Wat isquote:De(Pharomachrus mocinno) is een vogel uit Midden-Amerika, die behoort tot de familie van de trogons. Het is de nationale vogel van het Midden-Amerikaanse land Guatemala. Tevens is het de naam van de munteenheid van dat land.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life isn't fair, it's just fairer than death (William Goldman)
Je bent mildquote:
Stand deel 2888:quote:
Nooit van de man gehoord.quote:Op maandag 11 maart 2013 00:07 schreef ß het volgende:
Welke sport beoefent Casper ter Lüün professioneel?
Klunen ?quote:Op maandag 11 maart 2013 00:11 schreef ß het volgende:
Vorige week heb ik hem bij studio sport gezien. Hij werd Nederlands kampioen.
Al Pé ?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Truste!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
Bahasa Belanda?quote:Op maandag 11 maart 2013 09:05 schreef PhysicsRules het volgende:
Wat is de oudste levende indo-europese taal (dus, die nog gesproken wordt)?
Perzisch?quote:Op maandag 11 maart 2013 11:59 schreef PhysicsRules het volgende:
Sorry, was weg. Veel oostelijker. Een bekende klassiek taal, niet Europees.
Dan kom je weer terug bij af uiteindelijk. het Engels?quote:
Nee, in India en Pakistanquote:Op maandag 11 maart 2013 12:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan kom je weer terug bij af uiteindelijk. het Engels?
Hindu?quote:
Flitspaal saves the day!quote:
Pulp Fictionquote:Op maandag 11 maart 2013 12:43 schreef Flitspaal het volgende:
It was a teenage wedding
And the old folks wished them well
You could see that Pierre
Did truly love the mademoiselle
And now the young monsieur and madame
Have rung the chapel bell
Wat van wie?
nou de titel nog.quote:Op maandag 11 maart 2013 12:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Pulp Fiction![]()
Liedje van Chuck Berry
Dat mag helaas niet, hoogstens evt. ter zelf bevestigen na posten.quote:Op maandag 11 maart 2013 13:01 schreef ErwinRommel het volgende:
Trouwens, mag ik dat wel? Ik heb die cd er ff bijgepakt
Hmmm, zanger wist ik, film ook, maar CD erbij gepakt om de zanger te bevestigen, en dus zodoende ook de naam te hebben gelezen.quote:Op maandag 11 maart 2013 13:04 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Dat mag helaas niet, hoogstens evt. ter zelf bevestigen na posten.
Ha, dan zijn jullie hier strenger dan in MUZ Trivia.quote:Op maandag 11 maart 2013 13:04 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Dat mag helaas niet, hoogstens evt. ter zelf bevestigen na posten.
pak er soms ook gewoon google bij op mijn eigen pc. Ken je dat, google?quote:Op maandag 11 maart 2013 13:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ha, dan zijn jullie hier strenger dan in MUZ Trivia.
Daar mag je je eigen collectie wel raadplegen...
Ja, wat wil je daarmee zeggen?quote:Op maandag 11 maart 2013 13:09 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
pak er soms ook gewoon google bij op mijn eigen pc. Ken je dat, google?
Geen Ned-Indië, daarvan was Batavia idd de hoofdstad van (nu Jakarta)quote:Op maandag 11 maart 2013 13:44 schreef plagvreugd het volgende:
Ik bied Nederlands Indie, maar dat was vast Bataviastad.
quote:In 1637 werd Johan Maurits van Nassau-Siegen naar de kolonie gestuurd om orde op zaken te stellen. Hij stichtte Mauritsstad op een eilandje tegenover de Portugese nederzetting X, voerde godsdienstvrijheid in en stelde een soort parlement in, stimuleerde de suikerrietproductie en beveiligde het land tegen invallers. Daarnaast liet hij het landschap, de inwoners, de flora en fauna vastleggen door kunstschilders Frans Post en Albert Eckhout.
