abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 maart 2013 @ 09:59:49 #151
104871 remlof
Europees federalist
pi_123995398
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:26 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nee...
Dat blijkt.

Maar wel gewoon lekker hard schreeuwen :')
pi_123995441
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ook niet, al kan ik nog wel snappen dat ze dat domein hebben aangekocht. Ik vraag me vooral af wanneer Hagoort zijn keutel weer intrekt. De weerstand die gisteren naar voren kwam, is enorm. De maatschappelijke verontwaardiging is groot en ook de politiek vindt het onbegrijpelijk.
Ze hebben een ton betaald voor dat domein.

En dat domein is alleen maar gekocht omdat er nog ergens geld van een begroting over was dat op moest.
pi_123995616
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:26 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nee...
Al is het alleen maar omdat er nog geen enkele fatsoenlijke argumenten vóór dat gedoe zijn gekomen. Hagoort komt niet verder dan dan kunnen ze ons beter vinden op internet. Alsof de kijker te dom is om omroep.nl in te typen, zeg maar. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_123995657
quote:
15s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:23 schreef remlof het volgende:
Wat een onbegrijpelijk conservatisme wordt hier ten toon gespreid zeg. Snappen jullie dan echt niet dat in het huidige zwaar veranderende medialandschap een sterke overkoepelende merknaam gewoon pure noodzaak is?
Zit je nou te trollen?

Die overkoepelende naam is er al lang. De NPO profileert zich al nadrukkelijk als Publieke Omroep en heeft dezelfde huisstijl consequent doorgevoerd op nagenoeg alle zenders (uitgezonderd 3FM en radio 6). Afgezien daarvan is de naamsbekendheid van merken als Nederland 1, Nederland 2 en Nederland 3 zo goed als 100%, zelfs spontaan. NPO 1, 2 en 3 halen misschien de 2% nu. Deze hele operatie gaat daarmee achterlijk veel geld kosten, want geheid dat ze volgend jaar tot dezelfde conclusies komen (naamsbekendheid is veel lager) en er dan nog een reclamecampagne of wat overheen gooien.

Afgezien daarvan: er vallen momenteel ontslagen bij de vleet bij de NPO. Omdat er ooit een of andere idioot heeft besloten dat programma's niet geraakt zullen worden door de bezuinigingen (ik heb het nu over ronde 1) is er ook heel dom gesneden bij de NPO. (ter info: bij de programma's is er heel veel te halen zonder dat je het merkt in de kwaliteit).

Er komt nu nog een bezuinigingsronde aan. Ook daarbij worden er veel mensen het mediapark af getrapt. En terwijl omroepen als de VARA en BNN (die moeten fuseren) om ego-redenen van de baasjes niet bij elkaar in willen trekken - terwijl dat makkelijk kan - en er dus weer miljoenen tegen huisvesting aan worden gesmeten, komt dit plan er nog eens overheen. Wat tot nu toe al 2 ton heeft gekost (100K om een domeintje te kopen - let wel, dat domein is alleen gekocht omdat er nog een of andere semi-ambtenaar een potje geld overhad dat ie op wilde maken en bijna 100K voor het ontwerp van nieuwe logo's) en waar o.a. nog een website redesign, nieuw briefpapier, etcetera overheen moeten.

Leg dat maar eens uit aan de mensen die ontslagen worden.
pi_123995672
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:59 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat blijkt.

Maar wel gewoon lekker hard schreeuwen :')
Leg dan eens uit waarom NPO wel een sterke merknaam is??

NPO :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  woensdag 13 maart 2013 @ 10:15:08 #156
104871 remlof
Europees federalist
pi_123995825
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:08 schreef justanick het volgende:

[..]

Zit je nou te trollen?

Die overkoepelende naam is er al lang. De NPO profileert zich al nadrukkelijk als Publieke Omroep en heeft dezelfde huisstijl consequent doorgevoerd op nagenoeg alle zenders (uitgezonderd 3FM en radio 6). Afgezien daarvan is de naamsbekendheid van merken als Nederland 1, Nederland 2 en Nederland 3 zo goed als 100%, zelfs spontaan. NPO 1, 2 en 3 halen misschien de 2% nu. Deze hele operatie gaat daarmee achterlijk veel geld kosten, want geheid dat ze volgend jaar tot dezelfde conclusies komen (naamsbekendheid is veel lager) en er dan nog een reclamecampagne of wat overheen gooien.

Afgezien daarvan: er vallen momenteel ontslagen bij de vleet bij de NPO. Omdat er ooit een of andere idioot heeft besloten dat programma's niet geraakt zullen worden door de bezuinigingen (ik heb het nu over ronde 1) is er ook heel dom gesneden bij de NPO. (ter info: bij de programma's is er heel veel te halen zonder dat je het merkt in de kwaliteit).

Er komt nu nog een bezuinigingsronde aan. Ook daarbij worden er veel mensen het mediapark af getrapt. En terwijl omroepen als de VARA en BNN (die moeten fuseren) om ego-redenen van de baasjes niet bij elkaar in willen trekken - terwijl dat makkelijk kan - en er dus weer miljoenen tegen huisvesting aan worden gesmeten, komt dit plan er nog eens overheen. Wat tot nu toe al 2 ton heeft gekost (100K om een domeintje te kopen - let wel, dat domein is alleen gekocht omdat er nog een of andere semi-ambtenaar een potje geld overhad dat ie op wilde maken en bijna 100K voor het ontwerp van nieuwe logo's) en waar o.a. nog een website redesign, nieuw briefpapier, etcetera overheen moeten.

Leg dat maar eens uit aan de mensen die ontslagen worden.
Klein voorbeeldje:

Hey I saw this great series about Vincent van Gogh!
-Wow, who produced it, HBO?
No, it's probably some obscure underground something, they call themselves EO, Newdealland One or Outsendinggemist. Must be very obscure.

Need I say more?
pi_123995851
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:07 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Al is het alleen maar omdat er nog geen enkele fatsoenlijke argumenten vóór dat gedoe zijn gekomen. Hagoort komt niet verder dan dan kunnen ze ons beter vinden op internet. Alsof de kijker te dom is om omroep.nl in te typen, zeg maar. :')
En wat te denken van: 'beter tegenwicht kunnen bieden aan internationale mediamerken als Youtube, Google en Apple'.

:')
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  woensdag 13 maart 2013 @ 10:16:55 #158
104871 remlof
Europees federalist
pi_123995866
Als mensen die nu bij de publieke omroep werken er over tien jaar nog willen werken zou ik me niet verzetten tegen de transforatie naar het nieuwe mediatijdperk van de NPO.
pi_123995868
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:16 schreef roos85 het volgende:

[..]

En wat te denken van: 'beter tegenwicht kunnen bieden aan internationale mediamerken als Youtube, Google en Apple'.

:')
Ook zo'n topper, ja. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_123995914
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:15 schreef remlof het volgende:

[..]

Klein voorbeeldje:

No, it's probably some obscure underground something, they call themselves EO, Newdealland One or Outsendinggemist. Must be very obscure.

Need I say more?
Ach, de NPO blijft ook nog steeds een onbeduidende naam uit een onbeduidend landje.
  woensdag 13 maart 2013 @ 10:20:00 #161
104871 remlof
Europees federalist
pi_123995957
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:18 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ach, de NPO blijft ook nog steeds een onbeduidende naam uit een onbeduidend landje.
Daarom hadden ze het ook al veel eerder moeten doen.

Maar ze moeten vanaf nu alles wat ze ooit geproduceerd hebben labelen met NPO.

Van Van Kooten en de Bie tot de Grote Donorshow en alle prima series die ze ooit gemaakt hebben en nog maken.
pi_123996069
quote:
ik geloof niet dat ik aandelen KDN koop...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_123996383
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:15 schreef remlof het volgende:

[..]

Klein voorbeeldje:

Need I say more?
Sinds wanneer zijn de programma's van de NPO standaard Engelstalig en dus aansprekend voor het buitenland?

En sinds wanneer is het voor de NPO cruciaal om buiten NL naamsbekendheid te krijgen?
  woensdag 13 maart 2013 @ 10:38:03 #164
104871 remlof
Europees federalist
pi_123996426
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:36 schreef justanick het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn de programma's van de NPO standaard Engelstalig en dus aansprekend voor het buitenland?

En sinds wanneer is het voor de NPO cruciaal om buiten NL naamsbekendheid te krijgen?
Ondertitels kan iedereen maken tegenwoordig en omdat er geld in het laatje moet komen?
  woensdag 13 maart 2013 @ 10:41:23 #165
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_123996535

"Green, green!"
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_123996668
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Ondertitels kan iedereen maken tegenwoordig en omdat er geld in het laatje moet komen?
Er zit een geoblock op uitzending gemist (o.a. om auteursrechtelijke redenen).

En geld in het laatje vanuit programma's in het buitenland komt omdat er soms een programma wordt verkocht aan het buitenland. Dat gaat niet via internet en de doelgroep daarvoor weet al lang wat de NPO is, daar doet deze naamswijziging verder niets voor. Afgezien daarvan zijn het meestal producenten die daar aan verdienen.

De NPO zelf heeft voor kijkers uitsluitend profijt van naamsbekendheid in NL. En die is al 100%.
pi_123996717
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:41 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]

"Green, green!"
Cumshot was een woord wat geen ondertiteling nodig had :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  woensdag 13 maart 2013 @ 10:48:45 #168
104871 remlof
Europees federalist
pi_123996787
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:45 schreef justanick het volgende:

[..]

En geld in het laatje vanuit programma's in het buitenland komt omdat er soms een programma wordt verkocht aan het buitenland. Dat gaat niet via internet en de doelgroep daarvoor weet al lang wat de NPO is, daar doet deze naamswijziging verder niets voor. Afgezien daarvan zijn het meestal producenten die daar aan verdienen.

De NPO zelf heeft voor kijkers uitsluitend profijt van naamsbekendheid in NL. En die is al 100%.
In de tijd dat ik in Italië woonde heb ik anders dankbaar gebruik gemaakt van uitzendinggemist.nl en nog steeds, want ik kom er nog regelmatig. De geoblock zit eigenlijk alleen op sportuitzendingen.
pi_123996986
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:48 schreef remlof het volgende:

[..]

In de tijd dat ik in Italië woonde heb ik anders dankbaar gebruik gemaakt van uitzendinggemist.nl en nog steeds, want ik kom er nog regelmatig. De geoblock zit eigenlijk alleen op sportuitzendingen.
Dat geoblock zit ook op heel veel aangekochte content. Als dat überhaupt al op UG wordt gezet, want soms kan dat niet.

Afgezien daarvan wordt de populaire content als format verkocht aan andere landen, waar ze er vervolgens een lokale variant van maken. Er zijn nou eenmaal weinig Grieken die interesse hebben in een uitzending van Lingo in het Nederlands. Dat verkoopspelletje wordt in geen enkel opzicht geholpen door nu tonnen uit te geven aan een naamswijziging.

In NL heeft de NPO ijzersterke merknamen, waaronder uitzending gemist (da's zo sterk dat zelfs de gemist-diensten van andere partijen vaak wordt aangeduid met deze naam door consumenten). Er is dus geen enkel probleem.
  Moderator woensdag 13 maart 2013 @ 10:56:58 #170
249559 crew  Lavenderr
pi_123997077
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:45 schreef justanick het volgende:

[..]

Dit. Nergens voor nodig dus.
  † In Memoriam † woensdag 13 maart 2013 @ 10:59:20 #171
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_123997177
Beetje interessant doen is heel hip. Mag wat kosten. Voelen die boys zich weer een paar jaar bijzonder tot ze weer de boel op de kop gooien.

Nederlanders :')
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_123997191
quote:
15s.gif Op woensdag 13 maart 2013 09:23 schreef remlof het volgende:
Wat een onbegrijpelijk conservatisme wordt hier ten toon gespreid zeg. Snappen jullie dan echt niet dat in het huidige zwaar veranderende medialandschap een sterke overkoepelende merknaam gewoon pure noodzaak is?
Je hebt pauw en witteman gister gezien :') ?
  woensdag 13 maart 2013 @ 11:00:41 #173
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_123997222
Ik kan er ook best in komen dat alles één duidelijke naam moet hebben. Maar ik vind het dan wel vreemd dat er vroeger wel gegoocheld is met de namen van de zenders (TV2 bijvoorbeeld).

Ik kan er ook best achter staan, maar dan wel in combinatie met het schrappen van een aantal publieke tv-kanalen en radiozenders. Nu wordt er gewoon weer doorgemodderd met een achterhaald zuilensysteem op een verouderd medium dat ook nog eens voor een groot deel overbodig is, omdat entertainment en veel sporten prima door de commerciëlen kunnen worden opgevangen.

Ik vertrouw de mensen daar ook niet, ze smijten allemaal maar met geld, want het is toch niet van hen. En aan veel programma's te zien, vinden ze hun eigen vermaak leuker dan daadwerkelijke een maatschappelijke bijdrage te leveren.

Als de overheid de Panorama en de Libelle zou uitgeven, dan zou ook iedereen dat onzin vinden, maar bij de PO is dat blijkbaar normaal.
  woensdag 13 maart 2013 @ 11:02:03 #174
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_123997275
Als het een goede naam was geweest, waarom niet? Iedereen, ook oude media moeten met hun tijd meegaan. Maar dit is echt een onpersoonlijke zielloze institutionele in vergaderzaal bedachte KUTnaam, terwijl "Radio *" en "Nederland *" sterke merken waren, authoritatief, officieel, bekend, voor elke Nederlander, etc. Intens dom dit.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 13 maart 2013 @ 11:03:54 #175
104871 remlof
Europees federalist
pi_123997345
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:59 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Je hebt pauw en witteman gister gezien :') ?
Ja, daar werd mijn standpunt nog eens prima uitgedragen door Henk Hagoort.

Chapeau voor die man, dat ie zich niet door ononderbouwde kritiek uit de onderbuik opzij laat zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')