quote:
Op zondag 10 maart 2013 12:16 schreef LTCY18 het volgende:Beste Fok'ers,
Op Koninginnedag zou ik graag daar op de vrijmarkt willen staan, alleen ben ik niet heel bekend in Amsterdam en ben daar ook nooit geweest met Koninginnedag. Online heb ik kunnen vinden waar het beetje druk is en welke plekken het niet toegestaan is om te staan.
Nu zou ik graag willen vragen hoe het verkeer is in de ochtend? Ik kom namelijk met een auto met spullen, dan is het natuurlijk handig als ik ergens vlakbij de vrijmarkt kan stoppen om de spullen te droppen en daarna mn auto te parkeren bij een P+R. Kan iemand mij vertellen hoe de bereikbaarheid op die dag is? Bv als ik daar 's ochtends om 09:00 aankom?
En hoe zit het met de plekken? Volgens een website kan je plekken reserveren, maar ontleen je geen rechten er aan als iemand er toch op gaat zitten? Hoelaat moet je ongeveer aanwezig zijn om nog een goed plekje te kunnen vinden?
Als men meer informatie kunt sharen, is dat natuurlijk ook fijn?

Thanx in advance!
Er is gewoon vrijmarkt in Amsterdam, maar de binnenstad zal wel afgezet worden. (Vondelpark is ook open maar alleen voor kinderen) Museumplein kan je niet terecht want er komt daar sàvonds een feest en wordt dus die dag opgebouwd) en nog meer grote pleinen in Amsterdam
In de Jordaan zul je op sommige plekken wel kunnen staan,maar weet niet zeker of die ook worden afgezet. (en normaal is het al bommetjevol in de Jordaan)
Als je om 9 uur in de ochtend komt ben je al veels te laat, je moet de avond van te voren al gesjellig op je plekje zitten met een kan koffie en een bammetje,en alles op een behangtafel of op de grond ( wel afgedekt mag niet meer s`nachts verkocht worden, doe je dat wel, inbeslagnamen en een boete).
Mag ik je als Amsterdamse aanraden gewoon zonder spullen lekker naar Amsterdam te komen, je spullen maar opsparen voor het jaar daarop, want het wordt een gekkenhuis.
Een plek +reserveren+ heeft geen nut, al zet je je naam erbij als er een ander op gaat staan heb je gewoon dikke vette pech.
Dus denk er nog maar even rustig over na, of neem een andere leuke stad, Alkmaar of Hoorn moet ook heel leuk wezen, en anders Utrecht, daar mag je de avond vantevoren al verkopen.