abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124643708
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 13:23 schreef GoodGawd het volgende:
Ik moet ik kolom P zijn, dan cell " X" (die is altijd variabel, altijd de laatst gevulde cell) De naast gelegen cellen Q R S moeten ook geselecteerd worden.

Want die 4 cellen willen ik laten doortrekken tot waar de data uit kolom A rijkt :) (dus daar wil ik aan gaan referen.)

Edit: wacht in principe dat eerste wat je zei kan ook. Gewoon alles selecteren en dan moet ie 't even doortrekken. Thx
ja of je gaat vanuit je geselecteerde cel naar rechts:

Columns("P").End(xlDown).Select
Range(ActiveCell.Address & ":" & ActiveCell.Offset(0, 3).Address).Select
  zaterdag 30 maart 2013 @ 12:00:51 #92
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_124679284
Pivot vraagje

Ik heb een pivot met per kolom een maand. In de rijen categorien.

Bv:
1
2
3
4
5
                         Maand1        Maand2        ....     EindtotaalB
UItgaven 1
Uitgaven 2
....
EindtotaalA

Nu wil ik eigenlijk niet alleen eindtotaal B, maar ook (of in plaats van) het gemiddelde. Dus per categorie zeg maar het maandgemiddelde.

Hoe doe ik dit zonder steeds formules te moeten klussen naast de pivot?

Precies wat deze persoon wil dus:
http://www.excelbanter.com/showthread.php?t=148277
En daar is ook geen goede dynamische oplossing >.>
pi_124680984
Als je je bedrag 2 keer opneemt in het veld van de waarden, dan krijg je per uitgave 2 regels. Hiervoor kan je bijvoorbeeld 1 maal voor de SOM en eenmaal voor het GEMIDDELDE kiezen.

Echt mooi vind ik het niet staan, wellicht gewoon 2 draaitabellen naast elkaar zetten is eenvoudiger.

Je wilt niet per uitgave maar het totaal veld 2 maal weergeven.
pi_124752099
Ik ben bezig om een vragenlijst te maken waarbij iemand via optionbuttons kan aangeven wat de competenties zijn van iemand.
Alles is wel zo'n beetje gelukt behalve 1 ding.
Als ik het bestand open, wil ik graag dat alle optionbuttons niet meer geselecteerd zijn.
Want op die manier kan ik heel simpel controleren of alle vragen zijn beantwoord.
Maar ik ben nu al een tijdje aan het zoeken op internet, maar het antwoord kan ik niet vinden.
Ik maak gebruik van excel 2010 de taal staat op NL.
Om het iets duidelijk te maken heb ik een stukje uit het bestand bijgevoegd.
Ik wil dus graag als ik het bestand open dat de ZO en O niet meer geselecteerd zijn, dat je alleen maar lege radiobuttons krijgt.
Alvast bedankt.

pi_124753604
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 12:06 schreef Arliator het volgende:
Ik ben bezig om een vragenlijst te maken waarbij iemand via optionbuttons kan aangeven wat de competenties zijn van iemand.
Alles is wel zo'n beetje gelukt behalve 1 ding.
Als ik het bestand open, wil ik graag dat alle optionbuttons niet meer geselecteerd zijn.
Want op die manier kan ik heel simpel controleren of alle vragen zijn beantwoord.
Maar ik ben nu al een tijdje aan het zoeken op internet, maar het antwoord kan ik niet vinden.
Ik maak gebruik van excel 2010 de taal staat op NL.
Om het iets duidelijk te maken heb ik een stukje uit het bestand bijgevoegd.
Ik wil dus graag als ik het bestand open dat de ZO en O niet meer geselecteerd zijn, dat je alleen maar lege radiobuttons krijgt.
Alvast bedankt.

[ afbeelding ]
Gebruik een Macro met een reset optie:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Sub resetRadioButtons()
'Belangrijk dat je eerst weet wat voor type je gebruikt
'Je hebt activex-besturingselementen en formulierbesturingselementen

'Deze hoef je alleen te gebruiken als je:
'gebruik maakt van Formulierbesturingselementen
   
   Dim myShape As Shape
   For Each myShape In ActiveSheet.Shapes
     With myShape
      If .Type = msoFormControl Then
       If .FormControlType = xlOptionButton Then
           .ControlFormat.Value = x1off
       End If
      End If
     End With
   Next myShape

'Deze hoef je alleen te gebruiken als je:
'gebruik maakt van activex-besturingselementen
   Dim obj As OLEObject
   For Each obj In ActiveSheet.OLEObjects
      With obj
        If TypeOf obj.Object Is MSForms.OptionButton Then
           obj.Object.Value = False
        End If
      End With
    Next obj
End Sub
pi_124759649
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:10 schreef snabbi het volgende:

[..]

Gebruik een Macro met een reset optie:
[ code verwijderd ]

Dank je wel, zal het zo gaan proberen als de onverwachtse visite weg is!!
pi_124762579
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:00 schreef Holy_Goat het volgende:
Pivot vraagje

Ik heb een pivot met per kolom een maand. In de rijen categorien.

Bv:
[ code verwijderd ]

Nu wil ik eigenlijk niet alleen eindtotaal B, maar ook (of in plaats van) het gemiddelde. Dus per categorie zeg maar het maandgemiddelde.

Hoe doe ik dit zonder steeds formules te moeten klussen naast de pivot?

Precies wat deze persoon wil dus:
http://www.excelbanter.com/showthread.php?t=148277
En daar is ook geen goede dynamische oplossing >.>
Ik heb er nog eens over nagedacht. Ik kom ook niet tot een goede oplossing. Het enige wat je kan doen is de kolom met je bedragen dubbel te maken (dus een fake kolom met dezelfde waarden toevoegen). Nu kan je beide opnemen in je waarden veld en op die manier zal voor elke uitgave en ook het bijbehorende eind totaal je weergave op gemiddeld gezet kunnen worden.
pi_124762666
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:10 schreef snabbi het volgende:

[..]

Gebruik een Macro met een reset optie:
[ code verwijderd ]

Het werkt! Dank je wel.
Toch nog een vraag, als ik ze in een groep zet, dan werkt de macro niet, hoe kan dat?
Ik heb ze nu uit de groep gehaald en dan werkt het, maar ik snap niet waarom ze in een groep niet reageren op deze code.
Ik heb nog niet zoveel met optionbuttons gewerkt, ben nog zoekende, maar leer elke keer weer een beetje meer.
pi_124764160
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:14 schreef Arliator het volgende:

[..]

Het werkt! Dank je wel.
Toch nog een vraag, als ik ze in een groep zet, dan werkt de macro niet, hoe kan dat?
Ik heb ze nu uit de groep gehaald en dan werkt het, maar ik snap niet waarom ze in een groep niet reageren op deze code.
Ik heb nog niet zoveel met optionbuttons gewerkt, ben nog zoekende, maar leer elke keer weer een beetje meer.
Dat heeft te maken met het feit dat een Group zelf een object is. Wat ik met mijn code doe is door alle objecten heen gaan en vaststellen of dit een radio button is. Hij komt nu je Group tegen, wat geen radio button is, dus slaat hij hem gewoon over.

Ik weet hoe ik groupen moet identiceren, maar het is me nog niet gelukt om de waarde van een button in de group te wijzigen. Dus als het werkt, laat ik het ook hierbij :)
pi_124766747
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 19:01 schreef snabbi het volgende:

[..]

Dat heeft te maken met het feit dat een Group zelf een object is. Wat ik met mijn code doe is door alle objecten heen gaan en vaststellen of dit een radio button is. Hij komt nu je Group tegen, wat geen radio button is, dus slaat hij hem gewoon over.

Ik weet hoe ik groupen moet identiceren, maar het is me nog niet gelukt om de waarde van een button in de group te wijzigen. Dus als het werkt, laat ik het ook hierbij :)
Ik snap het. Nu snap ik ook waarom het me alsmaar niet lukte.
Het werkt inderdaad, dus ik ga het nu verder afmaken, reuze bedankt!!
pi_124767057
top!
  dinsdag 2 april 2013 @ 17:43:37 #102
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_124799339
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:12 schreef snabbi het volgende:

[..]

Ik heb er nog eens over nagedacht. Ik kom ook niet tot een goede oplossing. Het enige wat je kan doen is de kolom met je bedragen dubbel te maken (dus een fake kolom met dezelfde waarden toevoegen). Nu kan je beide opnemen in je waarden veld en op die manier zal voor elke uitgave en ook het bijbehorende eind totaal je weergave op gemiddeld gezet kunnen worden.
:'( heel jammer dit.
  maandag 8 april 2013 @ 12:00:40 #103
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_125024683
Beste Fokkers,

even een kort vraagje.

Ik heb kolom A1 t/m Z1 vol staan met percentages.

Nou zou ik graag willen dat excel automatisch de 3 laagste percentages rood maakt
en de 3 hoogste percentages groen kleurt!

Hoe pak ik dit aan met een formule, ik kom er niet uit?!

Alvast bedankt!
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_125024844
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 12:00 schreef Tazmaniac het volgende:
Beste Fokkers,

even een kort vraagje.

Ik heb kolom A1 t/m Z1 vol staan met percentages.

Nou zou ik graag willen dat excel automatisch de 3 laagste percentages rood maakt
en de 3 hoogste percentages groen kleurt!

Hoe pak ik dit aan met een formule, ik kom er niet uit?!

Alvast bedankt!
Voorwaardelijke opmaak gebruiken?
  maandag 8 april 2013 @ 12:05:36 #105
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_125024862
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 12:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Voorwaardelijke opmaak gebruiken?
In combinatie met RANG(), denk ik.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 8 april 2013 @ 12:22:31 #106
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_125025435
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 12:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Voorwaardelijke opmaak gebruiken?
Nou, het is me gelukt met voorwaardelijke opmaak :D

Maar ik heb ditzelfde in A2 t/m Z2, A3 t/m Z3 etc etc, moet ik nou voor elke regel die voorwaardelijke opmaak doen, dat kost nogal wat tijd?!

Want als ik alle regels tegelijk selecteer pakt hij alleen de 3 hoogste en 3 laagste van het hele werkblad?? terwijl ik dit per regel moet kunnen zien.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tazmaniac op 08-04-2013 12:29:33 ]
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  maandag 8 april 2013 @ 12:35:53 #107
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_125025859
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 12:22 schreef Tazmaniac het volgende:

[..]

Nou, het is me gelukt met voorwaardelijke opmaak :D

Maar ik heb ditzelfde in A2 t/m Z2, A3 t/m Z3 etc etc, moet ik nou voor elke regel die voorwaardelijke opmaak doen, dat kost nogal wat tijd?!

Want als ik alle regels tegelijk selecteer pakt hij alleen de 3 hoogste en 3 laagste van het hele werkblad?? terwijl ik dit per regel moet kunnen zien.
Wat heb je ingevoerd bij de voorwaardelijke opmaak? Want het zou wel moeten kunnen als je op een slimme manier wat $-tekens neerzet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 8 april 2013 @ 12:37:46 #108
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_125025902
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 12:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat heb je ingevoerd bij de voorwaardelijke opmaak? Want het zou wel moeten kunnen als je op een slimme manier wat $-tekens neerzet.
Ik selecteer de regel, dan klik ik op voorwaardelijke opmaak, kleuren schalen, meer regels, alleen waarden met hoogste of laagste rangschikking opmaken.

Ik typ zelf dus niks.

Sorry ben hier niet zo handig mee..
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_125025971
Kopieren van die kolom bij de volgende kolom plakken speciaal opmaak. :P
  maandag 8 april 2013 @ 12:42:51 #110
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_125026028
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 12:40 schreef Basp1 het volgende:
Kopieren van die kolom bij de volgende kolom plakken speciaal opmaak. :P
Lol, nooit geweten.

Thanks Bas en Janneke *O*
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_125063541
Ik heb een excelsheet die een berekening maakt, deze berekening wordt vervolgens geplaatst in een bepaalde tabel in een aparte tab.

Met een macro heb ik de gegevens uit de tabel geexporteerd naar een eigen tabblad en de gegevens getransponeerd weergegeven.

Dit deel werkt prima.
Het probleem is nu echter het volgende:

Ik wil de berekening meerdere keren uitvoeren, de nieuwe gegevens moeten dan na exporteren onder de eerder ingevoerde gegevens komen. Zodat iedere regel een nieuwe export is van de tabel. Hoe kan ik dit in de macro realiseren.

Alvast bedankt :)
All management is Strategic Management.
  dinsdag 9 april 2013 @ 16:39:25 #112
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_125074015
Hallo, wederom een macro vraagstuk:

Voor een bepaalde sheet was het makkelijk om rijen automatisch door te laten trekken, hij wist hoever de data doorgetrokken moest worden door aan een andere data kolom te referen.

Nu heb ik precies hetzelfde alleen nu zijn het zoveel rijen, en de data is zoveel dat ik minuten hier op zit te wachten totdat hij klaar is met rekenen.

Omdat ik elke rij weer apart laat doortrekken, dan gaat ie een tussenrekening maken etc etc.

Hoe kan ik al deze rijen P,Q,R etc t/m AA door laten trekken in 1 keer? Want uiteindelijk worden ze toch even lang als rij D, want daar refereert ie aan. Zie regel 1 van mijn code?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
LRD = Range("D" & Rows.Count).End(xlUp).Row
LRP = Range("P" & Rows.Count).End(xlUp).Row
 Range("P" & LRP).AutoFill Destination:=Range("P" & LRP & ":P" & LRD), Type:=xlFillCopy
  On Error Resume Next
 
 LRQ = Range("Q" & Rows.Count).End(xlUp).Row
 Range("Q" & LRQ).AutoFill Destination:=Range("Q" & LRQ & ":Q" & LRD), Type:=xlFillCopy
 On Error Resume Next
 
 LRR = Range("R" & Rows.Count).End(xlUp).Row
 Range("R" & LRR).AutoFill Destination:=Range("R" & LRR & ":R" & LRD), Type:=xlFillCopy
  On Error Resume Next

 LRS = Range("S" & Rows.Count).End(xlUp).Row
 Range("S" & LRS).AutoFill Destination:=Range("S" & LRS & ":S" & LRD), Type:=xlFillCopy
  On Error Resume Next

 LRT = Range("T" & Rows.Count).End(xlUp).Row
 Range("T" & LRT).AutoFill Destination:=Range("T" & LRT & ":T" & LRD), Type:=xlFillCopy
 On Error Resume Next

 LRU = Range("U" & Rows.Count).End(xlUp).Row
 Range("U" & LRU).AutoFill Destination:=Range("U" & LRU & ":U" & LRD), Type:=xlFillCopy
  On Error Resume Next

 LRV = Range("V" & Rows.Count).End(xlUp).Row
 Range("V" & LRV).AutoFill Destination:=Range("V" & LRV & ":V" & LRD), Type:=xlFillCopy
   On Error Resume Next
 
 LRW = Range("W" & Rows.Count).End(xlUp).Row
 Range("W" & LRW).AutoFill Destination:=Range("W" & LRW & ":W" & LRD), Type:=xlFillCopy
   On Error Resume Next
 
 LRX = Range("X" & Rows.Count).End(xlUp).Row
 Range("X" & LRX).AutoFill Destination:=Range("X" & LRX & ":X" & LRD), Type:=xlFillCopy
   On Error Resume Next

 LRY = Range("Y" & Rows.Count).End(xlUp).Row
 Range("Y" & LRY).AutoFill Destination:=Range("Y" & LRY & ":Y" & LRD), Type:=xlFillCopy
   On Error Resume Next

 LRZ = Range("Z" & Rows.Count).End(xlUp).Row
 Range("Z" & LRZ).AutoFill Destination:=Range("Z" & LRZ & ":Z" & LRD), Type:=xlFillCopy
   On Error Resume Next

 LRAA = Range("AA" & Rows.Count).End(xlUp).Row
 Range("AA" & LRAA).AutoFill Destination:=Range("AA" & LRAA & ":AA" & LRD), Type:=xlFillCopy
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  dinsdag 9 april 2013 @ 16:46:24 #113
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_125074246
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 11:25 schreef GodsSon het volgende:
Ik heb een excelsheet die een berekening maakt, deze berekening wordt vervolgens geplaatst in een bepaalde tabel in een aparte tab.

Met een macro heb ik de gegevens uit de tabel geexporteerd naar een eigen tabblad en de gegevens getransponeerd weergegeven.

Dit deel werkt prima.
Het probleem is nu echter het volgende:

Ik wil de berekening meerdere keren uitvoeren, de nieuwe gegevens moeten dan na exporteren onder de eerder ingevoerde gegevens komen. Zodat iedere regel een nieuwe export is van de tabel. Hoe kan ik dit in de macro realiseren.

Alvast bedankt :)
Zorgen dat hij de laatste lege regel vindt en daar op gaat staan, zoiets als:

Range("D1048576").End(xlUp).Offset(1, 0).Select
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_125074309
@ goodgawd, moet hij perse die tussenberekening maken, anders zou je wel het tussendoor berekenen in je macro uit kunnen schakelen, dat zou misschien de boel iets sneller kunnen maken.

http://office.webforums.nl/viewtopic.php?p=96805

Hier op mijn werk hebben sommige mensen ook last van trage sheets maar dan ga je eens kijken en blijken er stapels plaatjes op te staan en zoveel verschillende opmaken in te zitten dat dat de reden van traagheid soms ook is.
  dinsdag 9 april 2013 @ 17:26:37 #115
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_125075727
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:39 schreef GoodGawd het volgende:
Hallo, wederom een macro vraagstuk:

Voor een bepaalde sheet was het makkelijk om rijen automatisch door te laten trekken, hij wist hoever de data doorgetrokken moest worden door aan een andere data kolom te referen.

Nu heb ik precies hetzelfde alleen nu zijn het zoveel rijen, en de data is zoveel dat ik minuten hier op zit te wachten totdat hij klaar is met rekenen.

Omdat ik elke rij weer apart laat doortrekken, dan gaat ie een tussenrekening maken etc etc.

Hoe kan ik al deze rijen P,Q,R etc t/m AA door laten trekken in 1 keer? Want uiteindelijk worden ze toch even lang als rij D, want daar refereert ie aan. Zie regel 1 van mijn code?
[ code verwijderd ]

Ik denk dat MOA en MOU uit de OP je wel verder kunnen helpen.
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_125076673

Ik heb een mooi scatterplot gemaakt. Maar als ik hiervan een lijngrafiek maak, dan telt hij de lege cellen als '0'. Ik wil dat hij de lege cellen negeert, zodat een mooie lijn ontstaat van elke categorie (5, 10, 10EM en 21).

Het is excel mac 2011. Dus, hoe zorg ik dat ie empty cells negeert in de grafiek?
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:03:35 #117
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_125077007
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 17:54 schreef thettes het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb een mooi scatterplot gemaakt. Maar als ik hiervan een lijngrafiek maak, dan telt hij de lege cellen als '0'. Ik wil dat hij de lege cellen negeert, zodat een mooie lijn ontstaat van elke categorie (5, 10, 10EM en 21).

Het is excel mac 2011. Dus, hoe zorg ik dat ie empty cells negeert in de grafiek?
Dit al geprobeerd?
http://www.excelforum.com(...)s-in-chart-data.html
http://office.microsoft.c(...)HA010048555.aspx#BM2
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_125077117
quote:
Jeetje, was dat nu zo moeilijk? Ofwel, ik keek er totaal overheen. Thanks! Werkt :)
pi_125101808
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:46 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Zorgen dat hij de laatste lege regel vindt en daar op gaat staan, zoiets als:

Range("D1048576").End(xlUp).Offset(1, 0).Select
Thanks, ga het straks eens proberen uit te vogelen :)
All management is Strategic Management.
  woensdag 10 april 2013 @ 15:28:36 #120
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_125113838
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 17:26 schreef qu63 het volgende:

[..]

Ik denk dat MOA en MOU uit de OP je wel verder kunnen helpen.
De MOA werkt, ik zie alleen niet of die pseudo code werkt. De macro functioneert prima, maar ik zie geen statusbar?

Ik heb die pseudecode achter de MOA gezet.

Wat moet er tussen de " " komen in de MOU Application.Statusbar = " " ?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')