F9 helpt om handmatig alle cellen te berekenenquote:Op maandag 17 juni 2013 14:52 schreef PAAC het volgende:
Vraagje weer (Excel 2010, Engels)
Hoe krijgt Excel het voor elkaar om "Automatisch berekenen" (Formulas > Calculation > Calculation options = Automatic) zelf uit te schakelen?
Ik kwam er per toeval achter toen ik een onmogelijk resultaat kreeg, maar moest daarna alle eerdere berekeningen nalopen ter controle
Ik geef zelf ook al aan dat ik het had gevonden waar ik het kan aan/uitzetten, maar de vraag is hoe hij dit automatisch uit zet... (Telkens F9 indrukken of saven was beetje ondoenlijk vond ikzelf)quote:Op maandag 17 juni 2013 18:00 schreef Deetch het volgende:
[..]
F9 helpt om handmatig alle cellen te berekenen
In Excel 2010 kun je automatisch berekenen (automatic calculation) aan of uit zetten bij: File, Options, Formulas
Het is overigens zo dat als in je eerst geopende sheet calculation op manual staat dit ook voor alle volgende geopende sheets geldt.
Hmm, kan dat komen door de solver Add-In?quote:Op maandag 17 juni 2013 19:23 schreef Joooo-pi het volgende:
Misschien een macro gebruikt waarin het werd uitgezet? Misschien is de macro voortijdig agebroken waardoor de setting niet meer werd teruggezet.
Dat leek mij ook ja.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:43 schreef Joooo-pi het volgende:
Solver doet optimalisaties, volgens mij. Lijkt mij geen logische oorzaak.
Ik heb alleen Engels beschikbaar, maar vertalen moet denk ik niet zo moeilijk zijn in dit geval.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Hoe kun je van een werkblad een copie maken en copiëren naar bv een ander tabblad waarbij alle kolombreedtes in stand zijn gehouden, alle rijhoogten, maar ook bv "afbeeldingen" op het juiste formaat.
Helemaal Top.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:20 schreef PAAC het volgende:
[..]
Ik heb alleen Engels beschikbaar, maar vertalen moet denk ik niet zo moeilijk zijn in dit geval.
- Klik met de rechtermuisknop op het tabblad van de sheet(onderop waar de naam van de sheet ook staat).
- Klik dan op "Move or Copy".
Dan komt er een dialoogje en van boven naar beneden:
- Selecteer in welk werkbooek je de kopie wilt hebben.
- Selecteer waar je de kopie in het werkboek wilt hebben.
- Vink "Create a copy" aan.
- Klik op OK.
Als het goed is moet dan een kopie van je sheet op in het geselecteerde werkboek op de geselecteerde locatie staan.
(Of bedoel je kopieren naar een ander tabblad waar ook al data in staat?)
Hier hebben ze het over een index gebruiken (site is engels) ipv vert.zoeken(of vlookup)quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:14 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik heb een excel document met meerdere tabbladen.
nu heb ik al een code die bepaalde gegevens op een jaar totaal blad neer zet.
dat is deze functie code.
=ALS.FOUT(INDIRECT(F$209&"!P"&VERT.ZOEKEN($A231;INDIRECT(F$175&"!A:B");2;0));0)
Maar nu is het zo dat soms waarden in de kolom A dubbel voor kunnen komen.
die waarden zijn namen van chauffeurs bijrijders en magazijn medewerkers.
maar het komt dus wel eens voor dat een chauffeur ook wel eens in het magazijn werkt.
maar met functie die ik heb geplaats kijkt hij naar de eerst keer dat hij die naam tegen komt en plaatst dan de gegevens wat daar achter staat op het tabblad jaar totaal.
heeft iemand een idee hoe ik die functie kan laten zoeken naar de 2e keer dat een naam voor komt?
Haha, baas. Het werkt, alleen het punt is dat als er nu geen grammen aangegeven staan in de 'gram' kolom, er ook niks aangegeven staat in de 'kcal, 'eiwitten', etc. kolommen. Dat is logisch. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het wel weergegeven staat?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:17 schreef Janneke141 het volgende:
Dat moet toch te doen zijn door de gegevens die in de kolommen vanaf Kcal komen, aan te vullen met '/100*C2' of iets dergelijks (als de kolom Gram C is)
maak er van =(c2="",vlookup(...),vlookup(...)/100*c2)quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Haha, baas. Het werkt, alleen het punt is dat als er nu geen grammen aangegeven staan in de 'gram' kolom, er ook niks aangegeven staat in de 'kcal, 'eiwitten', etc. kolommen. Dat is logisch. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het wel weergegeven staat?
Wat moet er tussen die aanhalingstekens? De formule op dit moment is =VERT.ZOEKEN(B7;Voedingswaarden;3;0)/100*C7quote:Op woensdag 19 juni 2013 01:51 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
maak er van =(c2="",vlookup(...),vlookup(...)/100*c2)
Met een ALS functie? Als de kolom "gram" leeg is laat je rekenen met 100 gram, als de kolom wel ingevuld is met de waarde die er ingegeven is.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Haha, baas. Het werkt, alleen het punt is dat als er nu geen grammen aangegeven staan in de 'gram' kolom, er ook niks aangegeven staat in de 'kcal, 'eiwitten', etc. kolommen. Dat is logisch. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het wel weergegeven staat?
Hoever is ver?quote:Op woensdag 19 juni 2013 08:52 schreef Frixel het volgende:
Als ik in de view en dan Page Break preview van mijn excel 2003 kijk heb ik daar alleen Page 1 staan dat blauw omrand is.(rest is grijs)
Hoe krijg ik het voor elkaar dat daar ook een page 2 is? Ik heb de hoek van de blauwe rand al ver uitgetrokken maar hij maakt dan ook geen page 2 aan.
Niks, daarmee wordt bedoel dat als de cel leeg is er alleen verticaal gezocht moet worden, en anders moet het getal gedeeld door 100 maal het aantal gram. Juist formule wordt dus, in het Nederlands:quote:Op woensdag 19 juni 2013 01:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wat moet er tussen die aanhalingstekens? De formule op dit moment is =VERT.ZOEKEN(B7;Voedingswaarden;3;0)/100*C7
Hmm, oké, dank je. Ik heb echter iets anders besloten en wil gewoon dat de vakjes leeg zijn zonder iets erin tenzij ik het product en de grammen aangeef. Ik gebruik nu de volgende formulequote:Op woensdag 19 juni 2013 12:17 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
Niks, daarmee wordt bedoel dat als de cel leeg is er alleen verticaal gezocht moet worden, en anders moet het getal gedeeld door 100 maal het aantal gram. Juist formule wordt dus, in het Nederlands:
=Als(C7="";VERT.ZOEKEN(B7;Voedingswaarden;3;0)';VERT.ZOEKEN(B7;Voedingswaarden;3;0)/100*C7)
quote:=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(B9;Voedingswaarden;4;0));0;VERT.ZOEKEN(B9;Voedingswaarden;4;0))/100*C9
Uit eerdere postsquote:Op woensdag 19 juni 2013 19:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Nu zie je dus dat overal waar niks ingevuld is een '0,0' staat. Ik heb geprobeerd de formule iets te veranderen, maar het lukt niet. Enig idee?
quote:Op woensdag 19 juni 2013 01:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Q:
Wat moet er tussen die aanhalingstekens?
Ofwelquote:Op woensdag 19 juni 2013 12:17 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
A:
Niks, daarmee wordt bedoel dat als de cel leeg is er alleen verticaal gezocht moet worden, en anders moet het getal gedeeld door 100 maal het aantal gram.
Juist formule wordt dus, in het Nederlands:
=Als(C7="";VERT.ZOEKEN(B7;Voedingswaarden;3;0)';VERT.ZOEKEN(B7;Voedingswaarden;3;0)/100*C7)
Dat begreep ik.quote:Op donderdag 20 juni 2013 08:26 schreef PAAC het volgende:
[..]
Uit eerdere posts
[..]
[..]
Ofwel
=Als(B7=""; Dan ; Anders )
Verder invullen moet wel lukken denk ik
Ik heb zojuist een drop down gemaakt dmv een lijst en als er niets in staat kan ik met de formule die ik eerder gaf gewoon een lege cel weergeven. Afhankelijk van wat er in de lijst staat kan ik ook gewoon berekeningen uitvoeren.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:23 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dat begreep ik.
Als ik zijn formule gebruik, dan krijg ik een #N/B en dat moet ik niet hebben aangezien ik geen juiste totalen krijg. Dit probleem had ikzelf ook en toen heb ik een Google gedaan om het te fiksen. Nu staat er dus '0,0'. Hetgeen wat moet gebeuren is dat in de vakjes waar de '0,0' staat, wit worden, tenzij ik het product selecteer en het aantal grammen invullen.
Ik las op Google wel iets over voorwaardelijke opmaak, maar dat is mij niet gelukt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |