abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123940366


SimCity staat al sinds 1989 bij gamers bekend als DE steden bouw simulator op de PC. Na het succes van de voorgaande games in de serie hebben EA en Maxis besloten om de serie een reboot te geven. Daarom geen SimCity 5, maar gewoon SimCity.

Het doel moge duidelijk zijn. Een stad bouwen waarin je inwoners gelukkig zijn, je industrie op volle toeren draait en het geld met bakken tegelijk binnen stroomt! En voor het eerst in de geschiedenis kun je dit nu doen met je vrienden want SimCity ondersteunt multiplayer regio's tot 16 spelers.

In Nederland kwam SimCity uit op 7 maart 2013.

Stadsplanning
Het succes van je stad is afhankelijk van je stadsplanning. Fabrieken kunnen niet op tijd openen als de Sims de hele ochtend in de file staan. Als de brandweerdekking te laag is, kan een vonkje je halve stad in de as leggen. Zonder een uitgebreid politiekorps bestaat je stad al snel uit achterbuurten vol ongelukkige Sims. Je moet de voor- en nadelen van de verschillende energiebronnen goed afwegen. Ga je voor vervuilende kolen, kies je voor milieuvriendelijke wind- en zonne-energie of gebruik je nucleaire energie. Je kunt ook te veel diensten inzetten die al je geld uitgeven!

Gebouwen aanpassen
Kavels bevatten gedetailleerde 3D-gebouwen die je kunt upgraden met modules om de functionaliteit van je stad te verbeteren. Plaats een ziekenhuis en voeg extra behandelkamers toe om meer Sims te genezen. Met een ambulancedienst vergroot je je medische bereik. Upgrade je brandweerkazerne door een extra garage toe te voegen met meer plek voor brandweerwagens, of stuur de wagens naar nabijgelegen steden door een hoofdkwartier te plaatsen. Speel extra modules vrij voor politiebureaus, studentenhuizen en nog veel meer. Hoe succesvoller je stad, hoe meer kavels je vrijspeelt.

Multi-city
Met Multi-city kun je hele regio's met steden veranderen en beïnvloeden. Nu kun je SimCity op nog grotere schaal spelen, aangezien je stad deel uitmaakt van een regio. Je kunt één of meerdere steden besturen in een open regio, in een afgeschermde regio die je deelt met de steden van vrienden of in je eigen persoonlijke regio. Elke stad in een bepaalde regio beïnvloedt de omliggende steden. Je keuzes zijn dus niet alleen bepalend voor je eigen stad, maar ook voor de steden van je vrienden. Word een goede buur en stuur brandweerwagens en politiemannen naar andere steden die in de problemen zitten, of bouw veel vervuilende fabrieken en zie de Sims in je regio ziek worden. Alles heeft met elkaar te maken!

Video's






Plaatjes













Dit zijn alle specializations.

- Mining (kolen en erts uit de grond halen, voor energie en handig om handelssteden te voorzien van materialen)
- Drilling (olie uit de grond halen, goed voor de handelssteden maar ook voor energie)
- Trading (havens, beurzen, commercie, je weet het wel)
- Electronics (stad van de toekomst en uitvindingen die ook weer verhandelt kunnen worden)
- Culture (maak hoge mooie gebouwen en andere toeristische trekpleisters)
- Gambling (casino's en entertainment, goeie inkomsten waarmee je ook andere steden kan helpen)
- Education (scholen en universiteiten waarmee je hoogopgeleide sims kunt leveren)

De greatworks

Je kunt kiezen om 1 van onderstaande greatworks te maken, je zult dit in team verband moeten doen, want ze kosten gruwelijk veel resources

- Arcology
Zorgt voor werkgelegenheid, studenten en bezoekers aan alle steden in de regio. Eisen sinds de beta, 2800 ton metaal, 1000 ton aluminium, 6 miljoen kratten televisies. EN een stad met minimaal 58000 inwoners in de regio
- International Airport
Zorgt voor veel toeristen en helpt de industrie met vervoer van vracht door de hele regio. Eisen sinds de beta, 2000 Ton metaal, 1500 Ton aluminium, 400.000 vaten aan ruwe olie. EN een gemeentelijk vliegveld met meer dan 100 toeristen
- Solar Farm
Zorgt voor grote hoeveelheden goedkope en schone energie voor de regio.
Vereisten (sinds de beta) 1200 ton aluminium, 23 miljoen kratten plastic, 9 miljoen kratten met processoren . EN een universiteit met "School of Science" met compleet ontwikkelde research, in de regio.
- Space Station
Geeft een enorme boost aan scholing en toerisme. Eisen (sinds beta) 4 miljoen kratten met computers, 1400 ton aluminium, 170,000 vaten met brandstof EN een universiteit met "School of Science" met compleet ontwikkelde research, in de regio.

Fok! Regio('s)
Nu er multiplayer in SimCity beschikbaar is gaan we natuurlijk met zijn alleen één of meerdere Fok! regio's maken. Voor zover nu bekend is zal de grootste beschikbare regio 16 steden ondersteunen en dus ruimte bieden aan 16 spelers. Hieronder vindt je een lijst met Fokkers die de verschillende regio's gaan volbouwen. Wil je er ook bij? Laat je Origin naam weten in dit topic en we zorgen dat je er bij komt te staan.


Hier is altijd de laatste versie te vinden
Regio 1 | Regio 2 | Regio 3 | Regio 4 | Regio 5 | Regio 6


Handleiding
Regio 1 verdeling e.d.
Regio 2 verdeling e.d.
Regio 4 verdeling e.d.
Regio 2 overlegt op irc: irc.fok.nl op kanaal #regio2
Regio 5 overlegt op irc: irc.fok.nl op kanaal #regio5

Hier wat handige sheets uit een internetguide, allemaal infographics van effecten op een stad _O_
http://imgur.com/a/gUFqn

Sandbox Regio('s)

Je hebt ook Sandbox Regio's, hier kun je legale Cheat's gebruiken en gelden in principe geen regel's. Er zijn ook geen random disasters.
Sandbox Regio 1



OP door TigerXtrm, Regio overzicht door Mschol
graag verwijderen
pi_123940384
Dit is altijd zo leuk om te zien gebeuren :D

graag verwijderen
pi_123940407
Iemand tips om meer winst te maken?
Maak op dit moment maar 2.5 winst en het gaat heel langzaam achteruit :(
  Lieve Belg maandag 11 maart 2013 @ 23:26:01 #4
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_123940408
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:20 schreef Re.active het volgende:

[..]

Waar kan je XL Platinum dan kopen voor €4,50?

Voor 4,50 wil ik m wel kopen, anders trek ik m wel ergens anders vandaan :P

Wel vreemd dat een mooi spel als XL voor minder over de toonbank gaat dan het wanproduct wat Sim City heet. :+
Als je XL 2012 of 2011 al gekocht hebt of Steam krijg je 85% korting, dus wordt het nog 4.95 of zo. Anders is het 29.99 euro.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  maandag 11 maart 2013 @ 23:27:18 #5
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_123940473
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:25 schreef fyah het volgende:
Dit is altijd zo leuk om te zien gebeuren :D

[ afbeelding ]
Inderdaad, dat is altïjd weer een leuk gezicht. :D
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  Lieve Belg maandag 11 maart 2013 @ 23:28:05 #6
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_123940514
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:25 schreef fyah het volgende:
Dit is altijd zo leuk om te zien gebeuren :D

[ afbeelding ]
Yup :)

Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_123940580
Ik begin opnieuw. :( Geprobeerd handel en electronica, maar krijg het niet van de grond.

KUT dat je je stad niet kan platgooien en opnieuw beginnen.

Nu nog ff een leuke regio zoeken..
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_123940723
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:29 schreef Adolecens het volgende:
Ik begin opnieuw. :( Geprobeerd handel en electronica, maar krijg het niet van de grond.

KUT dat je je stad niet kan platgooien en opnieuw beginnen.

Nu nog ff een leuke regio zoeken..
Volgende patch mag van mij wel een 'Reset City' knop hebben ja :')
Steam: Metonae
Origin: Metonae
Xbox One: Metonae
BattleTag: Metonae#2152
  Lieve Belg maandag 11 maart 2013 @ 23:32:57 #9
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_123940784
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:31 schreef Metonae het volgende:

[..]

Volgende patch mag van mij wel een 'Reset City' knop hebben ja :')
Dat maar eerst zorgen dat je geen parken kan bouwen in andermans steden en zo alles kan slopen :')
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  maandag 11 maart 2013 @ 23:38:56 #10
333419 Convict
Like deja vu all over again.
pi_123941100
hoe krijg ik die processor fabriek geunlocked ? weet iemand dat? krijg die 5 factory buildings maar niet gefixt
I dont suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
  maandag 11 maart 2013 @ 23:40:48 #11
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_123941214
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:38 schreef Convict het volgende:
hoe krijg ik die processor fabriek geunlocked ? weet iemand dat? krijg die 5 factory buildings maar niet gefixt
Zorgen voor goed opgeleide sims.
Flesje bier
  Lieve Belg maandag 11 maart 2013 @ 23:47:53 #12
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_123941521
OMG, ik ga her hier niet kopiëren want het is gewoon veel te veel :D

Compiled list of suggestions and bug reports to report to Maxis for SimCity.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  maandag 11 maart 2013 @ 23:55:20 #13
333419 Convict
Like deja vu all over again.
pi_123941862
quote:
14s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:40 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Zorgen voor goed opgeleide sims.
maar ik moet 5 middel industrie gebouwen zien te fixen
en ik heb al een school staan ;p
I dont suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
  maandag 11 maart 2013 @ 23:56:23 #14
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_123941905
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:55 schreef Convict het volgende:

[..]

maar ik moet 5 middel industrie gebouwen zien te fixen
en ik heb al een school staan ;p
Bedoelen ze dan "gewone" industrie gebouwen of geavanceerde? Als het gewone is moet je gewoon genoeg Industrie zonen zodat er 5 gebouwen kunnen worden gebouwd.
Flesje bier
  dinsdag 12 maart 2013 @ 00:00:18 #15
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_123942094
Ik heb trouwens ook gebugde bomen die overal midden in de lucht hangen. Zie dat niet op de lijst van reddit staan, dus misschien iets waar alleen ik last van heb?
Flesje bier
  dinsdag 12 maart 2013 @ 00:05:14 #16
333419 Convict
Like deja vu all over again.
pi_123942334
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:56 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Bedoelen ze dan "gewone" industrie gebouwen of geavanceerde? Als het gewone is moet je gewoon genoeg Industrie zonen zodat er 5 gebouwen kunnen worden gebouwd.
5 gemiddelde industrie gebouwen staat er letterlijk

en ja ik speel hem in het nederlands ;(
I dont suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
pi_123942808
Net het spel online gekocht, via origin downloaden.. Slechts 268mb... :?
Ik wil het spel starten.
Error
[3000]

Ffuuu :(

Vanalles geprobeerd nu, inc reinstall e.d. ... Blijf de error houden :'(
Het verschil tussen ken en kan kunnen we niet.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 00:19:06 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123942858
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 00:05 schreef Convict het volgende:

[..]

5 gemiddelde industrie gebouwen staat er letterlijk

en ja ik speel hem in het nederlands ;(
gemiddelde is technisch level twee. je kan zien of je het kan krijgen door op educatie te klikken en in de infopanel zie je drie sterretjes of wat het ook zijn. als de middelste geel is zit je goed. je kan een hogeschool neerzetten hiervoor en later een unie met wetenschap uitbreuding voor level 3.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_123943203
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:47 schreef Jump het volgende:
OMG, ik ga her hier niet kopiëren want het is gewoon veel te veel :D

Compiled list of suggestions and bug reports to report to Maxis for SimCity.
Echt lachwekkend :')

Ze hebben gewoon hun best gedaan om het spel grafisch heel mooi te maken en voor de rest is het allemaal prutswerk geweest :r
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  dinsdag 12 maart 2013 @ 00:52:19 #20
333419 Convict
Like deja vu all over again.
pi_123943755
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 00:19 schreef jogy het volgende:

[..]

gemiddelde is technisch level twee. je kan zien of je het kan krijgen door op educatie te klikken en in de infopanel zie je drie sterretjes of wat het ook zijn. als de middelste geel is zit je goed. je kan een hogeschool neerzetten hiervoor en later een unie met wetenschap uitbreuding voor level 3.
thx! ga ik morgen mooi is mee aankloten
I dont suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 01:17:03 #21
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_123944255
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 00:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Echt lachwekkend :')

Ze hebben gewoon hun best gedaan om het spel grafisch heel mooi te maken en voor de rest is het allemaal prutswerk geweest :r
Say what? Grafisch heel mooi?
Het is een heerlijk spel maar het ziet er niet uit :D
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_123944347
Al bekend welke game we krijgen?
pi_123944832
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 01:24 schreef Typisch het volgende:
Al bekend welke game we krijgen?
EA games. Crysis, Battlefield, Mass Effect etc. Je krijgt meerdere keuzes.
pi_123944861
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 02:11 schreef s0ul1991 het volgende:

[..]

EA games. Crysis, Battlefield, Mass Effect etc. Je krijgt meerdere keuzes.
Oh echt? Dat is wel dope. Nieuwe pc dus misschien Crysis doen dan. De meeste EA games die ik tof vind heb ik al op de consoles
pi_123944866
Nu 200k inwoners op een relatief klein landoppervlak (3 eilandjes) en was vooral op olie gefocussed. Zonder industriezones. En geen ondersteunende regiosteden (eerste stad in de regio).
pi_123945063
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 01:17 schreef jackson het volgende:

[..]

Say what? Grafisch heel mooi?
Het is een heerlijk spel maar het ziet er niet uit :D
Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar zeggen dat het er niet uit ziet is dan ook weer overdreven :{
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_123945075
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 01:17 schreef jackson het volgende:

[..]

Say what? Grafisch heel mooi?
Het is een heerlijk spel maar het ziet er niet uit :D
heel mooi? nee
er niet uit zien? absoluut niet..

het ziet er vrij slick uit voor een city simulator, als je het gedetailleerder doet krijg je gezeik met de systeemeisen denk ik..
pi_123945115
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 02:47 schreef mschol het volgende:

[..]

heel mooi? nee
er niet uit zien? absoluut niet..

het ziet er vrij slick uit voor een city simulator, als je het gedetailleerder doet krijg je gezeik met de systeemeisen denk ik..
Dat is inderdaad ook waar ik op doel. Tuurlijk zijn er spellen met mooiere graphics, maar voor een dynamische omgeving als Simcity waarin eigenlijk alles continu berekend moet worden, zijn de graphics in mijn ogen gewoon heel mooi. Helemaal omdat je zo vloeiend overal door heen kunt zweven met je volledig vrije camera-standpunten.

Uiteraard zijn er wel verschillen mbt hoe ver je inzoomt. Dit vind ik er prima uitzien:



Dit ziet er dan misschien net iets te cartoon-achtig uit:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_123945139
Blijkbaar kan je wegen ook verticaal bouwen

  dinsdag 12 maart 2013 @ 03:23:25 #30
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_123945151
Is het spel een aanrader?
Zo ja, moet je hiervoor ook echt een betere videokaart voor hebben?
Heb zelf 'n crappy pc op 't moment.
"Do the monkey with me"
pi_123945224
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 03:14 schreef kensei het volgende:
Blijkbaar kan je wegen ook verticaal bouwen

[ afbeelding ]
De schaduw klopt wel :P
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_123945303
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 03:14 schreef kensei het volgende:
Blijkbaar kan je wegen ook verticaal bouwen

[ afbeelding ]
Stairway to heaven :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 12 maart 2013 @ 06:28:34 #33
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_123945322
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:47 schreef Jump het volgende:
OMG, ik ga her hier niet kopiëren want het is gewoon veel te veel :D

Compiled list of suggestions and bug reports to report to Maxis for SimCity.
Herkenbare lijst. Met name:

quote:
Recycling plant stops working for no reason. Recycling material stays full and never get transformed into plastic/alloy and such :
Sharing between cities are still too slow or never happen.
Recycling trucks don't visit from other cities.
Tech level is not shared between cities
Bug with fire trucks: quite often if you have two trucks and multiple fires, both trucks will go to to the same fire instead of taking one each.
Resource sharing is broken. Cities will develop major power, water and sewerage shortages, even though the neighboring city is producing huge surpluses they never arrive.
Students don't seem to be going to other cities' college or university (even with school buses (for college) in each city)
Deze problemen zijn zo erg dat ik eigenlijk niet doorkan met m'n regio nu. M'n gok/universiteit stad maakt nu verlies omdat er te weinig benefits geshared worden vanuit m'n residential stad en m'n industrie stad.

Jammer, heel jammer.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_123945364
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:47 schreef Jump het volgende:
OMG, ik ga her hier niet kopiëren want het is gewoon veel te veel :D

Compiled list of suggestions and bug reports to report to Maxis for SimCity.
Wat ik niet snap is dat ze dit op reddit plaatsen ipv in de supportforums van EA / Maxis. Daar hoort het thuis. Dit is gewon, net als al die beveiligingsbedrijfjes en hackers, aandachtzoekerij. "Kijk ons eens goed zijn....we hebben bugs gevonden" :')

En wat ik nog veel interessanter vind eigenlijk: waarom zijn al die punten er niet uitgekomen tijdens de beta :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_123945545
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:47 schreef Jump het volgende:
OMG, ik ga her hier niet kopiëren want het is gewoon veel te veel :D

Compiled list of suggestions and bug reports to report to Maxis for SimCity.
quote:
Bug with fire trucks: quite often if you have two trucks and multiple fires, both trucks will go to to the same fire instead of taking one each.
Dit levert mij zulke dikke ergenissen op... En het gaat niet eens sneller dus eigenlijk staat die 2e of 3e er voor niets
pi_123945600
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 06:47 schreef PdeHoog het volgende:

En wat ik nog veel interessanter vind eigenlijk: waarom zijn al die punten er niet uitgekomen tijdens de beta :P
Omdat niet alles mogelijk was in de beta. En die duurde ook maar een uur, dus tja, probeer dan maar eens een multicity op te zetten met shared resources en al :)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123945694
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 06:47 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Wat ik niet snap is dat ze dit op reddit plaatsen ipv in de supportforums van EA / Maxis. Daar hoort het thuis. Dit is gewon, net als al die beveiligingsbedrijfjes en hackers, aandachtzoekerij. "Kijk ons eens goed zijn....we hebben bugs gevonden" :')

En wat ik nog veel interessanter vind eigenlijk: waarom zijn al die punten er niet uitgekomen tijdens de beta :P
Ook op de officiele EA Simcity forums is een dergelijke lijst te vinden!
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9352838.page
  dinsdag 12 maart 2013 @ 07:54:08 #38
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_123945718
fixen ze vast nog wel eens.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_123945748
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 07:54 schreef Curlbrah het volgende:
fixen ze vast nog wel eens.
Dat zal wel moeten, sommige bugs zijn als gamebreaking te classificeren :)
Duidelijk een "we moesten dit uitbrengen" want het kost niet al te veel moeite om tegen problemen aan te lopen waar je niets aan kan doen :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 12 maart 2013 @ 08:08:30 #40
35189 Troel
scherp en bot
pi_123945862
Ah, dat met die recycleplant had ik ook. Toen heb ik hem aan en uit gezet en toen deed ie het weer :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123945866
Dan hebben ze toch de beta niet goed uitgevoerd :{ Jammer eigenlijk wel.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_123945871
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 08:08 schreef Troel het volgende:
Ah, dat met die recycleplant had ik ook. Toen heb ik hem aan en uit gezet en toen deed ie het weer :D
Wat voor melding geeft-ie dan?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 12 maart 2013 @ 08:09:52 #43
35189 Troel
scherp en bot
pi_123945882
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 08:09 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Wat voor melding geeft-ie dan?
Hij doet niets en de opslagruimte zit vol. Na aan en uit zetten gingen de mensen weer aan het werk om dat spul uit te zoeken en te splitsen in legeringen, plastic en metaal ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123945933
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 08:09 schreef Troel het volgende:

[..]

Hij doet niets en de opslagruimte zit vol. Na aan en uit zetten gingen de mensen weer aan het werk om dat spul uit te zoeken en te splitsen in legeringen, plastic en metaal ;)
Ah. Die komt me bekend voor :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_123945962
Gisteren trouwens weer een halve stad verbouwd om een verkeersprobleem op te lossen. Ik heb giga files op de regio-weg :') En ik heb drie aftakkingen gemaakt dmv high density avenues. Toch blijft het op de kruising maar vaststaan. En vanuit die hoek komen de kolen voor mijn centrales dus ik zit met enige regelmaat zonder stroom :')

Iemand tips over hoe die overbevolkte wegen aan te pakken? Ik heb al een streetcar-systeem, heel veel busstops, max aantal bussen, bus terminal, shuttle bus en een treinstation.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_123945973
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 08:08 schreef PdeHoog het volgende:
Dan hebben ze toch de beta niet goed uitgevoerd :{ Jammer eigenlijk wel.
Die beta was niets anders dan PR. Een beta hoort geen timed (een uurtje en dan weer opnieuw beginnen) te zijn. Er waren ook duidelijk veel te weinig mensen om het een stresstest te noemen, want dat merken we nu pas dat die servers volledig inklapte op release :+

Aan alle fronten is te merken dat EA de boel schromelijk onderschat heeft, bewust of onbewust . De trend dat men alles fixet met patches na release is niet nieuw, maar SimCity heeft al meer patches dan Windows 7 ondertussen :P . Als je functionaliteit moet uitzetten om mensen weer enigszins aan het spelen te krijgen dan is er iets goed fout in je architectuur en aantallen servers. En dat laatste snap ik echt niet. Ze verkopen keys via Origin, ze verkopen keys aan keyshops en ze verkopen fysieke exemplaren aan retail. Je hebt als uitgever echt alle statistieken qua aantallen mensen die te verwachten zijn. En dan nog een serverparkje neerzetten alsof het om een chatservertje gaat. Hell zelfs dat werkt niet naar behoren :')

Ondertussen vermaak ik me wel met uitproberen hoor. Stadje zonder al te grote verkeersproblemen en 160K inwoners en educatie als specialisme werkt nog. Al heb ik wel een enorm industrie-tekort, hopelijk krijg ik ze aan het forenzen met trein etc.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123945992
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 08:16 schreef PdeHoog het volgende:
Gisteren trouwens weer een halve stad verbouwd om een verkeersprobleem op te lossen. Ik heb giga files op de regio-weg :') En ik heb drie aftakkingen gemaakt dmv high density avenues. Toch blijft het op de kruising maar vaststaan. En vanuit die hoek komen de kolen voor mijn centrales dus ik zit met enige regelmaat zonder stroom :')

Iemand tips over hoe die overbevolkte wegen aan te pakken? Ik heb al een streetcar-systeem, heel veel busstops, max aantal bussen, bus terminal, shuttle bus en een treinstation.
tips:
Kijk wat die auto's op de grote snelweg bij je komen doen. Heeft de andere stad veel te weinig shops, industrie of woningen en komen ze dat bij jou zoeken?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 12 maart 2013 @ 08:19:03 #48
35189 Troel
scherp en bot
pi_123945997
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 08:13 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ah. Die komt me bekend voor :D
Overigens werken ze dan wel een stuk minder hard. Maar het ding opnieuw bouwen, tja :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123946105
Een ding waar ik me heel erg aan erger (naast die domme brandweer, ambulance en politie) is dat als ik een stad van 100.000 inwoners heb, dat ik dan maar 10.000 arbeiders heb. Dat slaat natuurlijk nergens op. Ik weet niet hoe het in de echte wereld zit, maar volgens mij heb je een groot probleem als maar 10% van je bevolking op de arbeidsmarkt zit.
pi_123946136
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 08:17 schreef Pheno het volgende:

En dan nog een serverparkje neerzetten alsof het om een chatservertje gaat. Hell zelfs dat werkt niet naar behoren :')
Ja :D Ik zat me dat vanmorgen te bedenken. Van 4 naar 24 servers in vier dagen. Ik zie mezelf dat op kantoor niet doen _O-

quote:
Ondertussen vermaak ik me wel met uitproberen hoor. Stadje zonder al te grote verkeersproblemen en 160K inwoners en educatie als specialisme werkt nog. Al heb ik wel een enorm industrie-tekort, hopelijk krijg ik ze aan het forenzen met trein etc.
Ik vermaak me heel eerlijk gezegd kostelijk :@ Ja, er zitten wat eigenaardigheden in af en toe, maar ik begin dat gezeur over DRM en bugs en servers nu wel een beetje zat te worden. Overal alleen maar scheldkanonnades. Een product moet goed zijn, maar ze hebben laten zien dat er hard aan gewerkt wordt om alle problemen te fixen. Geef ze dan ook even de tijd denk ik.

Het is trouwens lang geleden dat ik 's avonds direct na thuiskomst de PC aandeed :o En het eventjes spelen is er ook niet bij. Gisteravond was het weer 00:00. Weer 4 uur spelen :')
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 12 maart 2013 @ 08:31:51 #51
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_123946152
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 06:47 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Wat ik niet snap is dat ze dit op reddit plaatsen ipv in de supportforums van EA / Maxis. Daar hoort het thuis. Dit is gewon, net als al die beveiligingsbedrijfjes en hackers, aandachtzoekerij. "Kijk ons eens goed zijn....we hebben bugs gevonden" :')

En wat ik nog veel interessanter vind eigenlijk: waarom zijn al die punten er niet uitgekomen tijdens de beta :P
Wat ik gewoon mis is een bug-report functie.
Ik kan hem in ieder geval niet vinden.


Deze vind ik ook zo dom
pi_123946202
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 08:30 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ja :D Ik zat me dat vanmorgen te bedenken. Van 4 naar 24 servers in vier dagen. Ik zie mezelf dat op kantoor niet doen _O-

[..]

Ik vermaak me heel eerlijk gezegd kostelijk :@ Ja, er zitten wat eigenaardigheden in af en toe, maar ik begin dat gezeur over DRM en bugs en servers nu wel een beetje zat te worden. Overal alleen maar scheldkanonnades. Een product moet goed zijn, maar ze hebben laten zien dat er hard aan gewerkt wordt om alle problemen te fixen. Geef ze dan ook even de tijd denk ik.

Het is trouwens lang geleden dat ik 's avonds direct na thuiskomst de PC aandeed :o En het eventjes spelen is er ook niet bij. Gisteravond was het weer 00:00. Weer 4 uur spelen :')
Bekend 'probleem' :)
Ik kan er niet mee stoppen, en de tijd vliegt voorbij als je aan het spelen bent
pi_123946205
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 08:30 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ja :D Ik zat me dat vanmorgen te bedenken. Van 4 naar 24 servers in vier dagen. Ik zie mezelf dat op kantoor niet doen _O-

[..]

Ik vermaak me heel eerlijk gezegd kostelijk :@ Ja, er zitten wat eigenaardigheden in af en toe, maar ik begin dat gezeur over DRM en bugs en servers nu wel een beetje zat te worden. Overal alleen maar scheldkanonnades. Een product moet goed zijn, maar ze hebben laten zien dat er hard aan gewerkt wordt om alle problemen te fixen. Geef ze dan ook even de tijd denk ik.

Mja, die hebben ze nu al een week gehad en nog krijg je wachtrijvoorstellen van een uur als het tegenzit. Mensen zijn gehyped, want nieuwe SimCity. Dus kopen ze het spel en kunnen ze niet eens spelen omdat de DRM-servers uitstaan. Ja, het is niet alleen DRM, dat weet ik ook wel, heel die softwarecode is verweven met serversideberekeningen (cheetah uitzetten, global market, etc).
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123946243
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 08:34 schreef Pheno het volgende:

[..]

Mja, die hebben ze nu al een week gehad en nog krijg je wachtrijvoorstellen van een uur als het tegenzit. Mensen zijn gehyped, want nieuwe SimCity. Dus kopen ze het spel en kunnen ze niet eens spelen omdat de DRM-servers uitstaan. Ja, het is niet alleen DRM, dat weet ik ook wel, heel die softwarecode is verweven met serversideberekeningen (cheetah uitzetten, global market, etc).
Ik heb serieus geen wachttijden hoor :o En als ik die wel heb met een server dan pak ik de volgende server wel. Heb nu op twee servers regio's draaien. Maar gisteravond om 7 uur waren 20 van de 24 servers gewoon available.

En Global Markt werkt gewoon. Ik importeer en exporteer van alles. Of snap ik niet wat je bedoelt?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_123946346
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 08:37 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik heb serieus geen wachttijden hoor :o En als ik die wel heb met een server dan pak ik de volgende server wel. Heb nu op twee servers regio's draaien. Maar gisteravond om 7 uur waren 20 van de 24 servers gewoon available.

En Global Markt werkt gewoon. Ik importeer en exporteer van alles. Of snap ik niet wat je bedoelt?
Ik heb anders vaak zat dat ik tegen een scherm aankijk dat zegt dat ie het over een uurtje nog een keer probeert in te loggen. Ondanks dat ze op 'available staan' in het hoofdscherm. Ja, dan pak ik een andere server, maar ben ik wel mijn actuele stad 'kwijt' en moet ik weer een stad opzetten.

Dit weekend een stad van 450K inwoners zien doodgaan omdat de global market uit was, want er kwam niets meer binnen (geen files, niets). Dus jammerdebammer en opnieuw beginnen. Het kan gisteren hebben gewerkt, geen idee, ik heb dit keer een stad gebouwd die niet afhankelijk is van die markt, want anders gaat het weer een keer mis als de global weer eens uitgezet wordt :P.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123946372
ik heb dit weekend toch ongeveer 30 uur gespeeld en heb geen enkele keer gezien dat de global market eruit lag, misschien server afhankelijk?
pi_123946391
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 08:45 schreef ThamfBeast het volgende:
ik heb dit weekend toch ongeveer 30 uur gespeeld en heb geen enkele keer gezien dat de global market eruit lag, misschien server afhankelijk?
Volgens mij heeft ie gewoon nog nooit echt aan gestaan :')
pi_123946453
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 08:45 schreef ThamfBeast het volgende:
ik heb dit weekend toch ongeveer 30 uur gespeeld en heb geen enkele keer gezien dat de global market eruit lag, misschien server afhankelijk?
Dat weet ik niet, maar feit is dat ie voor mijn stadje uitstond. Ook gifts komen niet altijd aan (region play). Misschien dezelfde bug dat ze het wel verzenden maar nooit aankomt. Ik zie dezelfde meldingen op alle buglijsten voorbijkomen, dus ik ben niet echt de enige hierin :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123946529
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 08:48 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar feit is dat ie voor mijn stadje uitstond. Ook gifts komen niet altijd aan (region play). Misschien dezelfde bug dat ze het wel verzenden maar nooit aankomt. Ik zie dezelfde meldingen op alle buglijsten voorbijkomen, dus ik ben niet echt de enige hierin :P
Het verzenden heb ik ook veel last van (zondag $ 1.500.000 naar een nieuwe stad gestuurd, was kwijt.... :'( )
  dinsdag 12 maart 2013 @ 08:55:11 #60
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_123946572
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 08:52 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

Het verzenden heb ik ook veel last van (zondag $ 1.500.000 naar een nieuwe stad gestuurd, was kwijt.... :'( )
Bij mij komt elke gift aan, maar duurt soms wel een kwartier voor dat ie aankomt..
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_123946594
Ik heb ook last van een file op mijn regioweg die helemaal doorloopt tot in de stad naast me :')
Geen idee hoe ik dat ga oplossen, tijd om eens te achterhalen hoe je het beste je roads kan indelen.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 08:56:29 #62
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_123946595
Iemand trouwens al een idee wat voor EA game we gaan krijgen ? :P
pi_123946599
En daarnaast ook last van het feit dat mijn Trade depots opeens stoppen met traden :') DAFAQ.
pi_123946804
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 08:56 schreef lipjes het volgende:
Iemand trouwens al een idee wat voor EA game we gaan krijgen ? :P
volgens mij kreeg je zelf de keus tussen een zooi spellen?
ik gok dat het een keuze zal zijn van spellen tot 20 euro ofzo :P
pi_123946991
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:09 schreef mschol het volgende:

[..]

volgens mij kreeg je zelf de keus tussen een zooi spellen?
ik gok dat het een keuze zal zijn van spellen tot 20 euro ofzo :P
Is nog niet bekend, kan ook zijn dat we gewoon allemaal hetzelfde spel krijgen, maar wat jij zegt zou wel beter zijn :)
pi_123946999
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 08:56 schreef lipjes het volgende:
Iemand trouwens al een idee wat voor EA game we gaan krijgen ? :P
Simcity 4
pi_123947070
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 08:55 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Bij mij komt elke gift aan, maar duurt soms wel een kwartier voor dat ie aankomt..
Heb ongeveer 2 uur doorgespeeld, maar helaas, helemaal niets....

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:19 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Simcity 4
_O-
  dinsdag 12 maart 2013 @ 09:32:35 #68
333419 Convict
Like deja vu all over again.
pi_123947258
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 08:56 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb ook last van een file op mijn regioweg die helemaal doorloopt tot in de stad naast me :')
Geen idee hoe ik dat ga oplossen, tijd om eens te achterhalen hoe je het beste je roads kan indelen.
als je je begin weg hebt dat van buiten af komt !gelijk op splitsen! als je 2 cm erna gaat opsplitsen dan maakt hij 2x een krijspunt aan ;") terwijl de weg gewoon zonder zijwegen door loopt naar je eerste kruispunt. let maar is op....
I dont suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
pi_123947461
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:32 schreef Convict het volgende:

[..]

als je je begin weg hebt dat van buiten af komt !gelijk op splitsen! als je 2 cm erna gaat opsplitsen dan maakt hij 2x een krijspunt aan ;") terwijl de weg gewoon zonder zijwegen door loopt naar je eerste kruispunt. let maar is op....
Ik geloof niet dat ik je helemaal begrijp?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_123947595
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:32 schreef Convict het volgende:

[..]

als je je begin weg hebt dat van buiten af komt !gelijk op splitsen! als je 2 cm erna gaat opsplitsen dan maakt hij 2x een krijspunt aan ;") terwijl de weg gewoon zonder zijwegen door loopt naar je eerste kruispunt. let maar is op....
Nou in dit geval heeft het meer te maken met een dramatische verdeling over de 3 schijven.
pi_123947600
Vanochtend voor het naar het werk gaan even ingelogged op SimCity (geen goed teken), en ik zag dat m'n gifts eindelijk zijn overgemaakt, geld weer terug *O*
pi_123947635
Het idee is inderdaad om niet direct een splitsing te maken, want dan heb je daar meteen een opstopping. Je kan de weg die vanaf de snelweg komt beter eerst een stukje door laten lopen zonder kruispunten. Dit voorkomt dat het verkeer stil staat op de snelweg en zorgt over het algemeen voor een betere flow.
pi_123947652
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:47 schreef STING het volgende:
Vanochtend voor het naar het werk gaan even ingelogged op SimCity (geen goed teken), en ik zag dat m'n gifts eindelijk zijn overgemaakt, geld weer terug *O*
Oeh spannend!!! vananvond ff kijken
pi_123947713
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:32 schreef Convict het volgende:

[..]

als je je begin weg hebt dat van buiten af komt !gelijk op splitsen! als je 2 cm erna gaat opsplitsen dan maakt hij 2x een krijspunt aan ;") terwijl de weg gewoon zonder zijwegen door loopt naar je eerste kruispunt. let maar is op....
dan krijg je een kruispunt...?
pi_123947926
:X, mijn regio op eu w6 lijkt geheel dood te zijn :')
  dinsdag 12 maart 2013 @ 10:07:58 #77
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_123948166
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:51 schreef mschol het volgende:

[..]

dan krijg je een kruispunt...?
ligt er aan wat voor soort weg je er aan legt
  dinsdag 12 maart 2013 @ 10:14:42 #78
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_123948377
Vraag me trouwens af wat er gebeurd als je een enorme stad hebt, dan de snelweg afsluit en het riool uitzet :')
pi_123948453
Hm gisteravond weer mijn stadje op regio 2 leven ingeblazen, kon eindelijk eens fatsoenlijk inloggen en de stad opstarten.. maar het viel mij op dat mijn buurvrouw (doosje25/Aloneia ofzo :P) een compleet verlaten stad heeft en alleen nog maar de utility gebouwen heeft staan, verder zie ik bijna geen specialisaties en weet ik ook niet welke specialisaties iedereen heeft.. ik probeerde nog via de region wall wat te vragen maar dat kwam ook niet door geloof ik :') Doet iedereen nu maar een dotje of hebben we ergens nog een rode draad? Sowieso geloof ik niet dat region functies nu goed werken dus ik ben maar gewoon mijn eigen ding gaan doen.. Hebben we nog bepaalde doelen voor ogen? Een bepaald region work waar we voor gaan, of gaan we straks een derde poging wagen met regio 2 en weer opnieuw beginnen?
  dinsdag 12 maart 2013 @ 10:21:04 #80
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_123948591
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:14 schreef lipjes het volgende:
Vraag me trouwens af wat er gebeurd als je een enorme stad hebt, dan de snelweg afsluit en het riool uitzet :')
nou probeer het uit :P
  dinsdag 12 maart 2013 @ 10:27:50 #81
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123948833
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:17 schreef Thrilled het volgende:
Hm gisteravond weer mijn stadje op regio 2 leven ingeblazen, kon eindelijk eens fatsoenlijk inloggen en de stad opstarten.. maar het viel mij op dat mijn buurvrouw (doosje25/Aloneia ofzo :P) een compleet verlaten stad heeft en alleen nog maar de utility gebouwen heeft staan, verder zie ik bijna geen specialisaties en weet ik ook niet welke specialisaties iedereen heeft.. ik probeerde nog via de region wall wat te vragen maar dat kwam ook niet door geloof ik :') Doet iedereen nu maar een dotje of hebben we ergens nog een rode draad? Sowieso geloof ik niet dat region functies nu goed werken dus ik ben maar gewoon mijn eigen ding gaan doen.. Hebben we nog bepaalde doelen voor ogen? Een bepaald region work waar we voor gaan, of gaan we straks een derde poging wagen met regio 2 en weer opnieuw beginnen?
:P. Wat regio2 betreft gaat het in het hoekje van troel/dude/mij op zich wel goed. Troel heeft een grote stad en ik ook en we zijn bezig met de great work (zonnekracht centrale). Maar regionale samenwerking is een tijd verrot geweest en is dat nog steeds op sommige punten. Utilities kan je wel redelijk makkelijk overnemen maar studenten forenzen niet en recycling werkt ook nog niet echt lekker. En wat betreft hetgeen wat iedereen heet moet je helaas gewoon kijken wat je wel en niet kan bouwen en waarom :'). Ik ga in ieder geval wel door met mijn regio2 stad want ik maak dikke winst :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_123948841
Had mezelf misschien wat beter in moeten lezen in die regio's. Maar toen het spel gister eindelijk goed werkte en we met wat mensen in een regio sprongen, koos iedereen een voor hem/haar leuke plek..
Viel het iets later toch even tegen dat we mekaar helemaal niet zomaar konden giften/voertuigen konden sturen.. Want er lag geen directe weg naar die stad.
Wat heb ik aan een 16-steden regio als ik alleen met 2 of 3 steden om mij heen kan interacten.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_123948935
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:28 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Had mezelf misschien wat beter in moeten lezen in die regio's. Maar toen het spel gister eindelijk goed werkte en we met wat mensen in een regio sprongen, koos iedereen een voor hem/haar leuke plek..
Viel het iets later toch even tegen dat we mekaar helemaal niet zomaar konden giften/voertuigen konden sturen.. Want er lag geen directe weg naar die stad.
Wat heb ik aan een 16-steden regio als ik alleen met 2 of 3 steden om mij heen kan interacten.
dat is inderdaad wel een grote domper, gemiste kans, maar wellicht komt er later een regio waarbij het wel mogelijk is..
pi_123948991
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:47 schreef STING het volgende:
Vanochtend voor het naar het werk gaan even ingelogged op SimCity (geen goed teken), en ik zag dat m'n gifts eindelijk zijn overgemaakt, geld weer terug *O*
Vanochtend op weg naar het werk even gespeeld. Leve de trein *G*
pi_123949116
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:28 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Had mezelf misschien wat beter in moeten lezen in die regio's. Maar toen het spel gister eindelijk goed werkte en we met wat mensen in een regio sprongen, koos iedereen een voor hem/haar leuke plek..
Viel het iets later toch even tegen dat we mekaar helemaal niet zomaar konden giften/voertuigen konden sturen.. Want er lag geen directe weg naar die stad.
Wat heb ik aan een 16-steden regio als ik alleen met 2 of 3 steden om mij heen kan interacten.
Daarom vind ik de 7-regio ook zo prettig, daar is alles met elkaar verbonden. En je hebt ore, oil, coal steden aan de wind kant zitten voor je industrie. Heerlijke regio om in te spelen.

Ben nu wel voor de 3de keer begonnen met mijn solo-game. Je begint toch heel erg verkeerd zeg maar. Nu bezig met New Babylon, laat Babylon maar stikken :P
  dinsdag 12 maart 2013 @ 10:37:43 #86
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123949145
Volgens mij is het an sich wel mogelijk om regionaal te delen maar moet je er iets meer moeite voor doen (trade HQ en dan een handelspoort met trein en vaartuig mogelijkheden oid?) great works is alleen maar voor jouw subregio en daar heb ik op zich geen moeite mee maar ik kan bijvoobeeld wel weer utilities delen met de hele regio volgens mij.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 12 maart 2013 @ 10:38:40 #87
35235 Punkerdude
Chill Manager
pi_123949174
weet iemand hoe ik de gespeelde tijd van SC in origin kan resetten? indien mogelijk?
Later pater,
pi_123949220
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:38 schreef Punkerdude het volgende:
weet iemand hoe ik de gespeelde tijd van SC in origin kan resetten? indien mogelijk?
geen idee, maar waarom zou je dat willen? gaat je baas je controleren?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 12 maart 2013 @ 10:40:49 #89
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123949250
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:38 schreef Punkerdude het volgende:
weet iemand hoe ik de gespeelde tijd van SC in origin kan resetten? indien mogelijk?
Volgens mij gewoon niet. Anders (in het geval van een lokale opslag) zou je het kunnen doen door simcity te de-installeren/opnieuw te installeren, gok ik zo?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_123949401
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:40 schreef jogy het volgende:

[..]

Volgens mij gewoon niet. Anders (in het geval van een lokale opslag) zou je het kunnen doen door simcity te de-installeren/opnieuw te installeren, gok ik zo?
het is origin die dit logged volgens mij, en als ik zo even rond kijk wordt dit bij EA opgeslagen op de servers en kan je het dus niet resetten
  dinsdag 12 maart 2013 @ 10:48:24 #91
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123949536
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:44 schreef mschol het volgende:

[..]

het is origin die dit logged volgens mij, en als ik zo even rond kijk wordt dit bij EA opgeslagen op de servers en kan je het dus niet resetten
dan zit er niets anders op dan een nieuw origin account te registreren en de spellen opnieuw aan te schaffen ( :') )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 12 maart 2013 @ 10:49:16 #92
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_123949571
Ik lees in de ochtend altijd ff alles terug, maar ben ik nou gek aan het worden of gaat het topic van #72 naar #74?
Mis ik #73???
pi_123949672
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:49 schreef Vinno het volgende:
Ik lees in de ochtend altijd ff alles terug, maar ben ik nou gek aan het worden of gaat het topic van #72 naar #74?
Mis ik #73???
Nee, die mist iedereen. Nu niet meer.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 12 maart 2013 @ 10:54:37 #94
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_123949757
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:52 schreef Pheno het volgende:

[..]

Nee, die mist iedereen. Nu niet meer.
Haha okay :)
  dinsdag 12 maart 2013 @ 10:56:26 #95
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_123949800
Fijn (ligt eraan hoe je het ziet natuurlijk) om te lezen bij die bugs dat iedereen problemen heeft met het winstgevend maken van casino's.

Hier ben ik gisteravond de hele avond mee bezig geweest. De eerste 2 kleine draaiden prima, maar de grotere casino's bleven maar in de min gaan... Allemaal touristendingen erbij, door de hele stad verplaatst.
Vliegveld, treinstation, haven, alles had ik... :)
Ik snapte er al helemaal niks van wat ik verkeerd deed, maar het ligt dus (waarschijnlijk) niet helemaal aan mij!

Hoop dat ze dit snel fixen, want een grote straat met casino's en een paar hotels ziet er wel cool uit :)
pi_123949936
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:56 schreef Vinno het volgende:
Fijn (ligt eraan hoe je het ziet natuurlijk) om te lezen bij die bugs dat iedereen problemen heeft met het winstgevend maken van casino's.

Hier ben ik gisteravond de hele avond mee bezig geweest. De eerste 2 kleine draaiden prima, maar de grotere casino's bleven maar in de min gaan... Allemaal touristendingen erbij, door de hele stad verplaatst.
Vliegveld, treinstation, haven, alles had ik... :)
Ik snapte er al helemaal niks van wat ik verkeerd deed, maar het ligt dus (waarschijnlijk) niet helemaal aan mij!

Hoop dat ze dit snel fixen, want een grote straat met casino's en een paar hotels ziet er wel cool uit :)
Ik had hetzelfde probleem, 2 steden daardoor naar de kl*te...
Alles geprobeerd om zoveel mogelijk toeristen mijn stad binnen te trekken, maar helaas..

een ding leek een beetje te helpen, ik had een expo centre geplaatst en als ik daar een evenement in organiseerde liepen de casino's wat beter. Echter was dit alleen zo tijdens het evenement, daarna liep alles weer diep de min in..
pi_123950002
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:48 schreef jogy het volgende:

[..]

dan zit er niets anders op dan een nieuw origin account te registreren en de spellen opnieuw aan te schaffen ( :') )
je kan ook gewoon een support ticket insturen, kijken of de helpdesk het kan resetten... :+

waarom je dat zou willen is de vraag?
pi_123950281
Al iets bekend over een Mac versie? Enige dat ik kon vinden, was dat de release tegelijkertijd met de PC versie zou zijn. Is dus niet zo...
  dinsdag 12 maart 2013 @ 11:13:34 #99
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_123950301
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:21 schreef hiddit het volgende:

[..]

nou probeer het uit :P
Ga ik vanavond eens doen ja :P
  dinsdag 12 maart 2013 @ 11:17:12 #100
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_123950449
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 11:01 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

Ik had hetzelfde probleem, 2 steden daardoor naar de kl*te...
Alles geprobeerd om zoveel mogelijk toeristen mijn stad binnen te trekken, maar helaas..

een ding leek een beetje te helpen, ik had een expo centre geplaatst en als ik daar een evenement in organiseerde liepen de casino's wat beter. Echter was dit alleen zo tijdens het evenement, daarna liep alles weer diep de min in..
Ja klopt ja, dat hielp wel iets idd.
Maar mijn profit schoot zo in de min, dat mijn stad bijna over de kop ging en ik de helft overal qua faciliteiten enzo moest slopen... :)
Dus heb de casino's maar weer weg gehaald. Eerst maar eens op andere manier een buffer qua geld maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')