ja of je gaat vanuit je geselecteerde cel naar rechts:quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:23 schreef GoodGawd het volgende:
Ik moet ik kolom P zijn, dan cell " X" (die is altijd variabel, altijd de laatst gevulde cell) De naast gelegen cellen Q R S moeten ook geselecteerd worden.
Want die 4 cellen willen ik laten doortrekken tot waar de data uit kolom A rijkt(dus daar wil ik aan gaan referen.)
Edit: wacht in principe dat eerste wat je zei kan ook. Gewoon alles selecteren en dan moet ie 't even doortrekken. Thx
| 1 2 3 4 5 | Maand1 Maand2 .... EindtotaalB UItgaven 1 Uitgaven 2 .... EindtotaalA |
Gebruik een Macro met een reset optie:quote:Op maandag 1 april 2013 12:06 schreef Arliator het volgende:
Ik ben bezig om een vragenlijst te maken waarbij iemand via optionbuttons kan aangeven wat de competenties zijn van iemand.
Alles is wel zo'n beetje gelukt behalve 1 ding.
Als ik het bestand open, wil ik graag dat alle optionbuttons niet meer geselecteerd zijn.
Want op die manier kan ik heel simpel controleren of alle vragen zijn beantwoord.
Maar ik ben nu al een tijdje aan het zoeken op internet, maar het antwoord kan ik niet vinden.
Ik maak gebruik van excel 2010 de taal staat op NL.
Om het iets duidelijk te maken heb ik een stukje uit het bestand bijgevoegd.
Ik wil dus graag als ik het bestand open dat de ZO en O niet meer geselecteerd zijn, dat je alleen maar lege radiobuttons krijgt.
Alvast bedankt.
[ afbeelding ]
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | Sub resetRadioButtons() 'Belangrijk dat je eerst weet wat voor type je gebruikt 'Je hebt activex-besturingselementen en formulierbesturingselementen 'Deze hoef je alleen te gebruiken als je: 'gebruik maakt van Formulierbesturingselementen Dim myShape As Shape For Each myShape In ActiveSheet.Shapes With myShape If .Type = msoFormControl Then If .FormControlType = xlOptionButton Then .ControlFormat.Value = x1off End If End If End With Next myShape 'Deze hoef je alleen te gebruiken als je: 'gebruik maakt van activex-besturingselementen Dim obj As OLEObject For Each obj In ActiveSheet.OLEObjects With obj If TypeOf obj.Object Is MSForms.OptionButton Then obj.Object.Value = False End If End With Next obj End Sub |
Dank je wel, zal het zo gaan proberen als de onverwachtse visite weg is!!quote:Op maandag 1 april 2013 13:10 schreef snabbi het volgende:
[..]
Gebruik een Macro met een reset optie:
[ code verwijderd ]
Ik heb er nog eens over nagedacht. Ik kom ook niet tot een goede oplossing. Het enige wat je kan doen is de kolom met je bedragen dubbel te maken (dus een fake kolom met dezelfde waarden toevoegen). Nu kan je beide opnemen in je waarden veld en op die manier zal voor elke uitgave en ook het bijbehorende eind totaal je weergave op gemiddeld gezet kunnen worden.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:00 schreef Holy_Goat het volgende:
Pivot vraagje
Ik heb een pivot met per kolom een maand. In de rijen categorien.
Bv:
[ code verwijderd ]
Nu wil ik eigenlijk niet alleen eindtotaal B, maar ook (of in plaats van) het gemiddelde. Dus per categorie zeg maar het maandgemiddelde.
Hoe doe ik dit zonder steeds formules te moeten klussen naast de pivot?
Precies wat deze persoon wil dus:
http://www.excelbanter.com/showthread.php?t=148277
En daar is ook geen goede dynamische oplossing >.>
Het werkt! Dank je wel.quote:Op maandag 1 april 2013 13:10 schreef snabbi het volgende:
[..]
Gebruik een Macro met een reset optie:
[ code verwijderd ]
Dat heeft te maken met het feit dat een Group zelf een object is. Wat ik met mijn code doe is door alle objecten heen gaan en vaststellen of dit een radio button is. Hij komt nu je Group tegen, wat geen radio button is, dus slaat hij hem gewoon over.quote:Op maandag 1 april 2013 18:14 schreef Arliator het volgende:
[..]
Het werkt! Dank je wel.
Toch nog een vraag, als ik ze in een groep zet, dan werkt de macro niet, hoe kan dat?
Ik heb ze nu uit de groep gehaald en dan werkt het, maar ik snap niet waarom ze in een groep niet reageren op deze code.
Ik heb nog niet zoveel met optionbuttons gewerkt, ben nog zoekende, maar leer elke keer weer een beetje meer.
Ik snap het. Nu snap ik ook waarom het me alsmaar niet lukte.quote:Op maandag 1 april 2013 19:01 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met het feit dat een Group zelf een object is. Wat ik met mijn code doe is door alle objecten heen gaan en vaststellen of dit een radio button is. Hij komt nu je Group tegen, wat geen radio button is, dus slaat hij hem gewoon over.
Ik weet hoe ik groupen moet identiceren, maar het is me nog niet gelukt om de waarde van een button in de group te wijzigen. Dus als het werkt, laat ik het ook hierbij
quote:Op maandag 1 april 2013 18:12 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik heb er nog eens over nagedacht. Ik kom ook niet tot een goede oplossing. Het enige wat je kan doen is de kolom met je bedragen dubbel te maken (dus een fake kolom met dezelfde waarden toevoegen). Nu kan je beide opnemen in je waarden veld en op die manier zal voor elke uitgave en ook het bijbehorende eind totaal je weergave op gemiddeld gezet kunnen worden.
Voorwaardelijke opmaak gebruiken?quote:Op maandag 8 april 2013 12:00 schreef Tazmaniac het volgende:
Beste Fokkers,
even een kort vraagje.
Ik heb kolom A1 t/m Z1 vol staan met percentages.
Nou zou ik graag willen dat excel automatisch de 3 laagste percentages rood maakt
en de 3 hoogste percentages groen kleurt!
Hoe pak ik dit aan met een formule, ik kom er niet uit?!
Alvast bedankt!
In combinatie met RANG(), denk ik.quote:
Nou, het is me gelukt met voorwaardelijke opmaakquote:
Wat heb je ingevoerd bij de voorwaardelijke opmaak? Want het zou wel moeten kunnen als je op een slimme manier wat $-tekens neerzet.quote:Op maandag 8 april 2013 12:22 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
Nou, het is me gelukt met voorwaardelijke opmaak
Maar ik heb ditzelfde in A2 t/m Z2, A3 t/m Z3 etc etc, moet ik nou voor elke regel die voorwaardelijke opmaak doen, dat kost nogal wat tijd?!
Want als ik alle regels tegelijk selecteer pakt hij alleen de 3 hoogste en 3 laagste van het hele werkblad?? terwijl ik dit per regel moet kunnen zien.
Ik selecteer de regel, dan klik ik op voorwaardelijke opmaak, kleuren schalen, meer regels, alleen waarden met hoogste of laagste rangschikking opmaken.quote:Op maandag 8 april 2013 12:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat heb je ingevoerd bij de voorwaardelijke opmaak? Want het zou wel moeten kunnen als je op een slimme manier wat $-tekens neerzet.
Lol, nooit geweten.quote:Op maandag 8 april 2013 12:40 schreef Basp1 het volgende:
Kopieren van die kolom bij de volgende kolom plakken speciaal opmaak.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 | LRD = Range("D" & Rows.Count).End(xlUp).Row LRP = Range("P" & Rows.Count).End(xlUp).Row Range("P" & LRP).AutoFill Destination:=Range("P" & LRP & ":P" & LRD), Type:=xlFillCopy On Error Resume Next LRQ = Range("Q" & Rows.Count).End(xlUp).Row Range("Q" & LRQ).AutoFill Destination:=Range("Q" & LRQ & ":Q" & LRD), Type:=xlFillCopy On Error Resume Next LRR = Range("R" & Rows.Count).End(xlUp).Row Range("R" & LRR).AutoFill Destination:=Range("R" & LRR & ":R" & LRD), Type:=xlFillCopy On Error Resume Next LRS = Range("S" & Rows.Count).End(xlUp).Row Range("S" & LRS).AutoFill Destination:=Range("S" & LRS & ":S" & LRD), Type:=xlFillCopy On Error Resume Next LRT = Range("T" & Rows.Count).End(xlUp).Row Range("T" & LRT).AutoFill Destination:=Range("T" & LRT & ":T" & LRD), Type:=xlFillCopy On Error Resume Next LRU = Range("U" & Rows.Count).End(xlUp).Row Range("U" & LRU).AutoFill Destination:=Range("U" & LRU & ":U" & LRD), Type:=xlFillCopy On Error Resume Next LRV = Range("V" & Rows.Count).End(xlUp).Row Range("V" & LRV).AutoFill Destination:=Range("V" & LRV & ":V" & LRD), Type:=xlFillCopy On Error Resume Next LRW = Range("W" & Rows.Count).End(xlUp).Row Range("W" & LRW).AutoFill Destination:=Range("W" & LRW & ":W" & LRD), Type:=xlFillCopy On Error Resume Next LRX = Range("X" & Rows.Count).End(xlUp).Row Range("X" & LRX).AutoFill Destination:=Range("X" & LRX & ":X" & LRD), Type:=xlFillCopy On Error Resume Next LRY = Range("Y" & Rows.Count).End(xlUp).Row Range("Y" & LRY).AutoFill Destination:=Range("Y" & LRY & ":Y" & LRD), Type:=xlFillCopy On Error Resume Next LRZ = Range("Z" & Rows.Count).End(xlUp).Row Range("Z" & LRZ).AutoFill Destination:=Range("Z" & LRZ & ":Z" & LRD), Type:=xlFillCopy On Error Resume Next LRAA = Range("AA" & Rows.Count).End(xlUp).Row Range("AA" & LRAA).AutoFill Destination:=Range("AA" & LRAA & ":AA" & LRD), Type:=xlFillCopy |
Zorgen dat hij de laatste lege regel vindt en daar op gaat staan, zoiets als:quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:25 schreef GodsSon het volgende:
Ik heb een excelsheet die een berekening maakt, deze berekening wordt vervolgens geplaatst in een bepaalde tabel in een aparte tab.
Met een macro heb ik de gegevens uit de tabel geexporteerd naar een eigen tabblad en de gegevens getransponeerd weergegeven.
Dit deel werkt prima.
Het probleem is nu echter het volgende:
Ik wil de berekening meerdere keren uitvoeren, de nieuwe gegevens moeten dan na exporteren onder de eerder ingevoerde gegevens komen. Zodat iedere regel een nieuwe export is van de tabel. Hoe kan ik dit in de macro realiseren.
Alvast bedankt
Ik denk dat MOA en MOU uit de OP je wel verder kunnen helpen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:39 schreef GoodGawd het volgende:
Hallo, wederom een macro vraagstuk:
Voor een bepaalde sheet was het makkelijk om rijen automatisch door te laten trekken, hij wist hoever de data doorgetrokken moest worden door aan een andere data kolom te referen.
Nu heb ik precies hetzelfde alleen nu zijn het zoveel rijen, en de data is zoveel dat ik minuten hier op zit te wachten totdat hij klaar is met rekenen.
Omdat ik elke rij weer apart laat doortrekken, dan gaat ie een tussenrekening maken etc etc.
Hoe kan ik al deze rijen P,Q,R etc t/m AA door laten trekken in 1 keer? Want uiteindelijk worden ze toch even lang als rij D, want daar refereert ie aan. Zie regel 1 van mijn code?
[ code verwijderd ]
Dit al geprobeerd?quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:54 schreef thettes het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb een mooi scatterplot gemaakt. Maar als ik hiervan een lijngrafiek maak, dan telt hij de lege cellen als '0'. Ik wil dat hij de lege cellen negeert, zodat een mooie lijn ontstaat van elke categorie (5, 10, 10EM en 21).
Het is excel mac 2011. Dus, hoe zorg ik dat ie empty cells negeert in de grafiek?
Jeetje, was dat nu zo moeilijk? Ofwel, ik keek er totaal overheen. Thanks! Werktquote:Op dinsdag 9 april 2013 18:03 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dit al geprobeerd?
http://www.excelforum.com(...)s-in-chart-data.html
http://office.microsoft.c(...)HA010048555.aspx#BM2
Thanks, ga het straks eens proberen uit te vogelenquote:Op dinsdag 9 april 2013 16:46 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Zorgen dat hij de laatste lege regel vindt en daar op gaat staan, zoiets als:
Range("D1048576").End(xlUp).Offset(1, 0).Select
De MOA werkt, ik zie alleen niet of die pseudo code werkt. De macro functioneert prima, maar ik zie geen statusbar?quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:26 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik denk dat MOA en MOU uit de OP je wel verder kunnen helpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |