abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123901893


SimCity staat al sinds 1989 bij gamers bekend als DE steden bouw simulator op de PC. Na het succes van de voorgaande games in de serie hebben EA en Maxis besloten om de serie een reboot te geven. Daarom geen SimCity 5, maar gewoon SimCity.

Het doel moge duidelijk zijn. Een stad bouwen waarin je inwoners gelukkig zijn, je industrie op volle toeren draait en het geld met bakken tegelijk binnen stroomt! En voor het eerst in de geschiedenis kun je dit nu doen met je vrienden want SimCity ondersteunt multiplayer regio's tot 16 spelers.

In Nederland kwam SimCity uit op 7 maart 2013.

Stadsplanning
Het succes van je stad is afhankelijk van je stadsplanning. Fabrieken kunnen niet op tijd openen als de Sims de hele ochtend in de file staan. Als de brandweerdekking te laag is, kan een vonkje je halve stad in de as leggen. Zonder een uitgebreid politiekorps bestaat je stad al snel uit achterbuurten vol ongelukkige Sims. Je moet de voor- en nadelen van de verschillende energiebronnen goed afwegen. Ga je voor vervuilende kolen, kies je voor milieuvriendelijke wind- en zonne-energie of gebruik je nucleaire energie. Je kunt ook te veel diensten inzetten die al je geld uitgeven!

Gebouwen aanpassen
Kavels bevatten gedetailleerde 3D-gebouwen die je kunt upgraden met modules om de functionaliteit van je stad te verbeteren. Plaats een ziekenhuis en voeg extra behandelkamers toe om meer Sims te genezen. Met een ambulancedienst vergroot je je medische bereik. Upgrade je brandweerkazerne door een extra garage toe te voegen met meer plek voor brandweerwagens, of stuur de wagens naar nabijgelegen steden door een hoofdkwartier te plaatsen. Speel extra modules vrij voor politiebureaus, studentenhuizen en nog veel meer. Hoe succesvoller je stad, hoe meer kavels je vrijspeelt.

Multi-city
Met Multi-city kun je hele regio's met steden veranderen en beïnvloeden. Nu kun je SimCity op nog grotere schaal spelen, aangezien je stad deel uitmaakt van een regio. Je kunt één of meerdere steden besturen in een open regio, in een afgeschermde regio die je deelt met de steden van vrienden of in je eigen persoonlijke regio. Elke stad in een bepaalde regio beïnvloedt de omliggende steden. Je keuzes zijn dus niet alleen bepalend voor je eigen stad, maar ook voor de steden van je vrienden. Word een goede buur en stuur brandweerwagens en politiemannen naar andere steden die in de problemen zitten, of bouw veel vervuilende fabrieken en zie de Sims in je regio ziek worden. Alles heeft met elkaar te maken!

Video's






Plaatjes













Dit zijn alle specializations.

- Mining (kolen en erts uit de grond halen, voor energie en handig om handelssteden te voorzien van materialen)
- Drilling (olie uit de grond halen, goed voor de handelssteden maar ook voor energie)
- Trading (havens, beurzen, commercie, je weet het wel)
- Electronics (stad van de toekomst en uitvindingen die ook weer verhandelt kunnen worden)
- Culture (maak hoge mooie gebouwen en andere toeristische trekpleisters)
- Gambling (casino's en entertainment, goeie inkomsten waarmee je ook andere steden kan helpen)
- Education (scholen en universiteiten waarmee je hoogopgeleide sims kunt leveren)

De greatworks

Je kunt kiezen om 1 van onderstaande greatworks te maken, je zult dit in team verband moeten doen, want ze kosten gruwelijk veel resources

- Arcology
Zorgt voor werkgelegenheid, studenten en bezoekers aan alle steden in de regio. Eisen sinds de beta, 2800 ton metaal, 1000 ton aluminium, 6 miljoen kratten televisies. EN een stad met minimaal 58000 inwoners in de regio
- International Airport
Zorgt voor veel toeristen en helpt de industrie met vervoer van vracht door de hele regio. Eisen sinds de beta, 2000 Ton metaal, 1500 Ton aluminium, 400.000 vaten aan ruwe olie. EN een gemeentelijk vliegveld met meer dan 100 toeristen
- Solar Farm
Zorgt voor grote hoeveelheden goedkope en schone energie voor de regio.
Vereisten (sinds de beta) 1200 ton aluminium, 23 miljoen kratten plastic, 9 miljoen kratten met processoren . EN een universiteit met "School of Science" met compleet ontwikkelde research, in de regio.
- Space Station
Geeft een enorme boost aan scholing en toerisme. Eisen (sinds beta) 4 miljoen kratten met computers, 1400 ton aluminium, 170,000 vaten met brandstof EN een universiteit met "School of Science" met compleet ontwikkelde research, in de regio.

Fok! Regio('s)
Nu er multiplayer in SimCity beschikbaar is gaan we natuurlijk met zijn alleen één of meerdere Fok! regio's maken. Voor zover nu bekend is zal de grootste beschikbare regio 16 steden ondersteunen en dus ruimte bieden aan 16 spelers. Hieronder vindt je een lijst met Fokkers die de verschillende regio's gaan volbouwen. Wil je er ook bij? Laat je Origin naam weten in dit topic en we zorgen dat je er bij komt te staan.


Hier is altijd de laatste versie te vinden
Regio 1 | Regio 2 | Regio 3 | Regio 4 | Regio 5 | Regio 6


Handleiding
Regio 1 verdeling e.d.
Regio 2 verdeling e.d.
Regio 4 verdeling e.d.
Regio 2 overlegt op irc: irc.fok.nl op kanaal #regio2
Regio 5 overlegt op irc: irc.fok.nl op kanaal #regio5

Hier wat handige sheets uit een internetguide, allemaal infographics van effecten op een stad _O_
http://imgur.com/a/gUFqn

Sandbox Regio('s)

Je hebt ook Sandbox Regio's, hier kun je legale Cheat's gebruiken en gelden in principe geen regel's. Er zijn ook geen random disasters.
Sandbox Regio 1



OP door TigerXtrm, Regio overzicht door Mschol
pi_123901915
Oke, dus ik was niet gek. :P
pi_123901972
De manier om unlimited water te krijgen schijnt te zijn dat je je water filtration station naast je sewage zet:

quote:
Yes putting a sewage treatment plant next to you water pump will provide you with unlimited water. If your sewage overflows you can palce the water filtration station on you water pump and it will clean the water for you.
http://answers.ea.com/t5/(...)epletion/td-p/710696
pi_123902067
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:33 schreef STING het volgende:
De manier om unlimited water te krijgen schijnt te zijn dat je je water filtration station naast je sewage zet:

http://answers.ea.com/t5/(...)epletion/td-p/710696
Dus een treatment plant naast je water pump :P
pi_123902094
]Dus altijd HEEL goed zorgen voor je sewage plant :D Dan kun je ook gewoon pumps aanbouwen ipv filters. Scheelt de helft.
pi_123902097
Dat zou ik niet doen, tenzij je een filtration pump gebruikt
pi_123902109
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:36 schreef AppleMartini het volgende:

[..]

Dus een treatment plant naast je water pump :P
Vanavond maar eens uittesten :7
Kan nu niet inloggen, krijg een error.

quote:
Failed to connect to SimCity servers, due to work.
pi_123902180
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:37 schreef ThamfBeast het volgende:
Dat zou ik niet doen, tenzij je een filtration pump gebruikt
Filtration pump :?
pi_123902190
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:37 schreef ThamfBeast het volgende:
Dat zou ik niet doen, tenzij je een filtration pump gebruikt
Fully upgraded kost een pump 64k + 5x60k met filter of 64k + 5x30k zonder. Das 150k voor het geval dat je je poepstroom niet onder controle hebt, das best veel.
pi_123902207
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:41 schreef AppleMartini het volgende:

[..]

Filtration pump :?
Upgrade van water gebouw, 30k zonder filter, 60k met filter.
pi_123902231
quote:
99s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:42 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Upgrade van water gebouw, 30k zonder filter, 60k met filter.
Ik keek verkeerd, thanks :)
pi_123902254
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:33 schreef STING het volgende:
De manier om unlimited water te krijgen schijnt te zijn dat je je water filtration station naast je sewage zet:

[..]

http://answers.ea.com/t5/(...)epletion/td-p/710696
eigenlijk moet ik nu mijn pomp verplaatsen :D

ik mis wel nog een hoge capaciteits rioolzuivering, ik heb met 200k inwoners de zuivering helemaal uitgebouwd en nog kom ik af en toe te kort
  maandag 11 maart 2013 @ 10:45:20 #13
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_123902286
quote:
9s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:38 schreef STING het volgende:

[..]

Vanavond maar eens uittesten :7
Kan nu niet inloggen, krijg een error.

[..]

Dat betekend dat je aan het werk meot gaat o|O
  maandag 11 maart 2013 @ 10:45:50 #14
194233 Friday12
Originele kloon
pi_123902307
stad werkt nog steeds niet :')
pi_123902433
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:44 schreef mschol het volgende:

[..]

eigenlijk moet ik nu mijn pomp verplaatsen :D

ik mis wel nog een hoge capaciteits rioolzuivering, ik heb met 200k inwoners de zuivering helemaal uitgebouwd en nog kom ik af en toe te kort
Tweede zuivering plaatsen?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 11 maart 2013 @ 10:53:55 #16
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_123902571
quote:
Dit is wel redelijk onthutsend inderdaad. :o
Zoiets moet in de loop van de ontwikkel periode toch duidelijk worden bij een developer? :?
Dit is één van de fundamentele functionaliteiten van Sim City!

Let even op hoe, bij het wederom aanleggen van de Dirt Road, sommige auto's die al op de Avenue rijden omdraaien en achteraan de file sluiten bij de al verstopte Dirt Road. :')
pi_123902577
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:49 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Tweede zuivering plaatsen?
waar dan? ik kom al ruimte te kort :+
pi_123902610
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dit is wel redelijk onthutsend inderdaad. :o
Zoiets moet in de loop van de ontwikkel periode toch duidelijk worden bij een developer? :?
Dit is één van de fundamentele functionaliteiten van Sim City!

Ik wil de argumenten wel eens horen voor die pathfindingkeuze ja :')
  maandag 11 maart 2013 @ 10:55:57 #19
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_123902627
Even hierop terugkomen:

quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:13 schreef STING het volgende:
Wat betreft dat water inderdaad, raakt dat nou gewoon op net zoals coal/iron/oil, dat je dus op een gegeven moment het uit een andere stad moet gaan importeren?
Op een gegeven moet dan toch het water in de hele regio op zijn?
Het is wel degelijk te doen. Als je een sewage treatment plant hebt, pompt die schoon drinkwater rechtstreeks de grond in... Als je hiernaast een waterpomp plaatst kun je zonder limiet water blijven pompen, het donkerblauwe zal nooit lichter worden doordat de sewage treatment continu vers schoon drinkwater de grond in blijft pompen..

Regen is idd fucked, werkt totaal niet, maar bovenstaande oplossing functioneert. Ik voorzie met 1 sewage treatment plant met 4 slots en daarnaast 3 waterpompen mijn 115.000 mensen van water zonder dat het ooit opraakt..

Overigens kun je een waterpomp ook naast een rivier zetten voor hetzelfde effect, maar dan moet je natuurlijk wel een rivier hebben op je map ;)

-edit-

Zie dat je het al gevonden had.. polution is overigens geen issue als je zorgt dat je sewage treatment altijd genoeg capaciteit heeft... Op tijd bassins bijplaatsen dus ;)
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_123902643
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:49 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Tweede zuivering plaatsen?
1 stad inrichten met alleen maar zuivering, garbage, water en elektriciteit (laatste mag wel als je great work solar bouwt), en dat gebruiken om de rest van de nasty dingetjes af te helpen.
  maandag 11 maart 2013 @ 10:58:57 #21
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_123902714
Kom om in de hazmatfires
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_123902739
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dit is wel redelijk onthutsend inderdaad. :o
Zoiets moet in de loop van de ontwikkel periode toch duidelijk worden bij een developer? :?
Dit is één van de fundamentele functionaliteiten van Sim City!

Let even op hoe, bij het wederom aanleggen van de Dirt Road, sommige auto's die al op de Avenue rijden omdraaien en achteraan de file sluiten bij de al verstopte Dirt Road. :')
dat path finding kaput was was al duidelijk met dat eerste experiment.. maar dit drukt het er nog even bovenop :D
  maandag 11 maart 2013 @ 11:04:43 #24
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_123902892
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:00 schreef mschol het volgende:

[..]

dat path finding kaput was was al duidelijk met dat eerste experiment.. maar dit drukt het er nog even bovenop :D
"Aren't problems like these what the $19.99 "Streets and Rails" addon that you just know will be coming will allegedly remedy?"

:D
pi_123902922
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

"Aren't problems like these what the $19.99 "Streets and Rails" addon that you just know will be coming will allegedly remedy?"

:D
Echt he. :D

In SC4 is er nog een community mod voor gemaakt om die trafficproblemen te verhelpen, maar dat kun je voor deze SC vergeten. ;(
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_123903055
Terwijl de oplossing zo simpel is he. length_of_road*roadtype (sand=2.0, low= 1.8, medium=1.6, etc), laagste uitkomst = route.
pi_123903091
quote:
99s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:10 schreef stbabylon het volgende:
Terwijl de oplossing zo simpel is he. length_of_road*roadtype (sand=2.0, low= 1.8, medium=1.6, etc), laagste uitkomst = route.
en amount of traffic natuurlijk..
PSN: Metal_Akilla
pi_123903115
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:11 schreef Akilla het volgende:

[..]

en amount of traffic natuurlijk..
Het moet niet te makkelijk worden he
pi_123903127
Hoe kun je een regio zoeken als je deel wilt nemen aan een spel ?

Ik krijg alleen de volle regio's te zien als ik een nieuw spel wil starten.
pi_123903184
quote:
12s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:11 schreef AppleMartini het volgende:

[..]

Het moet niet te makkelijk worden he
voor services is het toch wel nodig denk ik.. niet alle auto's heoven dat te doen, maar zeker toch een paar. Anders krijg je het probleem dat er geen mensen meer over de zandwegen oid rijden... terwijl je daar ook wel wat verkeer wil hebben..
PSN: Metal_Akilla
  maandag 11 maart 2013 @ 11:13:35 #31
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_123903186
wat kan je tegen zwervers doen??
pi_123903192
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:12 schreef murphyjenkins het volgende:
Hoe kun je een regio zoeken als je deel wilt nemen aan een spel ?

Ik krijg alleen de volle regio's te zien als ik een nieuw spel wil starten.
Schijnt (tijdelijk) niet te kunnen.
  maandag 11 maart 2013 @ 11:14:03 #33
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_123903212
Die rollbacks... :')
Start ik mijn stad op: Rollback naar ouder tijdstip dan waar ik had afgesloten. Op zich niet erg want ik kon nu wat problemen verhelpen met het verkeer enzovoorts. Na 2 uur spelen: Simcity connectie bullshit faalt, rollback naar oorspronkelijk punt waar ik gister had afgesloten maar die hij schijnbaar vanochtend de eerste keer niet kon laden en een rollback moest doen. :') :') 2 uur voor nop gespeeld weer. -O-
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_123903219
quote:
2s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:13 schreef hiddit het volgende:
wat kan je tegen zwervers doen??
Genoeg werk, genoeg opleiding.
  maandag 11 maart 2013 @ 11:14:23 #35
47102 Elvi
miemkwien
pi_123903225
Is het echt nodig om online te spelen of kan ik het nu al kopen en wachten met online gaan tot de servers werken?
pi_123903230
quote:
99s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:10 schreef stbabylon het volgende:
Terwijl de oplossing zo simpel is he. length_of_road*roadtype (sand=2.0, low= 1.8, medium=1.6, etc), laagste uitkomst = route.
en wat doet dat voor de serverload, aangezien elke agent apart berekend moet worden?
  maandag 11 maart 2013 @ 11:14:57 #37
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_123903242
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:14 schreef Elvi het volgende:
Is het echt nodig om online te spelen of kan ik het nu al kopen en wachten met online gaan tot de servers werken?
ja jammer genoeg moet je online zijn. Je moet inloggen op de servers om singleplayer te kunnen spelen. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_123903247
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:14 schreef Elvi het volgende:
Is het echt nodig om online te spelen of kan ik het nu al kopen en wachten met online gaan tot de servers werken?
je moet online spelen en de servers werken vrij aardig inmiddels al zeg ik het zelf
pi_123903252
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:14 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Die rollbacks... :')
Start ik mijn stad op: Rollback naar ouder tijdstip dan waar ik had afgesloten. Op zich niet erg want ik kon nu wat problemen verhelpen met het verkeer enzovoorts. Na 2 uur spelen: Simcity connectie bullshit faalt, rollback naar oorspronkelijk punt waar ik gister had afgesloten maar die hij schijnbaar vanochtend de eerste keer niet kon laden en een rollback moest doen. :') :') 2 uur voor nop gespeeld weer. -O-
In tegenstelling tot het zeer nuttige spelen van een computerspel wat je in de echte wereld niks oplevert waar het wel goed wordt opgeslagen ;)
  maandag 11 maart 2013 @ 11:15:37 #40
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_123903267
quote:
99s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:14 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Genoeg werk, genoeg opleiding.
Ik hoop nog steeds dat we een stukje DLC krijgen met Bruine Hemden en speciale douches om het zwerverprobleem op te lossen. :D
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_123903277
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:14 schreef mschol het volgende:

[..]

en wat doet dat voor de serverload, aangezien elke agent apart berekend moet worden?
Nu wordt duidelijk gekeken wat het minste aantal stukjes kost, dan minste aantal stukjes * een simpel getal. Dat is echt niet veel extra load.
pi_123903298
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:15 schreef beelz het volgende:

[..]

Ik hoop nog steeds dat we een stukje DLC krijgen met Bruine Hemden en speciale douches om het zwerverprobleem op te lossen. :D
Ik ben bang dat dat het niet wordt.

Als je eenmaal de juiste, richtbare, rampen hebt, kun je het probleem wel oplossen...
pi_123903370
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:15 schreef beelz het volgende:

[..]

Ik hoop nog steeds dat we een stukje DLC krijgen met Bruine Hemden en speciale douches om het zwerverprobleem op te lossen. :D
Een DLC waarbij je een bus kan laten rondrijden met 'In Region XXX of City XXX is het een paradijs voor zwervers' :7
(c) SP
pi_123903388
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:14 schreef mschol het volgende:

[..]

en wat doet dat voor de serverload, aangezien elke agent apart berekend moet worden?
Alsof dat soort dingen op de server berekend worden.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 11 maart 2013 @ 11:25:29 #45
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_123903602
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:19 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Alsof dat soort dingen op de server berekend worden.
Ja dat probeert iedereen je steeds wijs te maken :')
"Omdat onze pc's het niet aankunnen" Die miljoenen computers kunnen namelijk niet op tegen 2 serverparkjes van EA ergens in Oude Pekela. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_123903614
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:19 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Alsof dat soort dingen op de server berekend worden.
dat weet je niet zeker, maar als het op de client berekend wordt zal een complexere berekening (die echt nodig is om het in goede banen te leiden denk ik) wel voor een zwaardere load zorgen en dus mogelijk dat gamers met minimale systeemeisen het helemaal niet meer kunnen draaien...
zeg niet dat het vaststaat dat het gebeurd, maar het kan..
  maandag 11 maart 2013 @ 11:26:12 #47
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_123903630
Weer rollback. ffs. :')

[ Bericht 5% gewijzigd door STING op 11-03-2013 11:29:58 (taalgebruik) ]
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  maandag 11 maart 2013 @ 11:28:00 #48
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_123903690
Is er al wat bekend wanneer de OSX versie gereleased wordt?
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_123903729
Heeft er toevallig iemand ervaring met SimCity 5 op Bootcamp? Ik draai het nu op m'n MacBookPro early 2011 15". Maar het lijkt alsof mn videokaart het niet helemaal trekt. Er zit een AMD Radeon HD 6490M 256 MB en een Intel HD-video 3000 384 MB in. Qua videokaarten heb ik nergens verstand van maar zouden deze videokaarten het aankunnen?
  maandag 11 maart 2013 @ 11:30:25 #50
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_123903781
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:29 schreef Florissant het volgende:
Heeft er toevallig iemand ervaring met SimCity 5 op Bootcamp? Ik draai het nu op m'n MacBookPro early 2011 15". Maar het lijkt alsof mn videokaart het niet helemaal trekt. Er zit een AMD Radeon HD 6490M 256 MB en een Intel HD-video 3000 384 MB in. Qua videokaarten heb ik nergens verstand van maar zouden deze videokaarten het aankunnen?
Weet het niet precies maar het zijn sowieso niet echt superkaarten. Overigens apart dat je een AMD én Intel kaart hebt.

Iets meer dan 512mb geheugen is ook niet echt veel. Weet niet hoe hoog je de settings hebt in-game?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_123903874
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:30 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Weet het niet precies maar het zijn sowieso niet echt superkaarten. Overigens apart dat je een AMD én Intel kaart hebt.

Iets meer dan 512mb geheugen is ook niet echt veel. Weet niet hoe hoog je de settings hebt in-game?
In de wereld van Apple kan alles.
pi_123903911
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:30 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Weet het niet precies maar het zijn sowieso niet echt superkaarten. Overigens apart dat je een AMD én Intel kaart hebt.

Iets meer dan 512mb geheugen is ook niet echt veel. Weet niet hoe hoog je de settings hebt in-game?
er wordt altijd maar 1 kaart gebruikt, dus die 6490m zal wel gebruikt worden... en die is nauwelijks sneller als de HD5450 en die wordt als simcity gezien als trager als minimum spec, maar je mag het proberen..
pi_123903924
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:30 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Weet het niet precies maar het zijn sowieso niet echt superkaarten. Overigens apart dat je een AMD én Intel kaart hebt.

Iets meer dan 512mb geheugen is ook niet echt veel. Weet niet hoe hoog je de settings hebt in-game?
Daar is niets apart aan. Intel onboard, AMD erbij geprikt. Zo te kopen.

quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:29 schreef Florissant het volgende:
Heeft er toevallig iemand ervaring met SimCity 5 op Bootcamp? Ik draai het nu op m'n MacBookPro early 2011 15". Maar het lijkt alsof mn videokaart het niet helemaal trekt. Er zit een AMD Radeon HD 6490M 256 MB en een Intel HD-video 3000 384 MB in. Qua videokaarten heb ik nergens verstand van maar zouden deze videokaarten het aankunnen?
Het zal niet geniaal lopen, daarom wacht ik ook op de native Mac-versie. Deze moet je later apart kopen. Uitgesteld tot nadere instructies. Gezien ze als een malloot deze game nog moeten patchen zal dat nog wel even duren :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123903972
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:30 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Weet het niet precies maar het zijn sowieso niet echt superkaarten. Overigens apart dat je een AMD én Intel kaart hebt.

Iets meer dan 512mb geheugen is ook niet echt veel. Weet niet hoe hoog je de settings hebt in-game?
Ja snap ik ook niet helemaal.. Weet dan ook niet welke videokaart BootCamp gebruikt aangezien er maar 1 tegelijkertijd kan worden gebruikt.. (?)
Ik draai alles op medium maar wil ik alles soepel hebben draaien moet ik mn "light" op none hebben. Maar dan ziet het er echt niet uit..
pi_123903984
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:26 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Weer rollback. ffs. :')
Blij dat ik nu niet aan het spelen ben lees ik al :')
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_123904090
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:35 schreef Florissant het volgende:

[..]

Ja snap ik ook niet helemaal.. Weet dan ook niet welke videokaart BootCamp gebruikt aangezien er maar 1 tegelijkertijd kan worden gebruikt.. (?)
Ik draai alles op medium maar wil ik alles soepel hebben draaien moet ik mn "light" op none hebben. Maar dan ziet het er echt niet uit..
Apple heeft om een 'gamepc' te maken een betere videokaart erin gestopt dan dat er al op het moederbord standaard aanwezig is. Om zuinig te blijven werkt je Apple standaard op je Intel-video, omdat die veel minder energie vreet, en als het wat zwaarder wordt, gamen bv, dan wordt de AMD aangezet. Niet dat die hevig snel is, maar tov de Intel is alles snel :+

Mac en gamen, mwoa, het gaat, maar verwacht geen wonderen met high-end settings bv, dat gaat never nooit niet.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123904144
Iemand die al een stad met meer dan 500k inwoners voor elkaar heeft gekregen? Of gaat dat gewoon niet op deze maps?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_123904164
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:34 schreef Pheno het volgende:

[..]

Daar is niets apart aan. Intel onboard, AMD erbij geprikt. Zo te kopen.

[..]

Het zal niet geniaal lopen, daarom wacht ik ook op de native Mac-versie. Deze moet je later apart kopen. Uitgesteld tot nadere instructies. Gezien ze als een malloot deze game nog moeten patchen zal dat nog wel even duren :')
Jij hebt liever dat ze een Pear-versie uitbrengen gebaseerd op het brakke product en dan allebei gaan fixen?
pi_123904205
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:40 schreef Rezania het volgende:
Iemand die al een stad met meer dan 500k inwoners voor elkaar heeft gekregen? Of gaat dat gewoon niet op deze maps?
ik denk niet dat dat gaat lukken.. De grootste die ik gezien heb zijn rond de 270K
  maandag 11 maart 2013 @ 11:42:14 #60
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_123904208
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:39 schreef Pheno het volgende:

[..]

Apple heeft om een 'gamepc' te maken een betere videokaart erin gestopt dan dat er al op het moederbord standaard aanwezig is. Om zuinig te blijven werkt je Apple standaard op je Intel-video, omdat die veel minder energie vreet, en als het wat zwaarder wordt, gamen bv, dan wordt de AMD aangezet. Niet dat die hevig snel is, maar tov de Intel is alles snel :+

Mac en gamen, mwoa, het gaat, maar verwacht geen wonderen met high-end settings bv, dat gaat never nooit niet.
daarom wacht ik op de OSX versie. mijn 16gig retina vreet simcity met gemak :)
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_123904213
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:39 schreef Pheno het volgende:

[..]

Apple heeft om een 'gamepc' te maken een betere videokaart erin gestopt dan dat er al op het moederbord standaard aanwezig is. Om zuinig te blijven werkt je Apple standaard op je Intel-video, omdat die veel minder energie vreet, en als het wat zwaarder wordt, gamen bv, dan wordt de AMD aangezet. Niet dat die hevig snel is, maar tov de Intel is alles snel :+

Mac en gamen, mwoa, het gaat, maar verwacht geen wonderen met high-end settings bv, dat gaat never nooit niet.
Oke bedankt voor de opheldering! Raar ook dat je dan nog een keer moet gaan betalen voor de Mac-versie.. Aangezien ik hem gewoon heb gedownload vio Origin.
pi_123904215
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:40 schreef Rezania het volgende:
Iemand die al een stad met meer dan 500k inwoners voor elkaar heeft gekregen? Of gaat dat gewoon niet op deze maps?
Ik zelf niet, maar wel al screens gezien.

Zelf zit ik met een stad op 110k, en daar zit nog meer dan genoeg uitbreidingsruimte. Maar 20% van de groene zones is skyscraper.
  maandag 11 maart 2013 @ 11:42:30 #63
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_123904220
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:29 schreef Florissant het volgende:
Heeft er toevallig iemand ervaring met SimCity 5 op Bootcamp? Ik draai het nu op m'n MacBookPro early 2011 15". Maar het lijkt alsof mn videokaart het niet helemaal trekt. Er zit een AMD Radeon HD 6490M 256 MB en een Intel HD-video 3000 384 MB in. Qua videokaarten heb ik nergens verstand van maar zouden deze videokaarten het aankunnen?
Speel het hier op een mid 2010 iMac met een ATI HD 4850 kaart op 2560 x 1440. Textures op high, rest op medium en de schaduwen heb ik uitstaan. Speelt best ok eigenlijk voor zo'n oude kaart uit 2008. Had verwacht dat de performance minder zou zijn.

Ben wel benieuwd of de performance van de Mac versie beter zou zijn. Kreeg wel een melding over een verouderde driver maar las te veel negatieve verhalen over het handmatig upgraden van de drivers dat ik het zo gelaten heb.
pi_123904225
quote:
99s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:41 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Jij hebt liever dat ze een Pear-versie uitbrengen gebaseerd op het brakke product en dan allebei gaan fixen?
Nee, maar ik snap wel dat ze niet tegelijkertijd aan deze twee items gaan werken. En dat is jammer, want mijn WIndows-laptop trekt dit spel niet zo heel soepel. Die is ook niet gemaakt om te gamen :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123904241
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:42 schreef Pheno het volgende:

[..]

Nee, maar ik snap wel dat ze niet tegelijkertijd aan deze twee items gaan werken. En dat is jammer, want mijn WIndows-laptop trekt dit spel niet zo heel soepel. Die is ook niet gemaakt om te gamen :P
Je Apple ook niet :P

/inkoppertje
pi_123904249
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:40 schreef Rezania het volgende:
Iemand die al een stad met meer dan 500k inwoners voor elkaar heeft gekregen? Of gaat dat gewoon niet op deze maps?
Ik zat aan de 450K, maar helaas, Maxis vond het nodig om die dood te maken. En ik kon nog makkelijk groeien.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123904269
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:42 schreef ThamfBeast het volgende:

[..]

ik denk niet dat dat gaat lukken.. De grootste die ik gezien heb zijn rond de 270K
Zelf heb ik nog niet eens hoger dan 200k gezien.
quote:
99s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:42 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik zelf niet, maar wel al screens gezien.

Zelf zit ik met een stad op 110k, en daar zit nog meer dan genoeg uitbreidingsruimte. Maar 20% van de groene zones is skyscraper.
Ik zit nu op 160k, maar er kan echt helemaal niet meer bij. :') Moet wel toegeven dat ik de ruimte niet optimaal benut, maar veel bochten heb en zo. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_123904282
quote:
99s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:42 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Je Apple ook niet :P

/inkoppertje
Aub weer niet een anti-apple discussie graag, die kleutertijd zijn we wel voorbij mag ik hopen.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123904298
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:43 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik zat aan de 450K, maar helaas, Maxis vond het nodig om die dood te maken. En ik kon nog makkelijk groeien.
Tering. :o Ik ga het vanmiddag proberen met een stad voor enkel huizen, winkelen en werken doen ze maar in een andere stad.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_123904303
quote:
14s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:44 schreef Pheno het volgende:

[..]

Aub weer niet een anti-apple discussie graag, die kleutertijd zijn we wel voorbij mag ik hopen.
Goed die was flauw, maar je moet toegeven dat Apples nou niet bekend staan als game-pc's.
pi_123904318
Low wealth, high density moet je een aardig eind komen.
pi_123904345
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:29 schreef Florissant het volgende:
Heeft er toevallig iemand ervaring met SimCity 5 op Bootcamp? Ik draai het nu op m'n MacBookPro early 2011 15". Maar het lijkt alsof mn videokaart het niet helemaal trekt. Er zit een AMD Radeon HD 6490M 256 MB en een Intel HD-video 3000 384 MB in. Qua videokaarten heb ik nergens verstand van maar zouden deze videokaarten het aankunnen?
Ik draai het ook op de Macbook Pro via bootcamp. Zelfde videocard. Wel nog even de drivers geupdate. Al was dat ook niet per se nodig. Heb alle settings op normaal staan en draait prima.
pi_123904392
quote:
99s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:45 schreef stbabylon het volgende:
Low wealth, high density moet je een aardig eind komen.
Dan nog, denk niet dat het je gaat lukken zonder andere steden.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_123904409
quote:
Show your stuff!


En dit is een stad waarvan ik de hoop bijna had opgegeven hè. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_123904424
quote:
99s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:44 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Goed die was flauw, maar je moet toegeven dat Apples nou niet bekend staan als game-pc's.
Dat zeg ik toch ook hierboven. Dat zijn ze niet :P

quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:39 schreef Pheno het volgende:

[..]

Apple heeft om een 'gamepc' te maken een betere videokaart erin gestopt dan dat er al op het moederbord standaard aanwezig is. Om zuinig te blijven werkt je Apple standaard op je Intel-video, omdat die veel minder energie vreet, en als het wat zwaarder wordt, gamen bv, dan wordt de AMD aangezet. Niet dat die hevig snel is, maar tov de Intel is alles snel :+

Mac en gamen, mwoa, het gaat, maar verwacht geen wonderen met high-end settings bv, dat gaat never nooit niet.
Zie gamepc tussen quotes en het laatste zinnetje :P Dat zegt genoeg hoe ik erover denk :P

Maar een HP laptop is nog slechter, en eigenlijk van mijn werk, dus ik heb liever dat ik op een Mac dit kan spelen. Shooters doe ik toch niet, dus het meeste zoals StarCraft, Diablo en hopelijk ook dit werkt prima :)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  maandag 11 maart 2013 @ 11:50:08 #76
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_123904474
quote:
10s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:48 schreef Rezania het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En dit is een stad waarvan ik de hoop bijna had opgegeven hè. _O-
dat is je maximale bouwgrond? Dat wordt niet groter oid? -O-
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_123904498
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:50 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

dat is je maximale bouwgrond? Dat wordt niet groter oid? -O-
Nee. :N Heb ook niet echt het idee dat de ene kaart groter is dan de andere of zo.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_123904526
Oh, dat was op 104k, dit is op 160k:

Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 11 maart 2013 @ 11:51:43 #79
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_123904531
das best redelijk suf dan :|
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_123904539
quote:
99s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:45 schreef stbabylon het volgende:
Low wealth, high density moet je een aardig eind komen.
Ik had vooral educatie (uni etc) en dan high density. Alleen geen commercial, daarvoor gingen ze naar een andere stad. Dan kom je best wel hoog de lucht in en weinig vervuiling. Alleen die godzilla en grondstoffentekort deden me de das om. En Global Market deed het niet om ze te krijgen, anders was ik nog redelijk ver richting half miljoen en een volle city hall met uitbreidingen gekomen :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123904577
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:50 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee. :N Heb ook niet echt het idee dat de ene kaart groter is dan de andere of zo.
de kaarten zijn even groot, de bebouwbare grond verschilt wel per map door heuvels enzo
pi_123904588
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:51 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik had vooral educatie (uni etc) en dan high density. Alleen geen commercial, daarvoor gingen ze naar een andere stad. Dan kom je best wel hoog de lucht in en weinig vervuiling. Alleen die godzilla en grondstoffentekort deden me de das om. En Global Market deed het niet om ze te krijgen, anders was ik nog redelijk ver richting half miljoen en een volle city hall met uitbreidingen gekomen :')

damn :o

dat ga ik in een volgende regio proberen..
pi_123904593
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:51 schreef _GdR_ het volgende:
das best redelijk suf dan :|
Grotere maps komen er wel...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_123904619
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:53 schreef mschol het volgende:

[..]

damn :o

dat ga ik in een volgende regio proberen..
Ja zo zat ik ook. Gieb oil, gieb oil :'(
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123904630
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:51 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik had vooral educatie (uni etc) en dan high density. Alleen geen commercial, daarvoor gingen ze naar een andere stad. Dan kom je best wel hoog de lucht in en weinig vervuiling. Alleen die godzilla en grondstoffentekort deden me de das om. En Global Market deed het niet om ze te krijgen, anders was ik nog redelijk ver richting half miljoen en een volle city hall met uitbreidingen gekomen :')

Ook geen industrie dus? Alleen hoogopgeleide mensen in flats?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 11 maart 2013 @ 11:54:46 #86
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_123904654
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:42 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

daarom wacht ik op de OSX versie. mijn 16gig retina vreet simcity met gemak :)
Niet op high, en zeker niet op native resolutie.

OSX kun je misschien wel iets op gamen maar de hardware is gewoon niet zo krachtig. En die osx versie gaat niet beter performen dan een bootcamp dat doet. Verschil van maximaal 5% in fps, positief of negatief.

Die 650m die erin zit is opzich wel aardig maar die resolutie vermoord je fps gewoon.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_123904662
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:51 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik had vooral educatie (uni etc) en dan high density. Alleen geen commercial, daarvoor gingen ze naar een andere stad. Dan kom je best wel hoog de lucht in en weinig vervuiling. Alleen die godzilla en grondstoffentekort deden me de das om. En Global Market deed het niet om ze te krijgen, anders was ik nog redelijk ver richting half miljoen en een volle city hall met uitbreidingen gekomen :')

Hoe ging je de 'moving out, we need places to shop' tegen?
pi_123904663
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:54 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ook geen industrie dus? Alleen hoogopgeleide mensen in flats?
Ja, wel industrie, maar mens die geleerd hebben gaan in de high tech zitten en dat vervuilt minder.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123904686
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:54 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ja, wel industrie, maar mens die geleerd hebben gaan in de high tech zitten en dat vervuilt minder.
Hmm, even proberen vanmiddag dan maar. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_123904698
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:54 schreef AppleMartini het volgende:

[..]

Hoe ging je de 'moving out, we need places to shop' tegen?
Tweede stad vol op commercie. En een winkelstraatje in de stad ergens, om die jankerds wat te sussen. En een casino blij te maken, anders komt er geen hont :+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123904766
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:55 schreef DeeCruise het volgende:
Even hierop terugkomen:

[..]

Het is wel degelijk te doen. Als je een sewage treatment plant hebt, pompt die schoon drinkwater rechtstreeks de grond in... Als je hiernaast een waterpomp plaatst kun je zonder limiet water blijven pompen, het donkerblauwe zal nooit lichter worden doordat de sewage treatment continu vers schoon drinkwater de grond in blijft pompen..

Regen is idd fucked, werkt totaal niet, maar bovenstaande oplossing functioneert. Ik voorzie met 1 sewage treatment plant met 4 slots en daarnaast 3 waterpompen mijn 115.000 mensen van water zonder dat het ooit opraakt..

Overigens kun je een waterpomp ook naast een rivier zetten voor hetzelfde effect, maar dan moet je natuurlijk wel een rivier hebben op je map ;)

-edit-

Zie dat je het al gevonden had.. polution is overigens geen issue als je zorgt dat je sewage treatment altijd genoeg capaciteit heeft... Op tijd bassins bijplaatsen dus ;)
Ik ben het aan het proberen, maar de pomp klaagt de hele tijd dat er geen water onder zit (zit er op de kaart dus ook niet). Terwijl hij pal naast de sewage plant staat :(.
  maandag 11 maart 2013 @ 11:58:05 #92
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_123904774
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:54 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Niet op high, en zeker niet op native resolutie.

OSX kun je misschien wel iets op gamen maar de hardware is gewoon niet zo krachtig. En die osx versie gaat niet beter performen dan een bootcamp dat doet. Verschil van maximaal 5% in fps, positief of negatief.

Die 650m die erin zit is opzich wel aardig maar die resolutie vermoord je fps gewoon.
Als de OSX versie er is. dan kan ik m moeiteloos op uber high speulen. :Y
via bootcamp ga ik niet eens proberen
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_123904796
Grootste probleem is de zorg, dat ziekenhuis kost echt belachelijk veel. Dus een groot ziekenhuis op operaties en meuk en dan wat kleine in de uithoeken van de stad om snel te kunnen blijven reageren. Maar dat is echt bizar :') Ik weet dat onze zorgkosten veel zijn, maar die in SImCity rijzen de pan uit :') Ik wil zorgpremies kunnen instellen, dat betalen de inwoners ook maar :D
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123904838
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:58 schreef Pheno het volgende:
Grootste probleem is de zorg, dat ziekenhuis kost echt belachelijk veel. Dus een groot ziekenhuis op operaties en meuk en dan wat kleine in de uithoeken van de stad om snel te kunnen blijven reageren. Maar dat is echt bizar :') Ik weet dat onze zorgkosten veel zijn, maar die in SImCity rijzen de pan uit :') Ik wil zorgpremies kunnen instellen, dat betalen de inwoners ook maar :D
daarom 11 of 12% taxes..
pi_123904910
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:59 schreef mschol het volgende:

[..]

daarom 11 of 12% taxes..
Die heb ik nog nooit veranderd :@ Wat is standaard?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123904928
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:01 schreef Pheno het volgende:

[..]

Die heb ik nog nooit veranderd :@ Wat is standaard?
9% en als je je stadhuis uitschakelt (en je taxes hebt verhoogd) schieten ze weer terug naar 9% :')
pi_123905040
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:01 schreef mschol het volgende:

[..]

9% en als je je stadhuis uitschakelt (en je taxes hebt verhoogd) schieten ze weer terug naar 9% :')
Bugs :')

Ik ben al een opzetje aan het maken van de review, maar sites die prerelease hebben gespeeld een 9 geven snap ik niet :') (nou ja, iets met een bruine onderarm etc, dat dan weer wel). Het is echt superverslavend, maar er zitten toch molshopen met bugs in :') Om nog maar te zwijgen over deze rampzalige launchperikelen :D
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Moderator maandag 11 maart 2013 @ 12:04:35 #98
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_123905070
Nog steeds klote met de servers?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_123905127
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:59 schreef mschol het volgende:

[..]

daarom 11 of 12% taxes..
Nog steeds veel minder dan wat wij betalen. Net de gemeente belasting aanslag gekregen. Die is 11% omhoog gegaan :')
  Moderator maandag 11 maart 2013 @ 12:07:27 #100
42184 crew  DaMart
pi_123905188
quote:
99s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:05 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Nog steeds veel minder dan wat wij betalen. Net de gemeente belasting aanslag gekregen. Die is 11% omhoog gegaan :')
Dat dus... en ik vind het wel kut dat je maximaal 20% kunt vragen. Gisteren kon ik alleen verder door alle diensten uit te schakelen :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')