Ze hebben een ton betaald voor dat domein.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ook niet, al kan ik nog wel snappen dat ze dat domein hebben aangekocht. Ik vraag me vooral af wanneer Hagoort zijn keutel weer intrekt. De weerstand die gisteren naar voren kwam, is enorm. De maatschappelijke verontwaardiging is groot en ook de politiek vindt het onbegrijpelijk.
Al is het alleen maar omdat er nog geen enkele fatsoenlijke argumenten vóór dat gedoe zijn gekomen. Hagoort komt niet verder dan dan kunnen ze ons beter vinden op internet. Alsof de kijker te dom is om omroep.nl in te typen, zeg maar.quote:
Zit je nou te trollen?quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:23 schreef remlof het volgende:
Wat een onbegrijpelijk conservatisme wordt hier ten toon gespreid zeg. Snappen jullie dan echt niet dat in het huidige zwaar veranderende medialandschap een sterke overkoepelende merknaam gewoon pure noodzaak is?
Leg dan eens uit waarom NPO wel een sterke merknaam is??quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat blijkt.
Maar wel gewoon lekker hard schreeuwen
Klein voorbeeldje:quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:08 schreef justanick het volgende:
[..]
Zit je nou te trollen?
Die overkoepelende naam is er al lang. De NPO profileert zich al nadrukkelijk als Publieke Omroep en heeft dezelfde huisstijl consequent doorgevoerd op nagenoeg alle zenders (uitgezonderd 3FM en radio 6). Afgezien daarvan is de naamsbekendheid van merken als Nederland 1, Nederland 2 en Nederland 3 zo goed als 100%, zelfs spontaan. NPO 1, 2 en 3 halen misschien de 2% nu. Deze hele operatie gaat daarmee achterlijk veel geld kosten, want geheid dat ze volgend jaar tot dezelfde conclusies komen (naamsbekendheid is veel lager) en er dan nog een reclamecampagne of wat overheen gooien.
Afgezien daarvan: er vallen momenteel ontslagen bij de vleet bij de NPO. Omdat er ooit een of andere idioot heeft besloten dat programma's niet geraakt zullen worden door de bezuinigingen (ik heb het nu over ronde 1) is er ook heel dom gesneden bij de NPO. (ter info: bij de programma's is er heel veel te halen zonder dat je het merkt in de kwaliteit).
Er komt nu nog een bezuinigingsronde aan. Ook daarbij worden er veel mensen het mediapark af getrapt. En terwijl omroepen als de VARA en BNN (die moeten fuseren) om ego-redenen van de baasjes niet bij elkaar in willen trekken - terwijl dat makkelijk kan - en er dus weer miljoenen tegen huisvesting aan worden gesmeten, komt dit plan er nog eens overheen. Wat tot nu toe al 2 ton heeft gekost (100K om een domeintje te kopen - let wel, dat domein is alleen gekocht omdat er nog een of andere semi-ambtenaar een potje geld overhad dat ie op wilde maken en bijna 100K voor het ontwerp van nieuwe logo's) en waar o.a. nog een website redesign, nieuw briefpapier, etcetera overheen moeten.
Leg dat maar eens uit aan de mensen die ontslagen worden.
En wat te denken van: 'beter tegenwicht kunnen bieden aan internationale mediamerken als Youtube, Google en Apple'.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:07 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Al is het alleen maar omdat er nog geen enkele fatsoenlijke argumenten vóór dat gedoe zijn gekomen. Hagoort komt niet verder dan dan kunnen ze ons beter vinden op internet. Alsof de kijker te dom is om omroep.nl in te typen, zeg maar.
Ook zo'n topper, ja.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:16 schreef roos85 het volgende:
[..]
En wat te denken van: 'beter tegenwicht kunnen bieden aan internationale mediamerken als Youtube, Google en Apple'.
Ach, de NPO blijft ook nog steeds een onbeduidende naam uit een onbeduidend landje.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Klein voorbeeldje:
Hey I saw this great series about Vincent van Gogh!
-Wow, who produced it, HBO?
No, it's probably some obscure underground something, they call themselves EO, Newdealland One or Outsendinggemist. Must be very obscure.
Need I say more?
Daarom hadden ze het ook al veel eerder moeten doen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:18 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ach, de NPO blijft ook nog steeds een onbeduidende naam uit een onbeduidend landje.
ik geloof niet dat ik aandelen KDN koop...quote:
Sinds wanneer zijn de programma's van de NPO standaard Engelstalig en dus aansprekend voor het buitenland?quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Klein voorbeeldje:
Hey I saw this great series about Vincent van Gogh!
-Wow, who produced it, HBO?
No, it's probably some obscure underground something, they call themselves EO, Newdealland One or Outsendinggemist. Must be very obscure.
Need I say more?
Ondertitels kan iedereen maken tegenwoordig en omdat er geld in het laatje moet komen?quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:36 schreef justanick het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn de programma's van de NPO standaard Engelstalig en dus aansprekend voor het buitenland?
En sinds wanneer is het voor de NPO cruciaal om buiten NL naamsbekendheid te krijgen?
Er zit een geoblock op uitzending gemist (o.a. om auteursrechtelijke redenen).quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Ondertitels kan iedereen maken tegenwoordig en omdat er geld in het laatje moet komen?
Cumshot was een woord wat geen ondertiteling nodig hadquote:
In de tijd dat ik in Italië woonde heb ik anders dankbaar gebruik gemaakt van uitzendinggemist.nl en nog steeds, want ik kom er nog regelmatig. De geoblock zit eigenlijk alleen op sportuitzendingen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:45 schreef justanick het volgende:
[..]
Er zit een geoblock op uitzending gemist (o.a. om auteursrechtelijke redenen).
En geld in het laatje vanuit programma's in het buitenland komt omdat er soms een programma wordt verkocht aan het buitenland. Dat gaat niet via internet en de doelgroep daarvoor weet al lang wat de NPO is, daar doet deze naamswijziging verder niets voor. Afgezien daarvan zijn het meestal producenten die daar aan verdienen.
De NPO zelf heeft voor kijkers uitsluitend profijt van naamsbekendheid in NL. En die is al 100%.
Dat geoblock zit ook op heel veel aangekochte content. Als dat überhaupt al op UG wordt gezet, want soms kan dat niet.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:48 schreef remlof het volgende:
[..]
In de tijd dat ik in Italië woonde heb ik anders dankbaar gebruik gemaakt van uitzendinggemist.nl en nog steeds, want ik kom er nog regelmatig. De geoblock zit eigenlijk alleen op sportuitzendingen.
Dit. Nergens voor nodig dus.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:45 schreef justanick het volgende:
[..]
Er zit een geoblock op uitzending gemist (o.a. om auteursrechtelijke redenen).
En geld in het laatje vanuit programma's in het buitenland komt omdat er soms een programma wordt verkocht aan het buitenland. Dat gaat niet via internet en de doelgroep daarvoor weet al lang wat de NPO is, daar doet deze naamswijziging verder niets voor. Afgezien daarvan zijn het meestal producenten die daar aan verdienen.
De NPO zelf heeft voor kijkers uitsluitend profijt van naamsbekendheid in NL. En die is al 100%.
Je hebt pauw en witteman gister gezienquote:Op woensdag 13 maart 2013 09:23 schreef remlof het volgende:
Wat een onbegrijpelijk conservatisme wordt hier ten toon gespreid zeg. Snappen jullie dan echt niet dat in het huidige zwaar veranderende medialandschap een sterke overkoepelende merknaam gewoon pure noodzaak is?
Ja, daar werd mijn standpunt nog eens prima uitgedragen door Henk Hagoort.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Je hebt pauw en witteman gister gezien?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |