abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123954903
quote:
Ah je kunt nu opeens de site van de afm vinden, op die site kun je ook een chceck doen of de credietverstrekker legitiem is, dat had je alleen een paar maanden geleden moeten doen.

http://www.afm.nl/nl/prof(...)idige-registers.aspx
pi_123954935
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ah je kunt nu opeens de site van de afm vinden, op die site kun je ook een chceck doen of de credietverstrekker legitiem is, dat had je alleen een paar maanden geleden moeten doen.

http://www.afm.nl/nl/prof(...)idige-registers.aspx
Toen had ik 0 verstand van deze markt. Inmiddels heb ik wel het eea uitgezocht.
Waarom denk je dat ik hier nu zo stellig in ben? Ik heb wel het eea uitgezocht vooraf.
pi_123955164
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:14 schreef kvbeurden het volgende:

[..]

Toen had ik 0 verstand van deze markt. Inmiddels heb ik wel het eea uitgezocht.
Waarom denk je dat ik hier nu zo stellig in ben? Ik heb wel het eea uitgezocht vooraf. achteraf
Correctie gedaan.
pi_123955194
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:20 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Correctie gedaan.
Voor dat ik dit topic opende/een discussie aanga met het incassobureau
pi_123955268
TS....ik lees dit in de algemene voorwaarden van die club.

8. Fatale termijn

8.1 Indien de ontvanger Krediet enig bedrag dat hij uit hoofde van of in verband met de overeenkomst aan Betaaldag.nl is verschuldigd niet of niet volledig betaalt op of voor de overeengekomen vervaldag en tijdstip, dan geldt deze termijn als een fatale termijn. Dit betekent dat u zonder verdere ingebrekestelling in verzuim bent. Betaaldag.nl zal een herinnering verzenden. Betaaldag.nl hanteert maximaal 2 herinneringstermijnen.

--------------------------------------------------------------

Dat is niet gebeurd toch?
pi_123955273
Maar het loopt dus al vanaf december?

Wat zou volgens jou een redelijk bedrag zijn? Want dat je rentte zult moeten betalen, lijkt me logisch.
Zoals al eerder gezegd, betaal dát bedrag, mét een duidelijke uitleg hoe je eraan komt, geef aan dat ze op de rest wettelijk gezien geen recht hebben en hoop dat ze daar genoegen mee nemen.
Lekker
pi_123955330
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:22 schreef PierreBetfair het volgende:
TS....ik lees dit in de algemene voorwaarden van die club.

8. Fatale termijn

8.1 Indien de ontvanger Krediet enig bedrag dat hij uit hoofde van of in verband met de overeenkomst aan Betaaldag.nl is verschuldigd niet of niet volledig betaalt op of voor de overeengekomen vervaldag en tijdstip, dan geldt deze termijn als een fatale termijn. Dit betekent dat u zonder verdere ingebrekestelling in verzuim bent. Betaaldag.nl zal een herinnering verzenden. Betaaldag.nl hanteert maximaal 2 herinneringstermijnen.

--------------------------------------------------------------

Dat is niet gebeurd toch?
Nee klopt, ik heb niks van hun ontvangen
pi_123955364
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:22 schreef Kittenbraadworst het volgende:

Wat zou volgens jou een redelijk bedrag zijn? Want dat je rentte zult moeten betalen, lijkt me logisch.
Zoals al eerder gezegd, betaal dát bedrag, mét een duidelijke uitleg hoe je eraan komt, geef aan dat ze op de rest wettelijk gezien geen recht hebben en hoop dat ze daar genoegen mee nemen.
Dat lijkt me inderdaad het beste.
pi_123955397
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:24 schreef kvbeurden het volgende:

[..]

Nee klopt, ik heb niks van hun ontvangen
Dat zeg jij, wie eist bewijst.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:26:17 #235
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_123955405
quote:

Ze hebben er wel recht op want TS ging akkoord met de voorwaarden
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_123955421
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:26 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dat zeg jij, wie eist bewijst.
Ik eis niks, Betaaldag/Incassobureau eisen van mij geld, lijkt me dan dat hun moeten bewijzen dat ze mij een herinnering hebben gestuurd.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:27:28 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123955450
quote:

Nee, de truc is dat je geen rente betaalt, want ze zijn geen kredietinstelling, de truck is dat je voor de garantstelling of administratiekosten betaalt....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123955455
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:26 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ze hebben er wel recht op want TS ging akkoord met de voorwaarden
Gelukkig gaat de wet nog steeds boven algemene voorwaarden van een malafide bedrijf
pi_123955466
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:02 schreef kvbeurden het volgende:

[..]

Ik zal het even samenvatten voor je:

- Ik leen 300 euro bij Betaaldag waarvan een gedeelte kosten zijn voor een Engelse LTD van Betaaldag die "garant staat"
- Die kosten zijn eigenlijk verkapte rente die Betaaldag niet mag vragen
- Ik betaal niet op tijd, vordering komt bij de Vries Justitia te liggen, een andere BV van Betaaldag. Of iig op hetzelfde adres gevestigd.
- Die sturen mij een brief met incassokosten die ze niet mogen vragen, want ze hebben mij de zgn 14 dagen aanmaning nog niet gestuurd
- De kosten die ze vragen zijn te hoog
- Ik stuur ze 2 brieven, 1 waarin ik vraag om een akte van cessie/bewijs van bewijs van bevoegdheid, en 1 brief waarin ik stel dat Betaaldag en de garant een hetzelfde bedrijf is, waardoor het verkapte rente is (wat niet mag). En vraag ze te komen met bewijsstukken hiervoor.
- Incassobureau reageert niet inhoudelijk en dreigt met dagvaarding
Kijk eens hier:

http://www.afm.nl/~/media(...)umptief-krediet.ashx

en

http://www.afm.nl/nl/prof(...)ende-kosten.aspx?id={F6EAF5DB-9F58-4C17-A9F1-C69A35162609}#{F6EAF5DB-9F58-4C17-A9F1-C69A35162609}

en

http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=50&#c633

Het is in ieder geval heel complex in elkaar gezet met die kosten en dergelijke, maar je hebt geen brief gekregen binnen die 14 dagen?

Ik kom er op uit dat die 75 euro inderdaad teveel is na onderzoek gedaan te hebben, dus ik zal iig die 300 euro overmaken + de wettelijk vastgestelde rente.

Principe-kwesties zijn natuurlijk altijd het leukst :Y

Veel succes!
pi_123955559
Nu ben ik alleen nog steeds benieuwd of het nou klopt dat het in dec al betaald had moeten zijn...
Lekker
pi_123955571
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:28 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Kijk eens hier:

http://www.afm.nl/~/media(...)umptief-krediet.ashx

en

http://www.afm.nl/nl/prof(...)ende-kosten.aspx?id={F6EAF5DB-9F58-4C17-A9F1-C69A35162609}#{F6EAF5DB-9F58-4C17-A9F1-C69A35162609}

en

http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=50&#c633

Het is in ieder geval heel complex in elkaar gezet met die kosten en dergelijke, maar je hebt geen brief gekregen binnen die 14 dagen?

Ik kom er op uit dat die 75 euro inderdaad teveel is na onderzoek gedaan te hebben, dus ik zal iig die 300 euro overmaken + de wettelijk vastgestelde rente.

Principe-kwesties zijn natuurlijk altijd het leukst :Y

Veel succes!
Ik heb wel een brief gehad van hun, maar daarin werd het bedrag gelijk verhoogd met 75 euro incassokosten.
300 euro? Dan betaal ik ook de "garantstelling" wat volgens AFM verkapte rente is?

Is het niet beter om het totaalbedrag minus kosten voor garantstelling te betalen?
pi_123955582
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:30 schreef Kittenbraadworst het volgende:
Nu ben ik alleen nog steeds benieuwd of het nou klopt dat het in dec al betaald had moeten zijn...
Januari.
pi_123955595
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:28 schreef Smack10 het volgende:

Ik lees hier iets anders:
quote:
Meestal wordt voor de incassokosten uitgegaan van een vast bedrag per vordering of een bepaald percentage van het openstaande factuurbedrag. Een en ander kun je eventueel vastleggen in je algemene voorwaarden, maar verplicht is dit niet.

In de wet is niet exact vastgelegd hoe hoog incassokosten mogen zijn. Dit betekent echter niet dat een incassobureau zomaar elk bedrag aan incassokosten in rekening mag brengen. In de wet staat namelijk wel dat het om “redelijke kosten” moet gaan. Komt een zaak voor de rechter en vindt deze dat de gerekende incassokosten onredelijk hoog zijn, dan kan hij besluiten deze “ambtshalve te matigen”.

Wat is redelijk precies? Voor niet al te lage en niet al te hoge bedragen, wordt als vuistregel wel gesteld dat 15% van de hoofdsom redelijk is. In de praktijk maken de meeste rechters gebruik van een tabel die aangeeft welke incassokosten redelijk worden geacht.

Op dit moment (2010) wordt daarin een bedrag van 37 euro aan incassokosten voor het innen van een vordering tot 250 euro redelijk genoemd. Voor een openstaande rekening van tussen de 250 en 500 euro worden 75 euro aan incassokosten redelijk geacht en als de hoogte van de vordering tussen 500 en 1250 euro ligt, geldt 150 euro aan incassokosten als redelijk.
Bron: http://www.voorbeginners.info/incasso/incassokosten.htm
pi_123955614
TS, je hebt me op een idee gebracht. Ik ga ook eens wat gratis geld ophalen bij die club.

400 is de max zie ik. Dat is snel verdiend in 5 minuten.
pi_123955695
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:31 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Ik lees hier iets anders:

[..]

Bron: http://www.voorbeginners.info/incasso/incassokosten.htm
Oude wetgeving, is veranderd op 1 juli 2012
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2012-141.html
pi_123955713
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:26 schreef kvbeurden het volgende:

[..]

Ik eis niks, Betaaldag/Incassobureau eisen van mij geld, lijkt me dan dat hun moeten bewijzen dat ze mij een herinnering hebben gestuurd.
Je had je toch zo goed ingelezen? Jij eist wel, de post in Nederland is namelijk zodanig goed dat je er vanuit mag gaan dat een brief aankomt. Bewijs jij maar dat die brief niet is gekomen. Dat is namelijk jouw eis.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:33:38 #247
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_123955716
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:31 schreef PierreBetfair het volgende:
TS, je hebt me op een idee gebracht. Ik ga ook eens wat gratis geld ophalen bij die club.

400 is de max zie ik. Dat is snel verdiend in 5 minuten.
AK en all in
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:34:07 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123955732
Zit je hier (dit topic) nou een vrije dag aan te besteden?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123955765
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:33 schreef kvbeurden het volgende:

Oude wetgeving, is veranderd op 1 juli 2012
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2012-141.html
Ah ok :) Wel goed dat ze dit eindelijk eens duidelijk hebben vastgelegd.
pi_123955772
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:33 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Je had je toch zo goed ingelezen? Jij eist wel, de post in Nederland is namelijk zodanig goed dat je er vanuit mag gaan dat een brief aankomt. Bewijs jij maar dat die brief niet is gekomen. Dat is namelijk jouw eis.
Betaaldag correnspondeert niet via de post.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')