Het is een ballistische raket, onderscheppen is niet makkelijk, grootste deel van de vlucht is in de ruimte, een raket neerhalen op 300 km hoogte is haast onmogelijk. Zeker als ie aan 8 km/sec beweegt: op dertig seconden is ie over Nederland gevlogen. Moet je raketten hebben met zo'n bereik, snelheid, op de juiste plaats gestationeerd, en die snel genoeg afgevuurd kunnen worden.quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:55 schreef HaerdenC het volgende:
ook hier even mijn idee
Mensen dit aub niet verkeerd opnemen he ... en misschien ben ik een complete idioot maar ... praktisch lijkt me dit minder makkelijk dan het afgeschildert wordt. Correct me if i'm wrong ...
- google maps leert mij dat tussen Noord Korea en Hawai ... in vogelvlucht ... op het blote oog geschat ... toch een kleine 5 a 6000 km is minstens
- Ze moeten dan met hun raket of andere troep eerst over de Zee van Japan ... dan over Japan en dan de North pacific over
- nu ga ik er even van uit dat ze een Taepodong-2 raket of iets dergelijks gaan gebruiken ...
- even opgezocht op wikipedia -> http://en.wikipedia.org/wiki/Taepodong-2
- Dat ding kan tussen 4 en 6000 km halen ... dus ... dat wordt al aardig nipt om er te raken. Alles moet dan perfect mee zitten ...
- Dat ding kan maximaal (weer onder optimale omstandigheden) 8000 m/s afleggen
- 8000 (meters / second) = 28 800 km/h volgens google ...
- we nemen de regel van 3 ... dan komt dat neer dat het dik 12 minuten duurt ... onder de meest optimaal denkbare omstandigheden om van op hun gebied tot in Hawai te raken, als ze er al raken ...
goed tot zo ver dat ...
- je gaat me niet zeggen dat ze in 12 minuten dat ding niet kunnen onderscheppen ... voor zo ver ik begrepen heb is Japan behoorlijk goed uitgerust tegen dit soort onzin ... Zuid Korea heeft er ook alle belangen bij en moet niet zo ver gaan ... en de US of Whatever ... zijn toch ook wel redelijk uitgerust voor zo ver ik begrepen heb ...
Ben ik nu echt de enige die zo iets heeft van ... kan dit wel ???
Ik heb Deja vu gevoelens bij deze oorlogsretoriek (Irak, massavernietigingswapens).quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:38 schreef Volksrepubliek- het volgende:
Wat een overdreven onzin maar weer eens, NK dreigt zo vaak en de VS veel meer. NK gaat echt niemand aanvallen dat betekent de dood van dat land. Ze zijn juist serieus bang voor een invasie a la Irak. Dat NK nucleaire wapens wil/heeft is serieus om het land te beschermen tegen een invasie, als ze die weg zouden doen zou er no time een invasie komen, net als in Libië. Voor wat tegenwicht:
https://twitter.com/koryoinleiden
https://twitter.com/basverbeek
Het verschil met Irak destijds is dat Amerika er nu geen baat bij heeft om Noord-Korea binnen te vallen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:09 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik heb Deja vu gevoelens bij deze oorlogsretoriek (Irak, massavernietigingswapens).
wat een hersenloze reactie zegquote:Op woensdag 27 maart 2013 20:55 schreef Chooselife het volgende:
Begint zo langzamerhand een kleuterforum te worden, gezien de laatste reacties over dit onderwerp.
Wat een hersenloze onzin zeg.
Misschien gebruikt de VS deze retoriek alleen om afweersystemen te plaatsen, meer met het oog op China of Rusland dan NK. Serieuze dreiging uit NK lijkt onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het verschil met Irak destijds is dat Amerika er nu geen baat bij heeft om Noord-Korea binnen te vallen.
Beide landen hebben baat bij een vijandige houding zonder dat dat tot gevechten lijdt.
Bovendien is Amerika militair gezien helemaal niet in staat om NK binnen te vallen.
Dat zijn ze natuurlijk wel. Als Amerika echt zou willen dan staan ze zo aan de grens bij China. Nimitz doet de rest, economisch is een ander verhaal. Ik lach me echt kapot om NK, bananenleger van ze.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het verschil met Irak destijds is dat Amerika er nu geen baat bij heeft om Noord-Korea binnen te vallen.
Beide landen hebben baat bij een vijandige houding zonder dat dat tot gevechten lijdt.
Bovendien is Amerika militair gezien helemaal niet in staat om NK binnen te vallen.
Amerika is hoogstens in staat om ze van veraf met langeafstandswapens te beschieten. Maar de consequenties daarvan zijn rampzalig. Het land daadwerkelijk binnenvallen is geen optie. De oorlogen in Irak en Afghanistan zullen op een kinderfeestje lijken in vergelijking met NK.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:44 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat zijn ze natuurlijk wel. Als Amerika echt zou willen dan staan ze zo aan de grens bij China. Nimitz doet de rest, economisch is een ander verhaal. Ik lach me echt kapot om NK, bananenleger van ze.
Ja, dat lijkt me een logischer scenario. Maar er zijn veel en veel redenen voor Amerika om een dreigende situatie in stand te houden.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:35 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Misschien gebruikt de VS deze retoriek alleen om afweersystemen te plaatsen, meer met het oog op China of Rusland dan NK. Serieuze dreiging uit NK lijkt onwaarschijnlijk.
http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1quote:The United States said Thursday it sent stealth bombers to South Korea to participate in annual military exercises amid spiking tensions with North Korea.
quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:17 schreef Kper_Norci het volgende:
Noord-Korea mag nog wel een beetje beter photoshoppen, zo te zien
quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:43 schreef sonnyspek het volgende:
http://www.guardian.co.uk(...)photoshop-hovercraft![]()
.
Dat vraag ik me af. Het verschil tussen N-Korea en Irak, maar vooral Afghanistan, is dat de toewijding van inwoners/leger vooral opgelegd wordt door een leider en niet vanuit een idealistisch oogpunt. Het verschil tussen die 2 wordt dan duidelijk bij een inval: de één wordt fanatieker (idealistisch oogpunt), de ander wordt bang en verliest eerder het geloof in de leider en daarmee strijdkracht.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Amerika is hoogstens in staat om ze van veraf met langeafstandswapens te beschieten. Maar de consequenties daarvan zijn rampzalig. Het land daadwerkelijk binnenvallen is geen optie. De oorlogen in Irak en Afghanistan zullen op een kinderfeestje lijken in vergelijking met NK.
Het wordt tijd dat alle generaals ter wereld hun nieuwe wapens weer eens moge testen met een echte tegenstanderquote:Op donderdag 28 maart 2013 10:28 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Zelfde als Iran laatst, kijk ons eens een stealth vliegtuig gemaakt hebben
Ik denk ook niet dat ze er binnen vallen voordat alles plat ligtquote:Op woensdag 27 maart 2013 23:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Amerika is hoogstens in staat om ze van veraf met langeafstandswapens te beschieten. Maar de consequenties daarvan zijn rampzalig. Het land daadwerkelijk binnenvallen is geen optie. De oorlogen in Irak en Afghanistan zullen op een kinderfeestje lijken in vergelijking met NK.
quote:do 28 mrt 2013, 09:38
VS stuurt B-2 bommenwerpers naar Zuid-Korea
SEOUL - De Verenigde Staten hebben twee B-2 stealthbommenwerpers een 'afschrikkingsmissie' naar Zuid-Korea laten vliegen.
De toestellen vlogen in één keer vanuit de VS naar Zuid-Korea en terug en lieten hun nepbommen donderdag in het Aziatische land vallen.
De bommenwerpers deden mee aan de jaarlijkse gezamenlijke legeroefeningen van de VS en Zuid-Korea. Noord-Korea ziet de oefeningen als agressie. Het land liet de afgelopen weken oorlogsretoriek horen en verbrak de communicatie met Zuid-Korea.
Het was de eerste keer dat de geavanceerde toestellen 'bommen' afwierpen in Zuid-Korea, aldus het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap. Volgens een verklaring toont de missie dat de VS overal, altijd en precies kunnen toeslaan. De B-2's zijn niet te zien op de radar en kunnen precisie- en kernwapens afwerpen.
Binnenvallen is ook niet nodig inderdaad. Gewoon een paar bommen afwerpen op die 'militaire' installaties van ze en je bent klaar. Die soldaten van NK zijn sowieso niet serieus te nemen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:05 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat ze er binnen vallen voordat alles plat ligt
[..]
Inderdaad. Bij de eerste mogelijkheid die ze krijgen rennen ze massaal de grens over.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:18 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Binnenvallen is ook niet nodig inderdaad. Gewoon een paar bommen afwerpen op die 'militaire' installaties van ze en je bent klaar. Die soldaten van NK zijn sowieso niet serieus te nemen.
quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:18 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Binnenvallen is ook niet nodig inderdaad. Gewoon een paar bommen afwerpen op die 'militaire' installaties van ze en je bent klaar. Die soldaten van NK zijn sowieso niet serieus te nemen.
Sowieso vreemd om artillerie in een DMZ te hebbenquote:Op donderdag 28 maart 2013 11:27 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
D'r staan maar 10000 stuks artillerie gericht op Seoul in de DMZ, dus je hebt wel iets meer nodig dan een paar bommen hoor.
En dat is nog een veel groter probleemquote:Op donderdag 28 maart 2013 11:20 schreef Devz het volgende:
[..]
Inderdaad. Bij de eerste mogelijkheid die ze krijgen rennen ze massaal de grens over.
ja die mensen in Seoul kunne beter een paar dagen in de schuilkelders gaan of bij hun tante gaan logeren in het zuidenquote:Op donderdag 28 maart 2013 11:27 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
D'r staan maar 10000 stuks artillerie gericht op Seoul in de DMZ, dus je hebt wel iets meer nodig dan een paar bommen hoor.
De DMZ is dan ook alles behalve demilitarizedquote:Op donderdag 28 maart 2013 11:38 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Sowieso vreemd om artillerie in een DMZ te hebben
Binnen 10 minuten maakt N-Korea een paar honderdduizend doden in Seoel alleen, en dat is vrijwel niet te voorkomen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:18 schreef kurk_droog het volgende:
Lees eerst het artikel uit mijn vorige post even door. Een paar bommen en het hele schiereiland staat letterlijk en figuurlijk in brand.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:18 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
quote:Kwam dit (iets oudere) artikel nog tegen. Geeft wel een mooi beeld/vergelijking van de Noord Koreaanse strijdkrachten en de westerse tegenhangers. En ook wat ideeën over een verloop van een mogelijk (conventionele) oorlog.
The Conventional Military Balance on the Korean Peninsula
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |