South taking the lead and the US in support," South Korean defence ministry spokesman Kim Min-seok said on Monday.

"It will have the effect of preventing the North from daring to provoke us," he added of the deal, which was signed on Friday.

The "provocative" acts that the plan seeks to address include incursions on the border and by low-flying aircraft, and attacks on border islands, says the Agence-France Presse news agency.

The new plan was conceived in 2010, after North Korea shelled a border island. A South Korean warship also sank that year, leaving 46 sailors dead. South Korea said North Korea torpedoed the ship, but Pyongyang denied this.

Last month the United Nations imposed fresh sanctions against North Korea following its nuclear test on 12 February.

Pyongyang has responded with escalating rhetoric both to this and US-South Korea joint military drills which it bitterly opposes.

It says it has scrapped the Korean War armistice and ended non-aggression pacts with Seoul.

South Korea says North Korea cannot unilaterally dissolve the armistice and has called on Pyongyang to tone down its language.

Bron: http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-21921077
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_124480519
Nu is het dus wachten op de eerste misstap/provocatie...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')