Ah je kunt nu opeens de site van de afm vinden, op die site kun je ook een chceck doen of de credietverstrekker legitiem is, dat had je alleen een paar maanden geleden moeten doen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:10 schreef kvbeurden het volgende:
Klopt ook niet:
http://www.afm.nl/nl/prof(...)et/flitskrediet.aspx
Toen had ik 0 verstand van deze markt. Inmiddels heb ik wel het eea uitgezocht.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah je kunt nu opeens de site van de afm vinden, op die site kun je ook een chceck doen of de credietverstrekker legitiem is, dat had je alleen een paar maanden geleden moeten doen.
http://www.afm.nl/nl/prof(...)idige-registers.aspx
Correctie gedaan.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:14 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Toen had ik 0 verstand van deze markt. Inmiddels heb ik wel het eea uitgezocht.
Waarom denk je dat ik hier nu zo stellig in ben? Ik heb wel het eea uitgezocht vooraf. achteraf
Nee klopt, ik heb niks van hun ontvangenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:22 schreef PierreBetfair het volgende:
TS....ik lees dit in de algemene voorwaarden van die club.
8. Fatale termijn
8.1 Indien de ontvanger Krediet enig bedrag dat hij uit hoofde van of in verband met de overeenkomst aan Betaaldag.nl is verschuldigd niet of niet volledig betaalt op of voor de overeengekomen vervaldag en tijdstip, dan geldt deze termijn als een fatale termijn. Dit betekent dat u zonder verdere ingebrekestelling in verzuim bent. Betaaldag.nl zal een herinnering verzenden. Betaaldag.nl hanteert maximaal 2 herinneringstermijnen.
--------------------------------------------------------------
Dat is niet gebeurd toch?
Dat lijkt me inderdaad het beste.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:22 schreef Kittenbraadworst het volgende:
Maar het loopt dus al vanaf december?
Wat zou volgens jou een redelijk bedrag zijn? Want dat je rentte zult moeten betalen, lijkt me logisch.
Zoals al eerder gezegd, betaal dát bedrag, mét een duidelijke uitleg hoe je eraan komt, geef aan dat ze op de rest wettelijk gezien geen recht hebben en hoop dat ze daar genoegen mee nemen.
Dat zeg jij, wie eist bewijst.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:24 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Nee klopt, ik heb niks van hun ontvangen
Ze hebben er wel recht op want TS ging akkoord met de voorwaardenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:22 schreef Kittenbraadworst het volgende:
Wat zou volgens jou een redelijk bedrag zijn? Want dat je rentte zult moeten betalen, lijkt me logisch.
Zoals al eerder gezegd, betaal dát bedrag, mét een duidelijke uitleg hoe je eraan komt, geef aan dat ze op de rest wettelijk gezien geen recht hebben en hoop dat ze daar genoegen mee nemen.
Ik eis niks, Betaaldag/Incassobureau eisen van mij geld, lijkt me dan dat hun moeten bewijzen dat ze mij een herinnering hebben gestuurd.quote:
Nee, de truc is dat je geen rente betaalt, want ze zijn geen kredietinstelling, de truck is dat je voor de garantstelling of administratiekosten betaalt....quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:22 schreef Kittenbraadworst het volgende:
Gelukkig gaat de wet nog steeds boven algemene voorwaarden van een malafide bedrijfquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:26 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ze hebben er wel recht op want TS ging akkoord met de voorwaarden
Kijk eens hier:quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:02 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Ik zal het even samenvatten voor je:
- Ik leen 300 euro bij Betaaldag waarvan een gedeelte kosten zijn voor een Engelse LTD van Betaaldag die "garant staat"
- Die kosten zijn eigenlijk verkapte rente die Betaaldag niet mag vragen
- Ik betaal niet op tijd, vordering komt bij de Vries Justitia te liggen, een andere BV van Betaaldag. Of iig op hetzelfde adres gevestigd.
- Die sturen mij een brief met incassokosten die ze niet mogen vragen, want ze hebben mij de zgn 14 dagen aanmaning nog niet gestuurd
- De kosten die ze vragen zijn te hoog
- Ik stuur ze 2 brieven, 1 waarin ik vraag om een akte van cessie/bewijs van bewijs van bevoegdheid, en 1 brief waarin ik stel dat Betaaldag en de garant een hetzelfde bedrijf is, waardoor het verkapte rente is (wat niet mag). En vraag ze te komen met bewijsstukken hiervoor.
- Incassobureau reageert niet inhoudelijk en dreigt met dagvaarding
Ik heb wel een brief gehad van hun, maar daarin werd het bedrag gelijk verhoogd met 75 euro incassokosten.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:28 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Kijk eens hier:
http://www.afm.nl/~/media(...)umptief-krediet.ashx
en
http://www.afm.nl/nl/prof(...)ende-kosten.aspx?id={F6EAF5DB-9F58-4C17-A9F1-C69A35162609}#{F6EAF5DB-9F58-4C17-A9F1-C69A35162609}
en
http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=50c633
Het is in ieder geval heel complex in elkaar gezet met die kosten en dergelijke, maar je hebt geen brief gekregen binnen die 14 dagen?
Ik kom er op uit dat die 75 euro inderdaad teveel is na onderzoek gedaan te hebben, dus ik zal iig die 300 euro overmaken + de wettelijk vastgestelde rente.
Principe-kwesties zijn natuurlijk altijd het leukst
Veel succes!
Januari.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:30 schreef Kittenbraadworst het volgende:
Nu ben ik alleen nog steeds benieuwd of het nou klopt dat het in dec al betaald had moeten zijn...
Ik lees hier iets anders:quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:28 schreef Smack10 het volgende:
Ik kom er op uit dat die 75 euro inderdaad teveel is na onderzoek gedaan te hebben, dus ik zal iig die 300 euro overmaken + de wettelijk vastgestelde rente.
Bron: http://www.voorbeginners.info/incasso/incassokosten.htmquote:Meestal wordt voor de incassokosten uitgegaan van een vast bedrag per vordering of een bepaald percentage van het openstaande factuurbedrag. Een en ander kun je eventueel vastleggen in je algemene voorwaarden, maar verplicht is dit niet.
In de wet is niet exact vastgelegd hoe hoog incassokosten mogen zijn. Dit betekent echter niet dat een incassobureau zomaar elk bedrag aan incassokosten in rekening mag brengen. In de wet staat namelijk wel dat het om “redelijke kosten” moet gaan. Komt een zaak voor de rechter en vindt deze dat de gerekende incassokosten onredelijk hoog zijn, dan kan hij besluiten deze “ambtshalve te matigen”.
Wat is redelijk precies? Voor niet al te lage en niet al te hoge bedragen, wordt als vuistregel wel gesteld dat 15% van de hoofdsom redelijk is. In de praktijk maken de meeste rechters gebruik van een tabel die aangeeft welke incassokosten redelijk worden geacht.
Op dit moment (2010) wordt daarin een bedrag van 37 euro aan incassokosten voor het innen van een vordering tot 250 euro redelijk genoemd. Voor een openstaande rekening van tussen de 250 en 500 euro worden 75 euro aan incassokosten redelijk geacht en als de hoogte van de vordering tussen 500 en 1250 euro ligt, geldt 150 euro aan incassokosten als redelijk.
Oude wetgeving, is veranderd op 1 juli 2012quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:31 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Ik lees hier iets anders:
[..]
Bron: http://www.voorbeginners.info/incasso/incassokosten.htm
Je had je toch zo goed ingelezen? Jij eist wel, de post in Nederland is namelijk zodanig goed dat je er vanuit mag gaan dat een brief aankomt. Bewijs jij maar dat die brief niet is gekomen. Dat is namelijk jouw eis.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:26 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Ik eis niks, Betaaldag/Incassobureau eisen van mij geld, lijkt me dan dat hun moeten bewijzen dat ze mij een herinnering hebben gestuurd.
AK en all inquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:31 schreef PierreBetfair het volgende:
TS, je hebt me op een idee gebracht. Ik ga ook eens wat gratis geld ophalen bij die club.
400 is de max zie ik. Dat is snel verdiend in 5 minuten.
Ah okquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:33 schreef kvbeurden het volgende:
Oude wetgeving, is veranderd op 1 juli 2012
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2012-141.html
Betaaldag correnspondeert niet via de post.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:33 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je had je toch zo goed ingelezen? Jij eist wel, de post in Nederland is namelijk zodanig goed dat je er vanuit mag gaan dat een brief aankomt. Bewijs jij maar dat die brief niet is gekomen. Dat is namelijk jouw eis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |