quote:

Het probleem voor Barça ligt hem in het feit dat Milaan 100% gaat verdedigen. Er wordt vanavond een zwart/rode muur op getrokken van jewelste. Wat de ondergang van Barça zal worden is het gedachtegoed van waaruit ze hun spel spelen.
Namelijk het "voetballend op gaan lossen". We hebben gezien tegen Inter, met onze vriend Mourinho. Handbalvoetbal wordt het ook genoemd. Het balbezit zal wederom 70% / 30% zijn in het voordeel van Barça.
Wat ze naar mijn idee, ik roep dit al veel vaker tegen dit soort ploegen, moeten doen is gewoon een keer of 15 a 20 per helft uit de 2e lijn schieten, vanaf rand 16. Dit druist weliswaar compleet in tegen het gedachtegoed van Barça, maar tegen dit soort ploegen is het gewoon nodig. En moeilijk is het niet, daar je ook vanavond weer zal zien dat de rood/zwarte muur opgetrokken wordt op de rand 16.
Met een Messi/Xavi/Adriano/Dani Alves heb je spelers in huis die een meer dan goed schot in hun been hebben.
Wanneer je dit doet voldoe je ook niet aan het verwachtingpatroon van AC Milaan. Die verwachten alleen maar tiki/takkie en daar is de afgelopen week natuurlijk tot vervelends toe over gesproken/getraind @ San Siro.
Na een schot of 6 á 7 heb je natuurlijk, ervan uitgaande dat ze allemaal tussen de palen zitten, heb je natuurlijk de kans dat er al 1 of 2 in liggen. Wanneer dit niet het geval is gaat Milaan zich denk ik toch achter de oren krabben. Houden we dit wel 90 minuten vol?
Ik denk van niet. Met een schot of 40 op goal (en geloof me, die kans krijgen ze 70%/30% bal bezit in het voordeel van Barça continue spelend op de rand 16) gaan er echt wel 1 of 2 in.
Vervolgens zal Milaan het spel wel aan moeten passen en verder van de goal afspelen waardoor de ruimtes groter worden en Barça weer het tikkie/takkie kan gaan spelen.
Afwisseling is dus het keywoord vanavond. Maargoed het zit niet in de aard van het beestje, dus bovenstaande zal wel niet uitgevoerd worden vanavond. Maar mijn idee is het dé oplossing tegen dit soort verdedigende ploegen