Idd, Nederlands Braziliëquote:
Maar je hebt het niet goedquote:Op maandag 11 maart 2013 14:10 schreef ErwinRommel het volgende:
Holland
gelderland
Friesland
Drenthe
Zeeland
Utrecht
Overijssel
Mooi kut dan, want dat, tenminste deze namen werden ook gegeven aan de Fregatten na de oorlog, de Friesland klassequote:Op maandag 11 maart 2013 14:12 schreef Asap het volgende:
[..]
Maar je hebt het niet goed, 1 klopt niet en je mist er 1. Officieel was het ook Gelre, maar goed Gelderland reken ik wel goed
Drenthe was nog te klein idd en werd niet als volwaardig lid meegeteldquote:Op maandag 11 maart 2013 14:13 schreef Quyxz_ het volgende:
Groningen nog.
Drenthe was al genoemd in vraag.
Groningen (stad) was opstandig, misschien dat hierom Groningen niet op een Fregat werd gezet?quote:Op maandag 11 maart 2013 14:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mooi kut dan, want dat, tenminste deze namen werden ook gegeven aan de Fregatten na de oorlog, de Friesland klasse
Weer wat geleerdquote:Op maandag 11 maart 2013 14:16 schreef Asap het volgende:
[..]
Groningen (stad) was opstandig, misschien dat hierom Groningen niet op een Fregat werd gezet?
De stad Groningen onttrok zich een jaar later onder leiding van George van Lalaing, wat in de Nederlandse geschiedschrijving bekend geworden is als het Verraad van Rennenberg. De stad ondertekende dus niet de onafhankelijkheidsverklaring van Spanje, het Plakkaat van Verlatinghe van 1581. De overgebleven zes provinciën besloten in 1588 zelf een regering aan te stellen, na een aantal mislukte pogingen om met inbreng van Frans van Anjou en Robert Dudley een landsbestuur in te stellen.
In 1594 trad Groningen na belegerd te zijn, bij de Reductie van Groningen alsnog toe tot de aldus ontstane republiek, onder de naam Stad en Lande. De staat die in 1588 werd opgericht werd Republiek der Zeven (Verenigde) Provinciën of Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden genoemd en bestond tot 1795, toen de Bataafse Republiek werd opgericht.
zullen wel geen trommels zijnquote:Op maandag 11 maart 2013 14:18 schreef Quyxz_ het volgende:
Waarmee werd Operatie Paukenslag voornamelijk uitgevoerd?
No shitquote:
Inderdaad.quote:
Goed dusquote:Op maandag 11 maart 2013 14:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
No shit
Maar ik weet het antwoord, en dat waren de U-boten van Hitler.
Wasmachine?quote:Op maandag 11 maart 2013 14:25 schreef ErwinRommel het volgende:
Goed, een gemakkelijke nu voor muziekliefhebbers
Met welk liedje werd de band Trafassi wereldberoemd in Nederland?
Wasmasjien iddquote:
Run DMCquote:Op maandag 11 maart 2013 14:27 schreef AldoTheApache het volgende:
Met wie nam Aerosmith het nummer Walk This Way op?
Laat dat puntje dan maar vervallenquote:Op maandag 11 maart 2013 14:30 schreef Mark het volgende:
Als je weg moet, kun je beter niet antwoorden. Punt vervalt bij het niet stellen van een nieuwe vraag
Yepquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moira. is tof. :7
Yepyep. En nu was ik jullie weer domweg vergeten, ben lekker bezigquote:
Gecheckt, is goedquote:
Zizzz melody, ies a melody for yoe-hoeeee...quote:
Wat isquote:is een land in centraal Afrika en grenst aan Congo-Brazzaville, de Centraal-Afrikaanse Republiek, Zuid-Soedan, Oeganda, Rwanda, Burundi, Tanzania, Zambia, Angola alsmede de exclave Cabinda van Angola.
Free the carquote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:02 schreef Flitspaal het volgende:
In een rooster van 6 bij 6, waar het erg druk is, staat het volgeparkeerd met auto's. Jij rijdt in een rood autootje, dat je uit de enige uitgang moet zien te rijden door de andere auto's uit de weg te laten gaan. De andere auto's (lengte twee vakjes), en vrachtwagens (lengte drie vakjes), staan echter zo ingewikkeld geparkeerd, dat het heel wat rijbewegingen vergt om een oplossing te vinden. De auto's en vrachtwagens kunnen of alleen horizontaal of alleen verticaal rijden.
Bij het speelbord zitten veertig opdrachtenkaarten met puzzels in oplopende moeilijkheidsgraad (beginner, intermediate, advanced en expert). Ook zijn er diverse uitbreidingssets verkrijgbaar, met een nieuw autootje.
Welk spel?
Ik bedoelde Rush Hour, maar vind deze ook als juiste\\quote:
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:02 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Ik bedoelde Rush Hour, maar vind deze ook als juiste\\
Stand deel 2888:
1 plagvreugd
3 AldoTheApache
5 Mark
2 ß
1 PhysicsRules
4 Flitspaal
2 ErwinRommel
1 Asap
1 Quyxz_
1 lubje25
1 Yankee
2 MadMaster
1 tomtomaat
Yes!quote:
quote:
Jij was in de war met Infantrie Grifft An van ERquote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:28 schreef AldoTheApache het volgende:
Rommel?Nee wacht die is fout
Hindenburg natuurlijk![]()
Nee, maar ik bedacht me dat Rommel niet oud genoeg was, en toen geswitched naar Hindenburgquote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jij was in de war met Infantrie Grifft An van ER
Daarnaast pleegde Rommel de zgn Sippenhaft, zelfmoord dus om zijn gezin te sparen in 1944quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:36 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Nee, maar ik bedacht me dat Rommel niet oud genoeg was, en toen geswitched naar HindenburgZoveel Duitse generaals ken ik niet
Gecheckt -> punt.quote:
Dat is idd correctquote:
Pius?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:12 schreef ß het volgende:
Wie was de eerste paus van de katholieke kerk?
Wat?quote:De, is een donkere granieten steen (van 112 bij 76 cm) die in juli 1799 in Egypte door Franse genietroepen werd ontdekt bij werkzaamheden aan het fort St. Julien (nu Quaitbay) bij de Egyptische plaats
(nu El Rashid). Op de steen staat op drie verschillende manieren een tekst geschreven:
- in het Egyptisch door middel van Egyptische hiërogliefen
- in het Egyptisch door middel van demotisch schrift
- in het Grieks alfabet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Simpele vervangende vraag...
Wie was keeper voor NL bij het EK 1988?Life isn't fair, it's just fairer than death (William Goldman)
Rosetta stone?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:37 schreef plagvreugd het volgende:
Zat te twijfelen tussen die twee, meende me te herinneren dat t een apostel was.
[..]
Wat?
yepquote:
Gary and The Pacemakersquote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:18 schreef BeamofLight het volgende:
Wie bracht het origineel uit van YNWA?
edit: de bekende die we allemaal kennen
ja, die van de Village Peoplequote:
Gerryquote:
Niet bij mijquote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:26 schreef DragonFodder het volgende:
oh, you'll never walk alone. Is die bekend onder die afkorting?
Blijkbaar, maar niet bij mij. Ach, zie het als een extra vraag-in-een-vraagquote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:26 schreef DragonFodder het volgende:
nee, madmaster gokte maar watquote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:26 schreef DragonFodder het volgende:
verhoogt vooral de gokfactor. me dunkt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:27 schreef plagvreugd het volgende:
[..]
Blijkbaar, maar niet bij mij. Ach, zie het als een extra vraag-in-een-vraag
Hoppekeequote:
Ongetwijfeld van Gerald, zag het gisteren nog bij Good Will Huntingquote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:34 schreef MadMaster het volgende:
Maar waarom moet die Engelsman nou Gerry heten, heb dat volgens mij nog nooit goed geschreven...![]()
Die naam zoek ik, hoewel het inderdaad van oubliedeeg is...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:35 schreef Mark het volgende:
Maar een vriendin uit Groningen serveerde ze inderdaad wel eens met slagroom onder een andere naam
Dat dus...quote:
Een kniepertie (knijpertje of kniepertje, soms ijzerkoek) is een zoete, dunne harde wafel die traditioneel rond de jaarwisseling wordt gebakken en gegeten in met name Drenthe, Groningen (kniepertjes, kniepkoukies), Twente (knieperkes), en de Achterhoek.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:45 schreef Mark het volgende:
Gaat geen belletje rinkelen, volgens mij hanteerde die vriendin een andere naam. Was traditioneel op Nieuwjaarsdag ofzo
Behoud van oude bijbels en iconen?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:47 schreef Etcetera het volgende:
Wat voor functie heeft het Instituut voor Religieuze Werken?
Da's ook niet goed.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:50 schreef plagvreugd het volgende:
Bepalen of iemand een sint mag worden (heilig verklaren en zo) ?
Ow, een groep pedo's die zich kerkleider noemen...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:50 schreef Etcetera het volgende:
Het is niet echt een makkelijke vraag denk ik, de naam is ontzettend misleidend.
Officieel heet het: Istituto per le Opere di Religione (IOR)
Correctquote:
Wat?quote:Het begripkomt uit de geografie. Daar heeft het de betekenis van een lijn die het aardoppervlak twee maal snijdt.
zijn twee punten, tegenover elkaar aan weerszijden van de wereld.
quote:Figuurlijk gesproken is eenhét tegenovergestelde of iemand met een tegengesteld karakter of mening, een tegenpool.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life isn't fair, it's just fairer than death (William Goldman)
antipodequote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:17 schreef plagvreugd het volgende:
Het woord komt uit het Grieks: XXXX = “tegen” en YYYYY = “voet”.
Blijkbaar is mijn Grieks beter dan mijn geografiequote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:19 schreef ß het volgende:
[..]
Stand deel 2888:
3 plagvreugd
3 AldoTheApache
5 Mark
3 ß
2 PhysicsRules
5 Flitspaal
3 ErwinRommel
1 Asap
2 Quyxz_
1 lubje25
2 Yankee
3 MadMaster
1 tomtomaat
1 banaantjeEE
1 BeamofLight
1 DragonFodder
1 etcetera
Hoe zeg ik iets makkelijk moeilijkquote:
Physician Rules!quote:
quote:
Zorg is zeker een factor, maar het gaat over het snijvlak met een andere bedrijfstak. Als deze genoemd wordt reken ik het ook goed.quote:
En in één keer kom je met de exacte naam!quote:
Het was ook behoorlijk voorgekauwdquote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:15 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
En in één keer kom je met de exacte naam!
quote:
Held! Ik had het niet eens opgemerktquote:Op woensdag 13 maart 2013 00:16 schreef Mark het volgende:
Zie dat je vorige punt aan plagvreugd was gegeven, heb dat gecorrigeerd
Ik vind dat niet echt een verbeteringquote:Op woensdag 13 maart 2013 00:16 schreef Mark het volgende:
Zie dat je vorige punt aan plagvreugd was gegeven, heb dat gecorrigeerd
Ik ook, moet wat doen tijdens mijn nachtdienstquote:
quote:(Amsterdam, 1 augustus 1933) is een Nederlandse schrijver.
Zijn verhalenbundel De kip die over de soep vloog maakte hem in 1989 op slag bekend en leverde hem onder meer een nominatie voor de AKO Literatuurprijs op. Dit boek is tevens zijn bekendste werk.
Misschien. En ik dan?!?quote:Op woensdag 13 maart 2013 00:55 schreef Mark het volgende:
Nou, dat inspireert ook niet.
Misschien moet ik maar gaan slapen
Nog maar niet gaan slapen?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |