Zolang je het over je kant laat gaan en maar blijft roepen dat het heus niet zo erg is wordt het elke dag een klein stukje minder groot. Jij met je passiviteit en je kinderlijke naïviteit bent mede debet aan de verhuftering van onze maatschappij.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wil best erkennen dat het vaak gebeurt, maar dan nog is de sprong naar een Wilde Westen-achtige situatie fucking groot.
Nee, met roepen dat het allemaal heel erg is en dat niemand meer veilig is, daar schiet je veel mee op. Je lult elkaar op deze wijze de put in. En nee, ik ontken niet dat er vreselijke dingen gebeuren, zeker niet. Ik vind gewoon dat sommigen mensen een reality-check nodig hebben wanneer ze doen alsof je niet meer veilig over straat kunt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zolang je het over je kant laat gaan en maar blijft roepen dat het heus niet zo erg is wordt het elke dag een klein stukje minder groot. Jij met je passiviteit en je kinderlijke naïviteit bent mede debet aan de verhuftering van onze maatschappij.
Dat kán toch ook niet? Of heb je dit 'incident' niet gezien?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, met roepen dat het allemaal heel erg is en dat niemand meer veilig is, daar schiet je veel mee op. Je lult elkaar op deze wijze de put in. En nee, ik ontken niet dat er vreselijke dingen gebeuren, zeker niet. Ik vind gewoon dat sommigen mensen een reality-check nodig hebben wanneer ze doen alsof je niet meer veilig over straat kunt.
je kan niet meer over straat dan?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat kán toch ook niet? Of heb je dit 'incident' niet gezien?
Ik denk dat jij een realitycheck nodig hebt.
Dit slaat op mijn opmerking over veilig over straat kunnen?quote:
Ja, daar slaat het op.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit slaat op mijn opmerking over veilig over straat kunnen?
Beetje de zaak omdraaien hè?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:10 schreef Elfletterig het volgende:
Als 83-jarige bejaarde in je eentje gaan pinnen, is vragen om problemen. Dat de politie nu al de beelden van dit misdrijf vrijgeeft, maakt wel duidelijk hoe veel prioriteit de oplossing van deze zaak heeft...
Nou, het is hier in de buurt echt elke week raak, dus 's avonds loop ik niet graag even naar de glasbak.quote:
Ik vind Nederland niet onveilig, nee. De laatste keer dat ik me in dit land onveilig heb gevoeld is echt jaren geleden. Maar goedquote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, daar slaat het op.
Als je dit filmpje ziet en je leest je krant en je hoort élke fucking week de heli's over je dorp vliegen vanwege wederom een overval is het niet echt veilig meer te noemen of vind jij van wel?
Tip: laat je niet teveel laten beïnvloeden door het nieuws.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, daar slaat het op.
Als je dit filmpje ziet en je leest je krant en je hoort élke fucking week de heli's over je dorp vliegen vanwege wederom een overval is het niet echt veilig meer te noemen of vind jij van wel?
nou dat kan, maar ik heb een geheel andere ervaring, en dat hartje Amsterdam, maar gevoel van veiligheid is natuurlijk subjectiefquote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, het is hier in de buurt echt elke week raak, dus 's avonds loop ik niet graag even naar de glasbak.
precies, gewoon heel hard roepen dat het niet waar is.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tip: laat je niet teveel laten beïnvloeden door het nieuws.
Mijn opmerking was sarcastisch bedoeld, uiteraard...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:39 schreef trovey het volgende:
[..]
Beetje de zaak omdraaien hè?Het is midden op de morgen, het is licht....nog even en de man moet ook maar zonder begeleiding de deur niet meer uit want hij kan ook overvallen worden omdat ze zijn horloge willen hebben, zo kom je als oudere de deur niet meer uit en dat lijkt me ook geen goed idee nu je met de bezuinigingen alzo weinig of geen hulp meer krijgt of je moet half dood zijn.
Wat wil je nou van me? Dat ik schrijf dat ik elke dag weer in m'n broek schijt en dat ik 's avonds de straat niet opga uit angst in elkaar geramd te worden?quote:
Over welke cijfers heb je het nu?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:47 schreef Chahna het volgende:
[..]
ik verwacht niet anders.
ik ga af op de cijfers en die stellen dat er dagelijks oude vrouwtjes worden beroofd, koppen worden geschopt, berovingen (winkels) plaatsvinden etc.
tevens hoor en zie ik ook de helicopter regelmatig uitvliegen en zit ik op de twitter van zo'n beetje alle (wijk)agenten in de regio zuid holland en krijg dan ook alles mee.
Niks.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat wil je nou van me? Dat ik schrijf dat ik elke dag weer in m'n broek schijt en dat ik 's avonds de straat niet opga uit angst in elkaar geramd te worden?
Nee, ik voel me gewoon niet onveilig in Nederland. En ik besef heel goed dat er plekken zijn waar je inderdaad niet veilig over straat kunt, maar die zijn zeldzaam in ons land. Gelukkig maar.
Het beeld wat wordt geschetst is inderdaad niet waar.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:47 schreef Chahna het volgende:
[..]
precies, gewoon heel hard roepen dat het niet waar is.
en als je dat dan roept, doe je dan ook je vingers in je oren of dat niet?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het beeld wat wordt geschetst is inderdaad niet waar.
En jij, als vrouw van de wereld, moet elke dag de overvallers van je afslaan, uiteraard.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:47 schreef Chahna het volgende:
maar Koos zit veilig met een schutterspilsje ergens op een zoldertje heel hard te roepen dat het daar wel veilig is.
Iets er tussenin, overhellend naar een bananenrepubliek. Als dit zo doorgaat.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:50 schreef Re het volgende:
Is we leven of in een bananenrepubliek of in een walhalla...
Welke cijfers geven precies aan dat criminaliteit de laatste jaren alleen maar toeneemt?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:50 schreef Chahna het volgende:
[..]
en als je dat dan roept, doe je dan ook je vingers in je oren of dat niet?
De laatste 10 jaar is de criminaliteit over het geheel alleen maar afgenomen. Je kletst uit je nek dus.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Iets er tussenin, overhellend naar een bananenrepubliek. Als dit zo doorgaat.
en als je zegt dat je het wel mee vindt vallen, wordt je weggezet als lallende mongool...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zelfs als de criminaliteit toeneemt, dan betekent dat niet direct dat je niet langer veilig over straat kan. Vergeleken met de rest van de wereld, is Nederland een van de meest veilige landen die er bestaat.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Welke cijfers geven precies aan dat criminaliteit de laatste jaren alleen maar toeneemt?
Ja tuurlijk. En dat filmpje is ook niet echtquote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De laatste 10 jaar is de criminaliteit over het geheel alleen maar afgenomen. Je kletst uit je nek dus.
zeg ik dat? je kunt een hoop meekrijgen (door bijvoorbeeld niet keihard te ontkennen) zonder zelf te worden overvallen. Gewoon krantje, internet, twitter etcetc.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij, als vrouw van de wereld, moet elke dag de overvallers van je afslaan, uiteraard.
Tjongejonge, dat filmpje zegt helemaal niets over het verloop van criminaliteit in Nederland.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. En dat filmpje is ook niet echt
Niemand ontkent dat er mensen worden overvallen of dat er andersoortige misdaden worden gepleegd. Het gaat echter wat ver om te verklaren dat je niet langer veilig over straat kunt in Nederland.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:57 schreef Chahna het volgende:
[..]
zeg ik dat? je kunt een hoop meekrijgen (door bijvoorbeeld niet keihard te ontkennen) zonder zelf te worden overvallen. Gewoon krantje, internet, twitter etcetc.
Nee, is een incident. Iets dat zelden voorkomt in Nederland.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tjongejonge, dat filmpje zegt helemaal niets over het verloop van criminaliteit in Nederland.
Kom je nou nog met cijfers op de proppen waaruit blijkt dat de criminaliteit in Nederland toeneemt?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:59 schreef Chahna het volgende:
jullie trappen dus in de politiepropaganda? goed om te weten.
je kunt tegenwoordig steeds moeilijker aangiftes doen en als het al kan dan wordt er weinig mee gedaan.
Mensen doen daardoor minder aangiftes en oom agent gebruikt dit dan om te stellen dat de criminaliteit daalt.
zonder iets beter te kijken zullen mensen dit blind aannemen, hetgeen nu wel blijkt
Nee, dat wordt ook nergens beweerd. Je zit alleen flink te overdrijven zoals Koos ook al eerder aan gaf.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, is een incident. Iets dat zelden voorkomt in Nederland.
Oh wacht ..
weet je, ik begin een beetje moe te worden van dat "incidentjes" retoriekquote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, is een incident. Iets dat zelden voorkomt in Nederland.
Oh wacht ..
Maakt niet uit, alle cijfers die het tegendeel beweren worden toch wel als propaganda weggezet.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kom je nou nog met cijfers op de proppen waaruit blijkt dat de criminaliteit in Nederland toeneemt?
Ik overdrijf helemaal niet. Dit soort overvallen zijn schering en inslag. Hoe je het ook probeert te downplayen. En wat Chana zegt: het wordt bepaald niet aangemoedigd om aangifte te doen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, dat wordt ook nergens beweerd. Je zit alleen flink te overdrijven zoals Koos ook al eerder aan gaf.
weet je, ik begin een beetje moe te worden van dat 'niets aan de hand' retoriekquote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:04 schreef Re het volgende:
[..]
weet je, ik begin een beetje moe te worden van dat "incidentjes" retoriek
Het wordt van beide kanten anders toegepast. Net hoe het in de kraam te pas komt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:04 schreef Re het volgende:
[..]
weet je, ik begin een beetje moe te worden van dat "incidentjes" retoriek
ja en als je niet voor me bent...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:05 schreef Chahna het volgende:
[..]
weet je, ik begin een beetje moe te worden van dat 'niets aan de hand' retoriek
stop dan met die domme verwijten naar mijn hoofd.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het wordt van beide kanten anders toegepast. Net hoe het in de kraam te pas komt.
Huh? Verwijten naar jouw hoofd?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:07 schreef Re het volgende:
[..]
stop dan met die domme verwijten naar mijn hoofd.
Even een aantal quotes van je.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik overdrijf helemaal niet. Dit soort overvallen zijn schering en inslag. Hoe je het ook probeert te downplayen.
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:39 schreef Lavenderr het volgende:
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kortom: de criminaliteit neemt toe, we steven af op een soort bananenrepubliek a la Somalië en het wordt met de dag erger. En dat baseer je allemaal op... jawel... het nieuws. Je bent wat dit betreft niet echt serieus te nemen dus.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. En dat filmpje is ook niet echt
Misschien moet je dan eens wat beter lezen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:05 schreef Chahna het volgende:
[..]
weet je, ik begin een beetje moe te worden van dat 'niets aan de hand' retoriek
ja incidenten, daar wordt je mee om de oren geslagen, dan neem je het namelijk op voor de criminelenquote:
Wie dat niet ziet heeft echt oogkleppen op.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, daar slaat het op.
en wat is jullie moordcijfer? En geweldddelictencijfer?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:36 schreef El_Matador het volgende:
Ik woon 'toevallig' in een bananenrepubliek die qua cijfers veul onveiliger is dan Nederland, en inderdaad is het risico op diefstal als je met je smartphone bellend over straat loopt aanwezig.
Er is echter ook een groot verschil met de Nederlandse onveiligheid; dronken idioten bij het stappen die agressief worden, vandalisme, straatraces, zinloos geweld, grensrechters die doodgetrapt worden, kutmarokkanen, dat komt hier heel zelden voor en als het voorkomt, vindt het plaats in de lagere klassen, waar je als buitenlander minder mee te maken hebt.
Dat is in Nederland compleet anders. Gewone, normale mensen, die geen aanleiding zoeken naar geweld, kunnen in Nederland veel makkelijker slachtoffer worden. Kuttuig in de tram die de boel treitert en niet aangepakt wordt. De criminaliteit in Nederland is heel anders dan in deze "bananenrepubliek". Zo anders dat je makkelijker slachtoffer wordt van geweldsdelicten en meer kans hebt om door kuttuig benadeeld te worden dan in andere landen.
Criminaliteitscijfers zijn niet zaligmakend en zeker niet bedoeld om je erachter te verschuilen.
Groetjes uit een "bananenrepubliek".
Denk je nou echt dat de politie dingen als mobiele telefoons die dichtbij waren gaat opzoeken voor een simpele overval waar niemand gewond raakte?quote:
Geen idee wat de exacte cijfers zijn en die boeien ook niet uiteindelijk. Ze zijn veul hoger dan van Nederland, uiteraard. Maar ook weer veel lager dan buurland Venezuela. En sterk dalend ten opzichte van 15 jaar geleden (toen het hier gewoon een warzone was).quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:39 schreef Re het volgende:
[..]
en wat is jullie moordcijfer? En geweldddelictencijfer?
Neuh, al zou het wel prettig zijn als ze die met groot gemak tevoorschijn zouden kunnen trekken, maar dan krijg je de privacyhuilerts weer.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:40 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat de politie dingen als mobiele telefoons die dichtbij waren gaat opzoeken voor een simpele overval waar niemand gewond raakte?
Kunnen ze wel, gewoon teveel werk. (lees meer dan 10 minuten voor deze overval)quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Neuh, al zou het wel prettig zijn als ze die met groot gemak tevoorschijn zouden kunnen trekken, maar dan krijg je de privacyhuilerts weer.
ah ja het is een oorlogszone hier... En dat vanuit een stad waar er dagelijks meer moorden worden gepleegd dan hier in een jaarquote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geen idee wat de exacte cijfers zijn en die boeien ook niet uiteindelijk. Ze zijn veul hoger dan van Nederland, uiteraard. Maar ook weer veel lager dan buurland Venezuela. En sterk dalend ten opzichte van 15 jaar geleden (toen het hier gewoon een warzone was).
Europa gaat precies de andere kant op, zowel economisch, sociaal-maatschappelijk als qua (het aanpakken van!) zinloos of onvermijdbaar geweld.
Ik heb genoeg van de wereld gezien om te weten waar ik over praat.
Quote van een Nederlandse homo die ik 's nachts, alleen, in een donkere wijk van Mexico-stad tegenkwam: "ik kan veiliger hier als homo over straat dan in Amsterdam". Doet pijn om te horen over onze hoofdstad. Homofobie is in Colombia ook erg schaars, grote acceptatie die je als onwetende "al die latino-macho's"-denker niet zou verwachten.
Deze is ook leuk.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:51 schreef Re het volgende:
[..]
ah ja het is een oorlogszone hier... En dat vanuit een stad waar er dagelijks meer moorden worden gepleegd dan hier in een jaar. Maar die cijfers tellen niet natuurlijk... We leven in een oorlogsgebied, ja dat zal het zijn
quote:sterk dalend ten opzichte van 15 jaar geleden (toen het hier gewoon een warzone was).
Europa gaat precies de andere kant op, zowel economisch, sociaal-maatschappelijk als qua (het aanpakken van!) zinloos of onvermijdbaar geweld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |